abonnement Unibet Coolblue
pi_196552078
quote:
Volgens de premier zijn er besmettingshaarden in het onderwijs, maar het is ook weer niet dramatisch, zegt hij.

Kon je hetzelfde niet zeggen over de horeca? Wat een willekeur en poppekast is dit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196552094
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar we hebben het hier over één weekje verlenging die later in het jaar desnoods gecompenseerd kan worden.
Als het toch maar om één weekje gaat, waarom zou het dan wel een grote invloed hebben op het terugbrengen van het virus?

Ik ben niet tegen het invoeren van afstandsonderwijs, maar dan moet er wel een verdomd sterk effect zijn op de virusverspreiding. En ja, die lat ligt veel en veel hoger dan in andere sectoren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:08:43 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196552095
https://www.ggdgv.nl/coronadashboard/
https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
https://www.ggdflevoland.nl/Professionals/cijfers-coronavirus

@DireStraits7 @chratnox
Deze lokale GGD's van Drenthe, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek houden het aantal tests per dag ook bij. Voor zover de data compleet is wijst het toch nog steeds op een toename van het aantal testen van zo'n 10%. Jammer genoeg heb ik deze data niet kunnen vinden voor de meer bevolkte gebieden van Nederland, dus of het beeld landelijk ook zo is, is nog niet direct duidelijk.
pi_196552104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat verwachten mensen dinsdag eigenlijk nog te horen?

Horeca blijft gewoon dicht deze maand, er zal wel weer een random nummertje uit de bak worden getrokken m.b.t. geadviseerd aantal bezoekers met kerst. Enige nieuws is misschien iets m.b.t. een lange kerstvakantie op de middelbare school.
Niks over maatregelen die wijzigen. Maar misschien iets over vaccineren? Veel landen beginnen daar deze maand al mee. Hier geloof ik in augustus.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:10:35 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196552112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als het toch maar om één weekje gaat, waarom zou het dan wel een grote invloed hebben op het terugbrengen van het virus?

Ik ben niet tegen het invoeren van afstandsonderwijs, maar dan moet er wel een verdomd sterk effect zijn op de virusverspreiding. En ja, die lat ligt veel en veel hoger dan in andere sectoren.
Een fatsoenlijke meting in en rond de kerstvakantie is toch al heel moeilijk omdat de sociale interactie hoger ligt dan in bijvoorbeeld de herfstvakantie. Er werken teveel dingen tegen elkaar in om een zinnige conclusie te kunnen trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196552114
Prima dat de de scholen openblijven, maar als je weigert daar in de grijpen verwacht dan niet dat iedereen zich tijdens de feestdagen netjes aan de regels houdt.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196552124
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:08 schreef VoMy het volgende:
https://www.ggdgv.nl/coronadashboard/
https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
https://www.ggdflevoland.nl/Professionals/cijfers-coronavirus

@:Direstraits7 @:chratnox
Deze lokale GGD's van Drenthe, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek houden het aantal tests per dag ook bij. Voor zover de data compleet is wijst het toch nog steeds op een toename van het aantal testen van zo'n 10%. Jammer genoeg heb ik deze data niet kunnen vinden voor de meer bevolkte gebieden van Nederland, dus of het beeld landelijk ook zo is, is nog niet direct duidelijk.
Wat in ieder geval duidelijk is is dat het aantal mensen dat zich laat testen zeer sterk fluctueert.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:12:21 #58
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196552127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als het toch maar om één weekje gaat, waarom zou het dan wel een grote invloed hebben op het terugbrengen van het virus?

Ik ben niet tegen het invoeren van afstandsonderwijs, maar dan moet er wel een verdomd sterk effect zijn op de virusverspreiding. En ja, die lat ligt veel en veel hoger dan in andere sectoren.
Ik zou dat extra weekje vooral willen om met wat meer zekerheid te kunnen onderzoek hoe groot de rol van scholen nou precies is. Een wat uitgebreidere post van mij gisteravond op ongeveer dezelfde vraag:

quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Puur om te kijken wat het effect is; of het daadwerkelijk voor een hele grote daling zorgt, of dat dat mee valt. Juist omdat ik niet zeker weet of mijn houding richting scholen (en ik heb het ook enkel over middelbare scholen en hoger) helemaal terecht is. Ik zou ook geen voorstander zijn om ze maanden dicht te houden overigens. Het enige wat ik voorstel is dat ze de kerstvakantie met desnoods één week verlengen. Een week die later in het jaar makkelijk gecompenseerd kan worden. Zorg dat je tijdens die sluiting geen andere maatregelen veranderd (verzwaren of versoepelen) zodat het makkelijker te zien is wat het effect is. Langer dan zo'n week bovenop een al bestaande vakantie zou ik ook helemaal niet willen. Al helemaal niet zolang niemand zeker weet wat de rol van scholen precies is (qua besmettingen). De herfstvakantie gaf gewoon niet genoeg duidelijkheid, omdat de horeca rond die koers ook dicht ging (+ wat andere maatregelen).

Als blijkt dat sluiting van scholen inderdaad een grote rol spelen zou ik ook niet meteen voorstander zijn van een algemene sluiting, maar dan weten ze wel dat ze wat andere oplossingen moeten gaan bedenken. Op meer plekken kapjes; halve dagen (en iets meer digitaal), ik roep maar wat. En ook dan zou het beter zijn om scholen ook individueel te bekijken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:13:41 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196552142
In welke schoolvakantie dan ook denk ik trouwens niet dat (middelbare) scholieren thuis op de bank blijven zitten, maar dat terzijde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196552150
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar. Als je naar andere landen kijkt dan doet het toch best veel. En ook als je hier naar de vakanties kijkt en het voorjaar. Maar dat mag je niet zeggen want dat is niet bewezen, blablabla.

Maar denk eens na. Er is geen enkele andere plek waar de hele dag zoveel mensen bij elkaar zijn. Binnen.

Maar daar ligt het niet aan hoor..
pi_196552153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
In welke schoolvakantie dan ook denk ik trouwens niet dat (middelbare) scholieren thuis op de bank blijven zitten, maar dat terzijde.
Het zijn dan ook niet zozeer de middelbare scholen waarvan het grootste effect verwacht wordt, maar het primair onderwijs. Precies het type onderwijs dat nu juist heel moeilijk aan afstandsonderwijs kan doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196552166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
In welke schoolvakantie dan ook denk ik trouwens niet dat (middelbare) scholieren thuis op de bank blijven zitten, maar dat terzijde.
Waar kunnen ze heen dan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196552175
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar. Als je naar andere landen kijkt dan doet het toch best veel. En ook als je hier naar de vakanties kijkt en het voorjaar. Maar dat mag je niet zeggen want dat is niet bewezen, blablabla.
Tijdens de zomervakantie lag de R het hoogste, blablabla.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:16:12 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196552178
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waar kunnen ze heen dan?
Naar elkaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196552186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:11 schreef Luke83 het volgende:
Prima dat de de scholen openblijven, maar als je weigert daar in de grijpen verwacht dan niet dat iedereen zich tijdens de feestdagen netjes aan de regels houdt.
Neu, met dit soort uitspraken bevestigd hij het punt evenmeer dat er puur willekeur achter de maatregelen zitten en het nergens op gebasseerd is.

"Volgens de premier zijn er besmettingshaarden in het onderwijs, maar het is ook weer niet dramatisch, zegt hij."

Ditzelfde kon je gewoon zeggen over de horeca, en toch zijn ze gesloten. Omdat ze in de ogen van Rutte minderwaardig zijn, en een gemakkelijk slachtoffer. Mijn vertrouwen in deze mensen daalt met ieder bericht. En het was al ontzettend laag. Nog nooit zo veel onkunde en willekeur gezien. En dit vertegenwoordigd 40 zetels. Dit land is reddeloos verloren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:16:39 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196552187
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat in ieder geval duidelijk is is dat het aantal mensen dat zich laat testen zeer sterk fluctueert.
Vandaar ook dat het dag op dag zo kan verschillen natuurlijk.
pi_196552197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Naar elkaar.
Mwah, dan is het meestal met 1 of 2 vrienden/vriendinnen waar ze als er wel school is ook al bij zijn. Ze zijn dan niet de hele dag omringd door 1000 anderen of meer.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:17:42 #68
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196552204
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar. Als je naar andere landen kijkt dan doet het toch best veel. En ook als je hier naar de vakanties kijkt en het voorjaar. Maar dat mag je niet zeggen want dat is niet bewezen, blablabla.

Maar denk eens na. Er is geen enkele andere plek waar de hele dag zoveel mensen bij elkaar zijn. Binnen.

Maar daar ligt het niet aan hoor..
Tegelijkertijd zou je verwachten dat we dan de afgelopen weken continue zouden stijgen, want de scholen zijn al weer een hele tijd open.

Ik zou dus niet met zekerheid willen beweren dat scholen de grootste bron zijn. Juist daarom zou je de scholen tijdelijk kunnen sluiten in een periode waarin er verder geen maatregelen versoepelen/verzwaard worden, zodat je het effect van dichte scholen echt goed kan meten. In de herfstvakantie viel het samen met een boel andere maatregelen, waaronder horeca sluiting.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196552212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tijdens de zomervakantie lag de R het hoogste, blablabla.
Toen waren er nauwelijks besmettingen, de horeca mocht open, je mocht een feestje geven, mensen gingen op vakantie, het leven was bijna weer normaal blablabla. Tot de scholen weer open gingen.
pi_196552223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vandaar ook dat het dag op dag zo kan verschillen natuurlijk.
Hiervoor had natuurlijk vrijwel iedere GGD met een plafond te maken. Er werden iedere dag grofweg evenveel mensen getest, omdat ze iedere dag vol zaten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196552226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Mwah, dan is het meestal met 1 of 2 vrienden/vriendinnen waar ze als er wel school is ook al bij zijn. Ze zijn dan niet de hele dag omringd door 1000 anderen of meer.
"Mijn" leerlingen, globaal tussen de 15-18 jaar, zitten geregeld in het weekend lekker bij elkaar met z'n 20en. Biertje erbij. Hoppakee.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:20:40 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196552242
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Neu, met dit soort uitspraken bevestigd hij het punt evenmeer dat er puur willekeur achter de maatregelen zitten en het nergens op gebasseerd is.

"Volgens de premier zijn er besmettingshaarden in het onderwijs, maar het is ook weer niet dramatisch, zegt hij."

Ditzelfde kon je gewoon zeggen over de horeca, en toch zijn ze gesloten. Omdat ze in de ogen van Rutte minderwaardig zijn, en een gemakkelijk slachtoffer. Mijn vertrouwen in deze mensen daalt met ieder bericht. En het was al ontzettend laag. Nog nooit zo veel onkunde en willekeur gezien. En dit vertegenwoordigd 40 zetels. Dit land is reddeloos verloren.
En dan word ik af en toe pessimistisch genoemd :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196552250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Toen waren er nauwelijks besmettingen, de horeca mocht open, je mocht een feestje geven, mensen gingen op vakantie, het leven was bijna weer normaal blablabla. Tot de scholen weer open gingen.
Ja hoor, nu kun je opeens wel alternatieve verklaringen bedenken. De horeca was eind augustus nog open, toch ging de R even twee weken onder de 1. Noord was toen bv. alweer 2 weken naar school.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196552261
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Naar elkaar.
Tjah das waar, maar de klassieke plekken waar ze normaal hangen zijn allemaal dicht.
Zijn ouders van middelbare leeftijd risico avers? Valt dat beetje mee?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:22:36 #75
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196552274
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:19 schreef Luke83 het volgende:

[..]

"Mijn" leerlingen, globaal tussen de 15-18 jaar, zitten geregeld in het weekend lekker bij elkaar met z'n 20en. Biertje erbij. Hoppakee.
Echt :o
Mijn dochter (16) ziet in het weekend maximaal 3 vriendinnen gelijktijdig. En dat zijn dan meiden die ze ook al op school of bij het sporten ziet.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:23:16 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196552287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:22 schreef Arizona het volgende:

[..]

Echt :o
Mijn dochter (16) ziet in het weekend maximaal 3 vriendinnen gelijktijdig. En dat zijn dan meiden die ze ook al op school of bij het sporten ziet.
Dat denk jij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:23:27 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196552293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hiervoor had natuurlijk vrijwel iedere GGD met een plafond te maken. Er werden iedere dag grofweg evenveel mensen getest, omdat ze iedere dag vol zaten.
Ja, precies ja. En dat is ook het moment dat iedereen naar de cijfers ging kijken en zo gewend raakte aan het idee dat er elke dag een getal binnen een vaste trendlijn gepubliceerd werd. We moeten nog altijd eens bedenken hoe je nou op redelijke manier kan corrigeren voor het aantal tests dat gedaan wordt. Kun je die R-proxy van je nog een keer doen, ik ben wel benieuwd naar de verhouding DOO/Totaal nu er ook asymptomatisch getest wordt - wellicht dat deze verhouding nu hoger (als asymptomatisch onder DOO komt) of lager (als asymptomatisch onder DPL komt) valt.
pi_196552316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:23 schreef VoMy het volgende:
Kun je die R-proxy van je nog een keer doen, ik ben wel benieuwd naar de verhouding DOO/Totaal nu er ook asymptomatisch getest wordt - wellicht dat deze verhouding nu hoger (als asymptomatisch onder DOO komt) of lager (als asymptomatisch onder DPL komt) valt.
Volgens mij valt dat % dat zonder klachten test wel mee, maar zal binnenkort eens kijken. Sowieso is die regeling er ook pas een paar dagen, hè. Het % zal nu hoe dan ook heel laag liggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:24:53 #79
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196552317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat denk jij.
Ja, ze spreken vrijwel altijd hier thuis af, als er opeens 10 man extra rondliepen was me dat denk ik wel opgevallen :+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:25:20 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196552321
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar. Als je naar andere landen kijkt dan doet het toch best veel. En ook als je hier naar de vakanties kijkt en het voorjaar. Maar dat mag je niet zeggen want dat is niet bewezen, blablabla.

Maar denk eens na. Er is geen enkele andere plek waar de hele dag zoveel mensen bij elkaar zijn. Binnen.

Maar daar ligt het niet aan hoor..
Vanaf half juli tot half augustus steeg het aantal gemelde besmettingen met een factor 10. Dat is precies de maand dat iedere school dicht was. Lag aan de scholen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:25:42 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196552332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vanaf half juli tot half augustus steeg het aantal gemelde besmettingen met een factor 10. Dat is precies de maand dat iedere school dicht was. Lag aan de scholen?
:Y
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196552352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja hoor, nu kun je opeens wel alternatieve verklaringen bedenken. De horeca was eind augustus nog open, toch ging de R even twee weken onder de 1. Noord was toen bv. alweer 2 weken naar school.
Euhm, volgens die grafiek in het weekverslag lag R van 3 tot 18 of 19 augustus onder één.
En daarna van 19 oktober tot 4 of 5 november.

In de laatste week van augustus piekte de waarde, is sindsdien niet meer zo hoog geweest.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:27:31 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196552361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat % dat zonder klachten test wel mee, maar zal binnenkort eens kijken. Sowieso is die regeling er ook pas een paar dagen, hè. Het % zal nu hoe dan ook heel laag liggen.
Nja, er lijkt toch zeker nog een toename van testen te zijn, en de GGD verwachtte tot wel 20.000 tests per dag extra (veelal doordeweeks lijkt me dan).
Ook relatief veel testen die nu dagelijks nieuw erbij komen lijken van de afgelopen 5 dagen tov oudere testen, dat kan ook een gevolg zijn van het verhoogde testen als al die asymptomatischen gewoon een DOO/DPL op de testdag zelf krijgen toegewezen.
pi_196552381
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Euhm, volgens die grafiek in het weekverslag lag R van 3 tot 18 of 19 augustus onder één.
En daarna van 19 oktober tot 4 of 5 november.
Ah, ik dacht dat het eind augustus was. Verkeerd onthouden. :X
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196552393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vanaf half juli tot half augustus steeg het aantal gemelde besmettingen met een factor 10. Dat is precies de maand dat iedere school dicht was. Lag aan de scholen?
Kun je nagaan, zelfs als je ze dichthoudt.. Geen kruid tegen gewassen.
I'll give you something to do
pi_196552441
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dan word ik af en toe pessimistisch genoemd :+
Haha, dat ben ik van nature een beetje. Maar deze 9 maanden coronacrisis hebben het een tikkeltje erger maakt. Veel dingen zijn niet goed gegaan, en alles neigt naar willekeur. Maar goed, ze hebben de kans om dit goed te maken in de komende jaren en het vertrouwen te herwinnen bij veel mensen, of dit is een taak voor een compleet nieuwe regering (mijn voorkeur). Mijn stem gaat iig niet naar ze.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196552510
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:22 schreef Arizona het volgende:

[..]

Echt :o
Mijn dochter (16) ziet in het weekend maximaal 3 vriendinnen gelijktijdig. En dat zijn dan meiden die ze ook al op school of bij het sporten ziet.
Opgelegd?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196552533
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Opgelegd?
Kun je ook een keer normaal doen aub?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196552556
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kun je ook een keer normaal doen aub?
Is een normale vraag.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196552655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vanaf half juli tot half augustus steeg het aantal gemelde besmettingen met een factor 10. Dat is precies de maand dat iedere school dicht was. Lag aan de scholen?
De sterkste stijging van R was in de eerste week van juli, maar ook in de laatste week van augustus steeg ie flink. Misschien omdat op die momenten andere groepen (van mensen die veel contact met elkaar hebben) gevormd werden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196553107
We zijn er weer :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196553324
Podcast van NOS/EenVandaag: https://www.nporadio1.nl/(...)s-van-mark-rutte-s02

o.a. over de plotselinge uitspraken van De Jonge omtrent het mogelijk vaccineren vanaf 4 januari.

Paar highlights:
- In de media verdwijnt de nuance ('als alles meezit', 'mogelijk', 'de week van', 'we beginnen heel kleinschalig')
- Wellicht slechte communicatiestrategie (je weet dat die nuance verdwijnt, een datum noemen is een datum noemen), maar...
- ... een datum noemen betekent ook dat andere partijen harder gaan lopen. Eerst overleggen over een datum betekent vaak dat andere partijen voorzichtiger gaan inschatten. Onder druk wordt alles vloeibaar.
- Andere landen noemen ook al data, maar overal spelen andere (geo)politieke belangen.
- 'Overpromise, underdeliver' vs. 'hope for the best, expect the worst'.

Mijn eigen toevoeging:
- Als andere landen expliciete data noemen kun je niet aankomen met 'we zijn nog bezig met voorbereiden, dus we weten het nog niet'.

@Kyran
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 19:49:17 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196553326
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Neu, met dit soort uitspraken bevestigd hij het punt evenmeer dat er puur willekeur achter de maatregelen zitten en het nergens op gebasseerd is.

"Volgens de premier zijn er besmettingshaarden in het onderwijs, maar het is ook weer niet dramatisch, zegt hij."

Ditzelfde kon je gewoon zeggen over de horeca, en toch zijn ze gesloten. Omdat ze in de ogen van Rutte minderwaardig zijn, en een gemakkelijk slachtoffer. Mijn vertrouwen in deze mensen daalt met ieder bericht. En het was al ontzettend laag. Nog nooit zo veel onkunde en willekeur gezien. En dit vertegenwoordigd 40 zetels. Dit land is reddeloos verloren.
De horeca is niet essentieel, onderwijs wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:49:21 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196553329
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Niks over maatregelen die wijzigen. Maar misschien iets over vaccineren? Veel landen beginnen daar deze maand al mee. Hier geloof ik in augustus.
Ja, ik zou het ook prettig vinden als de focus meer verschuift naar de vaccinaties en de periode vanaf januari. Dat december niet beter wordt dan wat het nu is, weten we intussen allemaal wel.
pi_196553384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Podcast van NOS/EenVandaag: https://www.nporadio1.nl/(...)s-van-mark-rutte-s02

o.a. over de plotselinge uitspraken van De Jonge omtrent het mogelijk vaccineren vanaf 4 januari.

Paar highlights:
- In de media verdwijnt de nuance ('als alles meezit', 'mogelijk', 'de week van', 'we beginnen heel kleinschalig')
- Wellicht slechte communicatiestrategie (je weet dat die nuance verdwijnt, een datum noemen is een datum noemen), maar...
- ... een datum noemen betekent ook dat andere partijen harder gaan lopen. Eerst overleggen over een datum betekent vaak dat andere partijen voorzichtiger gaan inschatten. Onder druk wordt alles vloeibaar.
- Andere landen noemen ook al data, maar overal spelen andere (geo)politieke belangen.
- 'Overpromise, underdeliver' vs. 'hope for the best, expect the worst'.

Mijn eigen toevoeging:
- Als andere landen expliciete data noemen kun je niet aankomen met 'we zijn nog bezig met voorbereiden, dus we weten het nog niet'.

@:Kyran
Ik denk dat we vooral niet te moeilijk en te theoretisch moeten denken bij uitspraken van De Jonge. Ik denk dat hij niet zoveel denkt. Hij is een beetje een gemanierde versie van Trump.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:52:47 #96
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196553403
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oor-het-coronavaccin ???

Op zich heb ik niks met mensen die door eigen toedoen veel te dik zijn, maar aan de andere kant zou t mss wel zinvol zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_196553460
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De horeca is niet essentieel, onderwijs wel.
Duizenden mensen werkzaam in die sector, noem het maar niet essentieel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196553471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:52 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oor-het-coronavaccin ???

Op zich heb ik niks met mensen die door eigen toedoen veel te dik zijn, maar aan de andere kant zou t mss wel zinvol zijn.
Denk dat je mensen met morbide obesitas niet op basis van een selectie zomaar kunt oproepen, lang niet -eigenlijk de meesten- hebben niet nu allemaal onderliggende ziektes of zitten opgenomen in programma's die bekend zijn bij de huisarts.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196554154
Italië bijna 1000 doden donderdag.
blablablabla
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:34:56 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196554216
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:31 schreef Elan het volgende:
Italië bijna 1000 doden donderdag.
Het is daar ondanks al die zogenaamde goede maatregelen ook gewoon weer enorm uit de klauw gelopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')