Ho, niet met Rod hè.quote:Op vrijdag 4 december 2020 00:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Toch wel een fenomeen hoor, die Rot Ellingworth. Een partij Britse narigheid binnenhalen met Cav, Williams, Davies en Fredje Wright, daarna snel weer vertrekken.
Baggerijn blijft een chaotisch ploegje, benieuwd wat daar achter de schermen allemaal aan de hand is. Moeten ook nog steeds een paar transfers bevestigen, dat we daar niets meer over hebben gehoord zal wel aan het vertrek van Ellingworth liggen. Voorlopig zijn ze nog niet victorious.
Oei, dit gaat mensen triggeren.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:27 schreef Momo het volgende:
Innovation, science, research, development,data analysis,climate change, ecological footprint, sustainability is dit een wielerploegpresentatie?
Omdat DSM er alleen om geeft voor de bühne?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oei, dit gaat mensen triggeren.
quote:Uiteraard slorpte Wout van Aert alle aandacht op, maar ook Tom Pidcock maakte vorig weekend zijn rentree in de cross. De 21-jarige Brit eindigde vrij anoniem zeventiende in Tabor. “Mijn doelen liggen later. Eerst het WK veldrijden, dan de Ardennenklassiekers en in de zomer mountainbiken in Tokio”, aldus het nieuwste lid van Ineos-Grenadiers, die zich de komende maanden dapper in het zog van Mathieu van der Poel wil nestelen.
Vergis u niet. Hij pendelt tegenwoordig dan wel tussen zijn nieuwe woonplaats Andorra en Buggenhout, waar hij logeert bij zijn vaste begeleider Kurt Bogaerts, maar Tom Pidcock is en blijft een echte Brit. Flegmatiek, droge humor en tijdens het telefonisch interview reed hij – zoals het een eilandbewoner betaamt – met zijn auto aan de linkerkant van het wegdek. En maar beter ook. Sinds woensdag vertoeft hij in Manchester samen met Laurens De Plus en andere toprenners van Ineos-Grenadiers. Tijdens de driedaagse ondergaan de renners een eerste inspanningstest, wordt materiaaltechnisch alles op punt gezet en kunnen de nieuwe gezichten kennis maken met de renners en staf.
Pidcock is een van die nieuwe gezichten. Vanaf 1 maart 2021 behoort hij officieel tot de meest vermogende wielerploeg ter wereld. Met zijn 21 jaar is hij de benjamin van de bende. Toch verwacht sportieve baas Sir Dave Brailsford veel van zijn youngster. “Tom is een van de meeste opwindende talenten van zijn generatie. Hij is ongelofelijk compleet en presteert op het allerhoogste niveau in verschillende disciplines. We spreken over een geboren winnaar.”
Ontplofte benen
Wat die polyvalentie betreft, daar komen we straks op terug. Zijn imago van geboren winnaar vloeit voort uit zijn eerste kennismaking met Brailsford. “Ik heb Dave ontmoet in 2017 daags voor het WK tijdrijden voor junioren in Bergen. Hij gaf mij een paar tips en zou mij in de gaten te houden. De dag nadien werd ik wereldkampioen en zijn we contact blijven houden.”
Pidcock bleef winnen. In 2019 de Ronde van de Elzas en Parijs-Roubaix voor beloften. Deze zomer drie ritten en het eindklassement van de Baby Giro. Ook reed hij mee op het WK bij de profs. Hij was in Imola zowaar kopman van de Britse nationale ploeg. Hij eindigde 42ste op 9’24” van Julian Alaphilippe. “Een leerrijke ervaring, maar in de slotronde ontploften mijn benen. Een wedstrijd van 260 kilometer is toch nog andere koek dan de beloftenkoersen.”
Voorbestemd om te klimmen
Naast ervaring nam Pidcock uit Imola ook een eerste kennismaking met zijn toekomstige ploegmaats mee naar huis. Luke Rowe was op het WK zijn lijfwacht. “Ik woon sinds kort in Andorra en heb daar ook al enkele ploegmaats leren kennen. Giro-winnaar Tao Geoghegan Hart heeft me wegwijs gemaakt.”
Net als Geoghegan Hart is ook Pidcock met zijn 1m71 en 59 kilogram voorbestemd om uit te groeien tot een klassementsrenner – de corebusiness van Ineos-Grenadiers. Toch moeten we nog minstens een jaar wachten om zijn kunnen in het hooggebergte te beoordelen. “Ik zal pas ten vroegste in 2022 een grote ronde rijden. Ik weet nog niet of ik ooit een klassementsman kan worden of eerder een rittenkaper, maar ik besef wel dat klimmen mij het beste af gaat.”
Toen we hem drie jaar terug een eerste keer interviewden, heette zijn droomkoers nochtans Parijs-Roubaix. “Ik heb zeker voldoende techniek voor Roubaix, maar ik zal als lichtgewicht altijd in het nadeel zijn tegen de renners van 80 kilogram. Toen ik Roubaix voor beloften won, was ik op slag verliefd op die koers en kasseien, maar dat was van korte duur. Enkele dagen later verkende ik het parcours van de Ronde van Vlaanderen met de nationale selectie en werd ik op elke kasseihelling gelost. Ik wil zeker ooit Parijs-Roubaix rijden, maar nog niet in 2021.”
Wat volgende lente wel op zijn programma staat, is de Strade Bianche. “Ik koers graag op gravel. Bovendien telt de wedstrijd slechts 180 kilometer. Dat moet wel nog lukken.” De Vlaamse klassiekers slaat hij over. “In de Ardennenklassiekers start ik normaal wel.”
Nog niet top
Zijn grootste doel van het seizoen ligt niet op de weg. “Vanaf mei focus ik me volledig op het mountainbiken en rijd ik drie wereldbekers.” Daar wil hij zich plaatsen voor de Spelen van Tokio. “Tom maakt zeker kans om een ticket te bemachtigen en zal niet naar Tokio trekken om louter deel te nemen. Hij heeft nog nooit een mountainbikerace bij de profs gereden, maar op het WK bij de beloften klokte hij snellere rondetijden dan de profs”, zegt mentor Kurt Bogaerts.
Pidcock zal in 2021 vaak tegen Mathieu van der Poel koersen. Te beginnen in de cross vanaf midden december. Vorige winter werd hij nog vicewereldkampioen achter de Nederlander. De verwachtingen zijn hoog, maar die werden afgelopen zondag in Tabor nog niet ingelost: zeventiende op meer dan twee minuten van Michael Vanthourenhout. “Een tegenvaller”, bekent Pidcock. “Ik mikte vooraf op de top tien, maar voelde al snel dat het onmogelijk was. Ik had beter moeten weten. Op tv zag ik dat het niveau op de Koppenberg en in Niel erg hoog lag. De top is naar cross-normen vrij breed. Ik ben ook nog niet top. In november heb ik een rustpauze ingelast na een lang seizoen en veel aandacht besteed aan stabilisatie-oefeningen bij Lieven Maesschalck in Antwerpen. Pas binnen twee weken zal ik kunnen meedingen voor de top vijf en het podium.”
“Niet voor het geld”
Toen we Pidcock in de herfst van 2017 interviewden, was hij nog lid van het Telenet-Fidea van Sven Nys. In de zomer van 2017 was hij er alweer weg. Volgens Nys vertrok de Brit om financiële redenen, maar Pidcock weerlegt dat. “Ik kan u zeggen dat ik bij mijn veldritploeg Trinity nog geen penny heb verdiend, dus dat is larie. Ik cross niet voor het geld.”
Gelukkig maar, want net als zijn collega’s, moet ook de vicewereldkampioen inboeten qua startgelden. Van 2500 euro naar 1250 euro. “Je kan er moeilijk over klagen. Het is nu eenmaal de situatie zoals ze is in het crazy jaar 2020. Als ik meer wil verdienen, moet ik maar dichter finishen en meer prijzengeld vangen.”
Al luidt de vraag hoe lang Pidcock nog zal crossen, wetende dat Ineos-Grenadiers ook op de weg veel van het grootste Britse talent verwacht. In 2017 zegde Pidcock dat hij nog minstens drie jaar in het veld zou blijven. Die termijn is nu om. “Doe er nog maar een paar jaren bij. Ik wil in de toekomst graag nog tien crossen per winter afwerken. Een beetje zoals Van der Poel en Van Aert. Als je tien crossen rijdt, kan je voldoende UCI-punten verzamelen om een goede startpositie te bemachtigen op het WK, want ook die wereldtitel in het veld blijft een droom.” Benieuwd of Sir Brailsford ook wakker ligt van een eerste Britse wereldkampioen veldrijden.
De Roemeense haarlijn heeft hem al gekaapt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Zitten jullie al op de Javier Jamaica bandwagon?
Mihai heeft niks.quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Roemeense haarlijn heeft hem al gekaapt.
quote:
Het is een lieve jongen. Colnago levert tegelijkertijd als ploeg ook goede en sympathieke werken. Voor het eerst in een jaar of tien zit Julian Cardona, ooit toch de beste van allemaal, weer met plezier op zijn fiets. Bij de vrouwenafdeling zijn ze ook uitstekend bezig, maar dat interesseert me persoonlijk dan weer niets.quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is wel een beetje een downie.
Dikke sexy memmen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De vrouwenploeg is ook erg belangrijk.
Chinees vaccin voor UAE renners, kan Fernando niet weer besmet raken.quote:Team van Tour-winnaar Tadej Pogacar krijgt coronavaccin op trainingskamp
De renners van UAE Team Emirates zullen in januari tijdens een trainingskamp in de Emiraten gevaccineerd worden tegen het coronavirus. Dat heeft teammanager Mauro Gianetti verteld in de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport.
Mauro Gianetti, ex-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik en Amstel Gold Race, was zelf een van de proefpersonen voor het vaccin SinoPharm. Dat werd in China ontwikkeld en een deel van de testen vond in de Verenigde Arabische Emiraten plaats.
"Ik was een van de 30.000 vrijwilligers in Abu Dhabi die het nieuwe SinoPharm vaccin testten. Ik kreeg twee dosissen en had geen bijwerkingen", legt de Zwitser uit in La Gazzetta.
"Het bevindt zich vandaag in testfase drie. Er is nog geen officiële toelating, maar die laat niet lang meer op zich wachten. Ze voorzien in 2021 een miljard dosissen te verdelen. In januari willen wij de renners en staf vaccineren."
Volgens Gianetti heeft hij voldoende dosissen om de 28 renners en zowat 100 stafleden te vaccineren, al benadrukt hij dat niemand verplicht zal worden. "Het is een persoonlijke keuze", klinkt het.
UAE Team Emirates werd dit jaar getroffen door verschillende coronagevallen. Het virus kreeg onder meer topsprinter Fernando Gaviria te pakken. Ook Tour-winnaar Tadej Pogacar moest in quarantaine, terwijl ploegosteopaat Dario Marini 9 dagen op intensieve verzorging lag.
"Dit zal onze relatie met de buitenwereld helemaal veranderen", gelooft Gianetti. "Als ploeg werden wij in februari hard geraakt door het coronavirus. We weten welke nachtmerrie het is om het virus door te maken."
Dat is toch geen fatsoenlijk peloton meer?quote:Op maandag 7 december 2020 19:55 schreef Pino112 het volgende:
90 renners op de Spelen bij de wegwedstrijd. Zowel bij mannen als vrouwen.
Alles wordt gelijkgetrokken.
https://www.uci.org/insid(...)pic-games-paris-2024
Drievoudig wereldkampioen noemt het zelf 'een kunstvorm, geen sport'.quote:Op maandag 7 december 2020 20:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel genot dat alle traditionele sporten het met minder plaatsen moeten doen zodat het IOC onzin als breakdancen kan toevoegen aan het programma.
De olumpische spelen zijn geen sport.
Ik ga dit topic maar eens afstoffen denk ik.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:57 schreef Marcoss het volgende:
Shirt FDJ 2021
[ afbeelding ]
En DQS 2021
[ afbeelding ]
Die situatie met de motor ervoor komt zo vaak voor. Zeker die 336 motoren met een fotograaf achterop die best een lange periode 5 a 10 meter voor de kopgroep gaan hangen scheelt zo veel. En een auto vlak achter iemand bij een tijdrit kan dus ook nog wel behoorlijk bepalend zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 08:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel intressant over het effect van draften in het wielrennen.
Als vrouw kan ik bevestigen: jaquote:Op woensdag 16 december 2020 22:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
Showbizz nieuws. Groenewegen gaat trouwen.
Nu alleen de vraag: is die meid op die 2e foto echt Nine zonder Make-up?
https://twitter.com/StormsNine/status/1338764551442100225
quote:Precies 10 jaar geleden verdween de Pegasus-spookploeg uit het peloton: “Hendrik, heb jij dollars?”
Het begon op het privé-eiland van Richard Branson, het eindigde in een Milanees hotel, aan een tafeltje tegenover een oplichter uit Libanon. Precies tien jaar geleden speelde zich in het wielrennen de tragikomedie ‘Team Pegasus’ af. De gedupeerden van toen reconstrueren de op- en ondergang van de grootste wielerploeg die nooit zou bestaan.
De foto die u ziet, is de enige die bestaat van Team Pegasus. Hij belandde afgelopen week in onze mailbox, met een boodschap van de afzender: “Je hebt hem niet van mij”. Het beeld is genomen op de eerste en enige stage van de ploeg. Alle blije gezichten hebben er daar nog geen idee van: dichter bij wat een wielerploeg is, zal ‘Team Pegasus’ nooit geraken.
Het Australische team zou nochtans groot worden. Vanaf september 2010 staat elke week dezelfde kop in de kranten: Renner X op weg naar Australische Pegasus-project. Fabian Cancellara, Richie Porte en Thor Hushovd passeren de revue. Uiteindelijk is Robbie McEwen de eerste grote naam die effectief een contract tekent. En via McEwen komt ook de Belgische ploegleider Hendrik Redant aan boord. “Ik lag nog onder contract bij Lotto”, zegt Redant. “De enige keer in mijn loopbaan dat ik een contract van twee jaar had kunnen tekenen. Maar bij Pegasus zou ik zelf de ploeg kunnen uitbouwen, wat altijd mijn ambitie was geweest. Ik zou sportief manager zijn en mocht zelf de staf samenstellen. Natuurlijk stond ik daar open voor.”
In de Vuelta van 2010 ontmoet Redant in Barcelona Chris White, de man die het hele Pegasus-project in de steigers heeft gezet. White is op dat moment manager van de succesvolle, maar kleinschalige continentale Fly V-ploeg. Als oud-renner met een diploma boekhouden heeft hij een Lefevere-profiel. “Meneer Chris White vertelde een machtig verhaal”, zegt Redant. “Hij had zeer goeie ideeën. En een budget van tien tot vijftien miljoen euro. De ploeg zou voorlopig Team Pegasus heten (naar het gevleugelde paard uit de Griekse mythologie, nvdr.), maar meneer Chris White had een grote sponsor gevonden, zo verzekerde hij.”
De mysterieuze geldschieter achter Pegasus is in de pers voer voor speculatie. De naam van scheermesjesfabrikant en multinational Gillette doet de ronde, maar dat is het eerste van vele misverstanden rond het team. Het echte kapitaal dat manager White achter zich heeft, is de Amerikaanse familie Gillett, die niks met scheermesjes te maken heeft. George N. Gillett Jr maakte als zakenman fortuin in de media- en consultancywereld en maakt er zijn hele loopbaan een hobby van om sportteams op te kopen. In 2010 is hij samen met Tom Hicks eigenaar van de Premier League-club Liverpool.
“Op de Tourvoorstelling in oktober 2010 wilde Pegasus met de Gilletts als financierder naar buiten komen”, zegt Redant. “Chris White had mij gebeld met de vraag om bij ASO plaatsen te reserveren voor een delegatie van zeven man, onder wie vader en zoon Gillett. Met mijn contacten was me dat ook gelukt.”
“Tot ik de avond voor de voorstelling plots telefoon kreeg. Meneer Chris White vertelde dat de Gilletts toch niet zouden komen. Ze hadden Liverpool net moeten verkopen, met veel verlies. Op de Tourvoorstelling zouden daar te veel lastige vragen over komen van journalisten. Een aannemelijk verhaal, dacht ik. Achteraf bekeken had daar een lampje moeten gaan branden.”
Eind oktober 2010 lijkt Pegasus nog steeds de wind in de zeilen te hebben. Er liggen ondertussen tweeëntwintig renners onder contract, onder wie Robbie Hunter en Rohan Dennis. In Eindhoven is de service course in aanbouw en Redant heeft zijn netwerk aangesproken om de staf uit te bouwen: ploegleider Egon Van Kessel komt aan boord, net als verzorger Bart Brackez en mecanicien Nick Mondelaers. Met Scott is er een grote fietsconstructeur en de auto’s zullen geleverd worden door BMW. De mensen van de ploeg hebben de catalogus toegestuurd gekregen waaruit ze een model mogen kiezen.
In oktober is er ook de eerste teamstage in Brisbane, Australië. Renners worden ingevlogen van over de hele wereld. De foto is daar genomen. “Een vijfsterrenhotel”, zegt Redant. “Met een golfbaan erbij. Ik heb het me letterlijk afgevraagd: Wie betaalt dit allemaal? In totaal waren wij daar met meer dan vijftig mensen.”
Op de stage trainen de renners samen, ze praten met de ploegleiding over hun programma in 2011. Alles in een Australische, relaxte sfeer. Er is evenwel één incident dat Hendrik Redant niet goed kan plaatsen. Hij heeft zelf voorgesteld om ’s middags niet meer op restaurant te lunchen, maar om gewoon buiten broodjes te eten die de verzorgers maken. Goedkoper en gezelliger.
“Tot mijn verzorger na een dag of twee naar mij toe kwam: Hendrik, Hendrik, heb jij dollars? Hij had al die broodjes uit eigen zak betaald, tot hij niks meer had. En Chris White wilde hem geen geld meer geven. Ik heb Chris daar al lachend op aangesproken: Chris, je praat over vijftien miljoen euro en nu is er een probleem voor een paar honderd dollar? Opnieuw: daar had een belletje moeten rinkelen.”
Niemand weet nog wat te denken van Team Pegasus. De ene dag is er geen geld voor broodjes, de volgende dag groeien de bomen weer tot in de hemel. Via sponsor V Australia – een dochter van Virgin Airlines – bekomt manager Chris White dat zijn ploeg een dag kan doorbrengen op het privé-eiland van Richard Branson. “Wie kan zeggen dat hij daar gebarbecued heeft?”, aldus Geert Broekhuizen, destijds marketing- en communicatieverantwoordelijke. “Wij van Team Pegasus dus.”
Kort na het eilandbezoek gaat de slinger weer de andere kant uit: de UCI maakt bekend dat Pegasus geen licentie voor de Pro Tour (nu World Tour) krijgt. Verrassend, maar niet het einde van de wereld. In Luxemburg is er het nieuwe Leopard-team met de broers Schleck, de plaatsen in de World Tour zijn gewoon duur.
“Samen met Egon Van Kessel ben ik bij Chris op de kamer gaan praten”, zegt Redant. “We wilden weten wat er speelde. Hij hing een heel verkooppraatje op. De papieren waren gewoon iets te laat opgestuurd. Ze wilden de originelen en geen fax. Maar de bankgarantie was in orde, niks aan de hand. We werden met een kluitje in het riet gestuurd.”
“Op de voorlaatste dag riep Chris dan iedereen bij elkaar. Pegasus ging ineens Beats per Minute heten. Er volgde een hele uitleg: economische grootspraak over hoe we met onze bestaande sponsors andere sponsors zouden aantrekken. Ik ben daar met een slecht gevoel vertrokken.”
Dat wordt er niet beter op wanneer Redant onderweg naar Italië besluit om een ommetje te maken langs het hoofdkantoor van BMW in München. De beloofde auto’s zijn nog steeds niet aangekomen. “Ik stond daar met mijn stom gezicht bij de hoge pieten van BMW. Chris White? Ze hadden nog nooit van die naam gehoord.”
Begin december wordt duidelijk hoe fout het zit. Het plan is om in 2011 op procontinentaal niveau te starten, maar Hendrik Redant krijgt een zeer verontrustende telefoon. Chris White laat weten dat de bankgarantie naar beneden moet en dat kan alleen als de loonlast met de helft daalt. Redant moet ervoor zorgen dat alle renners de helft van hun overeengekomen loon inleveren. “Ongelofelijk, maar waar”, zegt hij. “Op minder dan achtenveertig uur hadden vierentwintig van de zesentwintig renners daarmee ingestemd.”
Geleidelijk aan zakt de aarde onder Pegasus helemaal weg. De UCI weigert de procontinentale licentie, ook na een ongebruikelijk uitstel van zes dagen. “Ik stond in onze nieuw ingerichte service course in Eindhoven toen het telefoontje kwam”, zegt Egon Van Kessel. “De Amerikaanse geldschieter had zich teruggetrokken. Het was voorbij.”
Twee bijna simultane, maar onafhankelijke gebeurtenissen zouden Pegasus hebben genekt. De verplichte en zwaar verlieslatende verkoop van Liverpool – met doodsbedreigingen van de fans erbovenop – deed de Gilletts besluiten dat investeren in het wielrennen geen goed idee was. Tegelijk zou White ook Red Bull zijn verloren als sponsor, na de cero, cero, cero-plas van Alberto Contador. Tot op vandaag is onduidelijk of het engagement van Red Bull concreet was, dan wel een wensdroom van een manager die wanhopig geld zocht.
Geert Broekhuizen, destijds de marketing- en communicatie verantwoordelijke bij Team Pegasus, vat het zo samen: “Chris was een fijne vent. Maar feit is dat hij contracten heeft afgesloten met renners en personeel zonder dat aan de andere kant getekende sponsordeals lagen. Dat heeft hij al die tijd geweten. Zeer pijnlijk voor alle betrokkenen en totaal onacceptabel.”
Het verhaal krijgt nog een pijnlijke epiloog. Na de onheilstijding van de UCI proberen Chris White, Hendrik Redant en Egon Van Kessel bij hem thuis in Kerkdriel nog wanhopig het hele project te reanimeren. “Chris heeft echt alles geprobeerd”, zegt van Kessel. “Die man moet onder een ongelofelijke druk hebben gestaan. En opeens was daar dan het verhaal Hariri.”
Met Hariri dient zich uit het niks een nieuwe investeerder aan, afkomstig uit Libanon. Of hij familie is van de vermoorde president Rafik Hariri, is onduidelijk. “Maar hij had een broer die was doodgeschoten of zoiets”, zegt Redant.
White, Van Kessel en Redant ontmoeten de genaamde Hariri in een hotel in Milaan. “Maar hij sprak geen Frans of Engels”, zegt Van Kessel. “Alleen Duits, wat niemand van ons heel goed sprak.” Redant herinnert zich ook nog “een rolex en een gouden visitekaartje”. Geld was in ieder geval geen probleem. “Op een bepaald moment vroeg die man: Hoeveel geld wil je? Vijf, tien of vijftien miljoen? Voor mij hield het daar op. Die Hariri was overduidelijk een oplichter. Chris is daarin meegegaan en heeft er veel geld aan verloren. Het was de reddingsboei van de radelozen.”
De episode-Hariri is de komische noot in het verhaal. De tragiek is dat het grote Pegasus op 28 januari ophoudt te bestaan. De meer dan vijftig werknemers krijgen een mail in de bus: “We zien geen mogelijkheid om een ploeg te hebben in 2011.” Iedereen zit in één keer zonder werk.
“Chris was een dromer”, zegt Egon van Kessel. “We hadden renners, fietsen, personeel, een hele service course, maar Pegasus was in feite niets meer dan iemands droom.”
“Veel mensen dachten het contract van hun leven te tekenen”, besluit Geert Broekhuizen, “maar het was allemaal gebaseerd op de valse beloften van één man. Ik heb via een Australische advocaat nog een aangetekende brief gestuurd naar Chris White om gemaakte kosten te recupereren, maar daar is nooit antwoord op gekomen.”
Redant ziet de naam van Chris White wel nog passeren. “Hij contacteerde me op LinkedIn, een vriendschapsverzoek dat ik natuurlijk straal genegeerd heb. Voor mij was het dubbel pijnlijk: ik heb veel mensen mee aan boord gehaald en zelf zat ik een jaar zonder werk. Het heeft me veel geld gekost. Mijn mooie contract telde zeventien pagina’s. Ik heb er zeventien keer mijn gat mee kunnen afvegen. Pegasus is geen mooi verhaal, maar wel een dat het verdient om een keer verteld te worden.”
Bron: WFquote:De stembussen voor verkiezing Wielrenner van het jaar zijn gesloten. Meer dan achtduizend wielerliefhebbers brachten hun stem uit. Donderdagavond worden de trofeeën uitgedeeld in een live-uitzending op televisie.
Bij de mannen behoren Mathieu van der Poel, Wilco Kelderman en Harrie Lavreysen tot de vijf kanshebbers. Bij de vrouwen zijn onder andere Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ceylin del Carmen Alvarado genomineerd. De winnaars worden gekozen door de Club van 48 (oud-profs), huidige profrenners via vakbond VVBW en de publieksstem.
De trofeewinnaars zullen donderdagavond live onthuld worden in een speciale televisie-uitzending op Eurosport. Presentatie is in handen van Sander Kleikers. Samen met een aantal tafelgasten zal hij uitgebreid terugblikken op het succesvolle wielerseizoen van de Nederlandse profs.
Decor van de talkshow is het Jheronimus Bosch Art Center in Den Bosch. Onder andere Harrie Lavreysen, Adrie van der Poel, Raymond Kerckhoffs, Loes Gunnewijk, Erik Dekker en Olav Kooij zullen (afwisselend) aanschuiven aan de talkshowtafel.
Publiek is vanwege de coronalockdown niet welkom. De uitzending is vanaf 18:30 tot 20:00 uur live te zien op Eurosport 1.
Dankje, ik kijkquote:Op donderdag 17 december 2020 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Was dit hier al gemeld:
[..]
Bron: WF
Interview met Wilco uit het AD, hij zegt zelf dat de Tour het doel is dus..quote:Kelderman beleeft jaar vol emoties: ‘Jammer dat er niet echt vertrouwen was’
Wilco Kelderman (29) verloor dit jaar de roze trui op een dag voor Milaan. Maar hij won in de Giro wel zijn dromen terug. Dit is zijn verhaal. Over de breuk met Sunweb, een podiumplaats in een grote ronde en bier drinken met Peter Sagan.
En? Hoe was het?
,,Die kennismakingsdagen met mijn nieuwe ploeg?’’
Ja, wij denken bij BORA-hansgrohe meteen aan die ene Slowaakse vedette. Was het de Grote Peter Sagan Show?
,,Viel reuze mee. Sagan is niet altijd een showbinkie. Hij was vrij rustig. Maar het was wel even een omschakeling, van Sunweb naar BORA. Bij Sunweb was het altijd vrij serieus. Bij BORA kwam er wel iets meer bier bij kijken, zeg maar.’’
Heb je in de gordijnen gehangen? Een kotsje gelegd?
,,De nieuwkomers werden ontgroend. Ze hadden een vast ritueel met veel bier en een spelletje. Beetje lol maken, elkaar leren kennen. Maar ik ben geen beste drinker, bij mij tikt ’t redelijk snel aan. Ik heb me wel een paar avonden redelijk slecht gevoeld toen ik mijn bed indook.’’
Hoe is die overgang verlopen eigenlijk? Nog voordat het seizoen hervat werd, maakte Sunweb al bekend dat ze niet met je door wilden.
,,Dat moest ik in de krant lezen, ja. Maar op dat moment twijfelde ik al heel erg of ik bij Sunweb wilde blijven. Ik vond de rennersgroep en de mensen eromheen leuk, maar ik kreeg nooit het gevoel dat ik zelf onderdeel was van mijn eigen plan. Er werd van alles bepaald voor me, ik had te weinig inspraak. Alsof ik een robot moest zijn. Dus er waren al gesprekken gaande met andere ploegen, waaronder BORA. Maar ik was net zo goed in gesprek met Sunweb, dus ik was wel verrast dat er ineens in de krant stond dat ik geen contractverlenging zou krijgen. Op dat moment moest het seizoen nog beginnen.’’
Voelde dat als een motie van wantrouwen?
,,Ik weet niet wat de gedachte erachter was. Ik was het laatste jaar best kritisch op de plannen. Ik kan soms redelijk hard of direct zijn, misschien soms té hard. Ik probeerde feedback te geven zodat we beter werden als ploeg, maar het laatste jaar viel het misschien wel bij ze in het verkeerde keelgat. Maar uiteindelijk heb ik nog een heel mooi jaar gehad, hoor.’’
Nogal ja. Je reed overal vooraan.
,,Ja, maar zeker in het begin voelde ik me niet zo heel goed. Eigenlijk maakte ik die stap pas richting de Tirreno. Maar ik wist in de coronapauze al dat ik op de goede weg was, dat mijn lichaam er klaar voor was. Eindelijk kon ik klachtenvrij trainen.’’
In juni zei je dat je minder droomt dan vroeger. Dat je misschien wat vaker moest denken dat je die fucking Giro kon winnen. Toen je aan de start van de Giro stond, was er toen een stemmetje in je achterhoofd dat fluisterde dat je misschien wel kon winnen?
,,Niet echt eigenlijk. Ik startte wel met podiumambities, al wist ik dat het heel moeilijk zou worden. Als alles goed zou lopen, kon ik misschien derde worden. Dacht ik.’’
Wanneer kreeg je het gevoel dat er misschien wel meer in zat?
,,In het eerste weekend merkte ik wel dat ik goed was. Op de Etna keek ik om me heen en zag ik dat er geen ploeg meer was die een overtal had, dat ik ervan weg kon rijden. Maar pas in de laatste week begon ik aan het roze te denken. Almeida droeg de trui, maar ik wist dat hij op zijn leeftijd kon breken als het lang bergop zou gaan. In de rit naar Piancavallo moest hij lossen, maar toen voelde ik ook hoe hard Jai Hindley en Tao Geoghegan Hart reden. Ik zat te janken in het wiel, al is dat wel vaker zo als je bergop rijdt.’’
De Giro werd uiteindelijk beslist in twee bergetappes, misschien zelfs wel in één: die over de Stelvio. Wat was jullie plan voor die etappe?
,,Almeida lossen en het roze pakken. Dat lukte, al vrij vroeg eigenlijk. Sam (Oomen, red.) reed op kop, Almeida werd gelost. Ik dacht: perfect, nu een strak tempo omhoog. Niet te geforceerd, niet te gehaast. Maar toen nam Ineos ineens over, met Rohan Dennis en Geoghegan Hart. In het begin ging het nog wel, maar hij bleef maar zo hard rijden. Ik zat op mijn limiet, moest ze laten rijden. Vanaf toen was het vechten.’’
Hindley, jouw ploeggenoot, bleef niet bij je. In plaats daarvan volgde hij Geoghegan Hart. Had jij dat zien aankomen? Dat je daar in je eentje zou zitten?
,,Ik had niet zien aankomen dat Dennis zo goed zou zijn. Maar ook niet dat Jai helemaal zijn eigen koers mocht rijden, dat zijn kaart werd getrokken. Dat ik aan mijn lot werd overgelaten. Op de teambespreking, de avond ervoor, was dat niet duidelijk geworden.’’
Heb je gevloekt? Geroepen dat hij moest wachten?
,,Op een gegeven moment reed ik alleen op de Stelvio, vol in de wind. Dan begint de frustratie. Je weet dat de Giro uit je handen glipt, dat je je voorsprong aan het verliezen bent. Je rijdt zoveel alleen, in de afdaling moest ik veel bijtrappen, ik had al zoveel energie verspeeld voor de laatste klim. Het was harken naar de finish. Ik heb wel in mijn communicatie geroepen dat Jai moest wachten, maar ze zeiden: ‘Nee, Jai blijft in het wiel van Tao’. Het was ook een moeilijke situatie. Hoe vaak komt het nou voor dat je met twee man de Giro kunt winnen? Jai kon Tao bergop niet lossen, er zat te weinig verschil tussen ze. Maar ik was zelf ook niet goed genoeg, zo realistisch ben ik ook wel. Uiteindelijk had ik zelf harder moeten rijden. Jai deed wat hem werd gezegd, ik neem hem niks kwalijk. Ik was ook wel blij voor hem, dat hij die rit won.’’
Dat is lief. Nibali had hem waarschijnlijk aan zijn haren van het podium gesleurd.
,,De ploegleiders staan boven ons. Die bepalen de tactiek. Bij Nibali is dat anders. Die is zo ongeveer de baas van zijn ploeg.’’
Je pakte die etappe wel het roze. Was er euforie of overheerste de frustratie?
,,Het was een wrang gevoel. Het schemerde, er was geen kip te bekennen, het was koud en ik had er liever beter voor gestaan. Ik had me het anders voorgesteld om het roze aan te trekken. Maar tegelijkertijd voelde het als iets waarvan ik ooit droomde. Ik heb er jaren voor gevochten, ik heb zoveel slechte dingen meegemaakt. Het was een overwinning op mezelf.’’
Wat als Hindley bij jou had moeten blijven? Had je dan de Giro gewonnen?
,,Dan zou ik wel echt superdichtbij zijn gekomen of had ik de Giro gewonnen. Alleen al in die Stelvio-etappe had het zoveel tijd gescheeld als Jai bij me was gebleven. Dan had ik er heel anders voor gestaan. Ik had het gevoel dat het vertrouwen er niet in me was, met deze koerstactiek. Op zaterdag, een dag voor Milaan, startte ik in het roze aan de laatste bergetappe naar Sestrières, maar de ploegtactiek was erop ingericht dat ik dacht: ik ga de Giro verliezen. De marge was te klein, ik voelde me niet super meer, het vertrouwen was er ook niet. Jai zou Tao volgen, het ging er vooral over bij welk verschil hij zijn gang mocht gaan. Toen ze aangingen, voelde ik al snel dat ik niet kon volgen. Ik heb het een kilometer volgehouden, toen wist ik genoeg. De knop moest om, ik moest me richten op de derde plaats. Na Milaan heb ik nog twee weken gedroomd over de Giro. Elke keer speelde ik datzelfde filmpje af. Wat als we het anders hadden gespeeld?”
Dat gebrek aan vertrouwen is eigenlijk een rode draad door het seizoen.
,,Dat gevoel had ik richting het einde van de Giro wel een beetje. Het was jammer dat het vertrouwen er niet echt was vanuit de ploegleiding. Ik weet niet of ze ook echt blij waren toen ik op het podium stond.’’
Hè?
,,Er was niet echt vreugde. We werden 2 en 3 in een grote ronde, maar ik had niet echt het idee dat iedereen zo blij was in de ploeg. Beetje raar idee. Ik wil Iwan (Spekenbrink, teammanager, red.) er nog over bellen. Een keer dat laatste jaar bespreken.’’
En jouw eigen gevoel? Wat overheerst er nu als je erop terugkijkt? Trots of frustratie?
,,Het is dubbel. Het was zo’n kans. Maar ik heb wel het podium gehaald in een grote ronde. Daar ben ik enorm trots op, dat kunnen er niet veel zeggen. En ik heb echt goede herinneringen aan de Giro zelf, aan de rennersgroep, aan hoe sterk we reden als ploeg, aan het roze. Die trui ga ik inlijsten en in mijn fietsenhok hangen.”
Kom je anders binnen bij BORA, met die derde plek in je zak?
,,Het is fijn voor mezelf. Maar het vertrouwen was er al. Ze hadden mijn waardes gezien. Daarvan waren ze wel onder de indruk. Ze zeiden: hiermee kun je top 10 rijden in elke grote ronde, je kunt er zelfs een winnen.’’
Wat wordt je rol?
,,Een beetje hetzelfde als bij Sunweb. Ik word als kopman uitgespeeld. Maar er zullen ook situaties zijn waarin ik voor anderen rij.”
Mag je kiezen welke grote ronde je rijdt?
,,Kiezen is het niet, maar ik heb wel veel invloed op mijn programma. Ik begin in de Ronde van Valencia, ik rij het Baskenland, Luik-Bastenaken-Luik en Romandië. Ik stond er niet op voor de Amstel Gold Race, maar die is bij mij om de hoek, die wil ik graag rijden. Zeiden ze: o, prima.’’
De klassiekers en de Ronde van Romandië zijn lastig te combineren met een hoogtestage voor de Giro.
,,Hahaha.’’
Dus je gaat naar de Tour.
,,Dat is wel het plan ja, om naar de Tour te werken.’’
Wilco, durf je weer te dromen? Kun je een grote ronde winnen?
,,Met deze generatie jonge renners wordt het wel heel lastig. Maar ik voel me het laatste jaar echt heel goed. En ik denk dat het nog wel iets beter kan. Dus zeg nooit nooit.’’
Zo'n uitspraak verwacht je toch niet echt van Wilco.quote:"Ik weet niet wat de gedachte erachter was. Ik was het laatste jaar best kritisch op de plannen. Ik kan soms redelijk hard of direct zijn, misschien soms té hard."
Rare samenstellingen zouden dit zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:40 schreef Marcoss het volgende:
https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_122969.htm
Bora dus waarschijnlijk naar de Giro met Buchmann als kopman en daarnaast nog Kelderman, Grossschartner, Konrad en Schachmann.
Tour dan Sagan, Ackermann, Schwarzmann, Selig, Schillinger, Oss, Burghardt en Kämna
En Iwan zag dat het goed was.quote:Er werd van alles bepaald voor me, ik had te weinig inspraak. Alsof ik een robot moest zijn.
Zeg dat wel. Een Tourploeg met 7 man voor de sprinttrein en Kämna.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rare samenstellingen zouden dit zijn.
Ik denk dat ze bij Sunweb niet bijkomen van het lachen. "Weet je nog die enige keer dat Wilco in de bus met stemverheffing probeerde te spreken en zijn stem gelijk oversloeg? Hahaha."quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak verwacht je toch niet echt van Wilco.
Het artikel speculeert er dan ook lustig op los. Het enige wat ze eigenlijk zeggen is dat ze informatie hebben dat Buchmann kopman in de Giro is. Die helpers verzinnen ze er vervolgens bij en de Tourploeg is ook een verhaal van 'zou kunnen'. Sagen en Ackermann samen naar de Tour zou inderdaad heel vreemd zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rare samenstellingen zouden dit zijn.
Jij haat Wilco hè.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Mani89 het volgende:
Wilco heeft in deze gedevalueerde Giro tegen de lamme en de blinde wel de bevestiging gekregen dat hij de rest van zijn carriere succesvol grijze top 10 klassementen aan elkaar kan rijgen. Dat wordt genieten jongens.
Ackermann is wel Tourdeelname beloofd voor volgend jaar en ik vraag me af of Sagan genoegen neemt met een andere grote ronde, die wil vast ook gewoon naar de Tour. Dat vind ik nog niet zo raar eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:10 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Het artikel speculeert er dan ook lustig op los. Het enige wat ze eigenlijk zeggen is dat ze informatie hebben dat Buchmann kopman in de Giro is. Die helpers verzinnen ze er vervolgens bij en de Tourploeg is ook een verhaal van 'zou kunnen'. Sagen en Ackermann samen naar de Tour zou inderdaad heel vreemd zijn.
Dat klopt, reageerde ook enkel op de mogelijke combinatie Sagan/Ackermann in de Tourquote:Op vrijdag 18 december 2020 12:22 schreef Slobeend het volgende:
Maar Kelderman zegt dus waarschijnlijk voor de Tour te gaan, dus dan klopt dat al niet.
Ja.quote:
Ja, we konden duidelijk zien, dat de derde plek het hoogst haalbare was.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Mani89 het volgende:
Wilco heeft in deze gedevalueerde Giro tegen de lamme en de blinde wel de bevestiging gekregen dat hij de rest van zijn carriere succesvol grijze top 10 klassementen aan elkaar kan rijgen. Dat wordt genieten jongens.
quote:Tien dagen voor zijn zeventigste verjaardag is Jan Moors overleden. De voormalige soigneur in het profwielrennen was al enige tijd ernstig ziek.
Moors, geboren in Nieuwstadt, leerde het vak van sportverzorger bij Rios’31, de amateurvoetbalclub met roemrucht verleden uit Echt. Zijn entree in het peloton maakte hij bij Koga Miyata, een toonaangevende equipe in het amateurwielrennen. Moors werd later soigneur bij profploeg TVM.
In 1998 kwam hij groot in het nieuws toen hij samen met ploegleider Cees Priem maandenlang op last van de Franse justitie in het stadje Epernay moest verblijven, na een geruchtmakende dopingaffaire. Zestien jaar later, in 2014, werd hij vrijgepleit door de oud-renners Bart Voskamp en Jeroen Blijlevens, die bekenden betrokken te zijn geweest bij transport van epo. Volgens het tweetal wisten Priem en Moors nergens van. Moors zei als reactie dat hij geen rancune koesterde.
Het afscheid van Jan Moors, die de laatste jaren met echtgenote Marion in Echt woonde, vindt in besloten kring plaats
quote:Yves Lampaert snijdt het seizoen in januari aan met de Vuelta à San Juan die van 24 tot 31 januari wordt gehouden. De West-Vlaming zit ondertussen nog altijd op winterstage in Altea waar hij de eerste en de tweede ploegstage overbrugt. De Portugese klassementsman João Almeida en de Colombiaanse sprinter Alvaro Hodeg krijgen met Yves Lampaert, Bert Van Lerberghe, Stijn Steels en Mauri Vansevenant vier West-Vlamingen mee.
In principe begint wereldkampioen Julian Alaphilippe het seizoen in eigen land met de Tour de la Provence die van donderdag 11 tot zondag 14 februari wordt gehouden. Remco Evenepoel lijkt voorzien voor de Ronde van Valencia (3-7 februari). Waar Mark Cavendish 2021 aansnijdt, is nog niet bekend. De Tour of Antalya (11-14 februari) kan een optie zijn.
quote:Wielrenster Puck Moonen wil niet langer in dienst rijden en is blij dat ze Eli Iserbyt kwijt is: “Hij was best egoïstisch”
Puck Moonen (24) was deze week te gast bij de podcast Day1. Daarbij blikte ze onder andere terug op haar relatie met Europees veldritkampioen Eli Iserbyt.
De populaire Nederlandse wielrenster is momenteel actief voor Team Chevalmeire Cycling, maar is niet langer de meest gevolgde ‘Hollander’ op Instagram. Haar 513.000 volgers werden onlangs gepasseerd door de 521.000 volgers van ene Mathieu van der Poel.
“Ik heb Instagram in eerste instantie aangemaakt om te kijken wat vrienden doen, want ik ontmoette met het wielrennen best wel veel mensen. En die woonden allemaal ver weg, dus. Maar toen liep dat een beetje uit de hand. Het is nooit mijn doel geweest om groot te worden op Instagram, maar dat is vanzelf gegroeid. En toen merkte ik dat je er wel wat mee kan. We hadden het niet breed thuis en ik kon via sponsors een fiets krijgen of zo. En ja, nu heb ik een leuk leven.”
Hielp daarbij: haar contract bij de Lotto Soudal Ladies. “Dat had ik eigenlijk niet verwacht”, aldus Moonen. “Ik fietste niet echt goed, ik vond het gewoon leuk. Ik reed af en toe wel wat wedstrijden omdat ik m’n rijbewijs had gehaald en zo eindelijk naar koersen kon. Toen kwam ik ineens bij die ploeg terecht, heb ik alles laten vallen qua studies, en dacht ik fuck it. Ik had er nooit bij stilgestaan dat ik het kon maken als profsporter. Ik kreeg een gratis fiets en kledij. Daar moest je blij mee zijn. Dus ik begon het toen wat op te pikken, die sponsordeals. Dat ben ik dan zelf gaan fiksen. Zoals een auto, want ik had die van m’n ouders eens in de sloot gereden (lacht). Toen had ik ineens een Mercedes. Ik had ook hoog ingezet, dus Peugeot heb ik niet benaderd.”
“Geen topsporter meer”
Moonen begon pas serieus met fietsen op haar 20ste, maar gelooft nog steeds rotsvast in haar kunnen. “Ik heb beseft dat ik hier best wel goed in ben”, zegt ze tussendoor. Volgend jaar wil ze haar “kans krijgen” in kleinere wedstrijden. “Ik wil niet mijn leven lang knecht spelen”, klinkt het. En in 2024 wil Moonen wereldkampioen worden. Op dezelfde leeftijd (28) als haar vriend, BMX-er Twan van Gendt. Die leerde ze kennen nadat haar relatie met Eli iserbyt afliep.
“Na mijn relatie met hem had ik eigenlijk gezegd om nooit nog iets te beginnen met een topsporter”, aldus de Nederlandse. “Dat ging niet zo goed samen want hij was best wel egoïstisch. Hij wilde dat alles om hem draaide. Ik had daar een les uitgetrokken: een topsporter komt er niet meer in. Ja, maar de beste komen als je er niet naar zoekt. Ik las een verhaal over Twan in Helden Magazine, herkende mezelf erin en begon hem te volgen op Instagram. Zijn teamgenoten vonden dat best cool en zeiden dat hij een berichtje moest sturen...”
Geen verrassingen, al zal er in Frankijk de hoop zijn geweest dat Qhubeka-Assos geweigerd zou worden.quote:Granting of a UCI Women’s WorldTour licence and registration of UCI Women’s WorldTeams, UCI WorldTeams and UCI ProTeams for the 2021 season
Dec 23, 2020, 17:22 PM
Following a registration procedure for UCI professional teams especially adapted this year to take into account the effects of the Covid-19 pandemic, the Union Cycliste Internationale (UCI) today makes public the names of teams that are either registered or that have invitations for the 2021 season. Moreover, the UCI is pleased to announce the award of a new UCI Women’s WorldTour licence.
UCI Women’s WorldTeams (1st division)
In accordance with the UCI Regulations (art. 2.13.026 ff), and after a complete review of the files received regarding all the criteria for attribution (ethical, financial and administrative), the Licence Commission has decided to award a UCI Women's WorldTour licence for the period 2021 - 2023, subject to compliance with the provisions for annual registration during the period, to the following team [team name (UCI code - nationality)]:
- TEAM SD WORX (SDW – NED).
According to article 2.13.056 of the UCI Regulations, this team will be registered as a UCI Women’s WorldTeam for the 2021 season.
Moreover, the UCI has decided (art 2.13.095) to register the UCI Women’s WorldTeams listed below – already holders of a UCI Women’s WorldTour licence for the 2020-2023 period and whose files are judged by the UCI to be in in order – for the 2021 season [team name (UCI code - nationality)]:
- ALE' BTC LJUBLJANA (ALE – ITA)
- CANYON//SRAM RACING (CSR – GER)
- FDJ NOUVELLE-AQUITAINE FUTUROSCOPE (FDJ – FRA)
- LIV RACING (LIV – NED)
- TREK – SEGAFREDO (TFS – USA).
Finally, after hearing teams that had not been able to be registered directly by the UCI, the Licence Commission has decided to register the following UCI Women’s WorldTeams for the upcoming season:
- MOVISTAR TEAM WOMEN (MOV – ESP)
- GREENEDGE CYCLING (GEC – AUS)
- TEAM DSM (DSM – GER).
The UCI is delighted by the arrival of a ninth UCI Women’s WorldTeam in addition to the eight existing ones, despite the difficult international health and economic situation. The maximum number of new licences that it will be possible to award during the 2022 registration procedure will be six.
UCI WorldTeams (1st division)
In accordance with the UCI Regulations and following a full review of the documentation received regarding different criteria for attribution (ethical, financial, administrative and organisational), the UCI has decided (art. 2.15.070) to register the following UCI WorldTeams for the 2021 season [team name (UCI code - nationality)]:
- AG2R CITROEN TEAM (ACT – FRA)
- BORA – HANSGROHE (BOH – GER)
- COFIDIS (COF – FRA)
- DECEUNINCK – QUICK-STEP (DQT – BEL)
- GROUPAMA – FDJ (GFC – FRA)
- INEOS GRENADIERS (IGD – GBR)
- JUMBO-VISMA (TJV – NED)
- LOTTO SOUDAL (LTS – BEL)
- MOVISTAR TEAM (MOV – ESP)
- TREK – SEGAFREDO (TFS – USA)
- UAE TEAM EMIRATES (UAD – UAE).
Moreover, after hearing teams that had not been able to be registered directly by the UCI, the Licence Commission has decided (art. 2.15.071) to register the following UCI WorldTeams [team name (UCI code - nationality)]:
- ASTANA – PREMIER TECH (AST – KAZ)
- BAHRAIN VICTORIOUS (TBV – BRN)
- GREENEDGE CYCLING (GEC – AUS)
- INTERMARCHÉ – WANTY – GOBERT MATÉRIAUX (IWG – BEL)
- ISRAEL START-UP NATION (ISN – ISR)
- TEAM DSM (DSM – GER)
- EF EDUCATION – NIPPO (EFN – USA)
- TEAM QHUBEKA ASSOS (TQA – RSA).
UCI ProTeams (2nd division)
In accordance with the UCI Regulations and following a full review of the different criteria for attribution (ethical, financial and administrative), the UCI has decided (art. 2.16.016) to register the following UCI ProTeams, for the 2021 season [team name (UCI code - nationality)]:
- ALPECIN-FENIX (AFC – BEL)
- ANDRONI GIOCATTOLI – SIDERMEC (ANS – ITA)
- BARDIANI CSF FAIZANE’ (BCF – ITA)
- BINGOAL WB (BWB – BEL)
- BURGOS-BH (BBH – ESP)
- CAJA RURAL-SEGUROS RGA (CJR – ESP)
- EOLO-KOMETA CYCLING TEAM (EOK – ITA) – new UCI ProTeam
- EQUIPO KERN PHARMA (EKP – ESP) – new UCI ProTeam
- EUSKALTEL – EUSKADI (EUS – ESP)
- GAZPROM-RUSVELO (GAZ – RUS)
- RALLY CYCLING (RLY – USA)
- SPORT VLAANDEREN – BALOISE (SVB – BEL)
- TEAM NOVO NORDISK (TNN – USA)
- TOTAL DIRECT ENERGIE (TDE – FRA)
- UNO – X PRO CYCLING TEAM (UXT – NOR)
- VINI ZABU‘ BRADO KTM (THR – ITA).
Moreover, after hearing teams that had not been able to be registered directly by the UCI, the Licence Commission has decided (art. 2.16.017) to register the following UCI ProTeams [team name (UCI code - nationality)]:
- B&B HOTELS P/B KTM (BBK – FRA)
- DELKO (DKO – FRA)
- TEAM ARKEA – SAMSIC (ARK – FRA).
The registration procedure of UCI Women’s WorldTeams, UCI WorldTeams and UCI ProTeams for the next season has now been completed. In total, 9 UCI Women’s WorldTeams, 19 UCI WorldTeams and 19 UCI ProTeams are registered for the 2021 season.
The UCI welcomes these figures which bear witness to the concerted efforts made by teams and riders in this period to keep professional cycling at the highest level despite the difficult circumstances, economic in particular. The UCI thanks all implicated stakeholders.
N.B.: for administrative reasons linked to the registration procedure, some information is not currently available on the UCI website. The UCI is working with the teams to complete the information as quickly as possible. We invite you to regularly consult the UCI website.
Obligatory invitations (art. 2.1.007bis)
As the top-ranked UCI ProTeam featuring in the 2020 UCI World Ranking for teams, the following UCI ProTeam [team name (UCI code - nationality)] is invited to all the UCI WorldTour events in 2021:
- ALPECIN – FENIX (AFC – BEL)
As the second-ranked UCI ProTeam in the 2020 UCI World Ranking for teams, the following UCI ProTeam [team name (UCI code - nationality)] is invited to the UCI WorldTour one-day races in 2021:
- TEAM ARKEA – SAMSIC (ARK – FRA).
The list of UCI Women’s Continental Teams that will benefit from obligatory invitations to events in the UCI Women’s WorldTour in 2021 will be communicated in January, after the registration procedure for UCI Women’s Continental Teams.
Schitterende documentaire. Al is het dat mijn overgrootvader nog even genoemd werd :-)quote:
105% zou ook leuk zijn.quote:Op donderdag 24 december 2020 08:41 schreef franklop het volgende:
Grijpt me wel aan zo'n verhaal. Hopen dat hij idd weer kan koersen en het liefst op de volle 100%
Was inderdaad wel mooi om te zien, al kende ik de meeste verhalen al omdat ik enkele jaren terug het boek Jean gelezen heb.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Schitterende documentaire. Al is het dat mijn overgrootvader nog even genoemd werd :-)
Heeft Valverde een godsgruwelijk groot probleem?quote:A fast-looming Spanish court case verdict in 2021 over a former professional cyclist who challenged the use of the bio-passport could see the country’s participation in next summer’s Tokyo Olympics Games at risk.
Spain’s National Court, which has jurisdiction, among other areas, over medical fraud is set to rule in 2021 on a WADA appeal against a verdict issued in October by a regional court in Madrid. That verdict last October insisted that the biological passport lacked legal validity in Spain. The Madrid court case was brought by former Basque pro Ibai Salas, who had been suspended for four years and fined ¤3,001, thanks to information provided by his bio-passport dating from 2017.
Ja, hij vond al vroeg dat zij (Jumbo) niet met het aura moesten rondrijden om de koers te gaan winnenquote:
Stukje mental coaching kan geen kwaad bij Tom.quote:
veel te ver van Maastricht johquote:Op zondag 27 december 2020 18:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tom springt nog een keer van de Brienenoord.
quote:Op zondag 27 december 2020 18:49 schreef groenen het volgende:
Wat een bagger kraamt Niermann allemaal uit.
Ja hoor.quote:Op zondag 27 december 2020 18:49 schreef groenen het volgende:
Wat een bagger kraamt Niermann allemaal uit.
Achteraf gezien had Roglic op de Peyresourde anders moeten koersen ja, maar dan was Pogacar er met deze verschillen ook voorbij gegaan uiteindelijk..quote:
Nee, maar volgens mij boeit Dumoulin dat ook weinigquote:Op zondag 27 december 2020 19:21 schreef Faraday01 het volgende:
Is er 1 fragment waar Tom wel redelijk uit komt in deze docu?
Totaal 400 uur filmmateriaal, maar de NOS doet haar uiterste best om zoveel mogelijk karaktermoord op Tom Dumoulin te plegen.quote:Op zondag 27 december 2020 19:21 schreef Faraday01 het volgende:
Is er 1 fragment waar Tom wel redelijk uit komt in deze docu?
quote:Op zondag 27 december 2020 20:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Totaal 400 uur filmmateriaal, maar de NOS doet haar uiterste best om zoveel mogelijk karaktermoord op Tom Dumoulin te plegen.
quote:Alexander Krieger is voorlopig uitgeschakeld, nadat hij vorige week betrokken was bij een trainingsongeluk. De 29-jarige Duitser heeft meerdere breuken opgelopen in zijn gezicht en daarnaast zijn rechterarm en zijn linkerelleboog gebroken.
De Duitse hardrijder van Alpecin-Fenix heeft al een operatie ondergaan en moet dinsdag nog een keer onder het mes. Afgelopen seizoen behaalde Krieger de nodige ereplaatsen (en dus UCI-punten) voor zijn Belgische ploeg. Hij werd onder meer derde op het Duits kampioenschap, vijfde in de Tour du Doubs, vierde in Antwerp Port Epic en tweede in Parijs-Chauny.
Dan zijn de cervelo-zadels ook te smal.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:27 schreef Idisrom het volgende:
In dit artikel van fiets.nl verbaast men zich over de JV-ploegleiding die zo kneuterig met het zadelpijnprobleem van Tom Dumoulin omgegaan is..
https://www.fiets.nl/2020(...)zelf-kunt-voorkomen/
Cervelo zadels?quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zijn de cervelo-zadels ook te smal.
Ja, waar ze vanaf 1 januari mee gaan fietsen. Geen idee welk merk dat dan is.quote:
quote:Ook nu Jumbo-Visma vanaf 1 januari 2021 van fietsmerk Bianchi naar Cervélo overstapt is het probleem voor de Limburger nog niet opgelost.
Open die link even.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja, waar ze vanaf 1 januari mee gaan fietsen. Geen idee welk merk dat dan is.
[..]
Ja, Fizik had ik wel gezien. Ik dacht dat dat bij de fiets hoorde maar ze sponsoren de ploeg blijkbaar.quote:
Lijkt mij dan ook lastig voor bijvoorbeeld Mathieu. En is quarantaine 2 weken binnen zitten? Ook niet goed voor je vormpeil...quote:Op woensdag 30 december 2020 10:03 schreef Marcoss het volgende:
Tour en Spelen combineren is (waarschijnlijk) niet mogelijk volgend jaar
https://www.hln.be/wielre(...)n-het-eten~a32e8693/
(al zal er vast wel een poging gewaagd worden voor een uitzondering)
Als je filmpjes van andere ploegen ziet gaat het er bij Jumbo nog vrij professioneel aan toe, al zegt dat wellicht meer over die andere ploegen.quote:Op zondag 27 december 2020 21:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Toch wel de moeite waard om te kijken. Dumoulin zat er zoals verwacht geen moment lekker in dus, fysiek en mentaal. Toch had ie op dag twee al wel gelijk een punt dat ze veel te veel op kop reden. Resulterend in dat gekut op de Peyresourde, wat Sjors ook aangaf.
Verder vind ik die besprekingen over het algemeen maar behoorlijk cringe. Heb bij Zeeman nog enigszins het idee dat het wel 'puur' is, maar figuren als Frans Maassen en Grischa Niermann hebben toch geen enkel overwicht.
quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je filmpjes van andere ploegen ziet gaat het er bij Jumbo nog vrij professioneel aan toe, al zegt dat wellicht meer over die andere ploegen.
Ik wist niet dat Fenix Italiaans was, maar daarmee is ook de aanwezigheid van Sasja Modolo en Sbaraajli verklaard.quote:"We zijn er uit dat we in de drie grote rondes van start gaan. Naast de Tour de France is het, met Fenix als Italiaanse naamsponsor, sowieso logisch dat we de Giro rijden. En ook de Vuelta is intussen aan ons programma toegevoegd", verklapt Christoph Roodhooft.
Ik ken hem niet, zal wel een voetjebal-patjepeeër zijn?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Jorge Mendes die zich met wielrennen gaat bemoeien, dat wordt lachen.
Zat er aan te komen dit soort ellende.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Jorge Mendes die zich met wielrennen gaat bemoeien, dat wordt lachen.
Dankjewel voor de duidingquote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:35 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze worden niet vertegenwoordigd door Mendes of zo, hoor. Ze zitten bij CORSO (zoals een heleboel renners), die zijn een partnership aangegaan met Polaris, wat gaat over portretrechten en ander gedoe in Portugal. En dat Polaris is onderdeel van Mendes. Het is niet dat Mendes binnenkort naar België vliegt om daar eens goed te onderhandelen met Lefevere, nadat hij net Mourinho of Ronaldo weer een paar miljoen euro heeft bezorgd.
Hoop echt dat jij betere keuzes maakt. En dan geen Maydaughter.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:08 schreef franklop het volgende:
Groenewegen is vader geworden. Mayson is de naam van de 6 weken te vroeg geboren zoon
Wel handig om te onthouden wiens kind het is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoop echt dat jij betere keuzes maakt. En dan geen Maydaughter.
Het valt natuurlijk op maar ben niet echt fan van die knalgele voorvork.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
De fiets van Wout en zijn maatjes komend jaar.
De kans dat ze een wildcard krijgen lijkt me buitengewoon klein.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Ciro zegt dat Nairo in de Giro zou (willen) starten, mits er een wildcard gegeven wordt.
quote:Mathieu van der Poel is van plan om het wegseizoen te beginnen in de UAE Tour. Dat is een achtdaagse WorldTourronde (21-27 februari) die zowel in de woestijn van Abu Dhabi als Dubai wordt gehouden, en vorig jaar als allereerste wedstrijd werd getroffen door het coronavirus en afgebroken werd. De Nederlander laat daardoor de Belgische openingskoersen schieten.
De UAE Tour wordt een première voor Van der Poel, die vorig jaar het seizoen in de Ronde van de Algarve begon en twee jaar geleden in de -ondertussen door de pandemie afgelaste- Tour of Antalya. Na het WK in Oostende (31 januari) krijgt hij dan nog een twintigtal dagen de tijd om de laatste hand te leggen aan zijn voorbereiding op het wegseizoen.
Door naar de Verenigde Arabische Emiraten uit te wijken en meteen voor een achtdaagse te kiezen, betekent dit ook dat de Ronde van Vlaanderen-winnaar niet te zien is in de Omloop Het Nieuwsblad (27 februari) en Kuurne-Brussel-Kuurne (28 februari).
De tweede koers wordt Tirreno-Adriatico of Parijs-Nice, afhankelijk van het parcours dat op vandaag nog niet is bekend. In maart duikt Van der Poel dan ook op in Vlaanderen. Dwars door Vlaanderen - dat dit jaar op 31 maart valt - staat al zeker op zijn programma. Twee jaar geleden won de kopman van Alpecin-Fenix in aankomstplaats Waregem zijn eerste WorldTourwedstrijd. (hc)
Ik vind het juist verstandig dat hij België een poosje mijdt. Hij gaat teveel het wielrennen in België zo beheersen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:02 schreef H.Vviv het volgende:
Van der Poel begint zijn seizoen in de UAE Tour en dus geen Vlaams openingsweekend voor Van der Poel. Hij blijft soms aparte keuzes maken.
[..]
quote:Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) heeft voor de veldrit in Hulst wat meer prijsgegeven over zijn programma op de weg. "Ik denk dat de UAE Tour een betere aanloop naar mijn klassiekers is dan het openingsweekend", vertelt Van der Poel.
Mathieu van der Poel opent zijn wegseizoen in de UAE Tour (21-27 februari) en laat dus het Belgische openingsweekend aan zich voorbijgaan.
"Ik denk dat dat een betere aanloop is richting de klassiekers waarop ik nog net iets meer mijn pijlen richt dan het openingsweekend", licht Van der Poel zijn keuze toe.
Daarna staat Van der Poel voor het dilemma Parijs-Nice of Tirreno-Adriatico. Als hij naar Parijs-Nice gaat, kan hij de Strade Bianche daags voordien niet rijden.
"Daar had ik nog niet bij stilgestaan", zegt Van der Poel. "Ik moet het nog eens allemaal bekijken. Als het gaat, zou ik wel graag de Strade Bianche rijden."
"De rest van mijn programma zal een beetje hetzelfde zijn zoals altijd. Met als hoofddoel de 2 monumenten: de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. De Hel zou het hoogtepunt van mijn voorjaar moeten zijn."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Marcoss op 06-01-2021 21:42:41 ]
quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:34 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
En de etappesWaarom zijn ze bij de ASO ooit overgestapt op deze lelijke profielen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al vrees ik dat hij (net als vorig jaar de bedoeling was) zal eindigen bij het stadion van OGC Nice ten noorden van de stad. En helaas niet op de Boulevard des Anglaisquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ah, dat had ik ook gemist. Dat scheelt, toch nog de klassieke rit.
Adrie Lindeman (35, broer van) naar Riwal dan?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Aart Vierhouten als ploegleider bij Qhubeka.
Dat kan toch niet Johan.
Tamelijk bizar. Maarja, op continentaal niveau gebeuren de vreemdste dingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Adrie Lindeman (35, broer van) naar Riwal dan?
quote:Eerste Belgische wielrenner out zich als homo: "Ik wil een voorbeeld zijn"
Aan de vooravond van het BK veldrijden heeft wielerbelofte Justin Laevens zich geout als homo in een interview met sportnu en offroadbiking.eu.
"Zich outen in de sportwereld is moeilijk. Ik wil een voorbeeld zijn voor iedereen die nog in zijn schelp zit", aldus de 19-jarige West-Vlaming uit Zwevegem. "Ik zat er al twee jaar mee in mijn hoofd. Het was een grote stap. Mijn ouders waren er heel positief over. Ik was vooral bang voor de reacties van grotere renners of teams, maar dat is denk ik niet het geval."
Komende zondag staat Laevens aan de start van het BK in Meulebeke. "Ik heb net een berichtje gekregen van de ploeg. Het ligt er erg vuil bij, dat is misschien wel in mijn voordeel. Veel mensen denken dat het een eer is om tussen die grote mannen te fietsen, maar het is heel zwaar. Als beloften starten wij helemaal achteraan. Die mannen starten heel explosief", aldus de man die stage loopt in een operatiekwartier. "Wie er wint? Ik denk Wout van Aert, maar ook Quinten Hermans en Michael Vanthourenhout zullen dichtbij zijn
Ik kom er net toevallig achter dat we een speciaal topic hebben voor dit soort berichten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:21 schreef Aguero het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210107_93052914
[..]
Landa wil de combinatie Giro-Tour doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zowaar een verstandige beslissing. De combinatie Giro-Vuelta zou voor hem het beste zijn.
De morele winnaar is alvast bekend.
Ja, dat is dus niet slim. Al sluit ik niet uit dat het ook de wens van de ploeg is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Landa wil de combinatie Giro-Tour doen.
In dat geval ben ik blij je te kunnen informeren dat deze gedachte nu al achterhaald is, daar er momenteel wordt gekoerst in Paraguay en Argentinië.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:52 schreef Mani89 het volgende:
Je gaat bijna denken dat er in 2021 helemaal niet gekoerst gaat worden.
https://twitter.com/joris_meert/status/1347450061425430529?s=20quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:32 schreef Zwansen het volgende:
Hirschi dus naar UAE. Wat ik helemaal
opvallend vond is dat het hele team al gevaccineerd is. Die zijn dan toch ergens voorgedrongen.
Is het al 1 april ofzo?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dumoulin gaat de Ronde van Vlaanderen rijden
En alsof Dumoulin dan niet allang is afgehaakt met zadelpijn, een steentje in zijn knie of wat anders.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Is het al 1 april ofzo?
Wel geniaal, met zadelpijn over de kasseien dokkeren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:11 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En alsof Dumoulin dan niet allang is afgehaakt met zadelpijn, een steentje in zijn knie of wat anders.
Hij gaat in ieder geval pluspunten scoren bij Michel Wuyts. Werken voor Wout en koersen bij ons.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Inderdaad, Belgjes willen graag gewichtig doen over die Vlaamsche kermiskoersen maar elke topper die daar start draait gelijk mee vooraan met de Lijf Hostes, Stijn Vandenberghs en Staf Schijrlinksen van deze wereld.
Wel mooi programma in aanloop naar de Giro toe.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:13 schreef Marcoss het volgende:
Sowieso wel een bijzonder programma van Dumoulin, buiten Romandië mag hij knecht spelen voor Wout
Lichtgewichten van puncheurs met minimale of zonder enige ervaring rijden daar finale, en dan is Dumoulin daar qua bouw en kwaliteiten nog geschikter voor ook denk ik. Je hoeft geen tientonner van een specialist te zijn om in de finale van de Ronde een rol te spelen. We zijn twee jaar van een winnende Bettiol en de laatste van de groep der favorieten die drie jaar geleden het achterwiel van Terpstra zag was Nibali. Dumoulin heeft overigens ook altijd de ambitie gehad om een keer serieus werk te maken van Roubaix.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Inderdaad, Belgjes willen graag gewichtig doen over die Vlaamsche kermiskoersen maar elke topper die daar start draait gelijk mee vooraan met de Lijf Hostes, Stijn Vandenberghs en Staf Schijrlinksen van deze wereld.
Dat leek mij ook al ja, zou wel leuk zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:23 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Wel mooi programma in aanloop naar de Giro toe.
Moet hij wel een keer in het wiel van ploeggenoten gaan zitten in plaats van solo in de buik van het peloton meehobbelen. De Alaphilippe's en Nibaliën van deze wereld beheersen dat kunstje natuurlijk bij uitstek.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Lichtgewichten van puncheurs met minimale of zonder enige ervaring rijden daar finale, en dan is Dumoulin daar qua bouw en kwaliteiten nog geschikter voor ook denk ik. Je hoeft geen tientonner van een specialist te zijn om in de finale van de Ronde een rol te spelen. We zijn twee jaar van een winnende Bettiol en de laatste van de groep der favorieten die drie jaar geleden het achterwiel van Terpstra zag was Nibali. Dumoulin heeft overigens ook altijd de ambitie gehad om een keer serieus werk te maken van Roubaix.
Exact. Boogerd was een keer 9e dacht ik en zelfs Armstrong reed toen in 2005 (in dienst van Hincapie ) terwijl hij niet in topvorm was met de voorste mee.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Inderdaad, Belgjes willen graag gewichtig doen over die Vlaamsche kermiskoersen maar elke topper die daar start draait gelijk mee vooraan met de Lijf Hostes, Stijn Vandenberghs en Staf Schijrlinksen van deze wereld.
ik denk dat dat ook het plan is. Giro en dan een combinatie van Spelen/Vuelta misschienquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:23 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Wel mooi programma in aanloop naar de Giro toe.
dan gaat Tom wel vol in de knechtenrol tegenwoordig. Vorig jaar al voor Roglic en nu voor WVAquote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij gaat in ieder geval pluspunten scoren bij Michel Wuyts. Werken voor Wout en koersen bij ons.
Mooi toch. Zouden meer sprinters mogen doen dan enkel starten in de Tour bijv.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:16 schreef Marcoss het volgende:
Ewan wil starten in alle 3 grote rondes dit jaar met als doel om overal een etappe te winnen.
(waarbij hij enkel in de Vuelta start als hij in de Giro en Tour al gewonnen heeft)
Er waren geruchten dat hij zou tekenen bij een van de Portugese ploegen, maar dat feest is helaas niet doorgegaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:28 schreef Mani89 het volgende:
Ik zie dat het Argentijnse fenomeen Nicolas Tivani zijn eerste koers van 2021 al heeft gewonnen. PCT TEAMS ARE YOU WATCHING??
Erg jammer.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er waren geruchten dat hij zou tekenen bij een van de Portugese ploegen, maar dat feest is helaas niet doorgegaan.
Ze lijken met Buchmann vol op de Giro willen gaan? Wilco mag zich dan naar een top 10 plaats fietsen in de Tour.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wilco als kopman naar de Tour schijnbaar.
Niet gezienquote:Op maandag 11 januari 2021 17:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja goffertomme jongens dit ik heb ik al in het rullevante topic gepost.
Iedereen weet hoeveel pijn het doet als je zoiets overkomtquote:
Trap er niet in, mensen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:12 schreef Marcoss het volgende:
Mads wil voor groen gaan in de Tour dit jaar, dus geen twijfel voor de Tourspelletjes over de sprinter bij Trek
Voor de Dakar rally moesten de deelnemers een week op hun hotelkamer blijven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:33 schreef DeeBee het volgende:
Geen idee, Tour of Kataaar is ook al de pijp uit sinds een paar jaar.
Saudi had / heeft net als hier wel erg strenge regels voor inreizen rond corona, dus kan mij voorstellen dat ze even overslaan qua sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |