abonnement Unibet Coolblue
pi_196546574
In alle oeverloze discussies over mondkapjes komt wel vaak het argument terug: "Je kunt lullen wat je wilt maar ik luister gewoon naar de mensen die er verstand van hebben, en die adviseren een mondkapje."

De mensen die er verstand van hebben zijn dan de WHO, de Duitse overheid, Fauci, enz. RIVM en Van Dissel niet, dat zijn natuurlijk slechts onbenullen die hun diploma bij een doos cornflakes hebben gekregen (op zich een begrijpelijke houding als je ziet hoe vaak zij er naast hebben gezeten).

Maar goed al deze mensen die er zo in staan hebben nu dus eigenlijk geen andere keus dan dit advies op te volgen, het wordt immers geadviseerd door 'de' mensen die er verstand van hebben.
pi_196546657
Dit is een goed wereldwijd advies toch?
Ik ben in afrika geweest en dasr is de ventilatie wel goef maar is er beperkte ruimte...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196546704
Alhoewel thuis de plaats is waar ze nog het meest nut zouden hebben, gaat (bijna) niemand dit natuurlijk doen.

Blijkbaar speelt iets als 'ongemak' toch een behoorlijk belangrijke rol in het opvolgen van maatregelen/adviezen.

Je aan regels houden gaat natuurlijk bijna vanzelf als je daar geen principiële bezwaren tegen hebt en het je weinig tot geen extra moeite kost.
I'll give you something to do
pi_196547731
Ik ken een gezin die constant mondkapjes draagt binnenshuis en 1.5 meter afstand houdt. Deurklinken ontsmetten ze ook na het aanraken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:32:01 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196547740
De WHO kan de boom in.
pi_196547904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:17 schreef Vasilevski het volgende:
In alle oeverloze discussies over mondkapjes komt wel vaak het argument terug: "Je kunt lullen wat je wilt maar ik luister gewoon naar de mensen die er verstand van hebben, en die adviseren een mondkapje."

De mensen die er verstand van hebben zijn dan de WHO, de Duitse overheid, Fauci, enz. RIVM en Van Dissel niet, dat zijn natuurlijk slechts onbenullen die hun diploma bij een doos cornflakes hebben gekregen (op zich een begrijpelijke houding als je ziet hoe vaak zij er naast hebben gezeten).

Maar goed al deze mensen die er zo in staan hebben nu dus eigenlijk geen andere keus dan dit advies op te volgen, het wordt immers geadviseerd door 'de' mensen die er verstand van hebben.
Fauci is dan ook de absolute topimmunoloog. Waarom doet er niet toe, omdat hij als Amerikaan over beleid gaat dat veel mensen aangaat en veel nieuwszenders doen alsof Amerika de hele wereld is, moet hij ook de meest gezaghebbende zijn. Een Litouwse immunoloog kan natuurlijk nooit meer gelijk hebben dan hij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196548012
Mondkapjes in je huis dragen 8)7 _O-

Bestaan die mensen? :')
pi_196548272
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik ken een gezin die constant mondkapjes draagt binnenshuis en 1.5 meter afstand houdt. Deurklinken ontsmetten ze ook na het aanraken.
Ergens is dit weer logischer dan ze alleen voor de vorm in publieke ruimtes even op te zetten.

Als je íémand wil beschermen dan zijn het toch wel je eigen gezinsleden en niet willekeurige passanten in een supermarkt.
I'll give you something to do
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2020 @ 15:57:52 #34
88815 The_Emotion
98.3
pi_196551149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 07:11 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik adviseer een mondkapje tijdens het eten
Met een kuchscherm op de eettafel
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_196551209
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:57 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Met een kuchscherm op de eettafel
#wijzijnveilig
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_196551406
Maar mondkapjes op de lagere scholen waar 30 kinderen en een juf opgepropt in een klaslokaaltje zitten, hoeft dan weer niet (tenminste in Nederland, in Frankrijk vanaf 6 jaar wel).
pi_196551499
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:17 schreef Vasilevski het volgende:
In alle oeverloze discussies over mondkapjes komt wel vaak het argument terug: "Je kunt lullen wat je wilt maar ik luister gewoon naar de mensen die er verstand van hebben, en die adviseren een mondkapje."

De mensen die er verstand van hebben zijn dan de WHO, de Duitse overheid, Fauci, enz. RIVM en Van Dissel niet, dat zijn natuurlijk slechts onbenullen die hun diploma bij een doos cornflakes hebben gekregen (op zich een begrijpelijke houding als je ziet hoe vaak zij er naast hebben gezeten).

Maar goed al deze mensen die er zo in staan hebben nu dus eigenlijk geen andere keus dan dit advies op te volgen, het wordt immers geadviseerd door 'de' mensen die er verstand van hebben.
Van Dissel? Is dat niet die man die 18 januari bij hoog en laag beweerde dat dit virus niet naar Europa zou overslaan omdat er geen rechtstreekse vluchten waren van Wuhan naar Europa? Volgens mij stelde hij ook nog dat niet bewezen was dat het van mens op mens kon worden overgedragen, zoals hij nog nog bij hoog en bij laag beweert dat het niet van kinderen op kinderen of van kinderen op volwassenen kan worden overgedragen.

Het lijkt me dat die man wel zo'n beetje bewezen heeft incapabel te zijn voor zijn functie.
pi_196551515
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik ken een gezin die constant mondkapjes draagt binnenshuis en 1.5 meter afstand houdt. Deurklinken ontsmetten ze ook na het aanraken.
Als je binnen het gezin iemand hebt die tot een risicogroep behoort, lijkt me dat een normale zaak.
pi_196558172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:07 schreef pferdfahrer het volgende:
Als de schoonmaakster er is doe ik dit ja en zij ook.
En alleen doggystyle zeker
.
pi_196558519
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:11 schreef galantis het volgende:

Als je íémand wil beschermen dan zijn het toch wel je eigen gezinsleden en niet willekeurige passanten in een supermarkt.
En dan zou je wanneer 2 collega's thuis langskomen, of de loodgieter/verwarmingsmonteur/buurman allemaal een mondkapje kunnen opzetten.

Het is denk ik meer het gevoel van wantrouwen dat mensen ermee denken uit te stralen naar gasten.
pi_196559655
Zie er ook zat buiten mee lopen, als er niemand in de buurt is. Aandachtzoekers.
pi_196560205
Nu begrijp ik ook waarom Fokkers zo tegen zijn op een mondkapje want ze hebben een te grote mond en daardoor past het niet.
pi_196560310
Niet medische mondkapjes werken niet.
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:53:06 #44
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196560406
Nou, volgende week krijgen wij NLers weer een eigen advies voor de kiezen. Over hoe en of we kerst mogen vieren :')

Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen er zijn die zo'n advies serieus nemen en of zij dan met geknepen billetjes voor de TV zitten om te horen of je je familie mag bezoeken..
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:10:35 #45
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_196560663
Dat dacht ik toch even niet. Dit bepaal ik lekker zelf wel.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:28:15 #46
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196560932
Wellicht hoort 't meer in feedback, maar ik ben wel blij dat FOK! ten minste enig dicussie mogelijk maakt over centraal bepaald beleid. Op andere platformen lijkt het niet vaak niet meer mogelijk een kritische mening te geven. Ik kan me ook voorstellen dat de moderators hier druk mee zijn, dus bedankt hè :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196568500
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik ken een gezin die constant mondkapjes draagt binnenshuis en 1.5 meter afstand houdt. Deurklinken ontsmetten ze ook na het aanraken.
Die zullen het vast heel fijn hebben
pi_196569171
Nog nooit gedragen zo'n ding en niet van plan ook. Steeds meer advocaten helpen gratis bij een boete want ze weten dat ze die winnen.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 december 2020 @ 20:18:39 #49
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196569756
Doen we hier al langer. Mijn vrouw pijpt me zelfs met een mondkapje op
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 6 december 2020 @ 07:43:07 #50
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196575945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:18 schreef Djeez het volgende:
Doen we hier al langer. Mijn vrouw pijpt me zelfs met een mondkapje op
Ik weet niet of die strak afgegespte zwart gelakte mondkapjes met geïntegreerd glory hole voldoen voor in de supermarkt, maar ze kan ‘t altijd proberen :P
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')