quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]![]()
nu pas geluisterd ik was effe in de war...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja dat dus over roken![]()
In die clip noemt zijn vrouw Dora, ik weet niet of dat dezelfde Dora is van dit liedje...![]()
Of misschien juist wél.........
Loflied op Dora - Wim Sonneveld
geschreven door Friso Wiegersma
Een dag in de week blinken de ruiten als spiegels
Eens in de week is de stoep 't schoonste van heel de stad
Nergens vind je dan een kruimpie
of een stoffie of een pluimpie
en als je van de vloer wilt eten, kun je dat.
Op die ene dag.He!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Loflied Op Dora (Remastered)
Provided to YouTube by Universal Music Group
Loflied Op Dora (Remastered) · Drukwerk
Singles & B-kanten (1979-1986)
℗ 2017 Universal Music B.V.
Released on: 2017-10-13
Producer: Coen Van Vrijberghe
Associated Performer, Vocalist: Drukwerk
Composer: Wim Sonneveld
Author: Hugo Verhage
Auto-generated by YouTube.
Dat is van Flodder ... ik moest het even opzoeken...quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:54 schreef Domnivoor het volgende:
Geproduceerd door
[ afbeelding ]
Daar kun je ook wel een topic over beginnen.
Zo! da's lulig......... maar nee heeft verder niets met Wim Sonneveld te maken natuurlijk.quote:De Coningh overleed aan een hartstilstand tijdens een Flodder-sketch op een besloten bedrijfsfeest voor een automerk in de First Floor Film Factory op 15 november 1997.[15]
In de roze Chevrolet kwam hij samen met Stefan de Walle en Tatjana ¦imić aanrijden in de studio.
De Walle en Simic hadden niet bijster veel zin in deze schnabbel, waarbij De Coningh hen nog toesprak met de woorden: Ach jongens, het is zo voorbij.[16] Terwijl zijn collega's uitstapten sprong De Coningh op de motorkap en richtte hij zich tot het publiek met zijn armen wijd en riep Dames en heren.
Daarna viel hij plots achterover en bleef hij met gestrekte armen en benen liggen.
De honderden gasten van het feest dachten dat het een grap was en klapten, maar zijn collega's hadden door dat het mis was en belden een ambulance.
Reanimatiepogingen mochten niet meer baten en onderweg naar het ziekenhuis overleed hij.
Wel iets natuurlijk. Je noemde hem zelf al.quote:Op woensdag 9 december 2020 01:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat is van Flodder ... ik moest het even opzoeken...
Maar wat een tragisch verhaal![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coen_van_Vrijberghe_de_Coningh
[..]
Zo! da's lulig......... maar nee heeft verder niets met Wim Sonneveld te maken natuurlijk.
Dat kan maar daar zijn al genoeg topics over geweest.quote:Maar jij kan toch een topic maken over Flodder of over Coen van Vrijberghe de Coningh?
Okéquote:Op woensdag 9 december 2020 05:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat kan maar daar zijn al genoeg topics over geweest.
De man heette Eli Asscher.quote:Op dinsdag 8 december 2020 04:30 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Een onbekende sketch op de "Tube"
Roken van Willem Parel = Wim Sonneveld
Geschreven door Elly Asscher
Sorry idd de foute naam gebruikt.quote:
quote:
Nou... foutje zeg... moeten we daar nou ook al opletten?quote:Op maandag 14 december 2020 09:42 schreef jekomterwelhinter het volgende:
[..]
Sorry idd de foute naam gebruikt.
Het is dus Eli Asser!
Intro van Wikipedia:
Elias (Eli) Asser (Amsterdam, 22 december 1922 – aldaar, 25 januari 2019) was een Nederlands schrijver en Holocaustoverlevende.[1]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De orgelman is bijna uit het Amsterdamse straatbeeld verdwenen
Maar héél soms is er nog eentje..
In alle soorten en maten ik word er altijd een beetje vrolijk van en doe ook altijd als
ik ze nog eens meekom... doe ik weer in het Centebakkie.. dat moet nu natuurlijk een eurobakkie zijn![]()
Maar die zullen nu ook wel in ''lockdown'' zitten![]()
Loes Luca zingt 'Daar is de orgelman' | Gala 100 jaar Wim Sonneveld
In het Gala 100 jaar Wim Sonneveld brengt een keur aan Nederlandse artiesten, vanuit het koninklijk theater Carré, een ode aan het leven het werk van onze grootste meester van de kleinkunst. Alle klassiekers komen voorbij: Ome Thijs, Zij Kon Het Lonken Niet Laten, Marjolijne, Loflied Op Dora en natuurlijk Het Dorp.
(uitzending 31-12-2-17)
ik kan hier naar blijven kijken, zo goedquote:Op dinsdag 8 december 2020 00:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En wie kent deze niet!
Wim Sonneveld - De Kroketten 1966
Uit de show, een avond met Wim Sonneveld.
Geschreven door Simon Carmiggelt.
Deze opname is van 1966.
Met op piano Harry Bannink
Bron: Sony Betamax
Ik moet herhalingen hebben gehoord, maar dat zal wel vaker herhaald zijn.
En gelukkig hebben we nu internet dus ik ontdek nu nieuwe die ik helemaal nog
nooit heb gehoord of gezien, lang leve internet!
Ja die is leukquote:Op donderdag 17 december 2020 21:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik kan hier naar blijven kijken, zo goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Songwriters: Friso Wiegersma / Harry Bannink
Zojuist gedaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:54 schreef Domnivoor het volgende:
Geproduceerd door
[ afbeelding ]
Daar kun je ook wel een topic over beginnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 22-12-2020 15:17:44 ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |