abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196768582
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dit is wat erover op rijksoverheid.nl staat:
[..]

Ik begrijp geloof ik wel dat het de bedoeling is dat gastouders ook alleen noodopvang bieden, maar de formulering ("blijft open" ipv dicht tenzij, "dringende oproep" ipv regel) kon beter. Hiermee kunnen mensen toch weer grenzen opzoeken.
Oh wauw, nu snap ik wel beter waar het vandaan komt ja :o
Echt, de logica van deze formulering inderdaad :N
pi_196769186
Ah joh, de vakantiehuis formulering is de afgelopen 24 uur 3x gewijzigd. Ze weten zelf gewoon niet zo goed hoe ze dingen moeten uitleggen.

Juul had dikke pret vanmiddag in de speeltuin, eerst een tijdje met een net iets ouder meisje en een bal en daarna met een jongentje die iets jonger is en waar ze vaak mee speelt. Vanochtend was ze niet te genieten dus blij dat ze nog kon lachen.
pi_196769840
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:24 schreef Malteser het volgende:
Edit.
Ik haal het weg. Ik moet dit niet doen.

—————
Mijn peuter is geopereerd, herstelde goed, had toen nabloedingen, gedoe. Maar hij begint ons na te praten. Hij lijkt dus eindelijk echt te horen nu..... Ik kan jullie niet vertellen hoe geweldig dat is. En schrikken ook voor hem, want hij schrikt zich te pletter als er iemand niest of als een auto toetert. Maar hij maakt nieuwe klanken, brabbelt nieuwe woordjes. Echt O+!
Had deze even gemist.
Wauw, wat fijn zeg, dat je zo'n duidelijk resultaat ziet! O+
pi_196770352
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Wolken het volgende:
Nou lijkt het mij met 4 kinderen thuis en dan moeten thuiswerken ook echt best wel heel pittig.

Hier kan je liegen wat je wilt, ik moest een uittreksel van de KvK overleggen om aan te tonen dat ik een vitaal beroep heb en voor mensen in loondienst moeten een werkgeversverklaring inleveren. Terwijl ze bij de opvang prima weten wat voor een bedrijf wij hebben. Ik heb de eigenaresse van het kdv altijd al een stug en zakelijk persoon gevonden maar nu komt het wel goed uit dat ze niet makkelijk is.
Ik dacht dat ze dat niet eens mogen vragen:

quote:
Hoe moet ik op school of opvang duidelijk maken dat ik of mijn partner deel uitmaakt van de cruciale beroepsgroepen?
Dit kunt u aangeven bij uw school of kinderopvanglocatie. U hoeft dit niet aan te tonen door een verklaring van uw werkgever. We vertrouwen erop dat in deze uitzonderlijke tijd alleen ouders die werkzaam zijn in een cruciale beroepsgroep een beroep doen op de noodopvang, ook om het systeem niet te veel te belasten.
Maar hier op de opvang zijn ook bijna alle kinderen aanwezig geweest vandaag.. Heb er ook meer gehoord waarbij één van de ouders een beroep heeft dat doorgang vindt, de andere ouder thuiswerkt of niet tot de groep hoort, maar waar de werkgever heeft aangegeven niet weer zoveel voor wil opdraaien. Snap dat ook wel weer.. Maar ja, lastig.
  woensdag 16 december 2020 @ 18:59:22 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_196770465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat niet eens mogen vragen:
[..]

Maar hier op de opvang zijn ook bijna alle kinderen aanwezig geweest vandaag.. Heb er ook meer gehoord waarbij één van de ouders een beroep heeft dat doorgang vindt, de andere ouder thuiswerkt of niet tot de groep hoort, maar waar de werkgever heeft aangegeven niet weer zoveel voor wil opdraaien. Snap dat ook wel weer.. Maar ja, lastig.
Maar dat is toch schrijnend? Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik vind werken met kleine kinderen om me heen ook echt driewerf kut, maar daar ga je toch gvd geen nóódopvang voor inschakelen?
En dan drie keer zo druk als in maart/april. Wtf is er mis.
disclaimer
pi_196771196
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat is toch schrijnend? Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik vind werken met kleine kinderen om me heen ook echt driewerf kut, maar daar ga je toch gvd geen nóódopvang voor inschakelen?
En dan drie keer zo druk als in maart/april. Wtf is er mis.
Zeker.. Vervolgens doet de opvang nu dus ook (terecht) moeilijk over het feit dat er nu zo ontzettend veel kinderen zijn aangemeld.

Ik vind het niet onverwacht dat er nu meer ouders gebruik willen maken van de noodopvang t.o.v. het voorjaar. De financiële situatie ligt intussen misschien wel anders, vakantiedagen zijn op, werkgevers hebben de afgelopen maanden al meer te verduren gehad, dus zijn minder meegaand.. Maar daarvoor is niet de noodopvang.

Ik voel mij al bezwaard om er gebruik van te maken, het voelt niet als noodopvang. Maar ja, ik moet m'n zaak ook financieel gezond houden. Wie weet wat er nog gaan komen.. Vind het prima dat ze nu nog eens kritisch kijken en nogmaals op mensen beroep doen om te kijken of er geen andere oplossingen zijn.
pi_196772063
Ik kan mijn werk niet doen met mn peuter om me heen en mn partner weg naar zn werk. Ik ben nonstop aan het bellen en voer gesprekken die niet onderbroken kunnen worden (denk aan 'n soort meldkamer werk). Het is voor mij geen kwestie van onhandig het kan simpelweg echt niet. Als vriend en ik beiden thuis zouden zijn was er misschien nog een constructie mogelijk, maar die moet ook gewoon op pad naar z'n cliënten toe.

Voel me er niet bezwaard over om die opvang te gebruiken op dezelfde dagen als hij normaal ook zou gaan. Doordat vriend en ik doorwerken draait de hulp/zorg voor andere kwetsbaren door.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196772488
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Wolken het volgende:
Nou lijkt het mij met 4 kinderen thuis en dan moeten thuiswerken ook echt best wel heel pittig.

Hier kan je liegen wat je wilt, ik moest een uittreksel van de KvK overleggen om aan te tonen dat ik een vitaal beroep heb en voor mensen in loondienst moeten een werkgeversverklaring inleveren. Terwijl ze bij de opvang prima weten wat voor een bedrijf wij hebben. Ik heb de eigenaresse van het kdv altijd al een stug en zakelijk persoon gevonden maar nu komt het wel goed uit dat ze niet makkelijk is.
Daar ben ik het zeker mee eens. Alleen de dame die dit zei heeft geen werk(bewuste keuze). Dus ja dan vind ik het een beetje een gekke uitspraak ;)
pi_196772609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan mijn werk niet doen met mn peuter om me heen en mn partner weg naar zn werk. Ik ben nonstop aan het bellen en voer gesprekken die niet onderbroken kunnen worden (denk aan 'n soort meldkamer werk). Het is voor mij geen kwestie van onhandig het kan simpelweg echt niet. Als vriend en ik beiden thuis zouden zijn was er misschien nog een constructie mogelijk, maar die moet ook gewoon op pad naar z'n cliënten toe.

Voel me er niet bezwaard over om die opvang te gebruiken op dezelfde dagen als hij normaal ook zou gaan. Doordat vriend en ik doorwerken draait de hulp/zorg voor andere kwetsbaren door.
Maar bij jullie is het dan toch ook nood? Dat is nou net het doel van deze maatregel. Dat mensen die een cruciale taak hebben ook daadwerkelijk nog in staat zijn deze uit te voeren.
Ik denk dat er gewoon veel mensen zijn die echt veel minder cruciale taken hebben, waarbij ze met een partner zonder cruciaal beroep thuis werken.
Ja, dan is het gewoon even slikken en je in bochten wringen.
Mijn vriend werkt voor een administratiekantoor (en heeft zelf ook nog een klein bedrijfje hiervoor). Die heeft het nu enorm druk, met aanvragen voor tegemoetkomingen, hulp bij dreigende faillissementen enzovoorts. En de belastingdienst wil ook gewoon dat de aangiftes gedaan worden.
Dat moeten we echter wel zelf oplossen. Hoe lastig dat af en toe ook is nu.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196773473
Onze kenau eigenaresse vraagt het dus wel gewoon :+ . Wel kwam er vandaag nog een mail met het verzoek om echt alleen maar gebruik te maken in geval van NOOD. Hoofdletters. We hebben dit jaar al een inkomensverlies van een leuke middenklasse auto door Corona dus al het werk wat ik zelf kan doen en geen personeel voor hoef in te huren is momenteel welkom.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_196775177
Mja, als er blijkbaar zoveel misbruik van gemaakt wordt, snap ik wel dat er naar 'bewijs' gevraagd wordt ja...

Ik snap er ook echt niks van hoe zó veel mensen zich zó belangrijk kunnen voelen :?

En nee, ik heb het niet over de mensen die serieus hun werk niet thuis kunnen doen of er niet in kunnen schuiven; die hoeven zich ook echt niet aangesproken te voelen door kritische vragen.
Maar echt, wat ik al voorbij heb horen komen qua argumenten :N

Maar goed, peuters dus!
Ik hoop dat we die van ons de komende weken vooral wat dingen kunnen afleren.
Want die vroeg deze week dus tot 2x toe of iemand "gottedomme van m'n spullen af wil blijven" :X :X
Nu zijn man en ik echt geen heiligen en ons ontsnapt ook wel eens een vloek, maar niet op deze manier... :@
pi_196798463
Ik kan het topic over apps niet terug vinden maar jullie weten vast ook leuke apps voor peuters. Liefst gratis of grotendeels gratis.

We hebben de samsungkids app waar al wat spelletjes bij zitten en de duplo app maar daarvan blijkt alleen de cijfertrein gratis. Ik wilde er eigenlijk niet aan maar een tablet is stiekem toch wel heel handig om in te zetten als oppas.
En het is ook leuk om te zien dat L er iets van leert, eerst had hij moete om drie cijfers op volgorde te zetten en nu maakt hij de cijfertrein al tot 6 foutloos.
pi_196798679
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:59 schreef Elleska het volgende:
Ik kan het topic over apps niet terug vinden maar jullie weten vast ook leuke apps voor peuters. Liefst gratis of grotendeels gratis.

We hebben de samsungkids app waar al wat spelletjes bij zitten en de duplo app maar daarvan blijkt alleen de cijfertrein gratis. Ik wilde er eigenlijk niet aan maar een tablet is stiekem toch wel heel handig om in te zetten als oppas.
En het is ook leuk om te zien dat L er iets van leert, eerst had hij moete om drie cijfers op volgorde te zetten en nu maakt hij de cijfertrein al tot 6 foutloos.
Dr panda apps zijn regelmatig gratis (staat vaak op pepper als ze gratis zijn) en dat zijn echt geweldige apps. Mijn ervaring met echt gratis apps is dat er reclame in staat waar ze altijd op klikken |:(
pi_196799017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:18 schreef Nazil het volgende:

[..]

Dr panda apps zijn regelmatig gratis (staat vaak op pepper als ze gratis zijn) en dat zijn echt geweldige apps. Mijn ervaring met echt gratis apps is dat er reclame in staat waar ze altijd op klikken |:(
Op dit moment niets via pepper maar ik heb een alert ingesteld ^O^

Tot nu toe nog geen last van reclame die worden aangeklikt. Ik zet apps in de beveiligde omgeving en wifi staat uit. Ook heb ik bij playstore ook ingesteld dat verificatie is vereist voor alle aankopen. Volgens mij kan er dan weinig gebeuren met de reclames en in-app aankopen alleen maakt het sommige apps onbruikbaar.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:07:50 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196799342
Prul vindt de nijntje app wel leuk, al snap ik er zelf weinig van.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196802684
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:59 schreef Elleska het volgende:

De duplo-app is hier een hit, dus ik heb een van de vergrendelde opties aangeschaft. Is U. erg blij mee!

Ik heb een flinke selectie gedownload (zoekterm: “peuterspelletje gratis” :+”, en U. kiest dan zelf uit wat hij wil spelen. Hij wilde heel graag Monster Truck spellen, dus die speelt hij nu voornamelijk. En Youtube Kids blijft ook fijn. Kan je zelf instellen wat ze kunnen zien en ook video’s/kanalen blokkeren.
Protège moi de mes désirs.
pi_196802710
En ik heb U. meteen geleerd dat hij op “X” moet drukken bij reclame. 8-)
Hij kan niet zomaar iets downloaden ivm mijn wachtwoord, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:48:02 #218
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196803995
Wij hebben een simpel tabletje aangeschaft voor de kleine man hier, daar staat de kinderhoek app op waar ik apps in kan gooien wat hij mag kijken/spelen echt zo handig. We hebben youtubekids (de grote favoriet), puzzelen, auto's bouwen/wassen, zappelin en moet nog even kijken hoe ik netflix en videoland goed kan beveiligen zodat hij alleen de kind filmpjes kan kijken.
pi_196808261
Als je een tablet speciaal voor peuter hebt, kan je die met volledige kindbeveiliging instellen. Dat hebben wij voor B ook, dan pak je meteen alle maatregelen, niets zonder wachtwoord downloaden of kopen en alleen kind netflix en geen youtube. Werkt voor ons prima zo. Als Juul ouder is, doen we het ook zo.
pi_196808402
pi_196808572
Pfffffff, een dag met alleen maar zware migraine, echt flink k*t met een peuter om je heen. Simon was wel heel lief, hij kwam me af en toe knuffelen en kusjes brengen. Heb vooral bank gehangen en kon niet echt met hem spelen of met hem naar buiten, gelukkig heeft manlief aan het eind van de middag nog een rondje met hem gedaan. Migraine zakt nu ook langzaam weg, maar wat een waardeloze dag was het.....
pi_196809444
Ik ben ook fan van dr Panda. We hebben ondertussen bijna de hele reeks gratis, dus ook nuttig voor verse ouders om alvast in de gaten te houden wanneer die gratis zijn ;) verder hebben we ook apps van Dikkie dik, Zappelin, wat dingen van Peppa, Bollo en Nijntje en van uitgever comomola. Maar vrijwel alles zijn betaalde apps die ik ooit heb gedownload toen ze gratis waren.

Legpuzzels en gewoon tekenen vinden ze overigens ook erg leuk, misschien nog wel leuker dan de apps speciaal voor hen.

Mijn beste app-aankoop ooit was GoodNotes. Daarmee kun je tekenen maar bijvoorbeeld ook pdf en afbeeldingen invoegen die je kind vervolgens kan bewerken. Dus onbeperkt gratis kleurplaten en werkbladen zonder dat je tig papieren moet printen en weer weggooien. Wel aan te raden om voor de gevorderde werkbladen ook echt een stylus of Apple pen aan te schaffen. Maar zoiets hebben ze vast ook in een goedkoper/gratis programma met iets minder opties. (Mijn kinderen gebruiken ook nog gewone kleurboeken, dit is dus meer voor erbij).

@Adrian4, ik dacht eerst dat hij op een laag ijs zat, maar helaas :D

Soms heb je gewoon dat soort dagen Tolstoi. Hopelijk morgen een betere dag!
pi_196809465
Beterschap tolstoi, migraine is zo naar!

En ook beterschap voor tink, rot zo met kerst voor de deur.

De kleintjes hebben hier nog helemaal geen interesse in een tablet. Ze staan wel soms mee te kijken met Kaylee maar daar blijft het wel bij. Wel vinden ze het mega interesant als vriend aan het gamen is. Dan geven we ze een controler zonder batterijen erin en staan ze mee te doen haha!
pi_196809617
Beterschap Tolstoi, rot zijn zo’n dagen :*

Dat snoetje ook, Adrian :D

Kleuter is logeren, dus Mijm mag in ons bed slapen vannacht. Hij lag al voor half 8 te slapen (unicum), dus ik verheugde me al op een heerlijke lange avond. Maar ik blijk mezelf vandaag een beetje overschat te hebben na een week keelontsteking en ben kapot na 4 uur werken en nog met Mijm boodschappen doen.
Dus ik kruip maar lekker naast de warme, snurkende peuter.
Klein beetje lezen en morgen hopelijk weer een beetje fitter.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 18 december 2020 @ 20:34:35 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196809623
@Adrian4 , wat doet jouw peuter daar :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')