Oh wauw, nu snap ik wel beter waar het vandaan komt jaquote:Op woensdag 16 december 2020 16:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dit is wat erover op rijksoverheid.nl staat:
[..]
Ik begrijp geloof ik wel dat het de bedoeling is dat gastouders ook alleen noodopvang bieden, maar de formulering ("blijft open" ipv dicht tenzij, "dringende oproep" ipv regel) kon beter. Hiermee kunnen mensen toch weer grenzen opzoeken.
Had deze even gemist.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:24 schreef Malteser het volgende:
Edit.
Ik haal het weg. Ik moet dit niet doen.
—————
Mijn peuter is geopereerd, herstelde goed, had toen nabloedingen, gedoe. Maar hij begint ons na te praten. Hij lijkt dus eindelijk echt te horen nu..... Ik kan jullie niet vertellen hoe geweldig dat is. En schrikken ook voor hem, want hij schrikt zich te pletter als er iemand niest of als een auto toetert. Maar hij maakt nieuwe klanken, brabbelt nieuwe woordjes. Echt!
Ik dacht dat ze dat niet eens mogen vragen:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Wolken het volgende:
Nou lijkt het mij met 4 kinderen thuis en dan moeten thuiswerken ook echt best wel heel pittig.
Hier kan je liegen wat je wilt, ik moest een uittreksel van de KvK overleggen om aan te tonen dat ik een vitaal beroep heb en voor mensen in loondienst moeten een werkgeversverklaring inleveren. Terwijl ze bij de opvang prima weten wat voor een bedrijf wij hebben. Ik heb de eigenaresse van het kdv altijd al een stug en zakelijk persoon gevonden maar nu komt het wel goed uit dat ze niet makkelijk is.
Maar hier op de opvang zijn ook bijna alle kinderen aanwezig geweest vandaag.. Heb er ook meer gehoord waarbij één van de ouders een beroep heeft dat doorgang vindt, de andere ouder thuiswerkt of niet tot de groep hoort, maar waar de werkgever heeft aangegeven niet weer zoveel voor wil opdraaien. Snap dat ook wel weer.. Maar ja, lastig.quote:Hoe moet ik op school of opvang duidelijk maken dat ik of mijn partner deel uitmaakt van de cruciale beroepsgroepen?
Dit kunt u aangeven bij uw school of kinderopvanglocatie. U hoeft dit niet aan te tonen door een verklaring van uw werkgever. We vertrouwen erop dat in deze uitzonderlijke tijd alleen ouders die werkzaam zijn in een cruciale beroepsgroep een beroep doen op de noodopvang, ook om het systeem niet te veel te belasten.
Maar dat is toch schrijnend? Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik vind werken met kleine kinderen om me heen ook echt driewerf kut, maar daar ga je toch gvd geen nóódopvang voor inschakelen?quote:Op woensdag 16 december 2020 18:53 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat niet eens mogen vragen:
[..]
Maar hier op de opvang zijn ook bijna alle kinderen aanwezig geweest vandaag.. Heb er ook meer gehoord waarbij één van de ouders een beroep heeft dat doorgang vindt, de andere ouder thuiswerkt of niet tot de groep hoort, maar waar de werkgever heeft aangegeven niet weer zoveel voor wil opdraaien. Snap dat ook wel weer.. Maar ja, lastig.
Zeker.. Vervolgens doet de opvang nu dus ook (terecht) moeilijk over het feit dat er nu zo ontzettend veel kinderen zijn aangemeld.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat is toch schrijnend? Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik vind werken met kleine kinderen om me heen ook echt driewerf kut, maar daar ga je toch gvd geen nóódopvang voor inschakelen?
En dan drie keer zo druk als in maart/april. Wtf is er mis.
Daar ben ik het zeker mee eens. Alleen de dame die dit zei heeft geen werk(bewuste keuze). Dus ja dan vind ik het een beetje een gekke uitspraakquote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Wolken het volgende:
Nou lijkt het mij met 4 kinderen thuis en dan moeten thuiswerken ook echt best wel heel pittig.
Hier kan je liegen wat je wilt, ik moest een uittreksel van de KvK overleggen om aan te tonen dat ik een vitaal beroep heb en voor mensen in loondienst moeten een werkgeversverklaring inleveren. Terwijl ze bij de opvang prima weten wat voor een bedrijf wij hebben. Ik heb de eigenaresse van het kdv altijd al een stug en zakelijk persoon gevonden maar nu komt het wel goed uit dat ze niet makkelijk is.
Maar bij jullie is het dan toch ook nood? Dat is nou net het doel van deze maatregel. Dat mensen die een cruciale taak hebben ook daadwerkelijk nog in staat zijn deze uit te voeren.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan mijn werk niet doen met mn peuter om me heen en mn partner weg naar zn werk. Ik ben nonstop aan het bellen en voer gesprekken die niet onderbroken kunnen worden (denk aan 'n soort meldkamer werk). Het is voor mij geen kwestie van onhandig het kan simpelweg echt niet. Als vriend en ik beiden thuis zouden zijn was er misschien nog een constructie mogelijk, maar die moet ook gewoon op pad naar z'n cliënten toe.
Voel me er niet bezwaard over om die opvang te gebruiken op dezelfde dagen als hij normaal ook zou gaan. Doordat vriend en ik doorwerken draait de hulp/zorg voor andere kwetsbaren door.
Dr panda apps zijn regelmatig gratis (staat vaak op pepper als ze gratis zijn) en dat zijn echt geweldige apps. Mijn ervaring met echt gratis apps is dat er reclame in staat waar ze altijd op klikkenquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:59 schreef Elleska het volgende:
Ik kan het topic over apps niet terug vinden maar jullie weten vast ook leuke apps voor peuters. Liefst gratis of grotendeels gratis.
We hebben de samsungkids app waar al wat spelletjes bij zitten en de duplo app maar daarvan blijkt alleen de cijfertrein gratis. Ik wilde er eigenlijk niet aan maar een tablet is stiekem toch wel heel handig om in te zetten als oppas.
En het is ook leuk om te zien dat L er iets van leert, eerst had hij moete om drie cijfers op volgorde te zetten en nu maakt hij de cijfertrein al tot 6 foutloos.
Op dit moment niets via pepper maar ik heb een alert ingesteldquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:18 schreef Nazil het volgende:
[..]
Dr panda apps zijn regelmatig gratis (staat vaak op pepper als ze gratis zijn) en dat zijn echt geweldige apps. Mijn ervaring met echt gratis apps is dat er reclame in staat waar ze altijd op klikken
De duplo-app is hier een hit, dus ik heb een van de vergrendelde opties aangeschaft. Is U. erg blij mee!quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:59 schreef Elleska het volgende:
Ik kan het topic over apps niet terug vinden maar jullie weten vast ook leuke apps voor peuters. Liefst gratis of grotendeels gratis.
We hebben de samsungkids app waar al wat spelletjes bij zitten en de duplo app maar daarvan blijkt alleen de cijfertrein gratis. Ik wilde er eigenlijk niet aan maar een tablet is stiekem toch wel heel handig om in te zetten als oppas.
En het is ook leuk om te zien dat L er iets van leert, eerst had hij moete om drie cijfers op volgorde te zetten en nu maakt hij de cijfertrein al tot 6 foutloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |