abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196734406
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:32 schreef LeSage het volgende:
Favoriete versprekingen hier:
Speklampen (zijn lievelingseten)
Langer (ladder, prima verspreking wat mij betreft)
Bakkienaise/bayonaise
Schelderen (‘Mama, die meneer mag niet schelderen!’ = schelden)
Kroepkroep (die is vooral heel schattig omdat hij, net als S. een rollende r heeft. Geen idee waar die vandaan komt, vriend en ik hebben die niet :D )

Dat dwarsliggen is heel herkenbaar, @:PKM. Zonde hè? Ze hebben er zelf ook zo’n last van.
Kroepkroep zegt Pitbull ook! :D En die houden wij er een soort van bewust in, waardoor de oudste het nu ook zo zegt :@
Verder praten ze allebei belachelijk goed hoor ;) het is niet dat we ze echt saboteren in hun ontwikkeling ofzo :+

'Stampte gemuisjes' vind ik hier ook wel een leuke _O-

@minilot: ach, dat klinkt zeker zielig van Günther ja ;( beterschap voor jullie! :*
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 20:54:08 #152
382129 crew  Donna
pi_196735305
Mijn vader zei altijd kroepkroep O+
pi_196736440
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:54 schreef Donna het volgende:
Mijn vader zei altijd kroepkroep O+
Kroepkroep?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 21:43:33 #154
382129 crew  Donna
pi_196736520
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:39 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Kroepkroep?
Ja net als een aantal peuters hier. :)

Kroepoek.
pi_196737564
Juul zegt net als B Kroekkoek :) En er liggen cakootjes onder de boom. Heerlijk die draai aan woorden.
pi_196737652
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:14 schreef twist02 het volgende:

[..]

Kroepkroep zegt Pitbull ook! :D En die houden wij er een soort van bewust in, waardoor de oudste het nu ook zo zegt :@
Verder praten ze allebei belachelijk goed hoor ;) het is niet dat we ze echt saboteren in hun ontwikkeling ofzo :+

'Stampte gemuisjes' vind ik hier ook wel een leuke _O-

@:minilot: ach, dat klinkt zeker zielig van Günther ja ;( beterschap voor jullie! :*
Sommige verspreking houd ik er ook een beetje in ja :@
Maar ook hier absoluut geen problemen verder met de taalontwikkeling, dus dan kan dat denk ik wel.
Ik heb er zelf ook nog een aantal van vroeger thuis (lekker bape bape = lekker slapen, bijvoorbeeld) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196737774
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja net als een aantal peuters hier. :)

Kroepoek.
Ah nu versta ik het :)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_196737892
Kroepkroep O+

Beterschap minilot! Casper was 2 weken geleden ook zo aan het spugen, dan breekt je moederhart in duizend stukjes ;( Sindsdien weigert ie rijst omdat ie daarvan moet ‘pugen’ :')

Casper kan de “ng” niet goed uitspreken dus die heeft “hommer” met een Gooische “r” (van tv overgenomen vrees ik). Dat klinkt hier in Twente echt nergens naar :')

Ik mag dit keer blijven werken (medisch contactberoep) *O*. Nu maar eens kijken hoe ik dat met (nood)opvang ga doen. De vorige lockdown is ie ook een keer geweest maar dat was op een voor hem vreemde locatie met weinig en voor hem vreemde kinderen en dat werkte ook niet top. Heb nog 2 andere opties: mijn gepensioneerde vader (ik woon tijdelijk nog thuis dus eigen huishouden) of Caspers vader die thuiswerkt maar verder weg woont (voor mij veel meer reistijd dus voor Casper ook meer gereis). Mijn vader en Caspers vader willen het overigens allebei op eigen initiatief doen. Heel fijn dat er 3 opties zijn overigens (!), dat maakt het juist lastig :P. Het gaat me er meer om waar Casper het meest bij gebaat is aangezien hij waarschijnlijk niet op zijn eigen opvanglocatie opgevangen kan worden. Anders was de keuze zo gemaakt. Mijn vader is dus al wat ouder en zijn vader werkt dan thuis met peuter, dan is minimaal 5 weken dat op je nemen ook wel lang.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-12-2020 23:23:49 ]
pi_196738266
@LaBelleFleur27 Dan eerst even afwachten of Casper op zijn eigen opvanglocatie terecht kan? Zo niet dan heb je nog 2 opties achter de hand en die je natuurlijk ook beide kan afwisselen.

De rollende r had L ook maar momenteel is de r helemaal foetsie. Komt vast wel weer terug. Er zijn nu eerst andere prioriteiten namelijk overal het tegenovergestelde van noemen waarbij wel/niet natuurlijk favoriet is.
pi_196738350
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:21 schreef Elleska het volgende:
@:LaBelleFleur27 Dan eerst even afwachten of Casper op zijn eigen opvanglocatie terecht kan? Zo niet dan heb je nog 2 opties achter de hand en die je natuurlijk ook beide kan afwisselen.

De rollende r had L ook maar momenteel is de r helemaal foetsie. Komt vast wel weer terug. Er zijn nu eerst andere prioriteiten namelijk overal het tegenovergestelde van noemen waarbij wel/niet natuurlijk favoriet is.
Morgen komt er meer info van de opvang, ik hoop dat dat gunstig is :) En dat afwisselen is ook een goede optie ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-12-2020 23:32:21 ]
pi_196738618
Hier is het kroekkroek. O+
Verder weinig tot geen versprekingen meer. Een jaar of anderhalf geleden waren de kippen nog de pippen. O+

Verder succes allemaal met de peuters thuis. Het wordt weer bikkelen en ik zie er nogal tegenop, het gevoel niets helemaal goed te kunnen doen. Maarja, we zijn niet de enige moet ik maar denken.
pi_196740442
Hier zitten we in een redelijke luxepositie qua lockdown, dus ik prijs mezelf vooral gelukkig. Man is op vrijdag vrij en ik op woensdag, dus deze week gaat het alleen om de donderdag, maar dan zouden ze toch al naar opa en oma gaan.
Tijdens de eerste golf durfden we dat niet aan, maar inmiddels geloof ik wel dat zulke kleine kinderen echt amper een rol spelen bij verspreiding (plus, ze zien straks toch alleen ons nog als ze niet naar school/opvang kunnen :') ).

Man is vanaf maandag 2 weken vrij, en ik zelf 3 weken. Dus dan gaat het voor ons eigenlijk alleen nog om de week van 11 januari; daar passen we dan wel een mouw aan.
(En dan hopen dat dit inderdaad 'maar' voor die 5 weken is... :X )

Enige nadeel is dat we in het voorjaar lekker vaak naar buiten gingen, dus ik hoop dat het weer een beetje meevalt :{ Of gewoon een dik pak sneeuw natuurlijk O+
pi_196740742
Achgut, dude rende vanmorgen zo superenthousiast naar de peuterschool! :{ Die heeft helemaal geen zin in een kerstvakantie van een ruime maand, hoe gezellig ik het persoonlijk ook vind. Meh!
Let me see you stripped down to the bone
pi_196740770
Wij hebben hier
Snoevedraaier
Rijstrafel
Kruimelkaas

En boos worden als je hem verbetert he _O- neehee mama het is niet rijstwafel, rijstrafel :( !?

Prima joh :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196740813
Qua lockdown, vriend en ik hebben beiden kennen en vitaal beroep en kunnen dus gebruik maken vd noodopvang. We kregen gisteravond een mail waarin we dagen kunnen opgeven zodat ze hun bezetting kunnen inplannen. Tijdens de vorige lockdown woonden we nog in ons oude huis en ging kaptein naar een andere opvang. Dat was toen best prima geregeld. Benieuwd hoe het hier aangepakt gaat worden. Hoop wel dat er nog wat kindjes overblijven van zijn leeftijd zodat hij er een vriendje heeft.
pi_196740861
Sofie heeft het over:
Pie-pra-ka (paprika)
Nagels (garnalen)
Vlemel (vagina)
Kabbelbous (babbelkous)

En vast nog wel meer. Ik vind al die versprekingen zo schattig. Sowieso (jonge) peuters die er op hun manier hele zinnen uit proberen te gooien die er dan totaal verhaspeld uitkomen O+ Sofie staat soms zelf verbaasd te kijken, wacht dan even en spreekt dan wel een meer kloppende zin uit.
pi_196741294
Wij kunnen gebruikmaken van de noodopvang, nog geen idee of we dat gaan doen. Deze week komt wel goed en daarna 2 weken Kerstvakantie dus nog 2 weken te regelen. Het ligt een beetje aan de drukte op mijn werk in die periode. We hebben B ook thuis en die moet schoolwerk doen, dat is geen goede combinatie met een aandachtvragende peuter en moeder die eigenlijk moet werken.

Noodopvang is voor Juul gewoon in haar eigen gebouwtje, ik wil eigenlijk ook gewoon weten hoeveel kinderen er zijn :@ Ze heeft het er zo naar haar zin en zal de andere kinderen echt gaan missen de komende weken. Maar als er verder niemand is, heeft het minder zin zeg maar.

We hebben verder geen backup dus het is of de noodopvang of niets. Tijdens de vorige lockdown was ik echt kapot, in alle bochten wringen om aan werken toe te komen dat trek ik niet nog een keer langere tijd.
pi_196741296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:46 schreef twist02 het volgende:
een dik pak sneeuw natuurlijk
Dit graag :D Als we dan toch allemaal thuis moeten zitten.
Normaal zou ik ook zeggen ijs om te schaatsen maar dat lijkt me in een lockdown geen succes.
pi_196741475
Oeh ja sneeuw O+ daar heb ik zin in.

Ik heb vandaag ineens toch wel n soort van baaldag merk ik -O- hoewel er (voor ons) praktisch gezien niet zo heel veel verandert door de nieuwe maatregelen merk ik dat de donkere dagen icm het uitzichtloze gevoel dat je nog heel lang niks leuks kunt gaan doen.. ;( grijpt me even aan ofzo
pi_196741670
Hier ook baaldag en dat kwam vooral door de regen dus het idee van sneeuw vind ik een hele goede.
Maargoed in het voorjaar trof de semi-lockdown ons niet zo hard doordat ik toch al thuis was en in de zomer hebben we uit voorzorg de logeerkamer verbouwd tot werkkamer dus man hoeft nu niet meer in de woonkamer te werken.

Ben wel benieuwd hoe L de periode zonder andere kinderen gaat ervaren. In het voorjaar had hij nog geen idee en in de zomervakantie konden we er veel op uit in de buitenlucht.
Maar even met de buren overleggen of we de kinderen samen op het pleintje laten spelen. Bij de eerste golf niet gedaan omdat er nog zoveel onduidelijk was maar jonge kinderen lijken geen grote besmettingsbron en ik heb liever dat L met een bekend groepje kinderen speelt dan willekeurige kinderen bij de speeltuin.
pi_196743561
Wij maken wel gebruik van de noodopvang. Beide vitaal beroep, waar het drukker dan ooit is (zorg en beveiliging)
Van school nog niks gehoord, de opvang wel en dat is ook gelijk geregeld. Tot nog toe zijn zij de enige kinderen die komen, maar we vragen het natuurlijk niet voor niks aan.
pi_196749367
Hier konden ze het grote aantal aanmeldingen via de mail niet verwerken vandaag 8)7 Het is wel op een andere locatie maar daar heeft ie ruim een jaar opgezeten (tot z’n tweede verjaardag), ben benieuwd hoe het gaat.
pi_196753363
Het schijnt inderdaad veel en veel drukker (dan verwacht) te zijn met aanmeldingen.

Op zich ook niet gek.. De eerste periode wilde iedereen heel graag z'n steentje bijdragen, maar die periode werd wel langer dan in eerste instantie verwacht. Vervolgens heb je toen eventueel geïnvesteerd door je vakantiedagen ofzo op te geven, dat kun je nu natuurlijk niet weer doen.

Wij gaan naar de (normaal gesproken) drukste en belangrijkste tijd van het jaar, dus zullen zeker gebruik maken van de opvang. De komende periode is heel erg belangrijk voor hoe het jaar eindigt hier. Kregen overigens pas een uurtje geleden de informatie wie-wat-waar m.b.t. de noodopvang. Had verwacht dat ze nu wel iets beter voorbereid zouden zijn.

Ze gaan nu alle ouders nalopen of je er wel écht aanspraak op mag maken en benaderen of ze het niet alsnog zelf kunnen redden/thuis kunnen werken/.. Vind het verbazend, je vraagt het (als het goed is) toch niet voor niets aan.
pi_196753533
Als het goed is niet, maar ik denk dat heel veel mensen zichzelf veel te belangrijk en onmisbaar vinden ;)
Het is passen en meten, ik geloof ook echt dat het voor sommige gezinnen een enorme uitdaging is, maar als ik om me heen kijk hoeveel mensen zichzelf onmisbaar vinden en menen dat ze fysiek aanwezig moeten zijn op hun werk bijvoorbeeld, daar schrik ik van.
En dat zijn dan mannen die bijvoorbeeld werken voor een cloud-bedrijf en voor telecom-verkoop.

Daarbij zijn de cruciale beroepen echt heel breed en kunnen super veel mensen daar dan aanspraak op maken. Het gaat daarbij niet alleen om artsen en verpleegkundigen, maar ook om supermarktmedewerkers en ITers.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196753597
De eerste lockdown had ik ook recht op noodopvang en daar heb ik welgeteld 1x gebruik van gemaakt omdat onze praktijk toen ook moest sluiten. Anders had ik er toen ook wel meer gebruik van gemaakt. De eerste lockdown deed ie nog middagslaapjes en kon ik toen videobellen met patiënten (dat was sowieso al 3x niks), ik zag de bui maandag na de eerste berichtgeving al hangen dat dat nu met een kind op schoot zou moeten :'). Gelukkig mogen we nu wel open blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')