Same..quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zie dat ik pica pau liever in t engels bestel als ik hem ooit wil dus...
En de set voor de oudste is inmiddels ook klaar, precies op tijd voor de sneeuwquote:Op maandag 7 december 2020 17:31 schreef twist02 het volgende:
Regenboog garen voor de oudste is nog onderweg, maar dit setje maakte ik de afgelopen weken met Scheepjes colour crafter:
[ afbeelding ]
Super leuk!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
En de set voor de oudste is inmiddels ook klaar, precies op tijd voor de sneeuw
[ afbeelding ]
Goed plan! En een herkenbaar probleem. Als het al een tijdje geleden is dat je garen hebt gekocht, dan is bijbestellen vaak lastig. Toch probeer ik dat wel meestal (even een mail sturen om te vragen of ze hetzelfde verfbad nog hebben).quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:06 schreef trui het volgende:
(Ik heb nog garen in een iets lichter tintje, denk dat ik daar de rand maar mee ga haken.)
Heel leuk!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
En de set voor de oudste is inmiddels ook klaar, precies op tijd voor de sneeuw
[ afbeelding ]
de winkel zit hier in de buurt (en ze bezorgen soms zelfs dezelfde dag nog thuis in deze lockdowntijd), maar de eigenares gaf aan dat ze deze niet meer had.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed plan! En een herkenbaar probleem. Als het al een tijdje geleden is dat je garen hebt gekocht, dan is bijbestellen vaak lastig. Toch probeer ik dat wel meestal (even een mail sturen om te vragen of ze hetzelfde verfbad nog hebben).
Wat super leuk! Heb je al een projectje op het oog? Als je op Drops googled kom je op een site met hele duidelijke tutorialsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:23 schreef Meridiaan het volgende:
Ik haak (:’))hier aan, want ik wil ook beginnen met haken. Ben mij nu even aan het inlezen en aan het kijken wat ik het beste kan bestellen om mee te beginnen.
Welkom! Aan wat voor soort project(je) denk je?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:23 schreef Meridiaan het volgende:
Ik haak (:’))hier aan, want ik wil ook beginnen met haken. Ben mij nu even aan het inlezen en aan het kijken wat ik het beste kan bestellen om mee te beginnen.
Mooi doel en tof! Veel plezierquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:36 schreef Meridiaan het volgende:
Heel simpel, eerst maar iets rechttoe rechtaan. Ik denk aan een kleed voor op bed, want mijn slaapkamer is vaak akelig koud.
Heb al tips gehad van @:summers52 . Heb net bij bol.com zo’n starterskitje besteld.
Je hebt in ieder geval genoeg redenen om thuis te blijven en je er eens aan te wagen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:23 schreef Meridiaan het volgende:
Prachtig!quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:02 schreef trui het volgende:
nog even een paar foto's van de sjaal na het blocken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is echt mooi gewordenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:02 schreef trui het volgende:
nog even een paar foto's van de sjaal na het blocken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toch vind ik het wel fijn om dat wel ergens kwijt te kunnen zodat ik het niet allemaal in mijn hoofd hoef op te slaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hij is echt mooi geworden
En ik maak maar gewoon geen lijstje...
Ik kan in een week meer leuks verzinnen dan ik in een jaar kan haken
Ik bewaar het soms op ravelry...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef trui het volgende:
[..]
toch vind ik het wel fijn om dat wel ergens kwijt te kunnen zodat ik het niet allemaal in mijn hoofd hoef op te slaan.
hja pinterest is er ook nogquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef trui het volgende:
Ik houd ook favorieten bij in ravelry en daarnaast heb ik ook op Pinterest een mapje ervoor aangemaakt. Of eigenlijk 2: inspirerende haak projecten zonder link naar een patroon en inspirerende haak projecten met een link naar een patroon.
succes, misschien eerst even een paar tutorials op youtube erbij houden voor de basissteken? vaak is juist het begin (in een ketting van lossen haken om de eerste rij te maken) het lastigst. Daarna wordt het juist steeds makkelijker om te zien waar je in moet steken (en hoe je kunt voorkomen dat je perongeluk mindert of meerdert aan de uiteinden). Als je nog leuke patroontjes zoekt, laat het weten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:02 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik zit met verplichte zwangerschapsrust thuis. Ik wil gaan haken, maar ik kan het niet :p
Ooit heb ik eens een beanie gehaakt voor mezelf, maar ik weet bij God niet meer hoe ik dat heb gedaan. Als ik nu begin haal ik alles al snel weer uit omdat ik het toch best lastig vind om het te leren. Werkt ook niet mee dat ik artrose vingertjes heb. Ik heb ergonomische haaknaalden, ik heb een bak met garen overgenomen van iemand dus ik heb alles in huis om te starten, maar ik merk dat ik toch elke keer een beginnetje maak, het uithaal en dan stop. Slaat nergens op, want volgens mij moet het kwartje gewoon ineens vallen.
Dus, ik ga deze week een start maken. Ik wil wel echt iets maken, dus ik had bedacht dat dat een babysjaal moet worden. Lijkt doable voor een eerste project.
Dat weet ik nog wel ja.. lossen ging wel.. maar dat eerste rijtje vasten.. dramaquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:24 schreef trui het volgende:
[..]
succes, misschien eerst even een paar tutorials op youtube erbij houden voor de basissteken? vaak is juist het begin (in een ketting van lossen haken om de eerste rij te maken) het lastigst. Daarna wordt het juist steeds makkelijker om te zien waar je in moet steken (en hoe je kunt voorkomen dat je perongeluk mindert of meerdert aan de uiteinden). Als je nog leuke patroontjes zoekt, laat het weten.
(of kijk bijv. hier)
Dat gebeurd me nog steeds wel als ik niet opletquote:Op woensdag 27 januari 2021 16:56 schreef trui het volgende:
Ja het is echt opletten geblazen dat je die laatste steek niet vergeet. Die zie je soms niet zo goed.
Leuk!quote:Op zondag 31 januari 2021 19:56 schreef trui het volgende:
Nog even een snelle rammelaar gemaakt als cadeautje voor een nieuw baby'tje in de familie. Er stond een flamingo op het geboortekaartje dus dit leek me wel passend.
[ afbeelding ]
Wat een leukerdquote:Op zondag 31 januari 2021 19:56 schreef trui het volgende:
Nog even een snelle rammelaar gemaakt als cadeautje voor een nieuw baby'tje in de familie. Er stond een flamingo op het geboortekaartje dus dit leek me wel passend.
[ afbeelding ]
Nu deze aan het maken:quote:Op maandag 1 februari 2021 00:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wat een leukerd
Ik heb net ook even een paar slofjes gemaakt voor bij een kraamcadeautje. Zo'n heerlijk snel projectje!
Uhmmpie, daar ga je heel veel plezier van hebben! Ik heb altijd polswarmers om als ik (tegenwoordig op zolder in mn thuiskantoor) aan het werk ben. Al moet ik zeggen dat ik de in boordsteek gebreide polswarmers het fijnst vind zitten. Mijn in halve stokjes gehaakte lubberen teveel uit. Wat voor patroon / steek doe jij?
Acryl vind ik sowieso niet zo fijn aan mijn handen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:14 schreef Uhmmpie het volgende:
ik heb nu deze: https://www.ravelry.com/patterns/library/challenge-mitts
Dat zit overigens ook lekker.. maar ze zijn van Fenna dus nu vooral een kleurige pluizebol aan het worden
Nahja het viel me niet tegen eigenlijk.. had ik wel verwachtquote:Op maandag 1 februari 2021 11:20 schreef trui het volgende:
[..]
Acryl vind ik sowieso niet zo fijn aan mijn handen.
Mja ik kreeg ooit een hele berg sokkenwol omdat ik wilde leren sokken breienquote:
voor amigumi's zou ik inderdaad geen wol gebruiken. Maar wel voor shawls en dekens enzo. En dus hand/polswarmers.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik kreeg ooit een hele berg sokkenwol omdat ik wilde leren sokken breien
nou.. die sokken lukt nog steeds niet..
maar de wol is fijntjes dus ik dacht.. waarom niet
en om er nou Ami's van te maken.. dat vind ik dan wel weer zonde
mja diegene gaf natuurlijk wol mee voor sokken.. dus het wordt dan een hele veelzijdige deken vrees ikquote:Op maandag 1 februari 2021 11:45 schreef trui het volgende:
[..]
voor amigumi's zou ik inderdaad geen wol gebruiken. Maar wel voor shawls en dekens enzo. En dus hand/polswarmers.
Oh wow! Erg mooi!! Ik ben nu eindelijk klaar met mijn southbay omslagdoek, alleen de draadjes moet ik nog wegwerken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kon het toch niet laten om aan de Dreamy Lattice CAL van MijoCrochet te beginnen
Gebruik mijn watermelon hellraiser whirl, met een liquorice whirlette.
Heb ook nog een whirl en whirlette combi gekocht voor iets anders (blueberry mint chip + plum) en bij hobbii de tropical art deco twister + mint solid twister... hebberig!
Babydeken is klaar. Star stitch van Haakmaarraak met river washed en stone washed XL
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kon het toch niet laten om aan de Dreamy Lattice CAL van MijoCrochet te beginnen
Heb ook nog een whirl en whirlette combi gekocht voor iets anders (blueberry mint chip + plum) en bij hobbii de tropical art deco twister + mint solid twister... hebberig!
Babydeken is klaar. Star stitch van Haakmaarraak met river washed en stone washed XL
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk geworden, staat mooi in dat wiegje!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:03 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
7 wekenquote:Op zondag 7 februari 2021 09:14 schreef trui het volgende:
[..]
Leuk geworden, staat mooi in dat wiegje!
En lekker veel nieuwe plannen, hoeveel tijd heb je nog tot de uitgerekende datum?
Ow ga ik dat ff checken online.quote:Op zondag 7 februari 2021 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij deden precoeona haakcafe in het vbuurthuis.
Maarja dat kan nu natuurlijk niet meer.
Ik heb het ooit geleerd met filmpjes overigens.
Dus dat is op zich wel te doen.
Heeft de zeeman/wibra inmiddels al wat aan “wol” online staan?
Dat is beter dan de hema/action denk ik.
En anders de boekenvoordeelwinkel.. die hebben ook veel keuze zonder dat je meteen arm bent.
(En leuke boekjes... en nog 400 andere hobbyspulletjes.. maar dat heb je niet van mij)
Ik vond YouTube fijner omdat ik dat vertraagd kon afspelen of net zo vaak herhalen als nodig. Ik had eerst goedkoop katoen van de markt en dat draaide steeds uit elkaar. Het maakte voor mij echt veel verschil toen ik Catania-katoen kocht. Ken de kwaliteit van Hema/Action verder niet, overigens. Ik bestel het online bij Wolplein.quote:Op zondag 7 februari 2021 15:45 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal, ik wil in deze Corona tijd beginnen met haken! Maar: waar begin ik?
Ik heb in de bieb het boekje “cactussen haken” gehaald, dat lijkt me wel erg leuk om te doen en leuk voor bij de kinderen op de slaapkamers. Maar waar kan ik het beste mijn spullen halen / bestellen? Ik zat te denken aan de Hema of de action (met de click & collect moet dat kunnen)?
En hoe kan het beste beginnen? Ik heb het idee om in de wijk waar ik woon te vragen of iemand het mij kan leren, of kan ik beter youtube filmpjes bekijken? (Ik kan rechttoe rechtaan breien en dat heb ik ook via YouTube gedaan).
Alvast bedankt!
Ik heb meteen even online gekeken (zeeman en Wibra hebben alleen breigaren online staan ...) - ik kom dit tegen:quote:Op zondag 7 februari 2021 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij deden precoeona haakcafe in het vbuurthuis.
Maarja dat kan nu natuurlijk niet meer.
Ik heb het ooit geleerd met filmpjes overigens.
Dus dat is op zich wel te doen.
Heeft de zeeman/wibra inmiddels al wat aan “wol” online staan?
Dat is beter dan de hema/action denk ik.
En anders de boekenvoordeelwinkel.. die hebben ook veel keuze zonder dat je meteen arm bent.
(En leuke boekjes... en nog 400 andere hobbyspulletjes.. maar dat heb je niet van mij)
Dank je, dan ga ik voor zelfstudie! Levert ook geen problemen op met afstand houden en zo, dat scheelt.quote:Op zondag 7 februari 2021 16:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vond YouTube fijner omdat ik dat vertraagd kon afspelen of net zo vaak herhalen als nodig. Ik had eerst goedkoop katoen van de markt en dat draaide steeds uit elkaar. Het maakte voor mij echt veel verschil toen ik Catania-katoen kocht. Ken de kwaliteit van Hema/Action verder niet, overigens. Ik bestel het online bij Wolplein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |