Je geld geven aan hypocrieten die je waarschijnlijk ook nog haten is mij echt een brug te ver.quote:
Ik ben helemaal niet rechts en ik heb nu al in meerdere posts gemeld dat ik het volledig oneens ben met Carano. Ik ben het er alleen ook niet mee eens om haar dan maar te cancellen. Nuance is blijkbaar moeilijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die van Pedro Pascal was contextueel alleen wel adequaat te noemen en die van Carano was meer van het niveau Calimero. Leuk dat jij rechts denkt, maar het is geen links/rechts probleem.
Het is een feiten/totale onzin probleem.
Och nu met Netflix kijken we meer van buiten de VS dan ooit volgens mijquote:Op zondag 14 februari 2021 10:41 schreef Marsenal het volgende:
Die collectieve verbazing over dat grote bedrijven openstaan voor de cancelcultuur en dat joden een unieke beschermde diersoort zijn, dat is eigenlijk opmerkelijker. Dit is wel gewoon hoe Hollywood altijd gewerkt heeft. Keep on smiling, don't sweat the small stuff, and don't touch the jews.
Zolang wij Hollywood onze huiskamer in laten komen, zal dit blijven bestaan. De enige manier om deze cultuur tegen te gaan is door niet meer te betalen aan de Amerikaanse popcultuur en op te houden met de grote sociale media OH NEE DAT DOEN WE NIET WANT DAT VINDEN WE ZO MOEILIJK
Eens dat Disney een raar bedrijf is, maar waarom doe je net alsof het een enkele tweet is?quote:Op zondag 14 februari 2021 10:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je geld geven aan hypocrieten die je waarschijnlijk ook nog haten is mij echt een brug te ver.
Wat een vreemd bedrijf is het ook, je kan pedograppen maken, je man mishandelen op camera, een regime bedanken die verantwoordelijk is voor genocide, rechtse mensen wegzetten als nazis maar een holocaust vergelijking die nog niet eens beledigend is naar Joden is blijkbaar een brug te ver.
Bijzondere post. Zeg je dit ook zo in het openbaar?quote:Op zondag 14 februari 2021 10:41 schreef Marsenal het volgende:
Die collectieve verbazing over dat grote bedrijven openstaan voor de cancelcultuur en dat joden een unieke beschermde diersoort zijn, dat is eigenlijk opmerkelijker.
Ook die andere tweets vind ik niet dusdanig schokkend dat het haar ontslag rechtvaardigt.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Eens dat Disney een raar bedrijf is, maar waarom doe je net alsof het een enkele tweet is?
Niet echt, nee, de leukste zinsnedes bewaar ik voor julliequote:Op zondag 14 februari 2021 15:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bijzondere post. Zeg je dit ook zo in het openbaar?
Nouja dat is op zich ook nogal wiedes dat jij dat niet vindt. En elk politiek activisme is ook niet hetzelfde, hoe graag je dat misschien ook zou willen. Activisme voor mondkapjes dragen goed, activisme voor mondkapjes niet dragen niet goed. Opkomen voor kinderen in kooien goed, pedograpjes maken niet goed. Disney heeft wel een bepaalde moraal die het uit probeert te stralen en is daar niet altijd even goed of consistent in, maar je weet het wel als je door ze aangenomen wil worden. Als Disney inschat dat er genoeg mensen niet meer naar Rangers of the New Republic willen kijken omdat de hoofdrolspeelster ze niet aanstaat, komt de show er niet.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook die andere tweets vind ik niet dusdanig schokkend dat het haar ontslag rechtvaardigt.
Als Disney trouwens zoveel moeite heeft met politieke social media posts, waarom dan niet een regel instellen dat een ieder die voor Disney werkt zijn of haar social media niet gebruikt voor politiek activisme?
Goh, een stiekeme antisemiet.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Niet echt, nee, de leukste zinsnedes bewaar ik voor jullie
Heb ik joh.quote:Op zondag 14 februari 2021 17:13 schreef Marsenal het volgende:
[..]
lol houd jezelf eens in de hand joh
Je mist het punt alleen. Lezen is blijkbaar moeilijk.quote:Op zondag 14 februari 2021 12:34 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet rechts en ik heb nu al in meerdere posts gemeld dat ik het volledig oneens ben met Carano. Ik ben het er alleen ook niet mee eens om haar dan maar te cancellen. Nuance is blijkbaar moeilijk.
Als entertainment bedrijf zou ik juist zo ver mogelijk van de politiek blijven. De fans zitten aan alle kanten van het politieke spectrum. Dat ze overduidelijk een kant kiezen is hun recht, maar wel bijzonder dom om dat zo opzichtig te doen.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja dat is op zich ook nogal wiedes dat jij dat niet vindt. En elk politiek activisme is ook niet hetzelfde, hoe graag je dat misschien ook zou willen. Activisme voor mondkapjes dragen goed, activisme voor mondkapjes niet dragen niet goed. Opkomen voor kinderen in kooien goed, pedograpjes maken niet goed. Disney heeft wel een bepaalde moraal die het uit probeert te stralen en is daar niet altijd even goed of consistent in, maar je weet het wel als je door ze aangenomen wil worden. Als Disney inschat dat er genoeg mensen niet meer naar Rangers of the New Republic willen kijken omdat de hoofdrolspeelster ze niet aanstaat, komt de show er niet.
Ze kiezen niet echt een kant, vind ik. In dit geval kiezen ze meer de weg van de minste weerstand.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als entertainment bedrijf zou ik juist zo ver mogelijk van de politiek blijven. De fans zitten aan alle kanten van het politieke spectrum. Dat ze overduidelijk een kant kiezen is hun recht, maar wel bijzonder dom om dat zo opzichtig te doen.
De weg van de minste weerstand is jezelf niet bezig houden met politiek. Juist voor een bedrijf zoals Disney moet dat echt niet zo moeilijk zijn. Disney is nu eenmaal een bepaalde weg ingeslagen. Dat werd ook pijnlijk duidelijk met die nieuwe films.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ze kiezen niet echt een kant, vind ik. In dit geval kiezen ze meer de weg van de minste weerstand.
Maar dat klopt niet, als Disney niet handelt bij ophef op twitter, krijgen ze daar heel veel gezeik mee, dat tast het merk aan. Dus de minste weerstand is om dan te handelen, ongeacht politiek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De weg van de minste weerstand is jezelf niet bezig houden met politiek. Juist voor een bedrijf zoals Disney moet dat echt niet zo moeilijk zijn. Disney is nu eenmaal een bepaalde weg ingeslagen. Dat werd ook pijnlijk duidelijk met die nieuwe films.
Dat is zeker mogelijk, ik heb zonder mezelf te ergeren naar de marvel films kunnen kijken zonder dat ik werd overspoeld met intersectioneel activisme. Bij de nieuwe Star Wars films werd dit toch al een stuk lastiger. Met de Mandalorian wist men ook ver van de huidige politiek te blijven en zo wisten ze ook weer een hoop oude fans terug te halen. Dat is nu dus ook weer van de baan omdat de mening van Carano blijkbaar te kwetsend was voor de werknemers bij Disney.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:39 schreef speknek het volgende:
Ver mogelijk blijven van de politiek is niet echt mogelijk in de entertainmentbranche. Of we iets entertaining vinden hangt af van of het ons op moreel niveau prikkelt. Goed, slecht, rechtvaardig, onrecht. En dat is nog voordat je mensen op een dieper, kritisch niveau wil raken in een reflectie van hun werkelijkheid. (Mimesis als pad naar catharsis.) Zeker Disney met haar moraliserende sprookjes is er veel aan gelegen dat ouders het geschikt blijven vinden om aan kinderen te laten zien.
Ik geloof dat niet, “Twitter is nog real life”.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:13 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dat klopt niet, als Disney niet handelt bij ophef op twitter, krijgen ze daar heel veel gezeik mee, dat tast het merk aan. Dus de minste weerstand is om dan te handelen, ongeacht politiek.
Alle grote bedrijven zijn in zekere zin bang voor het twittervolk en het risico dat er iets vervelenda viraal gaat, maar dat betekent nog niet dat ze heel rationeel handelen. En een verbod op politiek activisme bij je personeel is wel next level, zelfs voor Disney. Ik denk dat ze liever gewoon genezen dan voorkomen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik geloof dat niet, “Twitter is nog real life”.
Ze hadden die idioten op Twitter moeten negeren, hoeveel van die Twitter malloten kijken ook daadwerkelijk the mandalorian? En als ze bang zijn voor het twittervolk dan is het niet moeilijk om gewoon een algeheel verbod op politiek activisme in te voeren voor je werknemers.
Een verbod op politiek activisme is het enige rationele wat er dan overblijft. Hoe wil je er anders invulling aangeven? Welk soort activisme is acceptabel en wat dan weer niet? Is het oké om 74 miljoen Amerikanen te vergelijken met nazis? Maar je mag dan geen vraagtekens zetten bij het effect van mondmaskers?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:20 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Alle grote bedrijven zijn in zekere zin bang voor het twittervolk en het risico dat er iets vervelenda viraal gaat, maar dat betekent nog niet dat ze heel rationeel handelen. En een verbod op politiek activisme bij je personeel is wel next level, zelfs voor Disney. Ik denk dat ze liever gewoon genezen dan voorkomen.
Dat is toch echt Disney hun probleem, persoonlijk denk ik dat je (voor Disney dan) de grens moet leggen bij 'wanneer raakt de poep de ventilator' en dan achteraf dweilen. Dat werkt voor veel bedrijven momenteel het beste.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een verbod op politiek activisme is het enige rationele wat er dan overblijft. Hoe wil je er anders invulling aangeven? Welk soort activisme is acceptabel en wat dan weer niet? Is het oké om 74 miljoen Amerikanen te vergelijken met nazis? Maar je mag dan geen vraagtekens zetten bij het effect van mondmaskers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |