abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:04:46 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196545517
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En die beschadiging ontstaat door het liken van wat tweets. Ok :)

Nogmaals, dit is niet de situatie. Probeer de OP eens zorgvuldig te lezen.
Ze is daardoor in opspraak geraakt. Tegenwoordig kan je daardoor als sponsor ook door geraakt worden. Dus is het niet zo raar dat je dan vraagt om even een training op dat gebied te pakken. Net zoals veel sponsoren een mediatraining willen zien etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:06:20 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196545532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn, dat moet het sponsorende bedrijf in het sponsor contract maar heel nauwkeurig aangeven wat de gewenste standpunten zijn op alle relevante sociale issues. Dan weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Wat ik politiek correct vind, vind een ander nog niet.
Dat klopt, dat is ook nog eens aan verandering onderhevig.
Als je zelf niet kan inschatten welke acties of uitspraken mogelijk tot ophef leiden dan is zo een training wellicht een oplossing.

Of inderdaad in zee gaan met een sponsor die het allemaal wel prima vindt :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:06:35 #153
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196545535
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze is daardoor in opspraak geraakt.
En dat hellende vlak, daar stap je een beetje snel overheen. Tegenwoordig komt alles en iedereen "in opspraak" door wat Twitterende relschoppers en trollen. Misschien moet een bedrijf even tot zinnen komen in hun Kruistocht der Wokeheid en gewoon normaal blijven doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:08:43 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196545564
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat hellende vlak, daar stap je een beetje snel overheen. Tegenwoordig komt alles en iedereen "in opspraak" door wat Twitterende relschoppers en trollen.
Helemaal mee eens. Dramatische ontwikkeling imo.

quote:
Misschien moet een bedrijf even tot zinnen komen in hun Kruistocht der Wokeheid en gewoon normaal blijven doen.
Het is makkelijk praten als het niet jouw omzet is die op het spel staat natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196545691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh, hoe is niet gediscrimineerd worden vanwege je huidskleur of geslacht geen mensenrecht?
Het mensenrecht onderscheidt zich doordat het zijn van mens dat recht geeft. Het Nederlandse grondrecht heeft men door zich op Nederlands grondgebied te bevinden. Het mensenrecht heeft dan ook universele pretentie, weliswaar vanuit een Westers perspectief en idee maar dat doet aan de pretentie niet af. Gegeven het onderscheid dat in het overgrote deel van de wereld wordt gemaakt op basis van geslacht kun je niet zeggen dat dat een mensenrecht is, en al helemaal niet omdat het in de Nederlandse grondwet staat.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:53 schreef speknek het volgende:

[..]

:').

Artikel 1 van de grondwet.
Maar ook vrijheid van ondernemerschap als je sneu wil doen.

-----------

Nee ze overtreedt niet artikel 1 van de Nederlandse grondwet, ze is niet eens Nederlands, maar het was een reactie op dat het verbod op discriminatie (of vrijheid van ondernemerschap) een verzonnen mensenrecht door rechters was waar nooit iemand voor getekend had.

(Natuurlijk had ik nog liever de EVRM of VN verdragen aangehaald, maar het is Weltschmerz, je moet de wereld wat kleiner houden)
Aangehaald? Je bedoelt dat je even had willen in graaien in je grabbelton van juridische begrippen die je niet begrijpt maar die gevoelsmatig wel aansluiten bij je ongetwijfeld snel gekwetste gevoelsleven. Zo werkt het niet, we hebben grondrechten,we hebben mensenrechten zoals daarvoor door de democratisch verkozen volksvertegenwoordiging van Nederland voor getekend is, en we hebben wat losgeslagen machtenscheidingnegerende rechters met een politieke agenda daarvan proberen te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196545706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze is daardoor in opspraak geraakt.
Op twitter. De 'opspraak' wordt aangewakkerd door dit hele theater van de sponsor. Dat is met opzet.
quote:
Tegenwoordig kan je daardoor als sponsor ook door geraakt worden. Dus is het niet zo raar dat je dan vraagt om even een training op dat gebied te pakken. Net zoals veel sponsoren een mediatraining willen zien etc.
Dit is incorrect, het is absoluut raar en niet vergelijkbaar met mediatraining. Je vergeet dat ze niet alleen excuses moet aanbieden voor het liken van tweets die misschien een politieke opvatting weergeven. Ze moet 'training' ondergaan om die opvatting te veranderen en ze moet dat ook toegeven. Bij mediatraining gaat het juist erom dat het de sponsor geen reet uit maakt wat de eventuele politieke opvattingen zijn, als je daar gewoon maar niet over lult in de media.

Dit is exact het omgekeerde, hier gaat de sponsor niet alleen eisen dat de sporter haar eventuele politieke opvattingen verandert, maar dat ze ook die nieuwe opvattingen actief uitdraagt. Je gaat me hopelijk niet vertellen dat je dat een goede zaak vindt?
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:26:19 #157
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196545822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Blijkbaar vond ze zelf haar likes ook wel ‘verkeerd’. Anders had ze ook voor haar mening kunnen gaan staan.
Of ze heeft simpelweg 'eieren voor haar geld' gekozen. Al dan niet onder (zachte) dwang.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:27:29 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196545840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op twitter. De 'opspraak' wordt aangewakkerd door dit hele theater van de sponsor. Dat is met opzet.
[..]

Dit is incorrect, het is absoluut raar en niet vergelijkbaar met mediatraining. Je vergeet dat ze niet alleen excuses moet aanbieden voor het liken van tweets die misschien een politieke opvatting weergeven. Ze moet 'training' ondergaan om die opvatting te veranderen en ze moet dat ook toegeven. Bij mediatraining gaat het juist erom dat het de sponsor geen reet uit maakt wat de eventuele politieke opvattingen zijn, als je daar gewoon maar niet over lult in de media.

Dit is exact het omgekeerde, hier gaat de sponsor niet alleen eisen dat de sporter haar eventuele politieke opvattingen verandert, maar dat ze ook die nieuwe opvattingen actief uitdraagt. Je gaat me hopelijk niet vertellen dat je dat een goede zaak vindt?
Als de sponsor dat belangrijk vindt (om welke reden dan ook), dan is het hun goed recht. Heb ik geen enkel probleem mee inderdaad.

Als je je al ergens druk over zou moeten maken is wáárom bedrijven dat blijkbaar belangrijk vinden. Daar zit een motivatie achter die voortkomt uit maatschappelijk sentiment.

En ook al heb je gelijk en is het het bedrijf zelf dat het wil, zonder dat ze maatschappelijke druk voelen, dan nóg is het volkomen hun goed recht als dat hun overtuiging is.

Ik zou het nog erger vinden om bedrijven te verbieden voorwaarden te stellen aan hun sponsordeals.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196545901
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de sponsor dat belangrijk vindt (om welke reden dan ook), dan is het hun goed recht. Heb ik geen enkel probleem mee inderdaad.
Niemand claimt dat bedrijven dat recht niet (zouden moeten) hebben. Ga nou toch eens in op de inhoud.

quote:
Als je je al ergens druk over zou moeten maken is wáárom bedrijven dat blijkbaar belangrijk vinden. Daar zit een motivatie achter die voortkomt uit maatschappelijk sentiment.
In mijn vorige post ga ik daar op in. Het zou fijn zijn als je daar een reactie op geeft in plaats van weer een stropop op te zetten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:37:57 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niemand claimt dat bedrijven dat recht niet (zouden moeten) hebben. Ga nou toch eens in op de inhoud.
[..]

In mijn vorige post ga ik daar op in. Het zou fijn zijn als je daar een reactie op geeft in plaats van weer een stropop op te zetten.
Waar ik op reageer is net zo goed inhoud...

Maar ik zal het wat anders formuleren, om op je vorige post te reageren:

Ik zie het nut niet zo in van die training, maar ik vind het ook geen slechte zaak als een sponsor zo een eis stelt.
Jij blijkbaar wel. Wat vind je dat er nu moet gebeuren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:44:22 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196546122
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Of ze heeft simpelweg 'eieren voor haar geld' gekozen. Al dan niet onder (zachte) dwang.
Dat weet je niet. Het is mogelijk ja, maar je weet het niet.

Wat we weten is dat beide partijen dit overeen gekomen zijn.
En dat is dat.

Zodra jij (of ik) voor zo’n situatie komen beslissen we voor onszelf of we het belangrijk genoeg vinden om voor te gaan staan of niet
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_196546215
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zie het nut niet zo in van die training, maar ik vind het ook geen slechte zaak als een sponsor zo een eis stelt.
Dat was gebaseerd op je foute veronderstelling dat het vergelijkbaar is met 'mediatraining'. Geef je toe dat je daar fout zat of niet?
pi_196546228
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Het is mogelijk ja, maar je weet het niet.

Wat we weten is dat beide partijen dit overeen gekomen zijn.
En dat is dat.

En over die overeenkomst hebben we het nu. Fijn dat je ook gearriveerd bent bij het startpunt van dit topic :)
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:53:52 #164
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196546258
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Het is mogelijk ja, maar je weet het niet.

Wat we weten is dat beide partijen dit overeen gekomen zijn.
En dat is dat.

Zodra jij (of ik) voor zo’n situatie komen beslissen we voor onszelf of we het belangrijk genoeg vinden om voor te gaan staan of niet
Heb je nog meer dooddoeners om het topic te laten ontsporen of laat je het hierbij?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:54:27 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat was gebaseerd op je foute veronderstelling dat het vergelijkbaar is met 'mediatraining'. Geef je toe dat je daar fout zat of niet?
Neehoor, die vergelijking maakte ik puur vanwege het feit dat bedrijven wel vaker eisen stellen aan sponsorcontracten. Mediatraining, eisen dat bepaalde kleding op bepaalde events gedragen wordt, deze training, eisen dat iemand ergens excuses voor maakt. Het is allemaal niet vergelijkbaar met elkaar maar ik heb geen moeite met de eisen an sich.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:56:38 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En over die overeenkomst hebben we het nu. Fijn dat je ook gearriveerd bent bij het startpunt van dit topic :)
Ja, een overeenkomst waar jij blijkbaar moeite mee hebt. Wat is nu de discussie dan? Wat moet er nu gebeuren?

Want alles wat ik aanvoer zijn volgens jou inhoudsloze stropoppen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196546306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor, die vergelijking maakte ik puur vanwege het feit dat bedrijven wel vaker eisen stellen aan sponsorcontracten. Mediatraining, eisen dat bepaalde kleding op bepaalde events gedragen wordt, deze training, eisen dat iemand ergens excuses voor maakt. Het is allemaal niet vergelijkbaar met elkaar maar ik heb geen moeite met de eisen an sich.
Tja dan zie je het verschil gewoon niet en ben je moreel behoorlijk bankroet.

Bedrijven mogen alles eisen en niemand kan er kritiek op hebben want het is allemaal normaal. Tja...
pi_196546324
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Op dit ogenblik kunnen de policor bewegingen je bedrijf en zeker je brands enorme schade toedoen. Als je bedrijf je lief is is het dus uitmestte verstandig om daar rekening mee te houden.
Dat heeft niks met BLM types binnenmeer bedrijf te maken, maar gewoon met verstandige bedrijfsvoering.

Je in het niet eens zijn met het huidige maatschappelijke klimaat als bedrijf, maar je zit er wel in :)
Ow nee, laten we alsjeblieft niet de scheve machtsverhouding tussen producent en consument verstoren. De horror!
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:00:08 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja dan zie je het verschil gewoon niet en ben je moreel behoorlijk bankroet.

Bedrijven mogen alles eisen en niemand kan er kritiek op hebben want het is allemaal normaal. Tja...
Ik zie het verschil wel. Ik heb er alleen geen moeite mee.

Maar beantwoord nu mijn vraag eens. Wat moet er nu gebeuren zodat bedrijven zich voortaan aan jouw morele overtuiging gaan houden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196546341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, een overeenkomst waar jij blijkbaar moeite mee hebt. Wat is nu de discussie dan? Wat moet er nu gebeuren?
Misschien moet je wat beter opletten en de OP lezen, maar goed daar heb je blijkbaar geen zin in.

Misschien is het makkelijker behapbaar voor je als we het in kleine brokjes opdelen. Dus bij het begin: een sporter liket een paar tweets. Niemand geeft er een reet om totdat andere twitteraars er over beginnen te schreeuwen. Pas dan komt de sponsor met de eis voor excuses. Vind je dat een gang van zaken zonder problemen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:04:31 #171
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196546390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien moet je wat beter opletten en de OP lezen, maar goed daar heb je blijkbaar geen zin in.

Misschien is het makkelijker behapbaar voor je als we het in kleine brokjes opdelen. Dus bij het begin: een sporter liket een paar tweets. Niemand geeft er een reet om totdat andere twitteraars er over beginnen te schreeuwen. Pas dan komt de sponsor met de eis voor excuses. Vind je dat een gang van zaken zonder problemen?
Nieuw-McCarthyisme.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:05:51 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien moet je wat beter opletten en de OP lezen, maar goed daar heb je blijkbaar geen zin in.

Misschien is het makkelijker behapbaar voor je als we het in kleine brokjes opdelen. Dus bij het begin: een sporter liket een paar tweets. Niemand geeft er een reet om totdat andere twitteraars er over beginnen te schreeuwen. Pas dan komt de sponsor met de eis voor excuses. Vind je dat een gang van zaken zonder problemen?
Ja. Als dat de overtuiging van het bedrijf is (om wat voor reden dan ook), dan vind ik dat geen probleem.
Jij wel.
Daar hebben ik, jij en het bedrijf dus een andere morele overtuiging. Dat kan en mag toch gewoon? Sterker nog, het is vrij normaal dat we niet allemaal hetzelfde standpunt hebben. Daar hebben we dus ook wetten etc voor afgesproken.

Dus nu beland je op het punt dat een bedrijf handelt uit een andere morele overtuiging dan jijzelf maar wel gewoon binnen de wettelijke kaders die afgesproken zijn.

Even een pragmatische vraag: Wat dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:06:10 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_196546420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:28 schreef MoreDakka het volgende:
Al ontkracht door mij en anderen. Het blijven herhalen maakt het niet ineens waar.
Je hebt helemaal niks ontkracht, je bent het er niet mee eens zonder argumentatie. Het blijven herhalen maakt het inderdaad niet ineens waar.
quote:
Het liken van tweets is geen discriminatie. Evenmin is het hebben van een mening over nuances wat betreft praktische vraagstukken discriminatie.
Het liken van tweets is geen discriminatie maar het kan bijdragen aan discriminatie. Het rondlopen in een bruin hemd met een rechterarm opgeheven is geen disciminatie maar het normaliseert het wel. Ook het steunen van discriminatie is strafbaar (137f). Nou is liken zelf natuurlijk niet strafbaar. Laat ik dat herhalen het is natuurlijk niet strafbaar, want het is geen stoffelijke steun, maar het is wel steun.
quote:
Mensenrechten hebben hier niets mee te maken, dus kap maar met die schijnbeweging. Je blijft maar in cirkeltjes gaan omdat je centrale premisse niet klopt: je denkt dat bijna iedereen het eens is met je extremistische standpunt terwijl dat niet zo is.
Ik blijf niet in cirkeltjes lopen want je ziet de eerdere spraakverwarring niet. Iemand affakkelen op Twitter omdat ze iets liket is inderdaad een redelijke uitwas. Lhbti en minderheden acceptatie wordt daarentegen wel breed gedragen, en gelukkig maar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:07:25 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_196546434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je denkt echt dat de meerderheid wakker ligt van wat tweets die zijn geliked?
Nee, ik bedoelde de mensen die gelijke acceptatie van minderheden als iets nastrevenswaardig vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196546449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde de mensen die gelijke acceptatie van minderheden als iets nastrevenswaardig vinden.
Hoe is dat in tegenspraak met wat deze dame heeft 'geliked'?
pi_196546450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja. Als dat de overtuiging van het bedrijf is (om wat voor reden dan ook), dan vind ik dat geen probleem.

Dat is dus niet zo. Een bedrijf heeft over het algemeen geen overtuiging. Dit is dezelfde soort drogreden die gebruikt wordt door conservatieven om twitter aan te vallen.

En je mist ook het punt, stel die paar likes van haar werden nooit opgemerkt door de twitter mob. Had het bedrijf dan hetzelfde gereageerd?
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:13:36 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_196546513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:08 schreef theunderdog het volgende:
Hoe is dat in tegenspraak met wat deze dame heeft 'geliked'?
Hoe is dat in tegenspraak met het steunen van uitspraken die de toegang ontzegt van transgenders in publieke instellingen, de problemen van minderheden bagatelliseert en negatief is over de strijd van Kapaernick? Nou...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196546519
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Het liken van tweets is geen discriminatie maar het kan bijdragen aan discriminatie.

Alles kan bijdragen aan discriminatie. Zeker als je, zoals jij, focust op impact over intent. Jij lijkt te claimen dat een like gelijk staat aan het volledig eens zijn met de inhoud van een tweet. Dat is natuurlijk niet zo. Daarnaast is de inhoud belangrijk, weet je eigenlijk wel wat ze geliked heeft?

quote:
Ik blijf niet in cirkeltjes lopen want je ziet de eerdere spraakverwarring niet. Iemand affakkelen op Twitter omdat ze iets liket is inderdaad een redelijke uitwas. Lhbti en minderheden acceptatie wordt daarentegen wel breed gedragen, en gelukkig maar.
Je snapt niet dat het eerste punt niets met het tweede te maken heeft, hoe wanhopig je het ook probeert te linken. Dat is het cirkeltje waar je je in bevindt. Je hebt het al geprobeerd met 'mensenrechten' en 'discriminatiewetten' en nu ook weer met 'acceptatie'.

Laat ik het nog een keer herhalen: iemand die een andere mening heeft over sociale onderwerpen dan de extremisten op twitter is niet per definitie voorstander van discriminatie. Raar dat ik het moet zeggen, maar goed.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:14:22 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Een bedrijf heeft over het algemeen geen overtuiging. Dit is dezelfde soort drogreden die gebruikt wordt door conservatieven om twitter aan te vallen.
Een bedrijf heeft zeker wel een overtuiging. Die uit zich bijvoorbeeld in persberichten, in duurzaamheidsbeleid, in de manier waarop je met personeel omgaat, of in policor geneuzel zoals hier

quote:
En je mist ook het punt, stel die paar likes van haar werden nooit opgemerkt door de twitter mob. Had het bedrijf dan hetzelfde gereageerd?
Natuurlijk niet.
Dat punt mis ik niet trouwens, ik stelde al eerder: Bedrijven gaan vaak mee in de huidige maatschappelijke trends en als iemand dan in opspraak raakt op SM dan menen ze daar actie op te moeten ondernemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196546527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe is dat in tegenspraak met het steunen van uitspraken die de toegang ontzegt van transgenders in publieke instellingen, de problemen van minderheden bagatelliseert en negatief is over de strijd van Kapaernick? Nou...
Ja, legt dat eens uit. Kom op, doe je best! :)
pi_196546575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe is dat in tegenspraak met het steunen van uitspraken die de toegang ontzegt van transgenders in publieke instellingen, de problemen van minderheden bagatelliseert en negatief is over de strijd van Kapaernick? Nou...
Het hangt af van de context. Geen transmannen in bepaalde ruimtes willen, staat gewoon gelijk aan geen mannen in bepaalde ruimtes willen. Gezien het feit dat mannen niet zelden zich gedragen als beesten als er vrouwelijk schoon is, is dat geen vreemd standpunt.

Verder is het ontkennen van wit-privilege, niet een aanval op anti-racisme. De term 'wit-privilege' is onderdeel van een sociologische theorie. Daar kun je gewoon aan twijfelen. Het is geen technische wiskunde.
pi_196546600
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een bedrijf heeft zeker wel een overtuiging. Die uit zich bijvoorbeeld in persberichten, in duurzaamheidsbeleid, in de manier waarop je met personeel omgaat, of in policor geneuzel zoals hier

Je zegt het zelf al, policor geneuzel. Het is theater, het heeft alleen maar met de overtuiging van het bedrijf te doen in zoverre dat het bedrijf er van overtuigd is dat ze geld willen verdienen. 'Ophef' verkoopt. Vooral omdat de meeste mensen helemaal niet geinteresseerd zijn in policor geneuzel en dat dus gewoon langs zich heen laten gaan. Dit theater is puur en alleen bedoeld voor de twitter mob die daar wél in is geinteresseerd. Daarom doen ze het, het is een move met laag risico en gegarandeerde exposure.

quote:
Natuurlijk niet.
Dat punt mis ik niet trouwens, ik stelde al eerder: Bedrijven gaan vaak mee in de huidige maatschappelijke trends en als iemand dan in opspraak raakt op SM dan menen ze daar actie op te moeten ondernemen.
Maar vind je dat een goede ontwikkeling? 'SM opspraak' is de bepalende factor voor hoe bedrijven zich gedragen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:46 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_196546606
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Alles kan bijdragen aan discriminatie. Zeker als je, zoals jij, focust op impact over intent. Jij lijkt te claimen dat een like gelijk staat aan het volledig eens zijn met de inhoud van een tweet. Dat is natuurlijk niet zo. Daarnaast is de inhoud belangrijk, weet je eigenlijk wel wat ze geliked heeft?
[..]

Je snapt niet dat het eerste punt niets met het tweede te maken heeft, hoe wanhopig je het ook probeert te linken. Dat is het cirkeltje waar je je in bevindt. Je hebt het al geprobeerd met 'mensenrechten' en 'discriminatiewetten' en nu ook weer met 'acceptatie'.

Laat ik het nog een keer herhalen: iemand die een andere mening heeft over sociale onderwerpen dan de extremisten op twitter is niet per definitie voorstander van discriminatie. Raar dat ik het moet zeggen, maar goed.
Dit is wel heel hypothetisch, zeker aangezien het om beeldvorming gaat. Liken betekent in het algemeen wel "ik vind dit leuk".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 december 2020 @ 11:20:49 #184
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196546619
Welk fringe bedrijf is die sponsor? Nooit van gehoord. Nooit van geliked. Heropvoeding slaat nergens op, excuses volstaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 4 december 2020 @ 11:22:27 #185
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196546645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is wel heel hypothetisch, zeker aangezien het om beeldvorming gaat. Liken betekent in het algemeen wel "ik vind dit leuk".
Zo vind ik de sport rygby bijvoorbeeld leuk, ik ga het echter nooit zelf doen.
Iets liken is niet gelijk 100% eens zijn met iets of zelf zoiets doen, zeggen, etc. Liken vergt namelijk geen enkele inspanning.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:23:51 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196546672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja. Als dat de overtuiging van het bedrijf is (om wat voor reden dan ook), dan vind ik dat geen probleem.
Jij wel.
Daar hebben ik, jij en het bedrijf dus een andere morele overtuiging. Dat kan en mag toch gewoon? Sterker nog, het is vrij normaal dat we niet allemaal hetzelfde standpunt hebben. Daar hebben we dus ook wetten etc voor afgesproken.

Dus nu beland je op het punt dat een bedrijf handelt uit een andere morele overtuiging dan jijzelf maar wel gewoon binnen de wettelijke kaders die afgesproken zijn.

Even een pragmatische vraag: Wat dan?
Het is maar wat je "standpunt" noemt. Het betreffende bedrijf moest natuurlijk eerst door "zorgzame burgers" er op geattendeerd worden. Standpunt is; "we willen geen heibel." Niets meer, niets minder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:24:48 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546687
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, policor geneuzel. Het is theater, het heeft alleen maar met de overtuiging van het bedrijf te doen in zoverre dat het bedrijf er van overtuigd is dat ze geld willen verdienen. 'Ophef' verkoopt. Vooral omdat de meeste mensen helemaal niet geinteresseerd zijn in policor geneuzel en dat dus gewoon langs zich heen laten gaan. Dit theater is puur en alleen bedoeld voor de twitter mob die daar wél in is geinteresseerd. Daarom doen ze het, het is een move met laag risico en gegarandeerde exposure.
[..]

Maar vind je dat een goede ontwikkeling? 'SM opspraak' is de bepalende factor voor hoe bedrijven zich gedragen?
Ik vind het zeker geneuzel. Zou het met mijn eigen bedrijf ook niet als sponsoreis stellen (als ik sporters zou sponsoren :')), want het past niet in mijn morele overtuiging.

Ik vind het ook niet per se een goede ontwikkeling, maar ook niet per se een slechte.

Ik vind het namelijk veel belangrijker dat bedrijven die vrijheid wel hebben, ook al ben ik het soms niet met ze eens. Hun bedrijf, hun sponsordeal, hun overtuiging, hun eisen. En dat is wél mijn morele overtuiging ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196546696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is wel heel hypothetisch, zeker aangezien het om beeldvorming gaat. Liken betekent in het algemeen wel "ik vind dit leuk".
En volgens jou betekent het ook dat ze discriminatie ondersteunt. Heb ik dat goed begrepen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:25:52 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is maar wat je "standpunt" noemt. Het betreffende bedrijf moest natuurlijk eerst door "zorgzame burgers" er op geattendeerd worden. Standpunt is; "we willen geen heibel." Niets meer, niets minder.
Ik weet niet wat hun motivatie is. Het kan zeker het voorkomen van gezeik zijn. En daarin geef ik ze geen ongelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196546723
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vind het zeker geneuzel. Zou het met mijn eigen bedrijf ook niet als sponsoreis stellen (als ik sporters zou sponsoren :')), want het past niet in mijn morele overtuiging.

Ik vind het ook niet per se een goede ontwikkeling, maar ook niet per se een slechte.
Moreel failliet dus. Tja, dat mag ook :)

quote:
Ik vind het namelijk veel belangrijker dat bedrijven die vrijheid wel hebben, ook al ben ik het soms niet met ze eens. Hun bedrijf, hun sponsordeal, hun overtuiging, hun eisen. En dat is wél mijn morele overtuiging ;)
Ik noch iemand anders in dit topic pleit er voor om die vrijheid in te perken of te veranderen. Je kunt het niet laten weer een stropop op te zetten he :D
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:28:42 #191
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196546742
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hun motivatie is. Het kan zeker het voorkomen van gezeik zijn. En daarin geef ik ze geen ongelijk.
Ik heb veel aan online reputatiemanagement gedaan. En het is gewoon zo snel mogelijk veenbranden blussen, alvorens het uit de klauwen loopt. Reputatie komt te voet en gaat te paard.

Zeker bij Amerikaanse bedrijven draait het maar om drie dingen; geld, geld en geld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:31:52 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_196546803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En volgens jou betekent het ook dat ze discriminatie ondersteunt. Heb ik dat goed begrepen?
Dat is het beeld dat ontstaat door laakbare posts te liken. Of ze het doet weet ik niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:34:37 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Moreel failliet dus. Tja, dat mag ook :)
Neehoor. Sterker nog, ik handel vrij sterk vanuit mijn morele overtuigingen. Alleen kan jij dat niet weten, want je kent me niet. Beetje vreemd oordeel dan ook.

quote:
Ik noch iemand anders in dit topic pleit er voor om die vrijheid in te perken of te veranderen. Je kunt het niet laten weer een stropop op te zetten he :D
Ik vind dus vanuit mijn moreel gezien dat een bedrijf dit soort eisen mag stellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196546850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het beeld dat ontstaat door laakbare posts te liken. Of ze het doet weet ik niet.
Is het interessant om te weten of ze dat doet of niet?
pi_196546869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor. Sterker nog, ik handel vrij sterk vanuit mijn morele overtuigingen. Alleen kan jij dat niet weten, want je kent me niet. Beetje vreemd oordeel dan ook.
'Bedrijven mogen alles doen binnen de wet wat ze willen en kritiek er op is niet mogelijk' is geen morele overtuiging. Vandaar dus ook het woordje failliet.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:37:17 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546884
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

'Bedrijven mogen alles doen binnen de wet wat ze willen en kritiek er op is niet mogelijk' is geen morele overtuiging.
Zeker wel, alleen ben jij het er niet mee eens.

En kritiek mag ook gewoon hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:38:45 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_196546906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:34 schreef MoreDakka het volgende:
Is het interessant om te weten of ze dat doet of niet?
In die zin dat het de beeldvorming kan beinvloeden wel.

Kijk het is niet alsof ze voor de rechter staat ofzo he? Daarom is dat gepeeuw over vrijheid van meningsuiting ook zo leeg. Een sponsordeal is letterlijk een uithangbord van een bedrijf zijn, in dit geval een bedrijf dat een bepaalde moraal wil uitdragen. Als je dat niet wil moet je ook niet het geld aannemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:44:04 #198
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196546988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is het interessant om te weten of ze dat doet of niet?
Oh, dat beeld dat komt er wel. Maar dat ontstaat vooral bij mensen die overal racisme in zien. Moet je die nu tegemoetkomen? Lijkt me een gebed zonder eind.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:51:01 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196547121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En over die overeenkomst hebben we het nu. Fijn dat je ook gearriveerd bent bij het startpunt van dit topic :)
Het probleem is dat iedereen daar zijn eigen plasje overheen wil doen, vanuit hun eigen mening/overtuiging.

Hoe dit gelopen is tussen deze twee partijen weten wij hier niet.
Het enige wat we weten is dat ze tot een overeenkomst zijn gekomen met elkaar.

Dat voor mij persoonlijk geld dat ik zo van buitenaf zou zeggen ik ga niet door het stof voor iets dat ik niet als ‘fout’ beschouw maakt niets uit.
Dat ik liever uitleg zou geven over het waarom achter die likes maakt niet uit.

Het enige wat telt is dat deze partijen dit overeen gekomen zijn.
De dame in kwestie is niet hulpeloos. Ze is een top sporter die gewild is door meerdere partijen.
Als zij dit echt belangrijk had gevonden om anders te doen had ze die mogelijkheid.

We hebben het hier over een talent, een meervoudig kampioen.
Ze heeft echt wel wat in te brengen in het verhaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_196547185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niks ontkracht, je bent het er niet mee eens zonder argumentatie. Het blijven herhalen maakt het inderdaad niet ineens waar.
[..]

Het liken van tweets is geen discriminatie maar het kan bijdragen aan discriminatie. Het rondlopen in een bruin hemd met een rechterarm opgeheven is geen disciminatie maar het normaliseert het wel. Ook het steunen van discriminatie is strafbaar (137f). Nou is liken zelf natuurlijk niet strafbaar. Laat ik dat herhalen het is natuurlijk niet strafbaar, want het is geen stoffelijke steun, maar het is wel steun.
[..]

Ik blijf niet in cirkeltjes lopen want je ziet de eerdere spraakverwarring niet. Iemand affakkelen op Twitter omdat ze iets liket is inderdaad een redelijke uitwas. Lhbti en minderheden acceptatie wordt daarentegen wel breed gedragen, en gelukkig maar.
Zou je de moeite willen nemen mijn concrete vragen eerder uit het topic te beantwoorden? Je weet wel, die vragen die je ontwijkt of waar je omheen draait?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')