abonnement Unibet Coolblue
pi_196529148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In de zorg en het onderwijs zijn genoeg vacatures.
Moet je eerst een 4-jarige opleiding voor doen wijsneus. Lekker als je een gezin te onderhouden hebt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196529163
Het ironische is ook, dat de horeca nu problemen heeft omdat de rekeningen van de huur nog altijd door blijven lopen, maar de (buitenlandse) eigenaren van de horecapanden nog altijd de volle mep van de huur mogen vragen. Die lopen straks met volle zakken weg als lachende derde waar bijna al het geld van de NOW naartoe is verdwenen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196529179
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als dat geld er is, komt dat vroeg of laat uit. En dan kunnen ze vroeg of laat terug betalen.

Een beetje van het kaliber dat mijn buurman ooit heel stoer op een verjaardag zat te vertellen dat de belastingdienst aan zijn reisjes naar Spanje mee betaalde.
Dat gaat goed zo lang het goed gaat. Totdat je gepakt wordt ... :) .. hard :)
En daar kan ik dan ook weinig medelijden mee hebben.

Aan de voorkant lijkt het alsof er met geld gesmeten wordt, soms ten onrechte. Maar die controle aan de achterkant zit wel goed in elkaar, Het wordt alleen lastig als blijkt dat er niets meer te halen valt .. dan wordt het een ander verhaal.
Vooruit denken is voor veel kroeg eigenaren nou niet het sterkste punt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196529437
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vooruit denken is voor veel kroeg eigenaren nou niet het sterkste punt ;)
Lekker generaliserend en denigerend weer :')
Zegt denk ik meer over jezelf als over 'kroeg eigenaren'.
pi_196529560
Doe de horeca weer open en stel een avondklok in, dan doen ze in Spanje nu ook, daar was de horeca ook dicht maar is nu weer open tot 21u zodat iedereen om 22u thuis is als de avondklok in gaat
pi_196529569
quote:
13s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is bijna geen werk te vinden.
In de zorg genoeg banen anders.
pi_196529595
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:26 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Want? Horeca is een beroep met heel veel kwaliteiten. Niet alleen een menuutje samen stellen. Mijn dochter werkt in de horeca en zij is meer een sociaal werker. Zij heeft contacten met oudere mensen die een bakkie komen doen elke dag, een vriendelijk woord, een glimlach. Daar hangt geen prijskaartje aan en geen opleiding.
Dan gaat ze in de zorg werken, vacatures genoeg. Kan ze ook lekker bakkies inschenken en de sociaal werkster spelen.
pi_196529647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Lekker generaliserend en denigerend weer :')
Zegt denk ik meer over jezelf als over 'kroeg eigenaren'.
Ik kom genoeg in kroegen om te weten waar het geld verdient word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196529651
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:54 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dan gaat ze in de zorg werken, vacatures genoeg. Kan ze ook lekker bakkies inschenken en de sociaal werkster spelen.
Want de zorg neemt ook zo veel ongeschoold personeel aan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196529703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Want de zorg neemt ook zo veel ongeschoold personeel aan?
Voor een beetje assistent functie heb je geen relevante opleiding nodig dus ja.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:15:35 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196529946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 02:40 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor trouwens ook veel smerige streken uit de Horeca, het geld uit de NOW regeling gebruiken ze niet om het personeel door te betalen, maar hun eigen rekeningen te betalen (of zelfs verbouwingen aan hun tuin). En personeel kan op zijn geld wachten.
Vooral bij de cafés maar ook bij een paar restaurants krijgt het bedrijf niet eens now omdat ze op papier geen personeel hebben. Wordt allemaal zwart betaalt
Laffe huichelaar
  donderdag 3 december 2020 @ 12:34:41 #62
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196530273
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik krijg net een pushbericht binnen (vakgerelateerd) dat er mogelijk toch geen afbouw NOW 3.0 plaats gaat vinden.

De afbouw was voor veel (horeca)ondernemers de nekslag.
Met dit 'gebaar', krijgt e.e.a. toch net weer een iets ander perspectief.

Misschien dat het bij 'dreiging' blijft nu Wiebes een dergelijke uitspraak heeft gedaan.
Hoeveel % is die NOW, tussen de 60 en 80%?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196530405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vooral bij de cafés maar ook bij een paar restaurants krijgt het bedrijf niet eens now omdat ze op papier geen personeel hebben. Wordt allemaal zwart betaalt
Zwart komt niet heel vaak meer voor, wel voor veel minder uren op de loonlijst, als er inspectie komt staat zo een persoon gewoon op de loonlijst. Ik heb zelf een kennis die 40 uur per week werkt, maar voor 24 op loonlijst staat, die zit nu met de gebakken peren, zelfde trouwens voor veel ondernemers die op papier een veel lagere omzet hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196530479
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:59 schreef Document1 het volgende:

[..]

Voor een beetje assistent functie heb je geen relevante opleiding nodig dus ja.
Heb net de vacatures bekeken van Aafje ( grote zorgaanbieder Rotterdam) de enige baan die zij hebben voor iemand zonder diploma en certificaten is huishoudelijk medewerker. De baan waar je binnen 3 uur een heel huis mag schoonmaken en vervoer van de ene klant naar de andere telt als eigen tijd. Ik ben benieuwd waar jij al die fantastische banen in de zorg hebt gevonden.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_196530900
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In de zorg en het onderwijs zijn genoeg vacatures.
In het onderwijs nemen ze je totaal niet aan als je geen hbo+ diploma hebt... mensen in de Horeca hebben meestal een lagere opleiding, daar is niks mis mee ook dat is werk en we mogen blij zijn dat deze mensen bereid zijn om op vreemde tijden te werken met een mega wisselend tijdsdruk voor een matig salaris.

Zorg zelfde verhaal ze nemen je gewoon niet aan omdat je de papieren niet hebt, omscholen kan maar dat duurt een eeuwigheid, en ga je studeren dan ben je uitkering gewoon kwijt.
Daarnaast wat je verdient in de zorg slaat nergens op, een verpleegster hoort gewoon 3000+ fulltime te krijgen, het is idioot dat een juf voor de klas meer salaris heeft dan een verpleging op de IC bijv. draai dat lekker om.

Daarnaast mensen zijn niet altijd geschikt voor bepaalde beroepen, in de bouw wil niemand werken omdat de regering daar flink heeft lopen snijden tijdens de vorige crisis ofwel een onbetrouwbaar beroep voor de toekomst.

zo makkelijk is omscholen niet voor bepaalde mensen, toon eens wat respect en leef mee met hun. Dankzij hun kan/kon jij met de kerst gezellig eten en drinken in een leuk tentje.

Gewoon open gaan de horeca en volg gewoon netjes de maatregelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zwolsboy op 03-12-2020 13:18:41 ]
Interessant he ?
pi_196530994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kom genoeg in kroegen om te weten waar het geld verdient word.
De ene helft wit de andere zwart.
pi_196531709
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:34 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Hoeveel % is die NOW, tussen de 60 en 80%?
Ik zit sinds afgelopen juni op een ander project (o.a. liquidaties nertsenfokkerijen), dus qua 'corona' berekeningen en bijstellingen van de voorwaarden is wel e.e.a. langs me heen gegaan, buiten de mompelende geluiden, verhalen en gesprekken van collega's hoe het er voor staat bij een aantal klanten.

Er zijn meerdere parameters, dus ik weet even niet of je 1-2-3 de conclusie kan trekken dat het om dergelijke percentages gaat. Maar wellicht dat een ander kundig iemand hier op het forum meer in die materie zit.
pi_196534765
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:10 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Gewoon open gaan de horeca en volg gewoon netjes de maatregelen.

Als de alcohol is in de man, dan is de wijsheid en het verstand zoek. M.a.w. dan staan ze weer heel dicht op elkaar en weer heel dicht op vreemde klanten te zeveren.
pi_196534856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:34 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Hoeveel % is die NOW, tussen de 60 en 80%?
Er wordt 90 % van het omzetverlies aan loon met werkgeverslasten vergoed. Dus als er 90 % omzetverlies is wordt er 81 % van de loonkosten vergoed. De loonkosten worden dan gebaseerd op het salaris van de maand juni (bij de eerdere regeling was dat januari). Voor de horecaklanten die ik heb worden daarom ook de oproepkrachten doorbetaald, en daar krijgt de eigenaar dan een deel van vergoed. Deze legt daar dus zelf wel op toe. Zo gaat het bij nette bedrijven, er zullen er ook wel zijn waar het anders aan toe gaat, maar die wijs ik af als klant.
  donderdag 3 december 2020 @ 17:31:39 #70
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196534943
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Er wordt 90 % van het omzetverlies aan loon met werkgeverslasten vergoed. Dus als er 90 % omzetverlies is wordt er 81 % van de loonkosten vergoed. De loonkosten worden dan gebaseerd op het salaris van de maand juni (bij de eerdere regeling was dat januari). Voor de horecaklanten die ik heb worden daarom ook de oproepkrachten doorbetaald, en daar krijgt de eigenaar dan een deel van vergoed. Deze legt daar dus zelf wel op toe. Zo gaat het bij nette bedrijven, er zullen er ook wel zijn waar het anders aan toe gaat, maar die wijs ik af als klant.
En is dat in de praktijk onder aan de streep een beetje te doen voor ondernemers? Klinkt wel als behoorlijk wat namelijk. En als je sommige omzetten in de horeca ziet kan dat aardig oplopen.

Bij mijn vorige werkgever was dat (de omzet) gemiddeld 100k tot 120k per maand en 35k aan personeelskosten. Wat er verder nog aan kosten waren weet ik niet precies. Ja inkoop, maar dat is niet nodig als je niet kan draaien.

Juni is trouwens ook wel eerlijker. Januari heb je minder personeelskosten want dan is het een stuk rustiger.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 3 december 2020 @ 17:51:52 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196535308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:31 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Juni is trouwens ook wel eerlijker. Januari heb je minder personeelskosten want dan is het een stuk rustiger.
Dat hangt helemaal van je horecazaak af natuurlijk.
Laffe huichelaar
  donderdag 3 december 2020 @ 17:53:21 #72
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196535342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Er wordt 90 % van het omzetverlies aan loon met werkgeverslasten vergoed. Dus als er 90 % omzetverlies is wordt er 81 % van de loonkosten vergoed. De loonkosten worden dan gebaseerd op het salaris van de maand juni (bij de eerdere regeling was dat januari). Voor de horecaklanten die ik heb worden daarom ook de oproepkrachten doorbetaald, en daar krijgt de eigenaar dan een deel van vergoed. Deze legt daar dus zelf wel op toe. Zo gaat het bij nette bedrijven, er zullen er ook wel zijn waar het anders aan toe gaat, maar die wijs ik af als klant.
Kleine kanttekening, dit is dus 81% van het brutosalaris. De werkgever is rond de 150% van het brutosalaris kwijt.
Laffe huichelaar
pi_196537368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kleine kanttekening, dit is dus 81% van het brutosalaris. De werkgever is rond de 150% van het brutosalaris kwijt.
Dus even gerekend een beetje fulltime chef kok doet ¤ 2.800,-

Daarvan dus ¤ 2.250,- via NOW.

En zelf ¤4.200,- - ¤2.250,- = dan ¤ .950,- dan lappen.

En dan heb je echt het maximale inkomensverlies te pakken. Zeg ik dat zo goed?

Ik heb net even gecheckt in het salarispakket waar ik mee werk. Een chef kok met ¤ 2.600 doet ruim ¤ 900,- werkgeverslasten, ¤3.500 incl reservering vakantiegeld. Dus geen 150%, maar nog genoeg geld.

En dan de NOW er overheen

Ja dan ben je wel aardig de Sjaak als je 15 fte in dient hebt in een beetje restaurant, los van de vaste lasten.
pi_196541289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:31 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

En is dat in de praktijk onder aan de streep een beetje te doen voor ondernemers? Klinkt wel als behoorlijk wat namelijk. En als je sommige omzetten in de horeca ziet kan dat aardig oplopen.

Bij mijn vorige werkgever was dat (de omzet) gemiddeld 100k tot 120k per maand en 35k aan personeelskosten. Wat er verder nog aan kosten waren weet ik niet precies. Ja inkoop, maar dat is niet nodig als je niet kan draaien.

Juni is trouwens ook wel eerlijker. Januari heb je minder personeelskosten want dan is het een stuk rustiger.
Eigenlijk is het dan nog niet te doen. Ik heb bijvoorbeeld een brasserie als klant en die heeft er ondanks deze regelingen tot nu toe zelf uit privé al ¤ 40.000 bij moeten leggen. Hij heeft dan wel al zijn belastingen (loonheffing, omzetbelasting) steeds op tijd voldaan. De meesten maken daarvoor gebruik van het corona-uitstel van belasting. Deze man heeft in privé familiegeld en kan dat daarom doen. Maar de meesten zullen dat dus niet trekken.
pi_196541311
In Engeland heeft een Tequilabar een aanvraag gedaan om te transformeren tot kerk. Op die manier kunnen ze klanten blijven ontvangen. :')

https://www.zerohedge.com(...)ch-so-it-can-re-open
One man's trash, another man's treasure.
pi_196541329
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kleine kanttekening, dit is dus 81% van het brutosalaris. De werkgever is rond de 150% van het brutosalaris kwijt.
De loonkosten worden wel vergoed met de werkgeverslasten. Dus niet alleen het bruto loon.
pi_196541343
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:45 schreef Arkai het volgende:
In Engeland heeft een Tequilabar een aanvraag gedaan om te transformeren tot kerk. Op die manier kunnen ze klanten blijven ontvangen. :')

https://www.zerohedge.com(...)ch-so-it-can-re-open
Haha, Tequila, daar wil ik wel in geloven.
pi_196542699
Gooi alles maar lekker open. Ben er echt helemaal klaar mee. Al die onzin kut regeltjes. Mondkapje hier, mondkapje daar. Kroegje dicht, Primark open. Restauranten dicht, hogescholen waar 1900 man op een dag rondlopen open. Het zal allemaal wel, ben der helemaal klaar mee
  vrijdag 4 december 2020 @ 05:03:10 #79
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196543550
Hopelijk gaan ze hier ook gewoon open 17 jan.
Meer verzet is echt noodzakelijk. Laat het maar uit de hand lopen desnoods, dat ‘t een deftige boa mag zijn die op 17 jan een restaurant binnen durft te stappen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196544533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:17 schreef HansCojona het volgende:

[..]

De ene helft wit de andere zwart.
Leuk, maar dat word pas interessant als je meer geld verdient dan het kost, in een hoop cafe's verdient een eigenaar maar 15 cent op een tapbiertje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:41:03 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196544590
Absoluut terecht signaal na zwabberend beleid en zwaar tekortschieten qua staatssteun vanuit de overheid.

Allemaal open. Laat de pleuris maar uitbreken.

Hopelijk komen de mensen massaal opdagen uit steun en zit alles vol. Dan is de handhaving nog wel even bezig met ontruimen. Zodra ze een straat verder zijn weer gewoon open gaan.

Er is een manier voor de overheid om dit te voorkomen, laat de ondernemers op een veilige en gecontroleerde manier weer gasten ontvangen. Zeker in hotels en restaurants is dat prima mogelijk.

De bal ligt in Den Haag. Ben benieuwd. Maar als het nodig is laat de horeca het wat mij betreft volledig escaleren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196544670
Jammer dat deze actie nog was om het kabinet ertoe te bewegen om meer staatsteun aan te bieden. Ik ga er nu vanuit dat ze nu gewoon dichtblijven tot en met maart. In deze periode is er toch relatief weinig te winnen voor horeca.
- verwijderd door admin -
pi_196544832
OPEN DE TAP!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:12:11 #84
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_196544888
Ik snap de horeca helemaal. Ze zien drukke winkelstraten, de Hornbach en Intratuin puilt uit, maar bij hun mogen er geen 30 man binnen. Ik zeg gewoon opengooien. Niet dreigen maar gewoon doen op 17-01. Van een kale kip kunnen ze niet plukken dus een boete is leuk maar kunnen ze toch niet betalen.

Of anders de pijn gewoon netjes verdelen. Noem maar even iets, bijvoorbeeld 2 maanden bouwmarkten en niet essentiële winkels dicht en de horeca open, en dan na 2 maanden omdraaien. Dan doen we het echt "samen". Niet het samen zoals de regering beweert dat het nu is.

Maar nu komt de regering weer met extra steun. Ik zeg tegen de horeca, laat je niet weer afkopen met een kruimeltje. Gewoon opengaan anders komt er nooit een einden aan.
At the end Justice will prevail
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:15:27 #85
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_196544934
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:49 schreef groenen het volgende:
Jammer dat deze actie nog was om het kabinet ertoe te bewegen om meer staatsteun aan te bieden. Ik ga er nu vanuit dat ze nu gewoon dichtblijven tot en met maart. In deze periode is er toch relatief weinig te winnen voor horeca.
De horeca laat zich weer afkopen met een paar kruimeltjes om ze zoet te houden. Ik zeg gewoon opengooien. De ondernemer wil geen steun, ze willen gewoon open
At the end Justice will prevail
pi_196545376
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:15 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]

De horeca laat zich weer afkopen met een paar kruimeltjes om ze zoet te houden. Ik zeg gewoon opengooien. De ondernemer wil geen steun, ze willen gewoon open
Helemaal niet. Luister naar de woordvoerders zelf. Ze zijn geen Corona wappies, ze kregen alleen onvoldoende compensatie.

Daarnaast zijn er ook vele ondernemers die het niet met deze dreigementen eens waren.
- verwijderd door admin -
pi_196545505
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Leuk, maar dat word pas interessant als je meer geld verdient dan het kost, in een hoop cafe's verdient een eigenaar maar 15 cent op een tapbiertje.
Ha ha. Ja hoooooooooor.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:05:28 #88
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196545523
De kroegen kunnen mij niet snel genoeg open.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:18:13 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196545694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Leuk, maar dat word pas interessant als je meer geld verdient dan het kost, in een hoop cafe's verdient een eigenaar maar 15 cent op een tapbiertje.
Dan hadden ze geen zaak moeten openen als ze geen eigen zaak kunnen bekostigen.

15 cent op een biertje pakken kan alleen als je een wurgcontract hebt afgesloten bij de leverancier en dat doen ze alleen als ze zelf net 2 tientjes in kan leggen.

Ter illustratie: de normale prijs voor een tank van 500 liter (zonder korting) is rond de 1500 ex.

Dan moeten je overige kosten wel extreem hoog zijn wil je maar 15 cent op een vaasje (25cl) pakken.

Nu hebben we er fusten onder staan en dan nog is de kaartmarge 55%
Laffe huichelaar
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:21:07 #90
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_196545738
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:53 schreef groenen het volgende:

[..]

Helemaal niet. Luister naar de woordvoerders zelf. Ze zijn geen Corona wappies, ze kregen alleen onvoldoende compensatie.

Daarnaast zijn er ook vele ondernemers die het niet met deze dreigementen eens waren.
Ik ben ook geen coronawappie, ik zeg alleen dat de horeca vanaf maart nog maar nauwelijks open is geweest en geen omzet heeft kunnen draaien. En het is ook niet te verkopen voor de horeca ondernemer dat ze drukke winkelstraten zien, en dat de Intratuin en bouwmarkten etc openblijven en daar enorm druk is zonder welke registratie dan ook. Wat in Cafe's ets wel gedaan word.

En leuk dat ze nu weer wat compensatie krijgen, maar die willen niet, ze willen gewoon weer open en hun beroep uitoefenen. Deze mensen zien ondanks dat beetje steun wat ze krijgen hun levenswerk gewoon kapot gaan.

Ik vind dat ze de pijn echt eerlijk moeten verdelen zodat we het ook echt "samen" doen zoals de regering mooi verkondigd. Bijvoorbeeld 2 maanden de bouwmarkten en niet essentiële winkels open en de horeca gesloten, en dan 2 maanden andersom. Dat is veel eerlijker.
At the end Justice will prevail
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:27:05 #91
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196545831
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:21 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen coronawappie, ik zeg alleen dat de horeca vanaf maart nog maar nauwelijks open is geweest en geen omzet heeft kunnen draaien. En het is ook niet te verkopen voor de horeca ondernemer dat ze drukke winkelstraten zien, en dat de Intratuin en bouwmarkten etc openblijven en daar enorm druk is zonder welke registratie dan ook. Wat in Cafe's ets wel gedaan word.

En leuk dat ze nu weer wat compensatie krijgen, maar die willen niet, ze willen gewoon weer open en hun beroep uitoefenen. Deze mensen zien ondanks dat beetje steun wat ze krijgen hun levenswerk gewoon kapot gaan.

Ik vind dat ze de pijn echt eerlijk moeten verdelen zodat we het ook echt "samen" doen zoals de regering mooi verkondigd. Bijvoorbeeld 2 maanden de bouwmarkten en niet essentiële winkels open en de horeca gesloten, en dan 2 maanden andersom. Dat is veel eerlijker.
Dat hebben ze aan hun collega's te danken.

De 4 maanden dat de horeca open mocht, mocht hij het merendeel van de horeca alles gewoon. Anderhalve meter bestaat niet, max 2 personen niet van hetzelfde huishouden ook niet, beperkte tafelgrootte ook niet.

Als men zich gewoon aan de regels had gehouden, waren de besmettingen in de horeca niet zo hoog geweest dat een sluiting nodig geacht werd.

Bijvoorbeeld de sportscholen mogen wel open blijven omdat het aantal besmettingen daar te verwaarlozen is.

Helaas is het zo dat de goeden weer over de slechten te lijden hebben, maar ik denk dat de slechten hier ook wel in de meerderheid zijn.
Laffe huichelaar
pi_196546885
Dat is dus echt niet mijn ervaring. Maar ik ben dan ook vooral in restaurants geweest, niet in cafés. NL is ook echt weer een van de weinige landen die daar geen onderscheid tussen durft te maken.
pi_196546972
Wat een bijzondere gedachtegang houden sommigen er weer op na zeg.

Laten we beginnen met de constatering dat we in een pandemie zitten. Als het virus teveel uit de hand loopt, dan stromen de ziekenhuizen vol en loopt het zorgstelsel vast. Ik denk dat we kunnen vaststellen dat dat onacceptabel is. Te meer omdat de gezonde mensen die wel behoorlijk ziek worden en in het ziekenhuis komen met een hele goede kans op herstel, dan mogelijk ook de pijp uit gaan. Goed.

Nog even een dooddoenertje, excuus daarvoor, maar we wonen zo'n beetje in het beste land ter wereld om een pandemie door te maken. De staatskas kan het aan, en het land draait grotendeels door. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen failliet gaan of op andere wijze de lul zijn, maar je had ook in Spanje, Italië, Brazilië of erger nog, de Verenigde Staten kunnen wonen. Je zou kunnen beargumenteren dat het beter is om in zuidoost Azië te wonen, maar dat komt vooral omdat de bevolking daar niet bestaat uit huis- tuin- en keukenvirologen die alles beter weten. Je ziet dan ook dat men het virus daar heel goed onder controle weet te houden.

Het regeringsbeleid heeft zeker wat gezwabberd hier en daar, maar we hebben nog altijd als één van de weingie westerse landen geen totale lockdown gehad. Natuurlijk, routekaarten zijn onduidelijk, regels zijn vaag, perspectief kan beter, testen gaat wat stroef, etcetera. Da's allemaal waar.

Maar waarom zou je dát in godsnaam als argument opvoeren om dan maar schijt te hebben aan de regels? Het is godverdomme geen situatie van bevolking versus overheid, het is een situatie van maatschappij versus pandemie. Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen het zwalkende beleid (wat sowieso al een discutabel standpunt is gezien de omvang van de ramp in Nederland vergeleken met andere landen) gebruiken als excuus om dan maar gewoon het virus de vrije loop te laten. Zie je trouwens ook met de mondkapjesdiscussie. "Ze zeiden in april dat het niet hoefde dus nu de inzichten zijn veranderd kunnen ze me de pot op". Wat is dat voor gedachtegang joh.

Ik ben leidinggevende in een horecazaak en ik heb de baas niet meer gesproken sinds het potentieel openen van de horeca wat groter in het nieuws is gekomen. Heb hem er daarvoor niet over gehoord ook, maar mocht 'ie daaraan mee willen gaan doen dan ga ik pontificaal dwarsliggen. Wat een belachelijk gedrag.

Natuurlijk vind ik het jammer dat de zaak dicht is. Op zich had ik die liever open gezien, wij hebben ons ook zo goed en zo kwaad als dat ging aan de regels gehouden, maar doen alsof de horeca geen probleem is? Kom nou. Natuurlijk is dat een geweldige plek voor het virus om zich te verspreiden. Mensen zitten langduring (zo dicht mogelijk) bij elkaar, drinken wat, je hebt te maken met personeel wat gebruikte glazen hanteert en nieuwe borden uitserveert, er wordt behoorlijk wat rondgelopen. Dan gaat zo'n virus echt wel rond, ookal doe je je best je aan de maatregelen te houden. Wij hadden gemiddeld twee meter tussen de tafels, bedienend personeel werkte met mondkapjes en de desinfiectievloeistof ging er met liters tegelijk doorheen. Toch hebben ook wij besmettingen gehad binnen.

Ik hoop ook echt dat de horecauitbaters die hier wel aan mee gaan doen persoonlijk (!) daarvoor gestraft zullen gaan worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 04-12-2020 11:50:33 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:44:16 #94
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196546993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is dus echt niet mijn ervaring. Maar ik ben dan ook vooral in restaurants geweest, niet in cafés. NL is ook echt weer een van de weinige landen die daar geen onderscheid tussen durft te maken.
Ik ook. Ik kom nooit in de kroeg maar ik kan me zo voorstellen dat het daar nog erger is
Laffe huichelaar
pi_196547033
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is dus echt niet mijn ervaring. Maar ik ben dan ook vooral in restaurants geweest, niet in cafés. NL is ook echt weer een van de weinige landen die daar geen onderscheid tussen durft te maken.
Jawel hoor. Cafés zijn volgens de wet een alcoholverstrekkende inrichting en restaurants zijn een voedselverstrekkende inrichting. Dat staat gewoon op de vergunning. Men kiest er alleen voor ze gelijk te behandelen. Wat ook niet zo gek is, want in sommige restaurants zit men bij normale bezetting bijna net zo dicht op elkaar als in de kroeg.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:12:12 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196547469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jawel hoor. Cafés zijn volgens de wet een alcoholverstrekkende inrichting en restaurants zijn een voedselverstrekkende inrichting. Dat staat gewoon op de vergunning. Men kiest er alleen voor ze gelijk te behandelen. Wat ook niet zo gek is, want in sommige restaurants zit men bij normale bezetting bijna net zo dicht op elkaar als in de kroeg.
Volgens mij heeft een restaurant en een café dezelfde vergunning hoor, maar ik kan me natuurlijk vergissen
Laffe huichelaar
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:13:18 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196547483
Bij de KvK staan ze wel anders ingeschreven, in hoeverre dat een basis kan zijn om ze anders te behandelen weet ik niet
Laffe huichelaar
pi_196547598
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij heeft een restaurant en een café dezelfde vergunning hoor, maar ik kan me natuurlijk vergissen
Klopt, maar daarin staat om wat voor bedrijf het gaat en daarin wordt onderscheid gemaakt.

Voor zover mogelijk natuurlijk, want in een café kun je ook een portie bitterballen bestellen (of iets vegetarisch voor de meer verstandige medemens) en in een restaurant kun je ook bier bestellen. En dan zijn er ook nog de eetcafés.


Er ís ook gewoon geen duidelijk, binair onderscheid te maken. Maar ja, in de vergunning staat dus weldegelijk zoiets.


Niet dat het een relevant vraagstuk is overigens.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196547885
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:13 schreef timmmmm het volgende:
Bij de KvK staan ze wel anders ingeschreven, in hoeverre dat een basis kan zijn om ze anders te behandelen weet ik niet
Precies, heel eenvoudig om naar de sectorcode te kijken.
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:46:12 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196547953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies, heel eenvoudig om naar de sectorcode te kijken.
Lastig is dan weer multifunctionele bedrijven die meerdere codes hebben.

Nog los van het feit dat het halve land volgens mij in opstand komt als ze de restaurants wel open doen maar de cafes voor onbepaalde tijd dicht laten
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')