abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 december 2020 @ 12:34:29 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196514514
quote:
Presentator, oud-voetballer en sportcommentator Frank Kramer is op 73-jarige leeftijd overleden, meldt sportverslaggever en zijn biograaf Philip Kooke op Twitter.

Een vrije geest is uitgevlogen", schrijft Kooke. "Frank wil dit nog graag aan u kwijt: 'Mensen, het was mooi. U wordt allemaal hartelijk bedankt." Kramer was al enige tijd ziek.

Kramer werd afgelopen vrijdag op zijn eigen verjaardag onwel, waarna hij werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Dat vertelde Johan Derksen maandagavond in Veronica Inside. "Het was zijn wens dat hij niet gereanimeerd zou worden en dat hij geen voeding zou krijgen, maar dat hij gewoon in coma zou worden gehouden", aldus Derksen.

De voetbalcommentator had twee jaar geleden zijn laatste uitzending op Eurosport, waarin hij over van alles praatte behalve over de inhoud van de wedstrijd zelf. Dit kwam volgens Kramer voort uit "irritatie en rancune".

De oud-voetballer vond het "een beetje irritant" dat hij steeds minder programma's en wedstrijden kreeg. "Ik wilde er met een knaller uitgaan. Nou, dat is gelukt." Kramer was 25 jaar in dienst bij Eurosport en zag zijn eigen takenpakket op het einde slinken.

Kramer werd vooral na zijn voetballoopbaan bekend, onder meer als presentator van verschillende spelshows. Zo presenteerde hij programma's als Hints en Bogle en was hij gastheer in De Frank Kramer Show. In de jaren 70 scoorde hij met de gelegenheidsband Full House een Top 40-hit met het nummer Standing on the inside, een cover van Veil Sedaka.
https://www.nu.nl/media/6(...)ftijd-overleden.html

twitter
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196514549
RIP ;( ;(

Boggle was echt _O_
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_196514552
Dat zat er al een paar dagen aan te komen. Goeie vent was dat.

RIP
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196514572
Veil Sedaka? Broer van Neil? :P

En het is Boggle :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 2 december 2020 @ 12:38:28 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196514586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:38 schreef mascara-klodder het volgende:
Veil Sedaka? Broer van Neil? :P

En het is Boggle :)
Klaag bij nu.nl.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  User die overal opduikt 2022 woensdag 2 december 2020 @ 12:38:44 #6
186611 Haags
pi_196514595
Rip :{
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 2 december 2020 @ 12:42:04 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196514637
KramerGod

Zijn finest match integraal:

We have always been at war with Eastasia.
pi_196514727
Iedereen trakteren op een dagje in het pretpark _O_

en beroemd om zijn quote 'die had mijn schoonmoeder nog gemaakt'

*Rust in Vrede Frank Kramer*

Held _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 2 december 2020 @ 13:05:11 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196514985
Vrij jong dus nog.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  woensdag 2 december 2020 @ 13:10:05 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196515069
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:47 schreef TLC het volgende:
Iedereen trakteren op een dagje in het pretpark _O_

en beroemd om zijn quote 'die had mijn schoonmoeder nog gemaakt'

*Rust in Vrede Frank Kramer*

Held _O_
Was dat niet bij de Afrika Cup ooit, dat hij die belofte moest nakomen over het pretpark?

RIP.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:17:17 #12
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196515179
Rust zacht, vrij jonge vrije vogel!
  woensdag 2 december 2020 @ 13:23:01 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196515256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Was dat niet bij de Afrika Cup ooit, dat hij die belofte moest nakomen over het pretpark?

RIP.
"Eurodisney voor de hele familie op mijn kosten... en oma mag ook mee". Zoiets was het uit mijn hoofd. Dat riep hij overigens wel vaker maar dat ging altijd goed tot die ene keer. Volgens mij heeft Eurosport toen een aantal vrijkaartjes voor de efteling gegeven aan reclamanten.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:25:58 #14
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196516245
Rare vent
pi_196516475
Ik vond Hints en Boggle altijd leuke spelletjes, mede door zijn presentatie. Ik kwam er pas daarna achter dat ie ooit voetballer was geweest. Als commentator bij Eurosport vond ik hem niet altijd even best.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 2 december 2020 @ 14:49:55 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196516601
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond Hints en Boggle altijd leuke spelletjes, mede door zijn presentatie. Ik kwam er pas daarna achter dat ie ooit voetballer was geweest. Als commentator bij Eurosport vond ik hem niet altijd even best.
Zeer matige voetballer. Ik heb hem nog een aantal keer mogen zien spelen. Wisselvallig vooral.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_196516893
:'( mooie vent.
pi_196516900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Zeer matige voetballer. Ik heb hem nog een aantal keer mogen zien spelen. Wisselvallig vooral.
Dat hij geen geniale voetballer was wist hij zelf ook wel
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 2 december 2020 @ 15:21:44 #19
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196517097
Mooie necrologie van een mooie man:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-wisselvallig.html

quote:
Frank Kramer, zowel op voetbalveld als in tv-studio kleurrijk maar wisselvallig

Met het overlijden van Frank Kramer - de oud-voetballer is 73 jaar geworden - is een eind gekomen aan een kleurrijk leven, dat zich voor een groot deel afspeelde op het voetbalveld, maar ook in de televisiestudio. Op beide locaties ontpopte hij zich tot een heuse entertainer.

De in een katholiek gezin opgegroeide Kramer begon met voetballen bij RKAVIC in Amstelveen. In 1970 maakte hij - de op 27 november 1947 geboren Amsterdammer is dan al 22 jaar - de sprong naar het betaalde voetbal. Na Blauw-Wit verdedigde de aanvaller de kleuren van FC Amsterdam, MVV, Telstar, FC Volendam en HFC Haarlem.

Dat was lang niet altijd op het hoogste niveau, maar uiteindelijk kwam Kramer tot 126 duels en 23 doelpunten in de eredivisie. Bij Volendam sloot hij in 1984 zijn voetballoopbaan af. Dik in de dertig, maar tegen een bal trappen was nu eenmaal zijn lust en zijn leven.

En op vier

Kramer gold als een even onnavolgbare als grillige buitenspeler. "Ik was een wisselvallige voetballer", vond hij zelf ook. "Sommige mensen zeiden over mij: n op vier. En goede wedstrijd tegenover vier slechte."
Een schot van FC Volendam-speler Frank Kramer tijdens een duel met Go Ahead Eagles in 1978 ANP

Genoeg reden, meende de flamboyante prof, om na de laatste competitiewedstrijd in 1976 bij zijn club Telstar stencils op de tribune te laten uitdelen waarin hij het publiek bedankte voor het begrip bij al zijn mislukte doelpogingen. De bal eindigde immers nogal eens op het IJmuiderstrand.

Hij was zich bewust van zijn beperkingen - "Ik kon maar twee dingen: rennen en uitrusten" - maar wist ook precies wanneer hij moest zien te pieken. "Tegen Ajax, Feyenoord en PSV wilde ik het allerbeste van mezelf naar boven halen, want die wedstrijden kwamen op tv", verwees hij naar de tijd dat nog niet alle duels op zondagavond in samenvatting op de buis kwamen.

Tijdens een van die wedstrijden - uit bij Ajax in De Meer - werd de publieksspeler pur sang door het Amsterdam F-side toegezongen met 'Kramer is een homofiel'. Als reactie liet hij zijn billen zien, wat ook fraai werd vastgelegd op de foto.

Al tijdens zijn voetbalcarrire flirtte Kramer met de showbizz: hij liet zich door toenmalig dj Ron Brandsteder strikken voor de gelegenheidsband Full House, die in 1976 met 'Standing on the inside' een dikke hit afleverde. Kramer zong overigens zelf niet mee op de single, bekende hij. Bij optredens beperkte hij zich tot playbacken en houterige danspasjes.

Televisieloopbaan

Niet lang daarna kwam zijn televisieloopbaan op gang. Hij werd presentator bij AVRO's Sportpanorama en volgde in 1981 de naar de VARA overgestapte showmaster Willem Ruis op bij de KRO, waarvoor hij drie seizoenen achtereen op de zaterdagavond de Frank Kramer Show voor zijn rekening nam en later de spelprogramma's Hints en Boggle.

In 1994 begon hij bij Eurosport als commentator bij tennis- en voetbalwedstrijden. Een topper was-ie niet, vond Kramer zelf. "Als voetballer was ik wisselvallig en als commentator ook", liet hij zich eens ontvallen. "Als je een bandje zou maken van alle fouten die ik heb gemaakt, heb je uren plezier."

Gedicht van Wilmink

Hij viel op door zijn ironie, vele persoonlijke terzijdes en flinke uitweidingen. Dat bereikte eind 2018 een apotheose tijdens de finale van de Amerikaanse Major League Soccer, de enige competitie die Kramer nog deed voor Eurosport. De sportzender wilde stoppen met de MLS en dat betekende dus ook het einde voor de commentator, zoals hem daags voor het duel te verstaan werd gegeven.

Gergerd door de handelswijze van zijn bazen sprak de eigenzinnige Kramer tijdens de in de Nederlandse nacht uitgezonden wedstrijd over van alles en nog wat - er kwamen verhalen uit zijn voetballeven voorbij, hij vertelde over Frank Sinatra en zelfs een gedicht van Willem Wilmink passeerde de revue - maar aan wat er tussen de krijtlijnen gebeurde besteedde hij amper een woord.

Met terugwerkende kracht - want zo veel kijkers waren er niet live getuige van geweest - tot hilariteit van velen. Eurosport zag er de humor minder van in en bood publiekelijk excuses aan voor het gedrag van de commentator.

In december 2019 verscheen een biografie over Kramer van de hand van NOS-sportcommentator Philip Kooke: Eeuwig op de vlucht.
pi_196517101
Dit raakt mij meer dan het overlijden van Diego Maradona.

Gisteren hoorde ik al op Radio 1, dat hij in coma lag.
pi_196517574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond Hints en Boggle altijd leuke spelletjes, mede door zijn presentatie. Ik kwam er pas daarna achter dat ie ooit voetballer was geweest. Als commentator bij Eurosport vond ik hem niet altijd even best.
Als commentator was hij zo slecht dat het een beetje leuk werd..vond het wel een mooie vent.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 15:52:49 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_196517593
en hij had ooit nog een hitje:

Leek me wel een geschikte kerel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_196519264
Kon altijd wel lachen met zijn commentaar bij voetbalwedstrijden bij vooral Eurosport.
"Die had mijn schoonmoeder ook gemaakt' 'Allemachtig' en dergelijke typische Kramer uitspraken.
Vooral bij de Afrika Cup was ie vaak op dreef, alleen daarom keek je al naar die wedstrijden.
RIP Frank Kramer

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 03-12-2020 00:44:52 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 3 december 2020 @ 00:32:34 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196525268
Wie? Ik ken hem niet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 december 2020 @ 00:47:54 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196525331
quote:
84s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:32 schreef Starhopper het volgende:
Wie? Ik ken hem niet
Frank Kramer, zoals te lezen valt in de OP. Wat is er relevant aan dat jij hem niet kent?
pi_196526008
Frank Kramer..RIP..😕
Er was toch ng een ex-voetballer met een latere tv-carrire..? Frank Masmeijer..?
Die had daarna trouwens nog een andere carrire..😏

[ Bericht 0% gewijzigd door Maron op 03-12-2020 04:46:49 ]
  donderdag 3 december 2020 @ 06:59:13 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196526367
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 04:41 schreef Maron het volgende:
Frank Kramer..RIP..😕
Er was toch ng een ex-voetballer met een latere tv-carrire..? Frank Masmeijer..?
Die had daarna trouwens nog een andere carrire..😏
Het duurde bij mij heel lang voor ik er achter kwam dat John de Bever ook voetballer was geweest :D
pi_196526415
quote:
99s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:52 schreef Karina het volgende:
en hij had ooit nog een hitje:

Leek me wel een geschikte kerel.
Volgens mij was het in die tijd wel een behoorlijke hit. Het was toen niet van de radio af te slaan.

Gisteravond een leuke anekdote bij Langs de Lijn e.o. Hij trainde bij FC Volendam de jongere spelers waaronder Nick of Simon. Frank zei na afloop van de training: "Jullie moeten vanavond even kijken naar de wedstrijd Azerbeidzjan tegen weet ik wat op Eurosport". Hij gaf dan daar commentaar met zinnen er tussendoor als "Ooh jee, dat is een mispeer la ...........", en dan noemde hij een van de spelers die hij 's middags nog getraind had.

[ Bericht 17% gewijzigd door Idisrom op 03-12-2020 07:15:21 ]
pi_196526474
De familie Doorzon had een stripverhaal over Boggle.

Pa Doorzon en Arie Bleekjes waren bij een televisie opname van Boggle. Toen zagen Arie en John en naast de tribune een paartje vrijen en kozen ze het woord "neuken". "Maar dat woord mag niet!", zei Frank Kramer verschrikt. "Waarom niet"', zei Arie, "ze raken elkaar toch aan?".
  donderdag 3 december 2020 @ 07:33:13 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_196526532
De Africa Cup met Frank, altijd genieten. _O_

RIP Frank, mooie vent.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_196532386
quote:
15s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:05 schreef golfer het volgende:
Vrij jong dus nog.
Ook voor een man?
  donderdag 3 december 2020 @ 15:00:55 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196532605
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef potjecreme het volgende:


Ook voor een man?
Ja.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:21:05 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196544463
Ah zo'n BN'er die ik eigenlijk al vergeten was. Maar van hints en Boggle ken ik hem wel. Nooit geweten dat hij een voetbalverleden had.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 december 2020 @ 19:44:58 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196569301
Frank Kramer was dus al jaren ziek en uitbehandeld. Dit zei Phillip Kooke bij Leo Driessen vanmorgen op de Radio (RTVNH). Hij wilde niet als zieke man te boek staan en hield het dus geheim. Hij had een sterk lichaam, want vorig jaar was het berhaupt de vraag of hij zijn boeklancering ging halen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')