abonnement Unibet Coolblue
pi_196487974
Als vervolg op: NWS / ‘Elektrische auto pas na 700.000 km groener dan auto op benzine'

quote:
How Green are Electric Cars?

Gautam Kalghatgi versus Auke Hoekstra

Open debate, The Global Warming Policy Foundation

About the debaters

Gautam Kalghatgi

Gautam Kalghatgi is a fellow of the Royal Academy of Engineering, the Institute of Mechanical Engineers and the Society of Automotive Engineers. He is currently a visiting professor at Oxford University, and has held similar professorial appointments at Imperial College, Sheffield University, KTH Stockholm and TU Eindhoven. He has 39 years of experience in combustion, fuels, engine and energy research; 31 years with Shell and 8 years with Saudi Aramco.

Auke Hoekstra

Auke Hoekstra is founder and director of the NEON research program, which compares the climate impact of fossil and renewable technologies at the Eindhoven University of Technology. His firm Zenmo Simulations models zero-emission energy and mobility. He wrote his first book on electric cars in 2008 and has been researching and writing about them ever since. Calculating the CO2emission of electric vehicles versus combustion engine vehicles is his speciality.
Complete verhaal (PDF alert).
pi_196488089


Deze electrische auto is al groen vanaf de 1e kilometer :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196491367
quote:
However, Tesla guarantee the battery for a Model 3 BEV for 8 years.5 Let us assume that the average Tesla Model 3 does 10,000 miles an- nually, like the average British car.6,7 This is an overestimate because the average BEV would do less mileage because it will drive shorter distances than the average ICEV. So in 8 years, we should expect the average Tesla Model 3 to do lit- tle more than 80,000 miles or 129,000 km. This is the practi- cal, realistic battery life, over which the embedded CO2 emis- sions should be distributed. In other words, Buchal and Sinn are much nearer the mark than the authors, who seem to ex- pect the average BEV to last over 15 years, driving
129000km over 8 jaar ? Hoe serieus moet ik dit nemen? Een gemiddelde Model 3 wordt door een zakelijke rijder bereden, die minimaal 30000km per jaar doet. Dus de eerste 4 leasejaren worden er al 120000km weggewerkt. Daarna komen ze al ex-lease in een rustiger leven, maar reken erop dat ze minimaal nog wel dezelfde afstand rijden. Dus ik zou een minimale levensduur van 250000km of meer realistischer noemen.

Verder rekenen ze met de hedendaagse CO2 uitstoot van elektriciteitsproductie, terwijl er nog een veel kolencentrales gesloten gaan worden en de productie van zon en windenergie nog steeds toeneemt.
.
pi_196493281
Anders vertaal je het even naar het Nederlands.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 1 december 2020 @ 07:54:22 #5
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196493409
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 23:14 schreef Fer het volgende:

129000km over 8 jaar ? Hoe serieus moet ik dit nemen? Een gemiddelde Model 3 wordt door een zakelijke rijder bereden, die minimaal 30000km per jaar doet. Dus de eerste 4 leasejaren worden er al 120000km weggewerkt.
In Nederland. En vergeleken met de rest van de wereldmarkt, betekenen wij helemaal niks.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196493676
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 23:14 schreef Fer het volgende:

[..]

129000km over 8 jaar ? Hoe serieus moet ik dit nemen? Een gemiddelde Model 3 wordt door een zakelijke rijder bereden, die minimaal 30000km per jaar doet. Dus de eerste 4 leasejaren worden er al 120000km weggewerkt. Daarna komen ze al ex-lease in een rustiger leven, maar reken erop dat ze minimaal nog wel dezelfde afstand rijden. Dus ik zou een minimale levensduur van 250000km of meer realistischer noemen.

Verder rekenen ze met de hedendaagse CO2 uitstoot van elektriciteitsproductie, terwijl er nog een veel kolencentrales gesloten gaan worden en de productie van zon en windenergie nog steeds toeneemt.
Hier in Nederland ja, Nederland lobby/diensten land waar je alleen nog maar een hoop managers hebt en dan het klootjesvolk die met benzine auto's mag rijden.

Het is allemaal onzin, waar komt de stroom vandaan? Batterij productie, batterij dumpen want recyclen zit er niet bij.. of zeggen van wel om over een jaar of 10 te ontdekken dat het ergens in Afrika word gedumpt al die tijd.

Nee, de wereld is hier niet klaar voor zonder iets als solid state batterijen.
pi_196506294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hier in Nederland ja, Nederland lobby/diensten land waar je alleen nog maar een hoop managers hebt en dan het klootjesvolk die met benzine auto's mag rijden.

Het is allemaal onzin, waar komt de stroom vandaan? Batterij productie, batterij dumpen want recyclen zit er niet bij.. of zeggen van wel om over een jaar of 10 te ontdekken dat het ergens in Afrika word gedumpt al die tijd.

Nee, de wereld is hier niet klaar voor zonder iets als solid state batterijen.
Hoezo moet je een manager zijn om een elektrische auto te rijden? Ik ben geen manager en rijd wel een elektrische auto. Afgelopen zomer gloednieuw gekocht van mijn eigen spaargeld.
Zoals je wellicht wel weet zijn accu’s aan het einde van de levensduur volledig te recyclen. Daarnaast zijn ze voordat dat gebeurt nog jarenlang geschikt als energieopslag.
Stroom kun je volledig groen laden als je eigen panelen op je huis hebt. Mocht je toch van het net halen, dan kan je een groene aanbieder kiezen.
Als je volledig groen laadt is een EV al binnen een jaar beter voor het milieu. De meeste normale auto’s zijn na ongeveer 30k kilometer al beter voor het milieu dan een benzine of diesel.
pi_196506927
quote:
Nogal een lange video en in het Duits. Waar gaat het over en wat zegt het?
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:53:33 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196507070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef MoreDakka het volgende:

Nogal een lange video en in het Duits. Waar gaat het over en wat zegt het?
Kort door de bocht. Andere landen worden verknald zodat wij onszelf op de borst kunnen kloppen omdat we zo groen en uitstootloos bezig zijn... Ergo, iemand anders wordt probleem eigenaar.
pi_196507121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:12 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Stroom kun je volledig groen laden als je eigen panelen op je huis hebt. Mocht je toch van het net halen, dan kan je een groene aanbieder kiezen.
Als je volledig groen laadt is een EV al binnen een jaar beter voor het milieu. De meeste normale auto’s zijn na ongeveer 30k kilometer al beter voor het milieu dan een benzine of diesel.
Vooral rekenkundige duurzaamheid.
Dient vooral de gemoedsrust van hen die in het groene stroom sprookje blijven geloven.

Alle Tesla's etc. die op dit moment (na zonsondergang) aan de laadpaal hangen worden namelijk voorzien van elektronen die gemaakt worden met bruinkool, steenkool, aardgas, kernenergie en een beetje groen stroom uit windmolens.
Jaja, een Tesla of een van die elekrische hondehokken is het enige type auto dat voor een kwart op bruinkool rijdt. Elke diesel van 30 jaar of jonger is schoner.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_196508418
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kort door de bocht. Andere landen worden verknald zodat wij onszelf op de borst kunnen kloppen omdat we zo groen en uitstootloos bezig zijn... Ergo, iemand anders wordt probleem eigenaar.
Een paar bommetjes in het midden oosten voor de stabiliteit in olieleveranties is wel verantwoord?
.
pi_196508916
En bij hoeveel kilometers is een elektrische fiets groener dan een snorfiets?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 2 december 2020 @ 09:29:11 #14
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_196511637
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:12 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo moet je een manager zijn om een elektrische auto te rijden? Ik ben geen manager en rijd wel een elektrische auto. Afgelopen zomer gloednieuw gekocht van mijn eigen spaargeld.
Zoals je wellicht wel weet zijn accu’s aan het einde van de levensduur volledig te recyclen. Daarnaast zijn ze voordat dat gebeurt nog jarenlang geschikt als energieopslag.
Stroom kun je volledig groen laden als je eigen panelen op je huis hebt. Mocht je toch van het net halen, dan kan je een groene aanbieder kiezen.
Als je volledig groen laadt is een EV al binnen een jaar beter voor het milieu. De meeste normale auto’s zijn na ongeveer 30k kilometer al beter voor het milieu dan een benzine of diesel.
Een volkswagen UP is geen auto :') dat is een winkelwagen daar ga ik geen 30.000 voor betalen als ik de benzine variant voor 12.000 nieuw heb.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_196524662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:56 schreef quo_ het volgende:

[..]

Vooral rekenkundige duurzaamheid.
Dient vooral de gemoedsrust van hen die in het groene stroom sprookje blijven geloven.

Alle Tesla's etc. die op dit moment (na zonsondergang) aan de laadpaal hangen worden namelijk voorzien van elektronen die gemaakt worden met bruinkool, steenkool, aardgas, kernenergie en een beetje groen stroom uit windmolens.
Jaja, een Tesla of een van die elekrische hondehokken is het enige type auto dat voor een kwart op bruinkool rijdt. Elke diesel van 30 jaar of jonger is schoner.
Dit dus
Panelen op het dak en ‘s avonds de auto opladen van de stroom uit de kerncentrale.
Zo groen is iedereen bezig.
Tijd voor de echte evolutie. De huidige elektrische auto is dat niet.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_196524699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:00 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dit dus
Panelen op het dak en ‘s avonds de auto opladen van de stroom uit de kerncentrale.
Zo groen is iedereen bezig.
Tijd voor de echte evolutie. De huidige elektrische auto is dat niet.
Kerncentrales zijn idd groen. En zonnepanelen zorgen ervoor dat ook de kolencentrales minder hard hoeven te werken in de middag, wat dus deels compenseert voor het grotere gebruik in de avond.
Alpha kenny one
pi_196572308
700.000 km. Tegen die tijd heb je al je oude auto vervangen voor een nieuwe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')