poohquote:Op maandag 30 november 2020 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[..]
Ik ren meestal 5x per week, 1 lange training (20+), de rest tussen de 9 en 15km. Op een gegeven moment kan je lichaam het prima aan, dan maakt het niet zoveel meer uit of je 5 of 15km loopt!
Het is natuurlijk een kwestie van een opbouwende training en je moet het leuk vinden. Ik ben niet in een jaar van 20 naar 80 km per week gegaan.quote:Op maandag 30 november 2020 21:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als ik een 10 heb gelopen houd ik echt wel ff 2/3 dagen rust
Ook weer zo...quote:Op maandag 30 november 2020 21:51 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een kwestie van een opbouwende training en je moet het leuk vinden. Ik ben niet in een jaar van 20 naar 80 km per week gegaan.
Nog een uur en 13 minquote:Op maandag 30 november 2020 22:04 schreef Voccar het volgende:
Zijn weer mooie afstanden gelopen deze maand. Heb zelf hoogste maandtotaal in 5 jaar gelopen. Nu nog bedenken wat ik in december qua hardlopen ga doen.
Dat klopt, maar ik ga ook nog 3 dagen naar de sportschool...Ik probeer met belasting de boel te balanceren, dus een deloadweek en opbouw als ik het hardste train met lopen of fietsen. En dan nu wat rustiger aan met lopen en intensiever trainen in de sportschool.quote:Op maandag 30 november 2020 21:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja de balans tussen inspanning en herstel moet goed zijn. Ik raak niet per se geblesseerd in de periodes dat ik het hardste train, het gaat wel vaak samen met drukte op werk, slecht slapen etc.
Na een langdurige blessure begin ik voorzichtig weer plannen te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:35 schreef Sinas92 het volgende:
Hebben jullie al doelen geformuleerd voor 2021?
Ik wil dus iig (voor het eerst) een halve marathon lopen. Nu ik jullie maandgemiddeldes zo zie overweeg ik ook om een doel in de vorm van kilometers te formuleren, maar waar ik die zonder benchmark op moet baseren..
Dat is ook mijn doel. Was het stiekem dit jaar al.. maar corona hè. Nu gaat het waarschijnlijk toch maar een solo variant worden. Hoop wel op een 2e tijdens een event de 2e helft van 2021.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:35 schreef Sinas92 het volgende:
Ik wil dus iig (voor het eerst) een halve marathon lopen. Nu ik jullie maandgemiddeldes zo zie overweeg ik ook om een doel in de vorm van kilometers te formuleren, maar waar ik die zonder benchmark op moet baseren..
Stel geen afstandsdoel, maar kijk gewoon waar je op uitkomt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:35 schreef Sinas92 het volgende:
Nee, 5 kg erbij zal niet zo'n groot verschil uitmaken. Ik ben circa 4 kg zwaarder dan in mijn topjaar 2016, maar ik loop nu snellere trainingen dan toen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:31 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dat is ook mijn doel. Was het stiekem dit jaar al.. maar corona hè. Nu gaat het waarschijnlijk toch maar een solo variant worden. Hoop wel op een 2e tijdens een event de 2e helft van 2021.
Ben trouwens ongeveer 5 kg aangekomen door thuiswerken en een ruime maand niet lopen. Merk nu dat mn tempo toch wat lager ligt. Liep eerst ongeveer 5:25/km nu 5:55 ofzo als duurtempo.
Valt dat geheel toe te schrijven aan die 5 kg denken jullie? (75 vs 70 kg)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik maak eigenlijk nooit een doel qua aantal kilometers, dat is maar net afhankelijk van de afstanden waar je voor traint, je fysieke toestand etc.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:35 schreef Sinas92 het volgende:
In mijn geval zal het toch echt vooral vet zijnquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Hangt er vanaf of je spier of vet aankomt he..
Ik zag 'm al voorbijkomen! Je bent beter in vorm dan ooitquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Overigens liep ik op een winderige natte weekavond weer even een nieuw coronaproof pr! 🎉 19.04.9 op de 5000 op de baan.. hopelijk is het genoeg voor de competitie. Ging verrassend makkelijk!
Nou ben wel vrij zeker dat het vet isquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Hangt er vanaf of je spier of vet aankomt he..
quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee, 5 kg erbij zal niet zo'n groot verschil uitmaken. Ik ben circa 4 kg zwaarder dan in mijn topjaar 2016, maar ik loop nu snellere trainingen dan toen.
Lastig vast te stellen wat het dan wel is. Met het weer fitter worden zal mn gewicht ook weer dalen denk ik zomaar.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee, 5 kg erbij zal niet zo'n groot verschil uitmaken. Ik ben circa 4 kg zwaarder dan in mijn topjaar 2016, maar ik loop nu snellere trainingen dan toen.
In principe loop je 'ceteris paribus' (al het andere gelijk houdende) wel sneller als je lichter bent, maar al het andere is vaak niet gelijk. In mijn geval was ik een paar jaar terug in mijn hardloopleven ook 6kg lichter maar toen liep ik niet sneller dan nu. Ten eerste omdat ik toen minder lang met hardlopen al bezig was natuurlijk, maar ook omdat ik zo obsessief bezig was met gewicht dat het juist slecht was voor mijn fysiek en mentaal herstel. Nu sta ik eigenlijk helemaal niet meer op de weegschaal, maar focus ik op goede zware trainingen kunnen uitvoeren, herstel daarvan met genoeg goede voeding, krachttraining en slaap. Gewicht en fitheid zijn dan de resultante.quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:19 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Nou ben wel vrij zeker dat het vet is
[..]
[..]
Lastig vast te stellen wat het dan wel is. Met het weer fitter worden zal mn gewicht ook weer dalen denk ik zomaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |