abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196503818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die ene vent heeft wél gelijk.. je speelt met mensenlevens...

En je ziet was er daarna is gebeurd.. bijna iedereen heeft er wel meer of minder een trauma van
overgehouden, in ieder geval de éérste bewoners... want die hadden écht geen idéé waar wat er
buiten gebeurde en hoe de rest van hun leven dit zou beïnvloeden.

Bij de volgende BB's wisten waar ze begonnen... dat was toch ánders.

Ik heb heel even gekeken.. een paar stukjes eruit... ik ga het later wel helemaal bekijken :Y

Dank je wel voor je bijdrage,,, is een goeie!
Cool je hebt dus fruit en zuivel gekeken :Y) Achterhaalde shit ook weer. Dat kind van Tanja heeft ondertussen zelf wat offspring
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196503848
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:11 schreef Soury het volgende:

[..]

Cool je hebt dus fruit en zuivel gekeken :Y)
Nee die kende ik al...
pi_196503859
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee die kende ik al...
Oh meestal pleur je alles in de OP
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196518781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee die kende ik al...
Ribas ook
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196524387
quote:
Ribas zat niet in BB... en nee Seki ook niet...

Kom dan met de oude BBérs

Ik heb wel het interview van Willem voor je

Interview van winnaar Bart met Willem uit de eerste reeks van Big Brother uit 1999


Dat interview is van 10 jaar geleden maar nu is BB 20 jaar geleden voor Willem..

'Naam: Willem Boomsma (57)
Leeftijd toen hij het huis inging: 37 jaar
Eigenschappen: Zorgzaam, actief, vaderfiguur, regelaar
Eindpositie: Derde plaats

Willem: 'Ik stond na 10 dagen weer voor de klas


Willem toen hij uit het Big Brother-huis kwam. Links: Daphne Deckers.

Hoe is het nu met je?"I
Ik was in de tijd dat ik het Big Brother-huis instapte docent op een hotelschool in Groningen.
En dat doe ik nog steeds. Al ruim dertig jaar.

Tijdens Big Brother lag ik in scheiding, daarna ontmoette ik Marion, ze is mijn vrouw geworden.
Met haar heb ik een eigen onderneming, Byonz.nl in Groningen.
Een luxe gastenverblijf met privésauna en meer.

Het loopt hartstikke goed en daar zij we ontzettend trots op.
En ik ben opa geworden, mijn oudste dochter van 32 heeft een kindje gekregen.

"Waarom deed je mee aan Big Brother?"

Big Brother kwam voor mij als een geschenk uit de hemel.
Ik lag toen in scheiding en het was tijd om orde op zaken te stellen.
Iedereen in het gezin was toe aan rust. Het avontuur kon niet beter komen. T
oen ik ervan hoorde, heb ik ook meteen auditie gedaan.
Het was een hele screening, weet ik nog wel.
Dat het programma zo groot zou worden, had niemand kunnen voorspellen.
Wisten wij veel, we waren allemaal gewone mensen joh
."Wat ben je daarna gaan doen?"

Na tien dagen ben ik weer gaan werken op school.
Heerlijk, tussen de vertrouwde mensen.
Zij hebben me toen ook heel erg gesteund.
Ik kreeg in die beginjaren allerlei aanbiedingen en opdrachten.
Ik kookte altijd in het Big Brother-huis.
Koken is mijn ding en alle klussen die ik kreeg, hadden ook met eten te maken.
Mijn broer werd mijn manager.
Ik heb ook nog twee kookboeken geschreven.

Een mooie, maar wel heel hectische tijd."


Willem met zijn vrouw.

Ben je er rijk van geworden?"
Ik verdiende best wat, maar ik ben ook een big spender, haha. Ik geef het ook goed uit.
Rijk ben ik er nooit van geworden.

Mijn collega's en vrienden zijn achteraf gezien wel mijn redding geweest, zij hebben mij geholpen om gewoon Willem te blijven. En ik ben een nuchtere Groninger hè. Ik ben veel te nuchter om naast mijn schoenen te gaan lopen.

"Word je nog veel herkend op straat?"
Nee, dat valt mee. Marion is ook niet op mij gevallen vanwege Big Brother, hoor.
Ze herkende mij er niet eens van.
Ik ben in die jaren ook een stuk kaler en ouder geworden, haha.
Als mensen mij herkennen, is dat vaak vanwege mijn stem.
De meeste van mijn leerlingen waren nog niet geboren toen ik meedeed.

"Ooit spijt gehad van het Big Brother-avontuur?"

Spijt is als een koe in de kont kijken, daar schiet je niets mee op. Big Brother kwam op het juiste moment op
mijn pad. Als ik niet in scheiding had gelegen, had ik het nooit gedaan.

Ik heb er leuke ervaringen en leuke dingen aan overgehouden.

Ik heb nog weleens sporadisch contact met oud-kandidaten.
Bijvoorbeeld met Ruud en Sabine. Dan halen we herinneringen op. Mooi man."
zie ook...

https://www.dvhn.nl/extra(...)ik-nog-24820381.html



Willem Boomsma uit Groningen twintig jaar na Big Brother:
'Ik was een normale lul, dat ben ik nog' Willem Boomsma (57) en zijn vrouw Marion Boomsma (46) runnen in Groningen ByOnz (spreek uit: bij-òòns).

14 september 2019
pi_196527969
Wat een racistisch programma, mogen er geen allochtonen in ofzo?
pi_196528303
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef HansCojona het volgende:
Wat een racistisch programma, mogen er geen allochtonen in ofzo?
Ik geloof dat in de eerste BB inderdaad geen personen in zaten met een kleurtje, zeg maar...
maar bij de volgende wel...

Hoewel...in de eerste BB zat wél Cyrille :Y



Naam: Cyrille
Leeftijd 1999: 26 jaar
Trefwoorden: Spontaan, opvallend, aanstellerig, sexy
Status: Weggestemd op 11 november 1999 (het huis betreden op 2 november 1999)

Profiel
Deze exotische dame is in de bloei van haar leven.
Ze heeft een Indonesische moeder en is zangeres en danseres.
Mensen typeren haar als spontaan en opvallend, maar dat heeft een keerzijde.
Ze wordt weleens te opvallend gevonden of mensen vinden haar een aanstellerig meisje.
Doordat ze zich graag sexy kleed, trekken mensen dan vaak de verkeerde conclusies.
Net als Sabine komt ze uit Tilburg.

Cyrille was te kort in het huis om populair te kunnen worden (als dat uberhaupt zou zijn gebeurd).
Sommigen verdenken Veronica en Cyrille ervan dat ze alleen maar het huis in is gegaan om haar single te promoten die kort na haar vertrek uit het huis in de winkels lag.

De single had maar matig succes en van Cyrille werd al snel niks meer vernomen.
pi_196528777
En voor de rest was er Tara



Naam: Tara
Leeftijd 1999: 20 jaar
Trefwoorden: expressief, ijdel, stilletjes, onwennig
Status: Vrijwillig opgestapt op 25 september 1999

Profiel
De jongste van de bewoners was een uitdagende vrouw die graag gezien wordt.
De relatie met haar vriend Roy en haar hond Moos geven haar leventje alle kleur.
Ze werkt in een schoenenwinkel, maar zou het liefst als stylist bij de televisie werken.

Tara heeft te kort in het huis gewoond om een eigen fansite op het Internet te verdienen.
Na haar verschijning in Panorama, werd al snel een reportage in de Playboy aangekondigd.
Bij één keer bleef het niet, vlak voor de start van de tweede Big Brother serie volgde een tweede reportage.



Tara in 2000:
“Ik miste het saamhorigheidsgevoel.”

Het leven als agent in District 9 bij de Amsterdamse politie was haar veel te saai.
Ze miste de sensatie. Tara had geen Miami Vice verwacht, maar wel meer afwisseling.
Ze nam ontslag en koos vervolgens voor het Big Brother huis.Tara rook het avontuur: ‘
Ik zag het als een groot, spannend schoolreisje met allemaal jonge, gekke mensen.
Dat is me een beetje tegengevallen.’

“Na het vertrek van Martin begon ik te twijfelen.
Met hem, Ruud en Sabine kon ik het goed vinden.
Maar toen Martin weg was, bleven er voor mij alleen Sabine en Ruud over.
Ik miste het saamhorigheidsgevoel.

We zitten met z’n negenen in het huis, we moeten het samen doen.
Maar vanaf het begin kreeg ik heel sterk de indruk dat iedereen er voor zichzelf zat.
Op het moment dat ik huilend de dagboekkamer uitkwam, was er niemand die even een arm om mijn schouders sloeg en zei: ‘Goh, meissie, wat is er aan de hand?’

Ruud ontfermde zich later wel even over me, maar Karin en Bianca riepen: ‘We gaan eten!’
Dan denk je: tjee, ik zit hier even mijn hart uit te storten en dan gaan we gewoon eten.
Kun je het eten niet even afzetten?
Ik wilde zo snel mogelijk iedereen beter leren kennen, maar de anderen hadden niet zo’n haast.
Ze hadden iets over zich van het komt allemaal wel, je kunt niet 24 uur per dag lol maken.
Waarom niet? Dat doe ik nu toch ook?”

“Ik ben nooit eerder in mijn leven zo geïsoleerd geweest.
Dat was voor mij juist de belangrijkste reden om mee te doen aan Big Brother.
Ik zat uit naar die spanning. Net als op de politieschool.
Ik zat er net een week toen ik te horen kreeg dat we drie dagen naar de Ardennen moesten.
Een soort survivalreisje. Daar heb ik het wel naar mijn zin gehad.
Met een rugzak de Ardennen in, te midden van een groep mensen die je niet kent.
Dat was hartstikke gaaf: abseilen, de grotten in. We deden dingen die voor velen, gezien hun emoties, grensverleggend waren. Dat gevoel had ik trouwens niet. In een diep donker gat van 100 meter springen,
terwijl je slechts aan een touwtje bungelt, dat is pas grensverleggend voor mij.”

“De sfeer in het huis veranderde erg op het moment van de nominaties.
Het gevoel van ‘waar ben ik aan begonnen’ maakte zich steeds meer meester van mij.
Ik heb Karin en Bart genomineerd en ik sta nog steeds achter die keuze.
Je stemt mensen weg met wie je het minst kunt vinden.
Met Karin had ik helemaal geen band, omdat ze zo moederlijk deed en altijd maar met het huishouden bezig was. Ze betuttelde de boel veel te veel.
Tot aan de laatste uitzending probeerde zij de mensen onder controle te houden.
Ik houd niet van een baas. Ik heb heel erg mijn eigen willetjes en ben behoorlijk eigenwijs.”

“Het was belangrijk voor mij te weten dat mijn moeder achter mij stond.
Zij reageerde op mijn plan om het huis in te gaan zoals moeders altijd reageren:
‘Dat vind ik weer typisch iets voor jou om zoiets raars te doen.
Je hebt het net zo goed voor elkaar: een vriend, een leuk huis, een hond, waarom moet je nu honderd dagen weg? Waar begin je aan?”

“Big Brother heeft mij niet veranderd.
Het enige wat mij echt gestoord heeft na mij verblijf in het huis, waren de schandalige artikelen met een foto van mijn vriend Roy in het blad Weekend. er klopte werkelijk niets van.

Ik sprak er laatst nog over met Karin Bouwknegt van Veronica.
Ze vindt het hartstikke goed dat ik er zo nuchter onder blijf.
Namen noem ik niet, maar er zijn een paar ex-bewoners die het wel leuk vinden om in de belangstelling te staan. Die hebben zich een bepaalde status aangemeten. I

In het begin heb ik alles van me af gehouden.
Ik pas niet in Koffietijd, dat is mijn doelgroep niet, daar heb ik niets te zoeken.
Maar op het moment dat Playboy belt, vind ik dat hartstikke leuk.
Ik heb er op de eerste plaats geen problemen mee naakt te poseren;
ze fotograferen heel leuk, je houdt er een mooie reportage aan over en het financiële gedeelte is ook aantrekkelijk.

Naar aanleiding van Big Brother word ik regelmatig gevraagd voor fotoshoots.
Ik zou het leuk vinden als ik daar ook in de toekomst mijn geld mee kan gaan verdienen, maar voorlopig ga ik ervan uit dat ik straks gewoon weer ergens aan het werk ga.”

Wat ze nu doet en waar ze is daar kan ik niets over vinden, de laatste foto van haar is
uit 2004



Playboy Night 2004, Big Brother Tara

https://edwinjanssen.photoshelter.com/image/I0000AHW1zQk_WGY
pi_196530841
Oh ja.. biijna vergeten... Sabine werd natuurlijk ook meteen benaderd door Plauboy
Zij stond er in in 2000 dus 20 jaar geleden...

pi_196533329

En dan hadden we nog dus Karin, blijkbaar was Tara dus niet zo dol op haar.

Motto: Als ik er niet ben neemt mijn man mijn taken over.
Naam: Karin van Elswijk[



Leeftijd 1999: 39 jaar
Trefwoorden: begripvol, huismoeder, luisterend oor, kletskous
Status: Weggestemd op 23 december 1999

Profiel
Deze vrouw is getrouwd met een zakenman die vaak van huis is en moeder van vier kinderen.
Ze zorgt voor het huishouden en voedt de kinderen op.
Door haar fans op het Internet werd Karin Het engeltje van Big Brother genoemd.
Ze was echt de moeder van de bewonersgroep.


De bewoners van Big Brother: achter v.l.n.r: Ruud, Willem en Bart, voor: Maurice en Karin

Moeder Karin doet alleen goede doelen:
ze is ambassadrice van de Cliniclowns en zat in een panel van Radio 538 om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de vuurwerkramp in Enschede.

De roddeltijdschriften blijven haar echter op de hielen zitten:
'Karin vecht voor haar gezin'.


Haar man zou de suggestie dat Karin in het huis een relatie had met de twintig jaar jongere Maurice
-waar overigens nooit beelden van zijn geweest- niet kunnen verkroppen, melden ze nog regelmatig.

Maurice Leeftijd 1999: 25 jaar
Weggestemd op 9 december 1999



Maurice heeft zich gedistantieerd van Big Brother.
Maar in het écht is haar nu nog steeds een zeer goede vriend van haar.
In het filmpje noemt ze hem een vriend ''voor het leven''..
Dus geen liefdesrelatie maar een vriend dus die ze nog regelmatig ziet, waarschijnlijk gewoon
samen mét man en kinderen.

Roddels kunnen érg Nasty zijn helaas maar gelukkig hebben ze daar geen last meer van.

Zie het filmpje hier beneden..

Toen Karin uit het Big Brother huis vertrok werd ze gevraagd om ambassadeur te worden voor de
organisatie Cliniclowns.

Ze nam dat aanbod enthousiast aan, maar hoe dat verder is verlopen is totaal onbekend.

Maar.. dat is niet helemáál waar.....

https://indebuurt.nl/apel(...)ze%20eruit%20gestemd.



Big Brother is watching you!
Het is twintig jaar geleden dat de eerste Big Brother werd uitgezonden op tv.
Eén van de bewoners van het huis was Karin van Elswijk, een Apeldoornse huisvrouw.
Wij vragen ons af: hoe is het met haar?!

Karin van Elswijk uit Apeldoorn was 39 jaar toen ze het Big Brother-huis in ging.
Dat was op 16 september 1999 en daarmee hoorde ze bij de allereerste ‘lichting’.
Op 23 december, vlak voor kerst, werd ze eruit gestemd.
Daarmee behaalde ze net geen ‘podiumplek’; Bart Spring in ’t Veld uit Roelofarendsveen was op
30 december de winnaar van 250.000 gulden.

Kijkcijferhit
De huisvrouw en moeder van vier kinderen werd opgegeven door haar zoon.
Het gluur-programma was een ware kijkcijferhit.
Dat werkte zodanig door dat Karin zelfs tien jaar na haar deelname nog werd herkend op straat, aldus Karin
zelf in een tv-uitzending van TV Gelderland.

Wij zijn heel benieuwd: hoe is het nu met Karin, wat doet ze nu, woont ze nog in Apeldoorn?
Heb jij ook een onopgelost mysterie?
Ben je ook iets opmerkelijks tegengekomen in Apeldoorn en vraag je je af hoe dit zit?
Wij zoeken het voor je uit, dus laat het ons weten via lalalalallala

Nou ik denk dat Karin niet leuk zou vinden dat ze wéér eens in het nieuws zou komen dus ga maar
niet mailen zou ik zeggen, lekker met rust laten :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 06-12-2020 23:12:22 ]
pi_196535025
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ribas zat niet in BB... en nee Seki ook niet...

Kom dan met de oude BBérs

Ik heb wel het interview van Willem voor je

Ik dacht je een pleziertje te doen.
Maar Fruit en zuivel heeft ook Tanja, Roel en Dido. Ik post die shit maar niet dat is ook al weer lang geleden 2013
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196540819
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik dacht je een pleziertje te doen.
Maar Fruit en zuivel heeft ook Tanja, Roel en Dido. Ik post die shit maar niet dat is ook al weer lang geleden 2013
Ja maar lieverd.... dit topic heet dan ook...

Hoe is het NU met de eerste Big Brothers en Sisters uit 1999!

Snap ie? :+

Ik vind eigenlijk die het interessante... waarom?
Nou hierom..

Die hadden géén idee waar ze aan begonnen waren.. alleen Mona en

https://www.trouw.nl/nieu(...)oor-gegaan~b4a8793b/

Dit is een stukje uit Trouw geschreven op 13 september 2000.

'Niemand is eraan onderdoor gegaan'

Nou dat is dus niet helemaal waar... eigenlijk is dat een grove leugen weten we nu.

Bart, Willem en Ruud waren vorig jaar de drie laatst overgebleven bewoners van het BB-huis.
De keuken was toen beter geëquipeerd dan nu

Morgenavond begint 'Big Brother II'.

Opnieuw worden twaalf mensen, opgesloten in een bouwkeet in Almere, maandenlang met camera's gevolgd.
Het programma was vorig jaar een hit, vooral omdat deze vorm van reality-televisie nog nooit eerder was gemaakt.

De twaalf oud-bewoners proberen nog snel even wat geld uit de bekendheid te slepen, voor ze in vergetelheid raken.

Ruud wordt alleen nog gevraagd voor het openen van winkelcentra 'Ik heb een áánbieding!'
Tijdens de drie maanden eenzame opsluiting in het Veronica-huis in Almere, speculeerden de bewoners regelmatig over hun leven erna.

Hoewel ze geen idee hadden hoeveel mensen er naar het programma keken, hoopten ze op roem.
Na afloop bleken ze publieksbezit.

Kijkers meenden alles van ze te weten. ,,Maar niemand is eraan onder door gegaan, zoals deskundigen
bij voorbaat voorspelden'', verzekert BB-woordvoerder Karin Bouwknegt.

Makkelijk was het niet. Brabander Ruud is inmiddels met zijn vriendin in therapie 'om te praten over de impact
van 'Big Brother' op ons leven'. Hij en zijn dochtertje zijn met de dood bedreigd en zijn vriendin Wiltrude bekende in het televisieprogramma 'Netwerk' dat 'die vrouwen die midden in de nacht bellen met onzedelijke voorstellen' nog niet het ergste zijn.

Ruud maakte vlak na 'Big Brother' een cd, 'Effe lekker knuffelen'.
Daar heeft hij nu spijt van, zegt hij in elk interview, omdat de softe, makkelijk in het gehoor liggende meezingliedjes, toch niet zijn soort muziek zijn. Hij had het liever wat ruiger gezien.

Ruud stond een keer samen met Paul de Leeuw in Ahoy', nu wordt hij alleen nog gevraagd voor het openen van winkelcentra.

Ook bakkersvrouw Mona, die slechts een paar weken in het huis verbleef, maakte een cd'tje;
in het Engels, met plat Amsterdams accent. Bijna niemand hoorde het.

De laatste weken in het BB-huis hadden we voornamelijk gedroomd over thuis, vrienden en lol in voorbije tijden. Maar toen ik eindelijk vrij man was, werd ik ineens een gevangene van de herinneringen aan 'Big Brother''', schreef winnaar Bart in Nieuwe Revu.

,,Hoe moe ik ook was, als ik mijn ogen dicht deed, kwamen er zoveel gebeurtenissen als kermislichten op me af dat ik er gewoon niet van kon slapen.'' Bart, eigenaar van de kwart miljoen gulden die Veronica uitloofde, assisteert tegenwoordig in het ochtendprogramma van Radio 3 en gaat onder de merknaam 'Big Bart' met een aantal vrienden buitensportactiviteiten organiseren. De twintiger, in het programma ook al Ruuds tegenpool, lijkt voorzichtig in wat hij wel en niet doet.

Moeder Karin doet alleen goede doelen: ze is ambassadrice van de Cliniclowns en zat in een panel van
Radio 538 om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de vuurwerkramp in Enschede.
De roddeltijdschriften blijven haar echter op de hielen zitten: 'Karin vecht voor haar gezin'. Haar man zou de suggestie dat Karin in het huis een relatie had met de twintig jaar jongere Maurice -waar overigens nooit beelden van zijn geweest- niet kunnen verkroppen, melden ze nog regelmatig.

Stiller is het rond Willem, die vooral voor lokale evenementen wordt gevraagd.
De Groninger, die de meest grove beledigingen moest verdragen toen hij het huis uitkwam, bracht het niet verder dan de uitgave van een kookboek voor mensen met weinig geld.
Omdat hij in het BB-huis ook altijd kookte van een krap budget.

Tara, die zelf na tien dagen het huis verliet ('Dat groepsgevoel was niets voor mij') lijkt een stabiele carrière als naaktmodel te hebben.

Van de wat stillere types als autoverkoper Maurice en de als eerste weggestemde Martin,
heeft niemand meer iets vernomen.

De jonge Anouk, die het maar even volhield in het huis, studeert gewoon weer.
Voor allemaal geldt dat ze zich niet op straat kunnen vertonen of ze worden aangesproken.

Heel Nederland denkt ze te kennen. ,,Ik waarschuw ze steeds dat de roem tijdelijk is'', zegt manager
Ton de Leeuwen, die via John de Mol-producties wordt ingehuurd om de bewoners te adviseren.
Het productiebureau John de Mol, dat het concept bedacht, verdiende het afgelopen jaar miljarden aan 'Big Brother'.

Het huis met de camera werd in acht landen, waaronder de Verenigde Staten, nagebouwd.
De meesten kwamen vlak na het programma bij De Leeuwen terecht voor raad.
Nu hebben sommigen een eigen manager. ,,Toen Tara en Sabine voor de Playboy werden gevraagd,
heb ik dat goed met ze besproken. Besef je dat je erop aangesproken gaat worden, heb ik gezegd.
'' De twee hebben allebei een blootreportage gedaan. De manager kreeg een percentage van de opbrengst.

De Leeuwen, die ook de belangen van zangeres Anita Meijer behartigt, hielp de bewoners de eerste weken met alle verzoeken die op ze af kwamen. Hij spreekt niet over 'carrièreplanning', maar over begeleiding.
,,Voor een carrière moet je iets kunnen, bijvoorbeeld zingen.
Ik maak altijd het onderscheid tussen bekend en beroemd.
De oud-bewoners zijn alleen maar bekend.''

,,Voor sommige bewoners is nou eenmaal meer belangstelling dan voor anderen'', weet De Leeuwen.
Haast desperaat proberen Mona en Sabine aan de weg te timmeren.
Mona wil 'iets met dieren'.
Deze zomer riep ze, uit naam van het Comité anti-stierenvechten, op niet naar stierenvechten te gaan.
Nu heeft ze een column in het roddeltijdschrift Weekend en haar huidige manager, Tonny Alberti (broer van)
heeft grootse plannen. ,,Op haar bekendheid uit 'Big Brother' kan zij niet langer dan een à twee jaar doorvaren.
Je moet dus naar iets anders zoeken in de branche'', zei hij in een interview met het Algemeen Dagblad.

Sabine presenteerde heel kort een RTL4-programma, maar had volgens de omroep te weinig talent.
Ze gaat het nu proberen met een eigen kledinglijn.
Snel, voor ze niet meer op haar televisieverleden kan teren.

Cyrille, die eveneens heel kort in het huis zat, bracht ook een cd uit en gaat verder met de optredens op feesten en partijen die ze al deed.

Bianca, in het huis 'de intellectueel', schreef columns in het vrouwentijdschrift Viva en zou nu broeden op een boek. 'Big Brother I' luidde het begin in van een nieuw soort programma, waarin 'gewone Nederlanders' de hoofdrol spelen. Zoals 'Geboeid', waarin mensen die aan elkaar geketend zaten en dag en nacht gefilmd werden. Of 'De Bus', een soortgelijk programma waar de passagiers nog veel meer ruzie hadden.

Goed bekeken programma's, maar niet de hype die 'Big Brother' was.
En toch blijft de belangstelling enorm.
Veronica had de keus uit maar liefst 11000 kandidaten en nog eens 3000 nadat de inschrijvingstermijn verlopen was.

Vandaag reist een nieuwe ploeg bewoners naar Almere af, op zoek naar dezelfde bekendheid die Bart, Sabine, Willem, Ruud, Karin, Bianca en Tara nu nog even hebben.
pi_196548923
Er staat me ook nog iets bij dat er om het leven gemanipuleerd werd door de regie. Om de een of andere reden mocht Ruud niet winnen. Totaal geen idee waarom niet.
Wat ik me herinner was dat de deelnemers zelf ettelijke duizenden stemmen mochten uitbrengen waarbij ook nog een geldbedrag gemoeid was. Op die manier zou Bart uiteindelijk gewonnen hebben.

Wie weet hier nog het fijne van?

Ten tijde van BB1 had ik net een aantal maanden kabelinternet en bovendien was ik aan het omscholen waardoor ik dat najaar relatief veel thuis was. Wat ik ooit aan die life stream gevonden heb weet ik niet, het moet toch vreselijk saai zijn geweest.
pi_196549270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:47 schreef qajariaq het volgende:
Er staat me ook nog iets bij dat er om het leven gemanipuleerd werd door de regie. Om de een of andere reden mocht Ruud niet winnen. Totaal geen idee waarom niet.
Wat ik me herinner was dat de deelnemers zelf ettelijke duizenden stemmen mochten uitbrengen waarbij ook nog een geldbedrag gemoeid was. Op die manier zou Bart uiteindelijk gewonnen hebben.

Wie weet hier nog het fijne van?

Ten tijde van BB1 had ik net een aantal maanden kabelinternet en bovendien was ik aan het omscholen waardoor ik dat najaar relatief veel thuis was. Wat ik ooit aan die life stream gevonden heb weet ik niet, het moet toch vreselijk saai zijn geweest.
Omdat Bart beter bij Veronica paste, net zoals die oude kerel een jaar later, die mocht ook niet winnen en kreeg 50k aangeboden
pi_196549481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:09 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Omdat Bart beter bij Veronica paste, net zoals die oude kerel een jaar later, die mocht ook niet winnen en kreeg 50k aangeboden
Ah, niet jong genoeg. Daar hebben ze uiteindelijk niet slim aan gedaan. Ruud is altijd populairder gebleven dan Bart.
pi_196553873
Leuk om te lezen hoe het met oud bewoners gaat. Ik had het vooral op tv gevolgd omdat ik toen nog geen internet had.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_196554182
Leuk om eens allemaal door te lezen Fann! En wat een werk om dat allemaal op te zoeken ^O^
  Admin zondag 6 december 2020 @ 08:54:59 #43
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_196576419
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2020 12:17 schreef golfer het volgende:
Je kunt het natuurlijk altijd nog aan z'n broer vragen, user @:Jumparound
Of aan hemzelf:
Fotoboek van dieenebart

edit: nvm, was al geroepen :')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_196583413
Leuk al die reacties! ik had even een snipperdag hoor maar maar we gaan gewoon weer verder. :+

En ja er werd heel veel gemanipuleerd, dat is ondertussen wel duidelijk geworden, ja kan
het ook al zien bij dat filmpje van Karin, haar zoontje was toen al op de hoogte dat zijn
moeder die avond al naar huis zou komen. En de stemming moest nog komen! :D
Dus dan weet je het wel, dat Ruud niet zou mogen winnen is ook allang duidelijk, maar
inderdaad Bart was Jong, Hip en Knap en dat paste beter in het plaatje..

Nu verder...

GEZOCHT: Bewoners voor Big Brother huis!

Al vanaf dit jaar werden al bewoners gezocht.
Zelf had ik geen idee dat, maar goed dat zegt niks natuurlijk, er gaat vast véél langs me heen
tegenwoordig. :P

En meer over Bianca! Die was al bijna vergeten, nou ja door mij dan :@

https://www.gids.tv/video(...)ival-van-big-brother

RTL Boulevard: Zit Nederland te wachten op een revival van Big Brother?

Met Filmpje van terugblik van toen en de reactie van o.a. Ruud, die is er wel eigenlijk klaar meer.
https://www.gids.tv/video(...)ival-van-big-brother
''insert filmpje''

dus even op de link klikken want ik kon hem niet op YT vinden.

John de Mol maakte in 1999 het succesvolle programma Big Brother.
Het programma werd vervolgens ook in andere landen geproduceerd.
Toch verdween het programma van de Nederlandse televisie.
Na jaren van afwezigheid, is het programma nu terug.

Maar zit Nederland wel te wachten op het realityprogramma?
Wanneer het programma te zien is op tv, is nog niet bekend.

(ondertussen is het nu dus wél bekend.)

En nog een Filmpje...


Big Brother keert terug op RTL: ‘Kan voor heftige televisie gaan zorgen’9.398 weergaven•8 jun. 2020

Big Brother keert terug bij RTL | TV TOEN Nieuws
Met reacties van o.a. Ruud, Bianca en aan het einde nog even Paul Römer en Mummie (beter bekend
als (M)Hummie van der Tonnekreek :7



En holmaatje Paul Römer
Sinds juni 2019 is hij bij Talpa Network Managing Director Radio en Televisie.





Bianca toen en Bianca nu!



Bianca: Met Big Brother-geld heb ik mijn studieschuld afgelost

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)%2Fwww.google.com%2F

Kamperlandse Bianca Plune 20 jaar na Big Brother - ‘Ik zou nu nooit meer meedoen’

VIDEO'SKAMPERLAND -
Het is maandag precies twintig jaar geleden dat de eerste aflevering van Big Brother werd uitgezonden.
Destijds revolutionaire televisie, waarbij een groep ‘gewone’ Nederlanders in een huis dag en nacht werd
gevolgd door camera's. Bianca Plune uit Kamperland was een van hen.

Ze kijkt met gemengde gevoelens terug.
De geboren Rotterdamse - met voorouders in Oudelande - was 25 jaar toen ze het avontuur aanging.
De deelnemers aan het experiment van John de Mol hadden geen idee waar ze aan begonnen, laat staan
van de hype die het teweeg zou brengen.

,,Het leek me heel bijzonder om mee te maken hoe het is als je écht geen privacy hebt”, verklaart Plune haar reden om zich aan te melden. ,,Ik werkte destijds bij de reclassering, hoe interessant is het dan om honderd dagen opgesloten te zitten?”

Ze werd uitgekozen, maar herinnert zich dat ze te laat op de screening verscheen, waardoor ze een deel van
de uitleg miste. ,,Daar werd eigenlijk verteld waar je aan zou meedoen, heel belangrijk.

” Ze verbleef in totaal 43 dagen in het huis, waarna ze inging op een aanbod om vrijwillig te vertrekken met
een bedrag van 10.000 gulden.

,,Dat was eigenlijk niet de bedoeling, de producenten hadden me liever gehouden.
Maar ik vond het heel saai daarbinnen.” Inmiddels woont Plune al bijna zestien jaar in Zeeland.
Sinds tien jaar runt ze een bedrijf in Kamperland, Het Ezelhuis.
Als vorm van onthaasting kunnen mensen met de ezels wandelen of ze verzorgen en dat is een succes.

Ook heeft ze inmiddels twee kinderen, maar die zijn niet onder de indruk van het feit dat hun moeder ooit onderdeel was van een stuk televisiegeschiedenis.

,,Die vinden het heel normaal dat je altijd maar wordt bekeken, maar dat was het toen helemaal niet.
Ze vinden het wel gek om me zo jong te zien, haha.

” Spijt dat ze heeft meegedaan heeft Plune niet, al zou ze zich nu nooit meer opgeven voor een reality-programma. ,,Het heeft me wel op een bepaalde manier gevormd.

Je moest altijd maar leuk doen (Plune liet bijvoorbeeld live op tv een tongpiercing zetten) en iedereen ziet je,
dat is lastig om mee om te gaan. Ik ben graag op mezelf, maar zonder deze ervaring was ik misschien in de stad gebleven en niet naar Zeeland gekomen.

Ik heb er wel een tic aan overgehouden dat ik de hele tijd naar beneden kijk als ik op straat loop.
Dat blijft, ik sluit me snel af voor mijn omgeving.

” In dat opzicht heeft het haar naar eigen zeggen niet veel gebracht in financiële zin.
,,Ik heb wel wat leuke opdrachtjes gehad, dat duurt een jaartje en dan moet je op een gegeven moment ook
wel weer terugkomen in de werkelijkheid en gewoon weer gaan werken. Dat heb ik gedaan.

Terugkijkend was Big Brother ‘niet helemaal haar ding'.

,,Expeditie Robinson bestond toen nog niet, maar daar had ik liever aan meegedaan.
Ik hou nogal van overleven.
In zekere zin was Big Brother dat ook, want er was een soort moestuin aangelegd maar die was nog niet klaar.
En we moesten weekopdrachten doen, als je die niet haalde werd je gekort op eten.

Dus we hadden echt honger, maar dat is niet uitgezonden. Ik heb dat nooit begrepen, dát was pas tv.”

Ze heeft nog steeds contact met enkele andere bewoners, onder wie Ruud, Sabine (Wendel, die heeft aangekondigd met een boek te zullen komen, red.) en Karin.

,,Ruud en Sabine waren twee weken geleden nog hier”, zegt ze.
,,Als ik samen met hen ben word ik nog wel herkend, maar er zijn ook mensen die het helemaal niet van mij wisten. Ik loop er ook niet mee te koop.

Ik weet wel: ik ben veel gelukkiger met mijn huidige leven dan met dat van toen.



[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 06-12-2020 16:54:50 ]
pi_196583751
https://www.telegraaf.nl/(...)mmen-van-big-brother

Hummie hoort nog steeds de stemmen van Big Brother
14 sep. 2019

Hummie van der Tonnekreek hoort nog steeds de stemmen van de bewoners van de eerste serie van
Big Brother. Dat vertelde de oud-hoofdredacteur van het programma bij Shownieuws.

Maandag is het twintig jaar geleden dat het programma voor het eerst op tv verscheen.



„Nu nog kan het zomaar voorkomen dat die stemmen uit het huis zich in mijn hoofd voordoen”, zegt Hummie. Vooral in het begin van de reeks was Hummie veel in het Big Brotherhuis te vinden.

Ze sliep zelfs op de redactie. „En dan hoorde je steeds die stemmen!”
Hummie vertelt ook nog dat het helemaal niet haar bedoeling was om hoofdredacteur van Big Brother te worden. „Ik dacht dat ik een soort van adviseur zou worden”, zo kijkt de voormalige showbizzjournaliste terug.

Uiteindelijk besloot producent Paul Römer om haar de functie te geven.
„Ik dacht dat ik flauwviel, toen hij dat zei.
Ik had nog nooit een tv-studio van binnen gezien.
”Vooral in het begin had Hummie het lastig.

Ze vertelt dat ze na de eerste uitzending huilend achter het bureau zat „omdat het helemaal niet was wat ik wilde.” De eerste twee weken waren moeilijk, maar toen bewoners Bart en Sabine een romance begonnen, stegen de kijkcijfers en vond Hummie haar draai.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196583813
Big Brother-deelnemer Ruud Benard heeft weinig vertrouwen in comeback


(video)
https://www.gids.tv/video(...)en-in-comeback-video



RTL heeft bekend gemaakt dat het legendarische programma Big Brother terugkeert op televisie, maar wordt
dit wel een succes? Ruud Benard, waarschijnlijk de bekendste deelnemer aller tijden, heeft er weinig vertrouwen in.

"Zit Nederland daar wel op te wachten?
Het idee van Big Brother is inmiddels zó uitgemolken...
"Bekijk het interview met Big Brother-deelnemer Ruud Benard hierboven.

https://www.gids.tv/video(...)en-in-comeback-video
pi_196589564
Hoe is het nu met Mona???

Leuk een reactie uit 1999 BB1 / Achternamen, deel 2
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 1999 13:30 schreef Hunter het volgende:

Voor Erik (BigDick)De man van Karin heet Wim. Hun kinderen heten Michael, Dennis, Valerie en Claudia
De vriendin van Maurice heet Petra
De vriendin van Ruud heet Wiltrude (Trudy) Machielsen (36 jr.). hun dochter heet Bibi (5 jr.)
De man van Mona heet Ernst. Ze heeft een zoon van negen die Shakib heet (uit een eerder huwelijk) en een dochtertje van vier, Romana.
Willem's dochters heten Lindi en Rosanne. Zijn ex heet Tessa.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 1999 20:49 schreef liz het volgende:
Waarom willen jullie zo graag iedereen zijn of haar achternaam weten? Wat is het nut hiervan?Ik denk dat hier minder leuke acties van minder leuke mensen uit voort kunnen vloeien.Dit is openbaar, weetjewel.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 1999 20:59 schreef Breuls het volgende:

Wij voyeuristen willen alles weten, zowel van Binnen-BB als BuitenBB. Een van de weinige dingen die we niet weten: de persoonlijke gegevens.

pi_196589610
https://www.bigbrother1999.nl/versie-1999/bewoners/mona/



Naam: Mona
Leeftijd 1999: 29 jaar
Trefwoorden: vrolijk, eigenzinnig, familiemens
Status: Weggegaan voor Fl. 10.000,- op 28 oktober 1999 (het huis betreden op 30 september 1999)

Profiel
Deze Amsterdamse vrouw is getrouwd met Ernst, moeder van twee kinderen en is bekend als sfeermaakster
van de kroeg De Drie Gezusters in Amsterdam.

Hoewel velen zich negatief over Mona uitlieten, werden er toch meerdere websites voor Mona gemaakt.
De een was positiever dan de ander.
Een greep uit de titels: Mona moet blijven!, AT5 Mona site, Mona website en Shoot a Mona!

Net als Bianca verliet Mona het huis vroegtijdig voor Fl. 10.000,-, maar in haar geval was dat niet omdat ze
het niet meer aankon. Ze ontving de dag ervoor een brief van haar man en kinderen waarin stond dat haar kinderen het moeilijk hadden zonder haar.Achteraf bleek dit allemaal nog wel mee te vallen, maar als een
goede moeder nam Mona (gelukkig) het zekere voor het onzekere.

Een paar maanden na Big Brother dook Mona op met een liefdesitem a la All You Need Is Love Robert ten Brink in het programma van Patty Brard. Haar optreden is bar slecht, al kunnen de meningen daarover natuurlijk verschillen.

Big Brother 1999 - Dag 14 - Mona komt binnen
pi_196590625
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
https://www.bigbrother1999.nl/versie-1999/bewoners/mona/

[ afbeelding ]

Naam: Mona
Leeftijd 1999: 29 jaar
Trefwoorden: vrolijk, eigenzinnig, familiemens
Status: Weggegaan voor Fl. 10.000,- op 28 oktober 1999 (het huis betreden op 30 september 1999)

Profiel
Deze Amsterdamse vrouw is getrouwd met Ernst, moeder van twee kinderen en is bekend als sfeermaakster
van de kroeg De Drie Gezusters in Amsterdam.

Hoewel velen zich negatief over Mona uitlieten, werden er toch meerdere websites voor Mona gemaakt.
De een was positiever dan de ander.
Een greep uit de titels: Mona moet blijven!, AT5 Mona site, Mona website en Shoot a Mona!

Net als Bianca verliet Mona het huis vroegtijdig voor Fl. 10.000,-, maar in haar geval was dat niet omdat ze
het niet meer aankon. Ze ontving de dag ervoor een brief van haar man en kinderen waarin stond dat haar kinderen het moeilijk hadden zonder haar.Achteraf bleek dit allemaal nog wel mee te vallen, maar als een
goede moeder nam Mona (gelukkig) het zekere voor het onzekere.

Een paar maanden na Big Brother dook Mona op met een liefdesitem a la All You Need Is Love Robert ten Brink in het programma van Patty Brard. Haar optreden is bar slecht, al kunnen de meningen daarover natuurlijk verschillen.

Big Brother 1999 - Dag 14 - Mona komt binnen
Haar dochter zat in Faya Lourens haar programma. Dat deed niet veel goeds.

[ Bericht 5% gewijzigd door Soury op 06-12-2020 22:05:41 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196590681
Vervolg Mona

https://www.bigbrother199(...)kken-voor-fl-10-000/



Mona lucht haar hart Mona heeft schoon schip gemaakt.
Ze heeft Maurice en Karin vertelt dat ze dacht dat zij hadden afgesproken om Bart en Sabine weg te stemmen. Maurice en Karin begrijpen haar gedachtengang wel, maar verzekeren haar dat dat niet het geval was.
’s Avonds aan de keukentafel wil Bianca er ook nog iets over kwijt.
“Ik vind het niet echt fair van je dat je dat aan Sabine en Bart hebt verteld.
Je kan dan wel het gevoel hebben dat er afspraken over worden gemaakt, maar dan hoeft dat nog niet waar te zijn. Het zou beter zijn geweest als je dat gewoon aan Karin of Maurice had gevraagd.

”Ook legt Bianca uit wat haar eigen standpunt is: “Ik heb wel met Karin over de nominatie gepraat, maar mijn keuze stond toen al vast en die van haar ook.

We gaan elkaar dan echt niet vertellen op wie we gaan stemmen.
En dan al helemaal niet elkaars keuzes ovenemen, zo van: ‘Als jij op die stemt, doe ik dat ook’.
Het zou niet eens in me opkomen op daar afspraken over te maken”, zegt ze kordaat.

Ruud is het helemaal met haar eens: “Ja, dat zou pas echt smerig zijn
Tegen Mona zegt hij: “Ik vind het wel klasse dat je het eerlijk vertelt.
Mona: “Ja, ik wou er gewoon niet mee rond blijven lopen.
Het lijkt erop alsof de huisgenoten het Mona niet kwalijk nemen.Bewoners gapend rijk

De bewoners spelen ’s middags enthousiast monopolie. Vooral Bart lijkt gedreven te zijn in dit gezelschapsspel. Hij geeft de nodige aanwijzingen hoe zij het beste kunnen spelen.

De mannen hebben volle baarden, alsof ze al enkele dagen onafgebroken een heftig pokerspel in een of
ander illuster casino spelen. Willem tegen Bart: “Je kijkt met zo’n pokerface alsof je mij geen geld wil geven.
” Bart grinnikt en geeft hem het geld. De duizendjes vliegen de tafel over.

Ruud is niet al te geconcentreerd meer.
Het spel lijkt hem niet al te veel te interesseren.
Hij begint breeduit te gapen.

Op een gegeven moment vliegen er twee vliegtuigen over het Big Brother complex met de opdruk:
‘Bart gun ze een kat: Felix.’ De bewoners zien er de lol wel van in.

Ze staan te kijken naar de tekst onder aan de vliegtuigen.
Of er nu nog een kat in het huis komt valt nog te bezien.Strijdgewoel Iedereen, behalve Bianca, oefent
verder voor de weekopdracht. Karin, Willem en Bart kunnen het aardig goed maar het gaat nog niet helemaal zonder slag of stoot. Karin probeert het voor de tweede keer.

Ze valt er af maar het gaat goed. Bianca: “Je moet er meteen op om over je angst heen te komen.

Karin reageert bits: “Ik ben niet bang.” Als een vrouw zonder vrees mengt zij zich weer in de strijd.
Ditmaal wordt de hindernis vlekkeloos genomen.

Toch nog een kat?
Karin en Bianca trekken zich terug in de slaapkamer.
Zij hebben het over Barts afkeer voor katten. “We moeten het toch over hebben.
Zij doelen op het feit dat Bart als enige van de bewoners niet wil dat er een kat in het huis komt.
Daarvoor moet namelijk unaniem worden besloten.

Bart heeft een hekel aan katten en zegt het absoluut niet te willen.
De bewoners vinden het eigenlijk niet kunnen dat Bart het idee zomaar afketst.
Ze besluiten het vanavond nog aan te kaarten.
Komt er dan toch nog een dierlijke vriend in het BB huis?

ƒ10.000 voor degene die weggaat

Gisterenavond heeft Mona brieven gekregen van haar kinderen.
Uit deze brieven blijkt dat haar man Ernst en haar kinderen haar heel erg missen.
Sindsdien heeft Mona het moeilijk, zo moeilijk dat ze niet meer zeker weet of ze in het huis moet blijven.
In de uitzending van 20.00 uur hebben we kunnen zien dat Big Brother degenen die het huis willen verlaten vanavond uitdaagt.

Er liggen twee enveloppen klaar.
Deze enveloppen bevatten beiden een bedrag van ƒ10.000.
Degenen die weg willen, mogen een envelop pakken en het huis verlaten.Mona en Bianca verlaten het huis
Als Rolf het nieuws in het huis brengt, duurt het niet lang voordat iedereen zijn keuze heeft gemaakt.
Mona en Bianca hebben besloten de fl. 10.000 aan te nemen en het huis te verlaten.

Van Mona wisten we al dat ze met het idee speelde, maar van Bianca is het voor de meesten een verrassing.
Ik weet van mezelf dat ik het kan volhouden tot het einde, maar ik mis mezelf. Ik wilde de rest van de groep al vragen om me te nomineren, zodat ik volgende week het huis kon verlaten.

Maar dit was net het duwtje dat ik nodig had.
Ik mis de feesten, en het schrijven. Dat heeft me de das omgedaan.
Maar ik heb een unieke tijd gehad.Mona vertelt dat de fl. 10.000 niet haar motivatie was.
Ik ben blij te horen dat het goed gaat thuis.
Maar ik hoorde dat er een hoop negatieve publiciteit was.
Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik weet wel genoeg.
Als ik weg ga kan ik tenminste mijn eigen verhaal vertellen.

Ik wilde dit graag meemaken, en dat heb ik gedaan.
Ik weet nu hoe het is om zonder mijn gezin te leven.Mona en Bianca pakken de weinige spulletjes die ze meenemen.

Afgesproken is, dat de kleren en andere spullen morgen volgen.
Ruud komt aan met een pakje stroopwafels dat hij gevonden heeft in het meel voor het brood.
Hij geeft de stroopwafels aan Bianca en Mona, als een klein cadeautje.
Ruud en de andere bewoners helpen Bianca en Mona om de foto’s en andere persoonlijke spulletjes van de
muur te halen. Ruud: “Ik zal jullie missen. We zullen elkaar zeker nog zien na het programma.”

Dan komt Rolf de twee halen.

Bianca kust Karin. “Dag lieverd. Maurice hou je haaks hè.”

............................................................................................................

https://krant.telegraaf.n(...)sten/bin.bianca.html

Bianca en Mona met ƒ10.000 uit Big Brother-huis vrijdag 29 oktober 1999

De bewoners Mona en Bianca zijn gisteravond min of meer vrijwillig uit het Big Brother-huis in Almere vertrokken.

Veronica-presentator Rolf Wouters bood twee deelnemers gisteravond om half elf ieder tienduizend gulden als zij het huis vrijwel meteen zouden verlaten.Wouters deed dat aanbod in de wetenschap dat er twee mensen waren die thuis heel erg misten.

Na een korte discussie gaven Bianca en Mona te kennen gebruik te willen maken van de 'uitkoopregeling'.
Vooral Mona had het zwaar nadat zij een briefje van haar kinderen kreeg waarin die schreven dat ze op school werden gepest door klasgenoten.

Bianca had al eerder te kennen gegeven dat ze zou vertrekken als ze het in het huis niet meer naar haar zin zou hebben

.Opvallend is dat uitgerekend de beiden die nu eruit zijn gegaan, volgens diverse stemlijsten op internet ook bij
de kijkers het minst geliefd waren. Bart, die vorige week even overwoog om zijn lief Sabine te volgen, lijkt inmiddels weer lekker in zijn vel te zitten.

Eerder vertrok Tara vrijwillig omdat ze heimwee had.
Mona kwam, toen het programma al twee weken liep, voor haar in de plaats.
Over eventuele vervangers van Mona en Bianca is nog niets bekend.



Mona en Bianca: We wilden al weg.

Mona en Bianca, die gisteravond even na elf uur het Big Brother-huis verlieten, geven te kennen al enkele dagen te hebben overwogen om eruit te stappen.

De 10.000 gulden die Rolf Wouters "twee deelnemers die het moeilijk hebben" aanbood, trok hen definitief over de streep. Mona koos voor haar vertrek omdat ze wist dat het gezin haar miste. In een brief lieten haar kinderen weten dat zij door de publiciteit rond hun moeder op school werden gepest. "Ik heb vanaf het begin geroepen dat mijn familie het allerbelangrijkste voor me is. Ik had eigenlijk net tegen Willem gezegd dat ik zou weggaan toen Rolf met zijn voorstel kwam.

Mona, die twee weken later in het huis kwam omdat Tara uit heimwee was vertrokken, vindt wel dat ze afgelopen weken haar plekje in de groep had verdiend: "Ik heb voor mijn gevoel toch heel wat bereikt.

Saai

Bianca zegt dat zij aanstaande maandag de andere bewoners zou hebben gevraagd haar te nomineren om als volgende uit huis te gaan. "En dan was ik volgende week donderdag thuis geweest. Niet dat ik heimwee had, maar het werd een beetje saai in huis. Ik heb weer zin in andere dingen, iets doen.""Ik ben niet gewend om met zoveel mensen samen te wonen en dat was wel heel interessant. Je hebt geen contact met de buitenwereld, dus iedereen vertelt veel over zichzelf. Je ontdekt steeds nieuwe kanten van elkaar. Maar je gaat na verloop van tijd bepaalde dingen missen, zelfs jezelf. Want buiten ben je vaak met vrienden en die vormen je ook", aldus Bianca.

Wat Mona en Bianca het meest misten?


"Nieuws!"
roept Bianca. Mona, aarzelend: "Een borreltje.
En ik ben dan wel een snoeper, maar meestal pak ik iets terwijl ik televisie kijk en die hadden we niet!

Minst geliefd
Opvallend is dat uitgerekend de twee die er nu uit zijn gegaan volgens diverse stemlijsten op internet ook bij de kijkers het minst geliefd waren. Bart, die vorige week even overwoog om zijn lief Sabine te volgen, lijkt inmiddels weer lekker in zijn vel te zitten.

De emoties liepen bij de bewoners deze keer niet zo hoog op als bij het vertrek van Sabine, vorige week.
Maurice, Willem, Ruud en Bart en de enige vrouw die is overgebleven, Karin, maakten zich meteen zorgen
hoe het nu verder moet. Volgens het scenario is volgende week weer iemand aan de beurt om door de kijkers te worden weggestemd.

Over eventuele vervangers van Mona en Bianca is nog niets bekend.
Ja nú wel natuurlijk!

want dat werden Anouk en Cyrille.





CYRILLE VAN HOOF
Slechts 9 dagen hield Cyrille het vol in het huis totdat ze werd weggestemd.
Tijdens een liveuitzending werd ze gekozen om het huis in te gaan: zomaar ineens.
Tegenwoordig werkt Cyrille als presentatie- en zangcoach.



TERUG NAAR MONA!

In ieder geval wacht Mona een warm welkom thuis!

Op de vlucht voor Big Brother
door Marcel Frost en Marcel Peerebom Voller

AMSTERDAM, zaterdag

'Welkom thuis Mona' staat in koeienletters op de etalageruit van 'Big Bakker' Ed Rooth aan de Amsterdamse Plantage Kerklaan, waar tot voor kort nog de tekst 'Steun Mona' was te lezen.

De schoonfamilie van Big Brother-deelneemster Mona heeft de afgelopen vier weken intensief met de spontane Amsterdamse bakkersvrouw meegeleefd.



In het kleine kantoortje boven de winkel staat prominent een televisie op tafel. Mona's schoonvader was "grandioos verbaasd" toen hij hoorde dat ze het huis zou verlaten.
"Ik dacht: die houdt het nog wel een week of drie, vier vol."

Ed Rooth zegt dat de gevolgen van Mona's deelname aan het programma voor hem en zijn zoon Mona's
man Ernst, die ook in de bakkerij werkt onvoorzien groot waren.

"In de roddelbladen verschenen allerlei gemene stukjes.
Iemand noemde mij de 'boze schoonvader', zonder dat ik die persoon ooit had gesproken!"

Mona's kinderen hebben volgens Rooth nog het meest last gehad van de 'Big Brother'-uitzendingen.

"De kleinste heeft een paar dagen hier geslapen, omdat Ernst van hot naar her ging voor interviews.
Hoewel, slapen is een groot woord: 's nachts werd-ie wakker en riep om zijn moeder...
De kinderen mochten het programma ook niet meer zien van ons.
Het werd ze allemaal teveel." Het grote nieuws van Mona's vertrek hoorde hij pas gisterochtend. "
Ik was aan het werk. Nee, er heeft niemand gebeld.
Ja, iemand van Endemol om te zeggen dat Ernst niet kwam werken."

"De eerste keer dat we haar op televisie zagen was wel spannend. Daaraan wen je snel, het is net of je naar
een vakantiefilmpje kijkt. Maar de gedachte dat anderhalf miljoen mensen met je mee zitten kijken...

Wat mij opviel is dat iedereen vreselijk zat te acteren in dat huis.
Ze zijn de eerste paar weken erg lief voor elkaar geweest, tot uiteindelijk hun ware aard boven kwam."

Hij is blij dat Mona weer terug is. "'Tuurlijk had ik het haar gegund om erin te blijven, maar dit is beter.
De kinderen waren te vaak alleen.

Daar zou volgende week verzorging voor komen, maar dat hoeft nu niet meer.
Ik was het er overigens helemaal niet mee eens dat zij aan 'Big Brother' ging meedoen, dat is toch een enorme belasting."

Ik denk dat Mona zich in de loop van volgende week gaat afvragen 'wat heb ik nu toch uitgehaald?'.
Het heeft een hoop narigheid met zich meegebracht die niemand had voorzien. Die tienduizend gulden?

Dat is niet meer dan een fooi.
Mona ging ook voor die 250.000 gulden.
En die mooie verhalen van de deelnemers, die 'zichzelf willen ontdekken'?
Onzin, het gaat om de poen. Zeg dat dan ook!"

Na het vertrek van achtereenvolgens Martin, Tara, Sabine, Mona en Bianca blijven vooralsnog deelnemers
Ruud, Willem, Karin, Bart en Maurice over. Zo is het Veronica gelukt om 'Big Brother' opnieuw tot het gesprek
van de dag te maken.

Goed, sommige kijkers vinden de bemoeienis van Veronica niet eerlijk, maar er is in ieder geval weer leven in
de brouwerij.

Precies op tijd, want vorige week bleek dat de sfeer in het huis meer dan gezapig werd.
De mannelijke bewoners sliepen een gat in de dag, terwijl de vrouwen met name Karin en Bianca klaagden
dat er "niets meer gebeurde.

Kortom: het vakantiegevoel is bij de bewoners definitief verdwenen.

Veronica zag de bui al hangen en gaf het programma deze week een nieuwe impuls:
uit 'mededogen' met bewoners die teveel last van heimwee zouden hebben, mochten er twee vertrekken.

Met voor ieder een envelop met ƒ10.000 om het leed te verzachten.
Opmerkelijk natuurlijk, want die ingreep maakt de weg vrij voor weer twee nieuwe 'Big Brother'-kandidaten.
Zo zet Veronica het programma opnieuw flink op zijn kop en blijft de omroep verzekerd van torenhoge kijkcijfers.

Gevolg is dat er van de oorspronkelijke formule zo weinig over blijft: 'honderd dagen', 'geïsoleerd van de buitenwereld' en een 'hoofdprijs van 250.000 gulden'. Eventuele nieuwe bewoners die deze week in het huis kunnen worden toegelaten, zullen nooit de honderd dagen vol maken.

Geïsoleerd van de buitenwereld?
George Baker zingt een liedje in de achtertuin; de bewoners krijgen brieven en soms een (met opzet?) door
de censuur geglipt krantenknipsel van hun kinderen. Nieuwkomer Mona vertelde het 'geïsoleerde' gezelschap
dat ze 'buiten' inmiddels bekende Nederlanders zijn geworden en wat het volk van hen vindt.

Wat de hoofdprijs betreft: nieuwkomers zullen die in elk geval niet winnen.
Mocht één van hen als laatste overblijven, moet het bedrag worden gedeeld met de nummers twee en drie.

Een eerlijke gang van zaken?
Want in de spelregels staat dan wel dat iedereen op elk moment het huis vrijwillig mag verlaten, maar het
'duwtje in de rug' dat donderdag werd gegeven, daar had niemand op gerekend.

Wij breken de regels niet, wij máken ze", luidt het simpele weerwoord van Veronica.

De bewoners van het eerste uur konden de actie in ieder geval niet echt waarderen.
Er zijn zo langzamerhand meer kippen in de tuin dan mensen in het huis...," verzuchtte er één.

Ze heeft in ieder geval een plaatje gemaakt zie ik. tijdens het googelen kwam ik op MP! :D





Beschrijving
Mona ( big brother ) = watching me 4 track

3 geweldige nummers als extented version en de videoclip

een echte must voor iedere liefhebber en fan

deze mag niet ontbreken in uw collectie *O*

zie foto 320Advertentienummer: m1633480163

Straks meer over Mona...


Even Pauze (8>




quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')