quote:
Op donderdag 3 december 2020 17:36 schreef Soury het volgende:[..]
Ik dacht je een pleziertje te doen.
Maar Fruit en zuivel heeft ook Tanja, Roel en Dido. Ik post die shit maar niet dat is ook al weer lang geleden 2013
Ja maar lieverd.... dit topic heet dan ook...
Hoe is het NU met de eerste Big Brothers en Sisters uit 1999!
Snap ie?
Ik vind eigenlijk die het interessante... waarom?
Nou hierom..
Die hadden géén idee waar ze aan begonnen waren.. alleen Mona en
https://www.trouw.nl/nieu(...)oor-gegaan~b4a8793b/Dit is een stukje uit Trouw geschreven op 13 september 2000.
'Niemand is eraan onderdoor gegaan'Nou dat is dus niet helemaal waar... eigenlijk is dat een grove leugen weten we nu.Bart, Willem en Ruud waren vorig jaar de drie laatst overgebleven bewoners van het BB-huis.
De keuken was toen beter geëquipeerd dan nu
Morgenavond begint 'Big Brother II'.
Opnieuw worden twaalf mensen, opgesloten in een bouwkeet in Almere, maandenlang met camera's gevolgd.
Het programma was vorig jaar een hit, vooral omdat deze vorm van reality-televisie nog nooit eerder was gemaakt.
De twaalf oud-bewoners proberen nog snel even wat geld uit de bekendheid te slepen, voor ze in vergetelheid raken.
Ruud wordt alleen nog gevraagd voor het openen van winkelcentra 'Ik heb een áánbieding!'
Tijdens de drie maanden eenzame opsluiting in het Veronica-huis in Almere, speculeerden de bewoners regelmatig over hun leven erna.
Hoewel ze geen idee hadden hoeveel mensen er naar het programma keken, hoopten ze op roem.
Na afloop bleken ze publieksbezit.
Kijkers meenden alles van ze te weten. ,,Maar niemand is eraan onder door gegaan, zoals deskundigen
bij voorbaat voorspelden'', verzekert BB-woordvoerder Karin Bouwknegt.
Makkelijk was het niet. Brabander Ruud is inmiddels met zijn vriendin in therapie 'om te praten over de impact
van 'Big Brother' op ons leven'. Hij en zijn dochtertje zijn met de dood bedreigd en zijn vriendin Wiltrude bekende in het televisieprogramma 'Netwerk' dat 'die vrouwen die midden in de nacht bellen met onzedelijke voorstellen' nog niet het ergste zijn.
Ruud maakte vlak na 'Big Brother' een cd, 'Effe lekker knuffelen'.
Daar heeft hij nu spijt van, zegt hij in elk interview, omdat de softe, makkelijk in het gehoor liggende meezingliedjes, toch niet zijn soort muziek zijn. Hij had het liever wat ruiger gezien.
Ruud stond een keer samen met Paul de Leeuw in Ahoy', nu wordt hij alleen nog gevraagd voor het openen van winkelcentra.
Ook bakkersvrouw Mona, die slechts een paar weken in het huis verbleef, maakte een cd'tje;
in het Engels, met plat Amsterdams accent. Bijna niemand hoorde het.
De laatste weken in het BB-huis hadden we voornamelijk gedroomd over thuis, vrienden en lol in voorbije tijden. Maar toen ik eindelijk vrij man was, werd ik ineens een gevangene van de herinneringen aan 'Big Brother''', schreef winnaar Bart in Nieuwe Revu.
,,Hoe moe ik ook was, als ik mijn ogen dicht deed, kwamen er zoveel gebeurtenissen als kermislichten op me af dat ik er gewoon niet van kon slapen.'' Bart, eigenaar van de kwart miljoen gulden die Veronica uitloofde, assisteert tegenwoordig in het ochtendprogramma van Radio 3 en gaat onder de merknaam 'Big Bart' met een aantal vrienden buitensportactiviteiten organiseren. De twintiger, in het programma ook al Ruuds tegenpool, lijkt voorzichtig in wat hij wel en niet doet.
Moeder Karin doet alleen goede doelen: ze is ambassadrice van de Cliniclowns en zat in een panel van
Radio 538 om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de vuurwerkramp in Enschede.
De roddeltijdschriften blijven haar echter op de hielen zitten: 'Karin vecht voor haar gezin'. Haar man zou de suggestie dat Karin in het huis een relatie had met de twintig jaar jongere Maurice -waar overigens nooit beelden van zijn geweest- niet kunnen verkroppen, melden ze nog regelmatig.
Stiller is het rond Willem, die vooral voor lokale evenementen wordt gevraagd.
De Groninger, die de meest grove beledigingen moest verdragen toen hij het huis uitkwam, bracht het niet verder dan de uitgave van een kookboek voor mensen met weinig geld.
Omdat hij in het BB-huis ook altijd kookte van een krap budget.
Tara, die zelf na tien dagen het huis verliet ('Dat groepsgevoel was niets voor mij') lijkt een stabiele carrière als naaktmodel te hebben.
Van de wat stillere types als autoverkoper Maurice en de als eerste weggestemde Martin,
heeft niemand meer iets vernomen.
De jonge Anouk, die het maar even volhield in het huis, studeert gewoon weer.
Voor allemaal geldt dat ze zich niet op straat kunnen vertonen of ze worden aangesproken.
Heel Nederland denkt ze te kennen. ,,Ik waarschuw ze steeds dat de roem tijdelijk is'', zegt manager
Ton de Leeuwen, die via John de Mol-producties wordt ingehuurd om de bewoners te adviseren.
Het productiebureau John de Mol, dat het concept bedacht, verdiende het afgelopen jaar miljarden aan 'Big Brother'. Het huis met de camera werd in acht landen, waaronder de Verenigde Staten, nagebouwd.
De meesten kwamen vlak na het programma bij De Leeuwen terecht voor raad.
Nu hebben sommigen een eigen manager. ,,Toen Tara en Sabine voor de Playboy werden gevraagd,
heb ik dat goed met ze besproken. Besef je dat je erop aangesproken gaat worden, heb ik gezegd.
'' De twee hebben allebei een blootreportage gedaan. De manager kreeg een percentage van de opbrengst.
De Leeuwen, die ook de belangen van zangeres Anita Meijer behartigt, hielp de bewoners de eerste weken met alle verzoeken die op ze af kwamen. Hij spreekt niet over 'carrièreplanning', maar over begeleiding.
,,Voor een carrière moet je iets kunnen, bijvoorbeeld zingen.
Ik maak altijd het onderscheid tussen bekend en beroemd.
De oud-bewoners zijn alleen maar bekend.''
,,Voor sommige bewoners is nou eenmaal meer belangstelling dan voor anderen'', weet De Leeuwen.
Haast desperaat proberen Mona en Sabine aan de weg te timmeren.
Mona wil 'iets met dieren'.
Deze zomer riep ze, uit naam van het Comité anti-stierenvechten, op niet naar stierenvechten te gaan.
Nu heeft ze een column in het roddeltijdschrift Weekend en haar huidige manager, Tonny Alberti (broer van)
heeft grootse plannen. ,,Op haar bekendheid uit 'Big Brother' kan zij niet langer dan een à twee jaar doorvaren.
Je moet dus naar iets anders zoeken in de branche'', zei hij in een interview met het Algemeen Dagblad.
Sabine presenteerde heel kort een RTL4-programma, maar had volgens de omroep te weinig talent.
Ze gaat het nu proberen met een eigen kledinglijn.
Snel, voor ze niet meer op haar televisieverleden kan teren.
Cyrille, die eveneens heel kort in het huis zat, bracht ook een cd uit en gaat verder met de optredens op feesten en partijen die ze al deed.
Bianca, in het huis 'de intellectueel', schreef columns in het vrouwentijdschrift Viva en zou nu broeden op een boek. 'Big Brother I' luidde het begin in van een nieuw soort programma, waarin 'gewone Nederlanders' de hoofdrol spelen. Zoals 'Geboeid', waarin mensen die aan elkaar geketend zaten en dag en nacht gefilmd werden. Of 'De Bus', een soortgelijk programma waar de passagiers nog veel meer ruzie hadden.
Goed bekeken programma's, maar niet de hype die 'Big Brother' was.
En toch blijft de belangstelling enorm.
Veronica had de keus uit maar liefst 11000 kandidaten en nog eens 3000 nadat de inschrijvingstermijn verlopen was.
Vandaag reist een nieuwe ploeg bewoners naar Almere af, op zoek naar dezelfde bekendheid die Bart, Sabine, Willem, Ruud, Karin, Bianca en Tara nu nog even hebben.