abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196462302
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat is martino he, (verse) filet americain met martinosaus en alles erop en eraan. Zo lekker.

Caigny ken ik zeker maar is redelijk ver weg voor mij. Vanavond trouwens Untappd proeverij gedaan :P was lekker...
Voor mij is het 20 min rijden dus ik ben er kind aan huis. Vroeger ging ik ook nog wel is naar Dranken Geers in de buurt van Gent of die winkel in Grobbendonk. Maar sinds De Caigny zo veel heeft kom ik bij die andere amper. Een broodje Maritino kan echt per plaats verschillen dat is het leuke er van. Ik heb ze gehad met puur die saus maar ook wel is met het oude recept dus mosterd ketchup ui augurk en worcestersaus er overheen.
pi_196464090
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:35 schreef Claudia_x het volgende:
Als straf kregen zulke mannen een doorschijnend plastic tasje van me.
:')
  zondag 29 november 2020 @ 11:25:53 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196464298
A year after Wuhan alarm, China seeks to change Covid origin story
Reports in state media signal an intensifying propaganda effort to place the birth of the virus in other countries

quote:
The official People’s Daily newspaper claimed in a Facebook post last week that “all available evidence suggests that the coronavirus did not start in central China’s Wuhan”.

“Wuhan was where the coronavirus was first detected but it was not where it originated,” it quoted Zeng Guang, formerly a chief epidemiologist at the Chinese Centre for Disease Control and Prevention, as saying. A foreign ministry spokesman, asked about state media reports that the virus originated outside China, said only that it was important to distinguish between where Covid-19 was first detected and where it crossed the species barrier to infect humans.

“Although China was the first to report cases, it doesn’t necessarily mean that the virus originated in China,” Zhao Lijian told a briefing. “Origin tracing is an ongoing process that may involve multiple countries and regions.”
https://www.theguardian.c(...)e-covid-origin-story

Kortom, vertrouw nooit China :M
pi_196464305
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196464314
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Voor mij is het 20 min rijden dus ik ben er kind aan huis. Vroeger ging ik ook nog wel is naar Dranken Geers in de buurt van Gent of die winkel in Grobbendonk. Maar sinds De Caigny zo veel heeft kom ik bij die andere amper. Een broodje Maritino kan echt per plaats verschillen dat is het leuke er van. Ik heb ze gehad met puur die saus maar ook wel is met het oude recept dus mosterd ketchup ui augurk en worcestersaus er overheen.
:r :r :r :r
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196464591
quote:
'Voor de helft minder gevuld', klinkt positief.

In Nederland: 'Winkelcentra worden gesloten wegens enorme drukte!'
quote:
Hoewel het gisteren relatief druk was in de steden, blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Locatus dat het in het hele land veel rustiger was dan vorig jaar op Black Friday. In 2019 werden in de winkelstraten gemiddeld 35.000 tot 40.000 passanten gemeten in de steden. Dit jaar lag dat rond de 13.000, vergeleken met 10.000 vorige week vrijdag.
Kortom, je had ook kunnen zeggen: Black Friday voor 70% minder gevuld.
pi_196464676
Nog steeds wordt er 0,0 perspectief geboden, elke dag wauwelen Rutte en de Jonge weer iets anders in de media. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Tel daarbij op dat het draagvlak al lange tijd afbrokkelt.

Ik snap wel dat er ondertussen sectoren zijn die het zo zat zijn dat ze iets gaan forceren. Restaurants, stadions, musea, bioscopen en theaters hebben allemaal bewezen dat het goed voor elkaar is daar. Ze zijn het zat.

Dat zegt niet dat ik het ermee eens ben.

Een oplossing zou zijn als de overheid eindelijk eens actie onderneemt. Er werd (en wordt) constant geroepen dat ze met 50 procent van de kennis 100 procent van de crisis moeten beteugelen. Dat was begin maart zo, maar nu maanden later is de situatie toch wel veranderd. Tot op heden heeft de overheid enkel gekozen voor maatregelen om van alles dicht te smijten. Bijvoorbeeld die extra verzwarende maatregelen, ondertussen kunnen we toch wel concluderen dat dit geen snars uitgemaakt heeft. Maar wat doen we met de kennis?

Wat mij betreft wordt het tijd dat de overheid stopt met maar op de rem staan. De besmettingen blijven rond de 5000 en ik zie het niet gebeuren dat dit significant gaat dalen of stijgen met de huidige maatregelen. Ga nu eindelijk eens proactief te werk en gooi bijvoorbeeld de restaurants open vanaf 1 december en kijk wat er gebeurd. Evalueer dit na 2 weken en beslis dan wat je doet. Probeer uit te zoeken welke sectoren veilig open kunnen (natuurlijk met maatregelen) en maak het leven iets leuker. Dat gaat gegarandeerd zorgen voor meer draagvlak.

Maar die verschrikkelijk passieve houding zonder enig perspectief, ik snap wel dat veel mensen en bedrijven daar volledig klaar mee zijn.

Dat zie je nu dus ook gebeuren.
pi_196464758
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:10 schreef kol7680 het volgende:
Nog steeds wordt er 0,0 perspectief geboden, elke dag wauwelen Rutte en de Jonge weer iets anders in de media. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Tel daarbij op dat het draagvlak al lange tijd afbrokkelt.

Ik snap wel dat er ondertussen sectoren zijn die het zo zat zijn dat ze iets gaan forceren. Restaurants, stadions, musea, bioscopen en theaters hebben allemaal bewezen dat het goed voor elkaar is daar. Ze zijn het zat.

Een oplossing zou zijn als de overheid eindelijk eens actie onderneemt. Er werd (en wordt) constant geroepen dat ze met 50 procent van de kennis 100 procent van de crisis moeten beteugelen. Dat was begin maart zo, maar nu maanden later is de situatie toch wel veranderd. Tot op heden heeft de overheid enkel gekozen voor maatregelen om van alles dicht te smijten. Bijvoorbeeld die extra verzwarende maatregelen, ondertussen kunnen we toch wel concluderen dat dit geen snars uitgemaakt heeft. Maar wat doen we met de kennis?

Wat mij betreft wordt het tijd dat de overheid stopt met maar op de rem staan. De besmettingen blijven rond de 5000 en ik zie het niet gebeuren dat dit significant gaat dalen of stijgen met de huidige maatregelen. Ga nu eindelijk eens proactief te werk en gooi bijvoorbeeld de restaurants open vanaf 1 december en kijk wat er gebeurd. Evalueer dit na 2 weken en beslis dan wat je doet. Probeer uit te zoeken welke sectoren veilig open kunnen (natuurlijk met maatregelen) en maak het leven iets leuker. Dat gaat gegarandeerd zorgen voor meer draagvlak.

Maar die verschrikkelijk passieve houding zonder enig perspectief, ik snap wel dat veel mensen en bedrijven daar volledig klaar mee zijn.

Wat wil je dan zo graag horen, vraag ik mij af? De positie van de regering is feitelijk al tijden lang hetzelfde "Mensen, hou je aan de regels en dan hoeven we geen lockdowns te doen want covid gaat niet uit zichzelf verdwijnen".

Daar kun je dan wel genoeg van hebben maar het is gewoon de realiteit.
pi_196464820
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat wil je dan zo graag horen, vraag ik mij af? De positie van de regering is feitelijk al tijden lang hetzelfde "Mensen, hou je aan de regels en dan hoeven we geen lockdowns te doen want covid gaat niet uit zichzelf verdwijnen".

Daar kun je dan wel genoeg van hebben maar het is gewoon de realiteit.
Je zult maar restauranthouder zijn en je stinkende best willen doen om het met kerst waar het kan de nodige gasten een plezierige avond te willen kunnen geven. Of een café met een 'corona-proof' terras en dan dag na dag lezen en zien dat in steden mensen over elkaar heen lopen zonder enige strakke handhaving. Maar de overheid houdt zich schuil. Strooiend met adviezen die een ieder massaal naast zich neer flikkert.
Ik heb veel begrepen van allerlei besluiten die zijn genomen tijdens corona maar het is inmiddels een puinhoop waar geen touw meer aan is vast te knopen.
pi_196464866
quote:
Aboutaleb: kabinet wilde Black Friday niet verbieden
1 min geleden in BINNENLAND

De 25 burgemeester in het Veiligheidsberaad hebben het kabinet gevraagd om Black Friday te verbieden. Maar dat wilde het kabinet niet.

Ⓒ ANP
Dat zei de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb zondag in het programma Buitenhof.

Prijzenstunt
Black Friday, waar winkeliers dagenlang stuntten met hun prijzen, hebben de hele week al voor enorme drukte in winkelstraten gezorgd. Daarbij is het nauwelijks mogelijk om 1,5 meter afstand te houden. Sommige steden, waaronder Rotterdam, besloten de winkels in het centrum eerder te sluiten.
https://www.telegraaf.nl/(...)riday-niet-verbieden

Verrassend zeg dat dit kabinet voor de verandering eens een keer geen echte maatregel durfde te nemen. En over 2 weken janken dat we ons niet aan de maatregelen houden.
  zondag 29 november 2020 @ 12:33:43 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196464877
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Verrassend zeg dat dit kabinet voor de verandering eens een keer geen echte maatregel durfde te nemen. En over 2 weken janken dat we ons niet aan de maatregelen houden.
Waarom had het verboden moeten worden dan? Als veiligheidsregio's bang waren voor drukte hadden ze zelf in kunnen grijpen.
Antifa
pi_196464913
quote:
hebben de hele week al voor enorme drukte in winkelstraten gezorgd.
Relatief of absoluut?
pi_196465005
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:26 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Je zult maar restauranthouder zijn en je stinkende best willen doen om het met kerst waar het kan de nodige gasten een plezierige avond te willen kunnen geven. Of een café met een 'corona-proof' terras en dan dag na dag lezen en zien dat in steden mensen over elkaar heen lopen zonder enige strakke handhaving. Maar de overheid houdt zich schuil. Strooiend met adviezen die een ieder massaal naast zich neer flikkert.
Ik heb veel begrepen van allerlei besluiten die zijn genomen tijdens corona maar het is inmiddels een puinhoop waar geen touw meer aan is vast te knopen.
Klopt. Gelukkig zien ook steeds meer mensen de puinhoop van geen perspectief in. Ook in mijn omgeving zichtbaar. Positieve ontwikkeling :)
pi_196465009
Het is overal druk. Niemand maakt zich druk over Corona meer hoor.
pi_196465024
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 12:45 schreef quirina het volgende:
Yep. Ondanks de media hetze tegen dit “killer” virus....
  zondag 29 november 2020 @ 12:54:21 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196465114
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 12:45 schreef quirina het volgende:
Maar het is veel rustiger dan vorig jaar op dit tijdstip, dus dit is al niet waar.
Antifa
pi_196465279
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:10 schreef kol7680 het volgende:

Op de iets langere termijn is het perspectief prima: vaccinatiecampagne en daarna kunnen we gewoon weer normaal leven, zonder 1.5m, met alle sectoren gewoon open. Daar hameren ze keer op keer op.

En iets langer is hooguit eind volgend jaar, maar gommers en van dissel bv denken dat de maatregelen in de zomer al weg kunnen en we komend augustus weer als vanouds op lowlands staan...
#WeesGeenWhales
pi_196465311
Heeft iemand nog een coronaproof adresje voor de kerst voor mij? :{
Kom ik net beneden, zit mijn hele gezin in een Lidl foute kersttrui! -O- :N
pi_196465344
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Op de iets langere termijn is het perspectief prima: vaccinatiecampagne en daarna kunnen we gewoon weer normaal leven, zonder 1.5m, met alle sectoren gewoon open. Daar hameren ze keer op keer op.

En iets langer is hooguit eind volgend jaar, maar gommers en van dissel bv denken dat de maatregelen in de zomer al weg kunnen en we komend augustus weer als vanouds op lowlands staan...
Eens. Beetje geduld nog. :Y ^O^
pi_196465361
quote:

[..]

Er word niet voor niets door steeds meer betrokkenen gezegd dat we het vaccin niet moeten gaan zien als ''de oplossing'', maar als extra maatregel. Zelfs bij het WHO benoemen ze dat ze verwachten dat maatregelen gewoon actief blijven; ook bij een vaccin.

Ik zou er dus niet op inzetten dat we in de zomer (of herfst) alweer helemaal af zijn van de maatregelen..
pi_196465485
quote:

[..]

Die hebben al zo veel geroepen de afgelopen tijd. Niets is uitgekomen en alleen maar verlengd. Dus ga er maar vanuit datbde maatregelen nog veel langer gaan blijven gelden en weer gewoon verlengd gaan worden. Nog even een jaartje zonder festivals en met 1.5 meter tot zomer 2022. Wat zijn nou twee jaar zonder festivals? En het gaat door en door.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465510
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2020 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er word niet voor niets door steeds meer betrokkenen gezegd dat we het vaccin niet moeten gaan zien als ''de oplossing'', maar als extra maatregel. Zelfs bij het WHO benoemen ze dat ze verwachten dat maatregelen gewoon actief blijven; ook bij een vaccin.

Ik zou er dus niet op inzetten dat we in de zomer (of herfst) alweer helemaal af zijn van de maatregelen..
Juist.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465522
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hoe kun je überhaupt black friday verbieden dan? "Gij zult als winkelier geen korting aanbieden op vrijdag 27 november?"

Zoiets is toch nooit in een maatregel te vangen? Het enige wat je kunt doen is in het weekend alle winkels dichtgooien. Maar dan verplaatsen de winkeliers het kortingsfestijn gewoon naar een andere weekend.
pi_196465529
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Yep. Ondanks de media hetze tegen dit “killer” virus....
De enige die het over een killervirus hebben zijn de wappies die tegen maatregelen zijn. Die wijzen naar de mortaliteit om te onderbouwen dat de maatregelen onzin zijn. Terwijl ze ondertussen het punt missen dat het grote probleem van dit virus de druk is die het op de zorgt legt zonder maatregelen.
  zondag 29 november 2020 @ 13:31:37 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196465558
Half januari is het virus bijna verdwenen en zullen de meeste maatregelen wel opgeschort zijn. Hier, perspectief.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')