Jouw dochter denkt duidelijk ook nooit aan nietsquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Opgeslagen, dank!
Krijg nu al bijzonder veel vragen over dood, leven, het heelal en alles iedereen en zijn moeder.
Heerlijk, kinderen die lekker open over dingen nadenken
Tevens de 'trek eens aan mijn vinger' episodes voor de balans
quote:Op zaterdag 28 november 2020 05:07 schreef minilot het volgende:
Mocht iedereen nu inenen die portobello-steaks van Ottolenghi willen maken.. Het vergt gedroogde chipotle-vlokken en laat ik daar nou per abuis een veel te grote verpakking bij de toko van gekocht te hebben!Ik stuur met liefde envelopjes rond!
Owww, nu zonder baan of het houdt iig op begrijp ik? Wat jammer zeg!quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik hoop het ook
Want wat ik deed was tot... afgelopen zomer zo’n beetje echt heel tof.
Maar goed.. zoals mijn voormalig leidinggevende altijd zei: Voorwaarts!
Eens, heb ik een hartgrondige hekel aan, kinderen als onvolwaardige idioten behandelenquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jouw dochter denkt duidelijk ook nooit aan nietsMooi is dat inderdaad, en ik vind het zo mooi aan zo'n boek dat het kinderen daarin heel serieus neemt en niet zo debiliserend is zoals veel dingen voor kinderen.
De voorstellingen van de Gruffalo zijn ook erg leukquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
En zeker de Grufallo inderdaad, @:LeintjeuhDe film van de Grufallo is ook tof.
Iets met dim sum of wan tansquote:Op zaterdag 28 november 2020 10:14 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Wat gaan we allemaal koken en wil ik het ook? Is het een nieuwe cul kookmeet?
Totaal andersquote:Op zaterdag 28 november 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:
Tevens kan ik dus heel slecht voorlezen, en vind ik dat enorm spannend. Ik ga er maar vanuit dat dat bij een eigen kind anders is en dat ik het dan wel een beetje leer.
En? Kan het?quote:Op zaterdag 28 november 2020 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens, heb ik een hartgrondige hekel aan, kinderen als onvolwaardige idioten behandelen
We gaan ook vaak zat op onderzoek uit als zij iets interessant vindt. Kan iets groots zijn maar ook klein als in 'kan ik een ei kapot knijpen met één hand'.
Heerlijk man, open blik in de wereld
Nou, ik kan de knijpkracht van een kleuterhand wat moeilijk inschattenquote:
Doen zij verhalen meer mondeling overbrengen ofzo?quote:Op zaterdag 28 november 2020 10:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond voorlezen bij kids van vrienden heel leuk, maar mijn avontuur van de voorleesexpres wil ik niet nog eens herhalen. Het leek me zo leuk, maar straks, na covid ga ik dat mooi doen bij de kinderen van de nieuwe vrienden. Over het algemeen zijn Syriers geen lezers, kennen dat nauwelijks maar kun kinderen zitten hier op school dus moeten wel lezen. En wat is nou leuker om kinderen enthousiast te maken met geweldige boeken
Lukt niet, sterke volwassenen ook vrijwel niet trouwensquote:Op zaterdag 28 november 2020 10:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik kan de knijpkracht van een kleuterhand wat moeilijk inschatten
Same here.. maar kind vindt het evengoed gewoon leuk om voorgelezen te wordenquote:Op zaterdag 28 november 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:
Tevens kan ik dus heel slecht voorlezen, en vind ik dat enorm spannend. Ik ga er maar vanuit dat dat bij een eigen kind anders is en dat ik het dan wel een beetje leer.
Wel handig voor tijdens het leggen ook trouwens.quote:Op zaterdag 28 november 2020 10:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Lukt niet, sterke volwassenen ook vrijwel niet trouwens
Door die prachtige vorm van het ei waardoor de krachten mooi verdeeld worden.
Kippenevolutie
Die scherpe stukken schil uit je cloaca frotten lijkt me geen pretje neequote:Op zaterdag 28 november 2020 10:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wel handig voor tijdens het leggen ook trouwens.
Daar kom ik niet echt achter. Er is wel speelgoed, maar zie nooit ouders met kinderen spelen. Spelletjes doen, dus kinderspelletjes, ook niet. Heb eigenlijk niet het idee dat dat heel veel aandacht heeft. Doet me best wel denken aan mijn opvoeding, wij werden ook nooit voorgelezen, en mijn vriendinnetjes ook niet. Mijn moeder hield van spelletjes dus dat deden wij wel veel maar vriendinnen van vroeger speelden nooit spelletjes met ouders, die moesten wij iedere keer weer de spelregels uitleggen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Doen zij verhalen meer mondeling overbrengen ofzo?
Shit, nu wil ik dit proberen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 10:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Lukt niet, sterke volwassenen ook vrijwel niet trouwens
Door die prachtige vorm van het ei waardoor de krachten mooi verdeeld worden.
Kippenevolutie
Dat lukt waarschijnlijk alleen op een moment dat je het niet wilquote:Op zaterdag 28 november 2020 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Ondertussen probeerde mijn lief met een flinke sceptische blik met 1 hand een ei stuk te knijpen
Didn’t work
De beckmans hebben hier de diverse boekenkast opruimingen overleefdquote:Op zaterdag 28 november 2020 11:25 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De boeken die ik al m'n hele leven meesleep.
Ja, ik heb ook nog zo’n plank met kinderboeken, plus Marjoleintje van het Pleintje😉quote:Op zaterdag 28 november 2020 11:25 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De boeken die ik al m'n hele leven meesleep.
Wat mooiquote:Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen al vroeg op straat om met de buurt- en dorpsgenoten om de oudste inwoner van 103 uitgeleide te doen op weg naar de kerk. Lopend achter de baar was wel heel dorps en mooi.
Nu warm worden met een kop thee.
Graag! Wil deze befaamde portobellos nu ook maken!quote:Op zaterdag 28 november 2020 05:07 schreef minilot het volgende: Mocht iedereen nu inenen die portobello-steaks van Ottolenghi willen maken.. Het vergt gedroogde chipotle-vlokken en laat ik daar nou per abuis een veel te grote verpakking bij de toko van gekocht te hebben!
Ik stuur met liefde envelopjes rond!
Die meneer die ook in het TV programma van Gordon heeft gezeten? Die is nu overleden?quote:Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen al vroeg op straat om met de buurt- en dorpsgenoten om de oudste inwoner van 103 uitgeleide te doen op weg naar de kerk. Lopend achter de baar was wel heel dorps en mooi.
Nu warm worden met een kop thee.
Zoals Goethe al zei 'eerst Gordon zien, en dan sterven'quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Die meneer die ook in het TV programma van Gordon heeft gezeten? Die is nu overleden?
Over dat programma van hem gesproken, die laatste aflevering gezien?quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals Goethe als zei 'eerst Gordon zien, en dan sterven'
Nooit iets van Gordon gezien op dit gebiedquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Over dat programma van hem gesproken, die laatste aflevering gezien?
Ik vond hem maar rare teksten wauwelen met de dochter van die ene man die met een vrouw samenwoonde.
Yep. Dezelfde. Ach, de oude Baas verheugde zich -sic- op de volle kerk.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Die meneer die ook in het TV programma van Gordon heeft gezeten? Die is nu overleden?
Die heb ik ook. Ooit van een buurmeisje gekregen, (we woonden immers aan een pleintje), die kwam het boekje tegen op de rommelmarkt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook nog zo’n plank met kinderboeken, plus Marjoleintje van het Pleintje😉
Het is al veganquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Ooit van een buurmeisje gekregen, (we woonden immers aan een pleintje), die kwam het boekje tegen op de rommelmarkt.
Maar genoeg tips, dank! Ik ga straks eens kijken. Hopelijk is het hier in het binnenstadje niet al te idiote black friday drukte.
Oh en mini, is dat recept een beetje te veganizen? Zoja, ben ik wel geīnteresseerd!
Die kwam ik net ook nog tegen in het boek, klinkt ook echt te lekkerquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
De geweldige taco's die mini pitchte zijn overigens ook vegan.
Foto!quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:54 schreef Kreator het volgende:
Nieuwe bril uitgezocht. Uiteraard duurste montuur van de gehele winkel.
Maar ja. "Porsche design titanium".
Ze zijn echt heel lekkerquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die kwam ik net ook nog tegen in het boek, klinkt ook echt te lekker
Het kan er vanafquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:54 schreef Kreator het volgende:
Heel veel is vegan, soms yoghurt erbij maar daar heb je prima alternatieven voor.quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze zijn echt heel lekkerWat heb jij gemaakt eruit? Ik maakte ook de noodle salade met paddenstoelen en pinda-laab, dit was ook erg lekker (en ķķk vegan @:Candaasje als je de visssaus vervangt door sojasaus
), alleen kreeg/had ik de gebakken rijstkorrels niet fijn genoeg gevijzeld waardoor ze iets te prominent waren.
Ik vond dit model niet lekker op de neus zitten.quote:
Ik ook. Ik ga die twee even opzoekenquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heel veel is vegan, soms yoghurt erbij maar daar heb je prima alternatieven voor.
Ik heb gemaakt:
Hispi cabbage with nam prik, niet geweldig maar lekkere afwisseling op de kool.
Roasted celriac and picled celeriac. Die was echt heel lekker.
(Heb het Engelse boek)
Bijna sint hč.quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze zijn echt heel lekkerWat heb jij gemaakt eruit? Ik maakte ook de noodle salade met paddenstoelen en pinda-laab, dit was ook erg lekker (en ķķk vegan @:Candaasje als je de visssaus vervangt door sojasaus
), alleen kreeg/had ik de gebakken rijstkorrels niet fijn genoeg gevijzeld waardoor ze iets te prominent waren.
Ik heb geen bamixquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bijna sint hč.
Mijn bamix heeft een opzetstuk om dingen te poederen.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:15 schreef gcjoel het volgende:
Hey ik was nog niet klaar
Had ook de komkommersalade la xian, pompoen galette, parelcouscous met pompoen, geroosterde wortel chamoy, kool met ginger cream, super soft courgette,
Allemaal tof en lekker.
Volgens mij was dat het
Die kende ik jaquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:05 schreef AnneX het volgende:
@:P. Wist jij dit? https://www.thuisuiteten.nl/restaurants/catch-by-simonis
Laatst op Schev. was einde boulevard afgesloten en moesten omrijden.
Ja, nu ‘moeten’ wij terug. De ‘Haagse’ omroeper zullen ze toch nog wel hebben gehouden.😂
Tevens een box voor 2 besteld https://www.thuisuiteten.(...)8jm&datum=2020-12-04
ik vermaal altijd mn gedroogde spullen tot poeder met een koffiemaler.quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb geen bamixIk moet eigenlijk gewoon een ouderwetse koffiemolen denk ik
Daarom sint...quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb geen bamixIk moet eigenlijk gewoon een ouderwetse koffiemolen denk ik
Die serie van john marsden ontdekte ik een paar jaar terug...quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:01 schreef Tele6 het volgende:
Boeken
Er komt een hoop langs die ik ook heel graag gelezen heb ooit. Stom genoeg kan ik me niet meer van alles herinneren waar het nou over ging. Het Oneindige Verhaal vond ik ook maar niks @:Clubsoda al kan dat eigenwijsheid zijn geweest omdat m'n moeder heel graag wilde dat ik het heel mooi zou vindenGek genoeg heeft m'n dyslectische broertje het boek en dat over Momo verslonden
![]()
In de categorie boeken voor oudere tieners vond ik de boeken van Cynthia Voigt heel mooi - een kant van Amerika die ik niet kende, en heel herkenbare personages - en de boekenserie die begint met Morgen toen de oorlog begon van John Marsden (wel heel heftig).
Thanks! Ook niet al te ingewikkelde ingrediënten. Klinkt wel tof.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
Ik herhaal hem nog maar even, voor de beroerde teruglezers![]()
https://www.culy.nl/recepten/portobellosteaks-ottolenghi/
Je hebt een le Creuset nodig. Bijna sintquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Hmmz. Ik heb volgens mij geen ovenvaste pan met deksel.
Nķg geen bedoel jequote:Op zaterdag 28 november 2020 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Dankzij een ander boek van ottolenghi heb ik nu allemaal ovenvaste pannen met dekselquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Ik voel je. Ook een neus voor mooie maar dure dingen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:54 schreef Kreator het volgende:
Oh die is leukquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:58 schreef Sarabi het volgende:
T-shirt voor mijn man gekocht
[ afbeelding ]
De komende maand zal er veel van dat spul verkocht wordenquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh die is leuk
Hier een baby yoda pyama in de zak straks.
Mja dat denk ik.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De komende maand zal er veel van dat spul verkocht worden
Dat klinkt heerlijkquote:Op zaterdag 28 november 2020 14:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dat denk ik.
Vond het leuk.. dochterlief krijgr altijd een pyama van de sint.
Maar kon dit jaar weinig bijzonders vinden.
Behalve bij de primark.. dun fluweelachtig donkerblauw EN baby yoda
Helemaal goed
Ik heb net nog even geknuffeld met een forse Rottweiler (genaamd Plutoquote:Op zaterdag 28 november 2020 14:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr morgen maar een warmere jas aan met wandelen en een andere route. Het was “enge honden uitlaattijd”
Van de 6 honden die ik tegenkwam hadden er 3 een muilkorf om, dat zal vast niet voor niets zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb net nog even geknuffeld met een forse Rottweiler (genaamd Pluto) en een kleinere stafford-achtige (naam onbekend). Oh en Odi, het hondje van de kapper (pomeriaan geloof ik, in elk geval klein maar dat weet 'ie zelf niet)
Wel fris ja, als je uit de zon loopt.
Leuke boom. En wat een mega advent kalenderquote:Op zaterdag 28 november 2020 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb nog geen nieuwe ballen gekocht dit jaar, dus het is weer dezelfde chaos als vorig jaar.
[ afbeelding ]
Wel weer gezellig zo. Vond dit jaar ook niet veel leuks om nieuw spul te kopenquote:Op zaterdag 28 november 2020 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb nog geen nieuwe ballen gekocht dit jaar, dus het is weer dezelfde chaos als vorig jaar.
[ afbeelding ]
Normaal loop ik soms gewoon tegen een balletje aan als ik toch in de stad ben. Maarja, daar ben ik nu dus nooit.quote:Op zaterdag 28 november 2020 15:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel weer gezellig zo. Vond dit jaar ook niet veel leuks om nieuw spul te kopen
Ja, hij staat een beetje lomp in de weg.quote:Op zaterdag 28 november 2020 15:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Leuke boom. En wat een mega advent kalender
Ik ging net nog kijken wanneer het 1 december is. Wil beginnenquote:Op zaterdag 28 november 2020 15:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, hij staat een beetje lomp in de weg.Maarja. Zin in.
Jij een bamix, ik een Creuset?quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je hebt een le Creuset nodig. Bijna sint
quote:
Leukquote:Op zaterdag 28 november 2020 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |