Dat is wel te merken in de winkelstraten inderdaad. Lekker inkopen doen voor Sinterklaasquote:Op zaterdag 28 november 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
Cijfers neigen nu wel steeds meer de kant van een lichte daling dan een stijging/stabilisatie.
Opnames blijven - wat mij betreft - nog wat aan de hoge kant. Hopelijk daar ook snel een verdere daling.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
Cijfers neigen nu wel steeds meer de kant van een lichte daling dan een stijging/stabilisatie.
Toch daalt ook het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaam maar gestaag.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opnames blijven - wat mij betreft - nog wat aan de hoge kant. Hopelijk daar ook snel een verdere daling.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:42 schreef DonDruiper het volgende:
En dan het RIVM ook nog met droge ogen zeggen dat pas in maart deze (dit) piek(je) afgelopen is.
quote:Als het in dit tempo doorgaat: hoelang duurt het dan voordat we weer onder de signaalwaardes zitten en weer terug zijn bij het niveau 'waakzaam'? Is het dan maart?
Wallinga: "Ja, dat is heel realistisch. De vorige keer keken we naar half januari, met redelijk grote onzekerheid. Het kon ook december of zelfs maart zijn. Nu is dat naar achteren geschoven, maar de onzekerheid is ook groter. Dus maart is helemaal niet zo raar. Maar je weet niet hoe het gedrag van mensen blijft, of mensen het blijven volhouden."
Zeker en dat is echt goed nieuws.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch daalt ook het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaam maar gestaag.
Het gedrag van mensen.. heerlijk lijkt me dat, gewoon alles neerleggen bij het gedrag van mensen.quote:
Het OMT adviseert het kabinet over het te voeren beleid en doen dat op basis van modellen en voorspellingen, dus voor hun is het gedrag van mensen relevant om mee te nemen. De BCO- en testcapaciteit ligt bij Hugo de Jonge en de GGDs, dat is meer een organisatorische kwestie.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het gedrag van mensen.. heerlijk lijkt me dat, gewoon alles neerleggen bij het gedrag van mensen.
Over het gigantische falen van de testcapiciteit en het BCO heb ik het OMT nog niet 1 keer de hand in eigen boezem zien steken.
Nee.. de burger!!!
De testcapaciteit ligt niet bij het OMT maar op het bordje van Hugo de Jonge. En ik weet niet of jij wel eens een debat volgt, maar daar wordt ie toch wel aardig op aangesproken hoor!quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het gedrag van mensen.. heerlijk lijkt me dat, gewoon alles neerleggen bij het gedrag van mensen.
Over het gigantische falen van de testcapiciteit en het BCO heb ik het OMT nog niet 1 keer de hand in eigen boezem zien steken.
Nee.. de burger!!!
Rond de 1 kan R nog makkelijk alle kanten opschieten, met name omhoog, zie je grafiekje eind aug./begin sept. in het noorden. R is nog, veel, te hoog.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
De R lijkt weer naar beneden te gaan:
[ afbeelding ]
En deze trend geldt overal overigens:
[ afbeelding ]
Het OMT gaat helemaal niet over de testcapaciteit en BCO.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.. de burger!!!
Nu is het verhaal in het noorden (en Zeeland) dat een kleine stijging al kan resulteren in een hoge R. Hoe kleiner de aantallen, des te groter de fluctuaties. Dat zie je goed bij het verloop in Drenthe.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Rond de 1 kan R nog makkelijk alle kanten opschieten, met name omhoog, zie je grafiekje eind aug./begin sept. in het noorden. R is nog, veel, te hoog.
Eenzaam aan de topquote:
De volgende club die aan het overheidsinfuus kan. Het was de afgelopen maanden al doodstil op straat. Er kwamen al minder inkomsten binnen. Deze dagen kunnen juist weer voor een beetje vet op de botten zorgen.quote:
Want iedereen moet tegelijkertijd op zaterdagmiddag boodschappen doen?quote:Op zaterdag 28 november 2020 15:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De volgende club die aan het overheidsinfuus kan. Het was de afgelopen maanden al doodstil op straat. Er kwamen al minder inkomsten binnen. Deze dagen kunnen juist weer voor een beetje vet op de botten zorgen.
Maar nee alles mag kapot hier in NL om een paar bejaarden extra te redden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |