abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196437652



Schema 20/21
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:34:29 #2
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196437675
Laten we met een schone lei beginnen :)
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:34:36 #3
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196437677
Sepo.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:34:45 #4
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:34:45 #5
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196437681
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Doe je het toch he, mijn woorden verdraaien in een of ander achterlijk voorbeeld met iets wat ik totaal niet heb gezegd.

Kanker toch op gast.
Je bent gewoon niet heel sterk in deze discussie, als je dingen roept als ‘het is niet de taak van een trainer om speler beter te maken’
Makkelijk tweede.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:35:21 #6
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196437693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:34 schreef fetX het volgende:
Laten we met een schone lei beginnen :)
Dat is misschien wel beter ja :)
Makkelijk tweede.
pi_196437695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet heel sterk in deze discussie, als je dingen roept als ‘het is niet de taak van een trainer om speler beter te maken’
:D

Ik mag dat toch vinden? Of niet soms? Je hebt alle vrijheid het er niet mee eens te zijn.
pi_196437709
Maar blijf vooral geloven in dat fabeltje hoor, de praktijk wijst toch echt al even anders uit.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:37:44 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196437734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet heel sterk in deze discussie, als je dingen roept als ‘het is niet de taak van een trainer om speler beter te maken’
Ben het toch met @Scrummie eens in dit geval, trainers maken spelers niet beter, ze kunnen ze wel beter laten renderen, zie verschil Stam-Advocaat, maar is er een speler beter geworden onder Advocaat? Denk van niet.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:39:19 #10
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196437760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben het toch met @:Scrummie eens in dit geval, trainers maken spelers niet beter, ze kunnen ze wel beter laten renderen, zie verschil Stam-Advocaat, maar is er een speler beter geworden onder Advocaat? Denk van niet.
Daarom vind in Advocaat ook een prima hoofdcoach en een zeer matige hoofdtrainer, en zie ik hem liever niet blijven.
Makkelijk tweede.
pi_196437781
Advocaat rendeert beter bij een club die zijn selectie al op orde heeft en waar de jeugd maar mondjesmaat naar voren komt.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:41:15 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196437790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben het toch met @:Scrummie eens in dit geval, trainers maken spelers niet beter, ze kunnen ze wel beter laten renderen, zie verschil Stam-Advocaat, maar is er een speler beter geworden onder Advocaat? Denk van niet.
Spelers beter laten renderen is ook spelers beter maken, dat heeft met meer te maken dan alleen ze op de goede plek in een opstelling neer te zetten. Als jij goede instructies krijgt van een trainer en je voert ze over een langere periode uit, dan worden ze een vast onderdeel van je spel en ben je wat mij betreft een betere speler geworden.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:44:50 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196437847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Spelers beter laten renderen is ook spelers beter maken, dat heeft met meer te maken dan alleen ze op de goede plek in een opstelling neer te zetten. Als jij goede instructies krijgt van een trainer en je voert ze over een langere periode uit, dan worden ze een vast onderdeel van je spel en ben je wat mij betreft een betere speler geworden.
dat ben ik dus niet met je eens, neem WK 2014 als voorbeeld, Van Gaal liet de verdedigers renderen, mede omdat het er 5 waren, ze leken dus goed maar bleken toch niet zo goed te zijn.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:51:17 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196437957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ben ik dus niet met je eens, neem WK 2014 als voorbeeld, Van Gaal liet de verdedigers renderen, mede omdat het er 5 waren, ze leken dus goed maar bleken toch niet zo goed te zijn.
De Vrij functioneert nog steeds uitstekend in een 532 opstelling, dus ik denk dat ie mede door Van Gaal heeft geleerd goed te spelen in die formatie. :)

Vlaar was al zeer ervaren en Martins Indi heeft een aantal omzwervingen gemaakt waar ik verder weinig zicht op heb gehad, maar ik denk dat hij die lessen ook zeker in de praktijk zou kunnen brengen als ie in de situatie komt.
pi_196438003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De Vrij functioneert nog steeds uitstekend in een 532 opstelling, dus ik denk dat ie mede door Van Gaal heeft geleerd goed te spelen in die formatie. :)
De Vrij speelde bij ons ook al 5-3-2. Ik denk dat hij gewoon nieuwe instructies krijgt van een andere trainer, en die ook gewoon uitvoert binnen zijn kwaliteiten. Het enige wat je kan zeggen is dat hij al ervaring heeft in dat systeem, en dat die ervaring hem helpt om het beter uit te voeren dan iemand die zijn eerste wedstrijd in dat systeem speelt.
pi_196438077
Advocaat liet gisteren trouwens wel vallen dat men hoopt dat Malacia volgende week weer kan spelen. Dat zou wel lekker zijn gezien de schorsing van Nieuwkoop.
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:02:27 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196438096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De Vrij functioneert nog steeds uitstekend in een 532 opstelling, dus ik denk dat ie mede door Van Gaal heeft geleerd goed te spelen in die formatie. :)

Vlaar was al zeer ervaren en Martins Indi heeft een aantal omzwervingen gemaakt waar ik verder weinig zicht op heb gehad, maar ik denk dat hij die lessen ook zeker in de praktijk zou kunnen brengen als ie in de situatie komt.
Het is gewoon een kwestie van ruimtes, Van Gaal had goed gezien dat die jongens (toen) niet het niveau hadden om het met z'n vieren te doen, dus zette hij er eentje bij waardoor ze allemaal goed leken.
Dat vind ik dus een goeie coach, kijk naar je material en baseer daar je tactiek op, coaches die allemaal van die plannen hebben over spelsystemen en spelopvattingen zoals Stam of Schmidt nu is allemaal leuk maar kan alleen als je dan ook de spelers kan selecteren die erin passen, dat is eigenlijk alleen voor de top weggelegd en zelfs die maken er dan ook nog genoeg fouten in.
pi_196438152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De Vrij functioneert nog steeds uitstekend in een 532 opstelling, dus ik denk dat ie mede door Van Gaal heeft geleerd goed te spelen in die formatie. :)
Alleen gaat het daardoor in Oranje wel een stuk minder imo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:07:32 #19
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196438166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ben ik dus niet met je eens, neem WK 2014 als voorbeeld, Van Gaal liet de verdedigers renderen, mede omdat het er 5 waren, ze leken dus goed maar bleken toch niet zo goed te zijn.
Maar hier moet je echt het verschil maken tussen de terminologie. Het is een taak van een coach om spelers optimaal te laten renderen, en de taak van een trainer om trainingen te begeleiden waarin spelers beter worden in het uitvoeren van hun taken. Omdat deze taken vaak samenlopen doet de hoofdcoach vaak allebei, dus hij is verantwoordelijk voor zowel de opstelling/tactiek als de veldtrainingen.

Bij het voorbeeld wat je noemt (het WK) loopt het sowieso een beetje los want een bondscoach heeft nauwelijks tijd om spelers echt beter te maken, dus het enige wat hij qua trainingen in dat tijdsbestek kan doen is een bepaald systeem trainen, zodat spelers zich beter aan het systeem leren aanpassen. Ook dat levert verschillen op want de Vrij heeft toen geleerd in een 5-3-2 systeem te spelen wat hij nu bij een topclub doet, dus wat hem in essentie een betere speler heeft gemaakt, terwijl het bij Indi vooral is geweest om zijn zwaktes te maskeren zoals jij correct zegt.

En terugkomend op het oorspronkelijke punt: daarom wil ik Advocaat niet nog een seizoen zien. Een Diemers ga je inderdaad niet beter maken, dat ziet iedereen wel. Dan kan je als trainer zeggen: ‘ik wil betere spelers’, maar die middelen zijn er niet. Dan kan je kijken naar Burger, die minder goed is dan Diemers, maar indien goed getraind en begeleid een betere speler kan worden dan Diemers. Een trainer met een lange termijn visie zegt ‘hey, ik bemoei mij nu meer met Burger omdat hij in de toekomst beter gaat worden, dus op de lange termijn gaat mijn elftal dan beter renderen’ en een trainer als Advocaat zegt ‘Diemers is beter, dus hij speelt’. Dit voorbeeld is heel grof geschetst want ik weet niet of Burger meer potentie heeft dan Diemers en hoe snel deze potentie waargemaakt kan worden, maar imo is het de taak van een hoofdtrainer om dit uit te vogelen (ik heb geen idee van wie anders, niet de TD iig, die werkt niet direct met de spelers).

Dat is wat ik bedoel met dat Advocaat het maximale uit de groep haalt maar de grens van het maximale niet verlegt.
Makkelijk tweede.
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:12:53 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196438231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Maar hier moet je echt het verschil maken tussen de terminologie. Het is een taak van een coach om spelers optimaal te laten renderen, en de taak van een trainer om trainingen te begeleiden waarin spelers beter worden in het uitvoeren van hun taken. Omdat deze taken vaak samenlopen doet de hoofdcoach vaak allebei, dus hij is verantwoordelijk voor zowel de opstelling/tactiek als de veldtrainingen.

Bij het voorbeeld wat je noemt (het WK) loopt het sowieso een beetje los want een bondscoach heeft nauwelijks tijd om spelers echt beter te maken, dus het enige wat hij qua trainingen in dat tijdsbestek kan doen is een bepaald systeem trainen, zodat spelers zich beter aan het systeem leren aanpassen. Ook dat levert verschillen op want de Vrij heeft toen geleerd in een 5-3-2 systeem te spelen wat hij nu bij een topclub doet, dus wat hem in essentie een betere speler heeft gemaakt, terwijl het bij Indi vooral is geweest om zijn zwaktes te maskeren zoals jij correct zegt.

En terugkomend op het oorspronkelijke punt: daarom wil ik Advocaat niet nog een seizoen zien. Een Diemers ga je inderdaad niet beter maken, dat ziet iedereen wel. Dan kan je als trainer zeggen: ‘ik wil betere spelers’, maar die middelen zijn er niet. Dan kan je kijken naar Burger, die minder goed is dan Diemers, maar indien goed getraind en begeleid een betere speler kan worden dan Diemers. Een trainer met een lange termijn visie zegt ‘hey, ik bemoei mij nu meer met Burger omdat hij in de toekomst beter gaat worden, dus op de lange termijn gaat mijn elftal dan beter renderen’ en een trainer als Advocaat zegt ‘Diemers is beter, dus hij speelt’. Dit voorbeeld is heel grof geschetst want ik weet niet of Burger meer potentie heeft dan Diemers en hoe snel deze potentie waargemaakt kan worden, maar imo is het de taak van een hoofdtrainer om dit uit te vogelen (ik heb geen idee van wie anders, niet de TD iig, die werkt niet direct met de spelers).

Dat is wat ik bedoel met dat Advocaat het maximale uit de groep haalt maar de grens van het maximale niet verlegt.
ik denk dat je dat beter maken toch overschat, kijk naar de jeugdopleidingen, hoeveel spelers breken er door terwijl ze absoluut het talent van hun leeftijd waren toen ze gescout werden en die hebben de beste trainers, beste begeleiding etc.
pi_196438293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:42 schreef fetX het volgende:
Jarenlang zeuren dat we meer in moeten zetten op jeugd en vooruit moeten kijken, maar dan wel Advocaat nog een jaar willen die alleen maar aankopen wil van niveau Diemers/Linssen want die zijn zo lekker degelijk en ervaren.
Onbegrijpelijk, zeker nu de TD zijn oren alweer laat hangen aangaande de inkomende transfers, middelmatige eredivisiespelers op leeftijd zonder restwaarde. Gewoon Van Geel 2.0.
blablablabla
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:23:35 #22
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196438366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat je dat beter maken toch overschat, kijk naar de jeugdopleidingen, hoeveel spelers breken er door terwijl ze absoluut het talent van hun leeftijd waren toen ze gescout werden en die hebben de beste trainers, beste begeleiding etc.
Spelers worden ook beter door in hun ontwikkelfase (18 tot 23) veel te spelen op het juiste niveau. Zelfs als een trainer spelers niet direct beter kan maken (ik denk van wel, maar misschien maakt het geen enorm verschil), kunnen ze dat indirect door een jonge speler gewoon op te stellen als ze eraan toe zijn. Feyenoord heeft nu onvoldoende opties voor jonge spelers, het beloftenteam heeft nauwelijks een hoger niveau dan de O19 en dat geldt ook voor de tegenstanders. Een verhuurperiode is ook niet ideaal want dan besteed je de ontwikkeling uit aan een andere club wat een aantal onzekerheden geeft, zoals genoeg speeltijd, voldoende aandacht van de trainer, geen flexibiliteit als het niveau te hoog of te laag is en eventueel niet matchende speelstijl. Dit zijn allemaal zaken waar de trainer van Feyenoord natuurlijk geen invloed op heeft.

Maar als je dan in de situatie zit waar Feyenoord in zit, heb ik het liefst een trainer die een talentvolle speler vertrouwen en speeltijd geeft, ook als dat misschien voor het resultaat niet de allerbeste optie is. Dat is Advocaat niet en zo komen we weer bij het punt wat ik in het vorige topic maakte: je komt niet in de positieve transfercyclus terecht.
pi_196438394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk, zeker nu de TD zijn oren alweer laat hangen aangaande de inkomende transfers, middelmatige eredivisiespelers op leeftijd zonder restwaarde. Gewoon Van Geel 2.0.
_O-
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:04 #24
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196438426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk, zeker nu de TD zijn oren alweer laat hangen aangaande de inkomende transfers, middelmatige eredivisiespelers op leeftijd zonder restwaarde. Gewoon Van Geel 2.0.
:')
Makkelijk tweede.
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:29:22 #25
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196438439
Het ging er net schimmig aan toe tussen mij en @Scrummie maar we kunnen elkaar denk ik de hand schudden dat @Elan er helemaal niets van snapt.
Makkelijk tweede.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')