Anders kan je installatievakwinkel.nl proberen. Als warmte service t niet heeft, hebben zij t wel (en vice versa)quote:
Dikke tip: check even goed wat voor radiatorkraan je hebt, om geblunder te voorkomen:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:22 schreef Piles het volgende:
Vorige week eindelijk programmeerbare thermostaatknoppen besteld voor op de (stadsverwarming)radiatoren. Ervanuitgaande dat dat allemaal standaardmaten zijn. Is het M30, en de radiator is M28![]()
Iemand goeie tip om (snel) aan 3 van die adapters te komen. Normaal rij je even naar de winkel, maar ja
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:49 schreef Piles het volgende:
Laatst digitale thermostaatknop besteld op internet. Er dan achter komen dat dat M30 is, en m'n radiatorkraan M28. Foutje 1.
Met dank aan @:Lucifur en @:FranticDJ net even bij Warmteservice een adapter gehaald. Die gozer zei nog aan de telefoon: adapter bestaat niet, je moet maar nieuwe knoppen kopen. Zijn fout
Thuiskomen, adapter proberen op te draaien, past niet. Hoe kan dat nou
Nou, als ik op een andere site lees bij de beschrijving:
[..]
Kijk op m'n knop: Comap. Foutje 2.
Ik moet dus een andere adapter, maar die heeft 3 weken levertijd (en niet bij WS verkrijgbaar). Zucht
Fix en finish er dunnetjes overheen met een spackmes. Of een stucpasta van bv gyproc, hoef je t iig niet te mengen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:25 schreef Fargo het volgende:
Dag klussers, ik meld me ook eens met een vraag. Ik heb een muur vrij gemaakt van behang. Er kwam een betonnen wand achter vandaan. Deze wil ik uiteraard gaan voorstrijken en daarna schilderen. Maar het beton zit vol minuscule gaatjes. Heb al wat getest met de voorstrijk (wit dekkend), maar deze vult de gaatjes niet helaas. Dus ze zullen dicht gemaakt moeten worden. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik ben aan de slag nu met ouderwetse muurvuller (uit zo'n knijptube) maar in dit tempo ben ik dagen bezig. Bestaat er iets handigers hiervoor?
Thnx! Ga het eens opzoeken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:28 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Fix en finish er dunnetjes overheen met een spackmes. Of een stucpasta van bv gyproc, hoef je t iig niet te mengen.
Zou ik dit ervoor kunnen gebruiken?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:28 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Fix en finish er dunnetjes overheen met een spackmes. Of een stucpasta van bv gyproc, hoef je t iig niet te mengen.
Denk het wel hoorquote:Op woensdag 13 januari 2021 13:24 schreef Fargo het volgende:
[..]
Zou ik dit ervoor kunnen gebruiken?
https://www.hornbach.nl/s(...)7413411/artikel.html
Het is een flinke muur, dus ik ga deze wel nodig hebben vermoed ik, haha. Bedankt!quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Denk het wel hoormaar met 20kg heb je wel heul veel als 't alleen maar die gaatjes van het beton vullen is. Weet niet hoe groot je muur is, wellicht is een 5kg emmer al voldoende?
quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:29 schreef Fargo het volgende:
[..]
Het is een flinke muur, dus ik ga deze wel nodig hebben vermoed ik, haha. Bedankt!
Klopt. Daar anticipeer ik eerlijk gezegd ook een beetje op. Ben benieuwd. Nooit een echte klusser geweest en sta er hier een beetje alleen voor, dus het is ook wel spannend haha. Maar gaat lukken. Nogmaals bedankt!quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]en als er grotere oneffenheden in zitten kan je altijd nog gewoon een laag van een paar mm er op zetten.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Fargo het volgende:
[..]
Klopt. Daar anticipeer ik eerlijk gezegd ook een beetje op. Ben benieuwd. Nooit een echte klusser geweest en sta er hier een beetje alleen voor, dus het is ook wel spannend haha. Maar gaat lukken. Nogmaals bedankt!
Er zijn verfzaken die de Little Green verf kunnen mengen op hun machine, geloof op de Sikkens machines.quote:Op zondag 17 januari 2021 14:09 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,
binnenkort wil ik een kastje gaan schilderen in (ongeveer) de kleur van dit kastje:https://www.borastapeter.(...)omshot_Item_3524.jpg
Nu is het zo dat het op het beeldscherm niet altijd goed gaat met de kleuren, maar ik heb nu deze 3 uitgekozen die dicht in de buurt lijken te komen:
https://www.littlegreene.nl/50s-magnolia-no-28-28651
https://www.littlegreene.nl/pleat
https://www.littlegreene.nl/tea-with-florence
Alleen het is voor een kastje waar we eigenlijk eenmalig iets opzetten (een tv) en daarna alleen de laden af en toe zullen gebruiken. Deze verf lijkt me dus nogal duur voor het doel waar het voor dient.
Weet iemand hoe ik achter de NCS nummers kan komen van deze verf zodat ik een (goedkopere) verf uit kan kiezen met dezelfde kleur? En welke verf zouden jullie mij aanraden voor zo'n projectje?
Alvast bedankt!
Jep, hebben wij ook laten doen, werkt perfect.quote:Op zondag 17 januari 2021 19:06 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Er zijn verfzaken die de Little Green verf kunnen mengen op hun machine, geloof op de Sikkens machines.
Ik heb hier in Rotterdam weleens een proefpotje laten mengen. Ze kunnen de kleur gewoon op de machine opzoeken in de lijst met alle kleuren.
En hoeveel m2 kan je met zo'n potje doen? Ik heb maar een paar m2 (hoe groot is een kast nou helemaal van 80x80x40 cm met 5 lades) om te doen namelijk.quote:Op zondag 17 januari 2021 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Je kan voor 8,50 euro (inc BTW) een proefpotje bestellen. Mogelijk red je het daar al mee en anders nog zo'n potje bestellen.
Geen idee wat de verzendkosten zijn maar dat zal ook wel meevallen.
Ik heb het nog nooit in het echt gezien dus dan maakt het wat dat betreft ook wat minder uit, het gaat met idd vooral om het matte en de kleur. Als het iets afwijkt vind ik dat niet zo'n probleem.quote:Op zondag 17 januari 2021 19:47 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Jep, hebben wij ook laten doen, werkt perfect.
Little Greene werkt wel met bijzondere materialen (veel kalk in de matte varianten), dus helemaal gelijk zal het niet zijn.
Als het rond om moet dan heb je voor die kast dus een kleine 1,5 m2 (.8 x .8 x 3 = 1.31 m2). Er staat geen inhoud bij maar een proefpotje zal toch wel voldoende zijn voor 1 vierkante meter. Maar nogmaals, ik weet niet hoe groot hun potjes zijn. Hier heb ik met een proefpotje van een ander merk heel wat kunnen doen.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
En hoeveel m2 kan je met zo'n potje doen? Ik heb maar een paar m2 (hoe groot is een kast nou helemaal van 80x80x40 cm met 5 lades) om te doen namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |