Ik zal zsm een foto maken, telefoon leeg nuquote:Op zondag 3 januari 2021 19:12 schreef FranticDJ het volgende:
Heb je een foto van de kastverbinders?
Kan je een paar subtiel geplaatste schroeven gebruiken?
Even de kasten ten opzichte van elkaar uitlijnen met behulp van twee lijmtangen. Eentje boven en eentje onder en dan met je vingers voelen of de voorzijde gelijk ligt. Beste met je ogen dicht. Als het goed lift de lijmtang vastdraaien of knijpen. Pas nog wel even op dat ook boven en onder goed liggen. Dan liefst onder een scharnier uit het zicht een schroef 4x30 er in draaien. Mooiste als dat in de buurt van een lijmtang gebeurt, dan kennen de zijden niet van elkaar gedrukt worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:35 schreef verita het volgende:
Ik heb een vraag over kastverbinders. Ik heb een Svedex kledingkast uit elkaar gehaald, die moet elders weer opgebouwd. Nu was de kast al drie keer verhuisd, maar is nog steeds te goed om weg te gooien. Echter, de verbindingen zijn best gammel, sommige draaidelen konden niet meer geopend worden en zijn uit het vezelplaat geknapt. Uiteraard heb ik gezocht naar Svedex onderdelen maar kan iets vinden, schijnt dat ze in 2010 failliet zijn gegaan?
Hoe kan ik de kastdelen weer het beste verbinden? Svedex is loeizwaar, overigens. Kan iemand een systeem aanraden? Ik heb geen router om sleuven te maken en het moet ook geen honderd euro gaan kosten.
Hier de foto's : de rondjes zijn 20 mm breed en 19 mm hoogquote:Op zondag 3 januari 2021 19:12 schreef FranticDJ het volgende:
Heb je een foto van de kastverbinders?
Kan je een paar subtiel geplaatste schroeven gebruiken?
Misshcien is kastverbinders niet het juiste woord? Zie mijn foto's hierbovenquote:Op maandag 4 januari 2021 08:24 schreef jpajs het volgende:
[..]
Even de kasten ten opzichte van elkaar uitlijnen met behulp van twee lijmtangen. Eentje boven en eentje onder en dan met je vingers voelen of de voorzijde gelijk ligt. Beste met je ogen dicht. Als het goed lift de lijmtang vastdraaien of knijpen. Pas nog wel even op dat ook boven en onder goed liggen. Dan liefst onder een scharnier uit het zicht een schroef 4x30 er in draaien. Mooiste als dat in de buurt van een lijmtang gebeurt, dan kennen de zijden niet van elkaar gedrukt worden.
Als het echt moet met kastverbindvers die liggen in de vakjes bij IKEA klantenservice en zijn gratis mee te nemen inclusief een sleuteltje. Maar ik zie er de meerwaarde niet van.
Ja, ze maken een haakse verbinding, net als bij Ikea. Je moet bovenop in het holletje een kruisje draaien totdat de schroef vastgegrepen wordt. Echter, het kunststof kruisje is kapotgedraaid, en dus helemaal geopend, je kunt de schroef niet meer 'omhoeken'quote:Op maandag 4 januari 2021 10:31 schreef daNpy het volgende:
Met kastverbinders versta ik idd die M4 schroeven/moeren met buisje waarmee je 2 kasten aan elkaar kan maken idd.
Wat doet dit precies? Een haakse verbinding maken, zoals bij Ikea kasten? Daarbij kun je die "moer" echter draaien, ik zie bij deze niet goed hoe het werkt? Of is het iets anders?
Stukje snoer en twee lasdoppen kunnen dit toch zo oplossen ?quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Even een vraag hier.
Afgelopen week is bij ons de halogeen verlichting/aansluiting doorgebrand.
Nu is het zo dat er nu een transformator zit van 220 naar 12v/10w, hierop aangesloten zit een soort van splitter en daarna 2 kabeltjes naar de lamp fitting zelf.
Nu kan ik een transformator vinden (bvb zoiets) https://www.conrad.nl/p/h(...)jdingsdimmer-1668266
maar daar zit vervolgens maar 1 uitgang op. Ik zoek dus een splitter, maar ik heb geen idee waar ik op moet zoeken.
12v halogeen splitter etc levert allemaal niks op
Voor snoer moet je wel die "aparte" lasdoppen hebben. Je kan de beide snoeren toch simpelweg samen op de trafo aansluiten. Easy.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Stukje snoer en twee lasdoppen kunnen dit toch zo oplossen ?
Kan je die splitter niet hergebruiken. Of los schroeven of los knippen en de aders blank maken en insteken inde nieuwe trafo ???quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Even een vraag hier.
Afgelopen week is bij ons de halogeen verlichting/aansluiting doorgebrand.
Nu is het zo dat er nu een transformator zit van 220 naar 12v/10w, hierop aangesloten zit een soort van splitter en daarna 2 kabeltjes naar de lamp fitting zelf.
Nu kan ik een transformator vinden (bvb zoiets) https://www.conrad.nl/p/h(...)jdingsdimmer-1668266
maar daar zit vervolgens maar 1 uitgang op. Ik zoek dus een splitter, maar ik heb geen idee waar ik op moet zoeken.
12v halogeen splitter etc levert allemaal niks op
Dan liever lasklemmenquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:36 schreef qajariaq het volgende:
Of een kroonsteentje gebruiken als splitter.
Je hebt toch ook wago's voor zachte kern, die gebruik ik altijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wago's bedoel je? Dat is inderdaad nog slimmer maar moet je wel harde kern draden hebben.
Wist ik niet, dank je wel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wago's voor zachte kern, die gebruik ik altijd.
[ afbeelding ]
Met die heropenbare wago klemmen hoeft dat niet. Die kunnen ook soepele meeraderige kernen aan, zonder adereindhuls.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wago's bedoel je? Dat is inderdaad nog slimmer maar moet je wel harde kern draden hebben.
Dit zijn de compacte, de grijze met oranje kunnen dit ook.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wago's voor zachte kern, die gebruik ik altijd.
[ afbeelding ]
Warmteservice zal het wel hebben liggen? Online bestellen en dan kun je als particulier afhalen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:22 schreef Piles het volgende:
Vorige week eindelijk programmeerbare thermostaatknoppen besteld voor op de (stadsverwarming)radiatoren. Ervanuitgaande dat dat allemaal standaardmaten zijn. Is het M20, en de radiator is M18![]()
Iemand goeie tip om (snel) aan 3 van die adapters te komen. Normaal rij je even naar de winkel, maar ja
Dayquote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:11 schreef Lucifur het volgende:
[..]
Warmteservice zal het wel hebben liggen? Online bestellen en dan kun je als particulier afhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |