quote:
Op donderdag 26 november 2020 11:26 schreef XanderH het volgende:[..]
Dat is niet mijn ervaring... Ik kan bestellen bij diverse groothandels maar als ik geen haast heb doe ik dat liever niet.
Diezelfde groepenkast die sandervunderink.nl voor ¤ 426,48 incl. btw heeft, vind ik niet terug bij de Technische Unie, maar wel één die qua onderdelen vergelijkbaar is: de VKG333M. Bij de Technische Unie te bestellen onder artikelnummer 6814543.
De brutoprijs daarvan is ¤1210,00. Stel dat de installateur inderdaad 70% korting krijgt, blijft daar nog ¤363 ex. btw. over. Oftewel ¤ 439,23 incl. btw. Volgens mij is dat duurder...
De ADM416G aardlekautomaat heeft trouwens een bruto adviesprijs van ¤188. Bij 70% korting wordt dat ¤68,24 incl btw, dat is inderdaad een paar tientjes goedkoper dan sandervunderink. Maar geen idee of een installateur daar daadwerkelijk 70% korting op krijgt, ik krijg dat in ieder geval niet

(wel op een complete kast).
[..]
Zo te zien aan de foto's van de huidige situatie wordt het inderdaad wel "een beetje rommelen met de buizen" ja.

Een fatsoenlijk installateur zoekt ook meteen even uit hoe de groepen in de woning verdeeld zijn, zodat hij dit zinnig over de 3 fasen kan verdelen en meteen een kloppende groepenverklaring bij de nieuwe kast kan achterlaten.
Aarding / vereffening in de meterkast nog even fatsoeneren.
Allemaal niet schokkend natuurlijk maar het kost wel tijd.
Even zonder gekheid.
Sander Vunderink is tegenwoordig goedkoper dan de groothandel, met scherpe inkoopconditie.
Gewoon omdat die enorm veel verhandelen.
En de installateur moet ook voorrijden, werk voorbereiden (inkoop en verzameling materiaal)
En de nodige indirecte afschrijvingen doen. Achter elke 2-3 monteurs zit tegenwoordig ook 1 man binnen.
Een uurloon voor een gemiddelde (kleine) installateur is als kostprijs al ¤55,- /uur.
Dan nog een uur werkvoorbereiding en facturafhandeling. En 4 uur arbeid.
Dan is ¤800 ex BTW gewoon een eerlijke prijs.
Die installateur maakt een opleverrapport en wordt geaudit volgens iso9001 of andere. En bewaart jouw stukken 5 jaar.
Als er wat gebeurt ben je dan gedekt en dit kan dan wel 1000en euro’s schelen.