abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196436771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Was je energieverbruik ook navenant laag? Twee woningen op 1x25A...
Geen idee. Ik gebruikte toen niet zo vaak 12,5a tegelijktertijd omdat ik maar 3 groepen had in het huis. Dus wasmachine ging niet tegelijkertijd aan met stofzuiger of de droger.
De buurman had nog die andere 2 volle aansluitingen erbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196491269
¤450
Ex BTW :{w

[ Bericht 93% gewijzigd door Lospedrosa op 30-11-2020 23:20:27 ]
Vakman pur sang
pi_196491522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:26 schreef XanderH het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring... Ik kan bestellen bij diverse groothandels maar als ik geen haast heb doe ik dat liever niet.

Diezelfde groepenkast die sandervunderink.nl voor ¤ 426,48 incl. btw heeft, vind ik niet terug bij de Technische Unie, maar wel één die qua onderdelen vergelijkbaar is: de VKG333M. Bij de Technische Unie te bestellen onder artikelnummer 6814543.

De brutoprijs daarvan is ¤1210,00. Stel dat de installateur inderdaad 70% korting krijgt, blijft daar nog ¤363 ex. btw. over. Oftewel ¤ 439,23 incl. btw. Volgens mij is dat duurder...

De ADM416G aardlekautomaat heeft trouwens een bruto adviesprijs van ¤188. Bij 70% korting wordt dat ¤68,24 incl btw, dat is inderdaad een paar tientjes goedkoper dan sandervunderink. Maar geen idee of een installateur daar daadwerkelijk 70% korting op krijgt, ik krijg dat in ieder geval niet :+ (wel op een complete kast).
[..]

Zo te zien aan de foto's van de huidige situatie wordt het inderdaad wel "een beetje rommelen met de buizen" ja. :+

Een fatsoenlijk installateur zoekt ook meteen even uit hoe de groepen in de woning verdeeld zijn, zodat hij dit zinnig over de 3 fasen kan verdelen en meteen een kloppende groepenverklaring bij de nieuwe kast kan achterlaten.

Aarding / vereffening in de meterkast nog even fatsoeneren.

Allemaal niet schokkend natuurlijk maar het kost wel tijd.
Even zonder gekheid.
Sander Vunderink is tegenwoordig goedkoper dan de groothandel, met scherpe inkoopconditie.
Gewoon omdat die enorm veel verhandelen.

En de installateur moet ook voorrijden, werk voorbereiden (inkoop en verzameling materiaal)
En de nodige indirecte afschrijvingen doen. Achter elke 2-3 monteurs zit tegenwoordig ook 1 man binnen.

Een uurloon voor een gemiddelde (kleine) installateur is als kostprijs al ¤55,- /uur.
Dan nog een uur werkvoorbereiding en facturafhandeling. En 4 uur arbeid.
Dan is ¤800 ex BTW gewoon een eerlijke prijs.

Die installateur maakt een opleverrapport en wordt geaudit volgens iso9001 of andere. En bewaart jouw stukken 5 jaar.
Als er wat gebeurt ben je dan gedekt en dit kan dan wel 1000en euro’s schelen.
Vakman pur sang
pi_196495265
De elektricien is hier geweest.. we gaan het nog anders doen. In mijn woning heb ik een behoorlijk grote aanbouw dat gebruikt wordt als woonruimte. De CV ruimte en de bijkeuken bevinden zich ook in die aanbouw.
Alle aansluitingen in de aanbouw zijn aangesloten op 1 enkele groep, behalve het stopcontact van wasmachine/droger (beiden op 1 groep).

We gaan in de aanbouw, in de CV ruimte een tweede groepenkast plaatsen waar alles van de aanbouw wordt aangesloten. De wasmachine, droger en oven krijgen dan ook nog aparte groepen, evenals de CV ketel en sommige andere wandcontactdozen

Dan hebben we dus twee meterkasten, een voor de hoofdwoning en een voor de aanbouw.

[ Bericht 2% gewijzigd door falling_away op 01-12-2020 11:21:01 ]
Alpha kenny one
pi_196495752
Ehhh, wat voor hoofdaansluiting heb je? Met een standaard huisaansluiting voldoet de opzet waarschijnlijk niet aan de standaarden mbt. selectiviteit.
pi_196495829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Ehhh, wat voor hoofdaansluiting heb je? Met een standaard huisaansluiting voldoet de opzet waarschijnlijk niet aan de standaarden mbt. selectiviteit.
3-fase aansluiting. Of bedoel je dat niet
Overigens. het is een behoorlijke aanbouw, maar er is nu ook weer niet zo gek veel aangesloten daar. In de bijkeuken dus de wasmachiner/droger en een oven. In de overige ruimtes twee PC's en een TV en verlichting. een wat groter huis heeft dat ook allemaal. Alleen is het onhandig om allemaal nieuwe kabels te trekken vanuit die ene meterkast.. zijn idee was dus om die tweede meterkast te plaatsen zodat je van daaruit makkelijker nieuwe groepen voor de aanbouw kunt regelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door falling_away op 01-12-2020 11:35:31 ]
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')