Als je de scholen sluit heeft de heel veel gevolgen waar echt over nagedacht dient te worden. Het probleem is dat je mensen dwingt zelf thuis te blijven, waarvan dat in veel opzichten gewoon al lastig is want simpelweg de grootste bevolkingsgroep ban Nederland kan niet eens thuis werken. Voor de besmettingen en ziekenhuisopnames ongetwijfeld een goed idee maar dat lijkt me niet het enige cijfer waar we ons blind op moeten staren.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee dat vergeet ik niet hoor. Ik snap dat heel goed zelfs! Het is niet dat ik het onderschat en ideaal is het zeker niet. Maar ik zou geen betere maatregel weten op dit moment.
Kinderen nemen ookquote:Op dinsdag 24 november 2020 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat je kinderen neemt en ze vervolgens ook nog eens in huis moet hebben overdag![]()
Mee eensquote:Op dinsdag 24 november 2020 15:44 schreef JosMert het volgende:
In oktober was er sprake vaneen paar weken minder vrijheid. Dat is inmiddels dus een maand of drie.
Er wordt niet gekeken naar de betaalbaarheid, niet of we dit aankunnen, nee alles moet wijken voor de lichamelijke gezondheidszorg.
Een beetje meer begrip voor de samenleving zou een en ander beter te verteren maken.
quote:De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas wil internationale reizigers straks alleen aan boord toelaten als ze gevaccineerd zijn tegen het coronavirus. "We kijken momenteel naar het wijzigen van onze voorwaarden voor mensen die internationaal vliegen."
Dat zeg ik nu ook al een goed half jaar maar voorlopig zien we nog geen enkel greintje doortastend vermogen vanuit het kabinet.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kom eens met een plan joh.
Vraag is of dat juridisch wel kan natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
Hadden we deze al gezien?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-inenten-vaccineren
[..]
Die zegt gewoon wat de plannen zijn. En zo worden het maanden en maanden wat worden toegevoegd....bizar.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef OProg het volgende:
Ik heb eigenlijk ook wel het vermoeden dat ze hier intern weer een hoop gedoe over gaan krijgen omdat Hugo voor de zoveelste keer voor zijn beurt staat te lullen.
Zeker Australië lijkt zich tot nog toe niet veel aan te trekken van juridische haalbaarheid ergens van, die doen 't gewoon.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vraag is of dat juridisch wel kan natuurlijk.
Nee, maar ben hier nul verbaasd over hoor. Gaan er heel veel meer volgen, reken daar maar op.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is niet dat je dit niet kon zien aankomen. Daarom verbaast het me enigszins wel dat we ons zo makkelijk van alles wijs laten maken en maatregelen op laten leggen. Niet dat ze niet goed zouden zijn, dat laat ik even in het midden, maar het gemak waarmee we de overheid volgen zonder een kritische noot baart me wel enigszins zorgen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:48 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Die zegt gewoon wat de plannen zijn. En zo worden het maanden en maanden wat worden toegevoegd....bizar.
Mooi. Als ze dat op vluchten van en naar Europa willen doen gelden er andere regels.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker Australië lijkt zich tot nog toe niet veel aan te trekken van juridische haalbaarheid ergens van, die doen 't gewoon.
Wel een groot verschil hierin. Stel dat Australië het verplicht stelt en (noem maar wat) Singapore niet. Als je dan met Qantas naar Singapore wilt vliegen, of een code-sharer van Qantas heb je 't nog steeds nodig. Als landen het verplicht stellen oké, maar een vliegmaatschappij heeft hier naar mijn mening helemaal niets over te zeggen. Het is nog niet zo, het is nog een idee, maar tochquote:Op dinsdag 24 november 2020 15:53 schreef Xenorium het volgende:
Als de vliegtuigmaatschappij de vaccinatie niet verplicht stelt, dan doet het land van bestemming dat wel. Is ook niet heel raar, bijvoorbeeld sommige landen in de tropen (Maleisië) eisen bijvoorbeeld dat je gevaccineerd bent tegen Polio.
Covid-19 wordt gewoon aan het rijtje toegevoegd, no biggie toch.
Nu Corendon, TUI en Ryanair nog en ook alle coronawappies willen een vaccinatie!quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou een vliegtuigmaatschappij dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel een groot verschil hierin. Stel dat Australië het verplicht stelt en (noem maar wat) Singapore niet. Als je dan met Qantas naar Singapore wilt vliegen, of een code-sharer van Qantas heb je 't nog steeds nodig. Als landen het verplicht stellen oké, maar een vliegmaatschappij heeft hier naar mijn mening helemaal niets over te zeggen. Het is nog niet zo, het is nog een idee, maar toch
Mee eens, Maar nu het plan van vliegbaard. We zitten hier niet om alleen kritiek te geven, maar ook om te zeggen hoe het wel moet. Dus nu het doortastende vermogen van jou.....quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik nu ook al een goed half jaar maar voorlopig zien we nog geen enkel greintje doortastend vermogen vanuit het kabinet.
Zorg op gang houden en wachten op het vaccin lijkt het enige plan te zijn wat op tafel ligt.
Omdat het naar mijn mening (in elk geval hier in NL) medische informatie is die ze niets aangaat, een vraag is die ze niet eens mogen stellen en de deur opent voor ongelijke behandeling.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zou een vliegtuigmaatschappij dat niet kunnen?
Nee joh, die roept al wekenlang van alles en er word nooit een probleem van gemaakt verder.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef OProg het volgende:
Ik heb eigenlijk ook wel het vermoeden dat ze hier intern weer een hoop gedoe over gaan krijgen omdat Hugo voor de zoveelste keer voor zijn beurt staat te lullen.
Er zijn binnen het kabinet al de hele tijd verschillende kampen. Ik gok eigenlijk dat Wiebes toch nog niet echt in deze plannen meegenomen is. En dat het dus nog gezellig gaat worden.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:48 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Die zegt gewoon wat de plannen zijn. En zo worden het maanden en maanden wat worden toegevoegd....bizar.
Geen enkel land heeft een ander plan dan uitzitten tot het vaccin. Ja, landen die alles maar dicht gooien of gegooid hebben.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kom eens met een plan joh.
Ooit wel eens naar de USA gevlogen? Dan komt er terwijl je in de rij staat om in te checken ook een pipo van de luchtvaartmaatschappij naar je toe en die gaat je dan vragen waarom je naar de USA gaat? Of je in de afgelopen tijd naar bepaalde plekken hebt gereisd, of in aanraking bent geweest met bepaalde figuren/organisaties en meer van dat soort invasive vragen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat het naar mijn mening (in elk geval hier in NL) medische informatie is die ze niets aangaat, een vraag is die ze niet eens mogen stellen en de deur opent voor ongelijke behandeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |