abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196393040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Nee dat vergeet ik niet hoor. Ik snap dat heel goed zelfs! Het is niet dat ik het onderschat en ideaal is het zeker niet. Maar ik zou geen betere maatregel weten op dit moment.
Als je de scholen sluit heeft de heel veel gevolgen waar echt over nagedacht dient te worden. Het probleem is dat je mensen dwingt zelf thuis te blijven, waarvan dat in veel opzichten gewoon al lastig is want simpelweg de grootste bevolkingsgroep ban Nederland kan niet eens thuis werken. Voor de besmettingen en ziekenhuisopnames ongetwijfeld een goed idee maar dat lijkt me niet het enige cijfer waar we ons blind op moeten staren.
pi_196393048
twitter

Kom eens met een plan joh.
zie email 27 oktober
pi_196393084
In oktober was er sprake vaneen paar weken minder vrijheid. Dat is inmiddels dus een maand of drie.

Er wordt niet gekeken naar de betaalbaarheid, niet of we dit aankunnen, nee alles moet wijken voor de lichamelijke gezondheidszorg.

Een beetje meer begrip voor de samenleving zou een en ander beter te verteren maken.
pi_196393092
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja want stel je voor dat je kinderen neemt en ze vervolgens ook nog eens in huis moet hebben overdag 8-) ;)
Kinderen nemen ook |:(

Als men kinderen krijgt gaan ze er bij voorbaat niet van uit dat die kinderen thuis gehouden moeten worden omdat er een pandemie aan zat te komen.
pi_196393095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:44 schreef JosMert het volgende:
In oktober was er sprake vaneen paar weken minder vrijheid. Dat is inmiddels dus een maand of drie.

Er wordt niet gekeken naar de betaalbaarheid, niet of we dit aankunnen, nee alles moet wijken voor de lichamelijke gezondheidszorg.

Een beetje meer begrip voor de samenleving zou een en ander beter te verteren maken.
Mee eens :)
pi_196393112
Hadden we deze al gezien? :)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-inenten-vaccineren

quote:
De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas wil internationale reizigers straks alleen aan boord toelaten als ze gevaccineerd zijn tegen het coronavirus. "We kijken momenteel naar het wijzigen van onze voorwaarden voor mensen die internationaal vliegen."
  dinsdag 24 november 2020 @ 15:46:10 #282
14505 OProg
A Life in Music
pi_196393114
Ik heb eigenlijk ook wel het vermoeden dat ze hier intern weer een hoop gedoe over gaan krijgen omdat Hugo voor de zoveelste keer voor zijn beurt staat te lullen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196393124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat zeg ik nu ook al een goed half jaar maar voorlopig zien we nog geen enkel greintje doortastend vermogen vanuit het kabinet.

Zorg op gang houden en wachten op het vaccin lijkt het enige plan te zijn wat op tafel ligt.
pi_196393138
quote:
Vraag is of dat juridisch wel kan natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_196393152
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef OProg het volgende:
Ik heb eigenlijk ook wel het vermoeden dat ze hier intern weer een hoop gedoe over gaan krijgen omdat Hugo voor de zoveelste keer voor zijn beurt staat te lullen.
Die zegt gewoon wat de plannen zijn. En zo worden het maanden en maanden wat worden toegevoegd....bizar.
pi_196393155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vraag is of dat juridisch wel kan natuurlijk.
Zeker Australië lijkt zich tot nog toe niet veel aan te trekken van juridische haalbaarheid ergens van, die doen 't gewoon.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 15:49:51 #287
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196393187
quote:
Nee, maar ben hier nul verbaasd over hoor. Gaan er heel veel meer volgen, reken daar maar op.
pi_196393201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:48 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Die zegt gewoon wat de plannen zijn. En zo worden het maanden en maanden wat worden toegevoegd....bizar.
Het is niet dat je dit niet kon zien aankomen. Daarom verbaast het me enigszins wel dat we ons zo makkelijk van alles wijs laten maken en maatregelen op laten leggen. Niet dat ze niet goed zouden zijn, dat laat ik even in het midden, maar het gemak waarmee we de overheid volgen zonder een kritische noot baart me wel enigszins zorgen.
pi_196393237
Als de vliegtuigmaatschappij de vaccinatie niet verplicht stelt, dan doet het land van bestemming dat wel. Is ook niet heel raar, bijvoorbeeld sommige landen in de tropen (Maleisië) eisen bijvoorbeeld dat je gevaccineerd bent tegen Polio.

Covid-19 wordt gewoon aan het rijtje toegevoegd, no biggie toch.
pi_196393245
De derde golf is alweer voorbij! Op naar de 0 na de kerstvakantie! En de 4de golf ietwat later!
pi_196393268
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zeker Australië lijkt zich tot nog toe niet veel aan te trekken van juridische haalbaarheid ergens van, die doen 't gewoon.
Mooi. Als ze dat op vluchten van en naar Europa willen doen gelden er andere regels.
zie email 27 oktober
pi_196393270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:53 schreef Xenorium het volgende:
Als de vliegtuigmaatschappij de vaccinatie niet verplicht stelt, dan doet het land van bestemming dat wel. Is ook niet heel raar, bijvoorbeeld sommige landen in de tropen (Maleisië) eisen bijvoorbeeld dat je gevaccineerd bent tegen Polio.

Covid-19 wordt gewoon aan het rijtje toegevoegd, no biggie toch.
Wel een groot verschil hierin. Stel dat Australië het verplicht stelt en (noem maar wat) Singapore niet. Als je dan met Qantas naar Singapore wilt vliegen, of een code-sharer van Qantas heb je 't nog steeds nodig. Als landen het verplicht stellen oké, maar een vliegmaatschappij heeft hier naar mijn mening helemaal niets over te zeggen. Het is nog niet zo, het is nog een idee, maar toch :)
pi_196393278
quote:
Nu Corendon, TUI en Ryanair nog en ook alle coronawappies willen een vaccinatie!
pi_196393294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wel een groot verschil hierin. Stel dat Australië het verplicht stelt en (noem maar wat) Singapore niet. Als je dan met Qantas naar Singapore wilt vliegen, of een code-sharer van Qantas heb je 't nog steeds nodig. Als landen het verplicht stellen oké, maar een vliegmaatschappij heeft hier naar mijn mening helemaal niets over te zeggen. Het is nog niet zo, het is nog een idee, maar toch :)
Waarom zou een vliegtuigmaatschappij dat niet kunnen?
pi_196393297
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat zeg ik nu ook al een goed half jaar maar voorlopig zien we nog geen enkel greintje doortastend vermogen vanuit het kabinet.

Zorg op gang houden en wachten op het vaccin lijkt het enige plan te zijn wat op tafel ligt.
Mee eens, Maar nu het plan van vliegbaard. We zitten hier niet om alleen kritiek te geven, maar ook om te zeggen hoe het wel moet. Dus nu het doortastende vermogen van jou.....
edit: Dit was wellicht wat te cynisch naar jou toe. Ik bedoel eigenlijk dat we kritisch moeten zijn, maar we weten zelf ook niet de oplossing. Dat is inclusief mijzelf uiteraard.
pi_196393318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom zou een vliegtuigmaatschappij dat niet kunnen?
Omdat het naar mijn mening (in elk geval hier in NL) medische informatie is die ze niets aangaat, een vraag is die ze niet eens mogen stellen en de deur opent voor ongelijke behandeling.
pi_196393331
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:46 schreef OProg het volgende:
Nee joh, die roept al wekenlang van alles en er word nooit een probleem van gemaakt verder.

Verder geen verrassing natuurlijk dat hij aangeeft dat we nog langer in een gedeeltelijke lockdown gaan zitten; daling gaat gewoon niet snel genoeg. Dat zagen we hier een paar weken geleden al wel in; dat ze het gewoon zouden blijven verschuiven.

Al maanden duidelijk dat ze eigenlijk enkel kijken naar de besmettingscijfers, opnames en doden. Andere dingen tellen veel minder mee. Of uberhaupt niet. Jammer, maar niks verrassends helaas.
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:00:42 #298
14505 OProg
A Life in Music
pi_196393346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:48 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Er zijn binnen het kabinet al de hele tijd verschillende kampen. Ik gok eigenlijk dat Wiebes toch nog niet echt in deze plannen meegenomen is. En dat het dus nog gezellig gaat worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196393355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geen enkel land heeft een ander plan dan uitzitten tot het vaccin. Ja, landen die alles maar dicht gooien of gegooid hebben.

Al maandenlang wordt er hier geroepen om "een plan", maar wat verwacht men? Oprechte vraag. Snap echt niet wat men verwacht te krijgen.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 16:01:50 #300
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196393358
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat het naar mijn mening (in elk geval hier in NL) medische informatie is die ze niets aangaat, een vraag is die ze niet eens mogen stellen en de deur opent voor ongelijke behandeling.
Ooit wel eens naar de USA gevlogen? Dan komt er terwijl je in de rij staat om in te checken ook een pipo van de luchtvaartmaatschappij naar je toe en die gaat je dan vragen waarom je naar de USA gaat? Of je in de afgelopen tijd naar bepaalde plekken hebt gereisd, of in aanraking bent geweest met bepaalde figuren/organisaties en meer van dat soort invasive vragen.
Moet je ook antwoord op geven anders mag je mooi even uit de rij stappen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')