Zo ver ik weet groeit een canna zoals een caladium. Die sterven in de herfst uiteindelijk af. Bladeren afknippen en knollen/rhizomen uit de aarde halen en koel en donker bewaren. In het voorjaar weer planten.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:59 schreef YourCaptor het volgende:
Weer een plant vermoord hier. En hij ging zo lekker.![]()
Canna Indica, hij groeide als kool, blad na blad erbij. En nu ineens alles heel slap en geel/bruine bladeren. Ik had hem wel verplaatst, naar iets minder lichte plek. Denk dat hij daar niet van gediend was.
Het gekke is dat het laatste nieuwe blad ongeveer 1 maand geleden nog kwam. Dus ver in de herfst, eigenlijk begin winter.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:00 schreef n0a het volgende:
[..]
Zo ver ik weet groeit een canna zoals een caladium. Die sterven in de herfst uiteindelijk af. Bladeren afknippen en knollen/rhizomen uit de aarde halen en koel en donker bewaren. In het voorjaar weer planten.
Blad niet afknippen maar af laten sterven dat is beter voor de opslag van energie in de knol. Ik laat de knol gewoon in de pot staan, geef geen water tot aan begin van de lente en dan begin ik weer opnieuw.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:00 schreef n0a het volgende:
[..]
Zo ver ik weet groeit een canna zoals een caladium. Die sterven in de herfst uiteindelijk af. Bladeren afknippen en knollen/rhizomen uit de aarde halen en koel en donker bewaren. In het voorjaar weer planten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 10-02-2021 14:22:13 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik weet echt helemaal niks van laurier, sorry!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:12 schreef uitloopkast het volgende:
Hoi allemaal, mijn laurierplant heeft al een tijdje last van opkrullende, verblekende bladeren. Weet iemand misschien wat ik kan doen? Het houdt al een hele lange tijd aan, hij heeft ook nog gezonde bladeren en takken, maar het gaat niet over. Alvast bedankt!
Moet even uitvogelen hoe ik een foto kan toevoegen
Ik ken laurier enkel van buiten als haag...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:12 schreef uitloopkast het volgende:
Hoi allemaal, mijn laurierplant heeft al een tijdje last van opkrullende, verblekende bladeren. Weet iemand misschien wat ik kan doen? Het houdt al een hele lange tijd aan, hij heeft ook nog gezonde bladeren en takken, maar het gaat niet over. Alvast bedankt!
Moet even uitvogelen hoe ik een foto kan toevoegen
Als het deze isquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Shiiiit, net een relatief jong takje van een klein plantje (naam even vergeten, zo'n klimplant met paarse, harige blaadjes, afgebroken.
Wat doe ik met het takje? In het water of in de aarde erbij steken?
Precies die! Vaderplant, oh ja!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het deze is
[ afbeelding ]
https://www.123planten.nl/verzorging/tips-tradescantia
k was hem zelf vergeten. Had hem vroeger op mijn tienerkamer, maar in mijn huis al jaren niet meer. Ik herkende wel je beschrijving en ik vind het echt een hele leuke plant. Ik ga hem dus zeker weer neerzetten nu.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Precies die! Vaderplant, oh ja!
Dankjewel, heb hem nu in het water gezet, hopelijk wordt het wat.
Het is ook een hele leuke plant! Leuk dat ik ertoe kon bijdragen dat je hem nu weer plaatst haha.quote:
Da's een Asplenium! Een soort varen iddquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Even jullie hulp nodig
Mijn vriend kocht allemaal leuke plantjes voor op de werkkamer want met al dat binnenzitten was dat hoognodig.
En hij kocht wat calatheas..
en nog wat anders dat ik niet helemaal kan plaatsen.
En spatjes.. (ik weet nooit hoe je dat schrijft.. spatifilum?)
En dus dit onwijs leuke “varentje”?
De grote vraag is vooral.. wat is het?
[ afbeelding ]
Nou ik ben benieuwd.. want ze zijn echt leukquote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's een Asplenium! Een soort varen idd
Leuke dingen. Wel lastig, ik houd ze nooit in leven. Nephrolepsis ook niet trouwens..
Die doet het hier prima.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:20 schreef BlackLining het volgende:
Nephrolepsis ook niet trouwens..
Nematoden eten de larven op, en met gele plakstrips vang je de volwassenen. Zo bestrijd je ze van twee kanten, en dat is het meest effectief. Ik heb ze ook in gortdroge cactussen gehad. Kaneel is veel gedoe met weinig resultaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 19:58 schreef LoaLoa het volgende:
Vraag voor de experts. Vliegjes die bij de planten vandaag komen. Ik lees verschillende "oplossingen". Wie heeft de gouden tip?
Zijn aaltjes de ollossing of is kaneel in water ook een optie?
Dat is misschien wel idee! Lokken ze die vliegjes ook?quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:24 schreef BlackLining het volgende:
Gelukkig zijn ze vooral voor jou irritant. Je plant heeft er weinig last van
Beetje rustig aan doen met het water. Liever te weinig dan te veel.
Edit: of neem er wat vleeseters bij!Drosera en Pinguicula lusten wel een rouwvliegje hoor.
Da's geen serieuze oplossingquote:Op woensdag 3 maart 2021 12:02 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Dat is misschien wel idee! Lokken ze die vliegjes ook?
Helaas... dan maar alles uit laten drogen. Hopelijk lost het een beetje op.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's geen serieuze oplossing
Het werkt wel, is leuk, maar een vleesetende plant in leven houden is een heel stuk omslachtiger dan minder water geven of aaltjes
Minder water, aaltjes of negeren. Dat zijn je opties.
Ja hoor, ziet er prima uit.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:09 schreef AnneX het volgende:
Gezien het nieuwe groene puntje heeft de plant het eigenlijk best naar zijn zin?
Sinds ik de ficus benjamin bewater en voedt volgens de app. plantsome istie 10 cm gegroeid.
Grappig... hier ook een ficus benjaminquote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:09 schreef AnneX het volgende:
Gezien het nieuwe groene puntje heeft de plant het eigenlijk best naar zijn zin?
Sinds ik de ficus benjamin bewater en voedt volgens de app. plantsome istie 10 cm gegroeid.
Nou ben ik wel heel benieuwd wat haar adviezen dan waren! Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Grappig... hier ook een ficus benjamin
Overigens plantsome hier maar weer de deur uit gedaan...
want DE plant waar ik hulp bij nodig had.. ging er alleen maar harder dood van.
inmiddels nieuwe woestijnrooszaadjes besteld en gevraagd aan die dame of ze er een "handleiding" bij wilde doen.
Die kreeg ik meteen meegestuurd met de orderbevestiging... en je ziet hem gewoon weer helemaal opleven.
En haar adviezen gaan lijnrecht in tegen wat ik online las tot nu toe...
Volgens mij heb ik zelfs alweer nieuwe blaadjes gespot een kleine week later.
Verder zag ik dat ze ook een handleiding had voor mn levende stenen... en superleuk..
ook toegepast.. en ineens komt er spontaan eentje op
(die stonden in een bakje met zaadjes op de vensterbank... echt al een hele tijd... gewoon te vegeteren.)
helemaal blij mee
voor je aarde zal het wel prima zijn.. maar kan me voorstellen dat het een wat karig leven is voor een regenworm... geen idee wat die voor eisen aan hun habitat hebben eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Net een regenworm gevonden in de pot van mijn bananenplant.Die plant staat sinds 8 maanden op dezelfde plek. Geen idee hoe ie aan een regenworm komt.
Toen bedacht ik me, zijn regenwormen misschien wel wenselijk ook voor andere kamerplanten, zodat ze de aarde lekker loswoelen. Ze zetten ook afval of oude bladeren om in meststoffen. Maar ik heb nog niet zoveel kunnen vinden over met opzet regenwormen in je kamerplantenpotten vrij laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |