Trouwens wel gister die docuserie 'De Gouden Lichting' op NPOstart/NLziet gekeken. Die 4 vrouwen waren de meiden die dingen klaarspeelden op het wereldpodium in de tijd dat ik als klein meisje op selectieturnen zat. Mijn spreekbeurten op de basisschool gingen over hen. Wat enorm treurig om te zien hoe die meiden, die ik als groot voorbeeld zag, zo enorm hebben moeten lijden om daar te staan. Dat was het allemaal niet waard.
Ik denk wel dat we langzaamaan eindelijk de goede kant op aan het gaan zijn om de turnsport gezonder te krijgen. Als ik eerlijk ben vind ik ook dat coaches als Vincent, die in het verleden grote fouten hebben gemaakt (en daar ook consequenties van moeten dragen!), maar zeggen daarvan te hebben geleerd en huidige (volwassen!) turnsters onder zich hebben die er alleen maar prettig mee trainen, wel een kans zouden moeten kunnen krijgen om te laten zien dat ze geleerd hebben hoe het dan wél moet. Je fouten kunnen rechtzetten maar lekker zijdelings buiten het nationale turnteam om. Dat eerder meer pijlen gericht worden op figuren als die Frank Louter die nooit eigen fouten hebben toegegeven en nooit consequenties hebben gezien.
Fuck the EBU.