abonnement Unibet Coolblue
pi_196379800
Stel dat je intern solliciteert op een functie die twee schalen hoger staat en je voor deze functie uiteindelijk wordt aangenomen, zou je dan ook echt 2 schalen omhoog kunnen schieten? Of is het hierbij alleen mogelijk om een schuine oversteek te maken?
pi_196379827
beiden gevallen kunnen. Je kan ook 3 schalen omhoog of tegen hetzelfde loon de nieuwe functie uitvoeren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196380069
In mijn sector/organisatie verplaats je dan in je nieuwe schaal naar de trede die het dichtst bij je oude salaris ligt, maar dan wel in jouw voordeel. Het bedrag bij die trede is dus niet lager dan wat je verdiende, maar waarschijnlijk ook niet meteen veel hoger. Je groeit wel sneller en langer door naar een hoger salaris, maar je merkt er dus niet meteen heel veel van. Maar het lijkt me dat je dit ook bedoelt met "schuine oversteek".
pi_196380344
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 17:19 schreef Paszzz het volgende:
Stel dat je intern solliciteert op een functie die twee schalen hoger staat en je voor deze functie uiteindelijk wordt aangenomen, zou je dan ook echt 2 schalen omhoog kunnen schieten? Of is het hierbij alleen mogelijk om een schuine oversteek te maken?
Als de functie twee schalen hoger is, dan is het toch logisch dat je dan die twee schalen meer gaat verdienen?

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 17:35 schreef Beldewouten het volgende:
In mijn sector/organisatie verplaats je dan in je nieuwe schaal naar de trede die het dichtst bij je oude salaris ligt, maar dan wel in jouw voordeel. Het bedrag bij die trede is dus niet lager dan wat je verdiende, maar waarschijnlijk ook niet meteen veel hoger. Je groeit wel sneller en langer door naar een hoger salaris, maar je merkt er dus niet meteen heel veel van. Maar het lijkt me dat je dit ook bedoelt met "schuine oversteek".
Bij een verschil van twee schalen is het al snel wel significant meer dan je oude loon :-P
pi_196380532
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 17:35 schreef Beldewouten het volgende:
In mijn sector/organisatie verplaats je dan in je nieuwe schaal naar de trede die het dichtst bij je oude salaris ligt, maar dan wel in jouw voordeel. Het bedrag bij die trede is dus niet lager dan wat je verdiende, maar waarschijnlijk ook niet meteen veel hoger. Je groeit wel sneller en langer door naar een hoger salaris, maar je merkt er dus niet meteen heel veel van. Maar het lijkt me dat je dit ook bedoelt met "schuine oversteek".
Ja dit bedoel ik idd. Thanks.
pi_196380791
Ik ben wel eens 3 schalen omhoog gegaan, maar toen werd m´n salaris opnieuw vastgesteld. De functie was te anders.
pi_196381927
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:57 schreef investeerdertje het volgende:
Als de functie twee schalen hoger is, dan is het toch logisch dat je dan die twee schalen meer gaat verdienen?

Bij een verschil van twee schalen is het al snel wel significant meer dan je oude loon :-P
Je hebt schalen en tredes. Stel dat TS nu in schaal 8 op trede 9 zit. Dan is de vraag of hij in schaal 10 ook op trede 9 komt of op de trede die in salaris trede 9 van schaal 10 het dichtst benadert.

In theorie kun je er zelfs op achteruit gaan; trede 1 van schaal 10 is (veel) minder dan trede 14 van schaal 8.
pi_196382021
Pas op voor aanloopschalen, als je nog niet aan de eisen voor de functie voldoet kunnen ze je daar in plaatsen.
pi_196382247
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je hebt schalen en tredes. Stel dat TS nu in schaal 8 op trede 9 zit. Dan is de vraag of hij in schaal 10 ook op trede 9 komt of op de trede die in salaris trede 9 van schaal 10 het dichtst benadert.

In theorie kun je er zelfs op achteruit gaan; trede 1 van schaal 10 is (veel) minder dan trede 14 van schaal 8.
In Nederland ga je er niet op loon in achteruit. Ga je dat wel ben je zelf een idioot :) Hoopte dat TS dat zelf zou begrijpen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:39 schreef Gustaf86 het volgende:
Pas op voor aanloopschalen, als je nog niet aan de eisen voor de functie voldoet kunnen ze je daar in plaatsen.
Zelfde gaat hier voor op, dat zijn mooie momenten om nee te zeggen en weg te lopen :)
pi_196382333
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:51 schreef investeerdertje het volgende:
In Nederland ga je er niet op loon in achteruit. Ga je dat wel ben je zelf een idioot :) Hoopte dat TS dat zelf zou begrijpen.
Het punt is dat je er ook niet per definitie in salaris op vooruit gaat. Veelal is het één trede hoger dan de trede die overeenkomt met het salaris dat je nu krijgt in je huidige schaal. Dat scheelt wel iets, maar het is geen wereld van verschil.
pi_196384219
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 17:35 schreef Beldewouten het volgende:
In mijn sector/organisatie verplaats je dan in je nieuwe schaal naar de trede die het dichtst bij je oude salaris ligt, maar dan wel in jouw voordeel. Het bedrag bij die trede is dus niet lager dan wat je verdiende, maar waarschijnlijk ook niet meteen veel hoger. Je groeit wel sneller en langer door naar een hoger salaris, maar je merkt er dus niet meteen heel veel van. Maar het lijkt me dat je dit ook bedoelt met "schuine oversteek".
Dat is gebruikelijk. Afhankelijk van je RSP kan die stap gerust significant zijn, omdat je doorgaans minimaal naar het schaalminimum gaat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196384629
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:51 schreef investeerdertje het volgende:
In Nederland ga je er niet op loon in achteruit. Ga je dat wel ben je zelf een idioot :) Hoopte dat TS dat zelf zou begrijpen.
Maar wat wel regelmatig gebeurt is dat je een schaal omhoog gaat maar een trede omlaag. Je hebt dan promotie gemaakt maar geen extra loon gekregen. Het verschil is dat je dan vervolgens wel weer hoger kan groeien, wat daarvoor niet kon. Maar dat voelt wel bagger, promotie zonder extra loon.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196385019
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is gebruikelijk. Afhankelijk van je RSP kan die stap gerust significant zijn, omdat je doorgaans minimaal naar het schaalminimum gaat.
Ik ben een zogenaamde trendvolger (van ambtenaren CAO) en ging zodoende van trede 8 in schaal 10 naar trede 6 in schaal 11, dat scheelde toen op het moment zelf ¤ 73 bruto erbij. Als je volgende schaal meteen een stuk hoger begint dan de schaal (in combinatie met de trede) waar je uit komt, heb je inderdaad (zoals je zegt) meteen meer voordeel. Daar heeft TS dus mogelijk mee te maken.
pi_196386377
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:46 schreef DX11 het volgende:

[..]

Maar wat wel regelmatig gebeurt is dat je een schaal omhoog gaat maar een trede omlaag. Je hebt dan promotie gemaakt maar geen extra loon gekregen. Het verschil is dat je dan vervolgens wel weer hoger kan groeien, wat daarvoor niet kon. Maar dat voelt wel bagger, promotie zonder extra loon.
Je bent er zelf bij als je hier mee akkoord gaat 😂
pi_196386418
Ja dat kan. Bij mij ook gebeurd. Maar meestal is de stap 1 schaal. Dat was trouwens ook echt wel lucratief.
Whatever...
pi_196386433
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 22:04 schreef Beldewouten het volgende:

[..]

Ik ben een zogenaamde trendvolger (van ambtenaren CAO) en ging zodoende van trede 8 in schaal 10 naar trede 6 in schaal 11, dat scheelde toen op het moment zelf ¤ 73 bruto erbij. Als je volgende schaal meteen een stuk hoger begint dan de schaal (in combinatie met de trede) waar je uit komt, heb je inderdaad (zoals je zegt) meteen meer voordeel. Daar heeft TS dus mogelijk mee te maken.
Als ze je salaris marktconform hebben gemaakt (dat is een trendvolger toch?) en je er dan 73¤ bruto op vooruit gaat dan is er toch iets bijzonders aan de hand. Hetzelfde is mij ook overkomen, heb alleen denk ik iets harder om het marktconforme loon gevraagd waardoor ik zeker niet horizontaal doorging, maar meer met een hockeycurve.
pi_196386630
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 23:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als ze je salaris marktconform hebben gemaakt (dat is een trendvolger toch?) en je er dan 73¤ bruto op vooruit gaat dan is er toch iets bijzonders aan de hand. Hetzelfde is mij ook overkomen, heb alleen denk ik iets harder om het marktconforme loon gevraagd waardoor ik zeker niet horizontaal doorging, maar meer met een hockeycurve.
Nee, trendvolger in de zin dat onze CAO zo ongeveer de ambtenaren CAO volgt. Bij overstappen van schaal 10 naar 11 ging ik er op dat moment ¤ 73 bruto op vooruit. Maar zowel oude als nieuwe schaal eindigt op trede 12. Trede 12 is in schaal 11 echter ¤ 713 hoger dan in schaal 10. Maar omdat ik parallel overgezet ben (zo zou ik dat noemen), daalde ik van trede 8 naar trede 6. Vanaf trede 6 verdiende ik dus meteen al ietsje meer, maar ik groei nu in de jaren daarna dus ¤ 713 verder door in inkomen (en ook langer, omdat ik vanaf trede 6 verder ga in schaal 11 in plaats van trede 8 in schaal 10).

Voor de volledigheid over de link: Ik ging van LB naar LC, vandaar 12 tredes (eindbedragen zijn hetzelfde als schaal 10 en 11 in die CAO zoals je kan zien, maar je bent wel sneller op het eindbedrag bij LB en LC, want met 12 tredes minder tredes dan schaal 10 en 11).

[ Bericht 1% gewijzigd door Beldewouten op 23-11-2020 23:53:09 ]
pi_196386690
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:46 schreef DX11 het volgende:

[..]

Maar wat wel regelmatig gebeurt is dat je een schaal omhoog gaat maar een trede omlaag. Je hebt dan promotie gemaakt maar geen extra loon gekregen. Het verschil is dat je dan vervolgens wel weer hoger kan groeien, wat daarvoor niet kon. Maar dat voelt wel bagger, promotie zonder extra loon.
In onze CAO mag dat niet. Als je een schaal hoger gaat kom je op de trede die het dichtst bij je huidige salaris ligt, echter mag het niet lager zijn. Dus je gaat er minimaal op vooruit op de korte termijn maar op de lange termijn wordt die kleine teleurstelling wel goedgemaakt.
Feel the fuzz!
pi_196387423
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 23:39 schreef Beldewouten het volgende:

[..]

Nee, trendvolger in de zin dat onze CAO zo ongeveer de ambtenaren CAO volgt. Bij overstappen van schaal 10 naar 11 ging ik er op dat moment ¤ 73 bruto op vooruit. Maar zowel oude als nieuwe schaal eindigt op trede 12. Trede 12 is in schaal 11 echter ¤ 713 hoger dan in schaal 10. Maar omdat ik parallel overgezet ben (zo zou ik dat noemen), daalde ik van trede 8 naar trede 6. Vanaf trede 6 verdiende ik dus meteen al ietsje meer, maar ik groei nu in de jaren daarna dus ¤ 713 verder door in inkomen (en ook langer, omdat ik vanaf trede 6 verder ga in schaal 11 in plaats van trede 8 in schaal 10).

Voor de volledigheid over de link: Ik ging van LB naar LC, vandaar 12 tredes (eindbedragen zijn hetzelfde als schaal 10 en 11 in die CAO zoals je kan zien, maar je bent wel sneller op het eindbedrag bij LB en LC, want met 12 tredes minder tredes dan schaal 10 en 11).
Ah, onderwijs, net geen ambtenaar 😉 dit heeft overigens weinig met het zijn van een trendvolger te maken. Dit is meer hoe het überhaupt werkt in cao beroepen bij een promotie. Vaak zijn ze niet te scheutig om je meer te geven als je een reguliere promotie krijgt. Alhoewel ik uit het onderwijs ook verhalen ken van mensen die in 4.5 jaar op trede 12 zitten door "gedwongen" wisselingen van werkgever omdat ze in de flexibele schil zitten (en telkens wel de kans voor de onderhandelingen hadden).

quote:
99s.gif Op maandag 23 november 2020 23:47 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

In onze CAO mag dat niet. Als je een schaal hoger gaat kom je op de trede die het dichtst bij je huidige salaris ligt, echter mag het niet lager zijn. Dus je gaat er minimaal op vooruit op de korte termijn maar op de lange termijn wordt die kleine teleurstelling wel goedgemaakt.
Ik ken eigenlijk geen cao waarin dit wel mag.
pi_196388303
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 23:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je bent er zelf bij als je hier mee akkoord gaat 😂
Dit... Alles kan, het is maar net hoe graag ze willen. Een Cao is het minimum niet het maximum.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196388667
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 17:35 schreef Beldewouten het volgende:
In mijn sector/organisatie verplaats je dan in je nieuwe schaal naar de trede die het dichtst bij je oude salaris ligt, maar dan wel in jouw voordeel. Het bedrag bij die trede is dus niet lager dan wat je verdiende, maar waarschijnlijk ook niet meteen veel hoger. Je groeit wel sneller en langer door naar een hoger salaris, maar je merkt er dus niet meteen heel veel van. Maar het lijkt me dat je dit ook bedoelt met "schuine oversteek".
Raar eigenlijk. Bij het bepalen van anciënniteit telt eigenlijk de relevante werkervaring.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196388787
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. Bij het bepalen van anciënniteit telt eigenlijk de relevante werkervaring.
Ze proberen de goedkoopste oplossing omdat als ze meer doen de directeur wil weten waarom er wordt afgeweken en dat wil een manager niet omdat dat extra werk kost, om dat te onderbouwen.
De manager hoopt dat jij als werknemer accepteert, maar dat hoeft uiteraard niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196389023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze proberen de goedkoopste oplossing omdat als ze meer doen de directeur wil weten waarom er wordt afgeweken en dat wil een manager niet omdat dat extra werk kost, om dat te onderbouwen.
De manager hoopt dat jij als werknemer accepteert, maar dat hoeft uiteraard niet.
Ja snap ik, vaak heeft het ook nog te maken met de eventuele loonruimte op de kostenplaats. Maar als werknemer zou ik niet zomaar accepteren dat ik met een anciënniteit van 8 jaar, word teruggeplaatst naar een anciënniteit van 4 jaar onder het mom van dan ga je er 82 euro bruto op vooruit!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196389088
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja snap ik, vaak heeft het ook nog te maken met de eventuele loonruimte op de kostenplaats. Maar als werknemer zou ik niet zomaar accepteren dat ik met een anciënniteit van 8 jaar, word teruggeplaatst naar een anciënniteit van 4 jaar onder het mom van dan ga je er 82 euro bruto op vooruit!
Dat zegt mij weer helemaal niks. Ik kijk naar het salaris en schalen, treden of andere dingen interesseert mij niks.

Nogmaals een cao of andere bindende regels zijn het minimum en niet het maximum.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196389246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zegt mij weer helemaal niks. Ik kijk naar het salaris en schalen, treden of andere dingen interesseert mij niks.

Nogmaals een cao of andere bindende regels zijn het minimum en niet het maximum.
Met anciënniteit bedoel ik treden. Eigenlijk hetzelfde als ervaringsjaren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196389419
quote:
99s.gif Op maandag 23 november 2020 23:47 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

In onze CAO mag dat niet. Als je een schaal hoger gaat kom je op de trede die het dichtst bij je huidige salaris ligt, echter mag het niet lager zijn. Dus je gaat er minimaal op vooruit op de korte termijn maar op de lange termijn wordt die kleine teleurstelling wel goedgemaakt.
Ik weet niet of je minimaal hier bedoelt als 'ten minste of 'maar een klein beetje'.

Of het minimaal (als in: klein beetje) is, hangt natuurlijk af van hoeveel hoger de naast hoger gelegen periodiek in de nieuwe functieschaal is.

Een promotie naar een hogere schaal is alleen leuk op lange termijn (hoger eindbedrag) of als je tegen 100% RSP schuurt voor doorgroei op korte termijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit... Alles kan, het is maar net hoe graag ze willen. Een Cao is het minimum niet het maximum.
Soms is een cao-bedrag wel degelijk het maximum :Y

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja snap ik, vaak heeft het ook nog te maken met de eventuele loonruimte op de kostenplaats. Maar als werknemer zou ik niet zomaar accepteren dat ik met een anciënniteit van 8 jaar, word teruggeplaatst naar een anciënniteit van 4 jaar onder het mom van dan ga je er 82 euro bruto op vooruit!
Dat bedrag past naar mijn mening inderdaad ook niet bij wat een promotie. Maar: er is wat voor te zeggen dat je niet evenveel ervaringsjaren in een functie in de nieuwe functieschaal hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196389725
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja snap ik, vaak heeft het ook nog te maken met de eventuele loonruimte op de kostenplaats. Maar als werknemer zou ik niet zomaar accepteren dat ik met een anciënniteit van 8 jaar, word teruggeplaatst naar een anciënniteit van 4 jaar onder het mom van dan ga je er 82 euro bruto op vooruit!
Van 8 naar 6 trede/jaar ging ik, niet naar 4. Verder snap ik je punt wel, want je hebt natuurlijk niet ineens minder jaren werkervaring. Je zou wel kunnen zeggen dat ik nu wat andere taken uitvoer (wat wel een beetje geholpen heeft om aanspraak te maken op die schaal) en wat betreft die taken heb ik nog niet die 8 jaar ervaring.

Maargoed, hier werkt het voor iedereen zo die een schaal omhoog gaat, dus ik heb weinig te willen. Gelukkig maakt het uiteindelijk wel wat meer uit dan initieel.
pi_196389794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik weet niet of je minimaal hier bedoelt als 'ten minste of 'maar een klein beetje'.

Of het minimaal (als in: klein beetje) is, hangt natuurlijk af van hoeveel hoger de naast hoger gelegen periodiek in de nieuwe functieschaal is.

Een promotie naar een hogere schaal is alleen leuk op lange termijn (hoger eindbedrag) of als je tegen 100% RSP schuurt voor doorgroei op korte termijn.
[..]

Soms is een cao-bedrag wel degelijk het maximum :Y
[..]

Dat bedrag past naar mijn mening inderdaad ook niet bij wat een promotie. Maar: er is wat voor te zeggen dat je niet evenveel ervaringsjaren in een functie in de nieuwe functieschaal hebt.
Er is niks wettelijks dat zegt dat niet meer mag geven dan de cao.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196393751
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Met anciënniteit bedoel ik treden. Eigenlijk hetzelfde als ervaringsjaren.
Als dat anciënniteit moet voorstellen zou ik aan de definitie werken die je toe past. Ik ken werkelijk niemand die er zo naar kijkt.
pi_196395756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is niks wettelijks dat zegt dat niet meer mag geven dan de cao.
Als het een standaard-cao (of -bepaling) betreft waarvan niet afgeweken mag worden dan zijn afspraken die daarvan afwijken nietig, artikel 12 Wet CAO. In geval van een standaard mag er niet afgeweken worden, niet ten gunste en niet ten nadele van de medewerker :N

[ Bericht 10% gewijzigd door baskick op 24-11-2020 19:10:14 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196397207
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Als het een standaard-cao (of -bepaling) betreft waarvan niet afgeweken mag worden dan zijn afspraken die daarvan afwijken nietig, artikel 12 Wet CAO. In geval van een standaard mag er niet afgeweken worden, niet ten gunste en niet ten nadele van de medewerker :N
dan overtreedt mijn huidige werkgever de wet en mijn vorige dus ook.
Ten eerste mijn salaris, want ik zit al jaren en jaren boven de maximale schaal en ten tweede heb ik meer vakantieuren dan wat er in de cao staat.

https://www.das.nl/ondern(...)afwijken-van-een-cao

[ Bericht 9% gewijzigd door sjorsie1982 op 24-11-2020 20:47:32 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196397371
Het mooiste is als je boven-cao terecht kunt komen. Daar wordt het echt leuk qua beloning en bonussen. Weet niet of ze dat bij de overheid doen overigens. Maar in het bedrijfsleven is dat een mooi doel.
Whatever...
pi_196397385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:46 schreef Spanky78 het volgende:
Het mooiste is als je boven-cao terecht kunt komen. Daar wordt het echt leuk qua beloning en bonussen. Weet niet of ze dat bij de overheid doen overigens. Maar in het bedrijfsleven is dat een mooi doel.
dat mag alleen niet volgens @baskick
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196397929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat mag alleen niet volgens @:baskick
Wél bij een minimum-cao, niet bij een standaard-cao. Staat impliciet ook in je eigen link.

Natuurlijk mag men boven-cao beloond worden; vaak is de cao dan niet of maar deels van toepassing verklaard.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')