Ik denk dat de UK dat meer in eigen hand heeft sinds Brexit, vandaar dat dat misschien iets duidelijker is. Maar een aantal ziekenhuizen hebben te horen gekregen inderdaad dat ze de eerste leveringen van het Pfizer vaccine kunnen verwachten 7-9 december.quote:Op maandag 30 november 2020 16:08 schreef GereDathan het volgende:
Heerlijk dat vaccin nieuws! Ik hoorde dat de UK al op 7 december wil starten, zouden ze daar al voorkennis hebben wanneer de goedkeuringen komen?
Dan zal het hier niet heel ander zijn verwacht ik, na goedkeuring zal het vaccinatiegeweld overal ter wereld losbarsten denk ik.quote:Op maandag 30 november 2020 16:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk dat de UK dat meer in eigen hand heeft sinds Brexit, vandaar dat dat misschien iets duidelijker is. Maar een aantal ziekenhuizen hebben te horen gekregen inderdaad dat ze de eerste leveringen van het Pfizer vaccine kunnen verwachten 7-9 december.
Ik ga popcorn bestellen.quote:Op maandag 30 november 2020 16:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan zal het hier niet heel ander zijn verwacht ik, na goedkeuring zal het vaccinatiegeweld overal ter wereld losbarsten denk ik.
Spannende tijd, hoe eerder hoe beter!
Hebben we toch nog een reden om elkaar op 1 januari het beste te wensen voor het nieuwe jaar.quote:Op maandag 30 november 2020 16:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan zal het hier niet heel ander zijn verwacht ik, na goedkeuring zal het vaccinatiegeweld overal ter wereld losbarsten denk ik.
Ze zullen nu hun productieprocessen en distributie kanalan aan het maximaliseren zijn overal. Waarschijnlijk zullen er de eerste maanden van het Pfizer en Moderna vaccin nog niet veel doses beschikbaar zijn. Engeland maakt de keuze om eerst zorgpersoneel ipv ouderen te vaccineren, vooral ivm de distributie uitdagingen van de RNA vaccins. Ik kan me voorstellen dat andere landen dat anders doen, zeker gezien dat de vaccin ook lijken te zorgen tot minder ziekte als men ziek wordt, dat zou ook onder ouderen het aantal ziekenhuisopnames sterk kunnen reduceren.quote:Op maandag 30 november 2020 16:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Weekcijfers ook weer lagerquote:
quote:Status 01-12
Positief getest (*1) +4.045 (527.523)
Ziekenhuisopnames (*1) +59 (17.677), 3,4% van positief getest
Kliniek-opnames (*2) -35 (momenteel 1.205)
IC-opnames (*2) -3 (478 momenteel, 5.534 tot nu toe), 1,0% van positief getest
Overleden (*1) +62 (9.438), 1,8% van positief getest
Zoals meestal op dinsdag meer nieuwe opnames dan op maandag. Echter veel minder nieuwe opnames dan wel geweest is. Wederom een beperkt aantal nieuwe opnames op de IC.quote:Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 1683, 38 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1205 buiten de Intensive Care, 35 minder dan gisteren. Op de IC liggen 478 COVID-patiënten, 3 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 506 non-COVID-patiënten op de IC, 31 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 984, 28 meer dan gisteren. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 187 in de kliniek en 20 op de IC.
Mooie cijfers zeg! Wel effe wennen dat de layout net even anders is.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:50 schreef simonblue het volgende:
In het (nieuwe) formaat van BDDataplan:
[..]
quote:De Jonge: Als alles meezit gaat vaccinatie in de week van 4 januari van start
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |