abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196389906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt toch ook dat "deskundigen die het kabinet adviseren denken dat de herfstvakantie er mede toe kan hebben geleid dat er een daling in het aantal besmettingen was."

Red Team?
Wie anders. Maar er is hier inmiddels al genoeg duiding gegeven door oa @VoMy dat het niet erg waarschijnlijk was dat de scholen de enige factor waren/zijn
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196389912
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
En daar is de pushmelding van NOS. Dit gaat er komen hoor :Y (de discussie of het nodig/verstandig is even terzijde).
Ben benieuwd welke weken ze eventueel kiezen. In december of januari verlengen.
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:43:04 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196389915
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 03:01 schreef Za het volgende:

[..]

Je gaf expliciet aan dat het geen chimpanzee virus betrof (ik quote je hier: "Het is dus geen chimpanseevirus, wel dat het daarin is geplaatst zodat het o.a. op/in chimpansees kan worden getest")

Nooit eerder is dit virus (dat jij omschrijft als lichaamseigen en natuurlijk), dat werd geïsoleerd uit de uitwerpselen van in het wild levende chimpanzees, wat daarna gekloond en genetisch gemanipuleerd is gebruikt/goedgekeurd als vector voor een vaccin. En nu is het OK bevonden om de halve wereldbevolking, jong en oud mee te vaccineren.
[..]

HIV is ook afkomstig van apen.
Geweldig en ook wat kinderachtig om de gedachte van een reply selectief te vermaken met als doel het te ontkrachten om een eigen punt (welke ?) te laten doorschijnen. Jammer, dat het stop voor mij met het selectief zinnen uitlichten met als doel die opneuken. Sws heb ik een pesthekel aan discussies waarbij men argumenteert met wat en hoe iemand ooit in 1898, in een wat andere context, zei. Het gaat dan niet meer om de inhoud maar om iemand te vangen.

Dat "chimpanseevirus" is door mij in de context gebruikt dat het virus mensen niet tot chimpansees vermaakt zoals vaak blasfemerend wordt/werd gesuggereerd. Net of het zo erg is dat wij als soort afkomstig zijn van dezelfde evolutielijnen.
Het is een gangbaar adenovirus variant bij chimpansees dat relatief ongevaarlijk is voor mensen. Dat lichaamseigen is gericht op hoe ons lichaam de afweer zelf maakt n.a.v. vectoractivering ipv dit via mRNA meer doelgericht gaat reageren om T-cellen te maken. Ik heb dit uit en te na, toegelicht.
Mijn mRNA statement is vooral omdat men vermoed dat rommelen met mRNA grotere risico's heeft op en voor auto-immuniteitsaandoeningen.

Die uitwerpselen verzin je er zelf bij om het weerzinwekkend te maken waarbij ik mijn neus niet optrek voor een beetje stront als ik de stal schoonmaak. De rest is is vooral extrapolatie.

Ongeveer, zo andere virussen die gevaarlijk zijn voor mensen vinden altijd hun oorsprong in flora en vooral fauna waar wij "toevallig" grote verwantschap mee hebben. Net als dat griep afkomstig is van gevogelte. Kweetniet wat verder hier je punt is; "dat honden hondsdolheid veroorzaken ? of koeien de gekke koeien ziekte ? of vleermuizen corona ?"
De oorsprong vwb ontstaan van het virus heb ik van meet af aan onbelangrijk gevonden omdat het de discussie vertroebelt en zo niet bijdraagt aan een werkbare oplossing.

Ik ben het met je eens, zoals je overal (onderbouwd) kunt teruglezen, dat we zeker niet als een kip zonder kop - waar het op lijkt - de bevolking massaal moeten gaan inenten omdat het OMT dat een geweldig goed idee vindt.
Dat ik soms iets lijk te promoten (liever vector dan mRNA) is dat vooral afwegen en zeker niet om het daarmee zelf te overwegen. Ik zou mijzelf en degene die mij lief zijn alleen inenten als dat echt niet anders kan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196389927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt toch ook dat "deskundigen die het kabinet adviseren denken dat de herfstvakantie er mede toe kan hebben geleid dat er een daling in het aantal besmettingen was."

Red Team?
Van Dissel heeft het tijdens de briefing ook over een potentieel effect van de herfstvakantie gehad.
pi_196389940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke weken ze eventueel kiezen. In december of januari verlengen.
Ik denk een week eerder (en misschien ook wel een week extra in januari).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:46:04 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196389963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat ze dit keer niet zwichten voor de druk.
Rubberen Rutte bezwijkt wel hoor.
pi_196389988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk een week eerder (en misschien ook wel een week extra in januari).
Ervoor zou inderdaad logischer zijn.

Ben overigens benieuwd hoeveel gesteggel dat op zou leveren voor ouders. De kerstvakantie begint al over een maand. Dat betekent dat vervroegen al over drie (of zelfs twee) weken zal gebeuren. Aangezien het advies waarschijnlijk minimaal een week gaat duren heb je kans dat men slechts één week van tevoren hoort dat ouders twee weken extra opvang moeten regelen.

Hierbij ga ik ervan uit dat ze zowel primair als secundair onderwijs langer dicht willen gooien. Immers, volgens hun eigen modelleringen heeft met name van het (langer) sluiten van primair onderwijs een groot effect.
pi_196389996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens, beetje relativeren mag wel
Vrij land, dat mag dus.
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:49:44 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196390007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vrij land, dat mag dus.
zeker maar dat Red Team vind ik storender
pi_196390021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

zeker maar dat Red Team vind ik storender
Ik niet :).
pi_196390022
Maar jongens, het is toch helemaal geen verrassing dat de herfstvakantie een positief effect heeft gehad? Je kunt toch nergens naar toe met je gezin, ouders nemen meer vrij, geen lekker weer dus iedereen zit thuis -> benadert de situatie van maart nog het meeste tot nu toe denk ik.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:55 #287
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_196390024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat kan ook prima zonder het hele mediacircus erbij te betrekken om de druk op te voeren.
Het is kennelijk nodig want de scholen worden amper genoemd door Rutte en co. Daarnaast blijft Arie Slob oorverdovend stil.
pi_196390027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ervoor zou inderdaad logischer zijn.

Ben overigens benieuwd hoeveel gesteggel dat op zou leveren voor ouders. De kerstvakantie begint al over een maand. Dat betekent dat vervroegen al over drie (of zelfs twee) weken zal gebeuren. Aangezien het advies waarschijnlijk minimaal een week gaat duren heb je kans dat men slechts één week van tevoren hoort dat ouders twee weken extra opvang moeten regelen.

Hierbij ga ik ervan uit dat ze zowel primair als secundair onderwijs langer dicht willen gooien. Immers, volgens hun eigen modelleringen heeft met name van het (langer) sluiten van primair onderwijs een groot effect.
Zal wel vanaf vrijdag 11 December tot maandag 4 januari worden. (3,5 week dus)
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:51:19 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196390029
Nou vind ik dit uiteraard een slecht idee, maar als ze dan toch aan een langere vakantie willen beginnen, doe dan alsjeblieft de week/2 weken erna. Reden 1: met de feestdagen zoekt uiteindelijk toch iedereen elkaar op, als er dan allerlei besmettingen in huiselijke kring ontstaan dan is de besmettelijkheid van de schoolkinderen er in elk geval een heel eind af als de scholen half januari weer starten. Reden 2: de week voor de kerstvakantie zijn er door vrijwel alle scholen afsluitende activiteiten gepland, even iets anders dan gewoon les. Bijna alle buitenlesactiviteiten zijn natuurlijk al geschrapt, zo'n weekje is gewoon even nodig voor alle betrokkenen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196390060
Maar dan wel even de biep en action sluiten aub.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196390073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
Nou vind ik dit uiteraard een slecht idee, maar als ze dan toch aan een langere vakantie willen beginnen, doe dan alsjeblieft de week/2 weken erna. Reden 1: met de feestdagen zoekt uiteindelijk toch iedereen elkaar op, als er dan allerlei besmettingen in huiselijke kring ontstaan dan is de besmettelijkheid van de schoolkinderen er in elk geval een heel eind af als de scholen half januari weer starten. Reden 2: de week voor de kerstvakantie zijn er door vrijwel alle scholen afsluitende activiteiten gepland, even iets anders dan gewoon les. Bijna alle buitenlesactiviteiten zijn natuurlijk al geschrapt, zo'n weekje is gewoon even nodig voor alle betrokkenen.
Maar je kunt je afvragen hoe valide deze argumenten zijn als het doel is om de ziekenhuizen (sneller) te ontlasten.
pi_196390082
Wat ik wel opvallend vind: in Duitsland hebben ze dus al aangekondigd het aantal gasten een week lang naar max. 10 te verhogen, maar de R zit daar nog steeds op of rond de 1?
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:27 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196390091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
als de horeca dicht blijft in december zou het nog niet zo'n gek idee zijn om alle niet noodzakelijke winkels ook te sluiten de 1e 2 weken van januari
pi_196390093
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar je kunt je afvragen hoe valide deze argumenten zijn als het doel is om de ziekenhuizen (sneller) te ontlasten.
Eens hoor.
Het kon wel eens hard gaan met de ziekenhuizen op een gegeven moment.

Maar zo te zien wachten ze sowieso nog 2 weken met een nieuw advies.
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:39 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196390094
Gaat dit alleen om de middelbare scholen?
pi_196390100
Tja, sommige werden hier uitgelachen over het zogenaamde "herfstvakantie effect", maar was gewoon best een reële theorie.
pi_196390101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
Natuurlijk niet. De winkels sluiten komt zeer ongelegen en gaan ze nu echt niet doen.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 11:56:15 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196390106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wou ik ook vragen, volgens mij wel? Aangezien ik nergens iets lees over basisscholen.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 11:56:33 #299
236264 crew  capricia
pi_196390110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop het.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196390114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. De feestdagen zijn toch een verloren zaak qua maatregelen volhouden, dan beter in het nieuwe jaar meteen goed beginnen. Januari is toch al een saaie donkere maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')