Wie anders. Maar er is hier inmiddels al genoeg duiding gegeven door oa @VoMy dat het niet erg waarschijnlijk was dat de scholen de enige factor waren/zijnquote:Op dinsdag 24 november 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt toch ook dat "deskundigen die het kabinet adviseren denken dat de herfstvakantie er mede toe kan hebben geleid dat er een daling in het aantal besmettingen was."
Red Team?
Ben benieuwd welke weken ze eventueel kiezen. In december of januari verlengen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
En daar is de pushmelding van NOS. Dit gaat er komen hoor(de discussie of het nodig/verstandig is even terzijde).
Geweldig en ook wat kinderachtig om de gedachte van een reply selectief te vermaken met als doel het te ontkrachten om een eigen punt (welke ?) te laten doorschijnen. Jammer, dat het stop voor mij met het selectief zinnen uitlichten met als doel die opneuken. Sws heb ik een pesthekel aan discussies waarbij men argumenteert met wat en hoe iemand ooit in 1898, in een wat andere context, zei. Het gaat dan niet meer om de inhoud maar om iemand te vangen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 03:01 schreef Za het volgende:
[..]
Je gaf expliciet aan dat het geen chimpanzee virus betrof (ik quote je hier: "Het is dus geen chimpanseevirus, wel dat het daarin is geplaatst zodat het o.a. op/in chimpansees kan worden getest")
Nooit eerder is dit virus (dat jij omschrijft als lichaamseigen en natuurlijk), dat werd geïsoleerd uit de uitwerpselen van in het wild levende chimpanzees, wat daarna gekloond en genetisch gemanipuleerd is gebruikt/goedgekeurd als vector voor een vaccin. En nu is het OK bevonden om de halve wereldbevolking, jong en oud mee te vaccineren.
[..]
HIV is ook afkomstig van apen.
Van Dissel heeft het tijdens de briefing ook over een potentieel effect van de herfstvakantie gehad.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt toch ook dat "deskundigen die het kabinet adviseren denken dat de herfstvakantie er mede toe kan hebben geleid dat er een daling in het aantal besmettingen was."
Red Team?
Ik denk een week eerder (en misschien ook wel een week extra in januari).quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke weken ze eventueel kiezen. In december of januari verlengen.
Rubberen Rutte bezwijkt wel hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze dit keer niet zwichten voor de druk.
Ervoor zou inderdaad logischer zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk een week eerder (en misschien ook wel een week extra in januari).
Vrij land, dat mag dus.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het niet mee eens, beetje relativeren mag wel
Ik nietquote:Op dinsdag 24 november 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar dat Red Team vind ik storender
Het is kennelijk nodig want de scholen worden amper genoemd door Rutte en co. Daarnaast blijft Arie Slob oorverdovend stil.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan ook prima zonder het hele mediacircus erbij te betrekken om de druk op te voeren.
Zal wel vanaf vrijdag 11 December tot maandag 4 januari worden. (3,5 week dus)quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervoor zou inderdaad logischer zijn.
Ben overigens benieuwd hoeveel gesteggel dat op zou leveren voor ouders. De kerstvakantie begint al over een maand. Dat betekent dat vervroegen al over drie (of zelfs twee) weken zal gebeuren. Aangezien het advies waarschijnlijk minimaal een week gaat duren heb je kans dat men slechts één week van tevoren hoort dat ouders twee weken extra opvang moeten regelen.
Hierbij ga ik ervan uit dat ze zowel primair als secundair onderwijs langer dicht willen gooien. Immers, volgens hun eigen modelleringen heeft met name van het (langer) sluiten van primair onderwijs een groot effect.
Maar je kunt je afvragen hoe valide deze argumenten zijn als het doel is om de ziekenhuizen (sneller) te ontlasten.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
Nou vind ik dit uiteraard een slecht idee, maar als ze dan toch aan een langere vakantie willen beginnen, doe dan alsjeblieft de week/2 weken erna. Reden 1: met de feestdagen zoekt uiteindelijk toch iedereen elkaar op, als er dan allerlei besmettingen in huiselijke kring ontstaan dan is de besmettelijkheid van de schoolkinderen er in elk geval een heel eind af als de scholen half januari weer starten. Reden 2: de week voor de kerstvakantie zijn er door vrijwel alle scholen afsluitende activiteiten gepland, even iets anders dan gewoon les. Bijna alle buitenlesactiviteiten zijn natuurlijk al geschrapt, zo'n weekje is gewoon even nodig voor alle betrokkenen.
als de horeca dicht blijft in december zou het nog niet zo'n gek idee zijn om alle niet noodzakelijke winkels ook te sluiten de 1e 2 weken van januariquote:Op dinsdag 24 november 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
Maar dan wel even de biep en action sluiten aub.
Eens hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar je kunt je afvragen hoe valide deze argumenten zijn als het doel is om de ziekenhuizen (sneller) te ontlasten.
Natuurlijk niet. De winkels sluiten komt zeer ongelegen en gaan ze nu echt niet doen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
Maar dan wel even de biep en action sluiten aub.
Wou ik ook vragen, volgens mij wel? Aangezien ik nergens iets lees over basisscholen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat dit alleen om de middelbare scholen?
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat dit alleen om de middelbare scholen?
Hier ben ik het helemaal mee eens. De feestdagen zijn toch een verloren zaak qua maatregelen volhouden, dan beter in het nieuwe jaar meteen goed beginnen. Januari is toch al een saaie donkere maand.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
Nou vind ik dit uiteraard een slecht idee, maar als ze dan toch aan een langere vakantie willen beginnen, doe dan alsjeblieft de week/2 weken erna. Reden 1: met de feestdagen zoekt uiteindelijk toch iedereen elkaar op, als er dan allerlei besmettingen in huiselijke kring ontstaan dan is de besmettelijkheid van de schoolkinderen er in elk geval een heel eind af als de scholen half januari weer starten. Reden 2: de week voor de kerstvakantie zijn er door vrijwel alle scholen afsluitende activiteiten gepland, even iets anders dan gewoon les. Bijna alle buitenlesactiviteiten zijn natuurlijk al geschrapt, zo'n weekje is gewoon even nodig voor alle betrokkenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |