Gelijkspel danquote:Op maandag 30 november 2020 12:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij ook niet voor jouw posts, laten we het quitte noemen.
Wat bazel je nou man. Nederland een achterlijk land ?quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:31 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zonde dit. Zo blijft Nederland een achterlijk land met achterstelling. Een prutsend old boys network
Parttime betekent dat je 35 uur of minder per week werkt. In Nederland werkt 73,8 procent van de werkende vrouwen in deeltijd, versus 23 procent van de mannen. In de EU werkt in totaal 30,8 procent van de vrouwelijke arbeidskracht in deeltijd; in Zweden 31,7 procent.10 sep. 2019quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:31 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zonde dit. Zo blijft Nederland een achterlijk land met achterstelling. Een prutsend old boys network
Nu leg je de nadruk op één specifiek aspect terwijl het zoveel meer is. Flauw.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:59 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Parttime betekent dat je 35 uur of minder per week werkt. In Nederland werkt 73,8 procent van de werkende vrouwen in deeltijd, versus 23 procent van de mannen. In de EU werkt in totaal 30,8 procent van de vrouwelijke arbeidskracht in deeltijd; in Zweden 31,7 procent.10 sep. 2019
Daarnaast zijn er steeds meer mensen met een niet westerse achtergrond op de universiteiten en doen vrouwen het beter dan mannen in het onderwijs.
Sommige dingen hebben tijd nodig, en het is gevaarlijk en onzinnig om daar teveel activisme op los te laten.
Dat je in een deeltijdbaan niet snel de top bereikt is gewoon logisch.
Prima besluit van de kamer om de rem op te zetten op dit geforceerde gedoe.
Ik ben helemaal voor vrouwen in de top, maar niet geforceerd in deeltijdbanen.
Dat zetje moet echter niet bestaan uit discriminatie.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu leg je de nadruk op één specifiek aspect terwijl het zoveel meer is. Flauw.
Sterker nog, de Nederlandse deeltijdcultuur is onderdeel van het probleem. In plaats van het Scandinavische model.
En Nederland loopt achter op andere landen hierin, qua vrouwen op de universiteit in hoge posities en in de top van organisaties. Dat kan wel een zetje gebruiken. Vraagt continu aandacht.
Dus Nederlandse vrouwen zijn minder ambitieus dan elders in de ontwikkelde wereld?quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:27 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat zetje moet echter niet bestaan uit discriminatie.
Er zijn gewoon meer mannen bereid zich te pletter te werken voor een topfunctie.
En voor een topfunctie is dat noodzakelijk.
Wat ik al zei, ik ben helemaal voor vrouwen in topfuncties, maar niet op een geforceerde manier.
Ik denk dat de meeste vrouwen helemaal niet zitten te wachten op een topfunctie, en wat mij betreft hebben ze daar groot gelijk in.
Persoonlijk lijkt een topfunctie me verschrikkelijk.
Welke andere aspecten doel je op?
Een man kan ook vaker thuis zijn, en meer voor de kinderen zorgen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dus Nederlandse vrouwen zijn minder ambitieus dan elders in de ontwikkelde wereld?
Of zou het aan de omstandigheden liggen, zoals onze dure kinderopvang
Dan zou je juist moeten stimuleren dat vrouwen ambities waar kunnen maken. Dat is de beste garantie voor een laag kindertal. Zoals we zien in dat type geëmancipeerde landen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:41 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een man kan ook vaker thuis zijn, en meer voor de kinderen zorgen.
Er gaat al veel teveel geld naar allerlei kindersubsidies, en er zijn veel teveel mensen voor de manier waarop de mens leeft, vooral in het westen.
Ik zie heel graag minder kinderen, en minder mensen in de toekomst.
Kinderloosheid zou gestimuleerd moeten worden.
Volgens mij kunnen vrouwen hun ambities waarmaken, meer dan ooit.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan zou je juist moeten stimuleren dat vrouwen ambities waar kunnen maken. Dat is de beste garantie voor een laag kindertal. Zoals we zien in dat type geëmancipeerde landen.
Kindersubsidies zijn duur doordat de kinderopvang zo duur is. Want de VVD vrinden moeten wel kunnen graaien.
In zowat alle niet-Katholieke landen gaat dat beter ja. Dus de Noord Europese landen inclusief Duitsland, en Noord Amerika.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:53 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen vrouwen hun ambities waarmaken, meer dan ooit.
En ja, er zijn vast plaatsen waar dat beter/sneller gaat.
Als jij me zelf van repliek zou dienen wil ik dat best, maar het zijn altijd eindeloze linkdumps, en daar heb ik idd geen zin in.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In zowat alle niet-Katholieke landen gaat dat beter ja. Dus de Noord Europese landen inclusief Duitsland, en Noord Amerika.
Ook typisch:
[ twitter ]
Zodat deze discussie niet eens gevoerd kan worden. Top! Dus kan ik jouw claims niet eens van repliek dienen op die manier. Of misschien wel zien dat er geen probleem is.
Drugsgebruik komt vaker voor bij jongens en mannen. Veel hooggeplaatste heren doen regelmatig een lijntje.quote:Op zondag 22 november 2020 23:16 schreef Gibraltar70 het volgende:
Een maatschappij heeft gewoon conservatieve elementen nodig binnen de culturele dimensie anders raakt het in verval. De vitaliteit raakt gekanaliseerd door constante bevrediging en de verpaupering doet mede hierdoor haar intrede.
Ik heb er geen zin in om als samenleving, overheid of zorgverlener, vrouwen op te ruimen die door drugsgebruik zijn verloederd. Ik vind dat onze gezinnen moeten voorkomen dat de situatie überhaupt zo kan geraken.
De jaren 50 belden. De KVP gaat je aanklagen wegens plagiaat.quote:Op zondag 22 november 2020 23:09 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Mijn grootste kritiek is op de vrije moraal, die vooral in de jaren zestig sterk in trek raakte. Het resultaat daarvan is gebroken gezinnen en een gebrek aan huiselijk moreel gezag.
Ik denk wel dat we niet alles moreel zomaar zelf zouden moeten mogen bepalen. Als we als samenleving moeten betalen voor het verwerken van de schadelijke consequenties, dan mogen we er aan de voorkant ook iets van vinden.
De kritiek op de vrije moraal snap ik en is prima. Maar ik denk niet dat het probleem alcohol en drugsgebruik is. Meer het idee dat we geen basis hebben om op terug te vallen.quote:Op zondag 22 november 2020 23:09 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Mijn grootste kritiek is op de vrije moraal, die vooral in de jaren zestig sterk in trek raakte. Het resultaat daarvan is gebroken gezinnen en een gebrek aan huiselijk moreel gezag.
Ik denk wel dat we niet alles moreel zomaar zelf zouden moeten mogen bepalen. Als we als samenleving moeten betalen voor het verwerken van de schadelijke consequenties, dan mogen we er aan de voorkant ook iets van vinden.
Dat dienstbare is natuurlijk lachwekkend maar desondanks staan hier best wat goede dingen in die de avonden voor veel stellen (wederzijds) een stuk rustiger en kalmer zouden maken in een onrustige tijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:55 schreef capricia het volgende:
Ik volg altijd deze adviezen;
[ afbeelding ]
Hierbij mijn aanzoek om te trouwenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:55 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Welk deel zou jij specifiek aanbevelen?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat dienstbare is natuurlijk lachwekkend maar desondanks staan hier best wat goede dingen in die de avonden voor veel stellen (wederzijds) een stuk rustiger en kalmer zouden maken in een onrustige tijd.
Handige tips voor mij als huisman, dank je! Ik zie dat ik tot nu toe schromelijk tekort schiet.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:55 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Als je nou slim bent dan trouw je met @capricia en dan ben je allebei helemaal verzorgd en gelukkigquote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Handige tips voor mij als huisman, dank je! Ik zie dat ik tot nu toe schromelijk tekort schiet.
Eén probleem: ik ben al geĺukkig met mijn vrouw... de enige zorg die ik nu heb of zij wel gelukkig is met mij, omdat ik niet aan @capricia haar tips voldoe. Volgens dit artikel kan mijn vrouw onmogelijk tevreden met me zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je nou slim bent dan trouw je met @:capricia en dan ben je allebei helemaal verzorgd en gelukkig
Ik ken je niet echt. Maar als ik zie hoe jij je (christelijke) waarden op dit forum uitdraagt, kan ik alleen maar denken dat je vrouw een enorme bofkont is met zo'n man als jij in de keukenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén probleem: ik ben al geĺukkig met mijn vrouw... de enige zorg die ik nu heb of zij wel gelukkig is met mij, omdat ik niet aan @:capricia haar tips voldoe. Volgens dit artikel kan mijn vrouw onmogelijk tevreden met me zijn
Beetje begrip voor elkaar, niet meteen met al te zware kost aankomen. Niet teveel geluid in de ruimte. Zorgen voor een opgeruimd huis waardoor je ook meer rust krijgt.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welk deel zou jij specifiek aanbevelen?
Maar dit artikel geeft juist aan dat alles van een kant moet komen dus dat lijkt mij juist niet van toepassingquote:Op zaterdag 21 mei 2022 12:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Beetje begrip voor elkaar, niet meteen met al te zware kost aankomen. Niet teveel geluid in de ruimte. Zorgen voor een opgeruimd huis waardoor je ook meer rust krijgt.
Vind het best goed klinken.
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén probleem: ik ben al geĺukkig met mijn vrouw... de enige zorg die ik nu heb of zij wel gelukkig is met mij, omdat ik niet aan @:capricia haar tips voldoe. Volgens dit artikel kan mijn vrouw onmogelijk tevreden met me zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |