abonnement Unibet Coolblue
pi_196373486
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, het andere regime was dus ook 2 dosissen.

Zijn de absolute cijfers (hoeveel personen in totaal ziek werden) ook bekend?
Zover heb ik nog niet gelezen. Ik lees meestal over de vaccins in de aparte topics daarover. ;)
COR / Vaccins wereldwijd #3 - Volgens Hugo in Q2 2020!


Mensen als George en Za plaatsen continue updates over de vaccins.

Ik zie wel nu via deze Tweet en het artikel een hele website gewijd aan het Oxford/AZ-vaccin:
The Oxford Vaccine.
en deze:
Covid-19 Vaccine Trials

[ Bericht 5% gewijzigd door Salina op 23-11-2020 09:33:28 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196373488
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:21 schreef groenen het volgende:

[..]

Spoetnik goden 92%.
De Spoetnik ging me net ff te snel... :X
pi_196373507
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:23 schreef Salina het volgende:

[..]

Zover heb ik nog niet gelezen. Ik lees meestal over de vaccins in de aparte topics daarover. ;)

Mensen als George en Za plaatsen continue updates over de vaccins.

Ik zie wel nu via deze Tweet en het artikel een hele website gewijd aan het Oxford/AZ-vaccin:
The Oxford Vaccine.
en deze:
Covid-19 Vaccine Trials
Beetje doorlezen graag. Wij wachten op een samenvatting hier, he? :{
pi_196373524
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:23 schreef Salina het volgende:

[..]

Zover heb ik nog niet gelezen. Ik lees meestal over de vaccins in de aparte topics daarover. ;)

Mensen als George en Za plaatsen continue updates over de vaccins.

Ik zie wel nu via deze Tweet en het artikel een hele website gewijd aan het Oxford/AZ-vaccin:
The Oxford Vaccine.
en deze:
Covid-19 Vaccine Trials
Ah:
quote:
Phase 3 interim analysis including 131 Covid-19 cases indicates that the vaccine is 70.4% effective when combining data from two dosing regimens
In the two different dose regimens vaccine efficacy was 90% in one and 62% in the other
Higher efficacy regimen used a halved first dose and standard second dose
Early indication that vaccine could reduce virus transmission from an observed reduction in asymptomatic infections
There were no hospitalised or severe cases in anyone who received the vaccine
Large safety database from over 24,000 volunteers from clinical trials in the UK, Brazil and South Africa, with follow up since April
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 23 november 2020 @ 09:27:52 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196373525
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2020 09:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Vraag mij dan wel af, die hebben al een behoorlijk aantal weken het vaccin, maar het dodenaantal elke dag was nog nooit zo hoog als de laatste 3 dagen in Rusland
Zo snel gaat dat niet he.. zelfs als ze daar al een aantal weken aan het vaccineren zijn geslagen (is hier eigenlijk concreet nieuws over uit betrouwbare bronnen?) dan zit er a) vertraging op en b) ze hebben daar ook heel wat mensen die een prik moeten, dat kan wel even gaan duren
  maandag 23 november 2020 @ 09:37:12 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196373619
Vandaag weer ruim over de 6000, neem ik aan.

En WTF was die berichtgeving van de NOS gisteren ("meer dan 600 minder!")

Dat gebeurt elk weekend, eikels :|W
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 23 november 2020 @ 09:39:47 #262
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196373645
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:37 schreef DustPuppy het volgende:
Vandaag weer ruim over de 6000, neem ik aan.

En WTF was die berichtgeving van de NOS gisteren ("meer dan 600 minder!")

Dat gebeurt elk weekend, eikels :|W
Dit soort posts... echt...
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196373658
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:37 schreef DustPuppy het volgende:
Vandaag weer ruim over de 6000, neem ik aan.

En WTF was die berichtgeving van de NOS gisteren ("meer dan 600 minder!")

Dat gebeurt elk weekend, eikels :|W
Dat maakt het toch niet minder waar?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196373675
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2020 09:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Vraag mij dan wel af, die hebben al een behoorlijk aantal weken het vaccin, maar het dodenaantal elke dag was nog nooit zo hoog als de laatste 3 dagen in Rusland
Gek want je zou verwachten dat binnen 1 dag alle russen ingeent zouden zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196373684
Ironisch wel dat we waarschijnlijk vroeger kunnen beginnen met vaccinaties dankzij de tweede golf, die voldoende besmettingen in de vaccin trials opleverde om de werkzaamheid te kunnen beoordelen....
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196373701
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:44 schreef crystal_meth het volgende:
Ironisch wel dat we waarschijnlijk vroeger kunnen beginnen met vaccinaties dankzij de tweede golf, die voldoende besmettingen in de vaccin trials opleverde om de werkzaamheid te kunnen beoordelen....
Volgens mij deden ze toch echt hun trials in brazilie en de vs
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 november 2020 @ 09:45:54 #267
22565 asco
Los in deze tent
pi_196373708
Ik heb de kans dat 2021 een "normaal" jaar zou kunnen worden afgeschreven.
Geen teleurstellingen meer voor mij komend jaar. :7

Ik zie het gewoon donker in. Net zoals op 27-02 toen ik in een appgroep schreef dat je alle grote evenementen wel op je buik kon schrijven binnen afzienbare tijd. "Gek, dat gaat ECHT niet gebeuren, hahaha."
Rrrrright. :')

Al met al heb ik gelukkig nog steeds niet veel last van dit virus. Maar last heb je eigenlijk zelden als je bewust kinderloos bent. In feite alleen maar luxe problemen.

Voor de rest; succes met hopen op wonderen komend jaar. ^O^
  maandag 23 november 2020 @ 09:47:50 #268
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196373735
Sjonge jonge.. monday blues is aan vanochtend in dit topic.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 09:48:45 #269
5428 crew  miss_sly
pi_196373748
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 08:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Yep.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je doet in de zorg, gezien wat je post over dit hele gebeuren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 november 2020 @ 09:50:55 #270
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196373766
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat maakt het toch niet minder waar?
Maar tevens ontzettend irrelevant.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196373770
Ik geloof wel in een mooi jaar *O*

Verwacht nog wel een laatste golf in de maanden januari/februari, gezien de feestdagen en wintersport. Maar heb toch echt goede hoop dat vanaf de lente met een vaccin en sneltesten heel veel meer kan. Uiteindelijk zullen we nog wel het hele jaar op één of andere manier last hebben van corona, maar ik geloof niet dat we nog echt zware lockdowns krijgen.
  maandag 23 november 2020 @ 09:51:48 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196373779
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit soort posts... echt...
Vertel?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 09:52:33 #273
5428 crew  miss_sly
pi_196373789
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:51 schreef Simmertje het volgende:
Ik geloof wel in een mooi jaar *O*

Verwacht nog wel een laatste golf in de maanden januari/februari, gezien de feestdagen en wintersport. Maar heb toch echt goede hoop dat vanaf de lente met een vaccin en sneltesten heel veel meer kan. Uiteindelijk zullen we nog wel het hele jaar op één of andere manier last hebben van corona, maar ik geloof niet dat we nog echt zware lockdowns krijgen.
Zoiets denk ik ook :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196373794
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:47 schreef DonDruiper het volgende:
Sjonge jonge.. monday blues is aan vanochtend in dit topic.
Hij heeft gewoon een punt, als er niet op korte termijn echt grootschalig gestart wordt met een vaccin wereldwijd, dan kan 2021 ook gewoon grotendeels de prullenbak in hoor.

Tenzij we een enorme draai gaan maken met het beleid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196373796
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar tevens ontzettend irrelevant.
Voor jou? Ik vind het wel relevant
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196373808
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens mij deden ze toch echt hun trials in brazilie en de vs
toch ook in Europa? Maar goed, zal het herformuleren: we hebben het vooral te danken aan het gebrek aan effectieve maatregelen in de landen waar de trials gedaan werden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 23 november 2020 @ 09:54:25 #277
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196373813
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor jou? Ik vind het wel relevant
Zonder duiding heeft het echt nul relevantie. En die duiding zat er niet bij.

En dan vandaag weer allemaal geschokt reageren als het ineens weer omhoog gaat zeker.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196373814
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
These preliminary data indicate that the vaccine is 70.4% effective, with tests on two different dose regimens showing that the vaccine was 90% effective if administered at a half dose and then at a full dose, or 62% effective if administered in two full doses.

Wel eigenaardig dat de effectiviteit zo drastisch omlaag gaat als je een dubbele dosis geeft t.o.v. 1½ dosis. Dan ga ik haast twijfel aan de robuustheid van de gebruikte statistische methode.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196373832
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zonder duiding heeft het echt nul relevantie. En die duiding zat er niet bij.

En dan vandaag weer allemaal geschokt reageren als het ineens weer omhoog gaat zeker.
Ik vind het wel relevant en natuurlijk is het schokkend als er vandaag weer meer positieve tests zijn, dat is het altijd bij elke stijging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196373833
twitter


Plot twist: de ergste anti-vaxxers werken in de zorg? Vind het op zich niet zo shocking, i.t.t. wat steeds wordt gezegd is zorgpersoneel niet zaligmakend. Wel bijzonder natuurlijk. Als je je moeder een kus geeft is dat eEn kLaP iN hEt gEzIcHt vAn dE zOrG!!! Is dit nu een klap in het gezicht van de maatschappij door de zorg?
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 09:56:32 #281
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196373834
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:45 schreef asco het volgende:
Ik heb de kans dat 2021 een "normaal" jaar zou kunnen worden afgeschreven.
Geen teleurstellingen meer voor mij komend jaar. :7

Ik zie het gewoon donker in. Net zoals op 27-02 toen ik in een appgroep schreef dat je alle grote evenementen wel op je buik kon schrijven binnen afzienbare tijd. "Gek, dat gaat ECHT niet gebeuren, hahaha."
Rrrrright. :')

Al met al heb ik gelukkig nog steeds niet veel last van dit virus. Maar last heb je eigenlijk zelden als je bewust kinderloos bent. In feite alleen maar luxe problemen.

Voor de rest; succes met hopen op wonderen komend jaar. ^O^
Misschien geen normaal jaar, maar wel een jaar van 'terug naar normaal'. Ik denk dat gedurende 2021 langzaam steeds meer dingen weer gaan kunnen, steeds meer dingen open gaan. Dat stemt mij wel positief.

Tuurlijk zal het 1 januari niet zijn, 1 februari waarschijnlijk ook niet. Maar zelfs zonder vaccin hebben we de zomermaanden die net als dit jaar eigenlijk best oké waren, op grote evenementen na. Ik vermoed dat als het vaccin breed uitgerold is en evementen enzo weer kunnen, dat we een vrachtwagenlading gigantische evenementen in korte tijd gaan krijgen.

Dat je keuzestress krijgt omdat er teveel leuke dingen tegelijk gebeuren eigenlijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 23 november 2020 @ 09:57:05 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196373843
Mbt dat vaccin dat eraan zit te komen.
Gaat die ervoor zorgen dat ik geen Corona krijg? Dat ik het wel krijg, maar niet besmettelijk ben?
Dat ik het wel krijg, maar geen symptomen krijg?
Is dat bij iemand hier bekend?
pi_196373847
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik vind het wel relevant en natuurlijk is het schokkend als er vandaag weer meer positieve tests zijn, dat is het altijd bij elke stijging.
Ik verwacht alleen maar een verdere daling, want vandaag bestaat nog minder dan gisteren een groot deel van de testen uit weekendresultaten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 09:58:35 #284
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196373862
quote:
2s.gif Op maandag 23 november 2020 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Mbt dat vaccin dat eraan zit te komen.
Gaat die ervoor zorgen dat ik geen Corona krijg? Dat ik het wel krijg, maar niet besmettelijk ben?
Dat ik het wel krijg, maar geen symptomen krijg?
Is dat bij iemand hier bekend?
Voor zover ik het begrijp zorgt het ervoor dat je lichaam anti-stoffen maakt. Oftewel, je lichaam reageert sneller, waardoor je minder last krijgt. Of je helemaal geen symptomen krijgt is mij niet helemaal duidelijk, maar het zou er in elk geval voor moeten zorgen dat het voor jezelf een stuk milder moet zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196373863
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:56 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Plot twist: de ergste anti-vaxxers werken in de zorg? Vind het op zich niet zo shocking, i.t.t. wat steeds wordt gezegd is zorgpersoneel niet zaligmakend. Wel bijzonder natuurlijk. Als je je moeder een kus geeft is dat eEn kLaP iN hEt gEzIcHt vAn dE zOrG!!! Is dit nu een klap in het gezicht van de maatschappij door de zorg?
Terechte vraag. Toch heb ik wat twijfels bij deze cijfers. Want waarom zouden zorgmedewerkers zoveel verschillen qua terughoudendheid ivm de rest van Nederland?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 23 november 2020 @ 10:01:06 #286
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196373886
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik verwacht alleen maar een verdere daling, want vandaag bestaat nog minder dan gisteren een groot deel van de testen uit weekendresultaten.
Maandagen zijn ook altijd lager. Dinsdagen zijn representatiever voor de algehele trend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196373894
quote:
2s.gif Op maandag 23 november 2020 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Mbt dat vaccin dat eraan zit te komen.
Gaat die ervoor zorgen dat ik geen Corona krijg? Dat ik het wel krijg, maar niet besmettelijk ben?
Dat ik het wel krijg, maar geen symptomen krijg?
Is dat bij iemand hier bekend?
Volgens mij is dat überhaupt nog niet bekend. De vaccins zijn primair ontwikkeld om (ernstig) ziek worden tegen te gaan, maar de vraag is nog steeds of de vaccins ook wat doen tegen de mate waarin je infectieus bent. Dat laatste zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Sterker nog, dat is vanuit epidemiologisch oogpunt misschien nog wel belangrijker.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196373903
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maandagen zijn ook altijd lager. Dinsdagen zijn representatiever voor de algehele trend.
Kijken over één of twee weken, dát is pas representatief voor de trend! :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196373909
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wel eigenaardig dat de effectiviteit zo drastisch omlaag gaat als je een dubbele dosis geeft t.o.v. 1½ dosis. Dan ga ik haast twijfel aan de robuustheid van de gebruikte statistische methode.
Speculatie:
Misschien leverde de eerste dosis voldoende antilichamen op om het virus van de tweede dosis snel uit te schakelen, waardoor de tweede dosis weinig effect had?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 23 november 2020 @ 10:03:20 #290
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196373910
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kijken over één of twee weken, dát is pas representatief voor de trend! :P
Dagen met elkaar vergelijk is het beste. Dus wat doet de ene maandag t.o.v. de andere maandag etc.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 10:03:26 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196373911
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maandagen zijn ook altijd lager. Dinsdagen zijn representatiever voor de algehele trend.
Er zijn veel te veel externe invloeden om enige trend te ontdekken in de dagcijfers. Als er bij de GGD in Drenthe 2 zieken zijn zijn de cijfers al lager dan normaal. Als er een IT storing is kloppen de cijfers niet. Als een lab vergeet zijn resultaten in te sturen kloppen ze niet.

Als vandaag de GGD 1000 meldingen niet doorgeeft en we vandaag op 4400 ofzo komen is er hosanna. Die 1000 meldingen geven ze dan morgen door en is morgen ineens 6400, en zijn er zorgen.

De dagcijfers zijn te gebruiken als je kijkt naar de cijfers in de dagcijfers, niet als je naar de delta met de dag ervoor kijkt. De dagmeldingen die op twitter terecht komen zijn alleen de delta, zonder context.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 23 november 2020 @ 10:04:29 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_196373923
De vraag is of ze het meest antivaxx zijn. De gemiddelde verpleegkundige komt van het ROC af, misschien is 37% vrij normaal onder mboers, maar verandert het ook naarmate ze meer dokters het zien nemen.
Of een percentage heeft al corona gehad en denkt dat ze immuun zijn.

quote:
2s.gif Op maandag 23 november 2020 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Mbt dat vaccin dat eraan zit te komen.
Gaat die ervoor zorgen dat ik geen Corona krijg? Dat ik het wel krijg, maar niet besmettelijk ben?
Dat ik het wel krijg, maar geen symptomen krijg?
Ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196373926
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dagen met elkaar vergelijk is het beste. Dus wat doet de ene maandag t.o.v. de andere maandag etc.
Als je per se dagen met elkaar wil vergelijken lijkt me dat de beste optie, idd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 23 november 2020 @ 10:05:58 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196373938
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:

Volgens mij is dat überhaupt nog niet bekend. De vaccins zijn primair ontwikkeld om (ernstig) ziek worden tegen te gaan, maar de vraag is nog steeds of de vaccins ook wat doen tegen de mate waarin je infectieus bent. Dat laatste zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Sterker nog, dat is vanuit epidemiologisch oogpunt misschien nog wel belangrijker.
Aah oke, vond al dat ik er weinig over hoorde.
Wat je zegt, voor het echt tegengaan van de pandemie, zou het mooi zijn dat je niet meer besmettelijk zou zijn.

Als het ter bestrijding is van de symptomen / ziek zijn, dan snap ik wel dat ze eerst de kwetsbaren willen doen. Dan heeft het weinig zin om de jeugd te doen.
pi_196373939
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Speculatie:
Misschien leverde de eerste dosis voldoende antilichamen op om het virus van de tweede dosis snel uit te schakelen, waardoor de tweede dosis weinig effect had?
Geen idee, ik heb te weinig kennis van vaccinologie om daar wat zinnigs over te zeggen. :)

Alleen vanuit statistisch oogpunt voelt het vreemd. Alsof je zegt dat twee pleisters plakken minder effectief is dan het plakken van 1,5 pleister. Maar deze vergelijking zal ongetwijfeld mank lopen voor iemand met meer inhoudelijke kennis van zaken dan ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196373953
quote:
2s.gif Op maandag 23 november 2020 10:05 schreef Cue_ het volgende:
Aah oke, vond al dat ik er weinig over hoorde.
Het wordt vaak wel tussen neus en lippen vermeld, zie bv. https://nos.nl/artikel/23(...)sten-vaccineren.html
quote:
Volgens de Gezondheidsraad is dat wel een strategie met veel haken en ogen. Zo is op dit moment onduidelijk of de gereserveerde vaccins niet alleen beschermen tegen de ziekte corona, maar ook besmettingen tegengaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 10:08:51 #297
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196373968
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb te weinig kennis van vaccinologie om daar wat zinnigs over te zeggen. :)

Alleen vanuit statistisch oogpunt voelt het vreemd. Alsof je zegt dat twee pleisters plakken minder effectief is dan het plakken van 1,5 pleister. Maar deze vergelijking zal ongetwijfeld mank lopen voor iemand met meer inhoudelijke kennis van zaken dan ik.
Opzich is dat (statistisch) gezien toch logisch? Ik weet niet of ik 't goed uitleg, maar ik probeer 't even.

Als de effectiviteit bij 1.5 optimaal is, is alles meer dan dat toedienen negatief voor de effectiviteit, want dan dien je teveel toe.

In mijn hoofd heb ik het idee dat ik snap wat ermee bedoelt wordt, maar ik heb geen idee hoe ik 't goed kan verwoorden :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 23 november 2020 @ 10:12:51 #298
8369 speknek
Another day another slay
pi_196374008
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Speculatie:
Misschien leverde de eerste dosis voldoende antilichamen op om het virus van de tweede dosis snel uit te schakelen, waardoor de tweede dosis weinig effect had?
Dit lijkt me ook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196374027
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Speculatie:
Misschien leverde de eerste dosis voldoende antilichamen op om het virus van de tweede dosis snel uit te schakelen, waardoor de tweede dosis weinig effect had?
Ik denk ook eerder dat het zoiets als dit is, dat je een mate van 'diminishing returns' krijgt met het toedienen van meer doses.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196374053
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Terechte vraag. Toch heb ik wat twijfels bij deze cijfers. Want waarom zouden zorgmedewerkers zoveel verschillen qua terughoudendheid ivm de rest van Nederland?
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:04 schreef speknek het volgende:
De vraag is of ze het meest antivaxx zijn. De gemiddelde verpleegkundige komt van het ROC af, misschien is 37% vrij normaal onder mboers, maar verandert het ook naarmate ze meer dokters het zien nemen.
Of een percentage heeft al corona gehad en denkt dat ze immuun zijn.
[..]

Ja.
Ja dat geloof ik ook, het is inderdaad niet zo dat je een bijzonder inzicht hebt alleen maar omdat je in de zorg werkt. Daar lopen ook gewoon mensen rond van allerlei opleidingsniveaus, achtergronden en levenswijzen.

Zelfs op het niveau van huisartsen en hoger heb je er tussen lopen die tegen alle maatregelen zijn, die kritisch zijn op vaccins, die eerder dit jaar zelf experimenteerden met hydroxychloroquine, enz. En aan de andere kant alle witte jassen die bij OP1 of Jinek de laatste waarschuwing komen geven dat we nu echt in totale lockdown moeten, anders volgen hel en verdoemenis en miljoen miljard doden.

Uiteindelijk zijn het ook maar mensen. Dat weet iedereen die even verder kijkt dan z'n neus lang is. Alleen is dat wel pijnlijk voor de bevolking die juist is doodgegooid met zorghelden die ontlast moeten worden, en ga zo maar door. Met het hele idee dat een vaccin de enige oplossing is aldus Hugo, minister van zorghelden. Als dan blijkt dat nog niet eens de helft zich wil laten vaccineren. Waarom zou iemand anders het dan nog doen? Waarom zou iemand dan nog maatregelen opvolgen?
pi_196374258
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je doet in de zorg, gezien wat je post over dit hele gebeuren :)
Ik ben (business) controller. Werk al 9 maanden thuis ongeveer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')