Bij ons hoeven we ook niet bang te zijn dat de partner iemand anders leuker gaat vinden. Wij weten precies wat we aan elkaar hebben in het totaal pakket. En evengoed als dat ik het niet een probleem vind als mijn vrouw met iemand anders een goed gesprek heeft, of er mee uit eten gaat, vind ik het ook geen probleem als ze seks heeft met een ander. Bij mij krijgt ze het totaal pakket. En als ze daar niet meer blij mee is, bespreken we datquote:Op zondag 22 november 2020 12:50 schreef Dizorn het volgende:
Ik denk dat hoe leuk je relatie ook is, je altijd aangetrokken wordt door andere mensen dan je eigen partner. In plaats van dat je daar tegen moet 'vechten', kan je dat dus ook gewoon accepteren. Misschien dat dat zelfs een hoop gedoe voorkomt, want die aantrekkingskracht is er meestal toch en dat uit zich dan zeer regelmatig in vreemdgaan. Misschien wordt de aantrekkingskracht ook alleen maar groter omdat het 'verboden' is? Niet dat dat per se een reden voor een open relatie is, maar goed.
Daarnaast is een groot deel van monogamie naar mijn idee ook angst en/of het gebrek aan vertrouwen. Bang dat je partner iemand anders leuker vindt of gaat vinden, bang dat ze dingen doen waar je niet achter staat of waarvan je niet wil dat ze het doen. Denk niet dat je dat probleem oplost door te zeggen "ist verboten", maar ik vind het zelf juist chill om vertrouwen in de ander/in de relatie te kunnen hebben. Uiteindelijk hebben ze ook voor jou meestal al partners gehad, dat heeft ze er dan blijkbaar ook niet van weerhouden om een relatie met jou aan te gaan.
Ik denk alleen ook dat het niet per se een goed teken is als mensen met een open relatie bewust op zoek zijn op datingsites; dat is ook deels uit mijn persoonlijke ervaring. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de specifieke relatie en die zou ik verder niet weten.
Ja, misschien denk ik inderdaad wat zwart-wit. Maar daarom dat ik om wat inzichten vraag, dat verbreedt mijn horizon weer wat. Fijn dat er wat mensen hun ervaringen delen! (al is het ook wel fijn te zien dat er meer mensen mijn denkwijze hebbenquote:Op zondag 22 november 2020 13:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je denkt te zwart-wit. Je hebt open relaties in allerlei vormen en maten. Seks kan een drijfveer zijn maar ook het hebben van liefde voor meerdere mensen of het gevoel van vrijheid willen behouden. Niet iedereen heeft de behoefte aan exclusiviteit van de ander en van zichzelf maar willen wel iemand om bij thuis te komen of 's ochtends mee wakker te worden op regelmatige basis.
Tsja, je hebt ook een hele hoop monogame relaties mis zien gaan neem ik aan? Dus dat is allebei de kanten op niet echt een argument. Overigens denk ik ook niet dat iedereen open is over het hebben van een open relatie, hoe ironisch dat ook isquote:Op zondag 22 november 2020 14:11 schreef oppiedoppie het volgende:
Dat snap ik dus ook niet en de verklaringen vind ik ook maar zo zo.
Heb het ook alleen maar mis zien gaan trouwens.
Als je het doet om je relatie te redden, gaat het vaak verkeerd. Open relatie (of swingen), doe je het beste vanuit een kerngezonde relatie.quote:Op zondag 22 november 2020 14:11 schreef oppiedoppie het volgende:
Dat snap ik dus ook niet en de verklaringen vind ik ook maar zo zo.
Heb het ook alleen maar mis zien gaan trouwens.
Ja want ik ben opgegroeid in een dorpscafé en heb vanalles gezien.quote:Op zondag 22 november 2020 14:29 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Tsja, je hebt ook een hele hoop monogame relaties mis zien gaan neem ik aan? Dus dat is allebei de kanten op niet echt een argument. Overigens denk ik ook niet dat iedereen open is over het hebben van een open relatie, hoe ironisch dat ook is
Kan ik mij niks bij voorstellen. Ik krijg een emotionele binding als ik regelmatig met iemand anders zou sexen.quote:Op zondag 22 november 2020 15:17 schreef babylon het volgende:
[..]
Als je het doet om je relatie te redden, gaat het vaak verkeerd. Open relatie (of swingen), doe je het beste vanuit een kerngezonde relatie.
Ik heb ook een diep emotionele band met een aantal van mijn vrienden (m/v). En daar heb ik geen seks mee. Zoals ik zei, mijn relatie met mijn vrouw is een totaal pakket. Daar gaat niet zo maar iemand aan tornenquote:Op zondag 22 november 2020 16:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kan ik mij niks bij voorstellen. Ik krijg een emotionele binding als ik regelmatig met iemand anders zou sexen.
Ik denk dat je een kerngezonde relatie juist op het spel zet als je gaat swingen.
Ik heb het gevoel dat mannen die al een relatie hebben vaak juist interessanter zijn voor vrouwen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:21 schreef MizzezAmy het volgende:
knip
Als single vrouw vraag ik me nu wel af waarom ik een al bezette man zou willen, waarbij je al weet dat je altijd op de tweede plaats komt.
knip
Als hij ook maar poly interessant vind is dat een red flag voor mij want hij is me aan het testen dan of hij in de toekomst over mijn grenzen kan gaan. Grooming dus.quote:Op zondag 22 november 2020 21:47 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mannen die al een relatie hebben vaak juist interessanter zijn voor vrouwen.
Het feit dat ze een andere vrouw die man ook leuk vindt, geeft hem een soort kwaliteitsstempel.
Ja eensch, maar toch moeten zulke mannen donders interessant zijn voor vrouwen, want anders zouden ze niet al die andere vrouwen (buiten hun zogenaamde 'primary') kunnen regelen.quote:Op zondag 22 november 2020 22:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
Als hij ook maar poly interessant vind is dat een red flag voor mij want hij is me aan het testen dan of hij in de toekomst over mijn grenzen kan gaan. Grooming dus.
Ik ken diverse poly mannen die niemand kunnen regelen en zwaar gefrustreerd zijn. Eens in de zo veel tijd krijgen ze misschien een botje toegeworpen van een meid die in de knel met zichzelf zit en desperate validatie nodig heeft.quote:Op zondag 22 november 2020 22:20 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja eensch, maar toch moeten zulke mannen donders interessant zijn voor vrouwen, want anders zouden ze niet al die andere vrouwen (buiten hun zogenaamde 'primary') kunnen regelen.
De polyvrouwen van die kerels daarentegen...quote:Op zondag 22 november 2020 22:23 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ken diverse poly mannen die niemand kunnen regelen en zwaar gefrustreerd zijn. Eens in de zo veel tijd krijgen ze misschien een botje toegeworpen van een meid die in de knel met zichzelf zit en desperate validatie nodig heeft.
Zoals met iedere relatie bepaal je zelf en samen wat je er wel of niet in wil zoeken en vinden.quote:Op zondag 22 november 2020 12:21 schreef MizzezAmy het volgende:
Op de datingapps kom ik veel mannen tegen met een open relatie (weet niet of de vrouw dan ook weet dat ze een open relatie hebben)
Nu vraag ik me af wat precies het idee is van een open relatie. Ik denk zelf dat je een soort primaire relatie hebt met iemand waar je echt van houdt, maar dat je voor de rest vooral tijdelijke sekspartners zoekt, maar niet echt een emotionele verbinding. Volgens een vriendin klopt dit niet en is het ook bij de tweede partner wel meer dan alleen seks (zij is tweede partner, maar heeft zelf geen andere partner). Zij raadde mij ook een open relatie aan, want wel de lusten niet de lasten, maar ik denk dat zij bedrogen uit gaat komen en gekwetst zal worden.
Dat gaat twee kanten op en dat kan ook heerlijk veel vrijheid geven. Zo een bekend verhaal als van https://www.independent.c(...)essful-a6673291.htmlquote:Als single vrouw vraag ik me nu wel af waarom ik een al bezette man zou willen, waarbij je al weet dat je altijd op de tweede plaats komt.
Dat ligt denk ik ook aan je persoonlijkheid en levensfase/ervaring/ontwikkeling en zelfkennis enzo.quote:Begin je gelijk met een open relatie, of pas wanneer de sleur in je relatie komt?
Ik zie regelmatig een verschil in attitude. Juist omdat ze van de markt af zijn en niet meer zo nodig hoeven, komen ze beter uit de verf.quote:Op zondag 22 november 2020 21:47 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mannen die al een relatie hebben vaak juist interessanter zijn voor vrouwen.
Het feit dat ze een andere vrouw die man ook leuk vindt, geeft hem een soort kwaliteitsstempel.
Proest.quote:Op zondag 22 november 2020 22:16 schreef fathank het volgende:
Lol open relaties
Zijn altijd van die sportschool zonnebank types of van die hippies met dreadlocks die op blote voeten lopen. Dat zegt al wel genoeg.
polyamorie en open relaties.. zijn nou niet perse hetzelfde.quote:Op maandag 23 november 2020 02:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoals met iedere relatie bepaal je zelf en samen wat je er wel of niet in wil zoeken en vinden.
Ik denk dat als je langer bij elkaar bent, de verliefdheid plaats gemaakt kan hebben voor een dieper houden van. Als dat een goede basis is, kun je elkaar juist vrij laten als je eens verkikkerd op een ander bent. Met goede afspraken, gunnen en vertrouwen kan dat een mooie aanvulling zijn die inderdaad verder gaat dan alleen een beetje neuken.
[..]
Dat gaat twee kanten op en dat kan ook heerlijk veel vrijheid geven. Zo een bekend verhaal als van https://www.independent.c(...)essful-a6673291.html
Je zou ook kunnen stellen dat zolang jij jezelf op nr 1 zet, het wat minder relevant hoeft te zijn hoe anderen jou plaatsen. Je kan dus zowel jezelf op nr 1 zetten als "pas" de tweede partner zijn van iemand.
[..]
Dat ligt denk ik ook aan je persoonlijkheid en levensfase/ervaring/ontwikkeling en zelfkennis enzo.
Zie ook polyamorie.
[..]
Ik zie regelmatig een verschil in attitude. Juist omdat ze van de markt af zijn en niet meer zo nodig hoeven, komen ze beter uit de verf.
Hmm ik denk dat het vooral zegt dat meeste mensen met een open relatie.. jou dat niet vertellenquote:Op zondag 22 november 2020 22:16 schreef fathank het volgende:
Lol open relaties
Zijn altijd van die sportschool zonnebank types of van die hippies met dreadlocks die op blote voeten lopen. Dat zegt al wel genoeg.
Dat ligt dus geheel aan de beide partners.quote:Op zondag 22 november 2020 16:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kan ik mij niks bij voorstellen. Ik krijg een emotionele binding als ik regelmatig met iemand anders zou sexen.
Ik denk dat je een kerngezonde relatie juist op het spel zet als je gaat swingen.
Doe maar niet weer.quote:Op maandag 23 november 2020 07:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik denk dat het vooral zegt dat meeste mensen met een open relatie.. jou dat niet vertellen
Ze heeft hier wel een punt. Ik heb ook een open relatie en voldoe zeker niet aan die beschrijving.quote:
ik ken best wel een redelijk aantal mensen met een open relatiequote:Op maandag 23 november 2020 10:52 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ze heeft hier wel een punt. Ik heb ook een open relatie en voldoe zeker niet aan die beschrijving.
Sorry, dat had ik duidelijker kunnen omschrijven ja. Ik bedoelde ook niet dat het hetzelfde is, maar dat het interessant aanvullend leesmateriaal kan zijn. Inderdaad omdat je daar ook dus buiten het traditionele duoschap gaat.quote:Op maandag 23 november 2020 07:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
polyamorie en open relaties.. zijn nou niet perse hetzelfde.
Sterker nog... polyamoreus betekent helemaal niet dat er een open relatie is. Maar dat er meer personen in 1 relatie zitten. Het zal vaker voorkomen dan bij monogame relaties wellicht.. maar het is echt niet hetzelfde
Terwijl tegelijkertijd een open relatie iemand niet perse polyamoreus maakt.
het is sowieso wel interssant leesmateriaalquote:Op maandag 23 november 2020 12:24 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Sorry, dat had ik duidelijker kunnen omschrijven ja. Ik bedoelde ook niet dat het hetzelfde is, maar dat het interessant aanvullend leesmateriaal kan zijn. Inderdaad omdat je daar ook dus buiten het traditionele duoschap gaat.
Lezen kan sowieso geen kwaad om je horizon te verbreden. Soms kan iets je niets lijken, maar blijkt het wel voor je werken. Het kan ook een leerzame of afreageerfase zijn ofzo, je hoeft er niet per se je verdere leven aan vast te zitten.quote:Op maandag 23 november 2020 12:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
het is sowieso wel interssant leesmateriaal
denk alleen dat de praktijk voor veel mensen minder handig is
het is wel iets dat ergens in je moet zitten.. en niet dat je gaat doen omdat je partner het zo leuk lijkt of om je relatie te redden oid
Eens hiermee. Dat betekent ook dat je niet per se de tweede viool speelt, dat hangt af van de invulling van de open relatie van die persoon.quote:Op zondag 22 november 2020 13:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je denkt te zwart-wit. Je hebt open relaties in allerlei vormen en maten. Seks kan een drijfveer zijn maar ook het hebben van liefde voor meerdere mensen of het gevoel van vrijheid willen behouden. Niet iedereen heeft de behoefte aan exclusiviteit van de ander en van zichzelf maar willen wel iemand om bij thuis te komen of 's ochtends mee wakker te worden op regelmatige basis.
Er zit pp zich natuurlijk ook nogal een verschil in of iemand gewoon graag buiten de deur seks heeft... of er gewoon een soort van 2e relatie naast heeft en dus eigenlijk maar met heel beperkt andere mensen buiten de deur zn ding doet.quote:Op maandag 23 november 2020 12:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens hiermee. Dat betekent ook dat je niet per se de tweede viool speelt, dat hangt af van de invulling van de open relatie van die persoon.
Maar om dit soort verwarring te voorkomen is het wel zo handig voor mensen met een open relatie om in hun datingprofiel aan te geven wat ze dan wél zoeken en wat ze te bieden hebben.
Dat is inderdaad wel interessant aan een open relatie. Ik hou wel van mijn vrijheid en wil ook graag tijd voor mezelf, elke avond of weekend afspreken en alles als stelletje samen doen ligt me niet zo. Ik hou graag mn eigen vrienden en mn eigen leven. Heb wel het idee dat bij monogame relaties mannen vaak toch meer verwachten dan ik eigenlijk wil geven. Waarschijnlijk dat mn vriendin me daarom ook een open relatie aanraadde.quote:Op maandag 23 november 2020 02:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat gaat twee kanten op en dat kan ook heerlijk veel vrijheid geven. Zo een bekend verhaal als van https://www.independent.c(...)essful-a6673291.html
Je zou ook kunnen stellen dat zolang jij jezelf op nr 1 zet, het wat minder relevant hoeft te zijn hoe anderen jou plaatsen. Je kan dus zowel jezelf op nr 1 zetten als "pas" de tweede partner zijn van iemand.
Hmm ik weet maar van 2 stellen dat ze een open relatie hebben, waaruit ik concludeerde dat het niet zo vaak voorkomt. Terwijl het op Tinder en Paiq juist erg vaak voor komt, dat vond ik enigszins vreemd (ook dat ze dan niet intimatch of secondlove gebruiken wat meer op open relaties gericht is.) Maar had er eigenlijk niet zo bij stil gestaan dat het niet echt een standaard gespreksonderwerp op feestjes is. Ik ben dus toch wel het product van een standaard traditionele opvoeding, al probeer ik ruimdenkend te zijn 🙈quote:Op maandag 23 november 2020 11:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik ken best wel een redelijk aantal mensen met een open relatie
en voldoen daar allemaal niet aan.
erger nog.. het zijn hele normale mensen en zouden zo maar ieders buur kunnen wezen.
wat ze wel vooral in common hebben... is dat ze het dus niet aan iedereen vertellen.
Nou binnen een relatie is het ook wel fijn als beide (of meer) partijen tevreden zijnquote:Op maandag 23 november 2020 15:03 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel interessant aan een open relatie. Ik hou wel van mijn vrijheid en wil ook graag tijd voor mezelf, elke avond of weekend afspreken en alles als stelletje samen doen ligt me niet zo. Ik hou graag mn eigen vrienden en mn eigen leven. Heb wel het idee dat bij monogame relaties mannen vaak toch meer verwachten dan ik eigenlijk wil geven. Waarschijnlijk dat mn vriendin me daarom ook een open relatie aanraadde.
Wat je zegt over jezelf op nummer 1 zetten is ook helemaal waar, zo lang een relatie een aanvulling op je leven is en je er zelf maar mee tevreden bent.
... hebben doorgaans een harem van beta cucks.quote:Op zondag 22 november 2020 22:34 schreef Puntenjager het volgende:
De polyvrouwen van die kerels daarentegen...
Een hoop mensen met open relatie hebben daar geen dating profiel voor nodig hoor.quote:Op maandag 23 november 2020 12:36 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Eens hiermee. Dat betekent ook dat je niet per se de tweede viool speelt, dat hangt af van de invulling van de open relatie van die persoon.
Maar om dit soort verwarring te voorkomen is het wel zo handig voor mensen met een open relatie om in hun datingprofiel aan te geven wat ze dan wél zoeken en wat ze te bieden hebben.
Ik vind al merkwaardig dat je diverse "poly mannen" kentquote:Op zondag 22 november 2020 22:23 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ken diverse poly mannen die niemand kunnen regelen en zwaar gefrustreerd zijn. Eens in de zo veel tijd krijgen ze misschien een botje toegeworpen van een meid die in de knel met zichzelf zit en desperate validatie nodig heeft.
Denk dat het vaak genoeg gebeurt dat de wederhelft een open relatie wil terwijl de ander hier geen behoefte aan heeft maar hier in meegaat, juist om die reden...quote:Op zondag 2 mei 2021 13:58 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
[..]
Ik vind al merkwaardig dat je diverse "poly mannen" kent
Worden mannen tegenwoordig door de vrouwelijke wederhelft gedwongen deel te nemen aan poly anders gaat ze bij hem weg ofzo?
Nogal een veroordelende aanname. Je moet gewoon goede afspraken maken. Beide partners moeten er ook oprecht gelijk instaan.quote:Op zondag 22 november 2020 12:24 schreef puzziepie het volgende:
Je komt idd op de laatste plaats. Aan jou of jij daar genoegen mee neemt.
Ik geloof niet in open relaties.
quote:Op zondag 2 mei 2021 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Een open relatie is alsof je zegt dat je niet rookt maar elk weekend een pakje opploft.
Het is gewoon gebrek aan karakter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |