Jouw zoontje is een eindbaasquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:50 schreef IkEetSlakken het volgende:
Mijn zoontje zwom onder het gat door
Dus hij is gezakt neem ik aan?quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:50 schreef IkEetSlakken het volgende:
Mijn zoontje zwom onder het gat door
Heb je wel je zwemdiploma gehaald?quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:53 schreef kami124 het volgende:
Ik was als kind nogal dom en kon ook niet zo goed horen. Waardoor ze bij ons zo'n reddingspop in het water gooiden en toen zeiden ze dat je die moest opduiken, als in uit het water kunnen halen in 1 keer. Maar blijkbaar moest je die alleen kunnen aanraken bij het duiken en dan kon je ver genoeg duiken.
Naja lang verhaal kort. Ik ben stom.
Haha, vindt ie zelf ook. Iedereen die aan het zwemlessen is moet altijd van hem horen dat hij er onderdoor zwomquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Jouw zoontje is een eindbaas
Opa verteltquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:49 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik heb voor B alleen een knoop hoeven opduiken, en een zekere afstand moest ik kunnen zwemmen.
Ja later toen ik nog een herkansing kreeg en begreep dat ik die pop alleen moest aanraken wel. Zowel A als B heb ik.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Heb je wel je zwemdiploma gehaald?
Wat moet ik dan wel niet zijn? Ik hoefde alleen zeven meter onder water te zwemmen. Nieks aanraken of ergens doorheen zwemmen.quote:
Met 1 been in het graf?quote:Op zaterdag 21 november 2020 21:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat moet ik dan wel niet zijn? Ik hoefde alleen zeven meter onder water te zwemmen. Nieks aanraken of ergens doorheen zwemmen.
En wij nu ookquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:56 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Haha, vindt ie zelf ook. Iedereen die aan het zwemlessen is moet altijd van hem horen dat hij er onderdoor zwom
quote:
Die knoop opduiken weet ik niet, maar wij moesten 9 meter onder water kunnen zwemmen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:49 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik heb voor B alleen een knoop hoeven opduiken, en een zekere afstand moest ik kunnen zwemmen.
Ik heb B en C ook niet, wou me volledig richten op D.quote:Op zaterdag 21 november 2020 22:15 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Die knoop opduiken weet ik niet, maar wij moesten 9 meter onder water kunnen zwemmen.
Lukte niet.
Schoolslag, op de rug, borstcrawl en rugslag ging allemaal goed.
En ook met kleren aan en watertrappelen lukte.
Maar omdat ik net voor de 9 meter boven water kwam, heb ik nooit dat papiertje gekregen.
Tot 2 keer toe.
De laatste keer dat ik gezwommen heb, ging ik van de wand van het diepe, door het middenbad, naar de wand van het pierenbadje en ben nog weer teruggezwommen naar waar de bodem weer naar het diepe afboog.
Dat was bijna 30 jaar na dato, na 20 jaar roken, overgewicht en amper conditie.
Ondertussen ook al eens een half meer (de Rotte is hier en daar knap breed) over gezwommen met kleren aan, omdat het rubber bootje lek raakte, water maakte en zonk.
En al eens iemand uit het water gehaald.
B en C heb ik dus niet, maar ik kan het wel.
Misschien moet dit dan je volgende uitdaging zijn.quote:Op zondag 22 november 2020 02:40 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb al mijn diploma’s gehaald. En zelfs afstand 1500m behaald. 2000m heb ik op gefaald
Dus dat, had altijd bonje met de meester. Jaren later kwam ie op het nieuws voorbij, iets met minderjarigen etc.quote:Op zaterdag 21 november 2020 22:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb ook alleen A. De badmeesters van zo'n 30 jaar geleden konden zo in horrorfilms meespelen, dus ik was er na A grondig klaar mee.
Haal eerst je mavo maar eens. Dan praten we verder over je B.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef roos94 het volgende:
Hier heb ik nog steeds trauma's van.
Dat gat. Dat verdomde gat. Ik kwam er niet doorheen. Heel vaak geprobeerd maar ik ben klaarblijkelijk motorisch gestoord. En daarom ga ik nu door het leven zonder zwemdiploma B![]()
[ afbeelding ]
Maar mama zegt dat ik met mijn praktijkdiploma al heel slim benquote:Op zondag 22 november 2020 19:05 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Haal eerst je mavo maar eens. Dan praten we verder over je B.
De badmeesters van toen hebben mij serieus een trauma bezorgd. Ze schreeuwden zo erg langs het water. Nu gaan ze met de kinderen het water in, maar dat was toen nog niet aan de orde (althans, niet bij mij). Ze gaven me echt geen leuke zwemervaring.quote:Op zondag 22 november 2020 19:02 schreef Dar.Adal het volgende:
[..]
Dus dat, had altijd bonje met de meester. Jaren later kwam ie op het nieuws voorbij, iets met minderjarigen etc.
Mocht ik trainen, dan haal ik die 2,5km wel. Maar met golven en in openlucht is het meteen een pak moeilijker dan in een zwembad.quote:Op zondag 22 november 2020 18:08 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Misschien moet dit dan je volgende uitdaging zijn.
https://www.denheldertexel.nl
Effectief 2,5 km zwemmen maar als je langzamer bent dan is het meestal verder. Golven tot anderhalve meter hoog. Ook ondersteun je nog een goed doel.
Nee, ik zwem niet mee maar begeleid zwemmers vanuit de kajak. Echte helden zijn die zwemmers.
Ook mooi, wij moesten voor ons A diploma met kleren aan zwemmen. Als je zogezegd in het water valt dat je dan nog steeds kan zwemmen. Maar die kleding moest wel aan allerlei specifieke eisen voldoen, ik geloof geen spijkerbroek of laarzen en je mocht enkel katoenen kleding aan. Lekkere betrouwbare opdracht zoquote:Op zondag 22 november 2020 20:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Vroeger werd je gewoon geketend met zakken stenen in het water gegooid. Zonk je en verdronk je was je gezakt en kwam je weer boven was je geslaagd. Daarna mocht je drogen in het vuur.
Door een gat zwemmen, wat een kneuzen opdracht
quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef roos94 het volgende:
Hier heb ik nog steeds trauma's van.
Dat gat. Dat verdomde gat. Ik kwam er niet doorheen. Heel vaak geprobeerd maar ik ben klaarblijkelijk motorisch gestoord. En daarom ga ik nu door het leven zonder zwemdiploma B![]()
[ afbeelding ]
Ik kan me niet herinneren dat ik door een gat moest zwemmen, wel dat ik naar de bodem van het zwembad moest zwemmen en een voorwerp mee moest pakken die daar dan lag.quote:Op zaterdag 21 november 2020 22:09 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Niet tot zwemdiploma F hebben gehaald
Dat gat is traumatisch voor sommigen inderdaad. Weet nog goed toen we gingen afzwemmen dat ik toen een vriendinnetje van me geholpen heb om er doorheen te zwemmen. Dus ik onderwater aan de andere kant van het gat. Toen had ze haar diploma B
Die open lucht is niet het probleem, die golven zorgen dat je niets meer ziet en je gaat op en neer. Soms worden mensen daar wat duizelig van. De watertemperatuur van hooguit 15 graden speelt ook nog mee. De zwemmers zien ook niet waar ze heen gaan, honderd meter voor het strand zien ze wel de duinen een kilometer verder maar niet het strand zelf. En dan nog ff door de branding. Ik zei al, echte helden.quote:Op zondag 22 november 2020 20:05 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mocht ik trainen, dan haal ik die 2,5km wel. Maar met golven en in openlucht is het meteen een pak moeilijker dan in een zwembad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |