quote:
Op maandag 15 februari 2021 15:48 schreef Knutknuttsson het volgende:Ik zat gisteren naar de afdaling te kijken en dankzij die snelheidsmeter in beeld vroeg ik mij opeens het volgende af: die mannen en vrouwen kunnen dus nooit voluit trainen op een berg zonder dat de boel afgesloten is. Ik bedoel; Ze gaan van 0 naar 100 in onder 6 seconden (bizar!) en de topsnelheid lag gisteren rond de 120 km per uur.
Die kan je natuurlijk niet de berg af sturen waar het recreatieve deel van de skiërs ook naar beneden gaat. Die verwachten nooit dat er iemand met 120 langs komt en andersom is er voor iemand als Kriechmayr geen houden aan als iemand besluit over te steken of zo. Dus.....hoe doen ze dat? Sluiten ze inderdaad de boel af of trainen ze deze snelheden alleen in de trainingsafdalingen voor een WB-wedstrijd. Of komen er gewoonweg geen recreanten op de bergen waar deze lui naar beneden gaan?
Voluit trainen doen ze op afgesloten pistes.
Dat doen ze met trainingen van de slalom ook, als recreant kun je dan nog wel es wat poortjes meepakken voor de grap. Het is een afgezet stukje piste maar als recreant kun je er wel nog gewoon op.
Een beetje recreant zit trouwens ook zo tegen de 80-90 km/uur en die hebben een stuk minder controle over hun latten. ‘S ochtends vroeg is het een stuk rustiger op de pistes en kun je verantwoord met een behoorlijke snelheid naar beneden rammen.
Op rustige dagen zijn er ook gewoon trainers van skiteams die eventuele recreanten op de piste erop wijzen dat er een snelle skier aankomt. Echt een volledige afdaling trainen op een afgezette piste is vaak niet mogelijk omdat je daarmee een groot deel van een skigebied uitsluit, dat is niet fair voor recreanten die 100-en Euro’s aftikken voor een skipas.