Tenzij je ook met een negatieve test door de vliegvelddouane kan.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens de prognoses van het ministerie niet. Q1 3,5 miljoen en de groep kwetbaren en werknemers die prioriteit krijgen was volgens de Jonge 6-7 miljoen. Daarom gaat dat rond de zomer gedoe geven.
reken maar op controles bij sommige grenzen op minimaal een negatieve test.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij je ook met een negatieve test door de vliegvelddouane kan.
Autovakanties moet sowieso wel lukken.
Is niet te doen aan alle grensovergangen. Gebeurt nu ook al niet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
reken maar op controles bij sommige grenzen op minimaal een negatieve test.
De zomer begint eind juni, dan zijn we 3 maanden verder dan Q1.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens de prognoses van het ministerie niet. Q1 3,5 miljoen en de groep kwetbaren en werknemers die prioriteit krijgen was volgens de Jonge 6-7 miljoen. Daarom gaat dat rond de zomer gedoe geven.
sluiproutes nemenquote:Op zaterdag 21 november 2020 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is niet te doen aan alle grensovergangen. Gebeurt nu ook al niet.
3.5 miljoen in Q1........en daarna moeten er dus nog eens 2 miljoen kwetsbaren eerst gevaccineerd gaan worden voordat de rest aan de beurt is, en sommige vaccins 2 entingen met 3 weken ertussen, gaat hem dan echt niet worden.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:47 schreef groenen het volgende:
[..]
De zomer begint eind juni, dan zijn we 3 maanden verder dan Q1.
Maar wanneer er voldoende gevaccineerd is om alles los te laten gaat inderdaad een zeer interessante discussie opleveren.
Besmette mensen lijken mij in dat stadium veel minder erg dan nu. Dan wordt het vaccin je gereedschap om besmettingsgolven tegen te gaan, en hoef je m.i. niet meer geforceerd middels testen die zogenaamd mega-besmettelijke buitenlanders buiten de deur te houden.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
reken maar op controles bij sommige grenzen op minimaal een negatieve test.
maar ik denk wel dat dat gaat gebeuren.....of vaccinatie bewijs of een negetieve testquote:Op zaterdag 21 november 2020 12:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Besmette mensen lijken mij in dat stadium veel minder erg dan nu. Dan wordt het vaccin je gereedschap om besmettingsgolven tegen te gaan, en hoef je m.i. niet meer geforceerd middels testen die zogenaamd mega-besmettelijke buitenlanders buiten de deur te houden.
Wat is ook het nut? Henk en Ingrid gaan 3 weken met de auto naar Spanje, laten bij de grens een negatieve test zien en hebben daarna 3 weken overal de tijd om alsnog ergens besmet te raken en het vrolijk verder te verspreiden.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Besmette mensen lijken mij in dat stadium veel minder erg dan nu. Dan wordt het vaccin je gereedschap om besmettingsgolven tegen te gaan, en hoef je m.i. niet meer geforceerd middels testen die zogenaamd mega-besmettelijke buitenlanders buiten de deur te houden.
Ken meerdere mensen die van de zomer particulier een vakantiehuis hadden gehuurd in o.a. Frankrijk en ze zijn nergens gecontroleerd en ze hoefden nergens vooraf een papiertje te deponeren.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar ik denk wel dat dat gaat gebeuren.....of vaccinatie bewijs of een negetieve test
ja zelfde met een rijbewijs.....word ik ook nooit op gecontroleerdquote:Op zaterdag 21 november 2020 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ken meerdere mensen die van de zomer particulier een vakantiehuis hadden gehuurd in o.a. Frankrijk en ze zijn nergens gecontroleerd en ze hoefden nergens vooraf een papiertje te deponeren.
Blijf dat toch apart vinden. Als we nu weten dat we volgende maand 20 miljoen vaccins hebben, ongeacht opslagtemperatuur e.d. Dan zou het toch niet heel moeilijk moeten zijn om op een paar weken tijd iedereen te vaccineren.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:54 schreef Faraday01 het volgende:
Als ik het goed begrepen heb uit de teksten van Rutte en de Jong zou het zelfs als we tijdig voldoende vaccin hebben logistiek al een enorme uitdaging zijn om voor eind volgend jaar iedereen die wil in te enten. Dus ook om die reden gaat veel sneller niet lukken.
Is de biebsluiting daar de cruciale factor in ja?quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:26 schreef VoMy het volgende:
Cijfers van NICE zien er wel bemoedigend uit, alsof de biebsluiting toch wel iets gedaan heeft. Je kunt het je bijna niet voorstellen.
Ik vermoed dat ze als dat zou kunnen dat ook niet willen omdat je met iets meer spreiding inzicht krijgt in eventuele weinig voorkomende problemen met een bepaald vaccin. Dat geeft iets meer ruimte om bij te sturen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijf dat toch apart vinden. Als we nu weten dat we volgende maand 20 miljoen vaccins hebben, ongeacht opslagtemperatuur e.d. Dan zou het toch niet heel moeilijk moeten zijn om op een paar weken tijd iedereen te vaccineren.
Welneequote:Op zaterdag 21 november 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vraag is of er genoeg vaccins zijn in juni om iedereen in te enten die op vakantie wil.....
Wat ik me vooral af vraag is of er net zoals bij het testen daardoor een parallel commercieel circuit gaat ontstaan voor mensen die er bijvoorbeeld 100-200 euro voor over hebben zodat ze zonder gedoe op vakantie kunnen. Als je aan vaccin kunt komen kun je daar goed geld aan verdienen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Welnee
En de Europese/mondiale afstemming hoe je dat kunt bewijzen kun je voor die tijd echt wel op je buik schrijven
Als het vaccinatietraject overal lekker op gang is zijn de kwetsbare mensen beschermd en is het dus niet zo'n issue meer. En is een besmetting geen heel groot risico/probleem en dus aanvaardbaarquote:Op zaterdag 21 november 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar ik denk wel dat dat gaat gebeuren.....of vaccinatie bewijs of een negetieve test
Er komt vrij veel kijken bij het proces rondom het geven van een prik, vastleggen en het terug kunnen kijken voor onderzoek, metingen en tracken voor als er iets mis is gegaan (koelkast te warm, spuit te klein etc)quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijf dat toch apart vinden. Als we nu weten dat we volgende maand 20 miljoen vaccins hebben, ongeacht opslagtemperatuur e.d. Dan zou het toch niet heel moeilijk moeten zijn om op een paar weken tijd iedereen te vaccineren.
Ik denk dat er bruut geweld nodig is om mij op dit moment te laten inenten.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat kan zekerquote:Op zaterdag 21 november 2020 13:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat ik me vooral af vraag is of er net zoals bij het testen daardoor een parallel commercieel circuit gaat ontstaan voor mensen die er bijvoorbeeld 100-200 euro voor over hebben zodat ze zonder gedoe op vakantie kunnen. Als je aan vaccin kunt komen kun je daar goed geld aan verdienen.
Handjes dichtknijpen maar dan dat het actieplan in Den Haag al klaar ligt als de eerste vaccins arriveren.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Er komt vrij veel kijken bij het proces rondom het geven van een prik, vastleggen en het terug kunnen kijken voor onderzoek, metingen en tracken voor als er iets mis is gegaan (koelkast te warm, spuit te klein etc)
Heb je een beetje ingelezen hoe de protocollen en testfases nu zijn?quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat er bruut geweld nodig is om mij op dit moment te laten inenten.
No way dat er een half getest goedje in mijn lijf wordt gespoten.
Klopt maar zo'n bedrijf wat nu al thuis reisvaccinaties komt zetten kan deze er relatief makkelijk bij pakken in het pakket. Die hebben de mensen toch al getraind in het toedienen van vaccinaties. Hebben ze meteen een unique selling point voor deze zomerquote:Op zaterdag 21 november 2020 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat kan zeker
Al denk ik dat Europa dat nu behoorlijk voorkomt door gezamenlijke inkoop en verdeling ervan
Maar het is zeker mogelijk, net als de commerciële vaccinaties die nu al gegeven worden voor andere zaken. Reisvaccinaties vooral, nu.
Dan nog moet ook dat netjes opgetuigd worden. Je kunt niet een doos vaccins bestellen en dokter Bibber erop los laten prikken
Ik ben ook vooral benieuwd of je dan een negatieve test moet laten zien bij hotels en restaurants. Of een vaccinatie bewijs moet laten zien om toegang te krijgen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is niet te doen aan alle grensovergangen. Gebeurt nu ook al niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |