Komop zeg lees eens niet zo selectief. in het stukje erna leg ik precies uit wat ik daarmee bedoel. Blijkbaar val jij niet onder de mensen voor wie het een grote aanpassing in denkwijze is maar veel mensen wel en daarin speelt het 2e stukje wat je schrijft zeker in mee dus je ziet het zelf ook.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk, ook qua denkwijze erachter vind ik het helemaal geen ingrijpende verandering.
Ik zie het simpelweg niet als een ingrijpende verandering, ongeacht op welke manier.
En ja, racisme is een groot probleem, ontkennen van racisme is een nog veel groter probleem, als het veranderen van Zwarte Piet naar Roetveegpiet ingrijpend is omdat het mensen met de racistische neus op de feiten drukt dan is dat echt heel vervelend voor die mensen, maar juist dat geeft aan waarom die aanpassing zo belangrijk is.
Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:37 schreef Leandra het volgende: [..] Dan had er moeten staan dat het voor sommige mensen een ingrijpende verandering is, nu staat er dat het zo is.
Ik snap al niet waarom je het als aanvallen ziet? We hebben toch gewoon een discussie? Ik stel alleen dat het helemaal niet ingrijpend is en geef zelfs aan waarom. Ik heb je niet eens gequote in die post waarvan je doet alsof het een "aanval" is.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
Komop zeg lees eens niet zo selectief. in het stukje erna leg ik precies uit wat ik daarmee bedoel. Blijkbaar val jij niet onder de mensen voor wie het een grote aanpassing in denkwijze is maar veel mensen wel en daarin speelt het 2e stukje wat je schrijft zeker in mee dus je ziet het zelf ook.
Je zegt ongeveer hetzelfde dus ik snap niet waarom je mij aanvalt? Ik ben niet je tegenstander
Misschien waren jullie haar eerste lesbische koppel en moest ze even wennen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef exode het volgende:
Als je biologisch zegt, beledig je in ieder geval niemand.
Maar om het erger te maken: het was in de kraamweek en mijn vriendin lag in bed en ik huppelde rond dus het was dubbel dom zeg maar.
Ik vind het zelf ook naar om vragen over de vader te krijgen, voor ons is het donor, er is geen vader. Maar dat is puur persoonlijk en ik zal het dus ook niemand kwalijk nemen als dat gevraagd wordt.
Ik heb dat zelfs geschreven. Ik quote mezelf maar even om te laten zien dat ik niet uit mijn nek lulquote:Op vrijdag 20 november 2020 13:41 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @:Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:36 schreef Elleska het volgende:
in denkwijze voor veel mensen een hele grote.
Zeker! Ik vind het wel heel fijn als iemand mij dan bewust maakt van mijn lompe uitspraak, want anders leer ik het ook niet en dat is zonde. Dus gesprekken zoals degene die nu plaatsvindt zijn super verhelderend voor mij.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef vencodark het volgende:
Aan de andere kant: sommige mensen zijn gewoon lomp en drukken zich bijzonder ongelukkig uit. Bedoelen het niet lelijk of begrijpen niet altijd wat er dan mis is.
Hebben we allemaal weleens gehad toch?
Of ze was in de war omdat ze dacht 'Shit deze lekkere wijven zijn al bezet.'quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien waren jullie haar eerste lesbische koppel en moest ze even wennen.
Je aanval zit in alle posten samen. Misschien moet je je teksten nog eens terug lezen want je hebt uit al mijn reacties stukken gequote.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap al niet waarom je het als aanvallen ziet? We hebben toch gewoon een discussie? Ik stel alleen dat het helemaal niet ingrijpend is en geef zelfs aan waarom. Ik heb je niet eens gequote in die post waarvan je doet alsof het een "aanval" is.
Vervolgens verwijt je mij verderop niet te lezen.... ik verwijt jou nergens niet, jij vertelt mij wel dat ik niet goed lees en ik ben degene die aanvalt?
Ik ben dus christelijk opgevoed en zie mezelf nog steeds als christen. Ik schaam me kapot voor mensen die zulke uitspraken doen. Vind dat echt heel erg en snap niet dat we onder 'vrijheid van religie' dat op zoveel plekken acceptabel vinden. Dus ondanks dat ik heel goed weet dat het niet zo werkt wil ik je toch namens die stomme christenen mijn excuses aanbieden. Helaas snappen heel veel mensen het concept (naasten)liefde niet zo goed.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:47 schreef exode het volgende:
[..]
Of ze was in de war omdat ze dacht 'Shit deze lekkere wijven zijn al bezet.'
Ik kan met de meeste opmerkingen prima omgaan of ze relativeren. Ik heb mijn mondje wel bij. Maar net zoals recent met Slob en zijn opmerkingen en dan alle reacties daarbij op oa Facebook. Die doen zeer. Dan lees ik letterlijk 'Ik mag er niet zijn' omdat er wordt gezegd dat homo's vies zijn etc. En natuurlijk kan je dan denken, wat een debielen, laat gaan, maar dat lukt niet altijd.
Als het wel lukt, maak ik opmerkingen terug zoals 'nou ik vond er gisteren niets vies aan hoor' of mensen die schrijven 'de gevoelens zijn niet verkeerd maar de daad wel' dan antwoord ik 'maar de daad is juist zo fijn.'
In de meeste gevallen is er geen meerwaarde, enkel nieuwsgierigheid. Wat ik herken en begrijp, maar wel goed is om mee te nemen in je afweging of je een vraag überhaupt moet stellen inderdaad.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
Is dat niet ook gewoon oppervlakkige conversatie maken waarbij mensen gewoon heel graag ‘ergens’ over willen praten om contact te maken? Ik merk dat bij mijn meiden ook veel. “Is het een tweeling?” Of “wie is het oudst?” Twee vragen die niet vanwege de vraag worden gesteld want het antwoord op vraag 1 is overduidelijk, en het antwoord van vraag 2 heeft geen waarde (tenzij we met een bordspel gaan beginnen en de jongste mag beginnen). Het antwoord op vraag twee varieer ik overigens ook regelmatig, ook vanwege die bordspelregel die nooit in het voordeel van het middelste kind zijnquote:Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
En nog hierop inhakend, het kan zelfs zo zijn dat degene die het kind niet gedragen heeft, toch (ook) borstvoeding geeft. Het zal niet bijster vaak gebeuren, maar het kán wel.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is niet waterdicht, want het kan best zijn dat de biologische moeder niet degene is die zwanger was.
Ik vind dat zo tof! Magisch ding toch, dat vrouwenlijf.quote:Op vrijdag 20 november 2020 14:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En nog hierop inhakend, het kan zelfs zo zijn dat degene die het kind niet gedragen heeft, toch (ook) borstvoeding geeft. Het zal niet bijster vaak gebeuren, maar het kán wel.
Ja he! Maar het is wel heeeeel hard werken hoor, borstvoeding op gang krijgen zonder hulp van een shitload aan hormonen die normaal gesproken na de bevalling worden aangemaakt. Je hoort ook wel eens dat adoptiemoeders dat doen als ze een jonge baby adopteren.quote:Op vrijdag 20 november 2020 14:55 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vind dat zo tof! Magisch ding toch, dat vrouwenlijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |