Ja die is prachtigquote:Op zondag 21 maart 2021 22:49 schreef MaJo het volgende:
Ik zag dit filmpje en had zoveel herkenning, ik dacht wie weet ook mooi voor jullie:
Helemaal gemist! Maar heel mooi inderdaad, en echt zoveel herkenning. Mijn kolf praat tegen mequote:Op maandag 22 maart 2021 07:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ja die is prachtigDie had ik laatst ook al gedeeld hier
Wat een hel!quote:Op maandag 22 maart 2021 09:53 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi!!
Ik vond laatst een schema terug van toen mijn oudste 2 weken was. Wat een hel![]()
Ik combineerde elke 3u voeden met elke 2 uur kolven volgens mij, ook 's nachts. Waardoor alles continu zo leeg was dat baby er niks uit kreeg en direct weer in slaap viel aan de borst. En afviel, waardoor ik nóg vaker aanlegde en kolfde, pfff. En als ik dan door pure vermoeidheid een keer door mn wekker heen sliep voelde ik me zooooo schuldig, alsof ik mn kind aan het uithongeren was
Hier begon het rond een maand of 9 pas wat te veranderen, maar ik geloof dat hij toen ook wat meer porties ging eten ipv een paar hapjes.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:00 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe ging het geven van borstvoeding bij jullie vanaf 6 maanden wanneer er vaste voeding in het spel komt? Werd er minder gedronken per keer, of worden er op een gegeven moment voedingen overgeslagen? Het maakt mij verder niet uit en ik zie allemaal wel hoe het loopt hoor, maar ik vraag me af hoe dat er bij jullie aan toe ging.
Met 6 maanden was borstvoeding nog echt hoofdvoeding, en hapjes ernaast. Dat bleef denk ik ook nog tot 8 maanden ongeveer. Ik gaf eigenlijk ook altijd bv voor de hapjes. Daarna ben ik het gaan omdraaien. Eerst het hapje, daarna bv. Toen werd de hoeveelheid vast voedsel snel meer, en werd er minder gedronken. Deels heb ik dus wel wat gestuurd, deels gaven ze het zelf aan.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:00 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe ging het geven van borstvoeding bij jullie vanaf 6 maanden wanneer er vaste voeding in het spel komt? Werd er minder gedronken per keer, of worden er op een gegeven moment voedingen overgeslagen? Het maakt mij verder niet uit en ik zie allemaal wel hoe het loopt hoor, maar ik vraag me af hoe dat er bij jullie aan toe ging.
In principe blijft (moeder)melk de hoofdvoeding tot één jaar. Je geeft eerst de borst en daarna bijvoeding.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:00 schreef Smart_ass het volgende:
Je kolfrecht houdt niet op, je wordt enkel niet meer doorbetaald.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Hilmo het volgende:
Wat zouden jullie doen? Ik vind het spannend dat ik vanaf eind mei geen kolf recht meer heb. Dan ga ik in lunch pauze kolven. Is alleen op de dinsdags, dan is F naar opvang, andere dagen kan ik live voeden thuis. Per kolfbeurt kolf ik eerste sessie (11 uur) gemiddeld 200 ml in totaal en tweede keer (15.00 uur) 100 ml. Ik zou dan alleen om 12 uur kunnen kolven. F krijgt naar opvang twee flessen mee: 150 ml en eentje van ong 120 ml. Ik ga dus zo interen op vriezer voorraad die niet heel vol is. Zou ik best ff kunnen en straks kunnen ze hem meer vullen met fruit en brood. Op die manier maar doen? Eerst interen en dan hopen dat hij steeds meer kan mee eten? Het interen is ook te overzien qua hoeveelheid en werkt al veel eten naar binnen.
Kun je evt s ochtends voor je naar je werk gaat nakolven na de vroege voeding? Als hij die nog drinkt tenminste? Meestal is er s ochtends voldoende melk om na te kolven dacht ik...quote:Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Hilmo het volgende:
Wat zouden jullie doen? Ik vind het spannend dat ik vanaf eind mei geen kolf recht meer heb. Dan ga ik in lunch pauze kolven. Is alleen op de dinsdags, dan is F naar opvang, andere dagen kan ik live voeden thuis. Per kolfbeurt kolf ik eerste sessie (11 uur) gemiddeld 200 ml in totaal en tweede keer (15.00 uur) 100 ml. Ik zou dan alleen om 12 uur kunnen kolven. F krijgt naar opvang twee flessen mee: 150 ml en eentje van ong 120 ml. Ik ga dus zo interen op vriezer voorraad die niet heel vol is. Zou ik best ff kunnen en straks kunnen ze hem meer vullen met fruit en brood. Op die manier maar doen? Eerst interen en dan hopen dat hij steeds meer kan mee eten? Het interen is ook te overzien qua hoeveelheid en werkt al veel eten naar binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |