abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 22:49:04 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198627483
Ik zag dit filmpje en had zoveel herkenning, ik dacht wie weet ook mooi voor jullie:

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 22 maart 2021 @ 07:49:19 #227
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198629091
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 22:49 schreef MaJo het volgende:
Ik zag dit filmpje en had zoveel herkenning, ik dacht wie weet ook mooi voor jullie:

Ja die is prachtig O+ Die had ik laatst ook al gedeeld hier O+
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:03:28 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198629808
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 07:49 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja die is prachtig O+ Die had ik laatst ook al gedeeld hier O+
Helemaal gemist! Maar heel mooi inderdaad, en echt zoveel herkenning. Mijn kolf praat tegen me _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 22 maart 2021 @ 09:53:12 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198630432
Mooi!! O+ En de wanhoop is zo herkenbaar, het komt weer helemaal terug :')

Ik vond laatst een schema terug van toen mijn oudste 2 weken was. Wat een hel :o

Ik combineerde elke 3u voeden met elke 2 uur kolven volgens mij, ook 's nachts. Waardoor alles continu zo leeg was dat baby er niks uit kreeg en direct weer in slaap viel aan de borst. En afviel, waardoor ik nóg vaker aanlegde en kolfde, pfff. En als ik dan door pure vermoeidheid een keer door mn wekker heen sliep voelde ik me zooooo schuldig, alsof ik mn kind aan het uithongeren was ;(
pi_198630445
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:53 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi!! O+

Ik vond laatst een schema terug van toen mijn oudste 2 weken was. Wat een hel :o

Ik combineerde elke 3u voeden met elke 2 uur kolven volgens mij, ook 's nachts. Waardoor alles continu zo leeg was dat baby er niks uit kreeg en direct weer in slaap viel aan de borst. En afviel, waardoor ik nóg vaker aanlegde en kolfde, pfff. En als ik dan door pure vermoeidheid een keer door mn wekker heen sliep voelde ik me zooooo schuldig, alsof ik mn kind aan het uithongeren was ;(
Wat een hel!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  maandag 22 maart 2021 @ 10:09:48 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198630638
Ik heb óók pas na 2 weken een lactatiekundige erbij gehaald. Dat had ik achteraf bezien eerder moeten doen.

En ik vond mijn kraamhulp een schat, ze wou me ook absoluut helpen, maar ze heeft me nooit gewezen op borstcompressie. En dat bleek ik bij het kolven iig nodig te hebben.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:58:38 #232
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198631307
Toch opvallend altijd hoe vaak de borstvoeding valt of staat met de kraamverzorgster. Een lastig iets vind ik dat, ze bedoelen het allemaal zo goed en het is zo waardevol dat we überhaupt kraamverzorgsters hebben hier maar ze hebben ook zoveel invloed terwijl ze toch niet allemaal even goed onderlegd zijn in bv begeleiden en zich ook niet allemaal even bewust van hoe goed of minder goed ze daar in zijn. Zodat de gevallen waar hulp nodig is niet altijd op tijd een lactatiekundige in de hand nemen. 🤔
pi_198757506
Hoe ging het geven van borstvoeding bij jullie vanaf 6 maanden wanneer er vaste voeding in het spel komt? Werd er minder gedronken per keer, of worden er op een gegeven moment voedingen overgeslagen? Het maakt mij verder niet uit en ik zie allemaal wel hoe het loopt hoor, maar ik vraag me af hoe dat er bij jullie aan toe ging.
  maandag 29 maart 2021 @ 22:17:35 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198757860
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 22:00 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe ging het geven van borstvoeding bij jullie vanaf 6 maanden wanneer er vaste voeding in het spel komt? Werd er minder gedronken per keer, of worden er op een gegeven moment voedingen overgeslagen? Het maakt mij verder niet uit en ik zie allemaal wel hoe het loopt hoor, maar ik vraag me af hoe dat er bij jullie aan toe ging.
Hier begon het rond een maand of 9 pas wat te veranderen, maar ik geloof dat hij toen ook wat meer porties ging eten ipv een paar hapjes.

Bas is vorige week uit zichzelf gestopt met drinken en heeft er ook niet meer om gevraagd. Vond het wel gek, maar gezien de pijn bij het aanhappen nu is het beter zo. We hebben het toch maar mooi ruim 21 maanden vol weten te houden, dat had ik echt nooit verwacht. Op naar het volgende avontuur O+
pi_198758464
Lily ging minder drinken toen de porties die ze at groter werden. En dat minderen bestond uit minder vaak om een borstje vragen. Van ca. 6x naar 3x, waarvan de twee voor het slapen terug gingen naar een paar minuten sabbelen voor het idee, niet om actief te drinken.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198759910
quote:
Met 6 maanden was borstvoeding nog echt hoofdvoeding, en hapjes ernaast. Dat bleef denk ik ook nog tot 8 maanden ongeveer. Ik gaf eigenlijk ook altijd bv voor de hapjes. Daarna ben ik het gaan omdraaien. Eerst het hapje, daarna bv. Toen werd de hoeveelheid vast voedsel snel meer, en werd er minder gedronken. Deels heb ik dus wel wat gestuurd, deels gaven ze het zelf aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 31-03-2021 09:26:24 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 maart 2021 @ 07:56:23 #237
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198760040
quote:
In principe blijft (moeder)melk de hoofdvoeding tot één jaar. Je geeft eerst de borst en daarna bijvoeding.

U. ging niet minder vaak drinken door de bijvoeding. Tot 2 jaar dronk hij nog steeds zo’n 8 keer per dag.

Dat gezegd te hebben: inmiddels geef ik al ruim 3 jaar borstvoeding. 🥳
Protège moi de mes désirs.
pi_198764764
Dat melk tot 1 jaar hoofdvoeding is weet ik, en ik geef ook eerst de borst en dan hapjes. Natuurlijk merk ik met 6 maanden niet direct verschil, ze slikt nauwelijks iets van die hapjes door :D.

Het zal vanzelf wel minder worden en loslopen. Uiteindelijk zal ze inderdaad meer gaan eten en minder drinken ga ik vanuit.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 17:15:04 #239
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198766470
Ging hier ook allemaal vanzelf. Heb me nooit aan dat eerst bv dan hapjes gehouden. Ze dronk vooral voor ze ging slapen (en nog) en at gewoon als wij ook aten. Dus dat was maar net hoe het uit kwam.
Ze bleef even enthousiast op drinken bij mij en heeft zich nooit veel te hongerig op het eten gestort.
En bij grote broer ging het precies zo.
pi_198768357
Ik merk hier wel verschil rond die leeftijd (nu bijna zeven maanden), Mickey kwam vrij lang om de twee a drie uur. Nu drinkt hij overdag echt op maaltijd tijden :D

Ontbijt 8u
Lunch 12/13u
Avondeten 17/18

Lunch paar hapjes brood
Na middagdutje paar hapjes fruit
Na avondeten (/drinken) paar hapjes warm eten.

Overdag met drinken echt makkelijk afgeleid...

's Nachts komt hij nog steeds twee keer: Middernacht en 5 uur. Nu zijn tandje doorkomt komt hij vaker. We slapen samen.

[ Bericht 11% gewijzigd door tpopml op 30-03-2021 19:33:37 (Nachtelijk drinken toegevoegd) ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:59:51 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198777170
Ik heb baby nummer twee volledig aan de borst O+ na wat opstartproblemen door A0-antagonisme, acht dagen couveuse en blauwe lampen, drie lactatiekundigen, een kraamzorg en een verloskundige met een mening heb ik op zijn zesde dag na twee dagen kolven m'n kolf in de hoek gesmeten en besloten om hem steeds zelfs te voeden en bij te voeden waar nodig. We zijn nu op dag 13 (of 14? Ik snap die tellingen nooit zo goed) en hij is al 48 uur kunstvoedingsvrij en groeit als kool. Hij meldt zich wel echt heel vaak en slaapt alleen bovenop mij, maar ik trek dat verbazingwekkend goed dit keer.

Conclusie: blij dat ik naar m'n gevoel heb geluisterd en m'n grenzen wat kolven betreft heb bewaakt. Zo fijn dit!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:28:07 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198777523
Wat goed Tink!!! *O*

En wat heftig, 8 dagen couveuse ;( Laat m maar lekker bij jou slapen O+
pi_198801009
Wat zouden jullie doen? Ik vind het spannend dat ik vanaf eind mei geen kolf recht meer heb. Dan ga ik in lunch pauze kolven. Is alleen op de dinsdags, dan is F naar opvang, andere dagen kan ik live voeden thuis. Per kolfbeurt kolf ik eerste sessie (11 uur) gemiddeld 200 ml in totaal en tweede keer (15.00 uur) 100 ml. Ik zou dan alleen om 12 uur kunnen kolven. F krijgt naar opvang twee flessen mee: 150 ml en eentje van ong 120 ml. Ik ga dus zo interen op vriezer voorraad die niet heel vol is. Zou ik best ff kunnen en straks kunnen ze hem meer vullen met fruit en brood. Op die manier maar doen? Eerst interen en dan hopen dat hij steeds meer kan mee eten? Het interen is ook te overzien qua hoeveelheid en werkt al veel eten naar binnen.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:08:14 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198803080
Ik ben nog een week of zes doorgegaan met kolven (half uur per dag in vakantietijd, half uur in pauze), had daarna twee weken vakantie en ben vanaf 11 maanden naar één keer kolven gegaan. Dat leverde de ene fles op die prul toen nog dronk op de opvang.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198803744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Hilmo het volgende:
Wat zouden jullie doen? Ik vind het spannend dat ik vanaf eind mei geen kolf recht meer heb. Dan ga ik in lunch pauze kolven. Is alleen op de dinsdags, dan is F naar opvang, andere dagen kan ik live voeden thuis. Per kolfbeurt kolf ik eerste sessie (11 uur) gemiddeld 200 ml in totaal en tweede keer (15.00 uur) 100 ml. Ik zou dan alleen om 12 uur kunnen kolven. F krijgt naar opvang twee flessen mee: 150 ml en eentje van ong 120 ml. Ik ga dus zo interen op vriezer voorraad die niet heel vol is. Zou ik best ff kunnen en straks kunnen ze hem meer vullen met fruit en brood. Op die manier maar doen? Eerst interen en dan hopen dat hij steeds meer kan mee eten? Het interen is ook te overzien qua hoeveelheid en werkt al veel eten naar binnen.
Je kolfrecht houdt niet op, je wordt enkel niet meer doorbetaald.
Ik heb tot 21 maanden gekolfd in m’n eigen tijd. Zette m’n vakantieuren in. Is dat nog een optie voor je?
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:38:11 #246
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198803963
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:21 schreef Hilmo het volgende:
Kun je evt s ochtends voor je naar je werk gaat nakolven na de vroege voeding? Als hij die nog drinkt tenminste? Meestal is er s ochtends voldoende melk om na te kolven dacht ik...
Kwak
  donderdag 1 april 2021 @ 19:40:07 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198804021
Oh en zwaai. Het lijkt erop dat het toch gelukt is om Pep helemaal aan de borst te krijgen. Ben zo
blij. De start was lastig, maar ik heb nu veel minder stress en pijn dan bij Melba. Ik duim dat het goed blijft gaan.

(De kraam zag bij Melba die nu zes is direct dat hij een heel kort tongriempje heeft. De lactatiekundige ook. Destijds zei iedereen van niet, maar het verklaart wel de vreselijke pijn en kloven toen...)
Kwak
  donderdag 1 april 2021 @ 20:04:13 #248
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198804637
Ik heb gewoon doorgerold na 9 maanden, volgens mij tot 1 jaar wel 2x per dag maar ik weet het niet meer. Ik heb een eigen kamer dus draaide de deur dicht maar was gewoon telefonisch bereikbaar en werkte ook door. Op die manier sprokkelde ik wel 2 flesjes bij elkaar die Jacob nog graag dronk. Langzaam werd de opbrengst minder maar de vraag ook.

Wat fijn kwakz0r en Tink dat het bij allebei gelukt is om je baby helemaal aan de borst te krijgen! *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 april 2021 @ 20:22:12 #249
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198805091
Ik ben vanaf 9 maanden 1x per dag gaan kolven in m’n pauze en met 1 jaar gestopt. Werk drie dagen waarvan 1 lange. Ging hier prima qua productie. Soms kolf(de) ik s ochtends een borst als ze bijzonder goed had geslapen, soms uit werk 1 kant.
Nooit productie problemen gehad O+ Dus zo kan het ook gaan.
Ik denk vooral dat 1 dag maar 1x kolven geen effect op je over all productie gaat hebben. En je kan het altijd uitproberen natuurlijk.

Oh en enkel gestopt met kolven dus, hopelijk met voeden nog lang niet O+ O+ O+
pi_198806249
Bij de oudste ben ik nog een tijdje doorgegaan met kolven tijdens de lunchpauze. Maar ik had zo’n enorme hekel aan kolven. Het ging best aardig hoor, maar bij de jongste hing het me gewoon de keel uit. Dus met 9 maanden gestopt. Ik ben vast niet gelijk van 2x naar 0x gegaan (ik weet het écht niet meer precies), vooral omdat ik van 7.30 tot 18.00 van huis was, dat is wel lang als je gewend bent dan nog 2x te kolven.

Ik had nog wat voorraad in de vriezer, maar bij de jongste was ik ook makkelijker met kunstvoeding op het kdv. Als ik niet genoeg mee kon geven, deden ze de laatste fles met kv. Liever dat dan een fles bv weggooien (de laatste voeding ging niet altijd op). Uiteindelijk heeft hij nog wel elke kdv-dag een fles bv gehad tot hij 1 jaar was volgens mij.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')