Niet zo vreemd als je in de zomer gewoon drie maanden lang overal het toerisme weer open gooit en scholieren straalbezopen met honderden tegelijk laat hossen in Spaanse en Portugese nachtclubs. Daar kan geen 1,5 meter regel of mondkapje tegenop.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:52 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Die hebben uiteindelijk niks geholpen
Herfstvakantie was maar 1 week, alleen verdeeld over regio Noord de eerste week en regio's Midden en Zuid de tweede week.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:53 schreef Cue_ het volgende:
Maar voor de mensen die denken dat de scholen een grote bron zijn, 2 weken scholen dicht dus met de herfstvakantie, zou toch net lang genoeg moeten zijn om dan een sterkere daling te kunnen zien?
(natuurlijk mits men nu doorgaat zoals ze doen, wat met kerst misschien lastig is)
Sorry, bedoel met kerst/nieuwjaar, dat is toch 2 weken?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Herfstvakantie was maar 1 week, alleen verdeeld over regio Noord de eerste week en regio's Midden en Zuid de tweede week.
Waarmee ik niets zeg over of de herfstvakantie al dan niet van invloed is geweest. Het is puur een feitelijke post.
Zelfde dat ik voor mijn werk al info kreeg over NOW 3.2 t/m februari 2021 en NOW 3.3. t/m mei 2021...quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:49 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ze lullen nu al over een 3e golf in Januari
Hou toch op man , hoezo 3e golf hebben ze een glazen bol of liegen ze ons alles voor?
https://www.telegraaf.nl/(...)e-golf-op-14-januariquote:'Microbiologen spreken van start derde golf op 14 januari'
Peter Langenbach van het Maasstad Ziekenhuis maakt zich zorgen over de feesten die tijdens oud en nieuw mogelijk worden gehouden. Bij Op1 vertelt hij dat hij en zijn collega’s vrezen voor een derde golf.
Klopt, ,die is 2 weken. Gezien de kerstdagen en O&N kun je je wel afvragen of die twee weken een verschil maakt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Sorry, bedoel met kerst/nieuwjaar, dat is toch 2 weken?
Het grappige is, nee, wij discrimeneren. Zelfs al is het positief.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:56 schreef aartstyle het volgende:
Weet niet of het gepost was, maar interessant artikel "discrimineert het corona virus" .
https://www.topics.nl/dis(...)D&utm_content=topics
(voorzichtige) conclusies:
* Ja er liggen meer mensen op de IC van niet westerse afkomst dan van wel westerse afkomst
* Turkse mensen hebben vaker diabetes dan mensen van Nederlandse afkomst
* Niet westerse mensen doen minder vaak mee aan medicijn onderzoeken, hun lichaam lijkt op sommige virussen/medicijnen anders te reageren.
* Registratie van etniciteit in ziekenhuizen wordt ook niet gedaan om stigmatisering alla Geert wilders te voorkomen.
* Er wordt niet gesproken over eventuele vitamine D etc....
https://www.rijksoverheid(...)ciele-regelingen/nowquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zelfde dat ik voor mijn werk al info kreeg over NOW 3.2 t/m februari 2021 en NOW 3.3. t/m mei 2021...
Ben idd benieuwdquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, ,die is 2 weken. Gezien de kerstdagen en O&N kun je je wel afvragen of die twee weken een verschil maakt.
Hoewel je toch ook ziet dat in die twee weken veel mensen vrije dagen opnemen, dus wellicht dat de gang naar kantoor minder wordt en dat een goede uitwerking heeft.
Bang maken of een stukje realisme? Als we met de Kerst en Oud & Nieuw massaal de afspraken gaan negeren, kun je er van uitgaan dat je in de 2e / 3e week van januari weer een hoop extra besmettingen krijgt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:59 schreef leolinedance het volgende:
Zoals verwacht is het bangmaken met de 3e golf begonnen
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)e-golf-op-14-januari
Want al die mensen die vreesden voor een 2e golf bleken het ook te overdrijven?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee kan vallen, inderdaad. Ik denk dat veel mensen zich zoveel mogelijk aan de adviezen zullen houden. Dat een deel zich net over de grenzen van de adviezen zal begeven. En dat een klein deel zich er niets van aan zal trekken. In ieder geval wat betreft Kerst. Voor O&N weet ik het nog niet zo. Maar hopelijk blijven de gevolgen beperkt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben idd benieuwd![]()
Want opzich verwacht ik niet, dat als men kerst in kleine groepen viert (ook al is dat meer dan het geadviseerde/verplichte? aantal), dat dat heel veel uitmaakt.
Want mijn vermoeden is, dat deze mensen meestal toch wel eens bij elkaar op bezoek kwam daarvoor.
Oooh wat erg dit!quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:56 schreef aartstyle het volgende:
Weet niet of het gepost was, maar interessant artikel "discrimineert het corona virus" .
https://www.topics.nl/dis(...)D&utm_content=topics
(voorzichtige) conclusies:
* Ja er liggen meer mensen op de IC van niet westerse afkomst dan van wel westerse afkomst
* Turkse mensen hebben vaker diabetes dan mensen van Nederlandse afkomst
* Niet westerse mensen doen minder vaak mee aan medicijn onderzoeken, hun lichaam lijkt op sommige virussen/medicijnen anders te reageren.
* Registratie van etniciteit in ziekenhuizen wordt ook niet gedaan om stigmatisering alla Geert wilders te voorkomen.
* Er wordt niet gesproken over eventuele vitamine D etc....
Verwacht niet dat er massaal genegeerd gaat worden eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bang maken of een stukje realisme? Als we met de Kerst en Oud & Nieuw massaal de afspraken gaan negeren, kun je er van uitgaan dat je in de 2e / 3e week van januari weer een hoop extra besmettingen krijgt.
Net zoals de tweede golf bangmakerij was en corona voorbij zeker?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In het voorjaar ging die daling veel harder dan nu. We zijn tot echt lage cijfers gekomen. Nu gaat het een stuk trager en ik heb het idee dat we blijven hangen en maar wat aanmodderen nu. In mijn visie (niet de enige waarheid, het is enkel een mening) zijn er twee grote verschillen qua maatregelen tussen toen en nu. Veel meer mensen werkten thuis (het voelde bij veel mensen veel meer als een verplichting), en de scholen waren gesloten. Ik denk echt dat je op z’n minst een van die twee nodig hebt om echt goed te dalen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook wel. Een hele hoop mensen die zich nu te belangrijk voelen om thuis te werken en toch naar kantoor gaan kunnen dan ineens wel thuis blijven als hun kroost niet meer naar school gaat. Denk dat het indirect echt veel invloed heeft op de R waarde.
Kameraad Van Haga gespot.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net zoals de tweede golf bangmakerij was en corona voorbij zeker?
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Semantische discussie, maar zolang we op deze cijfers blijven hangen en niet eerst voor wat langere tijd echt aan een dal raken, kan er ook geen sprake zijn van een 'derde golf' maar wordt het gewoon een lange 'tweede golf'.
De scholen gingen vrij snel weer open omdat het kabinet al snel door had dat dat een fout was. Er is geen enkele aanwijzing dat de sluiting enig effect had op de daling.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het voorjaar ging die daling veel harder dan nu. We zijn tot echt lage cijfers gekomen. Nu gaat het een stuk trager en ik heb het idee dat we blijven hangen en maar wat aanmodderen nu. In mijn visie (niet de enige waarheid, het is enkel een mening) zijn er twee grote verschillen qua maatregelen tussen toen en nu. Veel meer mensen werkten thuis (het voelde bij veel mensen veel meer als een verplichting), en de scholen waren gesloten. Ik denk echt dat je op z’n minst een van die twee nodig hebt om echt goed te dalen.
Zou dat niet afhangen of de nieuwe piek dan hoger wordt of onder de eerste piek van de tweede golf blijft?quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
En als we op dit niveau blijven hangen en halverwege januari stijgt het weer flink, wordt het dan een nieuwe piek in de tweede golf, of toch een derde?
31 augustus gingen scholen pas weer helemaal open volgens https://www.rijksoverheid(...)le-scholen-weer-openquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De scholen gingen vrij snel weer open omdat het kabinet al snel door had dat dat een fout was. Er is geen enkele aanwijzing dat de sluiting enig effect had op de daling.
Geen idee. Ik weet niet of er officiële standaarden zijn om een golf of piek aan te wijzenquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zou dat niet afhangen of de nieuwe piek dan hoger wordt of onder de eerste piek van de tweede golf blijft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |