abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:09:12 #51
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196822627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Als je de zaak een beetje gevolgd hebt dan merk je duidelijk dat ie zich niet echt ingelezen heeft.
Ik heb de zaak een beetje gevolgd en ik las precies wat hij zei. Dus vandaar dat ik me nu afvraag waar jouw informatie dan verschilt van de zijne.
pi_197085656
Veroordeelde Aardenburger gaat in hoger beroep in zedenzaak

quote:
De man (47) uit Aardenburg die jarenlang de twee minderjarige dochters van zijn vriendin misbruikte, gaat in hoger beroep tegen het vonnis van de rechtbank in Middelburg. Hij werd veroordeeld tot acht jaar celstraf en tbs met dwangverpleging.

Die straf was hoger dan de eis van het OM van zes jaar en tbs met dwangverpleging. De advocaat van de man, Ruben Poppelaars, wil niet toelichten waarom een hoger beroep is ingesteld.

Eerder veroordeeld
De Aardenburger werd in 2004 ook veroordeeld voor twee zedenmisdrijven met minderjarige meisjes. Dat hij niets heeft geleerd van zijn straf en behandeling hiervoor werkte volgens de rechtbank strafverhogend. De kans op herhaling achtte de rechtbank groot. Daarom is naast gevangenisstraf ook tbs opgelegd.

De dochters van de vriendin van de man zijn volgens de rechtbank jarenlang misbruikt door hem. Ze werden daarbij gedrogeerd. Eén van de meisjes moest ook seks met anderen hebben. Zij werd meegenomen naar parenclubs en parkeerplaatsen. Naast de dochters werd ook het seksueel misbruik van een vriendinnetje bewezen geacht door de rechtbank.

De Zeeuws-Vlaamse zedenzaak kreeg landelijke aandacht. Naast de 47-jarige man, staat ook de 44-jarige moeder van de twee misbruikte meisjes terecht terecht voor de zedenmisdrijven die plaatsvonden van 2008 tot 2019. De twee hadden een relatie. De slachtoffers zagen de man als stiefvader en noemden hem 'papa'.

Huiveringwekkende samenwerking
De vrouw had een actieve rol in het faciliteren van het misbruik volgens de rechtbank. Dat zij haar dochters niet zelf heeft misbruikt doet daar niet aan af. De rechtbank sprak over een 'intensieve, meedogenloze en huiveringwekkende samenwerking'.

De chatgesprekken tussen de mannelijke en vrouwelijke verdachte die tijdens de rechtszaak aan bod kwamen, waren schokkend. Zo schrijft de vrouw op een gegeven moment aan de man: "Zo'n unieke relatie krijg je nooit meer, je hebt een moeder met twee dochters." Hij: "Ja, geweldig dat je zo ruimdenkend bent."

Ook blijkt uit de chatgesprekken dat het stel actief bezig was om vriendinnetjes van de dochters te laten logeren bij hun thuis met als doel seksueel misbruik. En de 44-jarige vrouw probeerde pleegouder te worden. Allemaal met het doel het seksueel misbruik van haar vriend verder te faciliteren.

Wrakingsverzoek
De rechtszaak van de vrouw lag een tijd stil, omdat haar advocaat de rechtbank wraakte. De wrakingskamer van de rechtbank in Middelburg oordeelde dat het wrakingsverzoek ongegrond is. Haar zaak zou 5 januari verder gaan, maar door verhindering van de advocaat is dit uitgesteld.

https://www.omroepzeeland(...)-beroep-in-zedenzaak
pi_197209358
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)uitgesteld~a3ae2233/

quote:
MIDDELBURG - De rechtszaak tegen de moeder die jarenlang haar twee stiefdochters zou hebben laten misbruiken, gaat dinsdag opnieuw niet door. Volgens de rechtbank is de advocate van de Terneuzense T.D. verhinderd. Er is nog geen nieuwe datum bekend.

Het is niet voor het eerst dat de zaak wordt vertraagd. Half november wraakte advocate Susan Koster de rechtbank waardoor het proces destijds tijdelijk moest worden gestaakt. De advocate van D. wilde dat de rechters zouden worden vervangen omdat ze vooringenomen en/of partijdig zouden zijn. De wrakingskamer wees dat verzoek af en vond dat de rechters gewoon door konden gaan.

Nieuwe rechters
Toch nemen andere rechters de zaak over omdat er al uitspraak is gedaan tegen de mannelijke verdachte, de 47-jarige ex-garagehouder uit Waterlandkerkje. Omdat de rechtbank begin december oordeelde dat zij als team handelden moeten nieuwe rechters naar de zaak tegen de vrouw kijken. De hoofdverdachte werd veroordeeld tot acht jaar cel en tbs, twee jaar meer dan het Openbaar Ministerie had geëist. Hij gaat in hoger beroep.

De 44-jarige T.D. wordt verdacht van tien zedendelicten. Zo zou ze volgens justitie jarenlang seksueel misbruik van haar twee dochters hebben toegestaan en gefaciliteerd, met name door haar toenmalige partner P.P. uit Aardenburg. De vrouw zou P. geholpen hebben om het misbruik gemakkelijker te maken, onder meer door de meisjes ghb en medicijnen toe te dienen.

De jongste dochter van de vrouw liet in november al weten erg teleurgesteld te zijn dat de zaak werd uitgesteld. Ze had gehoopt het boek in 2020 te kunnen sluiten en denkt dat de zaak bewust steeds wordt vertraagd, verwijzend naar het eerdere wrakingsverzoek. ,,Mijn moeder staat op de wachtlijst voor een nieuwe nier. Ze moet nu gedialyseerd worden, maar ik denk dat ze daar misbruik van heeft gemaakt”, zei ze vorig jaar tegen de PZC. Haar moeder viel tijdens de eerste zitting flauw.

Ook de vader van het meisje, die met D. getrouwd is geweest, had er destijds geen goed woord voor over. ,,Ons leven kan nu nog niet verder.”

Wanneer de zaak verder gaat, is vooralsnog onduidelijk. Volgens een woordvoerder van de rechtbank is er nog geen nieuwe zittingsdatum.
pi_197209587
Wat een shitshow
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 16:49:41 #55
269689 crew  Viv
pi_197209610
Wat een ongelooflijk flauwe truuk weer van die advocaat, "verhinderd" zijn. Onzin natuurlijk. Wat wil ze hier nou mee bereiken? En daarbij: als je het qua verdediging van dit soort truukjes moet hebben, dan valt er dus kennelijk inhoudelijk niets af te dingen op het pleidooi van het OM. :X

Echt heel treurig voor de slachtoffers die zich wéér voor niks op een bepaalde zittingsdatum gericht hebben.
pi_197209987
Gezlligheid met Susan.

Uit andere zaak:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197210505
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:49 schreef Viv het volgende:
Wat een ongelooflijk flauwe truuk weer van die advocaat, "verhinderd" zijn. Onzin natuurlijk. Wat wil ze hier nou mee bereiken?
Ik weet niet of dat zo werkt. Zittingen worden ruim van tevoren ingepland, dus die datum hou je vrij in je agenda. Ik veronderstel (maar weet dus niet zeker) dat de rechtbank wel meer wil zien dan alleen een afmelding. Dat er wel echt een goede, onvoorzienbare reden is waardoor ze bij nader inzien niet aanwezig kan zijn. Bijvoorbeeld - ik noem maar iets - dat één van haar ouders dit weekend overleden is.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:13:06 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197211022
Gewoon zoveel mogelijk vertragen, en het dan gooien op 'strafverlaging omdat verdachte al zo lang op haar strafzaak wacht' en 'gezondheid nog verder achteruitgegaan, onmenselijk om nu naar de gevangenis te sturen' waarna verdachte een nieuwe nier krijgt en vrolijk verder leeft op vrije voeten.
Althans, dat is denk ik het plan. Maar zowel verdachte als advocaat hebben niet zo'n goede reputatie dus denk niet dat het zo ver zal komen.
pi_197765493
Moeder die dochters zou hebben laten misbruiken, moet voorlopig vrijkomen, meent advocate; rechtbank beslist morgen

MIDDELBURG - De advocate van de Terneuzense T.D., medeverdachte in de geruchtmakende Zeeuws-Vlaamse zedenzaak wil dat haar hechtenis voorlopig wordt opgeheven vanwege haar slechte gezondheid. Verder onderzoek in het Pieter Baan Centrum vond ze niet nodig. Dat werd vandaag duidelijk tijdens een pro forma zitting in de Middelburgse rechtbank. Na bijna twee maanden vertraging ging de zaak weer verder met nieuwe rechters.

quote:
Morgenmiddag beslist de rechtbank over het verzoek over de hechtenis.

Beperkte levensverwachting
D. woonde de zitting samen met haar advocate Koster bij, via een videoverbinding. Tijdens de zitting ging het opnieuw over de gezondheidstoestand van D. Haar advocate wees nogmaals op de beperkte levensverwachting van D. die aan nierfalen lijdt. ,,Ze gaat met sprongen achteruit.” Ze denkt dat meer onderzoek in het PBC te lang gaat duren, wel zou er onderzoek moeten komen naar de levensverwachting van de verdachte. De officier van justitie vindt dat haar gezondheid niet mag meewegen bij het bepalen van de straf.

Het is de vraag of D. zelf fysiek bij een inhoudelijke behandeling aanwezig kan zijn vanwege haar broze gezondheid. Er werd door Koster ten stelligste ontkend dat ze een fantast is.

De rechtszaak tegen de moeder die jarenlang haar twee dochters zou hebben laten misbruiken werd eerder uitgesteld. Een keer omdat de rechtbank was gewraakt en een keer omdat de advocate van de Terneuzense T.D. was verhinderd.

Half november wraakte advocate Susan Koster de rechtbank waardoor het proces destijds tijdelijk moest worden gestaakt. De advocate van D. wilde dat de rechters zouden worden vervangen omdat ze vooringenomen en/of partijdig zouden zijn. De wrakingskamer wees dat verzoek af en vond dat de rechters gewoon door konden gaan.

Nieuwe rechters
Toch namen andere rechters de zaak vandaag over omdat er al uitspraak is gedaan tegen de mannelijke verdachte, de 47-jarige ex-garagehouder uit Waterlandkerkje. Omdat de rechtbank begin december oordeelde dat zij als team opereerden, moesten nieuwe rechters naar de zaak tegen de vrouw kijken. De hoofdverdachte werd veroordeeld tot acht jaar cel en tbs, twee jaar meer dan het Openbaar Ministerie had geëist.

De 44-jarige T.D. wordt verdacht van negen zedendelicten. Zo zou ze volgens justitie jarenlang seksueel misbruik van haar twee dochters hebben toegestaan en gefaciliteerd. Het misbruik werd met name gepleegd door haar toenmalige partner P.P. uit Aardenburg. De vrouw zou P. geholpen hebben om het misbruik gemakkelijker te maken, onder meer door de meisjes ghb en medicijnen toe te dienen.

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)ist-morgen~aca50ee6/
Tanja leeft nog.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2021 @ 18:01:00 #60
269689 crew  Viv
pi_197765748
Waarom zou ze voorlopig vrijgelaten moeten worden vanwege haar gezondheid? :')

Wat een act. :N
pi_197766162
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:46 schreef Nober het volgende:
Moeder die dochters zou hebben laten misbruiken, moet voorlopig vrijkomen, meent advocate; rechtbank beslist morgen

MIDDELBURG - De advocate van de Terneuzense T.D., medeverdachte in de geruchtmakende Zeeuws-Vlaamse zedenzaak wil dat haar hechtenis voorlopig wordt opgeheven vanwege haar slechte gezondheid. Verder onderzoek in het Pieter Baan Centrum vond ze niet nodig. Dat werd vandaag duidelijk tijdens een pro forma zitting in de Middelburgse rechtbank. Na bijna twee maanden vertraging ging de zaak weer verder met nieuwe rechters.
[..]

Tanja leeft nog.
Tja, toen ik net zag dat er een nieuwe post was is dit topic, dacht ik ff dat ze dood was.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2021 @ 18:32:24 #62
269689 crew  Viv
pi_197766229
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja, toen ik net zag dat er een nieuwe post was is dit topic, dacht ik ff dat ze dood was.
Nu gaat ze met sprongen achteruit zogenaamd, maar straks na het vonnis kan ze nog jaren vooruit gok ik. :')
pi_197766625
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Nu gaat ze met sprongen achteruit zogenaamd, maar straks na het vonnis kan ze nog jaren vooruit gok ik. :')
Ze heeft er nooit met enig woord over gerept. Volgens mij flest ze de boel, net als die aanval toen in de rechtbank.
pi_197781312
Moeder in Zeeuws-Vlaamse zedenzaak blijft vastzitten

MIDDELBURG - De 44-jarige Terneuzense T.D., medeverdachte in de geruchtmakende Zeeuws-Vlaamse zedenzaak, blijft vastzitten. Haar advocate had gevraagd om haar, in afwachting van de inhoudelijke behandeling van de zaak, vrij te laten vanwege haar slechte gezondheid en om bij haar oudste dochter te kunnen zijn. De rechtbank heeft dat verzoek afgewezen.

quote:
Ook lag er een verzoek om de inhoudelijke behandeling eerder te laten plaatsvinden, maar dat is niet mogelijk. De rechtbank zal nu op 17 en 18 juni over alle tenlastegelegde feiten spreken. De verdachte moet op zitting verschijnen. Als haar gezondheid dat niet toestaat moet ze via een beeld- of geluidverbinding aanwezig zijn.

De rechtszaak tegen de moeder die jarenlang haar twee dochters zou hebben laten misbruiken, werd eerder uitgesteld. Een keer omdat de rechtbank was gewraakt en een keer omdat de advocate van de Terneuzense T.D. was verhinderd.

De 44-jarige T.D. wordt verdacht van negen zedendelicten. Zo zou ze volgens justitie jarenlang seksueel misbruik van haar twee dochters hebben toegestaan en gefaciliteerd.

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)vastzitten~a859407c/
  dinsdag 2 februari 2021 @ 17:36:39 #65
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197781364
Wat een goede beslissing! Ik durfde het niet te vragen gisteren maar ik dacht dat ze dus op vrije voeten was in afwachting van het proces.
Maar blijkbaar niet :)
Ook goed dat ze moet verschijnen.
Mocht ze nou echt op het randje van de dood gaan balanceren heeft ze in ieder geval nu een periode gezeten.
pi_197782052
quote:
en om bij haar oudste dochter te kunnen zijn
Wat?
pi_197785191
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:17 schreef Tegan het volgende:

[..]

Wat?
De oudste dochter wil dat haar moeder naar huis komt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
‘Mama heeft ons nooit iets aangedaan’
Dat D. de tijd die haar nog rest in vrijheid mag doorbrengen, is ook wat haar oudste dochter wil, ondanks alles wat ze heeft meegemaakt. Ze mist haar moeder en houdt ‘met heel haar hart van haar’. ,,Mama heeft ons nooit iets aangedaan, ze is slachtoffer geworden van een psychopaat, een narcist.”

https://www.bndestem.nl/z(...)t-haar-heb~a066f318/
twitter
pi_197786272
Ah thanks. Herinner me weer half iets hiervan. Ik had het uit ongeloof verdrongen denk ik.

Toch wel een tandje meer begrip dan slechts 'ik vergeef haar'.
pi_197787013
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:47 schreef Tegan het volgende:
Ah thanks. Herinner me weer half iets hiervan. Ik had het uit ongeloof verdrongen denk ik.

Toch wel een tandje meer begrip dan slechts 'ik vergeef haar'.
Stockholm syndroom?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:18:52 #70
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197832426
Zieke wereld zeg. Bah bah bah!
pi_199921327
Terneuzense moeder die haar dochters liet misbruiken vandaag voor de rechter

quote:
De 44-jarige moeder uit Terneuzen die ervan verdacht wordt haar twee dochters jarenlang seksueel te hebben laten misbruiken, moet vandaag en morgen voor de rechtbank in Middelburg verschijnen. Eigenlijk had het proces al klaar moeten zijn, maar de zaak liep vertraging op door het onwel worden van de vrouw tijdens de eerste zittingsdag en het wraken van de rechtbank door haar advocaat.

De vrouw staat terecht voor zedenmisdrijven die plaatsvonden in Zeeuws-Vlaanderen van 2008 tot 2019. Haar minderjarige dochters werden jarenlang misbruikt door haar toenmalige vriend. Deze 48-jarige man uit Aardenburg werd in december al veroordeeld tot acht jaar celstraf en tbs met dwangverpleging door de rechtbank in Middelburg.

Vrouw had actieve rol
De vrouw had een actieve rol bij het faciliteren van het misbruik, bleek tijdens de rechtszaak van de man. Dat zij haar dochters niet zelf heeft misbruikt doet daar niets aan af, vond de rechtbank toen, die spreekt over een 'intensieve, meedogenloze en huiveringwekkende samenwerking'.

De oudste dochter was acht jaar oud toen het misbruik begon, haar zusje was tien toen ze voor het eerst werd misbruikt. De meisjes werden regelmatig gedrogeerd met slaappillen en GHB. Eén van hen moest ook seks met anderen hebben. Zij werd meegenomen naar parenclubs en parkeerplaatsen.

Zaak onderbroken na onwelwording
De rechtszaken van de man en vrouw werden tegelijkertijd behandeld, maar tijdens de eerste zittingsdag in november werd de vrouw onwel in het cellencomplex van de rechtbank van Middelburg. Ze lijdt aan nierfalen en moet zichzelf dialyseren. De zaak werd toen onderbroken.

De advocaat van de verdachte wraakte vervolgens de rechtbank omdat ze die partijdig vond. Er zou te weinig rekening worden gehouden met de gezondheidstoestand van haar cliënt. Het wrakingsverzoek werd afgewezen, maar leidde wel tot vertraging van de zaak.

De vrouw vertelde eerder in de rechtbank dat ze niet bij machte was om het misbruik tegen te gaan. Toen ze geconfronteerd werd met in beslag genomen chatgesprekken tussen haar en de mannelijke verdachte, waaruit bleek dat ze niet alleen op de hoogte was, maar ook meewerkte aan het misbruik, viel ze stil: "Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen."

Chatgesprekken zijn schokkend
De chatgesprekken tussen de mannelijke en vrouwelijke verdachte die eerder tijdens de rechtszaak aan bod kwamen, zijn schokkend. Zo schrijft de vrouw op een gegeven moment aan de man: "Zo'n unieke relatie krijg je nooit meer, je hebt een moeder met twee dochters." Hij: "Ja, geweldig dat je zo ruimdenkend bent."

Ook zou uit de chatgesprekken blijken dat het stel actief bezig was om vriendinnetjes van de dochters te laten logeren bij hun thuis om ook hen seksueel te misbruiken. Bovendien probeerde de vrouw pleegmoeder te worden, eveneens met het doel haar vriend te faciliteren bij zijn pedofiele neigingen.

https://www.omroepzeeland(...)daag-voor-de-rechter
Benieuwd wat de advocate nu weer allemaal uit haar hoge hoed tovert.
pi_199921473
Ik hoop dat ze allebei wegrotten achter een deur waarvan ze de sleutel verloren zijn.
pi_199923844
twitter


De jongste dochter van de verdachte is aanwezig met haar vader, evenals een vriendinnetje van destijds die ook misbruikt werd.

De zitting wordt nu al weer onderbroken, omdat de verdachte moet dialyseren. Ze heeft last van nierfalen. Gaat minstens een uur duren.

De verdachte gaf ook al aan geen stem te hebben. Ze wilde haar mondkapje niet af doen, toen de rechter dat vroeg. Het is zeer de vraag hoe deze dag gaat verlopen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 11:34:09 #75
269689 crew  Viv
pi_199923940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:26 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

De jongste dochter van de verdachte is aanwezig met haar vader, evenals een vriendinnetje van destijds die ook misbruikt werd.

De zitting wordt nu al weer onderbroken, omdat de verdachte moet dialyseren. Ze heeft last van nierfalen. Gaat minstens een uur duren.

De verdachte gaf ook al aan geen stem te hebben. Ze wilde haar mondkapje niet af doen, toen de rechter dat vroeg. Het is zeer de vraag hoe deze dag gaat verlopen.
Ik erger me nu alweer kapot. Ze weten ruim van tevoren hoe laat die zitting begint, en dan is het héél toevallig precies tijd voor de dialyse. Flikker toch op zeg, wat een minachting voor de rechtbank en de slachtoffers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')