abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2020 @ 23:27:36 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196313558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:47 schreef mijntjexx het volgende:
Mensen zijn zo raar. Al maanden zeiken dat ze geen anderhalve meter afstand willen houden, dat het leven weer normaal moet worden , dat het allemaal kut is.
Is er een mogelijkheid om uit de ellende te komen gaan ze weer zeiken dat ze echt geen vaccin willen hoor. Wtf 8)7
Sommige mensen doen moeilijk om het moeilijk doen.
Hmmmmm, wie heeft die 1.5m en al die andere kutbeperkingen bedacht ?...., waar ik het (als verplichting) fundamenteel - ook met enige kennis van zaken - niet mee eens ben/was/blijf.
Mensen kan en moet je niet dwingen tot eenzijdige visie van & op gezondheid.
Wanneer ik en gelijkgestemden dat onderling/samen anders willen, mag & kan dat wettelijk niet eens en krijg je (eerder een strafblad en) een boete.

Het komt mij ook letterlijk de vierkant keel uit en de impact op ons gezin voel ik meer dan significant, als uiterst onrechtvaardig, ongezond, bedreigend en vooral onrechtmatig omdat de overheid gaat bepalen hoe wij ons leven moeten leven.
Dat is voor mij geen reden om onder die druk van lamgeslagenheid; dan maar een vaccin te gaan nemen of wat dan ook te doen dat (mijn basale) grondrechten aantast.

Hoe we hier uitkomen is primair informatie geven over de risico en wat je kunt doen. Vervolgens het aan mensen zelf overlaten hoe zij daar in hun omgeving op hun (on)verantwoorde wijze, invulling geven. Zij die menen kwetsbaar te zijn, gevaar lopen of hulp/zorg nodig hebben, kunnen daarbij wmb rekenen op passende hulp zich in die omstandigheden een waardige plaats te verwerven.

Onze rechten en levenswijze is weggekaapt door een doorgeslagen adviesorgaan van meningsloze "experts" om onder toeziend oog van ons Kabinet, bezig is met één groot langdurig live-experiment uit te voeren.
Het bizarre is dan wat we dat als samenleving "zomaar" accepteren omdat met het niet (wil) begrijpen, vermoeid raken, zelfs ons overgeven en we elkaar voor rotte vis gaan uitmaken wanneer we zaken nuanceren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 18 november 2020 @ 23:35:43 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313616
quote:
18s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmmmm, wie heeft die 1.5m en al die andere kutbeperkingen bedacht ?...., waar ik het (als verplichting) fundamenteel - ook met enige kennis van zaken - niet mee eens ben/was/blijf.
Mensen kan en moet je niet dwingen tot eenzijdige visie van & op gezondheid.
Wanneer ik en gelijkgestemden dat onderling/samen anders willen, mag & kan dat wettelijk niet eens en krijg je (eerder een strafblad en) een boete.

Het komt mij ook letterlijk de vierkant keel uit en de impact op ons gezin voel ik meer dan significant, als uiterst onrechtvaardig, ongezond, bedreigend en vooral onrechtmatig omdat de overheid gaat bepalen hoe wij ons leven moeten leven.
Dat is voor mij geen reden om onder die druk van lamgeslagenheid; dan maar een vaccin te gaan nemen of wat dan ook te doen dat (mijn basale) grondrechten aantast.

Hoe we hier uitkomen is primair informatie geven over de risico en wat je kunt doen. Vervolgens het aan mensen zelf overlaten hoe zij daar in hun omgeving op hun (on)verantwoorde wijze, invulling geven. Zij die menen kwetsbaar te zijn, gevaar lopen of hulp/zorg nodig hebben, kunnen daarbij wmb rekenen op passende hulp zich in die omstandigheden een waardige plaats te verwerven.

Onze rechten en levenswijze is weggekaapt door een doorgeslagen adviesorgaan van meningsloze "experts" om onder toeziend oog van ons Kabinet, bezig is met één groot langdurig live-experiment uit te voeren.
Het bizarre is dan wat we dat als samenleving "zomaar" accepteren omdat met het niet (wil) begrijpen, vermoeid raken, zelfs ons overgeven en we elkaar voor rotte vis gaan uitmaken wanneer we zaken nuanceren.
We zitten met zijn allen in een grote Big Brother. Ons kabinet voert de regie. De experts/adviseurs mogen stemmen. Velen in het spel zijn brave volgelingen, enkelen een Terror Jaap. De Terror Jaaps zijn slimmer dan de rest ;)
  woensdag 18 november 2020 @ 23:37:42 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:36 schreef Sfancta het volgende:
Gooi maar een ban, aangezien ik hier mijn mening niet mag geven?

Een forum?
Wat is er aan de hand? Je mag je mening wel geven toch? Dat doen we hier allemaal :)
  woensdag 18 november 2020 @ 23:38:22 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196313644
quote:
Dit is ook de visie bij de FDA dat een vaccin kan worden toegelaten op het moment dat het voldoet aan de (flexibele, nood breekt wet) "eisen" en is aangetoond dat de doelmatigheid in testfase 3 minimaal 50% is.
De FDA heeft in een eerder stadium van de Covid19 aanpak, de waarde voor goedkeuring specifiek aanpast op die 50% om zo meer vaccins te kunnen toelaten.

Ik weet niet precies wat de EMA als norm hanteert, er is sws nog geen vaccin goedgekeurd, maar het zou mij niet verbazen dat ook zij ook die 50% effectiviteit als ondergrens; voldoende vinden.
Het zou raar zijn wanneer de beroepsgroep die 50% wel OK vindt, de EMA (ook immers beroepsgroepers) dat wat anders van zal vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196313645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand? Je mag je mening wel geven toch? Dat doen we hier allemaal :)
Een of andere pipo verwijderd mijn posts de godganse tijd. Net zoals bovenstaande gequote bericht.
pi_196313647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

We zitten met zijn allen in een grote Big Brother. Ons kabinet voert de regie. De experts/adviseurs mogen stemmen. Velen in het spel zijn brave volgelingen, enkelen een Terror Jaap. De Terror Jaaps zijn slimmer dan de rest ;)
Dat lees je er dan niet aan af. :r
Die was overigens ook niet van BigBrother maar van de gouden kooi volgens mij! ;)
pi_196313651
Zelfs met een vaccin wordt het niet meer normaal volgens de WHO-baas Hans Kluge. Het einde van de pandemie zal zijn wanneer wij ons gedrag blijvend gaan aanpassen aan het virus, dus met alle basismaatregelen in acht nemende.

Wat is het nut van het vaccin dan?

De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 18 november 2020 @ 23:38:55 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196313652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:38 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Een of andere pipo verwijderd mijn posts de godganse tijd. Net zoals bovenstaande gequote bericht.
Omdat jij begint over jodensterren, nu ophouden met je gedrag
  woensdag 18 november 2020 @ 23:39:59 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196313659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat jij begint over jodensterren, nu ophouden met je gedrag
^O^
Verder hoort dit in FB
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196313661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:47 schreef mijntjexx het volgende:
Mensen zijn zo raar. Al maanden zeiken dat ze geen anderhalve meter afstand willen houden, dat het leven weer normaal moet worden , dat het allemaal kut is.
Is er een mogelijkheid om uit de ellende te komen gaan ze weer zeiken dat ze echt geen vaccin willen hoor. Wtf 8)7
Sommige mensen doen moeilijk om het moeilijk doen.
Zelfs met een vaccin wordt het leven niet meer normaal, zie mijn post. Een vaccin nemen is dus nutteloos.
  woensdag 18 november 2020 @ 23:40:39 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lees je er dan niet aan af. :r
Die was overigens ook niet van BigBrother maar van de gouden kooi volgens mij! ;)
Ow, nou ja hetzelfde principe hè. Mooi was dat toen _O-
  woensdag 18 november 2020 @ 23:41:16 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196313669
En dat complotgedoe hier... -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196313676
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welk complotgedoe?
pi_196313678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ow, nou ja hetzelfde principe hè. Mooi was dat toen _O-
Héél ander principe! :D
Heb alleen BigBrother gevolgd. En daar was die terrorJaap van jou één reden van! :D
pi_196313683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Heb alleen BigBrother gevolgd. En daar was die terrorJaap van jou één reden van! :D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196313687
quote:
Ja, anti, schoppen, zeuren en op de kast klimmen over dingen die heel misschien zouden kunnen gebeuren is wel een ding hier. -O-
  woensdag 18 november 2020 @ 23:45:37 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313696
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zelfs met een vaccin wordt het leven niet meer normaal, zie mijn post. Een vaccin nemen is dus nutteloos.
Veel mensen zullen de kat wel uit de boom kijken. Mede door de kneuzenkermis van Mark en Hugo. Als je die twee dwazen al niet kunt vertrouwen, moet je je dan maar vrijwillig vol laten spuiten met één of ander middeltje?

Doe eerst maar een paar miljoen anderen die er wel het volste vertrouwen in hebben, ik volg over een paar jaar misschien wel :)
  woensdag 18 november 2020 @ 23:46:02 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313699
quote:
Welk complotgedoe?
pi_196313705
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Veel mensen zullen de kat wel uit de boom kijken. Mede door de kneuzenkermis van Mark en Hugo. Als je die twee dwazen al niet kunt vertrouwen, moet je je dan maar vrijwillig vol laten spuiten met één of ander middeltje?

Doe eerst maar een paar miljoen anderen die er wel het volste vertrouwen in hebben, ik volg over een paar jaar misschien wel :)
Het heeft geen nut. Kijk dit maar eens:

Blijvende basismaatregelen volgens de WHO.
pi_196313706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, anti, schoppen, zeuren en op de kast klimmen over dingen die heel misschien zouden kunnen gebeuren is wel een ding hier. -O-
Laten we het nou niet kleiner maken dan het is. We hebben een minister van VWS die onderzoekt of het mogelijk is het vaccin indirect te verplichten. We hebben een minister-president die daar wel heil in ziet en denkt dat dat ook wel een goed idee is. We hebben een WHO die aangeeft dat ook na vaccinatie de wereld niet terug naar normaal gaat.

Daar is niets complotdenken, zeuren over dingen die misschien zouden kunnen gebeuren bij, dat is gewoon wachten tot het zover is.
  woensdag 18 november 2020 @ 23:48:32 #222
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313722
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Oh dat weet ik niet meer. Kan me alleen herinneren dat die gast wel de moeite van het kijken waard was. Hij heeft toen een flink bedrag gewonnen, en het volgens mij ook weer kwijtgeraakt omdat hij het bij de DSB bank had gezet die failliet ging volgens mij _O-
  woensdag 18 november 2020 @ 23:49:54 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196313729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee joh dat is geen complotgedoe. Complotgedoe is the new world order, pedogebeuren en dat soort dingen. Wij keuvelen maar onschuldig. Als dít al als complotgedoe wordt gezien kunnen we het topic beter opdoeken.
pi_196313736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laten we het nou niet kleiner maken dan het is. We hebben een minister van VWS die onderzoekt of het mogelijk is het vaccin indirect te verplichten. We hebben een minister-president die daar wel heil in ziet en denkt dat dat ook wel een goed idee is. We hebben een WHO die aangeeft dat ook na vaccinatie de wereld niet terug naar normaal gaat.

Daar is niets complotdenken, zeuren over dingen die misschien zouden kunnen gebeuren bij, dat is gewoon wachten tot het zover is.
Ik heb het debat niet gevolgd vandaag, dus ik mag er niet over meepraten, denk ik. Weet niet wat er gezegd is en hoe. Gaat het om de tussentijd tot er voldoende mensen zijn gevaccineerd, gaat het om langer... maakt nogal verschil in mijn ogen.

Zijn wel iedere keer dezelfde mensen die werkelijk overal tegen zijn. Dat is storend.
Daar hoor jij overigens niet bij. ;)
pi_196313744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee joh dat is geen complotgedoe. Complotgedoe is the new world order, pedogebeuren en dat soort dingen. Wij keuvelen maar onschuldig. Als dít al als complotgedoe wordt gezien kunnen we het topic beter opdoeken.
Ik was ook niet degene die zei dat het complotgedoe was. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')