Ziet er prima uit!quote:Op donderdag 19 november 2020 18:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Leuk dat je dit vraagt. Wat attent van je!
Zuurkool met spek en rozijntjes.
[ afbeelding ]
Zuurkool is gesneden wittekool, die door de inwerking van diverse melkzuurbacteriën is geconserveerd. Zuurkool smaakt hierdoor zuur. In Vlaanderen wordt veel choucroute gezegd, naar de Franse verbastering van het originele Middelhoogduitse sūrkrūt. De moderne Duitse vorm is Sauerkraut (in het noorden en midden ook wel Sauerkohl).
@:Iwanius
Wanstaltig varken.quote:Op donderdag 19 november 2020 18:52 schreef fetX het volgende:
Zometeen een goed gevulde Turkse pizza naar binnen werken.
#viesdik
Nog 2k tot announce @aTypischquote:Op donderdag 19 november 2020 18:20 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hoe staat het met de bitcoinkoersen?
Hier pizzaatje salami op net.quote:Op donderdag 19 november 2020 18:52 schreef fetX het volgende:
Zometeen een goed gevulde Turkse pizza naar binnen werken.
#viesdik
Niets mis mee.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:11 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hier pizzaatje salami op net.
[ twitter ]
Het is stoofvlees. Al is het origineel wel van (oud) paardenvlees, daarom moet je het een nacht in het zuur leggen. Tegenwoordig maak je het van rund, al vind ik het nog steeds wel lekkerder om het bij grotere stukken vlees te houden en het niet helemaal in draadjes kapot te koken.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe verschillend is het van stoofvlees?
Dit is een veel te lang antwoord voor Caland.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is stoofvlees. Al is het origineel wel van (oud) paardenvlees, daarom moet je het een nacht in het zuur leggen. Tegenwoordig maak je het van rund, al vind ik het nog steeds wel lekkerder om het bij grotere stukken vlees te houden en het niet helemaal in draadjes kapot te koken.
Gebruik ook riblappen ipv stooflappen.
En dan is typisch zoetzuur. Zuur vanwege veel azijn, zoet vanwege de perenstroop en peperkoek. Verder weinig kruiden. Alleen wat jeneverbes en laurier.
Net wat anders dan bijv Antwerps stoof, of hachee. Die hebben vind ik de neiging om wat weeïg zoet te zijn.
Maak dat ook wel eens, maar blijf het minder vinden dan zuurvlees.
Rendang is wel nog een welkome afwisseling.
Jaquote:Op donderdag 19 november 2020 19:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe verschillend is het van stoofvlees?
quote:Op donderdag 19 november 2020 19:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit is een veel te lang antwoord voor Caland.
quote:
Bedankt. Zal er eens aan denken mocht ik het ooit in Limburg ergens kunnen halen.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is stoofvlees. Al is het origineel wel van (oud) paardenvlees, daarom moet je het een nacht in het zuur leggen. Tegenwoordig maak je het van rund, al vind ik het nog steeds wel lekkerder om het bij grotere stukken vlees te houden en het niet helemaal in draadjes kapot te koken.
Gebruik ook riblappen ipv stooflappen.
En dan is typisch zoetzuur. Zuur vanwege veel azijn, zoet vanwege de perenstroop en peperkoek. Verder weinig kruiden. Alleen wat jeneverbes en laurier.
Net wat anders dan bijv Antwerps stoof, of hachee. Die hebben vind ik de neiging om wat weeïg zoet te zijn.
Maak dat ook wel eens, maar blijf het minder vinden dan zuurvlees.
Rendang is wel nog een welkome afwisseling.
Haal dan gelijk rijstevlaai.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedankt. Zal er eens aan denken mocht ik het ooit in Limburg ergens kunnen halen.
Altijd zo’n gedoe om zelf te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |