Wat kunnen we nou met die cijfersquote:
Die 1000 niet getelden, waren testen, niet per se besmettingen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat kunnen we nou met die cijfersZelden zo'n incompetent zooitje bij elkaar gezien. Zowel Mark en Hugo als het ICT gebeuren. En iedereen die iets met die routekaart te maken heeft. Mijn hemel
Quarantainecoach/buddy voor als ik vlak voor Oud en Nieuw in contact ben geweest met een besmet persoon?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig gaat Bruls voor de jongeren feestjes onder begeleiding organiseren.
Oh, dus eerder 150 erbij. Percentage ligt rond de 15 procent toch?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Die 1000 niet getelden, waren testen, niet per se besmettingen.
Ja en ca. 15% is besmet toch? Dus moeten we er ongeveer 150 bij optellen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Onjuist, zijn positieve besmettingen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt dus zat mee.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:05 schreef leolinedance het volgende:
Ja en ca. 15% is besmet toch? Dus moeten we er ongeveer 150 bij optellen.
4628 + 150 = 4778
quote:Op woensdag 18 november 2020 16:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en ca. 15% is besmet toch? Dus moeten we er ongeveer 150 bij optellen.
4628 + 150 = 4778
quote:Op woensdag 18 november 2020 16:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, dus eerder 150 erbij. Percentage ligt rond de 15 procent toch?
quote:Op woensdag 18 november 2020 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe vaak komt dit weer terug, dit was net ook een hele discussiequote:Het aantal positieve tests is vandaag opnieuw vertekend door een storing in de GGD-systemen. Het is de derde keer in een maand tijd dat een storing daarvoor zorgt. Het RIVM meldt 4628 nieuwe positieve tests, maar het zijn er waarschijnlijk ongeveer duizend meer.
Het is aannemelijker dat de NOS er verkeerd over heeft bericht, anders zou de stijging ineens heel flink zijn. Zoals @_serial_ ook liet zien is de delta met eerdere dagen helemaal niet zo groot.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onjuist, zijn positieve besmettingen.
Dat er af en toe een handjevol gekken zijn, betekent niet dat er gelijk grootschalige rellen gaan uitbreken. Ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de mensen hartstikke redelijk en welwillend is.quote:
En al die maanden liepen de ziekenhuizen niet over, geen maatregelen, was er niks aan de hand. Maar toch moeten we iedereen bang houden.quote:
De andere nieuwsbronnen nemen het ook over over 1000 positieve testen. Maar ben met je eens dat dat een behoorlijk groot aantal zou zijn.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is aannemelijker dat de NOS er verkeerd over heeft bericht, anders zou de stijging ineens heel flink zijn. Zoals @:_serial_ ook liet zien is de delta met eerdere dagen helemaal niet zo groot.
Je hebt weet van de demonstraties in de landen om ons heen?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er af en toe een handjevol gekken zijn, betekent niet dat er gelijk grootschalige rellen gaan uitbreken. Ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de mensen hartstikke redelijk en welwillend is.
Waar heb jij het over?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En al die maanden liepen de ziekenhuizen niet over, geen maatregelen, was er niks aan de hand. Maar toch moeten we iedereen bang houden.
Dat is wel heel gek ja. Maar ik sta nergens meer van te kijken.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef Questular het volgende:
Dus ze weten dan er ongeveer 1000 positieve testen missen, maar ze kunnen die niet verwerken in de cijfers? Snap ik hier iets niet?
Wat hebben wij daar mee te maken?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je hebt weet van de demonstraties in de landen om ons heen?
Wat ik zeg, een handjevol leipo's. Niks dat de politie niet aankan.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je hebt weet van de demonstraties in de landen om ons heen?
Ja die kopieren allemaal zonder zelf onderzoek te doen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[..]
De andere nieuwsbronnen nemen het ook over over 1000 positieve testen. Maar ben met je eens dat dat een behoorlijk groot aantal zou zijn.
Want al die mensen in het ziekenhuis daarna stelden zich aan?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En al die maanden liepen de ziekenhuizen niet over, geen maatregelen, was er niks aan de hand. Maar toch moeten we iedereen bang houden.
Kijk even naar post 186 van het vorige topic. Serial heeft het over 1000 niet gemelde testsquote:Op woensdag 18 november 2020 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onjuist, zijn positieve besmettingen.
De maanden oktober tot en met februari in Italië. Het was al veel eerder in ons land dan wordt gezegd.quote:
Als je wilt insinueren dat covid en wat er in de ziekenhuizen gebeurd nep is, kun je denk ik beter posten in BNW.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen en gezien serial's bijdrages mbt de cijfers ben ik dan ook zeer benieuwd naar de cijfers de komende dagen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk even naar post 186 van het vorige topic. Serial heeft het over 1000 niet gemelde tests
Leven wij tegenwoordig ook al in Italië?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De maanden oktober tot en met februari in Italië. Het was al veel eerder in ons land dan wordt gezegd.
Ja die vermoedens zijn er al langer idd.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De maanden oktober tot en met februari in Italië. Het was al veel eerder in ons land dan wordt gezegd.
Omdat het aantal besmettingen laag was. Dat er toen een of twee mensen met corona rondliepen betekent natuurlijk niet dat de ziekenhuizen gelijk overlopen. Dat gebeurde pas in maart, toen de aantallen dusdanig hard waren gegroeid dat er geen houden meer aan was.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is niet nep, ik weet zeker dat mensen er heel ziek van worden. Maar waarom in de maanden oktober - januari de ziekenhuizen niet overliepen is mij een raadsel.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je wilt insinueren dat covid en wat er in de ziekenhuizen gebeurd nep is, kun je denk ik beter posten in BNW.![]()
Het is natuurlijk wel opvallend dat er schijnbaar al cases waren in oktober.
Ja, hoe de media en RIVM/GGD over rapporteren lijkt het volgens hun over positieve testen te gaan. Maar we weten het echte antwoord denk ik morgen danquote:Op woensdag 18 november 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen en gezien serial's bijdrages mbt de cijfers ben ik dan ook zeer benieuwd naar de cijfers de komende dagen.
Nu schieten de besmettingen zelfs omhoog met maatregelen. Terwijl er toen ook al mensen besmet waren en iedereen nog normaal leefde.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het aantal besmettingen laag was. Dat er toen een of twee mensen met corona rondliepen betekent natuurlijk niet dat de ziekenhuizen gelijk overlopen. Dat gebeurde pas in maart, toen de aantallen dusdanig hard waren gegroeid dat er geen houden meer aan was.
Dat is ook waarom de maatregelen belangrijk zijn, want anders schieten de besmettingen als een raket omhoog. Dat is toch inmiddels wel duidelijk mag ik hopen.
Mogelijk dat het toen minder besmettelijk was...het virus muteert.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is niet nep, ik weet zeker dat mensen er heel ziek van worden. Maar waarom in de maanden oktober - januari de ziekenhuizen niet overliepen is mij een raadsel.
1000 positieve tests extra zou een stijging van 25% dag op dag zijn. Dat zou inhouden dat we ineens naar een verdubbeling van 4 dagen gaan, en is de R dus ineens weer flink boven de 1. Dat is gewoon niet logisch.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[..]
De andere nieuwsbronnen nemen het ook over over 1000 positieve testen. Maar ben met je eens dat dat een behoorlijk groot aantal zou zijn.
Omdat het toen maar een paar mensen waren? En daarna duizenden?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is niet nep, ik weet zeker dat mensen er heel ziek van worden. Maar waarom in de maanden oktober - januari de ziekenhuizen niet overliepen is mij een raadsel.
In welk land woon je?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er af en toe een handjevol gekken zijn, betekent niet dat er gelijk grootschalige rellen gaan uitbreken. Ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de mensen hartstikke redelijk en welwillend is.
De NOS die iets verkeerd interpreteert komt wel vaker voor. Net als met die 1/3 ligduur op de IC. En alle media nam het maar over.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
1000 positieve tests extra zou een stijging van 25% dag op dag zijn. Dat zou inhouden dat we ineens naar een verdubbeling van 4 dagen gaan, en is de R dus ineens weer flink boven de 1. Dat is gewoon niet logisch.
Alleen al daarom is het aannemelijker dat het bericht verkeerd begrepen/geïnterpreteerd is. We hebben ondertussen vaak zat gezien dat 1 iemand op Twitter iets roept en alle media het overnemen, dus ik vind het niet vergezocht dat de media het overgenomen hebben van de NOS, of de NOS ook van een andere.
Ja, maar het reproductiecijfer is hoog en zelfs in juli waren de cijfers laag bij ons en schoten de cijfers daarna weer omhoog. Dus waarom schoot het niet omhoog in die maanden?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat het toen maar een paar mensen waren? En daarna duizenden?
Gokje hoor.
Groetjes uit Den Haagquote:Op woensdag 18 november 2020 16:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
In welk land woon je?
Maar zonder gekheid, denk aan Den Haag vorig jaar. En deze keer mag er vrijwel niets en willen ze alles. Ik voorspel de grootste rellen in jaren.
Ja, met als gevolg dat ze in Italie de patiënten en de lijken in de ziekenhuisgangen konden opstappelen in maart.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu schieten de besmettingen zelfs omhoog met maatregelen. Terwijl er toen ook al mensen besmet waren en iedereen nog normaal leefde.
Waarom heeft dat 5 maanden geduurd? Terwijl het nu in 1,5 maand weer gebeurd is?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, met als gevolg dat ze in Italie de patiënten en de lijken in de ziekenhuisgangen konden opstappelen in maart.
Is een sneu verhaal, maar goed, hoe eerder ze leren dat langeafstandsrelaties niet werken... Misschien moet ze maar bij Nieuw-Zeeland gaan klagen, dat land dat het zo geweldig doet. Of misschien moet hij maar gewoon weer terug naar zijn eigen land, daar kun je ook prima studeren en kunnen ze elkaar wel opzoeken.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:12 schreef BillDauterive het volgende:
Loes (22) uit Zwolle zag haar vriend al meer dan een jaar niet, nu is het uit: ‘Ik was drie uur te laat op het vliegveld’
De Zwolse Loes Overeem (22) kon door corona haar vriend 14 maanden niet zien. Ze miste op het nippertje haar vliegtuig. Omdat ze geen perspectief meer zagen, besloten ze het een paar weken geleden uit te maken, ondanks dat ze nog smoorverliefd op elkaar zijn.
https://www.destentor.nl/(...)-vliegveld~aac4df48/
Premium artikel.
Ik vind dit toch wel een zielig verhaal, zoals er duizenden zijn.
All You Need Is Love zal dit jaar vast genoeg brieven ontvangen.
Zie je, dat tuig heeft nog een blauw kleurtje ook.quote:
Het is nog niet gebeurd.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom heeft dat 5 maanden geduurd? Terwijl het nu in 1,5 maand weer gebeurd is?
Als de aantallen elke 2 weken verdubbelen duurt t in het begin best lang voordat het snel verspreidt. Als je op 1 oktober 1 besmetting hebt, heb je op 14 oktober 2 besmettingen en op 28 oktober 4. Als je beginpunt 1000 is gaat t al een stuk snellerquote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar het reproductiecijfer is hoog en zelfs in juli waren de cijfers laag bij ons en schoten de cijfers daarna weer omhoog. Dus waarom schoot het niet omhoog in die maanden?
Nederlanders hebben juist geluk. Een van de drie landen in Europa waarbij je wel vriend(in) uit buitenland mag ontvangenquote:Op woensdag 18 november 2020 16:12 schreef BillDauterive het volgende:
Loes (22) uit Zwolle zag haar vriend al meer dan een jaar niet, nu is het uit: ‘Ik was drie uur te laat op het vliegveld’
De Zwolse Loes Overeem (22) kon door corona haar vriend 14 maanden niet zien. Ze miste op het nippertje haar vliegtuig. Omdat ze geen perspectief meer zagen, besloten ze het een paar weken geleden uit te maken, ondanks dat ze nog smoorverliefd op elkaar zijn.
https://www.destentor.nl/(...)-vliegveld~aac4df48/
Premium artikel.
Ik vind dit toch wel een zielig verhaal, zoals er duizenden zijn.
All You Need Is Love zal dit jaar vast genoeg brieven ontvangen.
Het initiële beeld kwam redelijk overeen met een reguliere grieppandemie. Longontstekingen, dat soort dingen. Vergeet niet dat de initiële verdubbelingen (ogenschijnlijk) lang kunnen duren. Daardoor kan het al een hele tijd rondgaan voordat je het echt merkt, het nadeel van exponentiële groei.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar het reproductiecijfer is hoog en zelfs in juli waren de cijfers laag bij ons en schoten de cijfers daarna weer omhoog. Dus waarom schoot het niet omhoog in die maanden?
Ja, maar het is niet zo dat het twee weken duurt voordat 1 persoon 2 andere personen heeft besmet. Dat geloof je toch zelf ook niet?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als de aantallen elke 2 weken verdubbelen duurt t in het begin best lang voordat het snel verspreidt. Als je op 1 oktober 1 besmetting hebt, heb je op 14 oktober 2 besmettingen en op 28 oktober 4. Als je beginpunt 1000 is gaat t al een stuk sneller
Ja, maar blijkbaar liepen de ziekenhuizen toen nog niet over. En heeft dat vijf maanden geduurd.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het initiële beeld kwam redelijk overeen met een reguliere grieppandemie. Longontstekingen, dat soort dingen. Vergeet niet dat de initiële verdubbelingen (ogenschijnlijk) lang kunnen duren. Daardoor kan het al een hele tijd rondgaan voordat je het echt merkt, het nadeel van exponentiële groei.
Het is een Brit. In Engeland is studeren de laatste jaren extreem duur geworden. Een neefje van mij is ook gaan studeren in Nederland omdat huisvesting plus collegegeld goedkoper was dan in Engeland naar de universiteit te gaan.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is een sneu verhaal, maar goed, hoe eerder ze leren dat langeafstandsrelaties niet werken... Misschien moet ze maar bij Nieuw-Zeeland gaan klagen, dat land dat het zo geweldig doet. Of misschien moet hij maar gewoon weer terug naar zijn eigen land, daar kun je ook prima studeren en kunnen ze elkaar wel opzoeken.
Praktische oplossingen.
Da's (onder andere) de incubatietijdquote:Op woensdag 18 november 2020 16:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet zo dat het twee weken duurt voordat 1 persoon 2 andere personen heeft besmet. Dat geloof je toch zelf ook niet?
quote:Op woensdag 18 november 2020 16:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat de aantallen nu nog steeds vele malen hoger zijn dan in oktober 2019. Toen waren er letterlijk maar een handjevol mensen die dat virus bij zich droegen, terwijl het er afgelopen zomer nog altijd vele duizenden waren.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu schieten de besmettingen zelfs omhoog met maatregelen. Terwijl er toen ook al mensen besmet waren en iedereen nog normaal leefde.
Nouja, stel dat er in oktober al mensen besmet waren en ziek zijn geweest. Die persoon is/die personen zijn daar zo ziek van geworden dat ze een paar weken thuis zijn geweest, waardoor ze al niet meer besmettelijk waren toen ze weer naar buiten gingen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar blijkbaar liepen de ziekenhuizen toen nog niet over. En heeft dat vijf maanden geduurd.
Jep, op internet lees je best veel ervaringen van mensen in binnen- en buitenland die eind vorig jaar / januari dit jaar ineens zeer ernstige longontstekingen kregen en weken plat hebben gelegen. Wellicht was het virus toen gewoon minder besmettelijk maar wel al mondjesmaat aanwezig onder ons.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het initiële beeld kwam redelijk overeen met een reguliere grieppandemie. Longontstekingen, dat soort dingen. Vergeet niet dat de initiële verdubbelingen (ogenschijnlijk) lang kunnen duren. Daardoor kan het al een hele tijd rondgaan voordat je het echt merkt, het nadeel van exponentiële groei.
Nu is het uit en missen ze elkaar niet meer? Huh? Is het zo makkelijk om je gevoelens uit te schakelen?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:17 schreef Vasilevski het volgende:
Is een sneu verhaal, maar goed, hoe eerder ze leren dat langeafstandsrelaties niet werken... Misschien moet ze maar bij Nieuw-Zeeland gaan klagen, dat land dat het zo geweldig doet. Of misschien moet hij maar gewoon weer terug naar zijn eigen land, daar kun je ook prima studeren en kunnen ze elkaar wel opzoeken.
Praktische oplossingen.
Mwah, je kunt best uit elkaar groeien. Als je er minder aandacht aan (kunt) besteden worden die gevoelens vanzelf minder, zeker als het pril was.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu is het uit en missen ze elkaar niet meer? Huh? Is het zo makkelijk om je gevoelens uit te schakelen?
Waarom uitmaken? Als je van elkaar houdt, overleeft de liefde dit wel.
Eén van de twee wilde seks, denk ik. Nieuwe relatie.
Volgens het artikel werkt hij als PhD-student in Nieuw-Zeeland. Weet niet hoe dat in het VK werkt maar je mag toch hopen dat je als PhD een keertje wat geld ontvangt in plaats van dat je moet betalen?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is een Brit. In Engeland is studeren de laatste jaren extreem duur geworden. Een neefje van mij is ook gaan studeren in Nederland omdat huisvesting plus collegegeld goedkoper was dan in Engeland naar de universiteit te gaan.
Dan vind ik het nogal een drama om met zo'n zielig verhaal de media op te zoeken.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
Mwah, je kunt best uit elkaar groeien. Als je er minder aandacht aan (kunt) besteden worden die gevoelens vanzelf minder, zeker als het pril was.
Tja, je moet wat om je krant te vullenquote:Op woensdag 18 november 2020 16:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan vind ik het nogal een drama om met zo'n zielig verhaal de media op te zoeken.
Mijn oudste is juist vanwege het reizen in coronatijd bij zijn vriendin ingetrokken. Hij heeft op fietsafstand een goede baan gevonden. Vriendin studeert nog.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, je moet wat om je krant te vullen
Helemaal met je eens hoor. Ik heb vroeger wel 's een vriendin gehad die een uur met de trein bij me vandaan woonde. Na een half jaar heen en weer hadden we ook allebei zoiets van: Joh, ik wil ook andere dingen met mn leven, wil niet elk weekend het hele weekend op jouw kamer zitten maar ook naar mn vrienden. Misschien moet ik ook de krant opzoeken, kan nu zeggen dat 't door Corona komt
quote:Op woensdag 18 november 2020 16:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan vind ik het nogal een drama om met zo'n zielig verhaal de media op te zoeken.
Nou ja het is op zich niet zo gek natuurlijk. Dat je nog wel gevoelens voor elkaar hebt, maar dat je er toch een punt achter zet omdat je je na 14 maanden realiseert dat het niks gaat worden. Hebben ze nog best lang volgehouden eigenlijk. Op een gegeven moment wil je toch wel een keer van bil zonder het gevoel te hebben dat je vreemdgaat.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, je moet wat om je krant te vullen
Helemaal met je eens hoor. Ik heb vroeger wel 's een vriendin gehad die een uur met de trein bij me vandaan woonde. Na een half jaar heen en weer hadden we ook allebei zoiets van: Joh, ik wil ook andere dingen met mn leven, wil niet elk weekend het hele weekend op jouw kamer zitten maar ook naar mn vrienden. Misschien moet ik ook de krant opzoeken, kan nu zeggen dat 't door Corona komt
Dat ze slachtoffer zijn van het strenge Nieuw-Zeelandse beleid klopt. Maar voor Nieuw-Zeeland was buitenlandse studenten jaren lang gewoon een economisch model. Ze brengen vaak meer geld mee dan het kost. Voor dat de 2de golf kwam waren ze ook weer aan het overleggen om weer buitenlandse studenten binnen te halen om nog iets van de economie te redden. Dat het geen mensrecht is om aan de andere kant van de wereld te studeren klopt. Maar het ging me meer om dat studeren zeker in Engeland veel duurdere is geworden. Dus dan ga je krijgen dat mensen in andere landen gaan studeren. Hoe ze hun relatie willen onderhouden is voor de rest mijn probleem niet.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Volgens het artikel werkt hij als PhD-student in Nieuw-Zeeland. Weet niet hoe dat in het VK werkt maar je mag toch hopen dat je als PhD een keertje wat geld ontvangt in plaats van dat je moet betalen?
Doet er ook niet toe verder, was ook geen super-serieuze reactie. Feit is gewoon dat ze slachtoffers zijn van het extreem strenge beleid van NZ waar gewoon niemand binnenkomt, zelfs niet met quarantaine. Het is nu eenmaal geen mensenrecht om aan de andere kant van de wereld te studeren in een land wat aanstuurt op 0 besmettingen (wat wij hier ook zouden moeten doen volgens velen).
Als het echte liefde is en één van de twee toevallig in een land woont dat zó streng is, dan zal diegene misschien toch een beetje in de richting van de ander moeten bewegen. Aangezien je in Europa vooralsnog wel tussen de meeste landen kunt reizen, met een aantal strenge voorwaarden. Anders kun je er inderdaad beter een punt achter zetten.
Die zijn toch al geweest? Zowel brieven dat mensen niet moeten zeuren omdat ze in de oorlog bloembollen aten als brieven dat dit erger dan de oorlog is?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Nou ja het is op zich niet zo gek natuurlijk. Dat je nog wel gevoelens voor elkaar hebt, maar dat je er toch een punt achter zet omdat je je na 14 maanden realiseert dat het niks gaat worden. Hebben ze nog best lang volgehouden eigenlijk. Op een gegeven moment wil je toch wel een keer van bil zonder het gevoel te hebben dat je vreemdgaat.![]()
Ja het is emotioneel natuurlijk wel een drama maar als dat nou het grootste probleem van de wereld is. Ja je mag niet naar de andere kant van de wereld afreizen omdat ze in China en Chinese vazalstaten zoals NZ geen vieze Europeanen meer willen. Ik wacht nog op de ingezonden brief van een 94-jarige dat ze niet moeten zeuren omdat het in de oorlog veel erger was.
Klopt plus uit die brief van die oude knar kwam wel naar voren dat die door die oorlog behoorlijk wat gezien had van de wereld.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zijn toch al geweest? Zowel brieven dat mensen niet moeten zeuren omdat ze in de oorlog bloembollen aten als brieven dat dit erger dan de oorlog is?
Samenvatting: Persoonlijk leed verschilt nogal per persoon, de ene heeft 't momenteel moeilijker dan de ander
Ik ben echt heel benieuwd hoe de financiële situatie er na de pandemie uitziet in Nieuw-Zeeland. Ben bang dat dat land zoveel rijkdom ingeleverd heeft dat 't nog jaren pijn gaat doen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat ze slachtoffer zijn van het strenge Nieuw-Zeelandse beleid klopt. Maar voor Nieuw-Zeeland was buitenlandse studenten jaren lang gewoon een economisch model. Ze brengen vaak meer geld mee dan het kost. Voor dat de 2de golf kwam waren ze ook weer aan het overleggen om weer buitenlandse studenten binnen te halen om nog iets van de economie te redden. Dat het geen mensrecht is om aan de andere kant van de wereld te studeren klopt. Maar het ging me meer om dat studeren zeker in Engeland veel duurdere is geworden. Dus dan ga je krijgen dat mensen in andere landen gaan studeren. Hoe ze hun relatie willen onderhouden is voor de rest mijn probleem niet.
Ik vrees een beetje dat de RIVM het zelf ook niet weet.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal in elk land wel zo zijn. Alles gewoon even wat minder. Overleven we echt wel.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe de financiële situatie er na de pandemie uitziet in Nieuw-Zeeland. Ben bang dat dat land zoveel rijkdom ingeleverd heeft dat 't nog jaren pijn gaat doen.
Dat zal over heel de wereld helaas het geval zijn. Zijn maar weinig landen tegenwoordig die nog puur het van hun binnenlandse economie moeten hebben. Maar een tijdje terug las ik een artikel over Thailand. Die heeft de grenzen ook gesloten en 30 procent van hun economie bestaat uit toerisme. Dat stond allemaal op omvallen. Dus alles op slot houden heeft gewoon ook een andere zijde van de medaille.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe de financiële situatie er na de pandemie uitziet in Nieuw-Zeeland. Ben bang dat dat land zoveel rijkdom ingeleverd heeft dat 't nog jaren pijn gaat doen.
Zum kotsen.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Live-blog van de Volkskrant (ik volg het debat zelf niet):
Geen echte vaccinatieplicht, maar een verbod om bijvoorbeeld ergens naar binnen te mogen zonder prikje. De VVD is bereid om na te denken over zo’n indirecte vaccinatie-eis, zei Tweede Kamerlid Hayke Veldman woensdag bij het debat over de coronacrisis.
Op vragen van het aan FvD gelieerde Kamerlid Wybren van Haga zei Veldman dat zijn partij open staat ‘om na te denken wat nodig is’ bij het voldoende opkrikken van de vaccinatiegraad, als er eenmaal een vaccin tegen het virus is. Over het mogen eisen van een vaccinatie op bepaalde locaties zei hij: ‘Daar moet je over na durven denken.’
Ja natúúrlijk komt er geen directe vaccinatieplicht. Maar zal het kabinet in zijn wijsheid besluiten dat, gezien de enorme vraag hierom vanuit 'de samenleving', private bedrijven wel onbegrensd dienstverlening mogen weigeren aan niet-gevaccineerden. Dit ook omdat de discussie over een vaccinatieplicht afleidt van het feit dat we samen corona 'er onder moeten krijgen'. Anders feesten we elkaar straks in de festivaltent een 6e golf aan.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Geen echte vaccinatieplicht, maar een verbod om bijvoorbeeld ergens naar binnen te mogen zonder prikje. De VVD is bereid om na te denken over zo’n indirecte vaccinatie-eis, zei Tweede Kamerlid Hayke Veldman woensdag bij het debat over de coronacrisis.
Op vragen van het aan FvD gelieerde Kamerlid Wybren van Haga zei Veldman dat zijn partij open staat ‘om na te denken wat nodig is’ bij het voldoende opkrikken van de vaccinatiegraad, als er eenmaal een vaccin tegen het virus is. Over het mogen eisen van een vaccinatie op bepaalde locaties zei hij: ‘Daar moet je over na durven denken.’
Dit vind ik eng. Beter kun je een goed voorlichtingscampagne opzetten om mensen te verleiden voor het nemen van een vaccin.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Sowieso, ik was in februari een paar dagen ziek. En ik ben nooit ziek, dan ga je zo achteraf toch wel denken van ‘zou het’?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:25 schreef Tijn het volgende:
Mijn moeder heeft vorig jaar het kerstfeest al afgezegd omdat ze zich heel erg ziek voelde en ook kortademig was. Dat zet je nu wel aan het denken
Definieer dan ergens, het maakt nogal verschil of je over zorg, de supermarkt, je werk of over de Melkweg praat...quote:Op woensdag 18 november 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
In dit artikel hebben ze het over evenementen en overheidsgebouwen.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer dan ergens, het maakt nogal verschil of je over zorg, de supermarkt, je werk of over de Melkweg praat...
Wow.... Just.... Wowquote:Op woensdag 18 november 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er altijd tegen. Maar overheidsgebouwen zou ik onaanvaardbaar vinden, daar moet je immers zijn. Dan wordt het een de facto plicht.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In dit artikel hebben ze het over evenementen en overheidsgebouwen.
https://www.ad.nl/politie(...)aks-minder~a0de8b86/
Aanpassen?quote:Op woensdag 18 november 2020 17:14 schreef Molo het volgende:
Volstrekt onaanvaardbaar
Plus
Hoe ze dat binnen geldende wet- en regelgeving willen gaan uitvoeren.......
Dat lijkt ook precies de bedoeling. Goh, je zou de situatie al maar verdacht vinden. Het wordt wel steeds gekker zo.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:
Dan wordt het een de facto plicht.
Dan mogen er nogal wat zaken op de schopquote:
Wat ontzettend triest van zo'n gast op zo'n manier je ongenoegen te uiten over mensen die twijfels hebben bij vaccinatie, want dat is het overduidelijk.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
We've got him, Patient Zero!!!quote:Op woensdag 18 november 2020 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso, ik was in februari een paar dagen ziek. En ik ben nooit ziek, dan ga je zo achteraf toch wel denken van ‘zou het’?
Ruzie met je vriendin omdat je wel voor Ajax een prik haalt maar niet voor de Huishoudbeursquote:Op woensdag 18 november 2020 17:17 schreef Tjacka het volgende:
Nou voor Ajax ga ik wel een prikje halen hoor.
Ik ben ook tegen eindeloos lijden inderdaad.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:17 schreef Tjacka het volgende:
Als ik Feyenoord-supporter was zou ik ook wel een spuitje willen, maar dan een andere.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:17 schreef Tjacka het volgende:
Draagt het personeel in dat ziekenhuis dan geen mondkapjes meer op de corona afdeling en IC? Of gaat dit puur om niet medische mondkapjes.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:05 schreef ipa84 het volgende:
Van AD live blog
Er is in Nederland al veel discussie geweest over de zin en onzin van een mondkapje. Wel of niet verplichten stelde de politiek maandenlang voor een dilemma. Vanaf 1 december is het dragen van de mond-neusmaskertjes verplicht in de openbare binnenruimte. In het openbaar vervoer gold die verplichting al.
Onderzoek door het belangrijkste staatsziekenhuis van Denemarken, onder 6000 personen, stelt dat een mondkapje nauwelijks of niet beschermt tegen het coronavirus. De bescherming is op zijn hoogst matig, aldus het Rigshospitalet. Het kan zelfs niet worden uitgesloten dat ze helemaal geen bescherming bieden.
Benieuwt of de discussie weer nieuw een leven gaat krijgen. Soort zwartepieten discussie maar dan maandelijks.
Ja, die supporters hebben al genoeg kuren dus zo'n vaccin kan dan ook geen kwaad meer.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:17 schreef Tjacka het volgende:
De huidige wetgeving staat boven de AVG geloof ik.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan mogen er nogal wat zaken op de schop
Je mag als werkgever niet vragen naar een eventuele zwangerschap, ziekte of wat dan ook, maar de bioscoop mag wel weten of je een Covid vaccinatie hebt gekregen?
Met consequenties er ook nog aan vast.
Ik.... zie het echt niet voor me
Dat als je je niet vaccineert, je je rijbewijs niet kan verlengen en je stemrecht kwijt bent. Ja, dat is wel een goed ideequote:Op woensdag 18 november 2020 17:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In dit artikel hebben ze het over evenementen en overheidsgebouwen.
https://www.ad.nl/politie(...)aks-minder~a0de8b86/
quote:Op woensdag 18 november 2020 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik Feyenoord-supporter was zou ik ook wel een spuitje willen, maar dan een andere.
Wetswijziging. Is niet zo moeilijk hoor.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan mogen er nogal wat zaken op de schop
Je mag als werkgever niet vragen naar een eventuele zwangerschap, ziekte of wat dan ook, maar de bioscoop mag wel weten of je een Covid vaccinatie hebt gekregen?
Met consequenties er ook nog aan vast.
Ik.... zie het echt niet voor me
Laatstequote:Op woensdag 18 november 2020 17:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Draagt het personeel in dat ziekenhuis dan geen mondkapjes meer op de corona afdeling en IC? Of gaat dit puur om niet medische mondkapjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |