abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196273663
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:

Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel.. :X
Hier moest ik een beetje om gniffelen :D

Erfenis zit er hier aan beide kanten niet in. Maar in ieder geval ook geen schulden meer.
pi_196273698
Mijn ouders zijn niet zo handig met geld. Maar ik krijg genoeg van ze O+
Mijn schoonouders sparen een hoop. Doen weinig. En hebben ook nog een erfenisje gehad. Wij krijgen elk jaar geld zo rond de kerst. En ik heb liever dat ze het nu opmaken ipv straks te erven. Zus en broer van mijn man zijn nu niet de meest leuke mensen om zulke dingen mee te regelen. Gaat geheid gezeik van komen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196273805
De ene helft van mijn ouders huurde, dus lieten geen eigen woning na en de andere helft met wel een eigen woning overleed net toen de woningmarkt instortte, dus dat huis werd ver onder de verwachtte opbrengst verkocht.
Gelukkig lieten ze ook geen schulden na.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196273813
Het nadeel van erven is dan weer dat je daar ook weer belasting over betaalt vanaf een bepaald bedrag. Met jaarlijks schenken gaat er dubbel minder naar de belastingdienst. Beetje scheve vrekkerigheid ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196273842
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:
Mijn ouders zijn vreks.
Hun huis is volledig afbetaald.. en mijnzysje zit midden in een verbouwing.. get zou zo leuk zijn geweest als mijn ouders haar en mij belastingvrij wat hadden geschonken voor onze huizen.. maar helaas..

Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel.. :X
Ik hoop zo dat je een grapje maakt. :')
pi_196273852
Ja, die rare erfbelasting in Nederland.
Wij moesten over de jarenlang onverkocht te koop staande woning van mijn ouders wel al erfbelasting betalen op grond van de WOZ-waarde die veel hoger was dan de uiteindelijke verkoopprijs.
Na 3 jaar bezwaar aantekenen toch uiteindelijk moeten aftikken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 17:37:06 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196274065
Ah verspakket nasi aan het maken. Wat een werk.
pi_196274072
Wij verwachten tzt wel een en ander aan erfenissen, van de ouders en mijn tante. De jongste van hen is 73, de oudste 76.

Mijn ouders hebben maatregelen getroffen om de erfenis te verminderen. Ik moest ineens opdraven bij de notaris. Ik kreeg een schenking op papier en leende hen dat geld weer uit. Zij betalen me daar rente over. Ze zullen er inmiddels wel spijt van hebben :')
De laatste keer dat ik mijn ouders zag, zeiden ze dat ze me zouden onterven als ik geen contact meer met hen wilde. Ik heb geen idee of ze dat ook gedaan hebben. Ik kom er vanzelf wel achter.

Edit: gisteren was de dag dat de rente weer op mijn rekening moest staan. Ze hebben weer netjes overgemaakt. Ze hebben een keer niet overgemaakt, net na het conflict. Ze waren toen 45 dagen van totale opeisbaarheid van de vordering vandaan. We verheugden ons daar wel op. Helaas betaalden ze toch op de laatste dag.

[ Bericht 19% gewijzigd door Lucky_Strike op 16-11-2020 17:43:54 ]
Spoilers!
pi_196274176
Oh wauw Lucky. :X
pi_196274194
Jeetje Lucky, wat een principespelletje :')

Ik heb me vrijwillig laten 'onterven', althans, op mijn legitieme portie na. Kun je echt volledig onterft worden?
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 17:56:49 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196274268
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 17:37 schreef Kreator het volgende:
Ah verspakket nasi aan het maken. Wat een werk.
Het leek uiteindelijk totaal niet op nasi. Maar het was wel lekker.
pi_196274277
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:47 schreef Clubsoda het volgende:

Ik heb me vrijwillig laten 'onterven', althans, op mijn legitieme portie na. Kun je echt volledig onterft worden?
Ach ja. Ik hoor mijn hele leven al gezeur over die erfenis. Als ze iets voor me kocht en ik terug wilde betalen, ging het van de erfenis af. Maar me er wel steeds aan herinneren. Ze was toch zo vrijgevig.
Ik ga echt zo hard iets kopen dat ze af zou keuren als het zo ver is _O-

Waarom heb je je vrijwillig laten onterven?

Volgens mij heb je altijd recht op de legitieme portie van 25%.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 17:58:47 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196274284
quote:

Nope. Je hebt altijd recht op het kindsdeel.
Maar er zijn natuurlijk 1001 trucjes om weinig voor je over te laten.

Zo zou ik geld moeten krijgen uit de erfenis van mijn oma, maar heb toch geen geld gezien. (Niet dat ik het wilde hebben)
pi_196274326
Mijn ouders hebben slim belegd en goede regelingen gemaakt. Onbezorgde oude dag dus ^O^
En waar mogelijk wordt met warme hand geschonken aan de kinderen. Fijn extraatje maar ik roep altijd wel dat het geen verplichting is, ik red me wel. Ze moeten zichzelf er niets om ontzeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196274346
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ach ja. Ik hoor mijn hele leven al gezeur over die erfenis. Als ze iets voor me kocht en ik terug wilde betalen, ging het van de erfenis af. Maar me er wel steeds aan herinneren. Ze was toch zo vrijgevig.

Invloed proberen uit te oefenen via geld :N Hoe sneu.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196274402
Hier is de erfenis heel soepel verlopen omdat mijn vader al alles had uitgeplozen. Zelfs erfbelasting hoefde niet betaald te worden door ons. Geen idee hoe die constructie was, maar de administrateur die het nakeek was vol bewondering.
Voordat mijn vader overleed is wel zijn auto overgeschreven naar mijn zus en omdat hij langer dan 6 maanden daarna overleed kon dat uit de erfenis gehouden worden (zus heeft niet zo'n goed betaalde baan dus die heeft de afgelopen 25 jaar steeds de oude auto van mijn ouders gekregen). En de laatste schenking van mijn vader was ook meer dan 6 maanden voor zijn overlijden, dus ook dat bedrag telde er niet bij.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 16 november 2020 @ 18:09:48 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196274416
Mijn ouders zijn nog jong genoeg om zelf heel veel op te maken :D
Laat ze dat maar lekker doen. Ik heb genoeg.
pi_196274429
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Invloed proberen uit te oefenen via geld :N Hoe sneu.
Ach ja, zo ging dat altijd.

Toen we hen de laatste keer zagen, uitten ze dus dat dreigement. We vroegen hen weg te gaan. Ze waren hier onaangekondigd de tuin in gelopen en we waren not amused, vooral niet toen ze begonnen te dreigen. Ze wilden niet weg gaan want ze hebben geschonken voor dit huis dus het was ook deels van hen _O-
Spoilers!
pi_196274434
Mijn oma (die overleden is in 2014) had een heel lief briefje in haar sieradendoos gestopt met welk sieraad naar welk (klein)kind ging. Nu heb ik een malachieten hanger -- dat was haar favoriete steen. Voor mij meer waard dan een erfenis van geld.
pi_196274446
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Toen we hen de laatste keer zagen, uitten ze dus dat dreigement. We vroegen hen weg te gaan. Ze waren hier onaangekondigd de tuin in gelopen en we waren not amused, vooral niet toen ze begonnen te dreigen. Ze wilden niet weg gaan want ze hebben geschonken voor dit huis dus het was ook deels van hen _O-
Jeutje... :|W
pi_196274459
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Da's voorbij idioot, dus als ze jou een boterham geven (is toch ook schenken), mogen ze 'm terugvragen _O-
pi_196274519
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef Tele6 het volgende:
Mijn oma (die overleden is in 2014) had een heel lief briefje in haar sieradendoos gestopt met welk sieraad naar welk (klein)kind ging. Nu heb ik een malachieten hanger -- dat was haar favoriete steen. Voor mij meer waard dan een erfenis van geld.
Mijn oma van moeders kant belegde in sieraden, die kocht ze samen met mijn moeder zodat zij ze ook zou dragen. Dat deed ze ook, maar toen mijn moeder overleed hebben we ze wel verkocht, met uitzondering van een paar stukken. Mijn nichtje heeft de verlovingsring, mijn schoonzus een hanger en mijn zus ook een ketting en een hanger. Ik heb een ring met diamanten van mijn oma en een gouden munt. Die heeft mijn vader aan mijn moeder gegeven bij mijn geboorte, en ze droeg 'm ook tijdens opbaring. Ik kan helemaal in paniek raken als ik 'm niet voel.
Na de verkoop hebben we het geld verdeeld en ik heb er oa een ballonvlucht in Kenia van gemaakt (was m'n moeder vast niet mee eens :P )
pi_196274768
quote:

Ja, moet er een testament zijn waarin alles naar iets/iemand anders gaat. En dan je kindsdeel niet opeisen. Dan erf je niks (en weiger je ook niks).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196274784
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij verwachten tzt wel een en ander aan erfenissen, van de ouders en mijn tante. De jongste van hen is 73, de oudste 76.

Mijn ouders hebben maatregelen getroffen om de erfenis te verminderen. Ik moest ineens opdraven bij de notaris. Ik kreeg een schenking op papier en leende hen dat geld weer uit. Zij betalen me daar rente over. Ze zullen er inmiddels wel spijt van hebben :')
De laatste keer dat ik mijn ouders zag, zeiden ze dat ze me zouden onterven als ik geen contact meer met hen wilde. Ik heb geen idee of ze dat ook gedaan hebben. Ik kom er vanzelf wel achter.

Edit: gisteren was de dag dat de rente weer op mijn rekening moest staan. Ze hebben weer netjes overgemaakt. Ze hebben een keer niet overgemaakt, net na het conflict. Ze waren toen 45 dagen van totale opeisbaarheid van de vordering vandaan. We verheugden ons daar wel op. Helaas betaalden ze toch op de laatste dag.
Maar je krijgt bij overlijden dan wel geld. Je lening terug :)
pi_196274790
Mijn ouders zijn nooit zo goed geweest met geld (alles korte termijn denken, momenteel dus ook aflossingsvrije hypotheek...). Dus ik verwacht ook niet heel veel erfenis, en dat is helemaal prima. Hun geld. Ze hebben mijn studie destijds betaald en hebben nooit moeilijk gedaan om ergens financieel mee te helpen.

Ik sprak vorige week iemand wiens schoonpa net zijn enorme boerderij waar geen hypotheek meer op zat heeft verkocht. Hij heeft een hekel aan zijn andere zoon en haalt nu maandelijks heel veel geld van de bank en geeft dat aan haar man (de zoon die hij wel mag). Hij wil dat alles op is als hij dood gaat, want zijn andere zoon gunt hij geen cent :X (heb natuurlijk maar van één kant het verhaal gehoord, maar als dat ook maar een beetje klopt dan geef ik hem 100% gelijk).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196274823
Ik zit op een eiland. De toerist uit te hangen. Dus beroofd :’).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel 20duizend stappen en nu goed slaperig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196274855
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:
(heb natuurlijk maar van één kant het verhaal gehoord, maar als dat ook maar een beetje klopt dan geef ik hem 100% gelijk).
Ook als het niet klopt, heeft hij natuurlijk gewoon gelijk. Lekker zelf weten wat je met je geld doet, ook als dat weggeven aan een ander is.
pi_196274859
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Mijn ouders zijn nooit zo goed geweest met geld (alles korte termijn denken, momenteel dus ook aflossingsvrije hypotheek...). Dus ik verwacht ook niet heel veel erfenis, en dat is helemaal prima. Hun geld. Ze hebben mijn studie destijds betaald en hebben nooit moeilijk gedaan om ergens financieel mee te helpen.

Ik sprak vorige week iemand wiens schoonpa net zijn enorme boerderij waar geen hypotheek meer op zat heeft verkocht. Hij heeft een hekel aan zijn andere zoon en haalt nu maandelijks heel veel geld van de bank en geeft dat aan haar man (de zoon die hij wel mag). Hij wil dat alles op is als hij dood gaat, want zijn andere zoon gunt hij geen cent :X (heb natuurlijk maar van één kant het verhaal gehoord, maar als dat ook maar een beetje klopt dan geef ik hem 100% gelijk).
wauw, da's erg! Maar mag dat wel? Ik zou (de goede zoon dan) wel wat geld ergens apart zetten mocht de ander het geld opeens opeisen na de dood van pa.
pi_196274888
Mijn Oma had stapeltjes geld gemaakt met briefjes voor wie wat was. Mijn Oma heeft de oorlog meegemaakt en vertrouwde de bank niet dus die lag er boven op (letterlijk). En uit haar sieraden mocht ik meenemen wat ik wilde. Wij (mijn moeder, tante en ik) hadden eerste keus zeg maar. De nepsieraden (kettingen enzo) waren voor mijn kinderen. Die speelde daarmee als ze bij mijn Oma op visite gingen. De rest (waaronder mijn zusje) mocht kiezen uit wat er over was. Ik wilde eigenlijk geen sieraden maar wel haar bijbeltje waar ze me veel en vaak over vertelde.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:42:41 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196274892
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

wauw, da's erg! Maar mag dat wel? Ik zou (de goede zoon dan) wel wat geld ergens apart zetten mocht de ander het geld opeens opeisen na de dood van pa.
Stiekem mag er een hele hoop :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196274913
quote:

[..]

Jup. En die ander kan er weinig aan doen. De goede zoon mag wel lekker belasting betalen. Tenminste als hij het op een bankrekening stort. Maar tegenwoordig word je geregistreerd als je boven een x bedrag iets contant koopt.
pi_196274927
quote:

Waar is dat geld dan? De zoon die nu alles krijgt zal gewoon zeggen dat hij ook niet weet wat pa met dat geld heeft gedaan. En dan? (er is overigens al héél lang geen contact meer, ze kwamen even opdagen en huilen op de uitvaart van ma (om daarna direct over geld/erfenis te beginnen)....de kleinkinderen (tieners) hadden nog nooit hun oma gezien, maar waren wel aan het snikken op de begrafenis)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196274954
Maar ik zou denken (wanneer je de andere broer bent) dat je dan bij overlijden van je vader, eens op zoek gaat naar dat geld van het huis. En dat zal vast ergens geregistreerd staan.
pi_196274974
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ook als het niet klopt, heeft hij natuurlijk gewoon gelijk. Lekker zelf weten wat je met je geld doet, ook als dat weggeven aan een ander is.
Maar je zadelt je nageslacht wel lekker met onderling gespannen verhoudingen op op deze manier. Mag best, is niet sympathiek.
pi_196274976
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ik zou denken (wanneer je de andere broer bent) dat je dan bij overlijden van je vader, eens op zoek gaat naar dat geld van het huis. En dat zal vast ergens geregistreerd staan.
Maar het is op. En dan? Er staat alleen geregistreerd dat hij het jarenlang maandelijks van de bank haalde.

(en de zoon die alles krijgt stort dat uiteraard niet op zijn bankrekening)
pi_196274985
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

Maar je zadelt je nageslacht wel lekker met onderling gespannen verhoudingen op op deze manier. Mag best, is niet sympathiek.
Er is 0 contact. Al 30+ jaar. (op de uitvaart van ma na dus, waar het al snel over geld ging)
pi_196275013
quote:
Als ik pin en pin 50 euro en geef dat aan mijn jongste dochter. Waar staat dat genoteerd dan?

Er staat genoteerd dat hij het huis heeft verkocht. En dat hij maandelijks een bedrag heeft opgenomen. Niet waar dat geld naar toe gaat (tenminste zolang de ander dat niet sort op zijn rekening). Misschien heeft vader wel een extra gezin! Of gaat hij elke maand op vakantie.
pi_196275029
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:49 schreef Tally het volgende:

Als ik pin en pin 50 euro en geef dat aan mijn jongste dochter. Waar staat dat genoteerd dan?

Er staat genoteerd dat hij het huis heeft verkocht. En dat hij maandelijks een bedrag heeft opgenomen. Niet waar dat geld naar toe gaat (tenminste zolang de ander dat niet sort op zijn rekening). Misschien heeft vader wel een extra gezin! Of gaat hij elke maand op vakantie.
Hoeren! Drugs! Who knows.
pi_196275046
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is 0 contact. Al 30+ jaar. (op de uitvaart van ma na dus, waar het al snel over geld ging)
Dat was bij mijn Opa ook. Vandaar dat de uitvaart van Oma gedaan werd met nog geen 10 man. Die wilde dat gezeik niet.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:51:23 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275050
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196275055
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoeren! Drugs! Who knows.
Dat wilde ik tikken maar ik wist de band met deze man niet :P
pi_196275063
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Op die manier ja. Ik ging er gewoon vanuit dat het op een rekening gestort zou worden (wie wil nou zoveel geld contant in huis).
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:52:20 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275068
quote:
Mwoah, grote kans dat die broer ook weinig contact heeft als zoeits gebeurd.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:53:39 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275087
quote:
Misschien at ie drie keer per week bij de Librije en liet ie daarna 2 high-class escorts komen.
Weg is weg.
pi_196275089
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is de situatie waarschijnlijk sowieso al niet. :D
pi_196275091
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Op die manier ja. Ik ging er gewoon vanuit dat het op een rekening gestort zou worden (wie wil nou zoveel geld contant in huis).
Mijn Oma dus. Die vertrouwde de bank niet. Elke maand stond er alleen het geld voor huur en zorgverzekering op. De rest haalde ze er af voor in haar beautycase :P
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:54:29 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275103
quote:
wie wil nou zoveel geld contant in huis).
Ik zou d'r geen moeite mee hebben, breng maar langs ;)
pi_196275122
quote:

Je kan met zoveel geld járenlang (decennia waarschijnlijk) veel luxer leven dan je zonder dat geld kon. Je kan er geen nieuwe auto van kopen, nee. En veel dingen zijn contant wat ingewikkeld, zoals het betalen van een dure vakantiereis. Maar dagjes uit, lekker uit eten, lekker duur eten überhaupt, dure kleren kopen: allemaal prima te doen met contant geld.
pi_196275183
Ik vind het altijd zo naar wanneer mensen echt zitten te azen op een erfenis, of er sowieso gewoon maar mee bezig zijn. Mensen die balen wanneer hun ouders nog een nieuw huis kopen of whatever. Ik vind dat zo walgelijk. En al helemaal van mensen die echt niet op een houtje hoeven te bijten.

Lekker boeiend. Het is jouw geld niet en ook nooit geweest.

Mijn oma is heel fanatiek alles dat ze heeft aan het weggeven. Maar dan wel aan mensen die het echt kunnen gebruiken, dus niet aan haar eigen kinderen. Dat maakt haar gelukkig, nou dan moet ze dat vooral doen.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:00:29 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275205
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat in casino's gaat, maar zo af en toe eens ¤1000 storten omdat je iets hebt gewonnen of een MP verkoop, dat valt niet direct op toch?

Het schiet niet echt op, maar dan heb je iig iets op de bank.
pi_196275210
Die erfenisverhalen!

Mijn moeder had alle sieraden en andere dingen netjes beschreven, veel voor de kleinkinderen. Alleen bleek na haar dood dat ze al die dingen bij leven ineens aan anderen had gegeven dan beschreven stond.
Heeft voor een flink extra probleem en ruzie gezorgd tussen ons, haar 5 kinderen, waarvan de verhoudingen to ch al niet allemaal toppie zijn om t maar voorzichtig uit te drukken : }:|

Ik laat geen eigen huis of een big erfenis na, 1 kind zit in Australie, nauwelijks contact dus die hoort sowieso pas laat van mn dooT, eigen schuld jonguh :{ Alles is, als ik na g ga hemelen voor zoon F. en fam.
Ik zorg iig voor geen schulden en een ruime uitvaartverzekering. Als er dan nog wat op mn rekening staat zou t mooi zijn.
pi_196275218
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat in casino's gaat, maar zo af en toe eens ¤1000 storten omdat je iets hebt gewonnen of een MP verkoop, dat valt niet direct op toch?

Het schiet niet echt op, maar dan heb je iig iets op de bank.
Dat kan (weet ik uit ervaring). Daar kan je na verloop van tijd zelfs een auto van kopen :P
pi_196275222
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:59 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het altijd zo naar wanneer mensen echt zitten te azen op een erfenis, of er sowieso gewoon maar mee bezig zijn. Mensen die balen wanneer hun ouders nog een nieuw huis kopen of whatever. Ik vind dat zo walgelijk. En al helemaal van mensen die echt niet op een houtje hoeven te bijten.

Mijn oma is heel fanatiek alles dat ze heeft aan het weggeven. Maar dan wel aan mensen die het echt kunnen gebruiken, dus niet aan haar eigen kinderen. Dat maakt haar gelukkig, nou dan moet ze dat vooral doen.
Echt 100% mee eens O+ Het lijkt me sowieso meer voldoening geven om bij leven mensen blij te maken of te helpen. En haar geld, haar keus ^O^
pi_196275223
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar je krijgt bij overlijden dan wel geld. Je lening terug :)
Als het goed is wel ja. Ik zie het wel. Wat mij betreft maken ze het vooral op. Er is altijd zo veel gedoe geweest over hun geld dat ik er eigenlijk niet op zit te wachten.

De laatst levende zus van mijn oma is vorige week overleden. 98 Jaar oud en corona. Zij en haar man waren kinderloos maar hebben een flink bedrijf verkocht. Ze schonk veel aan alle neven en nichten. Mijn ouders hebben zich altijd afgevraagd hoeveel er over was en hoeveel ze zouden krijgen. Ik vind het wel jammer dat ik daar waarschijnlijk niet achter kom.
Spoilers!
pi_196275246
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als het goed is wel ja. Ik zie het wel. Wat mij betreft maken ze het vooral op. Er is altijd zo veel gedoe geweest over hun geld dat ik er eigenlijk niet op zit te wachten.

De laatst levende zus van mijn oma is vorige week overleden. 98 Jaar oud en corona. Zij en haar man waren kinderloos maar hebben een flink bedrijf verkocht. Ze schonk veel aan alle neven en nichten. Mijn ouders hebben zich altijd afgevraagd hoeveel er over was en hoeveel ze zouden krijgen. Ik vind het wel jammer dat ik daar waarschijnlijk niet achter kom.
Maar dit is beschreven. Kunnen ze weinig moeilijk om doen. Ook dat deel onterven gaat niet want het is van jou en zij lenen dat.

En is er geen testament in te lezen?
pi_196275263
Voor de rest hoef ik van niemand iets. Ik hoef niks te erven. Maar weet dat mijn man zoiets niet zou zeggen. Juist omdat zijn zus er nooit komt. Ja alleen als ze iets moet of er moet iets gebeuren. En zn broer. Tja. :')
We zullen beide families ook nooit meer zien als ze zouden gaan.

Maar ik geloof dat er iets is van een testament.
pi_196275291
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar dit is beschreven. Kunnen ze weinig moeilijk om doen. Ook dat deel onterven gaat niet want het is van jou en zij lenen dat.

En is er geen testament in te lezen?
Het is zeker beschreven. Maar ze zouden het ook op kunnen maken en dan is er gewoon niets. Het lijkt me stug dat ze dat doen, zo zijn ze totaal niet.

Ze haten alle familie en alle goede doelen en willen ook niet dat er geld naar de overheid gaat. Als ze mij onterven, ben ik wel benieuwd waar het dan blijft. Het zal wel moeilijk voor ze zijn om iemand anders iets te gunnen. Dan ben je je hele leven moeilijk en zuinig aan het doen en dan heb je niet eens iemand om je zut na te laten _O-

Kan je van levende mensen een testament inzien? Nee toch? Ik heb er geen behoefte aan trouwens.
Spoilers!
pi_196275330
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is zeker beschreven. Maar ze zouden het ook op kunnen maken en dan is er gewoon niets. Het lijkt me stug dat ze dat doen, zo zijn ze totaal niet.

Ze haten alle familie en alle goede doelen en willen ook niet dat er geld naar de overheid gaat. Als ze mij onterven, ben ik wel benieuwd waar het dan blijft. Het zal wel moeilijk voor ze zijn om iemand anders iets te gunnen. Dan ben je je hele leven moeilijk en zuinig aan het doen en dan heb je niet eens iemand om je zut na te laten _O-

Kan je van levende mensen een testament inzien? Nee toch? Ik heb er geen behoefte aan trouwens.
Nee dat kan niet. Dacht van die zus en haar man :)
pi_196275362
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee dat kan niet. Dacht van die zus en haar man :)
Oh ja, dat is logischer ;) Ik heb geen idee of dat kan. Ik kan het ook eens aan mijn tante vragen. Of niet. Het is ook niet zo belangrijk.
Spoilers!
pi_196275387
Ze moeten morgen geen versoepeling rond kerst en oud&nieuw aankondigen hoor. Ik heb net alles en iedereen afgezegd :P
pi_196275402
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze blijven verrassen, die ouders van jou...

Dat gebeurde op wens van mijn moeder. Ik heb een andere vader dan mijn halfzus en van hem erf ik, dat geldt niet voor haar en haar vader. Mijn moeder vond dus feitelijk dat ik het niet echt nodig heb en gunt mijn zus een substantiëler deel van wat zij nalaat. Daar kan ik wel inkomen, dus hebben we vastgelegd dat ik alleen een legitieme portie krijg. Met nog wat mitsen en maren erbij.
  maandag 16 november 2020 @ 19:14:19 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196275404
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:13 schreef Tally het volgende:
Ze moeten morgen geen versoepeling rond kerst en oud&nieuw aankondigen hoor. Ik heb net alles en iedereen afgezegd :P
Lekker rustig toch. Maar volgens mij was dat wel de bedoeling, versoepeling.
  maandag 16 november 2020 @ 19:14:25 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275408
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat je een grapje maakt. :')
half.

Als kind maakte mijn ouders onze kleren " want er was geen geld" dat bleek achteraf niet helemaal waar..
mijn eerste spijkerbroek kocht ik met mijn oma, en mocht ik uitzoeken als verjaardags kadootje.. in de 7e hemel was ik! O+

ik kreeg geen kleedgeld, ik werkte vanaf mijn 14e en kon daar kleding voor kopen.. alleen (sport) schoenen en jassen werden door mijn ouders betaald

toen ik ging studeren betaalden mijn ouders college geld en mijn boeken. huur, eten en andere dingen als student moest ik zelf betalen (zoals de zorgverzekering etc) . ik heb nu dan ook een mooie studieschuld, want dat gaat natuurlijk helemaal niet, een technische studie, er naast voldoende werken en op jezelf wonen ( gelukkig woonde ik anti-kraak en was de huur niet zo hoog) als ik eens op vakantie wilde leende ik het geld van mijn ouders, wat ik vervolgens tot op de cent terug betaalde. de studie reis naar australie hebben ze voorgeschoten, maar heb ik ook terug moeten betalen.

en het is echt niet dat ze het geld niet hadden hoor.. mijn ouders zijn naar venezuele, oman, rusland etc op vakantie geweest (zonder ons ;) ) .. een duiveltje zegt dan tegen mij : dat was dus belangrijker om met hun geld te doen.. Toen wij dit huis kosten moesten we wat kosten koper betalen, en dat geld leenden we bij mijn ouders, 2 maanden later terug betaald omdat het vrij kwam uit de verkoop van mijn huis.. ook dat hadden ze kunnen schenken..

en in al die gevallen hadden ze af en toe best wel een keer kunnen zeggen : joh weet je, je hebt het verdient, je werkt hard en we willen dit graag voor je betalen..
maar nee.. nooit 1 keer. en dat vind ik jammer, want zoals het gezegde gaat : met warme hand.. en dat zie ik gewoon niet gebeuren..
en ja. het is hun geld en hun keuzes.. maar ik ben dus af en toe best verdrietig over die keuzes en wat er belangrijker lijkt..

en nee.. ik hoop dat mn ouders idd lekker hun huis "opeten" en er plezier van hebben, zo ben ik dan weer wel..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196275409
quote:
Lijkt me met deze cijfers dat ze nog geen versoepelingen gaan aankondigden.
Hoop wel dat de horeca snel weet waar ze aan toe zijn met de feestdagen.
pi_196275425
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Lekker rustig toch. Maar volgens mij was dat wel de bedoeling, versoepeling.
Ja met al dat gezeik wat er nu speelt ben ik wel toe aan rust. Hopelijk heb ik dat rond kerst.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:16:37 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275434
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Misschien maken ze de kachel d'r mee aan :P
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:14 schreef Sarabi het volgende:
Lijkt me met deze cijfers dat ze nog geen versoepelingen gaan aankondigden.
Hoop wel dat de horeca snel weet waar ze aan toe zijn met de feestdagen.
Eerlijk gezegd zou ik het niet eerlijk vinden als je kerst niet thuis met de familie mag vieren, maar wel in een restaurant mag gaan zitten...

Beter houden ze het nog even dicht :Y Zo stabiel is die daling nou ook nog niets
  maandag 16 november 2020 @ 19:17:40 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196275445
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja met al dat gezeik wat er nu speelt ben ik wel toe aan rust. Hopelijk heb ik dat rond kerst.
Ondanks eventuele versoepelingen gewoon die rust nemen dan. Zeer belangrijk toch.
pi_196275455
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ondanks eventuele versoepelingen gewoon die rust nemen dan. Zeer belangrijk toch.
Mja maar dat verwacht de familie niet he. Die gaan er van uit dat je komt want het mag.
  maandag 16 november 2020 @ 19:18:59 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275460
quote:
wij hebben nu bedacht dat we bij beide ouders een uurtje ( wordt vast iets langer) langs gaan.. gewoon omdat het leuk is om elkaar eindelijk weer te zien.
verder doen we niks.. met een hoogzwanger zusje is er toch ook geen doen aan..
pi_196275463
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien maken ze de kachel d'r mee aan :P
[..]

Eerlijk gezegd zou ik het niet eerlijk vinden als je kerst niet thuis met de familie mag vieren, maar wel in een restaurant mag gaan zitten...

Beter houden ze het nog even dicht :Y Zo stabiel is die daling nou ook nog niets
Mja moeilijk.
Ookal heb ik het idee dat er in de horeca beter op de 1.5m werd gelet dan bij mensen thuis.
  maandag 16 november 2020 @ 19:19:48 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196275469
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:18 schreef Tally het volgende:

[..]

Mja maar dat verwacht de familie niet he. Die gaan er van uit dat je komt want het mag.
Daar hoef je niet aan te voldoen he.

Ik heb nu alvast gezegd dat ook als er versoepeling is ik niet kom.
Sowieso zie ik dat afstand houden in huis niet echt goed gaat met meer dan 2 mensen. Dus nee dank je.
  maandag 16 november 2020 @ 19:20:42 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275481
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mja moeilijk.
Ookal heb ik het idee dat er in de horeca beter op de 1.5m werd gelet dan bij mensen thuis.
dit wel zeker..
al wordt je wel makkelijjk als 1 huishouden aan een tafel gezet... en dan geen 1.5 m aan die tafel..
pi_196275492
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wij hebben nu bedacht dat we bij beide ouders een uurtje ( wordt vast iets langer) langs gaan.. gewoon omdat het leuk is om elkaar eindelijk weer te zien.
verder doen we niks.. met een hoogzwanger zusje is er toch ook geen doen aan..
Mijn ouders zitten op een vakantiepark en die vinden dat we best langs kunnen komen. Ik heb nu al tig keer gezegd dat ik dat niet doe.

Normaal gesproken is het kerstavond bij de schoonfamilie thuis met zijn broer en zus met aanhang. En 1ste kerstdag in de kroeg van zijn neef met de hele familie. Dat heb ik gelijk al afgezegd. En van de week ook kerstavond. Als het wel mag kom ik ook niet.

Ik heb zelfs op school de kinderen al afgemeld van een eventueel kerststukje in de kerk op welke manier dan ook.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:22:21 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275506
quote:
Snap wat je bedoelt, maar vooralsnog ben ik het zelf die afstand moet houden. Niet de kroegbaas of de ober.
pi_196275508
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat gebeurde op wens van mijn moeder. Ik heb een andere vader dan mijn halfzus en van hem erf ik, dat geldt niet voor haar en haar vader. Mijn moeder vond dus feitelijk dat ik het niet echt nodig heb en gunt mijn zus een substantiëler deel van wat zij nalaat. Daar kan ik wel inkomen, dus hebben we vastgelegd dat ik alleen een legitieme portie krijg. Met nog wat mitsen en maren erbij.
Dat is dan bij ons ook zo gegaan, Wij hebben alle 3 ons deel gehad en mijn broer en ik hebben nooit gepraat over de auto's die mijn zus heeft gekregen (en nog flink meer volgens mij, en da's prima). Ook als wij met z'n allen iets doen, dan betaal ik voor mijn zus en vraag het niet terug. Aan de andere kant, als we ergens heen ga, betaald zij wel de benzine
  maandag 16 november 2020 @ 19:22:50 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275510
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn ouders zitten op een vakantiepark en die vinden dat we best langs kunnen komen. Ik heb nu al tig keer gezegd dat ik dat niet doe.

Normaal gesproken is het kerstavond bij de schoonfamilie thuis met zijn broer en zus met aanhang. En 1ste kerstdag in de kroeg van zijn neef met de hele familie. Dat heb ik gelijk al afgezegd. En van de week ook kerstavond. Als het wel mag kom ik ook niet.

Ik heb zelfs op school de kinderen al afgemeld van een eventueel kerststukje in de kerk op welke manier dan ook.
wij doen denk ik kerstavond een zelfmaak kerst diner van een sterren chef ofzo.. of we bestellen een kerst diner
dan 1e kerstdag bij de ouders langs en s avond s vroeg naar bed.. 2e kerst de hort op
pi_196275526
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dit wel zeker..
al wordt je wel makkelijjk als 1 huishouden aan een tafel gezet... en dan geen 1.5 m aan die tafel..
Ja dat zat ik ook te denken.
Dus ja moeilijk :+
pi_196275535
Ik moet nog gaan bedenken wat te eten met kerst want ja normaal eten we overal mee :D
pi_196275540
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echt 100% mee eens O+ Het lijkt me sowieso meer voldoening geven om bij leven mensen blij te maken of te helpen. En haar geld, haar keus ^O^
Maar dat is toch wat Barrel ook zegt, dat ze met de warme hand iets krijgen fijn(er) zou vinden. Ik vind het best iets waar je het over mag hebben. Weten hoe dingen zitten en geregeld zijn, wat de wensen zijn en met welke partijen je te maken gaat hebben. Maakt dat dan dat je 'er überhaupt mee bezig bent'? Zoals mijn voorbeeld al aangeeft kun je er best 'mee bezig zijn' en er zelf geen voordeel uit slaan ;)
  maandag 16 november 2020 @ 19:24:59 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196275545
quote:

[..]

Mja moeilijk.
En daar mag je maar met 2 personen zitten.
Familie met kerst thuis betekend automatisch te weinig te afstand tenzij mega huis.
pi_196275550
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:24 schreef Tally het volgende:
Ik moet nog gaan bedenken wat te eten met kerst want ja normaal eten we overal mee :D
Ik ben al een paar dagen online aan het kijken maar kan nog niets echt lekkers vinden.
Straks nog maar eens in de bbq-boeken kijken.
pi_196275565
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben al een paar dagen online aan het kijken maar kan nog niets echt lekkers vinden.
Straks nog maar eens in de bbq-boeken kijken.
Das een goeie. Die heb ik van mijn meiden voor mijn verjaardag gehad. Ik wil eigenlijk buiten eten onder ons afdakje. En dan zo’n buitenkachel er bij :P
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:27:19 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275567
Geen idee wat we met kerst gaan doen. Normaal zijn we 1e kerstdag met 25 man bij elkaar. Dat zal hem sowieso niet worden, want de oom en tante waar dat is zijn heel voorzichtig.

Tweede kerstdag komt meestal m'n oma, oom+vriendin en uhm ja... De man die ooit met m'n tante was getrouwd. Die is 28 jaar geleden ofzo overleden. Maar hij en z'n vrouw komen nog wel bij m'n oma. Dan gourmetten we. Geen idee of we m'n oma wel ophalen, de rest komt sowieso niet.

Wat er ook gebeurd, ik ga 1e kerstdag konijn eten. Wat de rest gaat eten maakt me niet veel uit. Ik wil sowieso konijn :P
pi_196275581
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:27 schreef Tally het volgende:

[..]

Das een goeie. Die heb ik van mijn meiden voor mijn verkaardag gehad. Ik wil eigenlijk buiten eten onder ons afdakje. En dan zo’n buitenkachel er bij :P
Heerlijk toch O+

Wij zetten de partytent op omdat we geen afdakje hebben.
Hopelijk ligt er nog wat sneeuw O+ maar dat zal wel niet, zal wel weer 10+ graden zijn.
pi_196275582
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:27 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee wat we met kerst gaan doen. Normaal zijn we 1e kerstdag met 25 man bij elkaar. Dat zal hem sowieso niet worden, want de oom en tante waar dat is zijn heel voorzichtig.

Tweede kerstdag komt meestal m'n oma, oom+vriendin en uhm ja... De man die ooit met m'n tante was getrouwd. Die is 28 jaar geleden ofzo overleden. Maar hij en z'n vrouw komen nog wel bij m'n oma. Dan gourmetten we. Geen idee of we m'n oma wel ophalen, de rest komt sowieso niet.

Wat er ook gebeurd, ik ga 1e kerstdag konijn eten. Wat de rest gaat eten maakt me niet veel uit. Ik wil sowieso konijn :P
Dat was bij ons traditie. Eerste kerstdag bij Opa en Oma en dan aten de mannen konijn en de vrouwen kip :P
pi_196275596
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:24 schreef Clubsoda het volgende:

Maar dat is toch wat Barrel ook zegt, dat ze met de warme hand iets krijgen fijn(er) zou vinden. Ik vind het best iets waar je het over mag hebben. Weten hoe dingen zitten en geregeld zijn, wat de wensen zijn en met welke partijen je te maken gaat hebben. Maakt dat dan dat je 'er überhaupt mee bezig bent'? Zoals mijn voorbeeld al aangeeft kun je er best 'mee bezig zijn' en er zelf geen voordeel uit slaan ;)
Ik heb het nergens over Barrel :?

Ik heb het nog eens zitten lezen en ik begrijp je hele reactie niet. Ik reageer op Myraela. Op het verhaal van haar oma. Wat heeft dat met Barreltje te maken?
pi_196275617
Mijn ouders hebben alles goed vast laten leggen, maar ik heb geen idee of alles naar mij+broer gaat of ook nog naar anderen. Interesseert me eigenlijk ook niet zo. Er zal wel wat overblijven, maar ik hoop dat ze nog lang genoeg in zodanige gezondheid leven dat ze zoveel mogelijk zelf kunnen uitgeven aan dingen waar ze plezier van hebben.

Dierenarts belde, maar ik werd er eigenlijk niet zoveel wijzer van.. spoiler zodat je er makkelijk omheen kan lezen als t je niet interesseert ;)
SPOILER
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:31:54 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196275625
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat was bij ons traditie. Eerste kerstdag bij Opa en Oma en dan aten de mannen konijn en de vrouwen kip :P
M'n tante kreeg altijd twee konijnen van een buurman, vorig jaar niet want ze zijn verhuisd. Dus vorig jaar ook al geen konijn gehad. Vandaar dat ik al had medegedeeld dat ik wat er ook gebeurd ik óók een konijn ga maken.
pi_196275629
Ik heb vanmiddag een kerstboom gekocht :o . Hij komt morgenochtend. Gaat dan eerst op het balkon en ergens na sinterklaas komt die hier in huis. Hij is wat breder dan normaal maar was exact wat ik wilde (nu even kijken wat ik moet verbouwen om nog naar de keuken te kunnen lopen).
En als de horeca dicht blijft zullen ze vast wel met afhaal komen en dan zal een van de dagen italiaans worden en de andere vegan. En kerstavond kaasfondue.
  maandag 16 november 2020 @ 19:32:42 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275638
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:27 schreef Tally het volgende:

[..]

Das een goeie. Die heb ik van mijn meiden voor mijn verjaardag gehad. Ik wil eigenlijk buiten eten onder ons afdakje. En dan zo’n buitenkachel er bij :P
ohh! O+ ik kom bij jou op bezoek hoor :)
  maandag 16 november 2020 @ 19:35:42 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275671
mijn ouders hebben alles overigens wel goed geregeld.. een langstlevenden contract en alleen de kinderen erven iets.. de partners van de kinderen maken nergens aanspraak op..

mijn moeder kreeg op haar 3e een kindsdeel omdat haar moeder overleed.. dat is ook zoiets debiels.. overleed dr moeder, moest dr vader aan haar en haar twee zusjes de helft van zijn huishouden "geven" .. geen idee hoe dat toen opgelost is, maar jeetje zeg, het zal je maar gebeuren
pi_196275699
Oh, hele pagina gemist tijdens typen van m'n post. Kerst. Wij doen eigenlijk al jaren niet echt aan kerst, als in, we eten wel ergens rond die tijd samen, maar niet per se op kerst zelf. Dit jaar als het kan qua aantallen eind december ergens eten met broer+vriendin (voor t eerst!) bij ouders, en half december hopelijk m'n ouders+broer(+vriendin als t mag qua aantal) bij mij voor m'n verjaardag.

Wordt daarmee wel de eerste kerst dat ik helemaal in m'n eentje thuis zit waarschijnlijk. Voelt wel beetje sneu. Maar vrienden zitten allemaal bij familie, dus een of twee hier uitnodigen gaat ook niet echt. Misschien dat ik m'n ouders hier uitnodig dan ofzo.

En ik heb geen kerstboom. Allergisch voor kerstbomen :+ en heb er weinig mee dus nepboom is met ex mee.
pi_196275727
Volgens mij leest een zeker iemand mee op FOK! :D Ik word net gebeld voor een ‘warme hand’ gesprekje (meelezers.. context :P ). Binnenkort maar eens de koppen bij elkaar steken hoe dat geregeld kan worden O+

Laatst ook wat ouwe lijken in/uit de kast gehoord over de familie na overlijden van opa en daarna oma. Geen grove misstanden, maar ik had die gierigheid niet bij de rest van de familie verwacht, zeg maar.

Sint en kerst wordt nog een dingetje.... de hele familie wil bij elkaar zitten, surprise doen. Dan zou ik de enige zijn die niet meedoet. En er wordt ook wel enige druk uitgeoefend om erbij te zijn. Ik merk dat ik het steeds lastiger vind om te weigeren. En dat vind ik stom van mezelf -O-

Tevens nu een .koelkast vol vegan eten. Want de Masters zijn langs geweest. Ziet er allemaal goed uit ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Cat-astrophe op 16-11-2020 19:47:21 ]
pi_196275788
Ja, mensen kunnen raar uit de hoek komen als er ineens iets te erven valt, Cat :X

Overigens hebben wij al gezegd dat we met kerst thuis blijven. Ik moet toch werken. Of herstellen. Eén van de twee.
pi_196275810
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien was 'er bezig mee zijn' niet de beste term. Ik ging er vanuit dat iedereen wel zou begrijpen dat het ging om de mensen die bang zijn dat ze zelf iets tekort komen.

Het is niet erg om het te bespreken. Maar ik kan me gewoon verbazen om te lezen waar mensen denken recht op te hebben. Zolang ouders nog leven, is het toch lekker hun geld.

quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:14 schreef Barreltje het volgende:
en ja. het is hun geld en hun keuzes.. maar ik ben dus af en toe best verdrietig over die keuzes en wat er belangrijker lijkt..
Sorry, ik kan voor jouw hele situatie dus ook maar weinig begrip hebben. Ze hebben andere keuzes gemaakt met hun geld, misschien wat vaker voor zichzelf gekozen. Hopelijk laten ze hun liefde op andere manieren wel merken, dat lijkt me veel meer waard dan geld terwijl je zelf eigenlijk niets tekort komt.

Het is allemaal ook echt niet zo vanzelfsprekend om te krijgen. Collegegeld en boeken moeten veel mensen ook gewoon al zelf betalen. Ik denk dat mensen die ook nog eens hun huur eten en alles krijgen echt de uitzonderingen der uitzonderingen zijn. Dat staat in ieder geval zo ver van mij af dat ik dus echt niet begrijp dat mensen vinden dat ouders dat best wel hadden kunnen betalen als zij toch het geld hadden.

Dit komt misschien allemaal gemeen over, maar het is eigenlijk gewoon oprechte verbazing.
pi_196275842
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn ouders hebben alles goed vast laten leggen, maar ik heb geen idee of alles naar mij+broer gaat of ook nog naar anderen. Interesseert me eigenlijk ook niet zo. Er zal wel wat overblijven, maar ik hoop dat ze nog lang genoeg in zodanige gezondheid leven dat ze zoveel mogelijk zelf kunnen uitgeven aan dingen waar ze plezier van hebben.

Dierenarts belde, maar ik werd er eigenlijk niet zoveel wijzer van.. spoiler zodat je er makkelijk omheen kan lezen als t je niet interesseert ;)
SPOILER
Mja, niet echt een helder verhaal, in je spoiler. Maar allergieën/huisproblemen zijn lastig. Weet ik inmiddels :')

Kittengedoe en voer in spoiler.

SPOILER
pi_196275864
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over Barrel :?

Ik heb het nog eens zitten lezen en ik begrijp je hele reactie niet. Ik reageer op Myraela. Op het verhaal van haar oma. Wat heeft dat met Barreltje te maken?
Ik ging er vanuit dat Myraela's reactie een vervolg was op haar reactie op Barrel, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
  maandag 16 november 2020 @ 19:47:36 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275876
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:44 schreef Myraela het volgende:

Sorry, ik kan voor jouw hele situatie dus ook maar weinig begrip hebben. Ze hebben andere keuzes gemaakt met hun geld, misschien wat vaker voor zichzelf gekozen. Hopelijk laten ze hun liefde op andere manieren wel merken, dat lijkt me veel meer waard dan geld terwijl je zelf eigenlijk niets tekort komt.

Dit komt misschien allemaal gemeen over, maar het is eigenlijk gewoon oprechte verbazing.
nee. dat doen ze ook niet. ik kan de keren dat mijn moeder tegen mij gezegd heeft dat ze van me houdt op 1 hand tellen.. en het aantal knuffels op de andere hand..
mijn vader is na zijn depressie wel opener geworden over zijn gevoelens.. en als hij nu tegen mij zegt dat ie van me houdt of me een knuffel geeft heb ik geen idee wat ik er mee moet doen of hoe ik me moet gedragen..

dus nee.
pi_196275880
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

Sint en kerst wordt nog een dingetje.... de hele familie wil bij elkaar zitten, surprise doen. Dan zou ik de enige zijn die niet meedoet. En er wordt ook wel enige druk uitgeoefend om erbij te zijn. Ik merk dat ik het steeds lastiger vind om te weigeren. En dat vind ik stom van mezelf -O-

Wat lastig allemaal -O-
Hopelijk ga je niet over je eigen grenzen heen
pi_196275883
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Ja, mensen kunnen raar uit de hoek komen als er ineens iets te erven valt, Cat :X

Overigens hebben wij al gezegd dat we met kerst thuis blijven. Ik moet toch werken. Of herstellen. Eén van de twee.
Je vindt het vast niet raar als ik hoop op herstellen? :P
  maandag 16 november 2020 @ 19:49:12 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275900
anyway, het is niet iets waar ik me dagelijks druk om maak.. maar als ik verhalen hoor van vele mensen om me heen waar ouders wel bijdragen in hun leven ( op verschillende manieren) dan kan ik daar af en toe best jaloers op zijn.
pi_196275913
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:35 schreef Barreltje het volgende:
mijn ouders hebben alles overigens wel goed geregeld.. een langstlevenden contract en alleen de kinderen erven iets.. de partners van de kinderen maken nergens aanspraak op..

mijn moeder kreeg op haar 3e een kindsdeel omdat haar moeder overleed.. dat is ook zoiets debiels.. overleed dr moeder, moest dr vader aan haar en haar twee zusjes de helft van zijn huishouden "geven" .. geen idee hoe dat toen opgelost is, maar jeetje zeg, het zal je maar gebeuren
Kinderen houden een levenslange vordering op de langstlevende ouder inderdaad. Je kunt pas de rest opeisen bij leven onder bepaalde voorwaarden. Daar hebben wij bij het opmaken van onze testamenten ook een poos op zitten puzzelen, ook omdat er een stiefouder in het spel is.
pi_196275935
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat lastig allemaal -O-
Hopelijk ga je niet over je eigen grenzen heen
Probleem is meer dat mijn grenzen wat vervagen :o :@
Dat ik het ook zat begin te worden, veel thuisblijven, weinig mensen zien. En Ook Recht Heb Op Kerst Met Familie. Terwijl ik weet dat het virus zo natuurlijk niet werkt. En onze familie ook niet immuun is. En dat strijdt nu een beetje met elkaar. Niet geholpen door de uitnodiging aan te schuiven, omdat zij toch wel bij elkaar gaan zitten en ik dan in mijn eentje foto’s krijg geappt van het etentje.
Er wordt niet geknuffeld en afstand gehouden. Maar het zijn gewoon veel mensen in een ruimte.
pi_196275955
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

nee. dat doen ze ook niet. ik kan de keren dat mijn moeder tegen mij gezegd heeft dat ze van me houdt op 1 hand tellen.. en het aantal knuffels op de andere hand..
mijn vader is na zijn depressie wel opener geworden over zijn gevoelens.. en als hij nu tegen mij zegt dat ie van me houdt of me een knuffel geeft heb ik geen idee wat ik er mee moet doen of hoe ik me moet gedragen..

dus nee.
-O- ik begreep het wel hoor, dat het steekt.
  maandag 16 november 2020 @ 19:52:57 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_196275973
Kerst gaat hier ook alleen zijn worden. Dit jaar geen drukke stad zoals het er nu naar uit ziet.

En een erfenis.
Mijn ouders hebben iets met langstlevende geregeld. En maken wat mij betreft alles op. Als er op het einde iets over blijft, leuk. Maar totaal niet belangrijk voor mij. Hoe de rest er over denkt zal mijn een zorg zijn. Ruzie gaan we er in ieder geval niet om krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 16 november 2020 @ 19:53:22 #107
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275982
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat ik het ook zat begin te worden, veel thuisblijven, weinig mensen zien. En Ook Recht Heb Op Kerst Met Familie. Terwijl ik weet dat het virus zo natuurlijk niet werkt. En onze familie ook niet immuun is. En dat strijdt nu een beetje met elkaar. Niet geholpen door de uitnodiging aan te schuiven, omdat zij toch wel bij elkaar gaan zitten en ik dan in mijn eentje foto’s krijg geappt van het etentje.
Er wordt niet geknuffeld en afstand gehouden. Maar het zijn gewoon veel mensen in een ruimte.
lastig hoor cat, en zeker ook omdat jij anders echt in je eentje zit.. wij hebben elkaar nog wel en dat maakt dan nog wel wat goed ..
het lijkt me ook lastig om dan meteen een hele "groep" mensen te meeten.. ik zou het zelf makelijker vinden als je dan de 4e bent ofzo.. en niet de 10e..
pi_196275994
Barrel :*

Ik herken het wel. Familiedynamiek kan zo ingewikkeld zijn -O-
pi_196275998
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:47 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ging er vanuit dat Myraela's reactie een vervolg was op haar reactie op Barrel, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Ik had niet door dat Myra het misschien specifiek over Barreltje had, zo kwam het niet op me over. Ik ben het er gewoon 100% mee eens dat ouders zelf moeten weten wat ze met hun geld doen. Jross vindt dan weer dat ouders je altijd moeten helpen, met alles, want anders hadden ze geen kinderen moeten krijgen. Daar verbaas ik me dan ook over. Als je oprecht hulp nodig hebt, omdat het financieel een puinhoop is of omdat er tegenslag is geweest, dan vind ik het wel weer vrij normaal dat je ouders je helpen. Als ze dat kunnen natuurlijk.
  maandag 16 november 2020 @ 19:54:22 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196275999
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:52 schreef z80 het volgende:
Kerst gaat hier ook alleen zijn worden. Dit jaar geen drukke stad zoals het er nu naar uit ziet.

En een erfenis.
Mijn ouders hebben iets met langstlevende geregeld. En maken wat mij betreft alles op. Als er op het einde iets over blijft, leuk. Maar totaal niet belangrijk voor mij. Hoe de rest er over denkt zal mijn een zorg zijn. Ruzie gaan we er in ieder geval niet om krijgen.
heb jij eigenlijk broertjes of zusjes zet?
pi_196276014
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

Je vindt het vast niet raar als ik hoop op herstellen? :P
Ik ook, ik ook! Zou toch een fantastisch kerstcadeau voor hem zijn O+ Want je schijnt je dus al echt vlot beter te voelen als ontvanger.
pi_196276024
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het is ook maar stom en moeilijk -O-
Dan maar een virtuele knuffel :*
  maandag 16 november 2020 @ 19:58:40 #113
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196276059
Als ik hier soms lees hoe de verhoudingen bij andere mensen thuis was ben ik extra dankbaar met mijn familie.

Liefdevol gezin, ouders die altijd voor je klaar staan. O+
bijvoorbeeld toen ik ging scheiden paar jaar terug, ik weet niet eens hoe ik het zonder hun had moeten doen. En dan ben je volwassen _O-
pi_196276060
Het klinkt voor mij alsof het je vooral om de liefde en waardering gaat Barrel, en omdat je die emotioneel gezien niet zo voelt, je het dan graag op een andere manier wel had willen merken (in dit geval door wat bij te dragen omdat ze dat financieel makkelijk hadden kunnen dragen). Ik kan me best voorstellen dat je wel eens jaloers kan zijn op anderen waarbij dat gevoel van liefde en waardering (of dat nou emotioneel of financieel getoond wordt) wel gegeven wordt. :*

Cat, wat een gedoe blijft het met de kleine mannetjes! En je dilemma met kerst.. kan het me heel goed voorstellen. Alleen thuis zitten terwijl de rest samen is, is niet leuk. Is er een soort werkbaar alternatief te vinden? Gezellig buiten in warme kleren? ;)
pi_196276062
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ohh! O+ ik kom bij jou op bezoek hoor :)
Ja dat mag dus niet he :P anders was dat geen probleem O+
pi_196276080
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 19:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dus nee.
och -O-
pi_196276092
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:58 schreef gcjoel het volgende:
Als ik hier soms lees hoe de verhoudingen bij andere mensen thuis was ben ik extra dankbaar met mijn familie.

Liefdevol gezin, ouders die altijd voor je klaar staan. O+
bijvoorbeeld toen ik ging scheiden paar jaar terug, ik weet niet eens hoe ik het zonder hun had moeten doen. En dan ben je volwassen _O-
Ondanks de gekke dingen in onze familie heb ik dit ook hoor. Liefdevolle ouders. Die altijd klaar staan. Overal mee helpen. Heel veel knuffels en nog! En ook vaak genoeg gehoord en gemerkt dat ze van mij houden O+
pi_196276101
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik had niet door dat Myra het misschien specifiek over Barreltje had, zo kwam het niet op me over. Ik ben het er gewoon 100% mee eens dat ouders zelf moeten weten wat ze met hun geld doen. Jross vindt dan weer dat ouders je altijd moeten helpen, met alles, want anders hadden ze geen kinderen moeten krijgen. Daar verbaas ik me dan ook over. Als je oprecht hulp nodig hebt, omdat het financieel een puinhoop is of omdat er tegenslag is geweest, dan vind ik het wel weer vrij normaal dat je ouders je helpen. Als ze dat kunnen natuurlijk.
Die post ging niet specifiek over Barrel hoor, toen ging ik er nog vanuit dat ze gewoon volledig een grapje maakte. Ik sta dus ongeveer precies tegenover Jross, ik vind het echt onzin dat ouders maar verplicht zijn om met alles te helpen. Als je een fijne relatie hebt, zijn het misschien wel de eerste die je om hulp vraagt. Maar dat blijft een eigen keuze, en werkt ook twee kanten op.

Ik vind het ook vreemd als volwassen mensen er altijd vanuit gaan dat hun ouders buiten de deur de rekening wel betalen. Wanneer komt dan het moment dat je gewoon gelijk aan elkaar bent?
pi_196276128
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Het klinkt voor mij alsof het je vooral om de liefde en waardering gaat Barrel, en omdat je die emotioneel gezien niet zo voelt, je het dan graag op een andere manier wel had willen merken (in dit geval door wat bij te dragen omdat ze dat financieel makkelijk hadden kunnen dragen). Ik kan me best voorstellen dat je wel eens jaloers kan zijn op anderen waarbij dat gevoel van liefde en waardering (of dat nou emotioneel of financieel getoond wordt) wel gegeven wordt. :*
Jij verwoordt hoe ik dacht O+
pi_196276150
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:00 schreef Myraela het volgende:

Ik vind het ook vreemd als volwassen mensen er altijd vanuit gaan dat hun ouders buiten de deur de rekening wel betalen. Wanneer komt dan het moment dat je gewoon gelijk aan elkaar bent?
Toen ik mijn eerste volwassen salaris kreeg heb ik ze direct mee uit eten genomen *) Zo trots dat ik zelf de rekening voor iedereen kon betalen _O_
pi_196276156
quote:

[..]

Die post ging niet specifiek over Barrel hoor, toen ging ik er nog vanuit dat ze gewoon volledig een grapje maakte. Ik sta dus ongeveer precies tegenover Jross, ik vind het echt onzin dat ouders maar verplicht zijn om met alles te helpen. Als je een fijne relatie hebt, zijn het misschien wel de eerste die je om hulp vraagt. Maar dat blijft een eigen keuze, en werkt ook twee kanten op.

Dat zie ik hier in de omgeving ook. Met z'n allen "gezellig" op vakantie, want opa en oma betalen. En ik ben met iedereen bevriend dus krijg van 4 kanten de klaagzangen te horen over het gedrag van de anderen _O- ene oor in andere oor uit.
pi_196276158
quote:

Cat, wat een gedoe blijft het met de kleine mannetjes! En je dilemma met kerst.. kan het me heel goed voorstellen. Alleen thuis zitten terwijl de rest samen is, is niet leuk. Is er een soort werkbaar alternatief te vinden? Gezellig buiten in warme kleren? ;)
Ik denk niet dat ik mijn ouders en schoonmoeder (70/80+) naar buiten krijg gejaagd. En dat zou ik ook niet willen, dat iedereen zich gaat aanpassen omdat ik iets wil. Al gaat het natuurlijk ook weer niet erom wat ik wil maar gezondheid etc.
Ik ben voel me altijd al een beetje de buitenstaander. Andere visie op het leven, ander leven. En hierdoor zou ik weer mezelf buiten de kring zetten. En ik denk dat het dat vooral is wat me dwars zit.
Terwijl ze het wel zouden respecteren, dat wel.
  maandag 16 november 2020 @ 20:05:52 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196276181
quote:
je slaat de spijker op z'n kop..

ach de band met mn moeder wordt em nooit echt meer.. en het grappige is dat mijn zusje het dus precies andersom heeft met mn pa.. als onze ouders ooit bij ons als kinderen moeten wonen zijn ze ook al verdeeld ;)
pi_196276187
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat zie ik hier in de omgeving ook. Met z'n allen "gezellig" op vakantie, want opa en oma betalen. En ik ben met iedereen bevriend dus krijg van 4 kanten de klaagzangen te horen over het gedrag van de anderen _O- ene oor in andere oor uit.
Er zijn zat mensen die zo denken. Ook mensen die denken dat wij mijn schoonouders meenemen op vakantie zodat zij alles kunnen betalen. Ten eerste delen we alle rekeningen samen. En ten tweede als mijn schoonmoeder iets niet hoeft te betalen denkt ze daar niet 2 keer over na :')
pi_196276198
quote:

[..]

Hier: nooit. Ik heb het opgegeven de rekening te vragen. Tenzij ik ze echt speciaal uitnodig en zeg dat ik trakteer. Maar dat mag ik van mijn vader niet te vaak doen. Hij wil betalen. ‘Kee...

Volgens mij zijn mijn ouders vaak ook druk bezig de uitgaven tussen kinderen gelijk te trekken. Omdat zij dat willen, wij niet. Met zulke verschillende gezinsssamenstellingen is dat best nog een uitdaging.
  maandag 16 november 2020 @ 20:06:56 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196276202
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik mijn ouders en schoonmoeder (70/80+) naar buiten krijg gejaagd. En dat zou ik ook niet willen, dat iedereen zich gaat aanpassen omdat ik iets wil. Al gaat het natuurlijk ook weer niet erom wat ik wil maar gezondheid etc.
Ik ben voel me altijd al een beetje de buitenstaander. Andere visie op het leven, ander leven. En hierdoor zou ik weer mezelf buiten de kring zetten. En ik denk dat het dat vooral is wat me dwars zit.
met zn hoevele zou je eigenlijk bij elkaar zitten dan?
  maandag 16 november 2020 @ 20:07:01 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196276203
quote:

[..]

Het is wel nog vaak zo dat mijn ouders betalen als we samen eten ofzo. Maar zeker niet vanzelfsprekend.
Het is ook leuk je ouders zelf eens mee te nemen en trakteren
pi_196276206
quote:

[..]

Maar ze weten toch wat jouw gevoelens zijn hier mee, hoe jij erover denkt? Dan moet 1x vragen en nee krijgen toch genoeg zijn, met de opmerking erbij, "je kunt altijd van gedachten veranderen".

Vind alleen zijn al die dagen (want dan zijn het er opeens best veel, ook een stuk minder, maar het is nu eenmaal zo. Ga er gewoon vanuit dat het volgend jaar anders is.
pi_196276261
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

met zn hoevele zou je eigenlijk bij elkaar zitten dan?
10 man.

Gezin van zes, gezin van twee en twee losse elementen.
pi_196276271
quote:

[..]

Ah, ja, dan niet echt een optie nee. En inderdaad, het gaat niet om wat jij wil, maar wat in deze tijd moet/verstandig is ondanks dat je het liefst iets anders zou willen..
quote:
:* Dat lijkt me best een verdrietig en eenzaam gevoel. Althans, jezelf de buitenstaander voelen herken ik in mijn eigen gezin wel, hoewel misschien in iets mindere mate. Maar mijn ouders en broertje doen dezelfde sport, ook samen, waar ze veel plezier in hebben, en ik doe die sport niet en vind het ook echt niet leuk. Ook lijken zij voor mijn gevoel veel meer op elkaar. Vinden het belangrijk overal over na te denken, altijd het maximale uit jezelf te willen halen, altijd het positieve van een situatie proberen in te zien. Ik heb mezelf juist heel erg dwars gezeten met perfectionisme en overal altijd tot in de meest idiote details over nadenken, en ben heel blij dat ik er wat beter in ben geworden om dat los te laten en de lat wat lager te kunnen leggen. Ik vind dat mijn grootste persoonlijke groei, zij juist iets waarin ik "achteruit" ben gegaan. Ik ben ook wat (veel) emotioneler, en dat "silver-lining" van ze om het positieve van een situatie te benadrukken zorgt er juist voor dat ik me niet gezien en gehoord voel, alsof hoe ik me ergens over voel er niet mag zijn als dat negatief is.

Nou ja, heel relaas, maar ik bedoel te zeggen dat ik het gevoel wel herken en me kan voorstellen dat dat het extra moeilijk maakt om een keuze te maken in dit geval :*
  maandag 16 november 2020 @ 20:12:54 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196276290
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

10 man.

Gezin van zes, gezin van twee en twee losse elementen.
je broer?zus en hun 4 kinderen, je ouders , je schoonmoeder en jezelf?

ik zou vooral die kinderen als een risico factor zien eigenlijk
pi_196276301
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Het is wel nog vaak zo dat mijn ouders betalen als we samen eten ofzo. Maar zeker niet vanzelfsprekend.
Het is ook leuk je ouders zelf eens mee te nemen en trakteren
Mijn ouders betalen nog steeds onze gezinsetentjes _O- We hadden na de erfenis verdeling nog geld over, en daar gaan we een paar keer per jaar van uiteten. Daar is het dit jaar nog niet van gekomen en zal volgend jaar ook nog wel even duren. We toasten altijd even op ze
  maandag 16 november 2020 @ 20:13:24 #133
63722 z80
I fink you freaky
pi_196276302
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar ze weten toch wat jouw gevoelens zijn hier mee, hoe jij erover denkt? Dan moet 1x vragen en nee krijgen toch genoeg zijn, met de opmerking erbij, "je kunt altijd van gedachten veranderen".

Vind alleen zijn al die dagen (want dan zijn het er opeens best veel, ook een stuk minder, maar het is nu eenmaal zo. Ga er gewoon vanuit dat het volgend jaar anders is.
Het kan ook nog zijn als rond de kerst wat hotels open zijn ik nog een paar dagen ergens naartoe ga.
Maar anders een jaartje thuis. Kom de tijd wel door. Eten bij mijn ouders heb ik reeds afgezegd. Dus daar komen in ieder geval geen vragen om.
pi_196276314
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik begrijp dat wel van Jross. Of althans, zo bekijk ik het zelf als ouder. Ik spaar maandelijks geld voor mijn kind, omdat het me fijn lijkt voor hem als hij dat voor zijn studie kan gebruiken bijvoorbeeld. Het zou voor mij heel gek voelen als ik wel geld voor mezelf opzij zou zetten en niet voor zijn toekomst :D ik denk dat mijn ouders dat ook zo zien. Het moet niet, ik ga er niet klakkeloos vanuit maar ik waardeer het wel.

Wie er betaalt bij gezamenlijke etentjes of vakanties hangt volledig af van de betreffende ouder. Het zo heel raar voelen het andersom te doen. :+
pi_196276318
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Is ook zo. Maar mijn eigen tweestrijd heeft mijn Nee voor deze gelegenheid niet echt hard en duidelijk gemaakt. Ik zit nu al te tellen hoe mijn zorg-werkdagen qua incubatietijd zitten verdeeld rond de feestdagen :')
  maandag 16 november 2020 @ 20:14:26 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196276321
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mijn ouders betalen nog steeds onze gezinsetentjes _O- We hadden na de erfenis verdeling nog geld over, en daar gaan we een paar keer per jaar van uiteten. Daar is het dit jaar nog niet van gekomen en zal volgend jaar ook nog wel even duren. We toasten altijd even op ze
oh dat is wel een leuke manier zeg!
  maandag 16 november 2020 @ 20:14:41 #137
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196276324
quote:

[..]

Dat is ook wel mooi O+
pi_196276337
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier: nooit. Ik heb het opgegeven de rekening te vragen. Tenzij ik ze echt speciaal uitnodig en zeg dat ik trakteer. Maar dat mag ik van mijn vader niet te vaak doen. Hij wil betalen. ‘Kee...

Zo gaat het ook met mijn ouders.
Normaal gaan we ook vaak mee op vakantie met ze, maar we mogen echt niet meebetalen.
Nouja dan geef ik daarna wel weer eens een etentje maar veel meer willen ze niet.
pi_196276340
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ah, ja, dan niet echt een optie nee. En inderdaad, het gaat niet om wat jij wil, maar wat in deze tijd moet/verstandig is ondanks dat je het liefst iets anders zou willen..
[..]

:* Dat lijkt me best een verdrietig en eenzaam gevoel. Althans, jezelf de buitenstaander voelen herken ik in mijn eigen gezin wel, hoewel misschien in iets mindere mate. Maar mijn ouders en broertje doen dezelfde sport, ook samen, waar ze veel plezier in hebben, en ik doe die sport niet en vind het ook echt niet leuk. Ook lijken zij voor mijn gevoel veel meer op elkaar. Vinden het belangrijk overal over na te denken, altijd het maximale uit jezelf te willen halen, altijd het positieve van een situatie proberen in te zien. Ik heb mezelf juist heel erg dwars gezeten met perfectionisme en overal altijd tot in de meest idiote details over nadenken, en ben heel blij dat ik er wat beter in ben geworden om dat los te laten en de lat wat lager te kunnen leggen. Ik vind dat mijn grootste persoonlijke groei, zij juist iets waarin ik "achteruit" ben gegaan. Ik ben ook wat (veel) emotioneler, en dat "silver-lining" van ze om het positieve van een situatie te benadrukken zorgt er juist voor dat ik me niet gezien en gehoord voel, alsof hoe ik me ergens over voel er niet mag zijn als dat negatief is.

Nou ja, heel relaas, maar ik bedoel te zeggen dat ik het gevoel wel herken en me kan voorstellen dat dat het extra moeilijk maakt om een keuze te maken in dit geval :*
O+

Ook lastig, hoe jullie familieverhoudingen liggen. Gelukkig kun je zelf wel blij zijn over je groei. ^O^
pi_196276349
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

je broer?zus en hun 4 kinderen, je ouders , je schoonmoeder en jezelf?

ik zou vooral die kinderen als een risico factor zien eigenlijk
Yes, doe ik ook.
pi_196276356
quote:

[..]

Oma heeft vanuit het graf jaren onze familiedag betaald O+
pi_196276444
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

[..]

Heb je verder geen familie (ooms/tantes/neven/nichten) waar je wel "op lijkt"? Ik heb het ook wel een beetje (qua gedachtengoed/uiterlijk) maar herken heel veel in mijn nichtjes van moeders kant. Mijn oom is eind jaren 50 naar (uiteindelijk) Australie gegaan en heeft daar kinderen gekregen. DIe heb ik tot mijn 12e 2x gezien en 1 nichtje op mijn 16e. Maar eigenlijk nooit meer contact. Tante is nog 2 keer naar Nederland geweest maar met de nichtjes geen contact tot voor een jaar of 5 via facebook. En wat blijkt...ik ben er één van die kant. Echt alles valt op z'n plek. Zij zijn bourgondisch, ik ook, zij houden van een fijne sfeer (kaarsen/planten/kerstspul etc) ik ook, zij houden van dom ouwehoeren, ik ook.
Kan het heel goed vinden met mijn nichtjes (en neven) van vaders kant, maar daar zie ik geen overeenkomsten
pi_196276516
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:27 schreef derLudolf het volgende:

Whut :? :D
pi_196276564
Lastig Cat. Hier is nog niemand echt over de precieze invulling van de feestdagen begonnen. Misschien dat we nog wel een avondje bij mijn ouders vieren (4 personen totaal), en/of een avondje schoonouders, (ook 4 personen) maar zeker niet met heel de familie of schoonfamilie.

En anders dus gewoon met z'n 2en. Maar dat is alsnog wel gezelliger dan alleen natuurlijk.

Wat betreft ouderlijke bijdragen; ik ben toch altijd wel blij geweest dat mijn ouders ook financieel bijsprongen tijdens mijn eerste opleiding. Want ja, het is hun eigen geld, absoluut, maar ik kreeg door hun goede inkomen wel veel minder stufi. (Ik kreeg 90 euro pm, mijn vriend 250 euro. Beide thuiswonend, maar zijn ouders hadden veel minder inkomen).

Maar verder moeten ze er nu lekker van leven natuurlijk. Inderdaad niet mijn geld (Doen ze ook zeker wel).
pi_196276575
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Heb je verder geen familie (ooms/tantes/neven/nichten) waar je wel "op lijkt"? Ik heb het ook wel een beetje (qua gedachtengoed/uiterlijk) maar herken heel veel in mijn nichtjes van moeders kant. Mijn oom is eind jaren 50 naar (uiteindelijk) Australie gegaan en heeft daar kinderen gekregen. DIe heb ik tot mijn 12e 2x gezien en 1 nichtje op mijn 16e. Maar eigenlijk nooit meer contact. Tante is nog 2 keer naar Nederland geweest maar met de nichtjes geen contact tot voor een jaar of 5 via facebook. En wat blijkt...ik ben er één van die kant. Echt alles valt op z'n plek. Zij zijn bourgondisch, ik ook, zij houden van een fijne sfeer (kaarsen/planten/kerstspul etc) ik ook, zij houden van dom ouwehoeren, ik ook.
Kan het heel goed vinden met mijn nichtjes (en neven) van vaders kant, maar daar zie ik geen overeenkomsten
Ja, een nicht van mijn vaders kant heb ik dat mee, dat is heel fijn. Ik heb best lang weinig contact met haar gehad, maar sinds een jaar ongeveer wel regelmatiger en ze is er ook echt voor me geweest toen het uit ging met ex (en in de periode ervoor met gedoe tussen mij en m'n ouders vanwege ex). Met haar kan ik het over alles hebben, dingen die er echt toe doen maar ook lekker roddelen en koetjes en kalfjes, en zij is ook meer emotioneel en begrijpt dat ook veel beter. Ik ben echt heel blij met haar :) O+ . Ik hou ook erg veel van m'n ouders en broertje hoor, en ik weet zij ook van mij, het is allemaal uit liefde ook dat willen stimuleren om het maximale uit mezelf te halen, het past alleen niet altijd ook bij mij.

Fijn dat jij dat deel van je familie via Facebook zo toch hebt 'gevonden'! Klinkt als heel waardevol O+
pi_196276638
Iedere familie heeft wel zo z’n verhalen, begrijp ik.
En dat in relatie tot geld, kan dan gecompliceerd worden.
Wij hebben een testament en een executeur, die streng doch rechtvaardig zal handelen, tegen die tijd.

Sch.zusje is vandaag jarig en ik had met greetz een bos bloemen besteld.
Er was wat medische malheur met cardiologen erbij en zo en zij helemaal in de
stress. Het stresskipje.
Ekstra i.p.v. een kaart, want die komt dan op zaterdag of dinsdag of nog later.
Track en trace erbij en begin van de avond gefacetime’d. Its a first, voor hun. w/
Ook handig om de bloemen te zien, het is toch afwachten. Zij was er blij mee.
Wat was dat leuk, en de medische berichten zijn ook helemaal positief.

Gelijk maar voorgesteld om op die manier kerstmaal te delen... >:O
pi_196276663
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:35 schreef AnneX het volgende:
Iedere familie heeft wel zo z’n verhalen, begrijp ik.
En dat in relatie tot geld, kan dan gecompliceerd worden.
Wij hebben een testament en een executeur, die streng doch rechtvaardig zal handelen, tegen die tijd.

Sch.zusje is vandaag jarig en ik had met greetz een bos bloemen besteld.
Er was wat medische malheur met cardiologen erbij en zo en zij helemaal in de
stress. Het stresskipje.
Ekstra i.p.v. een kaart, want die komt dan op zaterdag of dinsdag of nog later.
Track en trace erbij en begin van de avond gefacetime’d. Its a first, voor hun. w/
Ook handig om de bloemen te zien, het is toch afwachten. Zij was er blij mee.
Wat was dat leuk, en de medische berichten zijn ook helemaal positief.
Vooral dat laatste is heel erg fijn!
pi_196276707
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wij zijn ook wel eens op vakantie geweest omdat opa en oma betaalden, maar dat was een vakantie die m'n ouders zelf niet konden betalen op dat moment en opa en oma wilden heel graag voor hun 50-jarig huwelijk ergens met z'n allen heen. Toen zijn we naar Oostenrijk gegaan om te skiën net zoals toen opa en oma elkaar leerden kennen O+
dan vind ik het niet zo raar dat je vakantie voor je betaald wordt. Het was ook gek geweest als ze hadden gezegd "jullie moeten naar Oostenrijk komen of je het nou betalen kunt of niet", dat had niet opgeschoten.
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 20:39:51 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196276733
https://v.redd.it/hq6fiqv56mz51

...en als je dan de reacties leest... Echt bijzonder veel.mensen die de geur en smaak (semi) permanent kwijt zijn. Dat lijkt me wel erg kut.
pi_196276744
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 20:28 schreef Blues het volgende:

[..]

Whut :? :D
Z'n tante is dood, haar weduwnaar heeft een nieuwe vrouw en samen komen ze bij omaLudolf, de moeder van wijlen tante, op bezoek.
pi_196276757
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vooral dat laatste is heel erg fijn!
Die weken voordat zij terecht kon bij een cardioloog, waren al slopend, voor haar.
Zij heeft het goed getroffen met de specialist, die direct belt na een onderzoek, terwijl daar 2 weken voor staat. Wat een opluchting.
pi_196276779
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:59 schreef Myraela het volgende:

O+ Volkomen mee eens ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_196276788
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:31 schreef Candaasje het volgende:
Wat betreft ouderlijke bijdragen; ik ben toch altijd wel blij geweest dat mijn ouders ook financieel bijsprongen tijdens mijn eerste opleiding. Want ja, het is hun eigen geld, absoluut, maar ik kreeg door hun goede inkomen wel veel minder stufi. (Ik kreeg 90 euro pm, mijn vriend 250 euro. Beide thuiswonend, maar zijn ouders hadden veel minder inkomen).
Daar heb je wel een punt, dat de overheid (begrijpelijk) verwacht dat gefortuneerde ouders hun geld gebruiken om hun kinderen te ondersteunen bij een opleiding.
pi_196276840
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2020 20:39 schreef Kreator het volgende:

...en als je dan de reacties leest... Echt bijzonder veel.mensen die de geur en smaak (semi) permanent kwijt zijn. Dat lijkt me wel erg kut.
Bekende van me met een eigen onderneming was maandenlang haar smaak en reuk kwijt. Dat is best lastig als je taarten bakt, afhaalgerechten maakt, etc. Maar ze heeft het nu wel weer terug gelukkig.
  maandag 16 november 2020 @ 20:44:59 #155
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196276846
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2020 20:39 schreef Kreator het volgende:

Nog meer reden om binnen te blijven :o
pi_196276872
Als je in deze periode ook niet meer kan proeven. Waar moet je dan nog een beetje plezier uit halen?
pi_196276915
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2020 20:46 schreef Myraela het volgende:
Als je in deze periode ook niet meer kan proeven. Waar moet je dan nog een beetje plezier uit halen?
Mijn gedachte.
pi_196276921
quote:
Zonlicht op je snoet, seks, buiten schoppen en springen in bergen herfstblaadjes, knuffelen, een goed boek, seks, warme dekentjes, muziek, babbelen op internet. Oh en seks.

:+
  Official ESF Kreviewer maandag 16 november 2020 @ 20:49:09 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196276926
quote:
Neuk'n?
pi_196276933
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:40 schreef AnneX het volgende:

[..]

Die weken voordat zij terecht kon bij een cardioloog, waren al slopend, voor haar.
Zij heeft het goed getroffen met de specialist, die direct belt na een onderzoek, terwijl daar 2 weken voor staat. Wat een opluchting.
Toffe specialist en gelukkig had hij goed nieuws.
pi_196276943
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wij zijn ook wel eens op vakantie geweest omdat opa en oma betaalden, maar dat was een vakantie die m'n ouders zelf niet konden betalen op dat moment en opa en oma wilden heel graag voor hun 50-jarig huwelijk ergens met z'n allen heen. Toen zijn we naar Oostenrijk gegaan om te skiën net zoals toen opa en oma elkaar leerden kennen O+
dan vind ik het niet zo raar dat je vakantie voor je betaald wordt. Het was ook gek geweest als ze hadden gezegd "jullie moeten naar Oostenrijk komen of je het nou betalen kunt of niet", dat had niet opgeschoten.
In deze familie altijd de herfstvakantie en een lang weekend met sinterklaas. Vaak ook nog de mei vakantie
pi_196276948
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2020 20:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Neuk'n?
Nou, als je het zo lief vraagt.
  maandag 16 november 2020 @ 20:50:24 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196276949
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zonlicht op je snoet, seks, buiten schoppen en springen in bergen herfstblaadjes, knuffelen, een goed boek, seks, warme dekentjes, muziek, babbelen op internet. Oh en seks.

Voor alles te chagrijnig als ik niks proef. :(
pi_196276958
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2020 20:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Neuk'n?
GMTA 8-)
pi_196276971
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik slik meestal in één keer door :@
pi_196276983
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

de hele familie wil bij elkaar zitten, surprise doen. Dan zou ik de enige zijn die niet meedoet. En er wordt ook wel enige druk uitgeoefend om erbij te zijn. Ik merk dat ik het steeds lastiger vind om te weigeren. En dat vind ik stom van mezelf -O-
Aww, dat is ook vervelend zeg :*
Schoonfamilie hier ook altijd zeer heftig qua surprises (hele week voor pakjesavond er vrij voor nemen enzo :')) maar dit jaar was er gelukkig al gauw complete consensus over helemaal niks doen en volgend jaar, over voorbehoud van vaccin, nóg uitgebreidere surprises te maken ter compensatie :Y)

Yay voor je vegan shizzle! :9 Wat heb je zoal?
pi_196276990
quote:

[..]

Zonlicht op je snoet, seks, buiten schoppen en springen in bergen herfstblaadjes, knuffelen, een goed boek, seks, warme dekentjes, muziek, babbelen op internet. Oh een seks.

Welke zon?
Niemand in mijn bubbel ;(
Tuin uitgepuind van herfstblaadjes (In mijn eentje :'( ) : trauma
Weer die lege bubbel ;(
Boek zou kunnen ^O^
Bubbel. Leeg }:|
Deken kan, kittens beter O+
Koor is stop ;(
Babbelen O+
LEGE BUBBEL :(

Kortom: je lijstje maakt mij niet erg blij.
pi_196276994
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]

nou, dat lijkt me echt hel op de fiets
pi_196276996
(Halfoogbijlees - ik ben onderwijl aan het wandelen :))
pi_196276997
Sorry :')
pi_196277016
quote:
9s.gif Op maandag 16 november 2020 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Welke zon?
Weer die lege bubbel ;(
Boek zou kunnen ^O^
Koor is stop ;(
Babbelen O+

Copy paste
  maandag 16 november 2020 @ 20:53:44 #172
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277017
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat zou dan wel weer een voordeel zijn _O-
pi_196277023
quote:

[..]

Welke zon?
Weer die lege bubbel ;(
Boek zou kunnen ^O^
Koor is stop ;(
Babbelen O+

*Schuift glaasje roosvice naar Cat* ;(
pi_196277030
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Aww, dat is ook vervelend zeg :*
Schoonfamilie hier ook altijd zeer heftig qua surprises (hele week voor pakjesavond er vrij voor nemen enzo :')) maar dit jaar was er gelukkig al gauw complete consensus over helemaal niks doen en volgend jaar, over voorbehoud van vaccin, nóg uitgebreidere surprises te maken ter compensatie :Y)

Yay voor je vegan shizzle! :9 Wat heb je zoal?
Noh! Dus nu moet ik ook nog jouw suprisemaakpret missen ;(

Ik heb een poke bowl, pizza met shizzle, twee wraps en twee stamppotjes.

Als in:
Ghanoush Wrap
Rainbow Wrap
Ninja Bowl
Forever Green
Asian Twist
Royal Sweetness
pi_196277047
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*Schuift glaasje roosvice naar Cat* ;(
De gedachte is leuk, maar het maakt het niet goed :{w
  maandag 16 november 2020 @ 20:55:45 #176
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277058
Gelukkig wel knuffels en seks in mijn bubbel O+
pi_196277071
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat een nette oplossing zo. Vooral als je er onderling op een normale manier uit komt.
Spoilers!
pi_196277080
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De gedachte is leuk, maar het maakt het niet goed :{w
Ga knuffelen met je kittens dan!

Dat is beter gezelschap dan menig schoonmoeder of dronken oom! ^O^
  maandag 16 november 2020 @ 20:58:28 #179
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277118
Geen kittens in mijn bubbel ;(
pi_196277119
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ga knuffelen met je kittens dan!

Dat is beter gezelschap dan menig schoonmoeder of dronken oom! ^O^
True, that! O+

Wel lollig. Nu ze groter zijn hebben ze veel meer tijd om op schoot te slapen. En rustig rond te kijken en te kroelen. Het is niet alleen maar WAKKER *O* SLOOP SLOOP *O* Nu nog van diarree, gezwellen en schilfers afkomen en dan zijn we blij. En ik kitten loos.
pi_196277127
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:58 schreef gcjoel het volgende:
Geen kittens in mijn bubbel ;(
Kittens zijn vrij Corona proof, die kunnen van bubbel wisselen. ^O^
  maandag 16 november 2020 @ 21:01:07 #182
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277172
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kittens zijn vrij Corona proof, die kunnen van bubbel wisselen. ^O^
Leen kittens? *O*
  maandag 16 november 2020 @ 21:05:49 #183
63722 z80
I fink you freaky
pi_196277269
quote:

[..]

Welke zon?
Weer die lege bubbel ;(
Boek zou kunnen ^O^
Koor is stop ;(
Babbelen O+

Aan blaadjes kan ik je wel helpen. De tuin ligt er vol mee.
Na gebruik wel graag weer retour. De vogels hebben ze nodig om in rond te scharrelen.
pi_196277289
quote:
:D Jij zit wel héél erg in de 'er bestaat niets anders dan eteeennnnnnn'-modus hè? Wel goed binnen CUL natuurlijk!

Ik ben toen ik ziekig was in maart drie weken lang mijn smaak maar vooral ook mijn reukvermogen echt compleet kwijt geweest en ja, dat was erg kut en moet er niet aan denken dat zoiets veel langer duurt of permanent is. Nog afgezien van eten, gewoon niks ruiken als je aan je kindje snuffelt is echt zo rottig en van alles: seks, douchen, in het bos lopen, whatever is gewoon allemaal stommer met nul komma nul geur :{
pi_196277368
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:06 schreef minilot het volgende:

[..]

:D Jij zit wel héél erg in de 'er bestaat niets anders dan eteeennnnnnn'-modus hè? Wel goed binnen CUL natuurlijk!

Ik ben toen ik ziekig was in maart drie weken mijn smaak maar vooral ook mijn geur echt compleet kwijt geweest en ja, dat was erg kut en moet er niet aan denken dat zoiets veel langer duurt of permanent is. Nog afgezien van eten, gewoon niks ruiken als je aan je kindje snuffelt is echt zo rottig en van alles: seks, douchen, in het bos lopen, whatever is gewoon allemaal stommer met nul komma nul geur :{
Ik dik het graag een beetje aan. Pun intented.

Maar niet kunnen ruiken is wel echt verschrikkelijk, ja. Dat heeft op zoveel meer dingen invloed dan je van te voren doorhebt. Het enige voordeel vond ik dat ik ineens hele vreemde combinaties wel lekker vond. Niet vanwege de smaak, maar vanwege de structuur. :')
pi_196277420
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:05 schreef z80 het volgende:

[..]

Aan blaadjes kan ik je wel helpen. De tuin ligt er vol mee.
Na gebruik wel graag weer retour. De vogels hebben ze nodig om in rond te scharrelen.
Heb je mijn post wel gelezen :o Ik heb karrevrachten van die krengen juist mijn tuin uit gebonjourd o|O
Van de tegels dan. In de borders laten liggen. Al is dat wel wreed omdat de tuin mede bewoond wordt door mijn katten.
pi_196277427
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Leen kittens? *O*
Sure :) Vinden ze vast enig :Y Twee van de drie zijn verhuizen al gewend.
pi_196277445
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:10 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat heeft op zoveel meer dingen invloed dan je van te voren doorhebt.
Nogal!

Nou snuffel ik volgens mij sowieso wel de hele dag aan van alles en ik vind eigenlijk maar weinig geuren écht vies! :D Zeer gehecht aan mijn reuk :Y
pi_196277483
Bijna thuis :O
  maandag 16 november 2020 @ 21:19:37 #190
63722 z80
I fink you freaky
pi_196277516
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen :o Ik heb karrevrachten van die krengen juist mijn tuin uit gebonjourd o|O
Van de tegels dan. In de borders laten liggen. Al is dat wel wreed omdat de tuin mede bewoond wordt door mijn katten.
Ik dacht dat je spijt had van het verwijderen van de blaadjes. Dat je het er in spelen miste.
pi_196277523
Oeh, het ziet er loeidonker uit, dat huis van mij! Volgens mij slaapt iedereen er al :)
  maandag 16 november 2020 @ 21:20:04 #192
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277527
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sure :) Vinden ze vast enig :Y Twee van de drie zijn verhuizen al gewend.
Noh arme katjes.
Echt wat is er mis met mij?
Mensen baby's? Bahhh
Kittens en puppies O+ O+
pi_196277557
Ik heb het juist andersom: overhandig me dertig mensenbabies en ik vermaak me uitstekend, maar kittens vind ik IRL maar eng. Al die tandjes en nageltjes.. :{w
pi_196277569
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:21 schreef minilot het volgende:
Ik heb het juist andersom: overhandig me dertig mensenbabies en ik vermaak me uitstekend, maar kittens vind ik IRL maar eng. Al die tandjes en nageltjes.. :{w
Maar vacht!
  maandag 16 november 2020 @ 21:24:11 #195
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277591
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:21 schreef minilot het volgende:
Omg spelen met 30 kittens O+
pi_196277595
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar vacht!
Ja, dat is wel lekker zacht ja, maar dan toch liefst zonder zo'n hysterisch, onvoorspelbaar katje erin :X
pi_196277625
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Aargh!
pi_196277650
quote:

[..]

O+ O+ O+ O+ O+
  maandag 16 november 2020 @ 21:26:58 #199
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277658
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Aargh!
Puppies dan? Die doen niks met nageltjes enzo. O+
pi_196277669
Ik denk dat ik dertig kittens wat te veel zou vinden. Maar dertig baby's zou al helemaal erg zijn. Ik zou van die kittens iig nog het vertrouwen hebben dat ze zichzelf in leven houden en baby's zijn daar veel te stom voor.
pi_196277674
CAVIA'S
pi_196277675
Ik ga boven eens kijken wie in welk bed is beland en waar nog plek voor mij is :) :W Trusteh!
pi_196277683
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:27 schreef minilot het volgende:
Ik ga boven eens kijken wie in welk bed is beland en waar nog plek voor mij is :) :W Trusteh!
Slaap lekker! :W
pi_196277689
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik vind honden nog enger dan katten! :D Nope, nope, nope..
  maandag 16 november 2020 @ 21:29:18 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196277711
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

GMTA 8-)
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 20:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196277734
Cavia's zijn okee. Dertig cavia's, dat zou me nog lukken. En wat een geniaal geluid zou dat opleveren, dertig knorrende cavia's :D Enfin, te bed. Of, zoals wij Eftelingliefhebbers zeggen, de erwt op. :W
  maandag 16 november 2020 @ 21:30:52 #207
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196277756
Ik duik ook lekker vroeg mn mandje in O+

Trusten lui!
pi_196277777
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Tandjes.... puppies hebben heel scherpe tandjes :D

Maar nog steeds geen bezwaar tegen 30 puppies.

30 kalfjes dan mini?
pi_196277785
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben al voorzien fiets 8-)
  maandag 16 november 2020 @ 21:33:40 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196277804
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben al voorzien fiets 8-)
Het was meer verbazing over de sequentie van berichten :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196277808
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

30 kalfjes dan mini?
Die dan zo aan je hand gaan slobberen :D

Of 30 eendjes?
  maandag 16 november 2020 @ 21:34:33 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_196277819
quote:

[..]

30 kalfjes dan mini?
Die zijn groter dan mini. Als dat maar goed gaat.
pi_196277820
*poetst tanden*
Tussen dertig babygeitjes wil ik denk ik ook wel wezen O+
Geitjes, cavia's en mensenbabies. Verder niks.
pi_196277853
Dertig babygeitjes lijkt me ook erg destructief. Misschien zelfs destructiever dan dertig kittens. Maar wel leuk. Ik houd wel van geiten.
pi_196277862
Geiten zijn fantastisch. Waren alle dieren maar gewoon geiten O+ Eventueel nog een paar ezels.
pi_196277867
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:36 schreef Tele6 het volgende:
Dertig babygeitjes lijkt me ook erg destructief. Misschien zelfs destructiever dan dertig kittens. Maar wel leuk. Ik houd wel van geiten.
Dit :D _O-
  maandag 16 november 2020 @ 21:37:51 #217
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196277870
quote:

[..]

30 kalfjes dan mini?
Oh ja haha die willen graag op dingen bijten.
pi_196277874
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:37 schreef minilot het volgende:
Geiten zijn fantastisch. Waren alle dieren maar gewoon geiten O+ Eventueel nog een paar ezels.
Dan heb je wel de eigenwijste beesten bij elkaar O+
pi_196277895
Cavia’s hebben ook scherpe nagels en scherpe tanden
pi_196277913
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Cavia’s hebben ook scherpe nagels en scherpe tanden
Maar ik heb de ervaring dat ze daar niet zo veel mee doen. Terwijl ik katten ken die het liefste al hun nagels door je spijkerbroek heen steken :X
pi_196277931
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar ik heb de ervaring dat ze daar niet zo veel mee doen. Terwijl ik katten ken die het liefste al hun nagels door je spijkerbroek heen steken :X
Exact!
pi_196277945
En die katten zoeken ook altijd juist de mensen uit die er het minst op zitten te wachten. }:|
pi_196277957
Cavia's scharrelen gewoon wat rond en gaan op willekeurige momenten van gnuif!BWIEP!knorrrr en verder doen ze niet zoveel O+
pi_196277979
quote:

[..]

Ik heb meer pleisters moeten plakken van cavia en hamsterbeten dan van kattenagels
pi_196278024
quote:

[..]

Nou.. wees blij :D

Doet knap pijn als een cavia je vinger aan ziet voor een worteltje _O-

Maar ik zit ook regelmatig onder de katten krassen...
En dat gaat doorgaans gewoon per ongeluk
pi_196278031
quote:

[..]

Breng me niet op ideeën :D De max hier is tot dusver 11 kittens (en vier volwassen katten) onder een dak. Het was... druk.
pi_196278050
quote:

[..]

Klimtienerkittens ;( Vandaag weer de fout gemaakt een te dun shirt aan te trekken. Auw.

Maar dan komen ze knuffelen en slapen en spinnen en is ALLES weer goed *;
pi_196278068
Ik ben ook weleens omver geduwd door een kalf overigens.. en toen was ik geen 8 ofzo..
maar gewoon paar jaar terug.

En qua gekke “hmm dat doet stiekem toch wel pijn” is een eendenbeet ook wel een goeie.

Die had ik niet verwacht dat het oprecht pijn zou doen
pi_196278084
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:50 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik ben ook weleens omver geduwd door een kalf overigens.. en toen was ik geen 8 ofzo..

En qua gekke “hmm dat doet stiekem toch wel pijn” is een eendenbeet ook wel een goeie.

Harde snavel is auwa ja :D
pi_196278098
:?
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:50 schreef Uhmmpie het volgende:

Ik ben vorig jaar door Eugene de (grote) eend, in mijn kuiten gebeten. Blauwe plek jonguh :')
pi_196278122
Roofvogelklauwen zijn trouwens ook indrukwekkend. Blij dat er een handschoen tussen mij en KLAUW zat.
pi_196278229
Babytandjes. Tepel. Ook geen plezante combinatie. :X
pi_196278316
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:03 schreef minilot het volgende:
Babytandjes. Tepel. Ook geen plezante combinatie. :X
Echt, kitten nemen! Ik heb hier weer een slobberaar. Helaas liever op zijn broers dan op mij.
Maar soms tref je een exemplaar wat genoegen neemt met een vinger en dan heb je voorzichtig kittenmondje en tongetje wat zich eromheen krult O+ Geen tandjes (dat is voor de rest van de dag :') ) en houd doekje erbij want er MOET altijd veel kwijl bij.
pi_196278374
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Echt, kitten nemen! Ik heb hier weer een slobberaar. Helaas liever op zijn broers dan op mij.
Maar soms tref je een exemplaar wat genoegen neemt met een vinger en dan heb je voorzichtig kittenmondje en tongetje wat zich eromheen krult O+ Geen tandjes (dat is voor de rest van de dag :') ) en houd doekje erbij want er MOET altijd veel kwijl bij.
Ja, nee, bleh - ik zou er dan denk ik vooral sip van worden dat ik zo'n kitten dan bij bijbehorende moederpoes vandaan gehaald zou hebben. :{ Nog afgezien van de tandjes en de nageltjes dus.
pi_196278384
Oh ja, slapen :) Kssst internet, Kssst!
pi_196278524
Knuffelen met 30 kittens O+

Ik lig op het tweepersoonslogeerbed op zolder zodat ik bij m'n katjes kan slapen (ze mogen niet op m'n slaapkamer). Heb bij m'n voeteneind in de hoek een fleece dekentje, wat de ene kat goed snapt en braaf op gaat liggen. Maar de ander wil graag nog wat dichter bij. Meestal op m'n benen, nu ligt ie op m'n knuffelkussen (ik lig op m'n zij met een kussen tussen m'n borst en knieën). Niet zo handig voor daadwerkelijk slapen want ik draai nogal veel en dat kan niet met kat daar (of op m'n benen; daarom ook dat fleecedekentje in hoek voeteneind) maar het is ook wel weer heel lief O+ dus ik laat m voor nu nog even lekker liggen..
pi_196278585
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:43 schreef minilot het volgende:
Cavia's scharrelen gewoon wat rond en gaan op willekeurige momenten van gnuif!BWIEP!knorrrr en verder doen ze niet zoveel O+
Ik had Mopje eenoog O+
Caafjes zijn schattig en bwiep bwiepen zo leuk ja O+
pi_196278712
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:37 schreef minilot het volgende:
Wij zijn in Engeland bij een geitenopvang geweest. Dat was briljant O+

Ik vermaak me nog vrijwel dagelijks met de buurezels. Ze galopperen regelmatig een rondje en zijn hun stok en bal nog steeds niet zat.
Spoilers!
pi_196278717
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 22:26 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik lig op het tweepersoonslogeerbed op zolder zodat ik bij m'n katjes kan slapen (ze mogen niet op m'n slaapkamer). Heb bij m'n voeteneind in de hoek een fleece dekentje, wat de ene kat goed snapt en braaf op gaat liggen. Maar de ander wil graag nog wat dichter bij. Meestal op m'n benen, nu ligt ie op m'n knuffelkussen (ik lig op m'n zij met een kussen tussen m'n borst en knieën). Niet zo handig voor daadwerkelijk slapen want ik draai nogal veel en dat kan niet met kat daar (of op m'n benen; daarom ook dat fleecedekentje in hoek voeteneind) maar het is ook wel weer heel lief O+ dus ik laat m voor nu nog even lekker liggen..
Maar nu liggen de katten toch op je bed? Of verhuis je straks naar de slaapkamer?

Nika ligt overal, momenteel 's nachts op de bank, maar Elin ligt eigenlijk altijd bij mij op bed, vaak naast mijn hoofd
pi_196278728
@Kaatje1 wat een houding _O-
pi_196278742
quote:

Gezellig O+ Ik lig 's nachts vaak lepeltje lepeltje met Piep. Zo lang haar kop niet onder de deken ligt, vindt ze alles best. Ik kan haar ook goed verplaatsen als dat me beter uitkomt.
Spoilers!
pi_196278754
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik had Mopje eenoog O+
Caafjes zijn schattig en bwiep bwiepen zo leuk ja O+
Wij hadden Pepper. Een kennis van mij heeft een hele grote cavia ren in haar huiskamer, gewoon open van boven. De oude kat negeerde de cavia's. De andere (jonkie) is zelf cavia geworden. Eet de andijvie mee, slaapt in het hok. Echt een heel apart gezicht
pi_196278772
quote:

O+

Mijn katten snappen braaf slapen in bed niet. Hele nacht rondsjouwen }:|
Solo kitten snapte het wel, die kroop onder de deken tegen mijn buik aan O+ Nu zijn ze met een drietal en dat steekt elkaar aan qua energie dus die slapen op hun eigen kamer.
pi_196278784
We willen graag een overkapping, misschien op de plaats waardoor het zicht op de wezels wordt geblokkeerd. Ik vind dat dus wel een punt eigenlijk.
Spoilers!
pi_196278795
Nog meer kattenbeddeelverhalen O+
En spelende ezels *O*
pi_196278852
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
We willen graag een overkapping, misschien op de plaats waardoor het zicht op de wezels wordt geblokkeerd. Ik vind dat dus wel een punt eigenlijk.
Kunnen de ezels verhuizen, zodat je ze wel kunt blijven zien?
pi_196278881
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar nu liggen de katten toch op je bed? Of verhuis je straks naar de slaapkamer?

Nika ligt overal, momenteel 's nachts op de bank, maar Elin ligt eigenlijk altijd bij mij op bed, vaak naast mijn hoofd [ afbeelding ]
Klopt ze liggen nu inderdaad ook op bed. Gaat me er vooral om dat ik één in principe katten vrije kamer heb om in te slapen. Heb huisstofmijt allergie en dan heb je een verhoogde kans om ook allergisch te worden voor katten, maar die kans verkleint volgens onderzoek weer drastisch als je slaapkamer katvrij is. Geen idee hoe sterk dat effect nou precies is, maar ik hou t toch maar aan.

Wat lief die van jou zo! O+
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gezellig O+ Ik lig 's nachts vaak lepeltje lepeltje met Piep. Zo lang haar kop niet onder de deken ligt, vindt ze alles best. Ik kan haar ook goed verplaatsen als dat me beter uitkomt.
Nohh dat klinkt zo lief! O+
Als ik wil draaien als 'ie zo ligt dan staat ie ook wel (in slow motion haha) op en gaat ergens anders (meestal ook weer ergens op me) liggen, maar ik vind het zo zielig om 'm steeds wakker te maken haha.
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O+

Mijn katten snappen braaf slapen in bed niet. Hele nacht rondsjouwen }:|
Solo kitten snapte het wel, die kroop onder de deken tegen mijn buik aan O+ Nu zijn ze met een drietal en dat steekt elkaar aan qua energie dus die slapen op hun eigen kamer.
Oh dat lijkt me doodvermoeiend ja haha. Beter niet op je kamer dan. Wel lief van solokitten, onder de deken tegen je aan O+
pi_196279045
De poes gaat hier ‘s avonds met de kinderen mee naar bed. Als we haar beneden houden word ze vervelend. Dan gaat ze de hele nacht door het huis heen rennen. Dus gaat ze met de kinderen mee. Wacht boven aan de trap tot wij beide boven zijn en gaat dan aan mijn kant van het bed aan het voeteneind liggen slapen. O+
pi_196279050
Ik mag nooit bij de konijnen liggen, dan rennen ze weg ;(

Ik ben op zoek naar een nieuwe salontafel. Of tafeltjes. Ik weet niet zo goed wat ik wil, behalve dan dat er eigenlijk wel een (onooglijke) rechthoekige rieten mand onder moet kunnen staan (vaste slaapplek overdag van de konijnen), en als het ding nog een beetje makkelijk te verplaatsen is, is het helemaal mooi. Dus misschien is het wel handig als het uit 2 tafeltjes bestaat. (Is alleen nu wel érg hip, dus het risico op een VT-wonen inrichting ligt dan op de loer. Iedereen lijkt van die ronde 'mangohouten tafels met zwartgepoederd onderstel' te hebben enzo.)

En ik wil eigenlijk ook een nieuw dressoir. En een andere bank. Maar dat laatste gaat sowieso niet gebeuren :P
Maar goed, dan maar een nieuwe slaapkamerinrichting, dat moet ook nog :+
pi_196279778
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nika ligt overal, momenteel 's nachts op de bank, maar Elin ligt eigenlijk altijd bij mij op bed, vaak naast mijn hoofd [ afbeelding ]
:D
pi_196279788
Ik mis soms echt een poes.
Maar we doen t met de mooie herinneringen en foto's. Het heeft veel voordelen qua werk en de overdaad aan haren :+
pi_196280884
*geeuw*
Ik ga maar eens buiten kijken. :)

@Blues Komt er nooit meer een poes, denk je?
pi_196280910
Morning
Zonder wrijving geen glans
pi_196281106
Zeiknat geregend, maar week 6 C25k is bij deze begonnen! *O* Even opdrogen.

Moggeh @Justin_Case!
pi_196281160
Mogguh :O Een nieuwe dag, nieuwe kansen vandaag *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196281308
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Roofvogelklauwen zijn trouwens ook indrukwekkend. Blij dat er een handschoen tussen mij en KLAUW zat.
Ahja ik heb weleens een buizerd vast gehouden... heel indrukwekkend

En weleens gezien hoe iemand zn rug eruit zag nadat er een havik overheen liep.
Dat was niet goed.. meteen rondje eerste hulp.
pi_196281349
Ondertussen alle kattenbedvverhalen gelezen..
Met 1 kater onder het dekbed bij mijn voeten
De ander ligt in mn arm. Pootjes op mn schouder.. koppie ook.. en de rest tussen arm en zij gepropt.

Zo werd ik ook wakker :)

En ergens vannacht werd ik wakker toen ik me wilde omdraaien en de ene tegen mn buik en de ander tegen mn rug lag.
Dat doen ze alleen als ik alleen slaap... en dat gebeurd niet zo vaak maar slaapt er nog iemand in bed dan slapen ze aan de buitenkant naast mij
pi_196281350
Zo Pee, wat een ochtendzin! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En weleens gezien hoe iemand zn rug eruit zag nadat er een havik overheen liep.
Dat was niet goed.. meteen rondje eerste hulp.
Jakkes!
pi_196281358
Geen bijdrage qua katten-in-bed-verhalen en ook Günther slaapt sinds drie nachten voor het eerst in een eigen bed op eigen kamer dus het is hier wat schamel op lepeltjelepeltjevlak :'(
pi_196281392
1 van de heren kan trouwens uren naar me liggen kijken..
In bed als ik slaap.. maar ook gewoon op schoot op de bank.

Heb dat echt nooit eerder gehad.
Hij zwijmelt er nog net niet bij.

Blijft een beetje vreemd :)
pi_196281565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:36 schreef minilot het volgende:
Zo Pee, wat een ochtendzin! *O*
[..]

Jakkes!
Jaja :P Ik heb besloten dat ik vanmorgen eens een paar uur ga spelen met PowerBI en daar heb ik zin in *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196281586
Ik leef wel mee met alle singles en alleenwonenden hoor. Kan me voorstellen dat het dan onnoemlijk veel zwaarder is allemaal.

Ik zit in een periode dat ik thuiszitten toch het beste ooit vind en dit in combinatie met toch opdraven op kantoor en een man die af en toe thuis is, maakt het allemaal goed vol te houden. Ik ben zelfs maar weer aan een afvalpoging begonnen. De derde geloof ik maar aaach :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:15:02 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_196281644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik leef wel mee met alle singles en alleenwonenden hoor. Kan me voorstellen dat het dan onnoemlijk veel zwaarder is allemaal.

Ik zit in een periode dat ik thuiszitten toch het beste ooit vind en dit in combinatie met toch opdraven op kantoor en een man die af en toe thuis is, maakt het allemaal goed vol te houden. Ik ben zelfs maar weer aan een afvalpoging begonnen. De derde geloof ik maar aaach :')
Tot nu toe nog geen last van zwaarder. Baal voornamelijk dat de sportscholen hier dicht zijn. Mijn uitlaatklep om mijn kop weer leeg te maken. Maar verder nog geen echte beperkingen tegen gekomen.
pi_196281663
quote:

Wel eens ook.
Al vind ik het wel lekker dat mijn lief en kind er ook zijn. En idd af en toe een dagje kantoor is ook wel prima.

Maar spreek dus ook best veel mensen als ik werk... dat scheelt wel denk ik :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 08:31:26 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196281821
quote:

Een reden waarom ik wel naar kantoor ga. Tenminste wat mensen om me heen.

En wat z80 zegt met sportschool en ook wat langere wandelingen en zo af en toe toch sociaal doen binnen de gestelde grenzen ga ik er tot nu toe goed mee om :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 08:35:33 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196281877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jaja :P Ik heb besloten dat ik vanmorgen eens een paar uur ga spelen met PowerBI en daar heb ik zin in *O*
Leuk.
We hebben in september en oktober een basistraining gehad en over twee weken nog een gevorderde training, die dan speciaal op maat (onze database) is gespecialiseerd. Het gaat ons helpen om onze data nog beter te gebruiken bij toetsingen en ook voor publicaties. En daarbij ga ik proberen om interne KPI's een leuk Power BI dashboard te genereren. Ook al valt dat qua data wel mee, excel zou ook nog kunnen :+. Maar ja als je het hebt, is het ook leuk om te gebruiken :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196282010
Naar kantoor gaan heeft bij mij niet veel zin om extra mensen te ontmoeten. Iedereen waar ik mee werk werkt thuis.

Soms komen mensen hier of ga ik kort ergens heen, 1x per week naar fysiofitness. Maar ik vind het ook niet echt een groot probleem, het is nou eenmaal zo, en zeuren kan wel maar daarvan gaat het niet anders worden, voor mezelf zou het dan alleen maar vervelender worden (ik praat mezelf dan echt de put in).
pi_196282196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:35 schreef borisz het volgende:

[..]

Leuk.
We hebben in september en oktober een basistraining gehad en over twee weken nog een gevorderde training, die dan speciaal op maat (onze database) is gespecialiseerd. Het gaat ons helpen om onze data nog beter te gebruiken bij toetsingen en ook voor publicaties. En daarbij ga ik proberen om interne KPI's een leuk Power BI dashboard te genereren. Ook al valt dat qua data wel mee, excel zou ook nog kunnen :+. Maar ja als je het hebt, is het ook leuk om te gebruiken :P.
Ik ben bezig om de logging van Azure om te zetten in een dashboard voor dummies zodat andere mensen geen vragen hoeven te stellen over het stuk waar ik nu aan werk :7
pi_196282252
Ja kut. Deurbel, pakketje. Ik neem het met mijn slaapdronken kop aan maar het is helemaal niet voor mij. Nou moet ik me straks helemaal aankleden en de deur uit.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 09:20:21 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196282337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 06:23 schreef minilot het volgende:
C25k
Dat is vast geen staalsoort?
pi_196282380
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is vast geen staalsoort?
Misschien ook wel hoor, ik zit dat niet zo in. :+
https://en.m.wikipedia.org/wiki/C25K
pi_196282410
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja kut. Deurbel, pakketje. Ik neem het met mijn slaapdronken kop aan maar het is helemaal niet voor mij. Nou moet ik me straks helemaal aankleden en de deur uit.
Het onderling voor elkaar aannemen van pakketjes is hier in de straat zo'n voortdurende dagelijkse veelvuldige gebeurtenis dat iedereen dat ook gewoon in pantoffels en badjas doet :D Daarzo niet? Een stuk verder lopen naar de buren natuurlijk..
pi_196282475
Ik zou echt lachen als m'n buurvrouw in haar badjas voor de deur zou staan. :D

Maarja, ik gooi m'n vuilniszak nog niet eens weg zonder gewoon fatsoenlijk aangekleed te zijn.
pi_196282503
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
De deur uit? Ze krijgen een briefje met 'uw pakketje is afgeleverd bij de buren op nr. 12". Ik zet pakketjes bij de deur en ik zie wel wanneer ze het komen halen. Ik ben de postbode niet.

Goedemorgen!
pi_196282507
Hier staan soms mensen in de lift (bewoners natuurlijk) die echt letterlijk net uit bed gerold zijn, sloffen, ochtendjas en een slaapkapsel :D
pi_196282558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Het onderling voor elkaar aannemen van pakketjes is hier in de straat zo'n voortdurende dagelijkse veelvuldige gebeurtenis dat iedereen dat ook gewoon in pantoffels en badjas doet :D Daarzo niet? Een stuk verder lopen naar de buren natuurlijk..
hier binnen het portiek... zie ik mensen zich inderdaad niet speciaal aankleden voor een pakketje.
al blijft het meestal wel beperkt tot joggingbroek en trui.
dat het merendeel van de mensen hier geen mannen zijn.. zal daar aan bijdragen denk ik :)
als vrouw ga je toch wat minder snel in je badjas naar de buren :)

maar ik dus vorige keer in mn unicorn-pyamabroek toen de buuf aan de deur stond..
"hmm ik wilde zo naar jullie lopen.. maar denk trek eerst even een fatsoenlijke broek aan"
moest ze lachen.. en zei: juist leuk toch!
wijzend op dr saaie grijze joggingbroek :)

maar goed.. van mijn portiek werken de meeste mensen vooral thuis.
ook pre corona al.
ik heb echt zo'n hutje op de hei portiek hier :)

alleen buur beneden is stratenmaker dus die is elke dag de hort op.
en 1 iemand in de horeca.. dus die was altijd vooral savonds niet thuis...
(dat was echt superonhandig met pakjes... als ik thuis kwam was zij net werken.. En als zij uit bed kwam.. was ik natuurlijk gewoon werken.)

en afhankelijk van het pakje laat ik mn buren weleens gewoon melden dat het pakje gewoon bij de deur kan..
buren blij want niet mijn pakje in de gang.. en ik blij want kan het gewoon mee naar binnen nemen :)
pi_196282566
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De deur uit? Ze krijgen een briefje met 'uw pakketje is afgeleverd bij de buren op nr. 12". Ik zet pakketjes bij de deur en ik zie wel wanneer ze het komen halen. Ik ben de postbode niet.

Goedemorgen!
jup.. Same here

tenzij het er te lang staat.. want soms gaat het mis met de briefjes hier.
dan loop ik even naar boven/beneden..
dat is dan wel het voordeel van een portiekwoning.. je hoeft nooit ver voor je pakje :)
pi_196282589
quote:
Mijn vriend gaat ook altijd brengen. Ik vind het al vervelend genoeg om een pakketje aan te nemen. Zeker nu met het vanuit huis werken. De bezorger weet me altijd al te storen tijdens een overleg en vervolgens staan de buren er tijdens het volgende overleg. En de buurvrouw wil dan altijd nog een praatje maken, zelfs als ik de deur open met een telefoon aan m'n oor. :')
pi_196282599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ken hen niet. En misschien is me normaal aankleden wel weer eens goed. Dat heb ik al 6,5 week niet gedaan :D
quote:

[..]

Goedemorgen!
Het is hier per abuis afgegeven. Niemand behalve ik weet dat het pakketje hier is ;)
Spoilers!
pi_196282632
Voordeel van thuiswerken. Altijd thuis voor pakjes *O* Buren ook geloof ik, ik hoef zelden een pakketje aan te nemen.
En anders idd rondje buren. In ‘nette’ kleding.

Live vanuit bed met drie stuiterende tienerkittens...
pi_196282647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn vriend gaat ook altijd brengen. Ik vind het al vervelend genoeg om een pakketje aan te nemen. Zeker nu met het vanuit huis werken. De bezorger weet me altijd al te storen tijdens een overleg en vervolgens staan de buren er tijdens het volgende overleg. En de buurvrouw wil dan altijd nog een praatje maken, zelfs als ik de deur open met een telefoon aan m'n oor. :')
de mijne appte laatst...
"ben je thuis? en heb je een blender die ik even mag lenen?"

works :)

teruggeappt dat ik voorlopig aan de telefoon zou zitten.. maar dat ik best even de blender kon afgeven :)
dat ging als een zonnetje.

en ik kreeg er pompoensoep voor terug... daar klaag ik sowieso niet over natuurlijk O+
pi_196282648
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ken hen niet. En misschien is me normaal aankleden wel weer eens goed. Dat heb ik al 6,5 week niet gedaan :D
[..]

Het is hier per abuis afgegeven. Niemand behalve ik weet dat het pakketje hier is ;)
Klinkt creepy :D
pi_196282659
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ah, dat verandert het wel. Wat ontzettend slordig overigens :X Er zijn genoeg mensen die dat dan domweg houden...
pi_196283127
Merk wel dat er nu veel meer mensen thuiswerken, hoef veel minder pakjes aan te nemen, maar omdat ik zelf ook thuis ben, hoef ik ze ook minder vaak bij anderen op te halen.
Zo, kerstboom staat op het balkon, moet echt even kijken waar ik 'm neer ga zetten over een week of 3
pi_196283675
@Myraela..je zocht toch een box om te bestellen?
Kijk eens: wat een hapjes! https://www.thuisuiteten.nl/bestellen/ruby-rose
pi_196283720
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 05:22 schreef minilot het volgende:

@:Blues Komt er nooit meer een poes, denk je?
Nope :)
pi_196283989
hmm ik moet nog even een pakje halen bij de bovenbuur.. maar dr fiets staat er niet.
dus ik vrees dat dat een uitdaging word vandaag.
pi_196284164
Beetje domper, mijn zkh gaat de zorgbonus uitkeren volgens de voorwaarden van vws. Dus heel veel medewerkers vallen buiten de boot. Ik gun het mijn collega's van harte, maar helemaal fair voelt dit niet.
pi_196284197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:42 schreef Blues het volgende:
Beetje domper, mijn zkh gaat de zorgbonus uitkeren volgens de voorwaarden van vws. Dus heel veel medewerkers vallen buiten de boot. Ik gun het mijn collega's van harte, maar helemaal fair voelt dit niet.
Wat zijn die voorwaarden dan? Dacht iedereen die zich uit de naad had gewerkt (en nog steeds doet)?
pi_196284204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:42 schreef Blues het volgende:
-O-

Ik heb het idee dat ze dan uitzondering zijn. Meeste organisaties hebben het voor iedereen aangevraagd.
Val jij nu ook buiten de boot?
pi_196284210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat zijn die voorwaarden dan? Dacht iedereen die zich uit de naad had gewerkt (en nog steeds doet)?
Er is een lijst met functies die hem volgens VWS verdienen ( :') )
pi_196284229
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:54 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela..je zocht toch een box om te bestellen?
Kijk eens: wat een hapjes! https://www.thuisuiteten.nl/bestellen/ruby-rose
Oeh! Die klinkt goed. _O_ Thanks!

Voor komend weekend heb ik al vegan 'vis' besteld om sushi te maken, maar dit lijkt me perfect voor het weekend daarna wanneer ik de kerstboom op ga zetten. :D
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:18 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196284246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Er is een arbitrair opgestelde lijst met functies die zich volgens VWS bezighouden met coronazorg.

Zo zijn radiologie laboranten die de longfoto's nemen van (bedlegerige) coronapatienten -geen- mensen die zich bezighouden met coronazorg, aldus de lijst.
pi_196284253
Hypotheekdingen in gang gezet, huis gepoetst. Nu kracht verzamelen voor een grote teams meeting met mensen die daar niet aan gewend zijn :X
En dan (uitgesteld) sporten.
pi_196284334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Er is een arbitrair opgestelde lijst met functies die zich volgens VWS bezighouden met coronazorg.

Zo zijn radiologie laboranten die de longfoto's nemen van (bedlegerige) coronapatienten -geen- mensen die zich bezighouden met coronazorg, aldus de lijst.
Dan mogen de lijstopstellers weer flink aan het werk. Da's toch te idioot voor woorden. In de zorg heeft iedereen zich kapot gewerkt. En ik geloof best dat de ambtenaren van VWS ook hard gewerkt hebben, maar hebben nooit, door hun werk, het risico gelopen corona te krijgen, en die hebben hun bonus al binnen. :(
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:00:41 #296
63722 z80
I fink you freaky
pi_196284347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik vermoed de schoonmaker ook niet. Terwijl die nu als een gek proberen alle zooi op tijd weg te krijgen en de rest schoon.
pi_196284351
Kleine disclaimer, daar heeft ook niet iedereen die belachelijk veel uren heeft gewerkt een bonus gekregen. Just saying.
pi_196284356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:00 schreef z80 het volgende:
Ik vermoed de schoonmaker ook niet. Terwijl die nu als een gek proberen alle zooi op tijd weg te krijgen en de rest schoon.
Jawel, die zijn zelfs specifiek genoemd naast zorgverleners.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:01:39 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196284360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:00 schreef z80 het volgende:

[..]

De inkopers die wekenlang dag en nacht hebben gewerkt om alle materialen binnen te krijgen (en ze ook werkelijk geleverd te krijgen tegen de gecontracteerde condities) ook niet. En noem zo maar op.
pi_196284364
https://www.rijksoverheid(...)beroepen-en-functies

Hier te lezen wie wel en wie niet.
Iemand in het zorgpersoneeltopic heeft de lijst uitgesplitst in dat topic gezet.
pi_196284368
Dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')