OV want die rijd toch al.quote:Op zondag 15 november 2020 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
Met de auto ben ik binnen een minuut of 12 op het werk.
Met de fiets zo'n 30 minuten.
Zat dus te denken, wat is beter voor het milieu? Auto of de fiets?
Als je de fiets gebruikt, verbrand je meer kcal waardoor je meer moet eten wat ook weer voor uitstoot zorgt. Zijn hier onderzoeken naar?
In Amsterdam ben je zelfs sneller met de fiets dan een ambulance als het moet.quote:Op zondag 15 november 2020 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
Met de auto ben ik binnen een minuut of 12 op het werk.
Met de fiets zo'n 30 minuten.
Zat dus te denken, wat is beter voor het milieu? Auto of de fiets?
Als je de fiets gebruikt, verbrand je meer kcal waardoor je meer moet eten wat ook weer voor uitstoot zorgt. Zijn hier onderzoeken naar?
Serieus topic -.-quote:
Omdat je dan meer moet eten. En dat weegt op tegen het verbruik van de auto. Of iets onzinnigs in die trant.quote:Op zondag 15 november 2020 19:37 schreef Fok-it het volgende:
Hoe kan een fiets onvriendelijker zijn voor het milieu ?
quote:Op zondag 15 november 2020 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je dan meer moet eten. En dat weegt op tegen het verbruik van de auto. Of iets onzinnigs in die trant.
Nouja, ik weet dat een elektrische fiets beter is dan een normale fiets. (Uiteindelijk minder uitstoot)quote:Op zondag 15 november 2020 19:37 schreef Fok-it het volgende:
Zoiets als groene stroom opwekken met Lance Armstrong zonder de kanker & epo?quote:Op zondag 15 november 2020 19:37 schreef Fok-it het volgende:
https://keith.seas.harvar(...)ard%20American%20car.quote:Op zondag 15 november 2020 19:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
fiets weegt 10 tot 20 kg.. plus passagier van 80 kg (hij moet immers afvallen, te veel kebab of durums)
Auto weegt 900 tot 1200 kg afhankelijk van modellen en merk plus 80 kg..
Welk heeft meer energie nodig om iets voor te brengen. auto of fiets..
bovendien je kan evengoed ook elektrische fiets nemen.
Geen idee of er echt onderzoeken gedaan zijn, maar afhankelijk van je dieet, is de schatting dat de fiets toch slechter kan zijnquote:Op zondag 15 november 2020 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je dan meer moet eten. En dat weegt op tegen het verbruik van de auto. Of iets onzinnigs in die trant.
Het lijkt me ook niet onrealistisch hoor. Als ik met de auto of het OV ga eet ik als ontbijt een cracker en als lunch hooguit een leeg toastje of iets, maar als ik een stukje fiets zoals in de OP geschetst ontbijt ik doorgaans met vier koeien en een halve haan, waar bij de lunch dan nog drie varkens en een boterham met kaas bij komen. Dat maakt wel verschil.quote:Op zondag 15 november 2020 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen idee of er echt onderzoeken gedaan zijn, maar afhankelijk van je dieet, is de schatting dat de fiets toch slechter kan zijn
Het is natuurlijk onmogelijk om blijvend evenveel te eten als je meer kcal verbrand, tenzij je al overgewicht had.quote:Op zondag 15 november 2020 19:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet onrealistisch hoor. Als ik met de auto of het OV ga eet ik als ontbijt een cracker en als lunch hooguit een leeg toastje of iets, maar als ik een stukje fiets zoals in de OP geschetst ontbijt ik doorgaans met vier koeien en een halve haan, waar bij de lunch dan nog drie varkens en een boterham met kaas bij komen. Dat maakt wel verschil.
- je automonteur / bezinepomp / etc medewerkers moet ook etenquote:Op zondag 15 november 2020 21:26 schreef Fer het volgende:
Ts heeft een punt hoor, stel je fietst heen en daarna lunch je bij de Mac. S avond terug fietsen en als diner KFC boxed menu laten bezorgen.
Daar zit nog een hoop co2 in voor laten groeien van die koeien en kippen, alle verpakkingen enz... hoeveel stroom zou zo’n vestiging per dag verbruiken voor die 10 oven frituurpannen en bakplaten?
Klopt natuurlijk je kan nooit alles doorrekenen, ik vond het al heel wat dat de schrijvers de productie en slijtage van de fiets en schoenen wel meegerekend haddenquote:Op woensdag 18 november 2020 15:45 schreef crystal_meth het volgende:
Maar je kan niet uitsluiten dat mensen met overgewicht zouden afvallen als ze de fiets zouden nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |