Weet nog dat ik in de tijden van Jos al blij was als hij binnen de top 15 wist te kwalificeren, en die zeer zeldzame keren als hij een puntje pakte was het alsof hij een overwinning pakte. Als je mij dit 10 jaar geleden had gezegd had ik je voor gek verklaard. Mooi een Nederlandse coureur voor eeuwig in dat lijstje, en hij is nog niet klaar gelukkigquote:Op maandag 31 oktober 2022 09:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij staat al boven een hele rits aan legendarische coureurs. Op Prost en Senna na boven alle toppers van voor 2000. Tot niet zo lang geleden ondenkbaar dat een Nederlandse coureur dat ooit voor elkaar zou boksen.
Juist. Perez is te langzaam een overduidelijke 2e rijder en geen competitie voor Max. Ze zouden Alonso naast Max moeten zetten. Dát zou vuurwerk opleveren.quote:Op maandag 21 november 2022 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
[..]
Er zijn geen cadeautjes in de Formule 1. Als Perez 2de wil worden in het WK, zal hij anders moeten gaan rijden.
Daarnaast denk ik dat Max meer respect heeft voor Leclerc en het hem meer gunt.
Ik ben nog steeds op zoek naar het bewijs hiervan. Tot op heden heb ik alleen nog maar een screenshot gezien dat prima gemanipuleerd kan zijn.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dit. Altijd zo defensief over zijn familie. Ondertussen zet zijn ma online dat Perez vreemd gaat.
De Verstappens in een notendop.
Maakt toch niet uit, dat bewijs komt er nooit maar het zaadje is gepland.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar het bewijs hiervan. Tot op heden heb ik alleen nog maar een screenshot gezien dat prima gemanipuleerd kan zijn.
Nee, waarom wachten?quote:Op zaterdag 3 december 2022 00:35 schreef Also-von-Oder het volgende:
Kunnen we alsjeblieft nog even wachten met Max the GOAT te noemen? Ja, ik ben ook Max supporter, en ons Max heeft inderdaad al een aantal records gebroken. Maar laten we ook in ogenschouw nemen dat de laatste paar jaar er ook meer races waren, waardoor Max ook het record makkelijker kon breken qua aantal overwinningen in 1 seizoen.
Natuurlijk zijn jullie en ook ik heel enthousiast over Max' prestaties. Geweldig dat een Nederlander (of in elk geval een halve Nederlander die ook nog eens racet met een Nederlandse licentie) al 2 wereldtitels op zijn naam heeft.
Maar Michael Schumacher en Lewis Hamilton hebben er beiden zeven!
Op dit moment vreet Max de kleine en wat grotere record kruimels op, die beide coureurs hebben laten liggen.
Max is nog lang niet tevreden, waarom zouden wij dat dan wel nu al zijn?
Vijf jaar vanaf nu.... als Max dan die zeven wereldtitels heeft, dan kan niemand er meer om heen dat Max the GOAT is. Want nooit eerder heeft iemand zeven wereldtitels op rij veroverd. Pas dan kunnen we op z'n vroegst zeggen of Max echt de grootste is!
Ik hoop het nog mee te maken, en hoop dat jullie het ook nog meemaken...![]()
![]()
Maar na 2 keer wereldkampioen geworden te zijn, moet je net als Max, nog even bescheiden blijven.
Ik meet een GOAT-status niet af aan wereldtitels. Sowieso in het geval van Hamilton niet. Je moet het altijd afzetten tegen omstandigheden en daarmee is het sowieso nauwelijks meetbaar. Senna en Prost en ook Lauda en Piquet hadden in hun tijd veel meer competitie van elkaar een andere rijders te duchten. Auto’s waren veel onbetrouwbaarder. Clark won bijna alles in de Lotus, maar overleed vroeg. GOAT is veel meer een kwestie van smaak dan van getallen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 00:35 schreef Also-von-Oder het volgende:
Kunnen we alsjeblieft nog even wachten met Max the GOAT te noemen? Ja, ik ben ook Max supporter, en ons Max heeft inderdaad al een aantal records gebroken. Maar laten we ook in ogenschouw nemen dat de laatste paar jaar er ook meer races waren, waardoor Max ook het record makkelijker kon breken qua aantal overwinningen in 1 seizoen.
Natuurlijk zijn jullie en ook ik heel enthousiast over Max' prestaties. Geweldig dat een Nederlander (of in elk geval een halve Nederlander die ook nog eens racet met een Nederlandse licentie) al 2 wereldtitels op zijn naam heeft.
Op dit moment vreet Max de kleine en wat grotere record kruimels op, die beide coureurs hebben laten liggen.
Vijf jaar vanaf nu.... als Max dan die zeven wereldtitels heeft, dan kan niemand er meer om heen dat Max the GOAT is. Want nooit eerder heeft iemand zeven wereldtitels op rij veroverd. Pas dan kunnen we op z'n vroegst zeggen of Max echt de grootste is!
![]()
Maar na 2 keer wereldkampioen geworden te zijn, moet je net als Max, nog even bescheiden blijven.
contract t/m 2026, toch? zie hem dan echt wel stoppen en wat anders gaan doen, aangezien hij daar al vorige jaar over sprak.quote:Op zaterdag 3 december 2022 00:35 schreef Also-von-Oder het volgende:
![]()
Probeer nooit de toekomst in te halen, beste SiGNe. Ja ik wil ook graag optimistisch blijven, en we hebben er ook wel een aantal redenen tot toe. Maar het is zoals Max zelf zegt, altijd een team prestatie, en als het team wat steken laat vallen, en Mercedes en Ferrari (en welk team nog meer) grote progressie maakt? Zijn we dan allemaal teleurgesteld omdat Max niet opnieuw wereld kampioen is? Puur omdat we vergeten dat een ander team een betere auto heeft, en dat Max hieraan schuldig is?quote:Op zaterdag 3 december 2022 03:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, waarom wachten?
En als hij over 6 jaar z'n 8e titel binnenhaalt dan is ie met terugwerkende kracht ook dit jaar al GOAT.
Goed te hore... ehm lezen... hoewel ik jou niet kan peilen in jouw antwoord... of je voor of tegen Verstappen bent? Maakt op dit moment ook niet veel uit!quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik meet een GOAT-status niet af aan wereldtitels. Sowieso in het geval van Hamilton niet. Je moet het altijd afzetten tegen omstandigheden en daarmee is het sowieso nauwelijks meetbaar. Senna en Prost en ook Lauda en Piquet hadden in hun tijd veel meer competitie van elkaar een andere rijders te duchten. Auto’s waren veel onbetrouwbaarder. Clark won bijna alles in de Lotus, maar overleed vroeg. GOAT is veel meer een kwestie van smaak dan van getallen.
Nee dat geloof ik niet! Zolang Max een competitieve wagen heeft zal hij waarschijnlijk blijven racen. Sterker nog, Max vindt het juist erg fijn als hij echt racen kan tegen gewaagde en gewaardeerde tegenstanders.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
contract t/m 2026, toch? zie hem dan echt wel stoppen en wat anders gaan doen, aangezien hij daar al vorige jaar over sprak.
Nee joh, komt wel goed, en anders hebben we weer wat te klagen, zijn Nederlanders ook goed inquote:Op zaterdag 3 december 2022 23:46 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Probeer nooit de toekomst in te halen, beste SiGNe. Ja ik wil ook graag optimistisch blijven, en we hebben er ook wel een aantal redenen tot toe. Maar het is zoals Max zelf zegt, altijd een team prestatie, en als het team wat steken laat vallen, en Mercedes en Ferrari (en welk team nog meer) grote progressie maakt? Zijn we dan allemaal teleurgesteld omdat Max niet opnieuw wereld kampioen is? Puur omdat we vergeten dat een ander team een betere auto heeft, en dat Max hieraan schuldig is?
Ja wij Nederlanders zijn erg goed in het ophemelen van onze helden, maar net zo makkelijk van alle fouten aan onze helden toe te schrijven. Wat als Max volgend jaar 5e wordt? Dan schrijven de meeste supporters hem al af!
En dat moeten we zien te voorkomen. Nederlandse supporters zijn zo veranderlijk als ons oer Nederlands weer.
Natuurlijk is Max waarschijnlijk de beste Nederlandse coureur tot nu toe.... hoewel we nooit zullen weten hoe die andere Nederlanders in een top wagen zouden presteren, als ze die kans wel kregen!quote:Op zondag 4 december 2022 01:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee joh, komt wel goed, en anders hebben we weer wat te klagen, zijn Nederlanders ook goed in
Max is sowieso al de beste Nederlandse F1 coureur ooit en ik denk eigenlijk niet dat daar nog verandering in gaat komen in de toekomst.
In de F1 mogen rijden is al niet makkelijk en Max had het geluk dat z'n vader ook al F1 coureur was, daardoor kreeg ie kansen die anderen niet krijgen (en ook niet meer kunnen krijgen door regelveranderingen)
Misschien neem jij het Fok! Formule 1 forum iets te serieus?quote:Op zaterdag 3 december 2022 00:35 schreef Also-von-Oder het volgende:
Kunnen we alsjeblieft nog even wachten met Max the GOAT te noemen?
Is dat voor jou relevant, dan? Wat anderen over hem denken? En ik zou het zelfs toejuichen, geloof ik.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:46 schreef Also-von-Oder het volgende:
Wat als Max volgend jaar 5e wordt? Dan schrijven de meeste supporters hem al af!
Dat soort uitlatingen vind ik meer van toepassing op iemand als M. Schumacher.quote:Op zondag 4 december 2022 01:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In de F1 mogen rijden is al niet makkelijk en Max had het geluk dat z'n vader ook al F1 coureur was, daardoor kreeg ie kansen die anderen niet krijgen (en ook niet meer kunnen krijgen door regelveranderingen)
Jos was wel de comeback king, hij is echt vaak van een jaar afwezigheid weer teruggekeerd in het F1 veld.quote:Op zondag 4 december 2022 02:13 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Natuurlijk is Max waarschijnlijk de beste Nederlandse coureur tot nu toe.... hoewel we nooit zullen weten hoe die andere Nederlanders in een top wagen zouden presteren, als ze die kans wel kregen!
En helemaal met jou eens... Jos was ook een fantastisch coureur... hij werd alleen te vroeg ingebracht bij zijn toenmalig Renaut/ Benetton team. En ook te vroeg afgeserveerd.
Maar eerlijk is eerlijk, als Jos een half jaar later was ingebracht... dan had hij veel beter gepresteerd.
Hoe dan ook, als je gevraagd word om een F1 rijder te vervangen, dan moet je er klaar voor staan... en Jos Verstappen was er destijds NOG niet klaar voor.
Enorm kloten voor Nederland en al helemaal voor Jos! En daarna kreeg hij nog amper een goed stoeltje om zich zelf te tonen. En ja, dat is F1 racen.
Maar daarvan heeft Jos geleerd... en deze kennis aan zijn zoor Max doorgegeven.
In een zekere manier heeft Jos revanche genomen op de hele F1 wereld door al zijn kennis door te geven aan zijn zoon MAX!
Die lift ook mee op de naam van z'n vader maar die is dan weer niet beter dan z'n vader, dat heeft Max wel.quote:Op zondag 4 december 2022 10:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort uitlatingen vind ik meer van toepassing op iemand als M. Schumacher.
Waarom zou Verstappen de F1 hebben gehaald vanwege de naam van Josquote:Op zondag 4 december 2022 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die lift ook mee op de naam van z'n vader maar die is dan weer niet beter dan z'n vader, dat heeft Max wel.
OK, Max heeft dan weer geluk dat z'n vader niet de grootste allertijden was, is toch wat makkelijker om die te verbeteren.
En Mick heeft ook geen lessen van z'n vader gekregen zoals Jos dat wel met Max deed.
Max was dan in de karts ook een stuk beter dan Mick was.
Maar beiden hebben hun stoeltje ook vooral gehaald door hun achternamen, Max heeft toen laten zien dat hij in een langzamere wagen toch heel snel kon zijn, daardoor mocht ie door naar Red Bull.
Mick was helaas niet beter dan z'n teamgenoot en die verdwijnt nu (voorlopig?)
Dan was ie misschien voetballer bij KAA Genk geweest en als ie heel veel talent had Belgisch international geworden indien Lukaku, Vertongen, de Bruijne en Alderwereld er mee zouden stoppen.quote:Op zondag 4 december 2022 18:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou Verstappen de F1 hebben gehaald vanwege de naam van Jos
Die kwam daar gewoon omdat hij de snelste was, Jos was buiten Nederland echt al behoorlijk vergeten.
Max was nog 16 toen ie z'n contract afsloot bij Red Bull, dat had er oa mee te maken dat Jos de juiste contacten wist te bereiken.quote:Op zondag 4 december 2022 18:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die kwam daar gewoon omdat hij de snelste was, Jos was buiten Nederland echt al behoorlijk vergeten.
Andretti, Villeneuve, Piquet, Winkelhock, Senna, Magnussen, Rosbergquote:Op zondag 4 december 2022 18:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waar ligt de lijn tussen iets te serieus nemen en dit juist niet te doen?quote:Op zondag 4 december 2022 06:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien neem jij het Fok! Formule 1 forum iets te serieus?
[..]
Is dat voor jou relevant, dan? Wat anderen over hem denken? En ik zou het zelfs toejuichen, geloof ik.
Absoluut, maar zelden nog in een wagen die in de punten kon rijden. Benetton heeft Jos iets te vroeg voor de leeuwen geworpen... en hem vervolgens ook weer te vroeg (naar mijn mening) vervangen toen Jos zich niet snel genoeg kon aanpassen.quote:Op zondag 4 december 2022 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jos was wel de comeback king, hij is echt vaak van een jaar afwezigheid weer teruggekeerd in het F1 veld.
ik denk dat Huub niet zo goed was als manager, als hij beweerde.quote:Op maandag 5 december 2022 00:24 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Absoluut, maar zelden nog in een wagen die in de punten kon rijden. Benetton heeft Jos iets te vroeg voor de leeuwen geworpen... en hem vervolgens ook weer te vroeg (naar mijn mening) vervangen toen Jos zich niet snel genoeg kon aanpassen.
Nu begrijp ik inmiddels wel waarom Benetton Jos nog voor het einde van het seizoen heeft "ontslagen."
En Jos begreep dat uiteindelijk ook, na bij bijna al die achterhoede teams te moeten werken.
Er was een team waar Jos nog een echte come back had kunnen maken, maar die ging binnen een paar races failliet.
Maar wat kon ik ook toen genieten van Jos... Bij de start van de wedstrijd haalde hij er met gemak een stuk of 4 tot wel 6 rijders in. Alleen werd hij op motorvermogen etc. telkens weer teruggepakt door de concurrentie.
Nooit echt begrepen dat er geen team uit het middenveld, hem niet 2 of 3 jaar na zijn ontslag bij Benetton heeft opgehaald.
Maar goed, Jos heeft hiervan geleerd... en heeft Max bewust gemaakt van waar Jos zelf het heeft laten liggen.
En vroeg wijs, maakt vroeg bewust, dus Jos heeft Nederlands eerste echte race legende zijn zoon Max, geleerd wat hij kon. En de laatste meters heeft hij uit handen gegeven en overgedragen aan Red Bull.
Sorry The Fixer, voor zo'n uitgebreide reactie op zo'n korte reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |