abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:56:50 #101
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_196335950
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:45 schreef PKM het volgende:

Hij heeft nou ook manipulatie ontdekt.
"Ik voel me niet zo lekker, ik wil opgetiiiiiild." *)
Haha dat doet Bas ook. Of als ik hem niet kan tillen, zoals nu na de keizersnede, “Mama knuffeeeeeeeel!” En dan dusdanig aan mij gaan hangen dat ik hem bijna alsnog til :')
pi_196337890
Tolstoi, wat schrikken :o Jullie hebben goed alert gereageerd! Hopelijk knapt jullie mannetje snel op O+

PKM, herkenbaar hé wat ze al onthouden, wij reden net richting Ballorig en kwamen over de A27 en toen zei ze; kijk, de Lek (de rivier)! Had ze ook zo goed onthouden!

Helaas was het weggaan bij Ballorig dusdanig gedoe dat we allebei huilend in de auto zaten op de terugweg, ze was zo dwars en ik had echt even mijn tax bereikt }:| Het gaat nu weer goed, als ze dan zegt; “mama, je bent mijn liefste vriend” ontdooi ik weer O+ Heb haar ook uitgelegd waarom ik boos werd en dat het me spijt dat ik zo reageerde. Ik heb er echt een hekel aan om boos op haar te zijn, maar vandaag verloor ik even mijn geduld en ik voel me nu zo rot -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196338582
Tolstoi: goed en adequaat gehandeld! Hopelijk knapt hij snel op van de blaasontsteking.

Rena: :* Je bent naast haar allerliefste moeder ook mens. En een mens verliest wel eens zijn geduld, hoe goed je je best ook doet.
pi_196339517
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:45 schreef PKM het volgende:
Hij heeft nou ook manipulatie ontdekt.
"Ik voel me niet zo lekker, ik wil opgetiiiiiild." *)
:D

In dezelfde categorie hier bij ons: "Opruimen, daar heb ik echt geen fut voor. Ga jij maar opruimen" of "Nee, ik ben té moe om te lopen, je moet me tillen"

Leuk, hè die peuters :+

[ Bericht 1% gewijzigd door TolstoiFan op 20-11-2020 20:06:40 ]
pi_196339690
Nog een update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor jullie bemoedigende woorden O+
pi_196341408
Beterschap voor Simon!

En Rena, dat gebeurd iedereen wel eens toch. Weggaan uit ballorig is ook stom als je bijna 3 bent. Belangrijkste is dat je er nog over hebt gepraat en sorry hebt gezegd denk ik.

Vanmorgen bijna zonder gehuil de kleintjes afgezet bij de opvang! Scheelt misschien dat we nu samen gingen wegbrengen, en ze de eerste op de groep waren.
pi_196348600
Je gevoel bij de apotheek is belangrijk @TolstoiFan ! Zij zijn ook een soort achterwacht/controle als de huisarts een keer een foutje maakt, dus zijn erg belangrijk eigenlijk!

Wij hebben het de afgelopen tijd ook gehad met de maagzuurremmer i.v.m. de reflux. Blijkt dat we ook weken een dubbele dosering hebben gegeven door foutieve voorlichting van de apotheek. Nu met de juiste dosering heeft ze veel minder buikpijn/krampjes lijkt het. Ze reageerden ook zo onwijs oppervlakkig hier dat we ook overgestapt zijn. Nu een heel ander gevoel bij.
pi_196349635
Wat vervelend Tolstoi, maar wat heb je goed naar je moedergevoel geluisterd en ben je opgekomen voor je kind :*

En bij jou ook al een fout NJ. Waardeloos. En dan ook nog een laconieke reactie daarna.

Met welke slaaptrainers hebben jullie goede ervaring? Ik hoop er 1 in de aanbieding te kunnen scoren de komende periode. Eens kijken of Draakje daar al iets mee kan met z'n ruim 2 jaar.
  zaterdag 21 november 2020 @ 17:32:56 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196350712
Hallo! Onze prul is al een hele dag 2 jaar en dus ga ik hier lekker meelezen. Het is een eigenwijze kleine dame en al lekker dwars. Binnenkort over naar het grote bed, omdat ze grote zus wordt in maart of april.

Straks zal ik effe een beetje bijlezen, maar de meesten hier ken ik nog wel O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196351140
Gefeliciteerd Tink! *O*
pi_196351189
Wat een fouten bij huisarts/apotheek :o

Gefeliciteerd Tink!

Ik zit met een peuter thuis die met het verkeerde been uit bed is gestapt |:( echt niks is goed, dus nu kijkt ie al een hele tijd tekenfilms, maar anders is het gewoon echt niet gezellig in huis :P
pi_196351501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:46 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat vervelend Tolstoi, maar wat heb je goed naar je moedergevoel geluisterd en ben je opgekomen voor je kind :*

En bij jou ook al een fout NJ. Waardeloos. En dan ook nog een laconieke reactie daarna.

Met welke slaaptrainers hebben jullie goede ervaring? Ik hoop er 1 in de aanbieding te kunnen scoren de komende periode. Eens kijken of Draakje daar al iets mee kan met z'n ruim 2 jaar.
Hier Sam het schaap, werkt prima. Kleuter gebruikt hem al 2,5 jaar, voor peuter ga ik hem vanavond voor het eerst gebruiken, hij heeft sinds vandaag een peuterbed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Hallo! Onze prul is al een hele dag 2 jaar en dus ga ik hier lekker meelezen. Het is een eigenwijze kleine dame en al lekker dwars. Binnenkort over naar het grote bed, omdat ze grote zus wordt in maart of april.

Jaaaa, daar ben je! Ook via deze weg proficiat!
pi_196351564
Wij deden vandaag de grote wissel. Mars is over naar een peuterbed.
Hij slaapt al maanden met dekbed en kussen maar sinds hij dus met een kussen slaapt, ligt hij iets lager in bed (vroeger altijd met zijn hoofd tegen het hoofdeinde). Met zijn 95 centimeter en een hoofdkussen werd zijn ledikant krap.
Ik wilde eigenlijk nog niet over maar hij klaagt steeds “voet past niet inne bed” dus we moesten eraan geloven. :X

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:09 schreef Aure het volgende:
Wat een fouten bij huisarts/apotheek :o

Gefeliciteerd Tink!

Ik zit met een peuter thuis die met het verkeerde been uit bed is gestapt |:( echt niks is goed, dus nu kijkt ie al een hele tijd tekenfilms, maar anders is het gewoon echt niet gezellig in huis :P
Oef, sterkte. Middagje tekenfilms is toch ook heerlijk, vind ik zelf ook het fijnst als ik me niet fijn voel.
pi_196352664
Hier ging het mis met de mg/ml.

Ze mag per kg 1 mg hebben per dosis. Dus werd er gezegd; 1 ml per 1 kg. Makkelijk onthouden! Maar wat bleek, er zit 2 mg per 1 ml in het middel... Dus ze kreeg met 5 kilo 10 mg, waar ze er 5 moest hebben. Ze mag het 3x per dag hebben (15 mg per dag maximaal). Ze kreeg hier 2x per dag, bij extreem spugen 3x (20-30 mg per dag). Echt te veel dus.

Hadden ze 'even over het hoofd gezien'.
pi_196352665
quote:

Gefeliciteerd nog! :* O+
pi_196353222
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:00 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier ging het mis met de mg/ml.

Ze mag per kg 1 mg hebben per dosis. Dus werd er gezegd; 1 ml per 1 kg. Makkelijk onthouden! Maar wat bleek, er zit 2 mg per 1 ml in het middel... Dus ze kreeg met 5 kilo 10 mg, waar ze er 5 moest hebben. Ze mag het 3x per dag hebben (15 mg per dag maximaal). Ze kreeg hier 2x per dag, bij extreem spugen 3x (20-30 mg per dag). Echt te veel dus.

Hadden ze 'even over het hoofd gezien'.
Hier ook dezelfde fout in de mg/ml. Jeetje, heeft de apotheek bij jullie nog wat gezegd over die fout? Kan zo'n hoge dosis kwaad?

Huisarts heeft excuses aangeboden, daar heb ik dan ook vrede mee, vooral omdat we er zelf ook snel bij waren. Maar dat de apotheker vol blijft houden dat de dosering prima is, terwijl HAP en huisarts dosis inmiddels hebben gehalveerd, frustreert gewoon.

@Tink89, gefeliciteerd nog met je peuter en welkom hier!

Hier vanmiddag een collectieve middagdut gedaan in het grote bed, iedereen was moe en chagrijnig. Wel fijn om zo'n klein lijfje lekker warm tegen je aan te voelen O+
pi_196354242
quote:

Gefeliciteerd met Prul!

Thanx voor je ervaring @Malteser
Hoe is het in slaap vallen gegaan in het peuterbed?
pi_196354606
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hier ook dezelfde fout in de mg/ml. Jeetje, heeft de apotheek bij jullie nog wat gezegd over die fout? Kan zo'n hoge dosis kwaad?

Huisarts heeft excuses aangeboden, daar heb ik dan ook vrede mee, vooral omdat we er zelf ook snel bij waren. Maar dat de apotheker vol blijft houden dat de dosering prima is, terwijl HAP en huisarts dosis inmiddels hebben gehalveerd, frustreert gewoon.

@:Tink89, gefeliciteerd nog met je peuter en welkom hier!

Hier vanmiddag een collectieve middagdut gedaan in het grote bed, iedereen was moe en chagrijnig. Wel fijn om zo'n klein lijfje lekker warm tegen je aan te voelen O+
Dusdanig weinig dat ik er dus geen goed gevoel meer bij had. Maar goed, ik heb in de weken ervoor ook al eens thuisgezeten met medicijnen die nog niet waren klaargemaakt (kreeg de doos mee met twee soorten poeder, moest nog gedestilleerd water bij en mengen). Medicijnen die niet mee konden doordat ze het mengen verpest hadden.. Dit was hier wel de druppel om weg te gaan. Zeker omdat er nog geen sorry van af kon.

Hebben gelukkig een bekende die bij een apotheek werkt die we nu maar raadplegen voor de doseringen. :s)
pi_196354638
Peuterbedjes O+

En echt, wat slecht van de apotheken/huisartsen zeg :o

Hoi Tink! Gefeliciteerd :)

Verder weinig te melden over Li. Ze doet het super :) behalve dan dat ze nog steeds niet slaapt ;)
Ze was net ook echt boos! Schoenen horen in het schoenenkastje, niet bij het raam ;)
pi_196356777
Gefeliciteerd en welkom Tink! *O*

Tolstoi, ik weet niet hoeveel apotheken je in de omgeving hebt, maar een fout bagatelliseren (ik heb geen idee of en hoeveel kwaad dit kan, maar als zowel HAP als huisarts een andere dosis aanraden lijkt het me wel dat er echt iets mis is gegaan) zou voor mij een reden zijn om direct over te stappen. Fouten kunnen gemaakt worden, en als ze hier netjes op gereageerd hadden zou ik er wel zo overheen stappen, maar zoals je het omschrijft lijkt dit niet het geval. Persoonlijk vind ik apothekers gewoon dienstverleners waar je geen band mee opbouwt tenzij je chronisch ziek bent, dus zou ik net zo makkelijk overstappen als dat ik overstap van supermarkt. Maar wij hebben 3 apotheken op loopafstand, dus dan is overstappen ook wat makkelijker gedaan dan wanneer je er maar 1 in het dorp hebt.

Mijn meiden hebben nog steeds geen kussens btw. Ze vragen er nu wel naar omdat broer er een heeft, dus ik denk dat ze die van de sint krijgen. Nuttige kadootjes/zakvulling FTW! Verder hebben we eindelijk (na 3,5 jaar :D) de Duplo-locomotief gevonden! Die was sinds de verhuizing spoorloos. Maar er wordt nu dus bijna continu met de treinbaan gespeeld. De locomotief komt alleen amper de spoorbrug op, zelfs zonder wagons. Is dit normaal of moet ik toch de dure high power batterijen er in gaan doen?

En morgen gaan we bingoën met Sinterklaas! Ik heb de bingokaarten die je kunt downloaden iets printvriendelijker gemaakt (geknipt naar alleen de bingokaart, zonder alle kleur er omheen), mocht iemand die ook willen moet je me even een dm met je e-mail adres sturen, dan mail ik hem naar je door, een losse kaart als .png of alle zes in een .docx. Het is met plaatjes dus ook best geschikt voor peuters lijkt me.
pi_196358379
Gefeliciteerd Tink!

En wat een fouten bij de apotheek! Bij mij was er vrijdag ook iemand niet goed wakker bij de apotheek in het medisch centrum waar ik werk. Vragen om neusspray voor een bijna 3 jarige en een spray voor 12 jaar en ouder krijgen, gelukkig las ik het doosje zelf nog even na voor ik afrekende. Mijn eigen apotheek heb ik gelukkig nog geen slechte ervaringen mee.

Fuchsia, Casper heeft een slaaptrainer van Nijntje, hij is er zelf heel enthousiast over en doet zelf de ogen van Nijntje dicht als ie naar bed gaat. Hij staat hier naast het bed want anders kan ie in een donkere slaapkamer niet zien of de ogen open of dicht zijn. Verder werkt ie voor geen meter maar dat ligt aan de peuter zelf :')

Hoe is het gegaan in het peuterbed Malteser? Zoveel peuters al in een groter bed! O+ Casper ligt nog in een ledikant, ik stel het nog steeds uit oO<
pi_196358403
Nog bedankt voor de reacties op haar tekening. :)

Gefeliciteerd met jullie meisje tink!

Slaaptrainer is niet nodig hier, ze is nooit extreem vroeg wakker. Wel wilde ze afgelopen week opeens zonder luier slapen (die nooit droog is) en ging dat de eerste 2 nachten helemaal goed en inmiddels alweer 3 nachten helemaal niet dus morgen gaat toch fijn die luier weer aan, helaas.

Jeetje wat worden er fouten gemaakt met medicatie zeg! Dat verwacht je toch niet. Zelf gelukkig geen ervaring mee, alleen nog maar zalfjes nodig gehad tot nu toe.

FF peuter vond de bingo hier heel tof. Is ook binnen 5 minuten voorbij. :D Wel vreemd want ze had nog geen bingo (1 plaatje niet) en toen stopte het. Met 3 kindjes is er meer kans dat er wel een bingo heeft. ^O^

Verder leeft Sinterklaas dit jaar voor het eerst echt wel. Heerlijk om te zien. O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Nolita op 22-11-2020 06:51:44 ]
pi_196358437
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 06:46 schreef Nolita het volgende:
Nog bedankt voor de reacties op haar tekening. :)

Gefeliciteerd met jullie meisje tink!

Slaaptrainer is niet nodig hier, ze is nooit extreem vroeg wakker. Wel wilde ze afgelopen week opeens zonder luier slapen (die nooit droog is) en ging dat de eerste 2 nachten helemaal goed en inmiddels alweer 3 nachten helemaal niet dus morgen gaat toch fijn die luier weer aan, helaas.

Jeetje wat worden er fouten gemaakt met medicatie zeg! Dat verwacht je toch niet. Zelf gelukkig geen ervaring mee, alleen nog maar zalfjes nodig gehad tot nu toe.

FF peuter vond de bingo hier heel tof. Is ook binnen 5 minuten voorbij. :D Wel vreemd want ze had nog geen bingo (1 plaatje niet) en toen stopte het. Met 3 kindjes is er meer kans dat er wel een bingo heeft. ^O^

Verder leeft Sinterklaas dit jaar voor het eerst echt wel. Heerlijk om te zien. O+
Die tekening is echt goed ja trouwens! :D
  zondag 22 november 2020 @ 08:01:01 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196358555
Txs voor het warme welkom! We zijn heerlijk aan het vieren met slingers en cakejes om te versieren en vlaai en cadeautjes en zingen en lekker naar de speeltuin elke dag. Prul vindt het fantastisch. Ben benieuwd wat ze ervan vindt als we morgen terug gaan naar het normale leven...

Fouten bij de apotheek, best eng. Voor mij zou een fout niet per se een reden zijn om over te stappen, maar dan moeten ze er daarna wel netjes mee omgaan. En niet doen alsof jij je aanstelt of er niks aan de hand was. Da's niet professioneel en geeft wat mij betreft aan dat ze niks willen leren.

Prul heeft van de week haar speen meegegeven aan sinterklaas in haar schoen en dat gaat best goed. Ze vraagt er zelden nog om, slaapt niet beter of slechter... Alleen inslapen vindt ze wat moeilijker. Voor bed in bad lijkt te helpen, maar dat gaan we niet elke dag doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196358625
quote:

Gefeliciteerd Tink, met de kersverse peuter

Wat een gedoe @TolstoiFan , maar goed gezien!!! Volgens mij heb ik wel vaker gezegd dat je veel te streng bent voor jezelf. Beterschap voor je mannetje!

Wij hebben gistermiddag Bingo gespeeld en Kevin was veruit het enthousiast. Hij heeft uiteraard gewonnen, want hij wint altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')