Ik zit liever in een jarenlange loopgravenoorlog om mijn rechten te beschermen, dan dat ik rücksichtslos afstand doe van onze grondrechten. Rechten die we allemaal zouden moeten beschermen, want die komen ook onze kinderen en kleinkinderen toe.quote:Op zaterdag 21 november 2020 18:45 schreef Alfje het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik er ook een eigen belang in, iedereen heeft hier belang in. Wat goed is voor de maatschappij is over het algemeen goed voor mij. Je doet net alsof dat twee verschillende dingen zijn. We willen toch verdomme allemaal van deze rotsituatie af? Maar door een stel eikels die vooraan staan om hun "vragen" te roeptoeteren tegen iedereen die het horen wil, maar te lamlendig zijn om zelf de antwoorden op die vragen die ten overvloede aanwezig zijn even op te zoeken, zitten we en dus ook ik straks onnodig extra lang in deze shitzooi.
De tijd dat ik ging zuipen op Ibiza licht alweer een tijdje achter me. Ik wil gewoon bij mijn familie op bezoek kunnen, mijn ouders veilig omhelzen, mijn collega's in levende lijve zien en spreken, normaal leven. En als ik offers moet brengen omdat we nou eenmaal in deze pandemie zitten dan leg ik me daar bij neer en doe ik keurig mee. Ik houd aftstand, draag m'n masker, was m'n handen kapot en blijf thuis. Maar als er dan een weg uit deze malaise is en die wordt geblokkeerd door idioten dan moeten we kiezen tussen twee kwaden.quote:Op zaterdag 21 november 2020 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zit liever in een jarenlange loopgravenoorlog om mijn rechten te beschermen, dan dat ik rücksichtslos afstand doe van onze grondrechten. Rechten die we allemaal zouden moeten beschermen, want die komen ook onze kinderen en kleinkinderen toe.
Dat jij maar pro-vaccinatie plicht bent omdat je even niet kunt zuipen op Ibiza zegt wel wat over jou. Poe het is wat.
Waarom verdient corona deze voorkeurspositie? Onder hetzelfde mom kun je de griepprik verplichten. Of weet ik veel wat verplichten omdat het je niet zint dat mensen er anders over denken.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:10 schreef Alfje het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf ben ik het met je eens dat zelfbeschikkingsrecht een groot goed is, daarom ben ik tegen een directe plicht. Maar wel voor beperkingen voor mensen die zich zonder reden niet willen laten vaccineren. Het is dan je goed recht, maar er zitten wel consequenties aan en dat lijkt me niet minder dan terecht.
Omdat dit virus ten eerste ernstiger is dan griep en ten tweede een zwaar maatschappelijk ontwrichtend karakter heeft. Lijken mij vrij redelijke criteria. Als het om pokken zou gaan zou ik zelfs het zelfbeschikkingsrecht overboord willen gooien vanwege de ernst. Dan moet je gewoon gevaccineerd worden of je nu wil of niet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom verdient corona deze voorkeurspositie? Onder hetzelfde mom kun je de griepprik verplichten. Of weet ik veel wat verplichten omdat het je niet zint dat mensen er anders over denken.
Wat terecht is of niet dat bepalen wij met zijn allen. En als we mensen beperkingen gaan opleggen/privileges gaan afnemen omdat ze geen vaccin nemen (door de mens gecreëerd= altijd imperfect dus) dan gaat dat voor mij een brug te ver.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:10 schreef Alfje het volgende:
[..]
De tijd dat ik ging zuipen op Ibiza licht alweer een tijdje achter me. Ik wil gewoon bij mijn familie op bezoek kunnen, mijn ouders veilig omhelzen, mijn collega's in levende lijve zien en spreken, normaal leven. En als ik offers moet brengen omdat we nou eenmaal in deze pandemie zitten dan leg ik me daar bij neer en doe ik keurig mee. Ik houd aftstand, draag m'n masker, was m'n handen kapot en blijf thuis. Maar als er dan een weg uit deze malaise is en die wordt geblokkeerd door idioten dan moeten we kiezen tussen twee kwaden.
Zoals ik al aangaf ben ik het met je eens dat zelfbeschikkingsrecht een groot goed is, daarom ben ik tegen een directe plicht. Maar wel voor beperkingen voor mensen die zich zonder reden niet willen laten vaccineren. Het is dan je goed recht, maar er zitten wel consequenties aan en dat lijkt me niet minder dan terecht.
Precies, we bepalen dat als samenleving. En ik pleit ervoor om in dit geval als samenleving voor deze maatregelen te zijn. Dat jij principieel tegen bent moet je zelf weten. Maar hopelijk zijn er genoeg mensen die snappen dat andere belangen nu even zwaarder wegen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat terecht is of niet dat bepalen wij met zijn allen. En als we mensen beperkingen gaan opleggen/privileges gaan afnemen omdat ze geen vaccin nemen (door de mens gecreëerd= altijd imperfect dus) dan gaat dat voor mij een brug te ver.
Je mag niet vragen of we meer of minder Marokkanen willen, maar wel en masse een spuit in de arm jagen?
Privileges ontnemen = dwang.
Jij vindt dat andere belangen nu zwaarder wegen. Ik vind van niet. Gevaarlijk gedachtegoed trouwens.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:38 schreef Alfje het volgende:
[..]
Precies, we bepalen dat als samenleving. En ik pleit ervoor om in dit geval als samenleving voor deze maatregelen te zijn. Dat jij principieel tegen bent moet je zelf weten. Maar hopelijk zijn er genoeg mensen die snappen dat andere belangen nu even zwaarder wegen.
En dingen als "door de mens gemaakt en dus imperfect" gaat op voor vrijwel alles in het leven. Als je geopereerd wordt kan de chirurg ook een fout maken. Dat is geen reden om je niet te laten opereren, wel om na te gaan of de chirurg de juiste kennis, vaardigheden en ervaring heeft om de operatie uit te voeren. Net als we bij het vaccin eerst uitgebreide testen doen voordat het voor het grote publiek beschikbaar komt.
En als je nou jaar in jaar uit gevaccineerd moet worden? Ik zie dat als jonge gezonde vent echt niet zitten hoor.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:19 schreef Alfje het volgende:
[..]
Omdat dit virus ten eerste ernstiger is dan griep en ten tweede een zwaar maatschappelijk ontwrichtend karakter heeft. Lijken mij vrij redelijke criteria. Als het om pokken zou gaan zou ik zelfs het zelfbeschikkingsrecht overboord willen gooien vanwege de ernst. Dan moet je gewoon gevaccineerd worden of je nu wil of niet.
Je weet dat het puur pech is als jij als jonge gezonde man van corona ook doodziek wordt he. Maar het kan wel zeker.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
En als je nou jaar in jaar uit gevaccineerd moet worden? Ik zie dat als jonge gezonde vent echt niet zitten hoor.
Ja met die beredenering stap ik ook maar niet meer in de auto denk ik.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je weet dat het puur pech is als jij als jonge gezonde man van corona ook doodziek wordt he. Maar het kan wel zeker.
Vind ik toch andere dingen, corona kan je wat aan doen (als het vaccin echt werkt, snap prima dat je achteraan de rij wil staan), een auto ongeluk oid niet perse.quote:Op zaterdag 21 november 2020 21:00 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ja met die beredenering stap ik ook maar niet meer in de auto denk ik.
Mjah, ik denk in beginsel dat de kwetsbaren zich vooral moeten gaan inenten, daar gaat het nu immers vooral om. Aan de andere kant gaat de economie wel echt naar de tering als we ons massaal niet laten vaccineren. Lastig dilemma wel...quote:Op zaterdag 21 november 2020 21:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vind ik toch andere dingen, corona kan je wat aan doen (als het vaccin echt werkt, snap prima dat je achteraan de rij wil staan), een auto ongeluk oid niet perse.
Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:39 schreef Fred het volgende:
Eerst maar eens afwachten wat de gevolgen zijn op langer termijn.
Het zal niet de eerste keer zijn dat farmaceuten het ei van columbus dachten te hebben en pas jaren later bleek dat het geneesmiddel erger is dan de kwaal.
Ik zie dit straks gewoon bij de jaarlijkse griepvaccin inbegrepen zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
En als je nou jaar in jaar uit gevaccineerd moet worden? Ik zie dat als jonge gezonde vent echt niet zitten hoor.
We bepalen dat nu toch ook middels onze representatieve democratie?quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat terecht is of niet dat bepalen wij met zijn allen. En als we mensen beperkingen gaan opleggen/privileges gaan afnemen omdat ze geen vaccin nemen (door de mens gecreëerd= altijd imperfect dus) dan gaat dat voor mij een brug te ver.
Je mag niet vragen of we meer of minder Marokkanen willen, maar wel en masse een spuit in de arm jagen?
Privileges ontnemen = dwang.
Overdreven gedoe.quote:Op maandag 23 november 2020 22:53 schreef Heremeteit het volgende:
Straks niet meer vliegen zonder vaccin.![]()
https://www.bbc.com/news/world-australia-55048438
Qantas
Nee want je hebt lichamelijke integriteit.quote:Op zondag 22 november 2020 08:13 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
We bepalen dat nu toch ook middels onze representatieve democratie?
Ja kwetsbare groepen. Zelden jongeren van 18.quote:Op zondag 22 november 2020 07:58 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik zie dit straks gewoon bij de jaarlijkse griepvaccin inbegrepen zijn.
Veel mensen halen die toch al elk jaar.
We doen juist geen uitgebreide testen en wat het vaccin veroorzaakt na bv een jaar is helemaal niet bekend.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:38 schreef Alfje het volgende:
[..]
Precies, we bepalen dat als samenleving. En ik pleit ervoor om in dit geval als samenleving voor deze maatregelen te zijn. Dat jij principieel tegen bent moet je zelf weten. Maar hopelijk zijn er genoeg mensen die snappen dat andere belangen nu even zwaarder wegen.
En dingen als "door de mens gemaakt en dus imperfect" gaat op voor vrijwel alles in het leven. Als je geopereerd wordt kan de chirurg ook een fout maken. Dat is geen reden om je niet te laten opereren, wel om na te gaan of de chirurg de juiste kennis, vaardigheden en ervaring heeft om de operatie uit te voeren. Net als we bij het vaccin eerst uitgebreide testen doen voordat het voor het grote publiek beschikbaar komt.
jawel dezelfde richtlijnen zijn gevolgd, 10duizenden mensen zijn al gevaccineerdquote:Op dinsdag 24 november 2020 00:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
We doen juist geen uitgebreide testen
Als jij je gaat verdiepen in al het goede wat vaccins hebben gedaan waardoor het handjevol fouten in het niet valt.quote:en wat het vaccin veroorzaakt na bv een jaar is helemaal niet bekend.
Ga alsjeblieft je eens verdiepen in andere zogenaamde veilige vaccins, die ellende hebben veroorzaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |