quote:Het vuurwerkverbod met Oud en Nieuw zal streng worden gehandhaafd; overtreders krijgen een boete van ten minste 100 euro. En bij zo'n bedrag komt de overtreding ook in een strafblad te staan. Dit heeft minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid bekendgemaakt.
"Het is heel onverstandig om vuurwerk af te steken dit jaar. Er is een grote kans dat je gepakt wordt en een hoge boete krijgt." Hij is ervan overtuigd dat het algemene vuurwerkverbod goed gehandhaafd kan worden.
Deze week werd al bekend dat het kabinet de komende jaarwisseling een algeheel vuurwerkverbod wil in verband met de coronacrisis. Burgemeesters en de politie hebben hier nadrukkelijk om gevraagd bij de Tweede Kamer, om zo de druk op ziekenhuizen en hulpverleners te verlichten.
40 miljoen euro compensatie
Het kabinet snapt dit verzoek en heeft vandaag officieel besloten om zo'n vuurwerkverbod in te stellen. Er mag niet alleen geen knal-, maar ook geen siervuurwerk de lucht in.
De vuurwerkbranche krijgt 40 miljoen euro compensatie voor het eenmalige vuurwerkverbod met Oud en Nieuw. Het kabinet realiseert zich dat de ondernemers die het vuurwerk al hebben ingekocht door het vuurwerkverbod geen geld kunnen verdienen.
De verkopers mogen ook het ingekochte siervuurwerk opslaan voor de handel volgend jaar. "We denken dat we de branche op een nette manier compenseren", zei staatssecretaris Van Veldhoven van Milieu na afloop van de ministerraad.
BEKIJK OOK
in het geval van Ferd een heel klein romeins kaarsje, die man heeft schoenmaat 38quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:40 schreef -XOR- het volgende:
Als Grapperhaus dan maar niet betrapt wordt met een romeinse kaars in zijn hand.
Denk dat al het vuurwerk al is afgestoken voor 31 December nog. En dat niemand aangepakt gaat worden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:55 schreef Hathor het volgende:
Als ze even de moeite hadden genomen om een paar keer hier door de straat te rijden hadden ze alleen vandaag al een paar duizend euro kunnen cashen.
Dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ze zijn helemaal gek geworden, ik doe niet meer mee.
Zal wel meevallen, want heel veel mensen durven de politie niet te bellen, als ze een of meerdere knallen horen.quote:
Vanuit het perspectief van een 13-jarige dan zeker? Zo hoog vind ik 100 euro niet in vergelijking met andere overtredingen. Overigens is dat strafblad imo dan wel weer wat buitensporig, zeker als het een verder slachtofferloze handeling (dus puur het afsteken an sich) betreft van een of andere puber.quote:Er is een grote kans dat je gepakt wordt en een hoge boete krijgt."
quote:r is een grote kans dat je gepakt wordt en een hoge boete krijgt
We gaan straks absoluut triomfantelijke berichten krijgen over scholieren die streng worden aangepakt met een dubbele boete omdat ze ergens wat vuurwerk afstaken, en niet alleen dat, ze deden het in een groepje van drie! Een klap in het gezicht van de zorg.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hou toch op met die grootspraak, joh. Iedereen gaat overal mee weg komen op een paar pechvogels na die als voorbeeld worden gesteld.
Als ik het goed lees is het dus niet 100 euro boete én een strafblad, maar 100 euro boete en daarom dus een aantekening in je strafblad.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:36 schreef Dries4Ever het volgende:
Het vuurwerkverbod met Oud en Nieuw zal streng worden gehandhaafd; overtreders krijgen een boete van ten minste 100 euro. En bij zo'n bedrag komt de overtreding ook in een strafblad te staan.
Leek het maar wat meer op Singapore. Daar houden mensen zich wel aan wetgeving. Hier is gezag een vies woord.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:07 schreef BasEnAad het volgende:
Als met oudjaar de pleuris uitbreekt dan heeft dit kabinet dat volledig aan zichzelf te danken. Zulk repressief beleid is gewoon niet handig nu. Het lijkt Singapore wel hier.
En dan op een heel klein stukjequote:Op vrijdag 13 november 2020 16:09 schreef maily het volgende:
Hebben we niet ergens een (w)eiland waar iedereen zijn zooi centraal kan afsteken? Op eigen risico uiteraard.
En terecht als het gezag een zwalkende hoop corruptelingen met grootheidswaan is die niet weet waar ze mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Leek het maar wat meer op Singapore. Daar houden mensen zich wel aan wetgeving. Hier is gezag een vies woord.
Omdat het volgend jaar volledig verboden gaat wordenquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:27 schreef Tyr80 het volgende:
En waarom compensatie dan, als ze het volgend jaar kunnen verkopen?
Prima, dan vernietig het spul en stel de verkoper schadeloos, maar di’s niks.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat het volgend jaar volledig verboden gaat worden
Als jouw baas morgen belt en zegt het komende jaar kun je niet komen werken, maar over 12 maanden kun je gewoon komen en dan krijg je dan dat jaar het salaris dat je anders dit jaar had gekregen. Vind je dat dan een puik plan?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:27 schreef Tyr80 het volgende:
En waarom compensatie dan, als ze het volgend jaar kunnen verkopen?
Jij bent niet goed snik.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Leek het maar wat meer op Singapore. Daar houden mensen zich wel aan wetgeving. Hier is gezag een vies woord.
Strafbeschikkingen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:57 schreef Drxx het volgende:
Wait wut, boetes boven de ¤100 betekent strafblad?![]()
Heb ik dan ook een strafblad als ik een verkeersboete van boven de ¤100 heb gehad in het verleden?quote:
Registratie bij verkeersovertredingenquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Heb ik dan ook een strafblad als ik een verkeersboete van boven de ¤100 heb gehad in het verleden?
Meestal is dat een Mulderboete. Bestuursrecht, geen strafrecht.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Heb ik dan ook een strafblad als ik een verkeersboete van boven de ¤100 heb gehad in het verleden?
quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Registratie bij verkeersovertredingen
De meeste verkeersovertredingen komen niet op uw strafblad. Heeft u een boete met een M rechtsboven in de brief? Dan wordt hiervan geen registratie gemaakt in het Justitieel Documentatie Systeem.
Opvragen strafblad
Wilt u weten of u al een strafblad heeft? Vraag dan uw strafblad op bij de Justitiėle Informatiedienst.
https://www.juridischloke(...)e/wanneer-strafblad/
Gelukkigquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Meestal is dat een Mulderboete. Bestuursrecht, geen strafrecht.
Heb je heel erg gek gedaan, dan kan dat wel het geval zijn.
Let wel, sommige verkeersovertredingen zijn daar een uitzondering op. Maar dan moet je 't wel bont gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
GelukkigThanks, kan weer slapen vanavond
Ik was te laat en reed door roodquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Let wel, sommige verkeersovertredingen zijn daar een uitzondering op. Maar dan moet je 't wel bont gemaakt hebben.
Dat... is het idee, ja.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ze zijn helemaal gek geworden, ik doe niet meer mee.
Moet je nagaan hoe corrupt andere landen zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nederland is een van de minst corrupte landen ter wereld dus denk dat die taak meer bij jou ligt.
Op wie ga je dan stemmen?quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Is het al maart? Ben dit kabinet zat.
Een strafbladaantekening, Jezus Christus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |