abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:30:40 #1
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196220282
Een algemeen topic voor alle foto's, moodboards, tips, tricks, inspiratie, vragen, trends, etc. mbt interieur en inrichten van onze mooie zolderkamers ( ;) ) of huizen! *O*

Game on!
pi_196220399
Nog even mijn slaapkamer geqoute hier:
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:34 schreef Tuindier het volgende:
Ik zoek ook nog inspiratie voor de slaapkamer, want die is nu nog een beetje kaal:





Waar ik heel blij mee ben: dressoir, bed, nachtkastjes
Wat nog vervangen wordt: de stoel: die staat nu tijdelijk daar om te kijken of een leeshoekje leuk is. Maar nu missen we de stoel in de woonkamer, dus hier willen we iets nieuws voor kopen
Wat 'mag' gaan maar niet moet: vloerkleed, bedbedovertrek, gele lampje, nachtkastje-lampjes

Wat ik zoek: rustige sfeer, maar die mag best wat uitgesprokener zijn. Ik wilde dat doen door een combinatie van gordijnen/stoel/eventueel ander kleed en beddengoed. Tips voor gordijnen zijn dus ook welkom. We hebben een rolluik dus verduisterend hoeft het niet te zijn. Ik denk dat de aankleding niet te donker moet zijn omdat het raam niet heel groot is en het anders al snel te donker wordt.

Iemand een idee?
Er moet inderdaad een vloerkleed tussen vloer en bed, precies om de reden die SQ geeft.
Hebben jullie voorbeelden van wat jullie hier noemen? Ik vind het lastig om een plaatje bij de suggesties te vinden.
pi_196225201
Ik zit nu deze richting te denken.
pi_196225595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 17:50 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit nu deze richting te denken.
[ afbeelding ]
Mooi zo bij elkaar. De kleur op de muur mag ook wel donkerder, dan komt je geweldige kastje nog mooier uit, denk ik. Ik ben geen fan van gordijnen in dezelfde kleur als de muur, maar het kan wel. Op dit plaatje hebben ze de muur van het raam wit, dat zou ik dan weer niet doen. Het type gordijn is wel fraai, zeker ook omdat je aangeeft niets verduisterends nodig te hebben.
pi_196225674
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 18:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Mooi zo bij elkaar. De kleur op de muur mag ook wel donkerder, dan komt je geweldige kastje nog mooier uit, denk ik. Ik ben geen fan van gordijnen in dezelfde kleur als de muur, maar het kan wel. Op dit plaatje hebben ze de muur van het raam wit, dat zou ik dan weer niet doen. Het type gordijn is wel fraai, zeker ook omdat je aangeeft niets verduisterends nodig te hebben.
Alleen ben ik er nog niet over uit dat de muren ook geverfd gaan worden. De ene muur heeft dan heel opvallende verwarmingsbuizen (want de radiatoren zijn allemaal opnieuw gespoten, dus die ga ik geen kleur geven), en de andere heeft die airco, die ik echt niet ga schilderen. Een optie die mij reeeler lijkt is een soort paneel met behang of kleur tegen de muur waarin de deur zit.

Het lastige met al die voorbeeldplaatjes vind ik dat de plafonds zo hoog zijn dat het heel moeilijk is te zien hoe het in een kleine kamer met laag plafond zou werken.
pi_196225784
Maak een koof om de horizontale buizen en hang de gordijnen voor de verticale buizen van de verwarming.
pi_196225846
Dat is ingrijpender dan ik momenteel wil/kan doen.
pi_196225869
Als je de muur van de tv en airco behangt met dergelijk behang:


Dan valt je airco weg tegen de lichte lucht aan de bovenkant en zit je daar niet mee.
Je zou dan kunnen overwegen de overige muren ook een bijpassende donkergroene kleur te geven. Plafond wit laten.
Dan donkergroen dekbed overtrek en okergele accenten van vloerkleed en kussens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 november 2020 @ 19:52:59 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196226897
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:38 schreef Tuindier het volgende:
Nog even mijn slaapkamer geqoute hier:
[..]

Er moet inderdaad een vloerkleed tussen vloer en bed, precies om de reden die SQ geeft.
Hebben jullie voorbeelden van wat jullie hier noemen? Ik vind het lastig om een plaatje bij de suggesties te vinden.
Als je alleen het dekbedovertrek in dezelfde kleur als die stoel zou doen, zou dit al heel veel verschil maken. Dan nog een okergeel sprei erop, evt wat kussens, en wat sfeervols op je nachtkastjes.
Boven de stoel (naast het raam) misschien nog een schilderijtje, neutrale gordijnen, zoiets?
KuikenGuppy
  vrijdag 13 november 2020 @ 21:26:28 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196229318
Paar voorbeelden waar je ziet dat donkere kleuren een kamer niet kleiner maken en de spullen die er staan juist enorm veel achtergrond geven en meer laten uitkomen.
Plus gordijnen ietsjes lichter dan de donkere murennvoor meer diepte.
Tevens doen schilderijen of andere dingen aan de muur het erg goed op donkere wanden/kleuren.
Een mooie hoge plint valt ook te overwegen.





























Bij deze 'wat' inspiratie :+

Zijn niet allemaal slaapkamers, maar het 'meubelstuk in donkere kleine ruimte' aspect gaat dan nog steeds wel op.
Het accent ligt op de spullen/decoratie en het licht van het raam. Brengt leven in de brouwerij allemaal op de slaapkamer vind ik

Waarom is schilderen veel moeite trouwens? Muurtjes schilderen is zo gebeurd toch? Een paneel maken is matig er effect en meer moeite denk ik.
En als het niks is is het zo weer wit met laagje of twee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196232169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 17:50 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit nu deze richting te denken.
[ afbeelding ]
Mooi plaatje, doen! Ander beddengoed, een paar mooie kussens op het bed en een sprei erbij, gordijnen ophangen en muren schilderen. Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om de airco en dergelijke mee te schilderen. Dan laat je die gewoon wit.

Een laag plafond is voor een slaapkamer niet erg. Dat geeft een geborgen gevoel zoals van een bedstee. Ik zou in jouw geval alle muren en plafond in dezelfde kleur schilderen. Ik heb het in mijn badkamer gedaan en vond dat even spannend, maar het effect is aangenaam. Het effect zie je hieronder:




Zelf zou ik nog een stap verder gaan en iets wat je als een nadeel ziet juist benadrukken: lichtere muren, donker plafond. Soms zie je dat mensen het plafond behangen; zelf ben ik niet zo weg van behang, maar het idee begrijp ik wel (je ligt op je rug en hebt iets te zien!).



Maar mijn indruk is dat dit je allemaal te ver gaat, dat het schilderen al een hele stap is. Wat veel mensen doen, is de muren rondom schilderen en het plafond wit laten. Dit zou in jouw kamer ook prima werken:



Je zou ook overal de hoogte van het lage stuk muur achter je bed aan kunnen houden:



Alle muren wit houden kan ook, maar het vraagt wat meer stylingtalent (dat ik zelf niet heb). Ik vind dit bijvoorbeeld heel geslaagd:




Een laatste die ik het waard vind om te laten zien is deze slaapkamer met een heel lichte kleur op de muur en een toffe blikvanger. Dit is een subtiele manier om meer warmte in de slaapkamer te brengen door middel van geverfde muren:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 november 2020 @ 10:43:37 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196235439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 00:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit IS gewoon de slaapkamer, namaken en klaar :P

Die nachtkastjes zijn wel echt heel mooi.
pi_196236398
Goede voorbeelden Claudia!

Mijn man denkt dat geschilderde muren altijd rommelig blijven ogen, omdat op de ene muur de radiator zit en de leidingen lopen, de andere muur heeft die airco, en de andere muur heeft de deur die dan heel erg gaat opvallen. Dat dat de reden is dat het bij ons niet zo zou ogen, ondanks dat we het wel mooi vinden.

Toen ik vanmorgen wakker werd en het ochtendlicht de slaapkamer binnen viel, realiseerde ik me ook wel dat dat hele lichte en kalme juist is wat we tot nu toe fijn vinden aan de slaapkamer, dat het echt zo’n lichte ruimte is. Dat donkere vind ik mooi, maar in de lente/zomer niet, dus dat deel van de sfeer zou ik dan met beddengoed/accesoires willen realiseren.

Ik heb het gevoel dat ik nu overal ‘nee’ op zeg, maar jullie input helpt me zeker om concreter te krijgen wat ik wil!
pi_196238180
Oei, slaapkamers vind ik moeilijk, tuindier. Ik heb nog nooit moeite genomen om een slaapkamer gezellig te krijgen, zie het vooral als een plaats om te slapen.

Ik wil ook nog wel eens om advies vragen voor de inrichting van het huis. Mijn man en ik zijn het er nog niet over eens, namelijk, in de woonkamer.



Parallel aan de keuken komt de grote eettafel, vrijstaand. Dat lijkt me vrij duidelijk en standaard. Daarnaast willen we de bank zetten, met de TV. De ruimte die als TV-ruimte gemarkeerd staat wordt de komende jaren eerst een speelkamer, maar zal op den duur werkelijk een tv-ruimte worden, denk ik.

De grote discussie die we hebben is hoe de bank en tv te plaatsen. De opties zijn:
- de bank met de rug naar het raam, en de tv op een commode (Ikea Stockholm) te plaatsen, in de nis bij de berging. Aan de zijkant van de bank tegen de muur met de hal (inkom op de plattegrond) komen dan boekenkasten.
- de bank met de rug naar de tafel, met de tv op een commode tegen de muur naar de hal. In de nis tegen de berging komen dan boekenkasten.

Natuurlijk zullen we als we verhuizen ook gewoon proberen hoe het staat, maar het is nu zo moeilijk voor te stellen...
pi_196238415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Oei, slaapkamers vind ik moeilijk, tuindier. Ik heb nog nooit moeite genomen om een slaapkamer gezellig te krijgen, zie het vooral als een plaats om te slapen.

Ik wil ook nog wel eens om advies vragen voor de inrichting van het huis. Mijn man en ik zijn het er nog niet over eens, namelijk, in de woonkamer.

[ afbeelding ]

Parallel aan de keuken komt de grote eettafel, vrijstaand. Dat lijkt me vrij duidelijk en standaard. Daarnaast willen we de bank zetten, met de TV. De ruimte die als TV-ruimte gemarkeerd staat wordt de komende jaren eerst een speelkamer, maar zal op den duur werkelijk een tv-ruimte worden, denk ik.

De grote discussie die we hebben is hoe de bank en tv te plaatsen. De opties zijn:
- de bank met de rug naar het raam, en de tv op een commode (Ikea Stockholm) te plaatsen, in de nis bij de berging. Aan de zijkant van de bank tegen de muur met de hal (inkom op de plattegrond) komen dan boekenkasten.
- de bank met de rug naar de tafel, met de tv op een commode tegen de muur naar de hal. In de nis tegen de berging komen dan boekenkasten.

Natuurlijk zullen we als we verhuizen ook gewoon proberen hoe het staat, maar het is nu zo moeilijk voor te stellen...
Ik zit zelf niet zo graag met mijn rug direct naar een raam toe (of het moet een hoekbank zijn die deels onder een raam staat, waardoor je met je rug nog tegen de muur kunt zitten en zo naar buiten kunt kijken), dus zou eerder voor de 2e optie gaan.
Wat ik me ook nog wel kan herinneren van ooit bij mijn ouders thuis, is de lichtinval op de TV van grote ramen, als de TV er dus recht tegenover staat. . Echt heel hinderlijk; moet je toch best vaak je gordijnen dicht doen wil je iets op het scherm kunnen zien.
pi_196238518
Jagär, optie 2. Anders zit je vanaf je bank continu op je trap te kijken
pi_196239537
Zou ook voor optie 2 gaan. Vooral om een nis met boeken te hebben
We have far more in common than that which devides us..
pi_196240699
Hier ook optie 2. Voordeel kan zijn dat je zonodig vanaf de eettafel ook nog TV kunt kijken. Indien gewenst dus.
Is dat zo?
pi_196240754
Ik zat nog eens na te denken over de lichtinval op de tv. Je zou ook de bank met de rug naar je keuken kunnen zetten en de tv bij de buitenmuur, en dan de eettafel daar waar hij nu ook is ingetekend.
pi_196273729
Ik zie hier altijd zoveel mooie dingen voorbij komen.
Daarom wil ik nu ook graag jullie hulp inschakelen om te zien waar jullie zoal mee komen, want ik ben even inspiratieloos en er is hier nog een lege muur die wat leuks verdient!

Het gaat om de volgende muur:

201116_50937_Muur02-01.jpg

Vanuit een iets andere hoek:

201116_50937_Muur01-01.jpg

Om jullie dan een indruk te geven van mijn interieur, een foto vanuit de betreffende muur geschoten:

201116_50937_Woonkamer.jpg

Ik dacht zelf aan okergeel/mosterd of terracotta/cognac, maar dat vindt mijn vriend niks.
En bij nader inzien, vind ik het ook ietwat saai ogen:

201116_50937_Muur02-03.jpg

201116_50937_Muur01-03.jpg

201116_50937_Muur02-02.jpg

201116_50937_Muur01-02.jpg

Mijn vriend dacht aan een bakstenen muur en dan het liefst een beetje verweerd. En dat heeft op zich wel wat, vind ik:

201116_50937_Muur02-04.jpg

201116_50937_Muur01-04.jpg

Maar jullie hebben vast nķg betere ideeën :Y) ?!
pi_196273821
Zou je de muur aan de andere kant van de deur er niet ook bij willen betrekken? Nu wordt het zo'n los 'ding'. ? :)
pi_196273874
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 17:17 schreef Candaasje het volgende:
Zou je de muur aan de andere kant van de deur er niet ook bij willen betrekken? Nu wordt het zo'n los 'ding'. ? :)
De deur links of juist rechts? Misschien wel.. Misschien niet..
Ik heb zelf ook zitten denken over de muur links, maar daar hangen dan wel weer al die 'witte' dingen (thermostaat, intercom) en de schilderijen. Dat zou ik dan misschien ook weer storend vinden op een egale (voor de witte dingen) of juist drukke muur (voor de schilderijen) :')..
pi_196273878
Ik heb een hekel aan accentmuren, dus ik zou zeggen: maak alle muren okergeel
pi_196273900
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2020 17:21 schreef Anne het volgende:

[..]

De deur links of juist rechts? Misschien wel.. Misschien niet..
Ik heb zelf ook zitten denken over de muur links, maar daar hangen dan wel weer al die 'witte' dingen (thermostaat, intercom) en de schilderijen. Dat zou ik dan misschien ook weer storend vinden op een egale (voor de witte dingen) of juist drukke muur (voor de schilderijen) :')..
En als je er meer een euh, 'lambrisering' van maakt? Kleur(en) beneden, wit boven? Claudia heeft daar altijd wel mooie voorbeelden van.
pi_196273928
Voor mijn gevoel voegt alleen eenkleurig geven aan die muur weinig toe. Ik zou dan inderdaad meer muren een kleur geven en dat okergeel vind ik wel mooi. Dat bakstenen hou ik persoonlijk niet zo van.

Je kunt er ook een groot kunstwerk hangen, of meerdere kleinere en er een kunst-muur van maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196274017
Ik ben gek op bakstenen. Maar het moet wel bij het huis passen, dat lijkt hier niet helemaal het geval. Ik denk dat alleen zo'n klein stukje muur met een accentkleur een beetje vreemd blijft. Ik zou eerder de lange muur aan de overkant pakken.

Als je echt iets op dat kleine stukje muur wil, zou ik eerder een grote wandkaart oid ophangen.
pi_196274024
Op zich kan dat bakstenengedoe wel, maar dan niet dat stukje muur, dat staat enorm lullig, maar juist de gehele lange muur haaks op dat stukje.
pi_196274067
@Anne, wat een leuke, sfeervolle woonkamer. O+

Ik ben het eens met mijn voorgangers: alleen die muur een kleur of behang geven staat wat willekeurig. Ik zou het denk ik logischer vinden om het stuk muur links ernaast te schilderen en dan alleen één vlak zodat thermostaat en dergelijke er net buiten vallen. De prenten die er nu hangen kun je dan in dat vlak hangen (of wat speels erbinnen en erbuiten). Misschien kun je op beide muren zo'n vlak maken en prenten hangen.

Heb je ook foto's van de andere hoeken? Misschien is er een andere logische plek voor een kleur. Ik zou denk ik de kleur van de lamp boven de eettafel als uitgangspunt nemen.

Met een vlak schilderen bedoel ik zoiets:



Je ziet op die foto ook dat het hebben van twee van zulke vlakken goed werkt. En met een stopcontact of schakelaar zou je ook nog zoals hieronder kunnen doen. :+



[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 16-11-2020 17:43:58 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 november 2020 @ 17:48:27 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196274202
De kleur van de bank?
Op zich vind ik het een beetje gek om alleen dat stukje muur een kleurtje te geven, doe dan het muurtje links van de deur ook. Misschien als lambrisering, waarbij je die posters over de twee muren verdeelt.
En als je toch bezig bent, misschien een mooie lijst om de posters?
KuikenGuppy
pi_196274215
Ik ben zelf nogal weg van die vlakken en je kunt er heel ver mee gaan, al is dat misschien niet voor je weggelegd, @Anne.

Dit zou sowieso heel goed passen in jouw interieur op die muur met thermostaat (mooie kleur, heel fraai met groen, al is een hangplant op die plek misschien niet zo praktisch):



En waarom stoppen bij de deur? _O-




Maar er zijn ook subtielere manieren om dat te doen. Dit idee van kastjes of plankjes meeschilderen vind ik heel fraai (maar mogelijk zit dat je loopruimte te veel in de weg, het hebben van schapjes):



Een horizontaal vlak kan ook tof zijn:



Of zoiets, met een spiegel (en zie, je kunt een contrasterend stopcontact ook gewoon accepteren):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196282513
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:48 schreef Burdie het volgende:
De kleur van de bank?
Op zich vind ik het een beetje gek om alleen dat stukje muur een kleurtje te geven, doe dan het muurtje links van de deur ook. Misschien als lambrisering, waarbij je die posters over de twee muren verdeelt.
En als je toch bezig bent, misschien een mooie lijst om de posters?
Als ik de kleur van de bank neem, denk ik dat het allemaal wel heel erg groen wordt, denk je niet :@ ?
Het zijn geen posters trouwens. Het zijn metalen, maar matte borden. Ik vind ze om eerlijk te zijn mooi zo, zonder lijst. Zo op de foto doen ze zichzelf misschien ook niet de eer aan die ze verdienen.

En jullie hebben mij overtuigd :Y: Het moet niet zomaar alleen die muur een kleurtje (of behangetje) geven!
Ik zie nu wel in dat het saai en niet kloppend zou zijn.

En @Claudia_x _O_.
Deuren schilderen gaat misschien wat ver. Volgens mij zijn de deurkozijnen van metaal en ik zit gehuurd. Ik heb geen idee wat de woningbouwvereniging daarvan zou vinden. Maar vlakken moeten het worden dus!

Als ik dan uit ga van de kleur van de lamp (en eigenlijk ook een beetje van de keuken, die je nét kunt zien links), zou het dus zoiets kunnen worden:

201117_50937_Muur-Nieuw-01.jpg

201117_50937_Muur-Nieuw-02.jpg

De bovenste metalen plaat moet ik dan wel even verwisselen met eentje van de overkant die wat lichter van kleur is, want anders zou ie een beetje wegvallen. En voor de leuk op dé muur waar het oorspronkelijk om ging maar even een 'schilderij' erbij geknutseld.

Ik vind het wel gaaf zo eigenlijk :o. Waarbij ik een lichte voorkeur heb voor foto twee.
pi_196282772
O ja, ik vind het erg leuk. Ik heb ook op het eerste oog een voorkeur voor de tweede optie. Heel leuk zo met die vlakken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196283630
Ik vind het heel tof, @Anne! Ik bedoelde eigenlijk de binnenkant van de lamp, maar zwart kan je ruimte volgens mij ook prima hebben.

In ons vorige huis heb ik tijdens een verveelde bui eens stroken zwart in de kamers van de kinderen geverfd (schoolbordverf). Ik had wel medelijden met de nieuwe bewoners. :+ Dit was de kamer van m'n zoon (beetje suffe, kale foto want Fundafoto):



En ik ben onder de indruk van je photoshopskills!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196283710
Jullie vormen een team! @home met @Anne & @Claudia_x voor uw interieur inspiratie !

( namen op alfabetische volgorde!😉) Ofwel: C & A
pi_196283727
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:58 schreef AnneX het volgende:
Jullie vormen een team! @:Home met @:Anne & @:Claudia_x voor uw interieur inspiratie !

( namen op alfabetische volgorde!😉)
Jij bent een perfecte contaminatie tussen ons twee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196283743
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij bent een perfecte contaminatie tussen ons twee.
😂 alleen niet zo creatief.
pi_196283960
Anne, kijk eens in photoshop wat vlakken ipv stroken/banen doen, iets breder en vooral niet de hele hoogte. Volgens mij staat dat net wat sprekender. Zeg maar zoals de allereerste suggestie van Claudia.
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:28:05 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196284036
Oeh ik vind het helemaal niet zo mooi :D de lengte banen iig in combinatie met de schilderijtjes en dan de kleur.
Ik denk dat ik bij de rest van de kamer voor alles in 1 kleur zou gaan, minder speels wel luxere uitstraling ofzo.
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:31:30 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196284065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Oeh ik vind het helemaal niet zo mooi :D de lengte banen iig in combinatie met de schilderijtjes en dan de kleur.
Ik denk dat ik bij de rest van de kamer voor alles in 1 kleur zou gaan, minder speels wel luxere uitstraling ofzo.
Ik ook niet, ik vind de kleur veel te donker end en banen te druk. Het doet me aan zo'n bachelor pad denken :@.
KuikenGuppy
pi_196284511
Oh, de binnenkant van de lamp! Die is volgens de website van IKEA messing. Ik weet niet of ik dat op de muur zou willen :o.
Ik vind dat zwart of donkergrijs denk ik wel mooier. Mede omdat ik wel al wat zwarte dingetjes her en der heb staan en liggen, het terugkomt in mijn keuken en de poten van de tafel en stoelen.

Maar, om toch even te proberen:

201117_50937_Muur-Nieuw-03.jpg

Al vind ik de lamp in het echt meer brons dan messing, dus dat even om te proberen:

201117_50937_Muur-Nieuw-06.jpg

Vind ik wel heftig :o !

@Doedezemaar, ik ben niet zo goed met vlakken ;( .. Kijk maar:

201117_50937_Muur-Nieuw-04.jpg

Een combinatie van alles hierboven:

201117_50937_Muur-Nieuw-05.jpg

201117_50937_Muur-Nieuw-07.jpg

Mweh.

De hele kamer een andere kleur geven ga ik trouwens absoluut zekerweten niet doen.
Ik vind op deze manier een kleur op de muur gooien al heel wat van mijzelf. Normaliter ga ik voor veilig wit met wellicht één muur in een andere, neutrale kleur, zoals op mijn slaapkamer (en die kleur heb ik snel gehaald toen we gingen beginnen met schilderen en mijn schilderpartner in crime "Anne, je kunt toch niet alles wit laten" zei):

201117_50937_Slaapkamer.jpg

Daar heb ik dan de mooiste schoenenkast ever bij gekocht, vind ik dan:

201117_50937_Gang.jpg

Het punt wat ik met deze twee foto's probeer te maken is dat ik gewoon qua kleur en inrichting een beetje saai ben aangelegd.
Mijn donkergroene velvet bank is ook een aankoop die ik in 5 minuten heb gedaan, want als ik er langer over had nagedacht, had ik het niet aangedurfd en was ik waarschijnlijk voor de veilige maar saaie kleur grijs gegaan.

Overigens ben ik inmiddels wel echt verliefd op mijn bank.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:58 schreef AnneX het volgende:
Jullie vormen een team! @:Home met @:Anne & @:Claudia_x voor uw interieur inspiratie !

( namen op alfabetische volgorde!😉) Ofwel: C & A
:D. Dankje! De inspiratie komt wel echt van Claudia!
pi_196284570
Ik kan niet goed zien wat de kleur is van de binnenkant van de lamp (al vermoed ik dat het de welbekende Ikealamp is?), maar ik dacht zelf dus aan zo'n kleur als hieronder (die ook in de eetstoelen terug lijkt te komen en in de kussens op de bank). Maar zwart is ook mooi!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196284582
Is dat die schoenenkast van made.com? Erg mooi.
De zwarte vlakken doen me zo enorm aan schoolborden denken, zou ik niet doen. Zou je de kleur van je bank aandurven? En dan je posters binnen het vlak.
pi_196284588
Je hebt nu een witte woonkamer en die is hartstikke sfeervol, dus je doet iets goed, @Anne!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196284628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan niet goed zien wat de kleur is van de binnenkant van de lamp (al vermoed ik dat het de welbekende Ikealamp is?), maar ik dacht zelf dus aan zo'n kleur als hieronder (die ook in de eetstoelen terug lijkt te komen en in de kussens op de bank). Maar zwart is ook mooi!

[ afbeelding ]
Het is de welbekende IKEA-lamp inderdaad!
Zal de kleur die je hier aanhaalt later vandaag eens proberen :Y. Ik vind dat ook een mooie kleur!
Past ook bij de terracotta plantenpotten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Is dat die schoenenkast van made.com? Erg mooi.
De zwarte vlakken doen me zo enorm aan schoolborden denken, zou ik niet doen. Zou je de kleur van je bank aandurven? En dan je posters binnen het vlak.
Is van Made inderdaad! Een half jaar naar gekeken, getwijfeld en toen eindelijk toch eens durven bestellen.

Ik zal later vandaag ook nog eens de kleur van de bank proberen :Y. Al ben ik zelf bang dat het dan wat te groen wordt (het gordijn rechts is ook groen namelijk), maar dat gaan we zien! Eigenlijk is er ook al veel zwart/donkergrijs, dus wat miep ik eigenlijk over teveel groen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt nu een witte woonkamer en die is hartstikke sfeervol, dus je doet iets goed, @:Anne!
Dankje! Dat vind ik oprecht leuk om te horen en maakt mij stiekem een beetje trots O+.
pi_196284667
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:24 schreef Anne het volgende:

Ik zal later vandaag ook nog eens de kleur van de bank proberen :Y. Al ben ik zelf bang dat het dan wat te groen wordt (het gordijn rechts is ook groen namelijk), maar dat gaan we zien! Eigenlijk is er ook al veel zwart/donkergrijs, dus wat miep ik eigenlijk over teveel groen?

Je zou ook nog eens een photoshop kunnen maken met een vlak dat uit twee kleuren bestaat (bijv. een groen vlak met eromheen een zwart vlak). Misschien wordt het dan wat te gekunsteld, maar het is het uitproberen waard aangezien je er handig mee bent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196284808
Ik vind het vlakken idee wel tof. Maar zou het ook niet toffer zijn om niet beide muren hetzelfde te doen? Dat vind ik het juist wat geknutseld maken.
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:16:43 #47
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196285304
Ik vind die 2 vlakken bij elkaar iig al beter dan een enkele.

quote:
Normaliter ga ik voor veilig wit met wellicht één muur in een andere, neutrale kleur, zoals op mijn slaapkamer
Terwijl dat juist een stuk spannender/opvallender whatever je het wil noemen oogt dan alles in ččn tint :P .
Ik vind zelf ččn muur een andere kleur en de rest wit ook niet mooi, maar dat is gewoon een smaak kwestie.

Maar ik snap het wel, ik vond het ook super eng paar weken terug. Wij hebben de hele woonkamer donker gemaakt.
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informatie/lush-plum-pure staat overigens heel mooi bij zwart, groen en koper. :D
  zaterdag 21 november 2020 @ 13:29:45 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196348312
@DancingPhoebe

Komt u maar oO<
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196348354
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:29 schreef Molo het volgende:
@:DancingPhoebe

Komt u maar oO<
:D Dank!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Binnenhuisarchitecten van Fok, als ik een simpel soort open kastje zoek met een binnenmaat van 40x40, om aan de muur te hangen. Hoe zouden jullie dat dan vinden?
Ja, ik zoek dus!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 21 november 2020 @ 13:40:45 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196348451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D Dank!
[..]

Ja, ik zoek dus!
* Molo aait bolletje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 21 november 2020 @ 14:36:50 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196349031
Ik zou beginnen met "wandkubus 40x40" of "vierkant open kastje".
KuikenGuppy
pi_196349043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D Dank!
[..]

Ja, ik zoek dus!
Ik zou beginnen met dat in Google typen :P Dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

En wat meer info: kleur, materiaal, budget, voorkeur, dichte of open achterkant, modern of retro/vintage?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196349095





And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 november 2020 @ 14:44:34 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196349098
Okay, misschien is het toch al tijd hier wat suggesties te vragen.....
De afbeelding van de begane grond in de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechts bij de voordeur en garage is de noordzijde, de keuken is aan de voorkant aan de oostzijde, links dus de zuidzijde en de openslaande deuren naar de tuin zijn aan de westzijde.

Omdat er behoorlijk wat licht binnenkomt durven we een donkere vloer wel aan, dat wordt dit patroon In de kleur Merbau:


De keuken en hal (en toilet) krijgen tegels van 61*61 cm gele Jura gezoet:


Anyway, de keuken kan wel min of meer buiten beschouwing blijven, ik hoor graag wat ideeën voor de woonkamer.
Ik had de eettafel in gedachten tussen de deur van de hal naar de woonkamer en het raam dat daar min of meer tegenover zit, in de hoek bij de openslaande deuren nog een zitje van 2 stoelen en een tafeltje (bijvoorbeeld 2 Strandmon) en dan bij het stuk van het dubbele raam de TV-hoek, met in principe de TV tegen de muur van de hal.

Maar.... daar waar we gewend waren de zithoek bij de voortuin te hebben hebben we dat nu niet meer en dan is het een beetje zonde om met je rug naar het uitzicht te gaan zitten.
Daarbij lijkt het uitzicht door de ramen aan de zuidzijde ook lekker ver te zijn, want we kijken precies voorlangs het huis van de buren.

Ik hoor graag wat ideeën van jullie.... ook qua kleuren op de muur bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 21-11-2020 14:58:25 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196349125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met dat in Google typen :P Dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

En wat meer info: kleur, materiaal, budget, voorkeur, dichte of open achterkant, modern of retro/vintage?
Verder maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het zou als een soort audiomeubel moeten fungeren, dus een gat voor snoeren zou fijn zijn, maar het zou ook niet het eerste kastje zijn waar ik een snoergat in maak...

Verder zou hoogglans wit goed passen bij de plankensituatie die er al is, maar iets anders in de neutrale hoek zou ook kunnen... ik ben niet zo stijlvast en/of bewust :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 21 november 2020 @ 14:51:32 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196349148
quote:
Ik dacht ook gelijk aan de Eket, maar die is 35*35*35

De Kallax voldoet qua maatvoering iets beter, die is 42*42

Qua binnenmaat ontloopt het elkaar niet heel veel trouwens; 31 vs 33 cm.... dus dan zou ik liever voor de Eket gaan.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196349194
quote:
Ja, deze twee allemaal prima, ik zou beiden mishandelen en er een rond gat in maken voor een bos kabels! De unit die er in moet is ruim 35 cm, dus de units van 35 zijn net te klein.

Ik vind die met minder dikke planken mooier hier, maar zou die dikkere ook zo aan de muur hangen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196349203
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:44 schreef Leandra het volgende:
Okay, misschien is het toch al tijd hier wat suggesties te vragen.....
De afbeelding van de begane grond in de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechts bij de voordeur en garage is de noordzijde, de keuken is aan de voorkant aan de oostzijde, links dus de zuidzijde en de openslaande deuren naar de tuin zijn aan de westzijde.
Omdat er behoorlijk wat licht binnenkomt durven we een donkere vloer wel aan, dat wordt dit patroon In de kleur Merbau:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

De keuken en hal (en toilet) krijgen tegels van 61*61 cm gele Jura gezoet:
[ afbeelding ]

Anyway, de keuken kan wel min of meer buiten beschouwing blijven, ik hoor graag wat ideeën voor de woonkamer.
Ik had de eettafel in gedachten tussen de deur van de hal naar de woonkamer en het raam dat daar min of meer tegenover zit, in de hoek bij de openslaande deuren nog een zitje van 2 stoelen en een tafeltje (bijvoorbeeld 2 Strandmon) en dan bij het stuk van het dubbele raam de TV-hoek, met in principe de TV tegen de muur van de hal.

Maar.... daar waar we gewend waren de zithoek bij de voortuin te hebben hebben we dat nu niet meer en dan is het een beetje zonde om met je rug naar het uitzicht te gaan zitten.
Daarbij lijkt het uitzicht door de ramen aan de zuidzijde ook lekker ver te zijn, want we kijken precies voorlangs het huis van de buren.

Ik hoor graag wat ideeën van jullie.... ook qua kleuren op de muur bijvoorbeeld.
Wat voor bank(en) wil je er neerzetten? 1 of 2 banken, hoekbank, fauteuils erbij, welk formaat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196349224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, deze twee allemaal prima, ik zou beiden mishandelen en er een rond gat in maken voor een bos kabels! De unit die er in moet is ruim 35 cm, dus de units van 35 zijn net te klein.

Ik vind die met minder dikke planken mooier hier, maar zou die dikkere ook zo aan de muur hangen.
Is 40x40 binnenmaat een eis? Of mag dat ook rechthoekig worden? Diepte lijkt me in dit geval dus in ieder geval 37+, dat is een vereiste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196349237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is 40x40 binnenmaat een eis? Of mag dat ook rechthoekig worden? Diepte lijkt me in dit geval dus in ieder geval 37+, dat is een vereiste.
Eeh, nee de enige "eis" is dus eigenlijk dat die unit er in past. 35 cm breed, iets minder diep, maar denk ook zo wel zeker 25 cm diep. Hoogte zou dus ook eigenlijk open mogen zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196349252
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eeh, nee de enige "eis" is dus eigenlijk dat die unit er in past. 35 cm breed, iets minder diep, maar denk ook zo wel zeker 25 cm diep. Hoogte zou dus ook eigenlijk open mogen zijn.
Verkeerd begrepen, ik dacht dat de unit die erin moest 35 diep was, maar dus 35 breed en 25 diep? Ik zag namelijk ook nog niet-vierkante. Momentje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196349266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen, ik dacht dat de unit die erin moest 35 diep was, maar dus 35 breed en 25 diep? Ik zag namelijk ook nog niet-vierkante. Momentje.
Maar ken je gewoon alle meubelsites uit je hoofd? :D Of kan ik gewoon niet goed zoeken?

O even de unit opgemeten, diepte moet ook echt wel richting de 35 rekening houdend met de snoeren :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 21 november 2020 @ 15:12:00 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196349312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat voor bank(en) wil je er neerzetten? 1 of 2 banken, hoekbank, fauteuils erbij, welk formaat?
Dat weet ik dus nog niet.
We hebben nu nog 1 van de 2 banken die we hadden (want hier geen ruimte en toch meer dan 10 jaar oud), dus het wordt waarschijnlijk iets nieuws.
Dan heb ik wel een zwak voor de Isabella en Butterfly van Sevn, al dan niet in een hoekopstelling, maar het punt is dat die allebei losse kussens hebben, en dat is hier niet zo verstandig.

Ik ben echter ook heel erg gecharmeerd van de Klubbfors van Ikea die wel heel chic oogt en idd geen losse kussens heeft, maar niet echt een gezellige hangbank voor de TV is, die zou geschikter zijn voor mijn aparte zitje.

Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196349409
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar ken je gewoon alle meubelsites uit je hoofd? :D Of kan ik gewoon niet goed zoeken?

O even de unit opgemeten, diepte moet ook echt wel richting de 35 rekening houdend met de snoeren :(
Nee joh, ik tik gewoon in Google in wat ik zoek: open kast voor aan de wand 40x40.
En dan maar beetje rondklikken.

Zo kwam ik deze tegen:


Dit is de Besta-serie van Ikea. Misschien kun je daar iets mee?

Die andere die ik had gezien, waren maar 26 diep, dus dat gast niks worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196349445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik dus nog niet.
We hebben nu nog 1 van de 2 banken die we hadden (want hier geen ruimte en toch meer dan 10 jaar oud), dus het wordt waarschijnlijk iets nieuws.
Dan heb ik wel een zwak voor de Isabella en Butterfly van Sevn, al dan niet in een hoekopstelling, maar het punt is dat die allebei losse kussens hebben, en dat is hier niet zo verstandig.

Ik ben echter ook heel erg gecharmeerd van de Klubbfors van Ikea die wel heel chic oogt en idd geen losse kussens heeft, maar niet echt een gezellige hangbank voor de TV is, die zou geschikter zijn voor mijn aparte zitje.

[ afbeelding ]
Zoals je eerste twee banken hebben wij ook. De kussen zitten echter vast met klittenband en dat werkt echt heel goed.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196350105
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:44 schreef Leandra het volgende:
Okay, misschien is het toch al tijd hier wat suggesties te vragen.....
De afbeelding van de begane grond in de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechts bij de voordeur en garage is de noordzijde, de keuken is aan de voorkant aan de oostzijde, links dus de zuidzijde en de openslaande deuren naar de tuin zijn aan de westzijde.

Omdat er behoorlijk wat licht binnenkomt durven we een donkere vloer wel aan, dat wordt dit patroon In de kleur Merbau:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

De keuken en hal (en toilet) krijgen tegels van 61*61 cm gele Jura gezoet:
[ afbeelding ]

Anyway, de keuken kan wel min of meer buiten beschouwing blijven, ik hoor graag wat ideeën voor de woonkamer.
Ik had de eettafel in gedachten tussen de deur van de hal naar de woonkamer en het raam dat daar min of meer tegenover zit, in de hoek bij de openslaande deuren nog een zitje van 2 stoelen en een tafeltje (bijvoorbeeld 2 Strandmon) en dan bij het stuk van het dubbele raam de TV-hoek, met in principe de TV tegen de muur van de hal.

Maar.... daar waar we gewend waren de zithoek bij de voortuin te hebben hebben we dat nu niet meer en dan is het een beetje zonde om met je rug naar het uitzicht te gaan zitten.
Daarbij lijkt het uitzicht door de ramen aan de zuidzijde ook lekker ver te zijn, want we kijken precies voorlangs het huis van de buren.

Ik hoor graag wat ideeën van jullie.... ook qua kleuren op de muur bijvoorbeeld.
Ik zou de eethoek en zithoek ook op die plekken doen, alleen zou ik de bank in het midden van de ruimte zetten zodat de tv tegen de muur rechts staat. Dan kun je parallel aan de muur onderin (gedeeld met de hal) nog het hoekje om met een bank of er een tweede bank/fauteuil/stoeltjes tegenaan zetten.

Wat vind je van modulaire banken? Een modulaire bank zou in jullie gigantische leefruimte tof zijn. Je zou dan jouw idee uit kunnen voeren maar dan met zo'n soort opstelling:



Ik vind zelf dit nog leuker (bank naar tv gericht, kleiner element met uitzicht naar achteren en een aparte zithoek erbij):



Die modulaire banken zijn wel vaak hangbanken, maar er zijn uitzonderingen. Deze vind ik leuk (sowieso, fijne sfeer):



Wat vind je van een sfeerhaard? Zijn er nog andere functies waar je rekening mee wilt houden in de woonkamer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 21-11-2020 16:49:40 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196350672
Vooruit: een opzoek verzoek.
(Fokkers hebben eerder de silicone wasbak gezocht en gevonden, wat mij niet lukte.
En toen vond ik de laatste in het magazijn van de fabriek in Italië, dankzij een Nedl. Italiaanse).

Zes jaar geleden een tapijt meegenomen uit Marokko 😂ja wij werden zo’n tapijtenhal ingetrokken en zijn gezwicht.
Het kleed is geborduurd met (kamelen)wol en heeft allerlei elementen van het Marokkaanse leven: de theepot, een schildpad, de sterrenhemel, tattoos, schaapjes, de levensboom, kleine tenten, dromedaris. De kleuren zijn ‘natuurlijk’ van oa. kool, saffraan, henna. In het midden is de kasba verbeeld.
In de volle zon op het zuiden is het een en ander verkleurd en begint er armoeiig uit te zien. Maatje groter mag ook nog...richting 260 x 170.
Wie lukt, wat mij niet is gelukt de afgelopen maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje toen het kleed vers lag:
Tips en alle advies is welkom.
pi_196350766
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:30 schreef AnneX het volgende:
Vooruit: een opzoek verzoek.
(Fokkers hebben eerder de silicone wasbak gezocht en gevonden, wat mij niet lukte.
En toen vond ik de laatste in het magazijn van de fabriek in Italië, dankzij een Nedl. Italiaanse).

Zes jaar geleden een tapijt meegenomen uit Marokko 😂ja wij werden zo’n tapijtenhal ingetrokken en zijn gezwicht.
Het kleed is geborduurd met (kamelen)wol en heeft allerlei elementen van het Marokkaanse leven: de theepot, een schildpad, de sterrenhemel, tattoos, schaapjes, de levensboom, kleine tenten, dromedaris. De kleuren zijn ‘natuurlijk’ van oa. kool, saffraan, henna. In het midden is de kasba verbeeld.
In de volle zon op het zuiden is het een en ander verkleurd en begint er armoeiig uit te zien. Maatje groter mag ook nog...richting 260 x 170.
Wie lukt, wat mij niet is gelukt de afgelopen maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje toen het kleed vers lag: [ link | afbeelding ]
Tips en alle advies is welkom.
Wanneer je het op FB zet, kan ik het delen. Heb nogal wat mensen die vaak in Marokko komen in mijn vriendengroep. Enig idee in welke stad/streek je deze gekocht hebt?
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 21 november 2020 @ 17:39:49 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196350830
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou de eethoek en zithoek ook op die plekken doen, alleen zou ik de bank in het midden van de ruimte zetten zodat de tv tegen de muur rechts staat. Dan kun je parallel aan de muur onderin (gedeeld met de hal) nog het hoekje om met een bank of er een tweede bank/fauteuil/stoeltjes tegenaan zetten.

Wat vind je van modulaire banken? Een modulaire bank zou in jullie gigantische leefruimte tof zijn. Je zou dan jouw idee uit kunnen voeren maar dan met zo'n soort opstelling:

[ afbeelding ]

Ik vind zelf dit nog leuker (bank naar tv gericht, kleiner element met uitzicht naar achteren en een aparte zithoek erbij):

[ afbeelding ]

Die modulaire banken zijn wel vaak hangbanken, maar er zijn uitzonderingen. Deze vind ik leuk (sowieso, fijne sfeer):

[ afbeelding ]

Wat vind je van een sfeerhaard? Zijn er nog andere functies waar je rekening mee wilt houden in de woonkamer?
Nah, geen sfeerhaard hier, het moet het echte werk zijn of niet, en gezien het echte werk niet combineert met het soort huis dat ik bouw (qua duurzaam en dergelijke) moet een haardvariant maar in de tuin ergens ;)

De TV tegen de muur van de garage dus, dan zou ik dus ook een hoekbank neer kunnen zetten met de ene kant tegen de muur van de hal (waar al die aansluitingen ingetekend zijn, en de andere kant met de rug naar de zuidzijde.

Het deel van de eetkamer is 4.25 breed dus dan blijft er nog prima ruimte over voor een zithoekje bij "bovenste" raam links en de openslaande deuren, sterker nog; je zou vanuit die stoelen dan dus ook de TV kunnen zien!

Nog niet aan gedacht, thnx!

Qua sfeer vind ik je middelste plaatje het aantrekkelijkst.

Ook echt hč.... overal een miljoenmiljard stopcontacten en coax/netwerkpunten ingetekend, behalve in die muur :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:01:02 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196351084
En er dan gelijk een hele foute bank van maken :D

Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196351098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee joh, ik tik gewoon in Google in wat ik zoek: open kast voor aan de wand 40x40.
En dan maar beetje rondklikken.

Zo kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]

Dit is de Besta-serie van Ikea. Misschien kun je daar iets mee?

Die andere die ik had gezien, waren maar 26 diep, dus dat gast niks worden.

Er is ook een diepere Eket variant hoor. Heb ik hier in de keuken hangen.
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:07:35 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196351168
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:30 schreef AnneX het volgende:
Vooruit: een opzoek verzoek.
(Fokkers hebben eerder de silicone wasbak gezocht en gevonden, wat mij niet lukte.
En toen vond ik de laatste in het magazijn van de fabriek in Italië, dankzij een Nedl. Italiaanse).

Zes jaar geleden een tapijt meegenomen uit Marokko 😂ja wij werden zo’n tapijtenhal ingetrokken en zijn gezwicht.
Het kleed is geborduurd met (kamelen)wol en heeft allerlei elementen van het Marokkaanse leven: de theepot, een schildpad, de sterrenhemel, tattoos, schaapjes, de levensboom, kleine tenten, dromedaris. De kleuren zijn ‘natuurlijk’ van oa. kool, saffraan, henna. In het midden is de kasba verbeeld.
In de volle zon op het zuiden is het een en ander verkleurd en begint er armoeiig uit te zien. Maatje groter mag ook nog...richting 260 x 170.
Wie lukt, wat mij niet is gelukt de afgelopen maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje toen het kleed vers lag: [ link | afbeelding ]
Tips en alle advies is welkom.
Wat zoek je precies? Wil je nog zo'n kleed?
KuikenGuppy
pi_196351267
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat zoek je precies? Wil je nog zo'n kleed?
inmiddels is het kleed verkleurd, opgebleekt, alleen de tekening in hennarood is duidelijk.
Wij willen best een vergelijkbaar kleed, want wij zijn wel gehecht raakt aan de afbeeldingen ( en het verhaal als vakantieherinnering).
  zaterdag 21 november 2020 @ 19:32:29 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196352285
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

inmiddels is het kleed verkleurd, opgebleekt, alleen de tekening in hennarood is duidelijk.
Wij willen best een vergelijkbaar kleed, want wij zijn wel gehecht raakt aan de afbeeldingen ( en het verhaal als vakantieherinnering).
Bij deze webwinkel zie ik kleden die qua kleurstelling in de richting komen, ik denk dat je exact hetzelfde kleed niet meer gaat vinden.
https://www.koremanmaastr(...)-uit-iran-233-x-172/
KuikenGuppy
pi_196352473
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

inmiddels is het kleed verkleurd, opgebleekt, alleen de tekening in hennarood is duidelijk.
Wij willen best een vergelijkbaar kleed, want wij zijn wel gehecht raakt aan de afbeeldingen ( en het verhaal als vakantieherinnering).
Is dit iets? Het kleed na laten maken?
We have far more in common than that which devides us..
pi_196352474
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij deze webwinkel zie ik kleden die qua kleurstelling in de richting komen, ik denk dat je exact hetzelfde kleed niet meer gaat vinden.
https://www.koremanmaastr(...)-uit-iran-233-x-172/
Dank je voor het vinden.
Het kleed is een beetje te oranjig bij twee banken met fuchsia rugbekleding.
Zelf ook weer eens gegoogled en twee tapijtzaken gevonden.
Die ga eens mailen volgende week.
Als iemand ondertussen een vergelijkbaar kleed vindt, hoor ik het graag.

@Kaatje1 ...is ook wel een optie. Betaalbaar? 😎
pi_196352638
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:48 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dank je voor het vinden.
Het kleed is een beetje te oranjig bij twee banken met fuchsia rugbekleding.
Zelf ook weer eens gegoogled en twee tapijtzaken gevonden.
Die ga eens mailen volgende week.
Als iemand ondertussen een vergelijkbaar kleed vindt, hoor ik het graag.

@:kaatje1 ...is ook wel een optie. Betaalbaar? 😎
Geen flauw idee of het betaalbaar is. Foto opsturen en vragen? En dan met ingehouden adem het antwoord openen (denk nl dat het niet goedkoop is, misschien is weer naar Marokko gaan goedkoper ;-))
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:02:50 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196352692
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

inmiddels is het kleed verkleurd, opgebleekt, alleen de tekening in hennarood is duidelijk.
Wij willen best een vergelijkbaar kleed, want wij zijn wel gehecht raakt aan de afbeeldingen ( en het verhaal als vakantieherinnering).
Zit hier misschien wat voor je tussen?
https://www.rozenkelim.nl(...)roduct_list_limit=66

Of anders hier?
https://www.beniouarainoutlet.com/product-category/beni-mguild/
https://www.beniouarainoutlet.com/product-category/boujaad/

Misschien de andere categorieën ook wel, maar deze komen qua kleur meer overeen, de afbeeldingen kom ik weer niet tegen, die doen me ook haast Scandinavisch aan (wat wel weer logisch zou zijn bij Berbers)

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 21-11-2020 20:30:02 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196353465
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Geen flauw idee of het betaalbaar is. Foto opsturen en vragen? En dan met ingehouden adem het antwoord openen (denk nl dat het niet goedkoop is, misschien is weer naar Marokko gaan goedkoper ;-))
Post corona...ook een optie! B-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zit hier misschien wat voor je tussen?
https://www.rozenkelim.nl(...)roduct_list_limit=66

Of anders hier?
https://www.beniouarainoutlet.com/product-category/beni-mguild/
https://www.beniouarainoutlet.com/product-category/boujaad/

Misschien de andere categorieën ook wel, maar deze komen qua kleur meer overeen, de afbeeldingen kom ik weer niet tegen, die doen me ook haast Scandinavisch aan (wat wel weer logisch zou zijn bij Berbers)
Rozenkelim staat inderdaad op mijn lijstje om te bellen.
Andere adres gaat ook op de lijst. Dank zover.
pi_196360170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:39 schreef Leandra het volgende:

Nah, geen sfeerhaard hier, het moet het echte werk zijn of niet, en gezien het echte werk niet combineert met het soort huis dat ik bouw (qua duurzaam en dergelijke) moet een haardvariant maar in de tuin ergens ;)
Zo denk ik er ook over. Al kom ik de laatste tijd wel eens sfeerhaarden tegen die me aardig lijken. Wij hebben er zelf op de begane grond sowieso geen plek voor, althans niet met de huidige indeling.

quote:
De TV tegen de muur van de garage dus, dan zou ik dus ook een hoekbank neer kunnen zetten met de ene kant tegen de muur van de hal (waar al die aansluitingen ingetekend zijn, en de andere kant met de rug naar de zuidzijde.

Het deel van de eetkamer is 4.25 breed dus dan blijft er nog prima ruimte over voor een zithoekje bij "bovenste" raam links en de openslaande deuren, sterker nog; je zou vanuit die stoelen dan dus ook de TV kunnen zien!

Nog niet aan gedacht, thnx!
Ik denk dat dat de meest voor de hand liggende indeling is. Als je de hoek omgaat, hoeft de bank niet tegen de muur aan te staan. Je kunt daar prima een kast neerzetten. Ik zou even een plattegrond in Floorplanner maken en kijken in hoeverre je er bestaande meubels kwijt kunt of meubels met voor jou ideale afmetingen.

Het is lastig om een ruimte in te richten die je nog niet kunt zien. Ik had in onze vorige woning de bank bijvoorbeeld op een vergelijkbare plek staan, maar ik vond dat wij erg in het zicht zaten als er bijvoorbeeld iemand aan de deur stond. Dat lijkt bij jullie niet het geval. Wat komt er eigenlijk voor doorgang tussen eetkamer en keuken te zitten?

Je hebt een fantastische ruimte om in te richten omdat je er zoveel mee kunt en overal licht naar binnen lijkt te komen. Je zou ook meubels haaks op muren kunnen zetten om aparte hoekjes te creëren, bijvoorbeeld bij de eetkamer. En ik vermoed dat je ook prima twee banken kwijt zou kunnen, dus jouw idee van een fijne hangbank en een wat chiquere bank voor een actieve zit is niet gek.

quote:
Ook echt hč.... overal een miljoenmiljard stopcontacten en coax/netwerkpunten ingetekend, behalve in die muur :')
:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196360193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:
En er dan gelijk een hele foute bank van maken :D

[ afbeelding ]
Ik vind 'em best leuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196360268
@AnneX, wat is het toch stom als iets waar je aan gehecht bent eigenlijk aan vervanging toe is! Andere suggestie: kun je van het huidige kleed niet een wandkleed maken (dat mag er best wat afgeleefd uitzien) en een ander kleed met nieuwe herinneringen en associaties kopen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196360996
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
@:AnneX, wat is het toch stom als iets waar je aan gehecht bent eigenlijk aan vervanging toe is! Andere suggestie: kun je van het huidige kleed niet een wandkleed maken (dat mag er best wat afgeleefd uitzien) en een ander kleed met nieuwe herinneringen en associaties kopen?
Haha, jaren vijftig😂 nostalgie.
Moeders had inderdaad een kleed hangen en ik zat er uren voor om de afbeeldingen te vergelijken!
Ook een idee, alleen huis is te klein én stofnest. Je bent wel creatief!
  zondag 22 november 2020 @ 12:31:29 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196361086
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2020 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind 'em best leuk!
Ja, hij begint ons ook al te raken, N vroeg vanmorgen zelfs al of er ook nog zo'n relaxgedeelte aan de andere kant kon :D
Dat gaat m in deze vorm niet worden natuurlijk, plus dat hij daar wel heel duur van gaat worden.

Het lijkt erop dat die stof Plump 168 ook wat naar groen neigt, dat lijkt me wel wat.
https://www.in-house.nl/stoffencollectie/kleuren#samira

Als dat dezelfde is, want bij de bank heet hij Unit 168-Plumb, en ik zie geen stof Unit op hun site, en verder ook niets dat er qua naam meer op lijkt dan een p/b verschil.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 november 2020 @ 12:44:32 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196361256
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Al kom ik de laatste tijd wel eens sfeerhaarden tegen die me aardig lijken. Wij hebben er zelf op de begane grond sowieso geen plek voor, althans niet met de huidige indeling.
[..]

Ik denk dat dat de meest voor de hand liggende indeling is. Als je de hoek omgaat, hoeft de bank niet tegen de muur aan te staan. Je kunt daar prima een kast neerzetten. Ik zou even een plattegrond in Floorplanner maken en kijken in hoeverre je er bestaande meubels kwijt kunt of meubels met voor jou ideale afmetingen.

Het is lastig om een ruimte in te richten die je nog niet kunt zien. Ik had in onze vorige woning de bank bijvoorbeeld op een vergelijkbare plek staan, maar ik vond dat wij erg in het zicht zaten als er bijvoorbeeld iemand aan de deur stond. Dat lijkt bij jullie niet het geval. Wat komt er eigenlijk voor doorgang tussen eetkamer en keuken te zitten?

Je hebt een fantastische ruimte om in te richten omdat je er zoveel mee kunt en overal licht naar binnen lijkt te komen. Je zou ook meubels haaks op muren kunnen zetten om aparte hoekjes te creëren, bijvoorbeeld bij de eetkamer. En ik vermoed dat je ook prima twee banken kwijt zou kunnen, dus jouw idee van een fijne hangbank en een wat chiquere bank voor een actieve zit is niet gek.
[..]

:D
De doorgang tussen de eetkamer en keuken is voorlopig gewoon een open gedeelte, dat ik wel iets smaller heb laten maken dan in een eerder plan, want toen was het te breed om ooit 2 standaard (schuif)deuren voor te hangen, en met de 185cm die het nu wordt gaat dat wel lukken, daarbij is 185 cm ook de breedte van de openslaande deuren naar de tuin en van het dubbele raam dat ernaast zit, dus dat blijft niet alleen een maat die terugkomt, maar de doorgang van de keuken naar de eetkamer zit ook nog eens nagenoeg recht tegenover de openslaande deuren naar de tuin.

Ik zag gisteren al wel dat onze servieskast perfect tegen dat muurtje naar de keuken past, in feite aan beide kanten, dus die heeft dan al een plek, en dan kan ik voorlopig nog niet met schuifdeuren aan de slag (geeft niks, is voorlopig ook geen geld voor).

Mijn plan B was daar overigens met Ikea keukenkastjes en een wat klassiek deurtje een kastenwand en ombouw te maken, zoals je bij jaren dertig woningen vaak bij de en-suite deuren hebt.
Maar dat kan altijd nog als ik ooit schuifdeuren op wil hangen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 14:08:23 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196377216
Ik heb tot diep in de nacht met Floorplanner ruzie zitten maken, maar inmiddels lijkt het ergens op....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in floorplanner een vloer genomen die qua kleur het dichtstbij zit wat we willen hebben, wat we in de woonkamer willen hebben is dit:


Nou had ik in eerste instantie vrolijk bedacht dat de TV dus op de plek moest van het schilderij met die boom en dat rood, tegen de muur van de hal, maar dat zou zonde zijn omdat je dan met je rug naar de tuin zit.
Ik had alleen op basis daarvan wel een hele voorraad stopcontacten en Cat6/Cai aansluitingen in laten tekenen op die plek, dus de aannemer nog even gemaild, maar het verplaatsen daarvan valt onder de "kleine wijzigingen die geen probleem zijn".
Als de elektricien gaat starten even een rondje met hem door het huis lopen en alles komt waar ik het wil hebben *O*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196377470
Wat een gedoe, dat floorplanner, ik waag me er maar niet aan. Maar je krijgt wel een goed beeld zo. Bij ons komt de tv ook op de muur naar de garage, maar wij kiezen geen doorgang, anders zou die ook naast de tv komen. Bij ons komt de (gele) Strandmon net als nu daar. De zithoek gaat eigenlijk 1 op 1 over naar het nieuwe huis, alleen staat de bank nu met de rug tegen een muurtje en straks vrij in de ruimte.

Oh en mijn ouders hadden voor de verbouwing ook zo’n hoekje met twee fauteuils daar, daar zat je tweede rang qua tv
pi_196377540
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ik heb tot diep in de nacht met Floorplanner ruzie zitten maken, maar inmiddels lijkt het ergens op....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in floorplanner een vloer genomen die qua kleur het dichtstbij zit wat we willen hebben, wat we in de woonkamer willen hebben is dit:
[ afbeelding ]

Nou had ik in eerste instantie vrolijk bedacht dat de TV dus op de plek moest van het schilderij met die boom en dat rood, tegen de muur van de hal, maar dat zou zonde zijn omdat je dan met je rug naar de tuin zit.
Ik had alleen op basis daarvan wel een hele voorraad stopcontacten en Cat6/Cai aansluitingen in laten tekenen op die plek, dus de aannemer nog even gemaild, maar het verplaatsen daarvan valt onder de "kleine wijzigingen die geen probleem zijn".
Als de elektricien gaat starten even een rondje met hem door het huis lopen en alles komt waar ik het wil hebben *O*
Fijn dat dat geen probleem is!

Op basis van floorplanner heb ik alleen nog steeds het gevoel dat je in n hoekje geduwd zit, maar heb op dit moment ook nog geen beter idee, kan ook mijn gevoel zijn hoor aangezien de 3D ruimte genoeg laat zien.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 23 november 2020 @ 14:32:13 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196377544
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 14:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een gedoe, dat floorplanner, ik waag me er maar niet aan. Maar je krijgt wel een goed beeld zo. Bij ons komt de tv ook op de muur naar de garage, maar wij kiezen geen doorgang, anders zou die ook naast de tv komen. Bij ons komt de (gele) Strandmon net als nu daar. De zithoek gaat eigenlijk 1 op 1 over naar het nieuwe huis, alleen staat de bank nu met de rug tegen een muurtje en straks vrij in de ruimte.
Ik had in eerste instantie ook bedacht dat de deur er wel vast moest komen, met het oog op de toekomst, maar dan in de woonkamer weggetimmerd zou worden.
Het duurde even maar toen realiseerde ik me dat ik heel snel de pest in zou hebben als ik in de garage zou staan, er een deur naar binnen was en die deur dan niet gebruikt kon worden.

Dus het idee van wegtimmeren maar weer laten varen; het voordeel is wel dat de loopdeur van de garage dan ook een soort van achterdeur wordt en we daar dus onze schoenen kunnen neerzetten, en niemand met modderpoten door de voordeur of de tuindeuren naar binnen hoeft.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 14:33:08 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196377560
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:31 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Fijn dat dat geen probleem is!

Op basis van floorplanner heb ik alleen nog steeds het gevoel dat je in n hoekje geduwd zit, maar heb op dit moment ook nog geen beter idee, kan ook mijn gevoel zijn hoor aangezien de 3D ruimte genoeg laat zien.
Dat je waar in een hoekje geduwd zit?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196377646
Voor het open gevoel zou je kunnen kijken of je het loungedeel van de bank links kunt doen ipv rechts en dan schuif je de bank naar het raam. Dan hoef je niet om de bank heen naar de garage, dan is je doorloop logischer
  maandag 23 november 2020 @ 14:42:27 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196377684
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor het open gevoel zou je kunnen kijken of je het loungedeel van de bank links kunt doen ipv rechts en dan schuif je de bank naar het raam. Dan hoef je niet om de bank heen naar de garage, dan is je doorloop logischer
Maar dan staat de salontafel altijd in de loop, dan loop je ook voor de TV-kijkers langs, nu loop je er achterlangs.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196377739
Hé...ben weer eens aan de slag gegaan met internet en wat ik wel wist van het Marokkaans kledenavontuur, zoals de plaats en het magazijn.
Hullie hebben tegenwoordig een website! Gevonden na cross liken van hier en daar.
Heb ook nog riksjaonline in reserve...wij logeerden toen bij de burgemeester😎
Nu een mail in frans en engels met foto inclus gestuurd. Salaam.

Succes met alle schuifacties, binnen floorplanner.
‘s Winters stond de bank naar binnen gericht en zomers op de tuin. En de tv schoof mee. Flexibel blijven hé.
#hoort wie het zegt.
  maandag 23 november 2020 @ 14:56:34 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196377884
Ik zou denken de bank 180 graden te draaien, Leandra. Of 90 graden en dan de tv in het hoekje naast dat grote raam, waar je nu een kastje hebt gepland.
Moet de bank per sé naar de tv gericht zijn? Met hoeveel kijken jullie tv? Je zou ook een lekkere zithoek kunnen maken en de tv bij die losse fauteuils kunnen doen. Geeft het evt loslaten van "bank+tv"-combinatie misschien nieuwe inzichten/een andere invalshoek?
KuikenGuppy
pi_196378052
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ik heb tot diep in de nacht met Floorplanner ruzie zitten maken, maar inmiddels lijkt het ergens op....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in floorplanner een vloer genomen die qua kleur het dichtstbij zit wat we willen hebben, wat we in de woonkamer willen hebben is dit:
[ afbeelding ]

Nou had ik in eerste instantie vrolijk bedacht dat de TV dus op de plek moest van het schilderij met die boom en dat rood, tegen de muur van de hal, maar dat zou zonde zijn omdat je dan met je rug naar de tuin zit.
Ik had alleen op basis daarvan wel een hele voorraad stopcontacten en Cat6/Cai aansluitingen in laten tekenen op die plek, dus de aannemer nog even gemaild, maar het verplaatsen daarvan valt onder de "kleine wijzigingen die geen probleem zijn".
Als de elektricien gaat starten even een rondje met hem door het huis lopen en alles komt waar ik het wil hebben *O*
De indeling ziet er in grote lijnen goed uit! Mijn handen jeuken alleen om de bank een stukje van de muur te schuiven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196378070
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 14:56 schreef Burdie het volgende:
Ik zou denken de bank 180 graden te draaien, Leandra. Of 90 graden en dan de tv in het hoekje naast dat grote raam, waar je nu een kastje hebt gepland.
Moet de bank per sé naar de tv gericht zijn? Met hoeveel kijken jullie tv? Je zou ook een lekkere zithoek kunnen maken en de tv bij die losse fauteuils kunnen doen. Geeft het evt loslaten van "bank+tv"-combinatie misschien nieuwe inzichten/een andere invalshoek?
Maar de meeste mensen vinden het juist fijn om tv te kijken vanaf een bank! Qua plattegrond kan het loslaten van die combinatie misschien beter werken, maar hoe praktisch is het?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 november 2020 @ 15:21:23 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196378117
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De indeling ziet er in grote lijnen goed uit! Mijn handen jeuken alleen om de bank een stukje van de muur te schuiven.
Mijn oudste zoon was hier net en beklaagde zich over de loopruimte tussen de bank en de muur met de tuindeuren en het grote raam.... terwijl de bank 2.72 breed is en die ruimte 3.96.... er blijft dan dus 1.24 over om tussendoor te lopen, zelfs zijn gegrap over het formaat van mijn achterwerk helpt daarbij niet :')
Er is dus best wat ruimte de bank te schuiven, maar niet zoveel dat er aan beide kanten nog een prettige doorloop zou zijn.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196378154
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn oudste zoon was hier net en beklaagde zich over de loopruimte tussen de bank en de muur met de tuindeuren en het grote raam.... terwijl de bank 2.72 breed is en die ruimte 3.96.... er blijft dan dus 1.24 over om tussendoor te lopen, zelfs zijn gegrap over het formaat van mijn achterwerk helpt daarbij niet :')
Er is dus best wat ruimte de bank te schuiven, maar niet zoveel dat er aan beide kanten nog een prettige doorloop zou zijn.
Het is een heel nuttige exercitie om een plattegrond te maken, want het is wel duidelijk dat je toch niet onbeperkte bankruimte hebt! Ik vind het zelf ook altijd nuttig om personen in de plattegrond te zetten en om verschillende indelingen te maken en vergelijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 november 2020 @ 15:27:04 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196378182
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 14:56 schreef Burdie het volgende:
Ik zou denken de bank 180 graden te draaien, Leandra. Of 90 graden en dan de tv in het hoekje naast dat grote raam, waar je nu een kastje hebt gepland.
Moet de bank per sé naar de tv gericht zijn? Met hoeveel kijken jullie tv? Je zou ook een lekkere zithoek kunnen maken en de tv bij die losse fauteuils kunnen doen. Geeft het evt loslaten van "bank+tv"-combinatie misschien nieuwe inzichten/een andere invalshoek?
Daar past de TV niet, dat muurtje met het dressoir is 118 cm breed en onze 55" TV is al 123 cm en ik heb niet de illusie dat de heren een kleinere TV willen als er een nieuwe komt :')

Ik vind juist het bankhangen bij de TV een prima idee, dan kan er bij het zithoekje ook nog gezeten worden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 15:32:22 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196378273
Overigens kan voor verjaardagen en dergelijke en andere momenten waarbij je graag veel open ruimte hebt de bank natuurlijk gewoon een kwartslag gedraaid worden, het chaise lounge gedeelte is 230 lang, de muur waar de TV hangt 251, dus dan kan de bank daar staan zonder voor de deur naar de garage te staan, hij zou dan alleen wel een beetje uitsteken de kamer in, want de andere muur is ook 251 lang :D en de bank 272 breed, maar die 21 cm maakt ook niets uit als het anders ongeveer een meter de kamer in staat.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 15:53:37 #101
5428 crew  miss_sly
pi_196378611
Op zich vind ik de bank voor een raam eigenlijk ook geen ramp. Ik hang tenminste vaak dusdanig op de bank dat ik zowel naar voor als naar achter kijk, dus naar de tv en naar buiten. Bij een bank met niet een heel hoge rugleuning, is dat nog prima mogelijk. Ik hou zelfs wel van een bank die voor het raam staat. Stukje ervan af , zodat je er nog net achterlangs kan,.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 november 2020 @ 16:00:36 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196378759
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen vinden het juist fijn om tv te kijken vanaf een bank! Qua plattegrond kan het loslaten van die combinatie misschien beter werken, maar hoe praktisch is het?
Ik zeg dan ook nergens dat het niet mag, ik zie alleen heel vaak dat mensen de plek van de tv als basis nemen voor de complete indeling van hun woonkamer, en daar niet voorbij kunnen kijken. Daarom kan het nuttig zijn om dat eens los te laten en te kijken wat dat doet met de manier waarop je een ruimte zou vullen. En misschien levert het wel nieuwe inspiratie, en past de tv ook wel in die andere indeling. Of misschien niet en dan was het gewoon een gedachte experimentje.

En hoe praktisch is dat? Mijn ouders kwamen tot de conclusie dat ze nooit met meer dan 2 personen tv keken, dus maakten een los tv hoekje met 2 belachelijk comfortabele fauteuils. Mijn broer kwam tot de conclusie dat ze nooit tv keken en deden 'm weg uit de woonkamer. De vorige bewoners van ons huidige huis keken zo weinig tv dat ze die in een kast hadden gezet en soms tevoorschijn haalden. Dus, ja, afhankelijk van de situatie kan het best praktisch zijn om de tv niet per sé bij de bank te zetten.
KuikenGuppy
  maandag 23 november 2020 @ 16:01:35 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196378773
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Op zich vind ik de bank voor een raam eigenlijk ook geen ramp. Ik hang tenminste vaak dusdanig op de bank dat ik zowel naar voor als naar achter kijk, dus naar de tv en naar buiten. Bij een bank met niet een heel hoge rugleuning, is dat nog prima mogelijk. Ik hou zelfs wel van een bank die voor het raam staat. Stukje ervan af , zodat je er nog net achterlangs kan,.
Wij hadden dat in het oude huis ook, maar toen zat de woonkamer aan de voorkant van het huis, nu aan de achterkant, het zicht op de tuin niet hebben zou gewoon zonde zijn.

Ik had in eerste instantie de TV ook op de plek van dat schilderij van dat muurtje ernaast in gedachten, maar nadat ik vorige week in de toekomstige woonkamer (lees: letterlijk 4 muren met af en toe een gat voor een raam of deur en geen plafond) stond realiseerde ik me eigenlijk direct dat het zonde zou zijn om met de rug naar het raam te gaan zitten.

Echt zo bizar dat je zelfs nu al tot andere inzichten komt.... net zoals ik in gedachten had de schutting ergens ter hoogte van het muurtje tussen de keuken en de woonkamer naar de schutting van de buren te trekken, maar dan sta je daar en dan blijkt dat je vanuit de ramen in de woonkamer (die bij de eettafel en het zithoekje) gewoon langs het huis van de buren kunt kijken, en daarnaast is allemaal groen.

De schutting al net voorbij het keukenraam in diezelfde muur richting de schutting van de buren trekken zou betekenen dat je idd dat stuk tuin aan de zijkant ook al met privacy bij de tuin hebt, maar je zou ook op de schutting uitkijken (of hekwerk met Hedera, of wat dat dan ook gaat worden) terwijl je gewoon in de verte kunt kijken, en daar gaat ook niet gebouwd worden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 16:03:20 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196378791
Ik bankhang trouwens niet meer, ik heb wat moeite uit de bank overeind te komen, ik woon zo ongeveer in de Strandmon sinds we hem hebben.... sterker nog; op dit moment heb ik de Strandmon en het voetenbankje voor de bank geschoven zodat ik vanuit de Strandmon TV kan kijken..... wat ik nog niet gedaan heb trouwens :')

Dus wat mij betreft staan die Strandmons daar prima; ik kan lezen, op m'n laptop klieren, heb dan naar links en naar rechts uitzicht, en als ik vooruit kijk kan ik de TV ook nog zien :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 20:37:43 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196383151
Ik heb net even een foto gemaakt van de Strandmon in een hoek (klikbaar):



Tot aan de kast is 140 cm, dus dat is de ruimte die de stoel straks heeft tot aan het raam links, tot aan de voorkant van mijn rugtas is 120 cm, dus dat is de ruimte die de stoel straks heeft tot aan de openslaande deuren rechts.
De stoel staat niet strak in de hoek er is ruimte genoeg over voor een lamp erachter.

Overigens heb ik het deksel van de mand waar de dekens in zitten jaartje geleden met Flexa Creations Blossom Powder geverfd, daar heb ik de tester voor gebruikt die ik in oktober vorig jaar op de VT-Wonen beurs gekregen heb.

TLDR:
De afstand naar zowel de tuindeuren aan de rechterkant als het raam aan de linkerkant lijken in de nieuwe situatie prima te combineren met een Strandmon in die hoek.
Tevens droogt Flexa Creations Blossom Powder mooi Lilagrijs op.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 21:29:46 #106
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_196384270
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat je waar in een hoekje geduwd zit?
In de hoek van de woonkamer, ik denk dat het iets is wat ik vanuit mijn jeugd heb meegekregen, mijn vader wilde altijd weg kunnen kijken dus dat heb ik onbewust overgenomen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 23 november 2020 @ 21:52:33 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196384788
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:29 schreef SV-tje het volgende:

[..]

In de hoek van de woonkamer, ik denk dat het iets is wat ik vanuit mijn jeugd heb meegekregen, mijn vader wilde altijd weg kunnen kijken dus dat heb ik onbewust overgenomen.
Ik zit graag in hoekjes, want dan heb ik overzicht; vanuit 1 punt de hele kamer, een deel van de tuin en een stuk keuken (en daarmee dus de straat) in beeld hebben.

Als we uit eten gaan zit ik ook altijd aan de kant van de tafel met het meeste overzicht :@
Ik zit ook graag met mijn rug naar de muur, lekker veilig, niets achter me.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196385046
@Leandra, ik heb ook even zitten stoeien. Ik ben het met je eens dat de bank van de muur af zetten niet handig is in verband met de doorloop. Zelf kwam ik hierop uit:



Dat de bank en strak tegen de muur staat en uitsteekt is niet ideaal. Ik denk dat je dat op kunt lossen door de muur visueel door te trekken. Ik liet je al een plaatje zien van een manier waarop dat kan, namelijk met zo'n soort kast (dicht van onder, open van boven - ideaal wat mij betreft):



Dan krijg je zoiets:




[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 23-11-2020 22:11:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 november 2020 @ 22:16:07 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196385278
Oh wow :o O+

Een kastje zou idd kunnen, ook gelijk handig om een glas op neer te zetten als je op de bank zit.

Een laag kastje dus, dat hoge trek ik denk ik niet omdat het mijn zicht blokkeert :@
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196385582
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 22:16 schreef Leandra het volgende:
Oh wow :o O+

Een kastje zou idd kunnen, ook gelijk handig om een glas op neer te zetten als je op de bank zit.

Een laag kastje dus, dat hoge trek ik denk ik niet omdat het mijn zicht blokkeert :@
Je hebt best veel opties om een soort roomdivider te maken: halfhoge muur, halfhoge kast, hoge kast. Maar ook: iets met planten.



Of een ander soort scherm:



Of een combinatie:



Zo'n soort kast zou ook kunnen (dan houd je je doorkijk):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196385687
Dat specifieke voorbeeld van die planten is wel heel leljik. :D Het kan ook veel subtieler zoals hieronder met hangplanten:



En deze wou ik nog eigenlijk delen: ik vind dat je je Strandmonhoekje moet claimen en naar je zin moet maken, inclusief lila en wat je maar wilt (macramé? 8-)):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 november 2020 @ 22:42:31 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196385801
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dat specifieke voorbeeld van die planten is wel heel leljik. :D Het kan ook veel subtieler zoals hieronder met hangplanten:

[ afbeelding ]

En deze wou ik nog eigenlijk delen: ik vind dat je je Strandmonhoekje moet claimen en naar je zin moet maken, inclusief lila en wat je maar wilt (macramé? 8-)):

[ afbeelding ]
Die bovenste foto klopt wel helemaal met de situatie, dat zou ik wel leuk vinden, die hangplanten.

Dat Strandmonhoekje heb ik nog niet over nagedacht, maar Soneal zou zo'n junglehoekje geweldig vinden :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 23:03:26 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196386133
Net in kopen zonder kijken in de originele versie van het huis ook een laag kastje achter de uitstekende bank als room divider :D

Grappig als je een suggestie hier gelijk op TV terugziet.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 23:15:00 #114
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_196386300
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zit graag in hoekjes, want dan heb ik overzicht; vanuit 1 punt de hele kamer, een deel van de tuin en een stuk keuken (en daarmee dus de straat) in beeld hebben.

Als we uit eten gaan zit ik ook altijd aan de kant van de tafel met het meeste overzicht :@
Ik zit ook graag met mijn rug naar de muur, lekker veilig, niets achter me.
Dat inderdaad, maar dat heb je met de bank nu juist niet voor mijn gevoel, juist met je rug naar alles toe, mijn gevoel zegt de bank n kwartslag draaien maar dan kun je tv niet kwijt was al eerder de conclusie
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 23 november 2020 @ 23:19:20 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196386363
En de bank 180 graden draaien, zodat het echt zo staat als op deze foto:



Tv kan dan ipv dat schilderij, schilderij boven de bank.
KuikenGuppy
  maandag 23 november 2020 @ 23:30:27 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196386513
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 23:19 schreef Burdie het volgende:
En de bank 180 graden draaien, zodat het echt zo staat als op deze foto:

[ afbeelding ]

Tv kan dan ipv dat schilderij, schilderij boven de bank.
Dan zouden we de neiging hebben de TV aan de overkant op te hangen en is het alsnog een grote woonkamer waar alles TV gericht is.

Ik wil juist dat er een film kan worden gekeken of dat iemand kan zitten gamen zonder dat de rest daar ook middenin zit, die kunnen dan nog kiezen tussen de eettafel en het Strandmonhoekje.

Overigens zou ik deze wel leuk vinden tegen de zijkant van de bank aan:

Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2020 @ 23:34:27 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196386558
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 23:15 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dat inderdaad, maar dat heb je met de bank nu juist niet voor mijn gevoel, juist met je rug naar alles toe, mijn gevoel zegt de bank n kwartslag draaien maar dan kun je tv niet kwijt was al eerder de conclusie
Dat gedeelte van de eetkamer is 4.25 breed, dus zelfs als de bank daar nog een meter in komt hou je 3.25 over... de gemiddelde jaren 60 doorzonwoning had een woonkamer die zo breed was.

Dat ik niet kan zien hoe mijn kind exact op de bank zit vind ik dan weer niet zo spannend.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 november 2020 @ 00:00:05 #118
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_196386788
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 23:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat gedeelte van de eetkamer is 4.25 breed, dus zelfs als de bank daar nog een meter in komt hou je 3.25 over... de gemiddelde jaren 60 doorzonwoning had een woonkamer die zo breed was.

Dat ik niet kan zien hoe mijn kind exact op de bank zit vind ik dan weer niet zo spannend.
Als je verwacht dat je er zelf minder zit zal inderdaad ook schelen. Wij zijn natuurlijk met z'n tweeen en voor ons is de bank en televisie de plek waar we zijn als we niet werken/slapen/klussen/koken of met de honden wandelen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:07:13 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196391044
Hé maar even iets anders, denk dat ik hier wel juist zit voor mijn vraag :P

Ik zag dus een leuk vloerkleed bij Wehkamp (van anytime) met black friday korting, alleen nu lees ik in de reviews dat het kleed flinterdun is. Sommige zijn daar zeer tevreden en andere totaal niet.

Hoe dik is jullie vloerkleed?

Het gaat om dit vloerkleed, mocht iemand nog andere suggesties hebben wat er een beetje op lijkt.
Ik wil eigenlijk niet meer dan 150,- uitgeven en de maat moet wel ongeveer 230x160 zijn.
Liefst met veel roestbruin.

pi_196391543
Hoi allemaal,

ik zou graag gebruik maken van jullie hulp! Ik ben op zoek naar nieuwe salontafels.

Nu heb ik van onze architect al een tijd geleden deze tafels door gekregen:
https://www.looiershuis.c(...)e-partout-1433291/en

In natural eiken in de maten 100 cm en 50 cm (op de 6e foto zijn deze te zien). Totaal zou dan komen op ¤1000,-, dat vind ik redelijk wat geld voor alleen de salontafels (we moeten nog een hoop meer vervangen in huis maar aan de huidige salontafel erger ik me het meeste)... Maar ik vind deze wel heel mooi!

Hebben jullie een goede vervanger voor deze tafeltjes (ik heb zelf al wel wat gegoogled maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek)? We hebben een aantal dingen in zwart, dus zat te denken dat misschien met een zwarte poot makkelijker te vinden is en dan een houten blad, maar ik wil niet met zo'n poot die maar driekwart rond is (ik hou van symmetrie ;) ) die je nu veel ziet.

Help, hebben jullie goede suggesties voor mij die wat betaalbaarder zijn?
pi_196393436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:48 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,

ik zou graag gebruik maken van jullie hulp! Ik ben op zoek naar nieuwe salontafels.

Nu heb ik van onze architect al een tijd geleden deze tafels door gekregen:
https://www.looiershuis.c(...)e-partout-1433291/en

In natural eiken in de maten 100 cm en 50 cm (op de 6e foto zijn deze te zien). Totaal zou dan komen op ¤1000,-, dat vind ik redelijk wat geld voor alleen de salontafels (we moeten nog een hoop meer vervangen in huis maar aan de huidige salontafel erger ik me het meeste)... Maar ik vind deze wel heel mooi!

Hebben jullie een goede vervanger voor deze tafeltjes (ik heb zelf al wel wat gegoogled maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek)? We hebben een aantal dingen in zwart, dus zat te denken dat misschien met een zwarte poot makkelijker te vinden is en dan een houten blad, maar ik wil niet met zo'n poot die maar driekwart rond is (ik hou van symmetrie ;) ) die je nu veel ziet.

Help, hebben jullie goede suggesties voor mij die wat betaalbaarder zijn?
Wellicht Maison du Monde?
Met een meidenkwartet
pi_196393437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:48 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,

ik zou graag gebruik maken van jullie hulp! Ik ben op zoek naar nieuwe salontafels.

Nu heb ik van onze architect al een tijd geleden deze tafels door gekregen:
https://www.looiershuis.c(...)e-partout-1433291/en

In natural eiken in de maten 100 cm en 50 cm (op de 6e foto zijn deze te zien). Totaal zou dan komen op ¤1000,-, dat vind ik redelijk wat geld voor alleen de salontafels (we moeten nog een hoop meer vervangen in huis maar aan de huidige salontafel erger ik me het meeste)... Maar ik vind deze wel heel mooi!

Hebben jullie een goede vervanger voor deze tafeltjes (ik heb zelf al wel wat gegoogled maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek)? We hebben een aantal dingen in zwart, dus zat te denken dat misschien met een zwarte poot makkelijker te vinden is en dan een houten blad, maar ik wil niet met zo'n poot die maar driekwart rond is (ik hou van symmetrie ;) ) die je nu veel ziet.

Help, hebben jullie goede suggesties voor mij die wat betaalbaarder zijn?
Made.com, 399 euro voor een set:



Fonq, 148,80 voor een set van drie:



Fonq, 219 euro voor een set:



Fonq, 89,90 euro per stuk (één maat)



Fonq, 255,20 euro per stuk (één maat):



Fonq, 175 euro per stuk (één maat):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196393533
De laatste is bij de Bijenkorf in een andere variant verkrijgbaar in 2 maten (175 euro voor diameter van 66 cm en 150 euro voor een diameter van 55 cm):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:17:00 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196393555
Okay, net even een bliksembezoek gebracht aan de winkel die de bank verkoopt, maar die specifieke bank van het plaatje dat ik eerder gepost heb gaat m denk ik niet worden, ik vind een ander model prettiger zitten maar ze hebben ook nog een create your own model, dus ik denk dat die het wel gaat worden :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:35:23 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196393781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:07 schreef SacreCoeur het volgende:
Hé maar even iets anders, denk dat ik hier wel juist zit voor mijn vraag :P

Ik zag dus een leuk vloerkleed bij Wehkamp (van anytime) met black friday korting, alleen nu lees ik in de reviews dat het kleed flinterdun is. Sommige zijn daar zeer tevreden en andere totaal niet.

Hoe dik is jullie vloerkleed?

Het gaat om dit vloerkleed, mocht iemand nog andere suggesties hebben wat er een beetje op lijkt.
Ik wil eigenlijk niet meer dan 150,- uitgeven en de maat moet wel ongeveer 230x160 zijn.
Liefst met veel roestbruin.

[ afbeelding ]
Loods 5 heeft m ook, ik weet alleen niet of ze hem ook in een winkel hebben....
https://loods5.nl/product/1620/raz-vloerkleed/27845

Grappig trouwens, als je op Vloerkleed Raz Camel zoekt dan kom je hem van heel veel verschillende merken als "eigen merk" tegen :D

[ Bericht 13% gewijzigd door Leandra op 24-11-2020 16:40:49 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:50:52 #127
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196395572
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Loods 5 heeft m ook, ik weet alleen niet of ze hem ook in een winkel hebben....
https://loods5.nl/product/1620/raz-vloerkleed/27845

Grappig trouwens, als je op Vloerkleed Raz Camel zoekt dan kom je hem van heel veel verschillende merken als "eigen merk" tegen :D
Oh zal morgen eens kijken in Sliedrecht.

Volgens mij alleen bij woonexpress, die daar overigens erg goed in is.
Ze verkopen ook Woood producten als eigen merk :')
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:17:48 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196398748
Deze sidetable vind ik erg leuk trouwens:



De recensies over de kwaliteit zijn echter niet heel geweldig, dusdat zou wat beter mogen, als iemand ergens iets vergelijkbaars ziet dan lijkt me dat wel wat, zowel bij de deur naar de garage als naast de bank in de woonkamer.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 november 2020 @ 23:47:53 #129
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196400040
Casa heeft veel smalle tafels, volgens mij verkopen ze het als haltafel.

Opgezocht, wandtafel.
En het zijn er helemaal niet zoveel meer als eerst en ook niet wat je zoekt denk ik.
Fail :')
  woensdag 25 november 2020 @ 00:20:33 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196400353
Dus ik dacht van OMG O+



Tot ik de prijs zag... dat gaat m niet worden en zeker geen twee :X :'(

En hij is te lang natuurlijk, dat vooral :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196401726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:48 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,

ik zou graag gebruik maken van jullie hulp! Ik ben op zoek naar nieuwe salontafels.

Nu heb ik van onze architect al een tijd geleden deze tafels door gekregen:
https://www.looiershuis.c(...)e-partout-1433291/en

In natural eiken in de maten 100 cm en 50 cm (op de 6e foto zijn deze te zien). Totaal zou dan komen op ¤1000,-, dat vind ik redelijk wat geld voor alleen de salontafels (we moeten nog een hoop meer vervangen in huis maar aan de huidige salontafel erger ik me het meeste)... Maar ik vind deze wel heel mooi!

Hebben jullie een goede vervanger voor deze tafeltjes (ik heb zelf al wel wat gegoogled maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek)? We hebben een aantal dingen in zwart, dus zat te denken dat misschien met een zwarte poot makkelijker te vinden is en dan een houten blad, maar ik wil niet met zo'n poot die maar driekwart rond is (ik hou van symmetrie ;) ) die je nu veel ziet.

Help, hebben jullie goede suggesties voor mij die wat betaalbaarder zijn?
https://living27.nl/bepur(...)iSZyi4RoCKHMQAvD_BwE

Zijn iets anders, maar vind deze eigenlijk leuker. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_196402453
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 00:20 schreef Leandra het volgende:
Dus ik dacht van OMG O+

[ afbeelding ]

Tot ik de prijs zag... dat gaat m niet worden en zeker geen twee :X :'(

En hij is te lang natuurlijk, dat vooral :+
Oef, wat een prijs! Dan zou ik een meubelmaker zoeken, kijken wat dat kost (want het is wel een heel mooi wandtafeltje)
We have far more in common than that which devides us..
pi_196403336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oef, wat een prijs! Dan zou ik een meubelmaker zoeken, kijken wat dat kost (want het is wel een heel mooi wandtafeltje)
Inderdaad, dikke kans dat je zoiets prima kunt laten maken tegen niet al te hoge kosten. Er zijn best veel online bedrijven die tafelbladen plus stalen poten leveren. Misschien vinden ze het nog wel aardig ook om hun eigen aanbod uit te kunnen breiden met een nieuwe type onderstel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196403404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad, dikke kans dat je zoiets prima kunt laten maken tegen niet al te hoge kosten. Er zijn best veel online bedrijven die tafelbladen plus stalen poten leveren. Misschien vinden ze het nog wel aardig ook om hun eigen aanbod uit te kunnen breiden met een nieuwe type onderstel.
Ik zag laatst een site waar je uit heel veel bladen en heel veel poten kon kiezen. Maar helaas, niet opgeslagen
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 november 2020 @ 17:05:51 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196409467
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oef, wat een prijs! Dan zou ik een meubelmaker zoeken, kijken wat dat kost (want het is wel een heel mooi wandtafeltje)
Mijn man vanmorgen ook: "Oh, die vind ik wel heel mooi, mooier dan die zwarte die je eerder gepost had"... dat was voor hij de prijs had gezien :')

Maar ik vind het een mooie suggestie van de meubelmaker. Thnx!
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 november 2020 @ 17:20:32 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196409708
Dit is wel grappig trouwens, ik had van de week in Floorplanner dus een beetje met kleuren (en een behangetje) voor de muren zitten spelen en daar keuzes in gemaakt, zie plaatjes onder de spoiler in deze post, en nou kwam ik op een site waar je dus allemaal vergelijkbare kleuren te zien krijgt, dus ik voer ze in.

De muren op de hoek van de TV had ik in Floorplanner in Orchid Opera 5 gedaan, dat blijkt bij Farrow & Ball (wat ik dankzij Claudia en dit topic ken en waarvan hier toevallig een staal in de brievenbus lag toen we hier kwamen wonen) het meest overeen te komen met de kleur Calluna (nr.270)

De andere muren behalve de muren met behang had ik in Floorplanner in Clouded Pearl 3 gedaan, dat blijkt bij Farrow & Ball overeen te komen met Great White (nr. 2006)

De plinten en kozijnen worden gewoon RAL 9010, en dat lijkt bij Farrow & Ball weer het dichtstbij All White (nr. 2005) te zitten.

Enfin, op de site van Farrow & Ball staan er bij de kleuren ook combinatiesuggesties.... en welke combinatie wordt daar als eerste genoemd bij de kleur Calluna? :D
_O-

Ik heb hier wel lol van, en dan te bedenken dat ik bij toeval op de kleurensite terechtkwam omdat ik moest gaan kiezen welke kleur ik voor de voordeur en garagedeur wil hebben (RAL 7016. 7021 of 9005, de rest vind ik sowieso niets)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196409745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Made.com, 399 euro voor een set:

[ afbeelding ]

Fonq, 148,80 voor een set van drie:

[ afbeelding ]

Fonq, 219 euro voor een set:

[ afbeelding ]

Fonq, 89,90 euro per stuk (één maat)

[ afbeelding ]

Fonq, 255,20 euro per stuk (één maat):

[ afbeelding ]

Fonq, 175 euro per stuk (één maat):

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wellicht Maison du Monde?
Dank allemaal! Er zitten een paar hele goede opties bij, die ga ik even rustig bekijken en dan eindelijk nieuwe tafels bestellen!
pi_196409761
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

https://living27.nl/bepur(...)iSZyi4RoCKHMQAvD_BwE

Zijn iets anders, maar vind deze eigenlijk leuker. :P
Op zich wel, maar past niet bij de rest van ons huis, dat is vooral veel hout en een beetje zwart ...
  woensdag 25 november 2020 @ 17:40:00 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196410100
Oh.... een sidetable betaalbaar, anders dan anders en leuk....

Hij kan zowel naast de deur naar de garage als tegen de bank als roomdivider.
En de maatvoering is ook nog eens perfect.

Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196480006
Update:

Er is inmiddels een nieuwe stoel. We hebben het kleed meer naar de kast getrokken, waardoor het ineens heel veel ruimer oogt. Kleed gaan we nog wel updaten (net als de kussentjes), want zo wordt het wel veel blauw. Ik denk aan iets ecru ofzo, maar dat moet dan wel bij de vloer passen.

Volgende uitdaging blijft de kleur van de gordijnen.

  maandag 30 november 2020 @ 09:44:57 #141
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196480586
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:32 schreef Tuindier het volgende:
Update:

Er is inmiddels een nieuwe stoel. We hebben het kleed meer naar de kast getrokken, waardoor het ineens heel veel ruimer oogt. Kleed gaan we nog wel updaten (net als de kussentjes), want zo wordt het wel veel blauw. Ik denk aan iets ecru ofzo, maar dat moet dan wel bij de vloer passen.

Volgende uitdaging blijft de kleur van de gordijnen.

[ afbeelding ]
Donkergroen!
pi_196593981
instagram


krijg hem niet hier ingevoegd denk ik maar:

https://www.instagram.com/p/CIYizdnjwdx/ dit vind ik gaaf qua keuken. Is een Ikea keuken met eiken frontjes enzo.
  maandag 7 december 2020 @ 08:27:02 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_196594006
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ instagram ]

krijg hem niet hier ingevoegd denk ik maar:

https://www.instagram.com/p/CIYizdnjwdx/ dit vind ik gaaf qua keuken. Is een Ikea keuken met eiken frontjes enzo.
Fijn sfeertje ja! Knus, niet zo'n greeploos witte ziekenhuisvibe.
disclaimer
pi_196594757
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Fijn sfeertje ja! Knus, niet zo'n greeploos witte ziekenhuisvibe.
:Y

Die combinatie met die tegeltjes ook :Y

Zijn volgens mij dezelfde die @Puala in haar badkamer heeft? (of waren jullie dat @SQ :@ ?)

Zou er zelf nog een werk eiland bij maken en een kleine kastenwand voor koelkast en oven enzo. Weet wel dat ik in een volgende keuken m'n spoelbak en fornuis 'in lijn' met elkaar wil hebben. Zodat ik niet 'over de vloer' heen moet met potentieel druppende dingen :+
pi_196595805
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

:Y

Die combinatie met die tegeltjes ook :Y

Zijn volgens mij dezelfde die @:Puala in haar badkamer heeft? (of waren jullie dat @:SQ :@ ?)

Zou er zelf nog een werk eiland bij maken en een kleine kastenwand voor koelkast en oven enzo. Weet wel dat ik in een volgende keuken m'n spoelbak en fornuis 'in lijn' met elkaar wil hebben. Zodat ik niet 'over de vloer' heen moet met potentieel druppende dingen :+
Dat zijn inderdaad exact dezelfde als bij mij in de badkamer :D
pi_196765325
iemand hier al eens een vinyl vloer door carpet right laten leggen?
  maandag 21 december 2020 @ 19:20:23 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196866912
Heeft iemand hier ervaring met modulaire banken? Hoe vaak zet je die daadwerkelijk in een andere opstelling neer?
KuikenGuppy
pi_196874099
Ik heb 2 opstellingen, herfst/winter en lente/zomer. Ik wissel dus wel :Y

En in het vorige huis wisselde ik t loungedeel wel eens van links naar rechts.
pi_196874786
@MeisPluis

https://gewoonsfeervol.nl(...)industrieel-detroit/


[ Bericht 1% gewijzigd door Shigyn op 22-12-2020 04:03:29 (Verkeerde url) ]
pi_196876273
quote:
Dank je, ga ik ook even naar kijken! Deze vakantie willen we even beslissen wat we gaan doen.
pi_197169946
Ok, advies nodig :7



Dit is mijn woonkamer nu, let niet op het vloerkleed dat was een inzichtsfoutje _O- heb hetzelfde kleed liggen maar dan xxl voor in het nieuwe appartement.

In 't appartement komt min of meer dezelfde vloer (maar dan vinyl). En ikea gordijnen https://www.ikea.com/nl/n(...)paar-groen-80465458/

Nu wil ik een nieuw tv meubel. Nu wordt het sowieso een (zwarte) ikea bestå corpus. Maar ik twijfel over de deuren.

Selsviken Roodbruin
https://www.ikea.com/nl/n(...)-roodbruin-70444348/

Of massief eiken deuren van www.koakdesign.com

of... hebben jullie ideeën?

Het is een tijdelijke hut dus de vloer/gordijnen zijn budget/compromis opties.
pi_197171689
Geen eiken deuren in combi met je vloer en je tafeltjes
pi_197172128
Wat vinden jullie van een zwart plafond bij een hoge ruimte met genoeg lichtinval?

Ter illustratie:



En dan bv icm muren zoals hier:


(hoe krijg je zo'n betonlook wand?)

[ Bericht 20% gewijzigd door VacaLoca op 02-01-2021 14:16:17 ]
pi_197173086
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:01 schreef VacaLoca het volgende:
Wat vinden jullie van een zwart plafond bij een hoge ruimte met genoeg lichtinval?

Ter illustratie:

[ afbeelding ]

En dan bv icm muren zoals hier:
[ link | afbeelding ]

(hoe krijg je zo'n betonlook wand?)

Google eens op beton ciré
pi_197173116
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Geen eiken deuren in combi met je vloer en je tafeltjes
Hmm ja daar twijfel ik dus over. wordt misschien teveel eik. (heb ook een eiken/staal eettafel :P)

De besta wordt iig die van 40 cm hoog wat op pootjes van 10cm komt te staan. Maar twijfel ook nog of het losse pootjes worden of dat ik 1 'grote poot' maak die rondom plm 10 cm kleiner is dan de corpus, soort grote 'klos' zeg maar.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:47:14 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_197173440
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:01 schreef VacaLoca het volgende:
Wat vinden jullie van een zwart plafond bij een hoge ruimte met genoeg lichtinval?

Ter illustratie:

[ afbeelding ]

En dan bv icm muren zoals hier:
[ link | afbeelding ]

(hoe krijg je zo'n betonlook wand?)

Ik vind zwart gaaf, maar niet in een woonhuis. Ik denk dat je je erg snel beu bent, een grotgevoel. Voor in horeca vind ik het wel heel tof.
disclaimer
pi_197183443
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind zwart gaaf, maar niet in een woonhuis. Ik denk dat je je erg snel beu bent, een grotgevoel. Voor in horeca vind ik het wel heel tof.
Past wel in een bepaald type oude woningen. In binnensteden bijvoorbeeld, maar in een gemiddelde woning of appartement zou ik me er niet snel aan wagen.

En om die stijl vervolgens goed te “pakken” zou je de leidingen en bekabeling goed moeten verwerken op het plafond.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:45:30 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197220263
Gewoon om eens even wat meer ideetjes te krijgen en mogelijkheden te zien - wat zouden jullie doen o.b.v. deze plattegrond en het feit dat er een aanbouw komt, waarbij we weer een stuk bijkeuken willen (dus huidige aanbouwtje eraf, volledige breedte aanbouwen en daarbinnen een bijkeuken):

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:48:58 #159
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197220301
Ik zou de bijkeuken dan tegen de hal aan maken zodat je de volledige achterpui in je woonkamer en keuken hebt. Maar ik hang nooit de was buiten en kom ook niet via de bijkeuken naar binnen. Als dat wel je wens is zou ik hem zo lang en smal mogelijk maken om dezelfde reden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197220317
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:45 schreef Debsterr het volgende:
Gewoon om eens even wat meer ideetjes te krijgen en mogelijkheden te zien - wat zouden jullie doen o.b.v. deze plattegrond en het feit dat er een aanbouw komt, waarbij we weer een stuk bijkeuken willen (dus huidige aanbouwtje eraf, volledige breedte aanbouwen en daarbinnen een bijkeuken):

[ afbeelding ]
Waar gebruik je de bijkeuken voor? Voorraad of echt om je vuile laarzen van buiten neer te kunnen zetten?
Want als dat eerste zo is, zou ik liever de keuken en eethoek in de aanbouw hebben over de volle breedte, en niet zo'n hokje nog ernaast. Liever dat dan bij de hal (maar niet te diep, want dan krijg je bij je zithoek zo'n pijpelade-effect)
pi_197220318
Oh, wat SV dus zegt :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:55:20 #162
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197220368
We hebben een hondje die nogal vaak nogal goor is _O- dus een plek om haar goed uit te borstelen enzo, is erg gewenst. Daarnaast is er boven geen plek voor de wasmachine.

Wel slim om hem inderdaad meer naar binnen te brengen eventueel!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_197220649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 00:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]


Zelf zou ik nog een stap verder gaan en iets wat je als een nadeel ziet juist benadrukken: lichtere muren, donker plafond. Soms zie je dat mensen het plafond behangen; zelf ben ik niet zo weg van behang, maar het idee begrijp ik wel (je ligt op je rug en hebt iets te zien!).

[ [
Een laatste die ik het waard vind om te laten zien is deze slaapkamer met een heel lichte kleur op de muur en een toffe blikvanger. Dit is een subtiele manier om meer warmte in de slaapkamer te brengen door middel van geverfde muren:

[afbeelding ]
Die laatste foto is wel een handige oplossing om mijn kledingrekken te vervangen _O_
pi_197321267
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post in jaren geloof ik. Ik lees hier al een hele tijd mee en word erg blij met de goede inzichten van de fok-leden in dit draadje. Wij hebben onlangs een ander huis gekocht, 1 maart krijgen we de sleutel. Zoals meer mensen verhuizen we van stad naar dorpje. We hebben er erg veel zin in maar ik vind het moeilijk om een goede opstelling voor de meubels te verzinnen in de woonkamer. Het is een groot huis uit 1841, meer dan 300m2, maar oorspronkelijk 2 gebouwen (smederij en kruidenier) waardoor de kamers ietwat hokkerig zijn met verschillende hoogtes.

En toen drukte ik per ongeluk op verzenden, excuus. Geen ervaring zoals jullie merken . Ik probeer later een nieuw bericht te plaatsen, mét foto's van ons nieuwe huis. Moet ze blijkbaar eerst uploaden, dat wist ik niet.
Nutteloze post dus dit, sorry!

Poging bijvoegen foto's :
Voorkant huis


Achterkant huis


Plattegrond
https://cloud.funda.nl/valentina_media/133/848/129_2160.jpg

We maken 2 zithoeken, 1 voor de kinderen (5 stuks) en eentje voor ons. Natuurlijk mogen ze ook gewoon bij ons zitten maar 2 banken zijn geen overdreven luxe met meerdere hangende puberlijven op de bank denken we.
Ik puzzel alleen een beetje met de opstelling van de bank in de grote woonkamer. Ik zal later een schetsje maken van hoe ik nu van plan ben de banken en stoelen neer te zetten.

Ik blijf hier in ieder geval meekijken, heb al behoorlijk wat inspiratie opgedaan voor mijn moodboard waarvoor dank!

[ Bericht 22% gewijzigd door Jas-mijn op 10-01-2021 12:18:45 ]
pi_197321589
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:07 schreef Jas-mijn het volgende:
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post in jaren geloof ik. Ik lees hier al een hele tijd mee en word erg blij met de goede inzichten van de fok-leden in dit draadje. Wij hebben onlangs een ander huis gekocht, 1 maart krijgen we de sleutel. Zoals meer mensen verhuizen we van stad naar dorpje. We hebben er erg veel zin in maar ik vind het moeilijk om een goede opstelling voor de meubels te verzinnen in de woonkamer. Het is een groot huis uit 1841, meer dan 300m2, maar oorspronkelijk 2 gebouwen (smederij en kruidenier) waardoor de kamers ietwat hokkerig zijn met verschillende hoogtes.

En toen drukte ik per ongeluk op verzenden, excuus. Geen ervaring zoals jullie merken . Ik probeer later een nieuw bericht te plaatsen, mét foto's van ons nieuwe huis. Moet ze blijkbaar eerst uploaden, dat wist ik niet.
Nutteloze post dus dit, sorry!

Poging bijvoegen foto's :
Voorkant huis
[ afbeelding ]

Achterkant huis
[ afbeelding ]

Plattegrond
https://cloud.funda.nl/valentina_media/133/848/129_2160.jpg

We maken 2 zithoeken, 1 voor de kinderen (5 stuks) en eentje voor ons. Natuurlijk mogen ze ook gewoon bij ons zitten maar 2 banken zijn geen overdreven luxe met meerdere hangende puberlijven op de bank denken we.
Ik puzzel alleen een beetje met de opstelling van de bank in de grote woonkamer. Ik zal later een schetsje maken van hoe ik nu van plan ben de banken en stoelen neer te zetten.

Ik blijf hier in ieder geval meekijken, heb al behoorlijk wat inspiratie opgedaan voor mijn moodboard waarvoor dank!

Mooi huis hoor! 't Kwam me bekend voor, googelen leert me dat ik daar in mijn jeugd veel langs kwam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197323727
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:07 schreef Jas-mijn het volgende:
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post in jaren geloof ik. Ik lees hier al een hele tijd mee en word erg blij met de goede inzichten van de fok-leden in dit draadje. Wij hebben onlangs een ander huis gekocht, 1 maart krijgen we de sleutel. Zoals meer mensen verhuizen we van stad naar dorpje. We hebben er erg veel zin in maar ik vind het moeilijk om een goede opstelling voor de meubels te verzinnen in de woonkamer. Het is een groot huis uit 1841, meer dan 300m2, maar oorspronkelijk 2 gebouwen (smederij en kruidenier) waardoor de kamers ietwat hokkerig zijn met verschillende hoogtes.

En toen drukte ik per ongeluk op verzenden, excuus. Geen ervaring zoals jullie merken . Ik probeer later een nieuw bericht te plaatsen, mét foto's van ons nieuwe huis. Moet ze blijkbaar eerst uploaden, dat wist ik niet.
Nutteloze post dus dit, sorry!

Poging bijvoegen foto's :
Voorkant huis
[ afbeelding ]

Achterkant huis
[ afbeelding ]

Plattegrond
https://cloud.funda.nl/valentina_media/133/848/129_2160.jpg

We maken 2 zithoeken, 1 voor de kinderen (5 stuks) en eentje voor ons. Natuurlijk mogen ze ook gewoon bij ons zitten maar 2 banken zijn geen overdreven luxe met meerdere hangende puberlijven op de bank denken we.
Ik puzzel alleen een beetje met de opstelling van de bank in de grote woonkamer. Ik zal later een schetsje maken van hoe ik nu van plan ben de banken en stoelen neer te zetten.

Ik blijf hier in ieder geval meekijken, heb al behoorlijk wat inspiratie opgedaan voor mijn moodboard waarvoor dank!

Heel mooi huis! Ik vind zo'n scheidingsmuurtje met kromming een fraai detail.

Misschien kun je een plattegrond in Floorplanner aanmaken? Het is voor ons handiger meedenken als je foto's laat zien van de ruimte en het duidelijker hoe het licht valt, waar je naar binnen komt, wat de looproutes zijn en of er bepaalde bijzonderheden zijn waardoor een bank op een bepaalde plek niet goed staat. En de afmetingen van je meubels zijn niet onbelangrijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 10-01-2021 13:54:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197451095
Een hele tijd geleden heb ik hier advies gevraagd over gordijnen. Dit is het uiteindelijk geworden, we zijn er erg blij mee...




Dit voelt echt neet-level volwassen, nu....

Nog wel hele kale plek naast de bank, daar moet nog wat komen, ooit....
pi_197453384
Mooi!
pi_197453550
Wow, mooi hoor!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_197456721
Voor op de kamer van mijn kinderen zoek ik een boekenkast. Idee is dat deze kast uiteindelijk ook ergens anders in huis een leuke plaats kan krijgen (dan niet meer perse als boekenkast). Geen Billy/Kallax. Ik weet even niet waar te beginnen. Budget rond 300 euro. Tips?
Met een meidenkwartet
pi_197459300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:35 schreef Cathmar het volgende:
Voor op de kamer van mijn kinderen zoek ik een boekenkast. Idee is dat deze kast uiteindelijk ook ergens anders in huis een leuke plaats kan krijgen (dan niet meer perse als boekenkast). Geen Billy/Kallax. Ik weet even niet waar te beginnen. Budget rond 300 euro. Tips?
Waar zou je de kast dan later voor willen gebruiken? Dat is niet onbelangrijk. Een boekenkast kan namelijk vrij ondiep zijn, maar voor een ander doeleinde kan dat onwenselijk zijn.

Wil je helemaal niks van Ikea of gewoon niet een van de kasten die iedereen heeft? De Ikea heeft bijvoorbeeld ook:





En nog een hoop prima stellingkasten die je met steunen als boekenkast kunt gebruiken. Wij hadden deze kast bijvoorbeeld vroeger in ons kantoor staan en nu staat-ie in de kamer van onze dochter en fungeert-ie deels als boekenkast:



Wil je echt niks van de Ikea, dan is het eerste waar menigeen aan zou denken bij een boekenkast Lundia. Driehonderd euro is dan waarschijnlijk niet genoeg, maar je kunt ook op Marktplaats kijken. In niet-coronatijden zou ik zeggen: ga naar een meubeboulevard. Nu werkt dat niet. Ik kijk online bij websites als Fonq, Made.com, Bijenkorf, Wehkamp, H&M. Houd je van retro, dan kun je ook op websites met vintage meubelen kijken.

Voor 300 euro heb je bijvoorbeeld deze kasten bij Made.com:







Ook wel geinig: een uitschuifbare kast:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197464830
Dank Claudia. Dat is even het begin wat ik nodig heb. Mooie kast heeft jullie dochter nu op haar kamer! Ik zoek even op mijn gemak verder, ook nog bij Ikea maar dan bij de stelling series.
Woon nu in een huurhuis. We gaan een nieuw huis kopen, maar dat hebben we nog niet gevonden. Dus het is totaal niet in te schatten wat waar komt te staan. Maar het boekenprobleem moet wel nu opgelost worden.
Met een meidenkwartet
pi_197465086
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:42 schreef Cathmar het volgende:
Dank Claudia. Dat is even het begin wat ik nodig heb. Mooie kast heeft jullie dochter nu op haar kamer! Ik zoek even op mijn gemak verder, ook nog bij Ikea maar dan bij de stelling series.
Woon nu in een huurhuis. We gaan een nieuw huis kopen, maar dat hebben we nog niet gevonden. Dus het is totaal niet in te schatten wat waar komt te staan. Maar het boekenprobleem moet wel nu opgelost worden.
Dan zou ik haast toch voor een Billy of zo gaan. Die kan je altijd kwijt op een zonder/kelder/schuur.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 januari 2021 @ 15:16:23 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197465709
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dan zou ik haast toch voor een Billy of zo gaan. Die kan je altijd kwijt op een zonder/kelder/schuur.
Dit, behalve dat ik voor Besta zou gaan, die heeft wat meer opties wat mij betreft.
Sterker nog: ik heb 2 Besta elementen gekocht toen we hier gingen wonen om in de berging te zetten :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197466882
verkeerde topic

[ Bericht 88% gewijzigd door ChildoftheStars op 17-01-2021 16:01:32 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197466978
Jullie hebben gelijk.
Vooralsnog is het huizen aanbod echt om te huilen. In zes maanden kijken maar twee huizen die ik een beetje interessant vond. Dus het kan nog wel even duren.
Besta it is.
Met een meidenkwartet
  zondag 17 januari 2021 @ 16:06:01 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197467186
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:58 schreef Cathmar het volgende:
Jullie hebben gelijk.
Vooralsnog is het huizen aanbod echt om te huilen. In zes maanden kijken maar twee huizen die ik een beetje interessant vond. Dus het kan nog wel even duren.
Besta it is.
Welke regio en wat zoek je? We kunnen best helpen zoeken natuurlijk *O*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 16:21:17 #178
5428 crew  miss_sly
pi_197467663
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welke regio en wat zoek je? We kunnen best helpen zoeken natuurlijk *O*
Wat zij zegt *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 januari 2021 @ 20:42:42 #179
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_197474202
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2020 17:11 schreef Anne het volgende:
Ik zie hier altijd zoveel mooie dingen voorbij komen.
Daarom wil ik nu ook graag jullie hulp inschakelen om te zien waar jullie zoal mee komen, want ik ben even inspiratieloos en er is hier nog een lege muur die wat leuks verdient!

Het gaat om de volgende muur:

[ afbeelding ]

Vanuit een iets andere hoek:

[ afbeelding ]

Om jullie dan een indruk te geven van mijn interieur, een foto vanuit de betreffende muur geschoten:

[ afbeelding ]

Ik dacht zelf aan okergeel/mosterd of terracotta/cognac, maar dat vindt mijn vriend niks.
En bij nader inzien, vind ik het ook ietwat saai ogen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn vriend dacht aan een bakstenen muur en dan het liefst een beetje verweerd. En dat heeft op zich wel wat, vind ik:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar jullie hebben vast nķg betere ideeën :Y) ?!
Ik kom deze draad, vandaag voor het eerst tegen en ik vraag me af of hier al iets aan gedaan is?
Heeft er al iemand aan gedacht om te muren te laten zoals ze zijn maar juist de beide deuren aan te kleden met een kleur of poster met motief of afbeelding?
Qua vlakverdeling op de totale muur lijkt mij dit een betere keuze. Ik weet alleen zo snel niet wát er op zou moeten.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_197474275
Heeft iemand serieus al wat bij Made.com gehaald? Ik vind dat altijd zo louche/aliexpress over komen :@
pi_197474524
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:45 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft iemand serieus al wat bij Made.com gehaald? Ik vind dat altijd zo louche/aliexpress over komen :@
Ik heb er lampen gekocht en die waren prima. De levertijd was alleen enorm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197497981
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:45 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft iemand serieus al wat bij Made.com gehaald? Ik vind dat altijd zo louche/aliexpress over komen :@
Drie keer iets besteld. Kleinere dingen (tafellamp en klok) waren er binnen een week. Grotere dingen (wasrek en staande lamp) hadden een lange levertijd van 2 maanden.

Heb op Ali gekeken of het niet stiekem Chinees spul was, maar heb niks soortgelijks gevonden ;)
pi_197499384
En ze hebben gewoon showrooms in Nederland, hč? Ik heb overwogen er een bank te kopen. Dat is niet doorgegaan omdat ik vanwege corona niet naar een showroom kon. Ik heb er wel stalen van stoffen besteld en die vond ik fraai.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197499587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
En ze hebben gewoon showrooms in Nederland, hč? Ik heb overwogen er een bank te kopen. Dat is niet doorgegaan omdat ik vanwege corona niet naar een showroom kon. Ik heb er wel stalen van stoffen besteld en die vond ik fraai.
Ah! dat wist ik niet :)
  maandag 29 maart 2021 @ 10:46:18 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198747509
Ik kan wel wat advies gebruiken voor onze slaapkamer.

Dit is van nu (oude foto maar behalve een nachtkastje dat vervangen wordt is er niks veranderd)



En we hebben deze boxspring gekocht incl bijpassende nachtkastjes.



In deze stof/kleur:




We twijfelen heel erg of we de grijze muur zullen schilderen. Wat denken jullie?

Ook kan de mint lamp niet meer natuurlijk. Iemand een leuke tip ter vervanging?
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 maart 2021 @ 10:49:49 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198747563
Misschien de lamp overspuiten in de kleur van het bed? Of wil je graag wat nieuws?
KuikenGuppy
  maandag 29 maart 2021 @ 10:57:52 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198747660
Hoe is die stof tegen de huidige kleur op de muur? Want als ik zo jullie plaatje zie en dat van het bed dan lijkt er niet heel veel verschil tussen te zitten, en dus zou het prima kunnen.
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:49 schreef Burdie het volgende:
Misschien de lamp overspuiten in de kleur van het bed? Of wil je graag wat nieuws?
En dit idd, wellicht helemaal, dus ook de binnenkant, maar een contrastkleur zou ook kunnen, zoals de sprei die op het showroombed ligt bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 maart 2021 @ 10:59:27 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198747677
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:46 schreef laziness het volgende:
Ik kan wel wat advies gebruiken voor onze slaapkamer.

Dit is van nu (oude foto maar behalve een nachtkastje dat vervangen wordt is er niks veranderd)

[ link | afbeelding ]

En we hebben deze boxspring gekocht incl bijpassende nachtkastjes.

[ link | afbeelding ]

In deze stof/kleur:

[ link | afbeelding ]


We twijfelen heel erg of we de grijze muur zullen schilderen. Wat denken jullie?

Ook kan de mint lamp niet meer natuurlijk. Iemand een leuke tip ter vervanging?
Wat een toffe veranderingen O+ O+

Absoluut muur schilderen. Is zo gebeurd en geeft zoveel voldoening.

Lamp, rookglas of ribbelglas met filamentlamp erin? Jaren 50/60 stijl?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 maart 2021 @ 11:01:09 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198747694
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:45 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft iemand serieus al wat bij Made.com gehaald? Ik vind dat altijd zo louche/aliexpress over komen :@
Ik heb toevallig gisteren de recensies zitten lezen en die stemmen me niet vrolijk, sterker nog; naar aanleiding daarvan ben ik zelfs online bij LeenBagger gaan kijken of ik wat zag dat me beviel en dat is echt niets voor mij, maar als het toch kwalitatief tegenvallend is dan heb ik net zo lief dat ik op voorhand weet dat ik er niet veel van hoef te verwachten.

Maar goed, een prijs-kwaliteit verhouding zoals bij Ikea kom je toch weinig tegen, en ja, de goedkoopste variant bij Ikea is ook vaak net niet, maar juist hun duurdere spullen zijn kwalitatief over het algemeen beduidend beter dan in dezelfde prijsklasse elders.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 maart 2021 @ 11:16:18 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198747888
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
Hoe is die stof tegen de huidige kleur op de muur? Want als ik zo jullie plaatje zie en dat van het bed dan lijkt er niet heel veel verschil tussen te zitten, en dus zou het prima kunnen.
[..]

En dit idd, wellicht helemaal, dus ook de binnenkant, maar een contrastkleur zou ook kunnen, zoals de sprei die op het showroombed ligt bijvoorbeeld.
Het plaatje is lichter en lijkt niet puur grijs, al verschilt dat per beeldscherm ;)

Ik wil graag wat nieuws qua lamp geloof ik. In de huidige kleurstelling past de oude dan wel in de werkkamer.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 29-03-2021 11:25:25 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 maart 2021 @ 11:18:42 #191
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198747922
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat een toffe veranderingen O+ O+

Absoluut muur schilderen. Is zo gebeurd en geeft zoveel voldoening.

Lamp, rookglas of ribbelglas met filamentlamp erin? Jaren 50/60 stijl?
Er staat nog een pax kast die het schilderen bemoeilijkt. Als we 'm leeghalen twijfelt mijn man nog of we 'm zo verschoven krijgen.
Ik weet ook niet zo goed welke kleur we dan zullen doen.
Ik heb geen staaltje van de stof en die was in de winkel groeniger dan op het beeldscherm :P
Het lijkt nu alsof het showroom model dezelfde kleur heeft maar dat is dus niet zo. Het is ook een andere stof.

Je lamp suggesties ga ik eens door google gooien, thanks ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_198747930
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb toevallig gisteren de recensies zitten lezen en die stemmen me niet vrolijk, sterker nog; naar aanleiding daarvan ben ik zelfs online bij LeenBagger gaan kijken of ik wat zag dat me beviel en dat is echt niets voor mij, maar als het toch kwalitatief tegenvallend is dan heb ik net zo lief dat ik op voorhand weet dat ik er niet veel van hoef te verwachten.

Maar goed, een prijs-kwaliteit verhouding zoals bij Ikea kom je toch weinig tegen, en ja, de goedkoopste variant bij Ikea is ook vaak net niet, maar juist hun duurdere spullen zijn kwalitatief over het algemeen beduidend beter dan in dezelfde prijsklasse elders.
Ik heb vorig jaar tuinmeubelen bij de Leen Bakker besteld en ben erg tevreden over de kwaliteit (zeker in verhouding tot de prijs). Dit als side note ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:00:50 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198748554
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Het plaatje is lichter en lijkt niet puur grijs, al verschilt dat per beeldscherm ;)

Ik wil graag wat nieuws qua lamp geloof ik. In de huidige kleurstelling past de oude dan wel in de werkkamer.
Dan zou ik het bed afwachten, vervolgens een lamp kiezen die je mooi vindt en dan een muurkleur kiezen die je bevalt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 maart 2021 @ 12:12:16 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198748707
Ik heb overigens wat wilde combinaties bij elkaar gezocht voor in ons huis....

De keuken wordt wit, met zandkleurige zijpanelen en een zandkleurige plint en de vloer wordt Jura gelb gezoet, de muren die overblijven (best wel wat m˛) worden F&B Calluna 270, de kozijnen zijn ral 9010, de plafonds, kastdeur en plinten worden dat ook.

Vloer:


De wanden (net andersom dan het laatste plaatje dus):
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 maart 2021 @ 12:23:59 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198748850
De woonkamer krijgt een PVC-vloer van het merk Amtico, de kleur Merbau en het patroon Castel Weave, de woonkamer heeft 6 wanden (L-vorm) en 4 van de 6 wanden worden geverfd in F&B Great White 2006, de overige 2 wanden worden behangen met Eijffinger Lexington 348667.
Kozijnen, plafond, deuren en plinten wederom in ral 9010.

Vloer:


Wanden, behang en verf:


In de woonkamer zit een opening (188 breed) naar de keuken en die wand is een van de wanden waar het behang op komt, de andere te behangen wand is de naastgelegen wand waar de deur naar de hal in zit.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198749012
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou ik het bed afwachten, vervolgens een lamp kiezen die je mooi vindt en dan een muurkleur kiezen die je bevalt.
Ja, dit. Het nieuwe bed heeft veel meer stijl, daar mag de rest op aangepast :Y En een vers kleurtje op de muren is altijd tof!
  Vis een optie? dinsdag 27 april 2021 @ 00:40:42 #197
70532 loveli
N
pi_199173363
Zijn er floorplanners waar je een bouwtekening kunt scannen? Ik wil wat mogelijkheden bekijken van een scheve kamer waarvan ik een plattegrond heb, die inscannen zou een stuk makkelijker zijn dan uitrekenen hoeveel graden de hoeken van de kamer zijn.
crap in = crap out
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:09:44 #198
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_199174959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:40 schreef loveli het volgende:
Zijn er floorplanners waar je een bouwtekening kunt scannen? Ik wil wat mogelijkheden bekijken van een scheve kamer waarvan ik een plattegrond heb, die inscannen zou een stuk makkelijker zijn dan uitrekenen hoeveel graden de hoeken van de kamer zijn
Inscannen niet maar je kunt een tekening wel als onderlegger gebruiken en dan de wanden overtekenen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:21:08 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_199175045
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:40 schreef loveli het volgende:
Zijn er floorplanners waar je een bouwtekening kunt scannen? Ik wil wat mogelijkheden bekijken van een scheve kamer waarvan ik een plattegrond heb, die inscannen zou een stuk makkelijker zijn dan uitrekenen hoeveel graden de hoeken van de kamer zijn.
Als je de lengtes van de muren weet hoef je toch geen graden uit te tekenen?
disclaimer
pi_199175316
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb toevallig gisteren de recensies zitten lezen en die stemmen me niet vrolijk, sterker nog; naar aanleiding daarvan ben ik zelfs online bij LeenBagger gaan kijken of ik wat zag dat me beviel en dat is echt niets voor mij, maar als het toch kwalitatief tegenvallend is dan heb ik net zo lief dat ik op voorhand weet dat ik er niet veel van hoef te verwachten.

Maar goed, een prijs-kwaliteit verhouding zoals bij Ikea kom je toch weinig tegen, en ja, de goedkoopste variant bij Ikea is ook vaak net niet, maar juist hun duurdere spullen zijn kwalitatief over het algemeen beduidend beter dan in dezelfde prijsklasse elders.
Ik heb meerdere lampen van Made.com en die zijn allemaal prima. Alleen de bezorgtijd was enorm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199175391
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:46 schreef laziness het volgende:
Ik kan wel wat advies gebruiken voor onze slaapkamer.

Dit is van nu (oude foto maar behalve een nachtkastje dat vervangen wordt is er niks veranderd)

[ link | afbeelding ]

En we hebben deze boxspring gekocht incl bijpassende nachtkastjes.

[ link | afbeelding ]

In deze stof/kleur:

[ link | afbeelding ]

We twijfelen heel erg of we de grijze muur zullen schilderen. Wat denken jullie?

Ook kan de mint lamp niet meer natuurlijk. Iemand een leuke tip ter vervanging?
Waarom kan die lamp echt niet meer?

Ik zou investeren in ander beddengoed, lampen op de nachtkastjes (of tegen de muur) en een vloerkleed.

Verder zou je kunnen pikken van je voorbeeldplaatje: een kastje aan de muur, de prenten wat losser ophangen. Zelfs de muurkleur zou je over kunnen nemen.

En als je nog verder wilt gaan, kun je de witte muren ook verven (eventueel in een lichtere tint dan je hoofdeinde-muur) en stemmigere gordijnen nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:02:26 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199177242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb meerdere lampen van Made.com en die zijn allemaal prima. Alleen de bezorgtijd was enorm.
De recenties die ik had gelezen gingen primair over de meubels, maar het is wel goed te weten dat het met de lampen wel goed zit, als je geen haast hebt.

Ik heb voor beneden overigens een aantal Lightswings gekocht, helemaal wild gedaan door een aantal koperkleurige te nemen: de twin, voor boven het kookeiland, de eettafel en de salontafel, de single zijn alledrie Ral 9010, aan de zijkanten van het kookeiland, en richting mijn omahoekje.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? dinsdag 27 april 2021 @ 22:17:33 #203
70532 loveli
N
pi_199185893
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:09 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Inscannen niet maar je kunt een tekening wel als onderlegger gebruiken en dan de wanden overtekenen.
Tx, dat scheelt een hoop.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je de lengtes van de muren weet hoef je toch geen graden uit te tekenen?
Ik weet de maten van de muren wel, maar niet hoeveel cm de voorgevel ten opzichte van de achtergevel "verschoven" is. Zonder scan of opgemeten hoek krijg ik dat niet getekend.
crap in = crap out
  dinsdag 27 april 2021 @ 22:28:40 #204
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_199186098
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Tx, dat scheelt een hoop.
[..]

Ik weet de maten van de muren wel, maar niet hoeveel cm de voorgevel ten opzichte van de achtergevel "verschoven" is. Zonder scan of opgemeten hoek krijg ik dat niet getekend.
Je kunt de bouwtekening implementeren en de wanden hierop tekenen in floorplanner
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_199244550
Is er een behangoloog in de gelederen die dit behang kan thuisbrengen?:



De rest van het huis/zen is ook de moeite waard qua stijl trouwens.
Voor mijn hal wil ik graag een barok/ornament/damast behang en dit is de perfecte combinatie van kleur en patroon. Met dit soort behang is het snel hit or miss en zit je met een Xenos-sfeertje i.p.v. luxe.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:16:03 #206
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_199262972
Ik liep laatst tegen een leuke deco aan waarvan ik voor het eerst warm liep. Een LP lijst waarin je je eigen favo platen op kan hangen. Niet zo'n strakke woonkamer als de rest hier :@


Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_199298533
Hier dankzij een collega eindelijk enige moed gekregen om een muur of muren in de woonkamer een kleurtje te geven. Tevergeefs helaas, want manlief is faliekant tegen ;( .

Hij is stellig van mening dat een kleur op de muur de woonkamer optisch kleiner maakt en hij wil dus de muren absoluut wit houden. Ook verwijst hij naar het huis van de buren, die wel kleur hebben op de muur en waar de woonkamer inderdaad wel kleiner oogt. Ik denk dat het komt, omdat zij zwart en heel donkerpaars op de muren hebben en eigenlijk teveel meubels hebben staan.

We hebben een splitlevel woning, waarbij de muren dus iets meer als 3 meter hoog zijn en richting de tuin is een grote glazen schuifpui en ramen van 3 meter hoog, dus heel veel licht.
Ik denk dat een kleurtje op de muur meer sfeer kan brengen ipv het "kille" wit van nu.
Daar komt bij dat de nieuwe kasten, die we op het oog hebben, ook deels wit zijn, dus dan lijkt het mij juist mooier als de muur erachter een kleurtje heeft ipv van wit tegen wit.

Iemand nog argumenten om hem te overtuigen O-) ?
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:46:42 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199298792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier dankzij een collega eindelijk enige moed gekregen om een muur of muren in de woonkamer een kleurtje te geven. Tevergeefs helaas, want manlief is faliekant tegen ;( .

Hij is stellig van mening dat een kleur op de muur de woonkamer optisch kleiner maakt en hij wil dus de muren absoluut wit houden. Ook verwijst hij naar het huis van de buren, die wel kleur hebben op de muur en waar de woonkamer inderdaad wel kleiner oogt. Ik denk dat het komt, omdat zij zwart en heel donkerpaars op de muren hebben en eigenlijk teveel meubels hebben staan.

We hebben een splitlevel woning, waarbij de muren dus iets meer als 3 meter hoog zijn en richting de tuin is een grote glazen schuifpui en ramen van 3 meter hoog, dus heel veel licht.
Ik denk dat een kleurtje op de muur meer sfeer kan brengen ipv het "kille" wit van nu.
Daar komt bij dat de nieuwe kasten, die we op het oog hebben, ook deels wit zijn, dus dan lijkt het mij juist mooier als de muur erachter een kleurtje heeft ipv van wit tegen wit.

Iemand nog argumenten om hem te overtuigen O-) ?
Joh, als het echt tegenvalt, wit je het toch weer? Zonder proberen weet je het nooit zeker.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Vis een optie? donderdag 6 mei 2021 @ 09:50:38 #209
70532 loveli
N
pi_199298850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog argumenten om hem te overtuigen O-) ?
Is er niet iets te bedenken waar jullie allebei blij van worden, zoals (ik noem maar iets) een verwijderbaar paneel/poster/wanddoek aan de muur? Verven is vrij permanent, als het hem niet bevalt wil je er ook niet dat hij er elke ochtend tegenaan kijkt en ervan baalt.

Wat kan helpen is wat kleuren fotoshoppen om indruk te krijgen hoe het eruit ziet.

Zelf ben ik van de witte (subtiel zijdeglans, dus reflecteert kleuren in de ruimte) muren en geef kleur/sfeer met gordijnen/bank/verwijderbare dingen, denk er een beetje hetzelfde over als je man.
crap in = crap out
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:19 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_199298996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier dankzij een collega eindelijk enige moed gekregen om een muur of muren in de woonkamer een kleurtje te geven. Tevergeefs helaas, want manlief is faliekant tegen ;( .

Hij is stellig van mening dat een kleur op de muur de woonkamer optisch kleiner maakt en hij wil dus de muren absoluut wit houden. Ook verwijst hij naar het huis van de buren, die wel kleur hebben op de muur en waar de woonkamer inderdaad wel kleiner oogt. Ik denk dat het komt, omdat zij zwart en heel donkerpaars op de muren hebben en eigenlijk teveel meubels hebben staan.

We hebben een splitlevel woning, waarbij de muren dus iets meer als 3 meter hoog zijn en richting de tuin is een grote glazen schuifpui en ramen van 3 meter hoog, dus heel veel licht.
Ik denk dat een kleurtje op de muur meer sfeer kan brengen ipv het "kille" wit van nu.
Daar komt bij dat de nieuwe kasten, die we op het oog hebben, ook deels wit zijn, dus dan lijkt het mij juist mooier als de muur erachter een kleurtje heeft ipv van wit tegen wit.

Iemand nog argumenten om hem te overtuigen O-) ?
Mijn allerbeste argument is altijd geweest dat een kamer met gekleurde muren VEEL minder rommelig oogt dan een kamer met witte muren. Tegen wit vormt bijna alles een sterk contrast, dus elk meubelstuk, elk rommeltje, stuk speelgoed, accessoire, noem het maar op, alles "popt" op wit. En daardoor oogt een kamer met alleen witte muren, tenzij je voornamelijk witte meubels hebt en altijd alles opgeruimd achter deuren hebt, bijna altijd rommelig.
Ik weet dat jullie een kind hebben: kinderhandjes op witte muren zijn een verschrikking. Een tintje zorgt er voor dat de muren al veel vuiler moeten zijn dan witte muren voor het vies gaat ogen.
Moet ik nog even doorgaan?

Kleur op de muur O+
disclaimer
pi_199299055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn allerbeste argument is altijd geweest dat een kamer met gekleurde muren VEEL minder rommelig oogt dan een kamer met witte muren. Tegen wit vormt bijna alles een sterk contrast, dus elk meubelstuk, elk rommeltje, stuk speelgoed, accessoire, noem het maar op, alles "popt" op wit. En daardoor oogt een kamer met alleen witte muren, tenzij je voornamelijk witte meubels hebt en altijd alles opgeruimd achter deuren hebt, bijna altijd rommelig.
Ik weet dat jullie een kind hebben: kinderhandjes op witte muren zijn een verschrikking. Een tintje zorgt er voor dat de muren al veel vuiler moeten zijn dan witte muren voor het vies gaat ogen.
Moet ik nog even doorgaan?

Kleur op de muur O+
Dit. Kleur creëert rust, zeker als je het ook af en toe wat verder door durft te trekken over meerdere muren.
Installeer The Sims ( of Sketchup) , bouw je kamer na en zie het effect wat kleuren doen. (Serieuze tip eigenlijk wel. Maak het zichtbaar)

De enige muren die wit zijn in mijn huis, zijn de muren van de wc en badkamer. (Omdat we die ooit eens zouden aanpakken, niet omdat ik het zo mooi vind). De rest allemaal gekleurd. Veel complimenten gekregen over de eenheid en de rust, ondanks dat ons huis echt wel vol staat en er qua voorwerpen enorm veel gebeurt.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:13:06 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_199299096
Ik heb vorige week mijn hele witte hal groen geverfd inclusief plafond. Echt geweldig wat het met de ruimte deed O+



disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:36 #213
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199299247
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik heb vorige week mijn hele witte hal groen geverfd inclusief plafond. Echt geweldig wat het met de ruimte deed O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik kom bij jou wonen goed O+ O+ O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:29:11 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_199299256
quote:
17s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik kom bij jou wonen goed O+ O+ O+
in de hal of wat?
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:29:35 #215
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199299263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:29 schreef SQ het volgende:

[..]

in de hal of wat?
Yup. Slaapzakje mee, komt helemaal goed.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:37:20 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_199299340
Oh en volslagen oneens met de stelling dat verf zo permanent is. Gordijnen en meubels zijn veel permanenter. Stukken duurder om te vervangen ook.

Mijn man was ook zo, tolstoi. Ik ben in ons vorige huis begonnen met 1 muur in zo'n braaf early dew tintje. Inmiddels heb ik het meest hysterische bloemenbehang mogelijk in mijn woonkamer, tegenover een petrolkleurige wand van 10 meter, en een blauw plafond in mijn slaapkamer. Gewoon doen, dan is ie zo om 8-)
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:38:34 #217
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199299349
Ik ben zo blij dat de mijnese juist pro kleur is O+ roze slaapkamer O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:39:58 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_199299359
quote:
17s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:38 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben zo blij dat de mijnese juist pro kleur is O+ roze slaapkamer O+
Ja maar de jouwe is ook een kunstenaar, die moet je misschien juist een beetje remmen soms _O-
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:41:10 #219
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199299373
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar de jouwe is ook een kunstenaar, die moet je misschien juist een beetje remmen soms _O-
True, die wil soms allerlei dingen bouwen waarvan ik denk nooouuuu... zoals een verhoogd zitgedeelte in de woonkamer. Hoeft niet.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199299423
quote:
17s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]

True, die wil soms allerlei dingen bouwen waarvan ik denk nooouuuu... zoals een verhoogd zitgedeelte in de woonkamer. Hoeft niet.
Zitkuil is veel knusser :+
pi_199299567
Kleur O+ Ik heb het destijds zichtbaar gemaakt met zo’n feauture op een site van een verfmerk waar je foto’s van je ruimte kon uploaden, volgens mij was het deze https://www.visualizecolo(...)268328968.1620291431
  Vis een optie? donderdag 6 mei 2021 @ 11:29:11 #222
70532 loveli
N
pi_199299912
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:37 schreef SQ het volgende:
Oh en volslagen oneens met de stelling dat verf zo permanent is. Gordijnen en meubels zijn veel permanenter. Stukken duurder om te vervangen ook.
Beetje last van tunnelvisie naar mijn eigen situatie. Mijn bank heb ik intussen 3 keer opnieuw bekleed en 4 zit in de planning, gordijnen zitten weer in de planning. Muren heb ik alleen toen ik erin trok gedaan en die blijven zo, ben er ook nog steeds blij mee.
quote:
Gewoon doen, dan is ie zo om 8-)
Ik zou een schop naar R&P nodig hebben als het zonder overleg opeens gedaan was. Tolstoi mag inschatten hoe dat bij haar thuis valt :P
crap in = crap out
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:36:02 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_199300016
Uiteraard mag ze dat zelf inschatten, maar dan nog, zo'n muur is in een weekend weer wit als het je niet bevalt. En de kosten zijn echt nog steeds veel lager dan nieuwe bekledingen etc ;)
disclaimer
  Vis een optie? donderdag 6 mei 2021 @ 11:50:32 #224
70532 loveli
N
pi_199300167
Ach ja, ik haat verven (en het gedoe dat erbij komt) en ga met leer van +/- 400 euro m'n bank bekleden, dat vind ik wel leuk. Ieder z'n ding.
crap in = crap out
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:54:30 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_199300217
Zeker. Ik probeer ook vooral om even in de richting van tolstois vraag mee te denken, voor de rest is het vooral waar iedereen zich zelf prettig bij voelt ;)
disclaimer
pi_199301954
Thanks voor alle input. Gewoon doen zal niet gaan, want ik heb wel zijn hulp nodig bij muren van 3 meter hoog en mijn hoogtevrees als ik al 3 treetjes op een ladder sta.
Zonder overleg met evt. hulp van buitenaf zou mij ook een schop naar R&P opleveren :P

Ik probeer het dit weekend nog wel een keer ter sprake te brengen.

@SQ, ik weet van je behang en je mooie petrolmuur, prachtig. Heb je verbouw topic met bewondering gevolgd.

Ook dank voor de tips voor The Sims en Sketchup. De woonkamer heb ik tijden geleden al in Floorplanner gezet, maar het lukt me op één of andere manier niet om een kleur op de muur te krijgen. Iemand daar nog tips voor :+ ? Inmiddels gelukt :+ Soms is iets heel simpel, maar zie je het toch niet :P

[ Bericht 13% gewijzigd door TolstoiFan op 06-05-2021 14:32:40 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:32:49 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_199302027
Ja is heel makkelijk, maar niet om zo even uit te leggen op een forum :') ;(
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:33:28 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_199302035
Oh je hebt t al :D
disclaimer
pi_199302042
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:32 schreef SQ het volgende:
Ja is heel makkelijk, maar niet om zo even uit te leggen op een forum :') ;(
Is inderdaad heel makkelijk :D De buitenmuren hebben in ieder geval ook mooi kleurtje :7

Edit: net wat kleurtjes geprobeerd, ziet er echt zoveel beter uit O+

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 06-05-2021 15:13:28 ]
pi_199302653
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:34 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Is inderdaad heel makkelijk :D De buitenmuren hebben in ieder geval ook mooi kleurtje :7

Edit: net wat kleurtjes geprobeerd, ziet er echt zoveel beter uit O+
Zo'n kleur app heb ik ook gebruikt toen ik mezelf eindelijk had overgehaald dat ik een kleur wilde.
Ik kan alleen zelf niet schilderen dus daarvoor moest ik vrienden inschakelen. Het was maar één muur, al bijna 2 jaar geleden gedaan en ik kijk er nog iedere dag met zoveel plezier naar.
De "schilders" zouden wel meteen overgeschilderd hebben als ik het afschuwelijk vond, dat had ik wel gevraagd ;)
Dat behang van SQ (en ook van anderen) vind ik erg gaaf maar ik heb geen muur waar ik dat op zou willen. En met 2 katten in huis wil ik niet dat de behangen muur in het zicht is (kattennagels en behang brrr)
We have far more in common than that which devides us..
pi_199309001
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Thanks voor alle input. Gewoon doen zal niet gaan, want ik heb wel zijn hulp nodig bij muren van 3 meter hoog en mijn hoogtevrees als ik al 3 treetjes op een ladder sta.

Tip: telescoopsteel. Dan hoeft hij alleen de randjes nog te doen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:49:15 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199311575
Wij kregen gisteren bericht dat de petrol kleur voor het bed niet meer leverbaar is. Dus nu moeten we morgen opeens een nieuwe kleur uitzoeken in de winkel }:| -O-

Dit was dus wat we eigenlijk hadden gekozen.


Ik ging dus op zoek naar plaatjes van de andere kleuren die ze beschikbaar hebben. Het meeste vind ik te saai/neutraal geloof ik.

Groen is een optie.




Maar ik denk ook al even na over behang op de muur en kwam dit plaatje tegen. Is groen daarbij niet te heftig?

Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:58:14 #233
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_199311690
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:49 schreef laziness het volgende:
Wij kregen gisteren bericht dat de petrol kleur voor het bed niet meer leverbaar is. Dus nu moeten we morgen opeens een nieuwe kleur uitzoeken in de winkel }:| -O-

Dit was dus wat we eigenlijk hadden gekozen.
[ link | afbeelding ]

Ik ging dus op zoek naar plaatjes van de andere kleuren die ze beschikbaar hebben. Het meeste vind ik te saai/neutraal geloof ik.

Groen is een optie.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Maar ik denk ook al even na over behang op de muur en kwam dit plaatje tegen. Is groen daarbij niet te heftig?

[ link | afbeelding ]
De onderste met dat behang lijkt me wel erg gaaf! De bovenste groen vind ik (geen idee of ik het goed omschrijf) kunstmatig groen, terwijl de onderste natuurlijk groen is.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:59:46 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_199311716
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De onderste met dat behang lijkt me wel erg gaaf! De bovenste groen vind ik (geen idee of ik het goed omschrijf) kunstmatig groen, terwijl de onderste natuurlijk groen is.
Da's de lichtval ;)

Lazi, met dat behang kan een donkergroen prima, maar ik denk wel dat het dan echt goed donker moet zijn.
Wel balen dat die mooie petrolkleur er niet meer is!
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:05:03 #235
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_199311793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's de lichtval ;)

Lazi, met dat behang kan een donkergroen prima, maar ik denk wel dat het dan echt goed donker moet zijn.
Wel balen dat die mooie petrolkleur er niet meer is!
Zou dat echt dezelfde kleur groen zijn? De onderste zou ik zo kopen vanaf het plaatje, maar de bovenste niet.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:05:40 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199311802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De onderste met dat behang lijkt me wel erg gaaf! De bovenste groen vind ik (geen idee of ik het goed omschrijf) kunstmatig groen, terwijl de onderste natuurlijk groen is.
Is dezelfde kleur en hetzelfde bed alleen qua licht heel anders overgebracht.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:07:18 #237
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_199311816
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Is dezelfde kleur en hetzelfde bed alleen qua licht heel anders overgebracht.
Da's echt een enorm verschil dan, dat haalde ik er niet uit. :o
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:07:26 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199311818
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's de lichtval ;)

Lazi, met dat behang kan een donkergroen prima, maar ik denk wel dat het dan echt goed donker moet zijn.
Wel balen dat die mooie petrolkleur er niet meer is!
De plaatjes die ik plaatste is de enige echt donkergroen die ze hebben. 29 oh nee nu 28 }:| kleuren maar het meeste is saai.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:09:43 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199311854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da's echt een enorm verschil dan, dat haalde ik er niet uit. :o
Zie dit linkje voor allerlei foto’s van die kleur.
https://www.swisssense.nl/boxspring-lifestyle-basil

Het is best moeilijk vind ik omdat het licht het zo wisselend doet lijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:09:43 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_199311855
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:07 schreef laziness het volgende:

[..]

De plaatjes die ik plaatste is de enige echt donkergroen die ze hebben. 29 oh nee nu 28 }:| kleuren maar het meeste is saai.
ja, het zijn meestal 15 tinten grijs, greige, beige en bruin he :')
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:12:59 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_199311900
op de website van swiss sense kan ik wel uit meer kleuren kiezen?
Hebben ze ook een mooie mosgroen, die zou ook heel tof zijn met zulks behang :)
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:23:08 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199312009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:09 schreef SQ het volgende:

[..]

ja, het zijn meestal 15 tinten grijs, greige, beige en bruin he :')
Ja precies en de stof is ook niet allemaal hetzelfde. Wat we hadden gekozen aan stofsoort is er maar in een paar kleuren, die we niet willen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:27:42 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_199312049
Ja herkenbaar. De stof die wij op onze bank wilden was er in donkergrijs, lichtgrijs, zwart, creme, bruin en beige :')
Nou hebben wij gelukkig al genoeg leven op de muren enzo. Maar als je me 2 jaar terug zou hebben verteld dat ik een grijze moderne hoekbank zou hebben zou ik je heel hard uitgelachen hebben _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door SQ op 07-05-2021 10:40:05 ]
disclaimer
pi_199312217
Ik weet niet of het hier hoort, en even een detail vooraf: ik woon in een sociale huurwoning, prachtig huis en ik kan dus geen grootste en blijvende dingen doen.

Mijn badkamer heeft witte tegels, ik ben van kleur. Dus ik dacht aan van die tegelstickers die een tijdje in de mode waren (ik weet niet hoe ze heten) om wat kleur aan te brengen in de douche. Hoe heten die stickers? Of hebben jullie andere tips die niet duur, niet blijvend zijn, maar gewoon gemakkelijk weg kunnen (of vervangen worden, 'k houd van verandering)

En edit: die goed schoon te houden zijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:45:46 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199312256
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:27 schreef SQ het volgende:
Ja herkenbaar. De stof die wij op onze bank wilden was er in donkergrijs, lichtgrijs, zwart, creme, bruin en beige :')
Nou hebben wij gelukkig al genoeg leven op de muren enzo. Maar als je me 2 jaar terug zou hebben verteld dat ik een grijze moderne hoekbank zou hebben zou ik je heel hard uitgelachen hebben _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Ik zoeken in je topic maar daar stond ie niet in.
Mooi O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_199312271
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:27 schreef SQ het volgende:
Ja herkenbaar. De stof die wij op onze bank wilden was er in donkergrijs, lichtgrijs, zwart, creme, bruin en beige :')
Nou hebben wij gelukkig al genoeg leven op de muren enzo. Maar als je me 2 jaar terug zou hebben verteld dat ik een grijze moderne hoekbank zou hebben zou ik je heel hard uitgelachen hebben _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bank en de kleur op je linker muur _O_
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:47:09 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_199312280
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of het hier hoort, en even een detail vooraf: ik woon in een sociale huurwoning, prachtig huis en ik kan dus geen grootste en blijvende dingen doen.

Mijn badkamer heeft witte tegels, ik ben van kleur. Dus ik dacht aan van die tegelstickers die een tijdje in de mode waren (ik weet niet hoe ze heten) om wat kleur aan te brengen in de douche. Hoe heten die stickers? Of hebben jullie andere tips die niet duur, niet blijvend zijn, maar gewoon gemakkelijk weg kunnen (of vervangen worden, 'k houd van verandering)

En edit: die goed schoon te houden zijn
Douchemat, douchegordijn, gordijntje, handdoek, etc :P
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:47:16 #248
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_199312282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of het hier hoort, en even een detail vooraf: ik woon in een sociale huurwoning, prachtig huis en ik kan dus geen grootste en blijvende dingen doen.

Mijn badkamer heeft witte tegels, ik ben van kleur. Dus ik dacht aan van die tegelstickers die een tijdje in de mode waren (ik weet niet hoe ze heten) om wat kleur aan te brengen in de douche. Hoe heten die stickers? Of hebben jullie andere tips die niet duur, niet blijvend zijn, maar gewoon gemakkelijk weg kunnen (of vervangen worden, 'k houd van verandering)

En edit: die goed schoon te houden zijn
www.alleenmaarstickers.nl
We have far more in common than that which devides us..
pi_199312289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Douchemat, douchegordijn, gordijntje, handdoek, etc :P
Uhm... dat is allemaal check :P maar het is allemaal zo wit :P

quote:
Ik ga kijken!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312310
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of het hier hoort, en even een detail vooraf: ik woon in een sociale huurwoning, prachtig huis en ik kan dus geen grootste en blijvende dingen doen.

Mijn badkamer heeft witte tegels, ik ben van kleur. Dus ik dacht aan van die tegelstickers die een tijdje in de mode waren (ik weet niet hoe ze heten) om wat kleur aan te brengen in de douche. Hoe heten die stickers? Of hebben jullie andere tips die niet duur, niet blijvend zijn, maar gewoon gemakkelijk weg kunnen (of vervangen worden, 'k houd van verandering)

En edit: die goed schoon te houden zijn
Geen tegelstickers, maar juist een gekleurd douchegordijn, (nep)plantjes in vrolijke potjes, een rekje met opgerolde handdoeken in leuke kleurtjes, evt een kastje voor onder de wastafel pimpen.
Heb je foto’s van je badkamer?
pi_199312317
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Geen tegelstickers, maar juist een gekleurd douchegordijn, (nep)plantjes in vrolijke potjes, een rekje met opgerolde handdoeken in leuke kleurtjes, evt een kastje voor onder de wastafel pimpen.
Heb je foto’s van je badkamer?
Ik ga foto's maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312393
Oke, hij is op het moment nogal functioneel en morgen schoonmaakdag, dus kijk daar even doorheen



En mijn douchegordijn vind ik wel cool



En dan heb ik achter nog een deur met een vrolijke handdoek en zo, maar die muren zijn zo wit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312407
Ha COTS, nog steeds immer verontschuldigend voor het enteren van een topic? :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199312451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ha COTS, nog steeds immer verontschuldigend voor het enteren van een topic? :D
Volgens mij maak je een grapje gezien je emoticon, maar enteren van niet mijn bedoeling...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:04:40 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_199312477
Kun je het stukkie muur en het plafond boven je witte tegels niet knalroze verven ofzo?
Dat kun je dan weer witten als je weg gaat.
kost weinig en groots effect.
disclaimer
pi_199312481
DP bedoelt denk ik dat je je verontschuldigd voor het stellen van een volstrekt in het topic passende vraag ;)

Kleurtje op de muur boven je tegels een optie?
pi_199312485
Ah, spuit11
pi_199312501
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens mij maak je een grapje gezien je emoticon, maar enteren van niet mijn bedoeling...
Ik bedoelde dat je gelijk weer allemaal "jaa het is maar een huuuurwoning", "ik weet niet of het hier maaag", "ik heb het nog niet schoooongemaaakt" binnenkomt, met gelijk allerlei verontschuldigingen. Zoals ik je nog ken uit de tijd dat we tegelijk in dieet postten en ik je regelmatig op je falie gaf omdat je te veel verontschuldigingen maakte voor van alles waar je geen verontschuldigingen voor hoeft te maken :D

Ja, wat Candaas zegt *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199312527
Die kast om je wasmachine kun je een andere kleur geven als je zou willen. Boven de tegels in de douche kun je rekjes/plankjes die geschikt zijn voor de douche ophangen en daar plastic potjes met plastic plantjes op zetten.
Wel jammer dat je wastafel zo in de douche zit, dan kun je daar helaas niet een leuk kastje onder zetten.
En je douchegordijn is O+
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:01 #260
70532 loveli
N
pi_199312580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
En mijn douchegordijn vind ik wel cool



Ik ook, waar komt 'ie vandaan?
crap in = crap out
pi_199312588
Oh en hang een rekje (of 2) aan je douchestang of douchekraan voor je shampoo enzo, op de grond zetten staat zo treurig. Ikea heeft o.a. deze https://www.ikea.com/nl/n(...)verchroomd-90328526/
pi_199312592
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat je gelijk weer allemaal "jaa het is maar een huuuurwoning", "ik weet niet of het hier maaag", "ik heb het nog niet schoooongemaaakt" binnenkomt, met gelijk allerlei verontschuldigingen. Zoals ik je nog ken uit de tijd dat we tegelijk in dieet postten en ik je regelmatig op je falie gaf omdat je te veel verontschuldigingen maakte voor van alles waar je geen verontschuldigingen voor hoeft te maken :D

Ja, wat Candaas zegt *O*
Oh ja, ik ben daar wel Canadees in :6
Een waardig Canadees TopicPiraat bij deze
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312596
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:04 schreef Candaasje het volgende:
DP bedoelt denk ik dat je je verontschuldigd voor het stellen van een volstrekt in het topic passende vraag ;)

Kleurtje op de muur boven je tegels een optie?
Daar kan ik altijd weer met witte verf overheen... komt wel op het lijstje met ideeën
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312601
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Die kast om je wasmachine kun je een andere kleur geven als je zou willen. Boven de tegels in de douche kun je rekjes/plankjes die geschikt zijn voor de douche ophangen en daar plastic potjes met plastic plantjes op zetten.
Wel jammer dat je wastafel zo in de douche zit, dan kun je daar helaas niet een leuk kastje onder zetten.
En je douchegordijn is O+
Nee idd... dat is wel een gaaf idee! Past ook erg bij me :)!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ook, waar komt 'ie vandaan?
Praxis
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312891


hallo allemaal., volg dit topic al een tijdje ga binnenkort aan de slag om wat puntjes op de i te zetten waaronder verwarmingsbuizen.heeft iemand hier een tip hoe ik de verwarmingsbuizen rechts op de foto kan wegwerken /opleuken ?

[ Bericht 1% gewijzigd door michiel_merk op 07-05-2021 15:59:08 ]
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:42:03 #267
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_199312921
@ChildoftheStars schiet me net te binnen wat vrienden van mij regelmatig deden. Strepen op de witte tegels plakken met gekleurd isolatietape. Ze hadden ook steeds bijpassende handdoeken en accessoires. De ene keer was alles met rood/oranje/gele strepen, de volgende keer was de gele streep vervangen door blauw, maar dan waren ook de gele handdoeken vervangen door blauwe.
We have far more in common than that which devides us..
pi_199312936
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:ChildoftheStars schiet me net te binnen wat vrienden van mij regelmatig deden. Strepen op de witte tegels plakken met gekleurd isolatietape. Ze hadden ook steeds bijpassende handdoeken en accessoires. De ene keer was alles met rood/oranje/gele strepen, de volgende keer was de gele streep vervangen door blauw, maar dan waren ook de gele handdoeken vervangen door blauwe.
Dat is zo cool! En ook goed betaalbaar *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199312946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:39 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] hallo allemaal., volg dit topic al een tijdje ga binnenkort aan de slag om wat puntjes op de i te zetten waaronder verwarmingsbuizen.heeft iemand hier een tip hoe ik de verwarmingsbuizen rechts op de foto kan wegwerken /opleuken ?
Zelf heb ik ze in de kleur van mijn muren geschilderd...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:44:55 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_199312962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:39 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] hallo allemaal., volg dit topic al een tijdje ga binnenkort aan de slag om wat puntjes op de i te zetten waaronder verwarmingsbuizen.heeft iemand hier een tip hoe ik de verwarmingsbuizen rechts op de foto kan wegwerken /opleuken ?
Jammer dat je zo te zien alles al verbouwd hebt, anders had je ze in de muur kunnen wegwerken.
Ik zou er niets aan doen - hoogstens in dezelfde kleur als de muur verven ;)
disclaimer
pi_199313249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Jammer dat je zo te zien alles al verbouwd hebt, anders had je ze in de muur kunnen wegwerken.
Ik zou er niets aan doen - hoogstens in dezelfde kleur als de muur verven ;)
tnx ^O^. Huis afgelopen November gekocht, zo was de muur al.
pi_199313515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of het hier hoort, en even een detail vooraf: ik woon in een sociale huurwoning, prachtig huis en ik kan dus geen grootste en blijvende dingen doen.

Mijn badkamer heeft witte tegels, ik ben van kleur. Dus ik dacht aan van die tegelstickers die een tijdje in de mode waren (ik weet niet hoe ze heten) om wat kleur aan te brengen in de douche. Hoe heten die stickers? Of hebben jullie andere tips die niet duur, niet blijvend zijn, maar gewoon gemakkelijk weg kunnen (of vervangen worden, 'k houd van verandering)

En edit: die goed schoon te houden zijn
Ik heb een Ixxi in mijn badkamer op de tegels geplakt. Dat zit maar met een paar stukjes Tesa vast.
https://www.ixxiyourworld.com/nl/

Weet niet wat voor jou niet te duur is, een vriendin had via Marktplaats er eentje gekocht.
pi_199313814
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:28 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb een Ixxi in mijn badkamer op de tegels geplakt. Dat zit maar met een paar stukjes Tesa vast.
https://www.ixxiyourworld.com/nl/

Weet niet wat voor jou niet te duur is, een vriendin had via Marktplaats er eentje gekocht.
Oh je brengt me op een idee voor de wand boven het bad in onze nieuwe badkamer. Gaat op het lijstje met ideetjes, dankjewel.
pi_199315899
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh je brengt me op een idee voor de wand boven het bad in onze nieuwe badkamer. Gaat op het lijstje met ideetjes, dankjewel.
Ik heb hem ook aan de wand boven het bad, en dan aan het voeteneind omdat ik het zat was tegen de "kale" tegels aan te kijken. Nu bestudeer ik soms vanuit bad de Ixxi O+
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:25:44 #275
43653 sigme
Veraan
pi_199320768
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:39 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]

hallo allemaal., volg dit topic al een tijdje ga binnenkort aan de slag om wat puntjes op de i te zetten waaronder verwarmingsbuizen.heeft iemand hier een tip hoe ik de verwarmingsbuizen rechts op de foto kan wegwerken /opleuken ?
Ik zou er een smalle strook krimpmat tegenaan vastzetten, en daar dan plantenpotten aan hangen.

In de designinterieurwereld is er vast een andere naam voor wat ik bedoel, maar dit dus:

En dan 1 of 2 vakken breed, met wat uitsteeksels. Het is er ook wel in roestvrij en in zwartgecoat.

En dan met planten eraan, wat beter dan dit:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:35:02 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199320980
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Zie dit linkje voor allerlei foto’s van die kleur.
https://www.swisssense.nl/boxspring-lifestyle-basil

Het is best moeilijk vind ik omdat het licht het zo wisselend doet lijken.
Luxury Petrol en Oxford Petrol?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:35:16 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_199320989
Planten aan een verwarmingsbuis? Dat vinden ze denk ik niet echt leuk?
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:41:54 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199321155
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:35 schreef SQ het volgende:
Planten aan een verwarmingsbuis? Dat vinden ze denk ik niet echt leuk?
Tropische planten :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:52:15 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199321408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Luxury Petrol en Oxford Petrol?
We gaan morgen kijken. Luxury Petrol is te blauwig en die andere twijfelen we van of het dezelfde uitstraling heeft als die we gekozen hadden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:53:54 #280
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_199322560
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik heb vorige week mijn hele witte hal groen geverfd inclusief plafond. Echt geweldig wat het met de ruimte deed O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoi, het is een beetje moeilijk om een kleur op de juiste tint te schatten op foto's. Kun je vertellen welke verf en kleur dit is?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zaterdag 8 mei 2021 @ 08:17:14 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_199325011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:53 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Hoi, het is een beetje moeilijk om een kleur op de juiste tint te schatten op foto's. Kun je vertellen welke verf en kleur dit is?
Zeker!
De kleur is vert de terre van farrow & ball, de verf is sigmatin dgl matt.
disclaimer
  zaterdag 8 mei 2021 @ 08:31:01 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199325101
Ah, jij hebt ook een F&B kleur laten mengen voor Sigma.

Onze schilders gebruiken ook Sigma en de 2 kamers waarvoor ze tot nu toe de F&B kleuren hebben laten mengen zijn erg mooi geworden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:27:50 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199326856
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:39 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]

hallo allemaal., volg dit topic al een tijdje ga binnenkort aan de slag om wat puntjes op de i te zetten waaronder verwarmingsbuizen.heeft iemand hier een tip hoe ik de verwarmingsbuizen rechts op de foto kan wegwerken /opleuken ?
(Sier)gordijn ervoor.
KuikenGuppy
pi_199329039
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:37 schreef SQ het volgende:
Oh en volslagen oneens met de stelling dat verf zo permanent is. Gordijnen en meubels zijn veel permanenter. Stukken duurder om te vervangen ook.

Mijn man was ook zo, tolstoi. Ik ben in ons vorige huis begonnen met 1 muur in zo'n braaf early dew tintje. Inmiddels heb ik het meest hysterische bloemenbehang mogelijk in mijn woonkamer, tegenover een petrolkleurige wand van 10 meter, en een blauw plafond in mijn slaapkamer. Gewoon doen, dan is ie zo om 8-)
En wat ik naast al je argumenten (helemaal mee eens!) nog in kan brengen: waarom moet een ruimte altijd maar zo groot mogelijk lijken? Het belang van het knusse van een woning wordt onderschat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199329463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke, hij is op het moment nogal functioneel en morgen schoonmaakdag, dus kijk daar even doorheen

[ afbeelding ]

En mijn douchegordijn vind ik wel cool

[ afbeelding ]

En dan heb ik achter nog een deur met een vrolijke handdoek en zo, maar die muren zijn zo wit
De beste tip die je hebt gekregen is mijns inziens om de muren en het plafond te verven. Dat effect wordt gaaf, zie bijvoorbeeld:




Het kastje kunt je eventueel in dezelfde kleur doen maar dan een lichtere tint. Dat geeft rust in zo'n kleine ruimte. Verder de voegen goed schoonmaken, daar knapt de vloer flink van op.

In je nis kun je een kastje van bamboe zetten voor shampoo en dergelijke. Dan hoef je niet te boren. Je schoonmaakmiddelen zou ik uit het zicht zetten.

De Ikea heeft open kasten van bamboe die geschikt zijn voor natte ruimtes:





En ook kastjes voor onder je wastafel:



En sorry, maar je douchegordijn zou ik meteen wegdoen en vervangen door een effen exemplaar van een zo hoog mogelijke kwaliteit. Douchegordijnen ogen al gauw goedkoop. Met een mooie buis erbij ziet het er luxer uit. Eventueel zou je voor een zich herhalend patroon kunnen gaan:



Verder aankleden met mooie spullen. Denk aan haken ophangen voor een mooie badjas, schapjes maken en opgerolde handdoeken op leggen. Ik zou m'n geld vooral investeren in de kwaliteit van zulke spullen: badjas, handdoeken van hotelkwaliteit. De Hema heeft regelmatig aanbiedingen voor goede handdoeken en de H&M heeft mooie accessoires.

Overigens had ik vroeger in een huurwoning een ranzige vloer. Daar heb ik zelf zeil in gelegd. Dat is een relatief goedkope oplossing en het zeil trek je er later zo weer uit. Vinyl is er in allerlei tegelmotieven, bijvoorbeeld:



[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 08-05-2021 14:26:13 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199331389
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De beste tip die je hebt gekregen is mijns inziens om de muren en het plafond te verven. Dat effect wordt gaaf, zie bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het kastje kunt je eventueel in dezelfde kleur doen maar dan een lichtere tint. Dat geeft rust in zo'n kleine ruimte. Verder de voegen goed schoonmaken, daar knapt de vloer flink van op.

In je nis kun je een kastje van bamboe zetten voor shampoo en dergelijke. Dan hoef je niet te boren. Je schoonmaakmiddelen zou ik uit het zicht zetten.

De Ikea heeft open kasten van bamboe die geschikt zijn voor natte ruimtes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En ook kastjes voor onder je wastafel:

[ afbeelding ]

En sorry, maar je douchegordijn zou ik meteen wegdoen en vervangen door een effen exemplaar van een zo hoog mogelijke kwaliteit. Douchegordijnen ogen al gauw goedkoop. Met een mooie buis erbij ziet het er luxer uit. Eventueel zou je voor een zich herhalend patroon kunnen gaan:

[ afbeelding ]

Verder aankleden met mooie spullen. Denk aan haken ophangen voor een mooie badjas, schapjes maken en opgerolde handdoeken op leggen. Ik zou m'n geld vooral investeren in de kwaliteit van zulke spullen: badjas, handdoeken van hotelkwaliteit. De Hema heeft regelmatig aanbiedingen voor goede handdoeken en de H&M heeft mooie accessoires.

Overigens had ik vroeger in een huurwoning een ranzige vloer. Daar heb ik zelf zeil in gelegd. Dat is een relatief goedkope oplossing en het zeil trek je er later zo weer uit. Vinyl is er in allerlei tegelmotieven, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Wauw wat veel tips!

De IKEA gaat waarschijnlijk aan me verdienen. Al wil ik niet teveel kastjes neerzetten, want het is een klein badkamertje

Is dat speciaal zeil voor natte ruimtes?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:17:03 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_199331552
Zeil is plastic he :+
disclaimer
pi_199331574
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:17 schreef SQ het volgende:
Zeil is plastic he :+
Ja, maar dat kan toch enorm geen schimmelen? Zeker eronder?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 8 mei 2021 @ 18:26:34 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_199333539
Klopt, daarom zou ik het ook niet snel doen.
disclaimer
pi_199335110
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En wat ik naast al je argumenten (helemaal mee eens!) nog in kan brengen: waarom moet een ruimte altijd maar zo groot mogelijk lijken? Het belang van het knusse van een woning wordt onderschat.
Klopt en dat knusse zou ik graag willen dmv een kleur op de muur, meer accessoires en planten.

Inmiddels manlief mijn Floorplanner met kleurtje op de muren laten zien. Hij lijkt een beetje van gedachten te veranderen. Ik had 2 muren (waarvan 1 lange muur) en het kleine stukje muur naast de schuifpui gekleurd. Hij wil die ene grote lange muur niet gekleurd hebben, want dat zou de kamer verkleinen. Het kleine stukje muur naast de schuifpui en die andere muur (daartegenover) wil hij mogelijk wel overwegen.

Ik laat het even sudderen en kom er over een paar weekjes wel op terug :D
Misschien ook alvast langs de bouwmarkt voor wat kleurstalen om te kijken wat zou passen. Ik begin maar met wat minder aanwezige rustige kleuren.
pi_199338518
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan toch enorm geen schimmelen? Zeker eronder?
Je kunt de randen afkitten om te voorkomen dat er vocht onder komt. Kit kun je later weer verwijderen. Maar het ligt denk ik het meest voor de hand om de muren en het plafond te verven en de vloer gewoon goed schoon te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 10:00:34 #292
80382 manny
30 is best veel
pi_199551528
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 01:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt de randen afkitten om te voorkomen dat er vocht onder komt. Kit kun je later weer verwijderen. Maar het ligt denk ik het meest voor de hand om de muren en het plafond te verven en de vloer gewoon goed schoon te maken.
Eens. Vooraf goed schoonmaken en zeil netjes leggen is prima oplossing. Zeil is trouwens een beetje underrated naar mijn mening en inmiddels ook in behoorlijk hoge kwaliteit verkrijgbaar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_199552429
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:00 schreef manny het volgende:

[..]

Eens. Vooraf goed schoonmaken en zeil netjes leggen is prima oplossing. Zeil is trouwens een beetje underrated naar mijn mening en inmiddels ook in behoorlijk hoge kwaliteit verkrijgbaar.
Op mijn beurt mee eens. Het grootste nadeel vind ik dat er afdrukken van meubels in achterblijven. Juist dat probleem heb je in een badkamer nauwelijks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199861528
Ik kom wat advies inwinnen. Ik ben al een tijd op zoek naar tuinstoelen om relaxed op te liggen en zitten (beentjes omhoog) en ik kan niks vinden waar ik enthousiast van word. Tips zijn welkom! Wensen in volgorde van belangrijk naar nog steeds belangrijk maar iets minder:

- Comfortabel
- Inklapbaar
- Verstelbare rugleuning
- Mooi

@ChildoftheStars, heb je nog iets aan je badkamer gedaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 13 juni 2021 @ 10:36:40 #295
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199861613
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom wat advies inwinnen. Ik ben al een tijd op zoek naar tuinstoelen om relaxed op te liggen en zitten (beentjes omhoog) en ik kan niks vinden waar ik enthousiast van word. Tips zijn welkom! Wensen in volgorde van belangrijk naar nog steeds belangrijk maar iets minder:

- Comfortabel
- Inklapbaar
- Verstelbare rugleuning
- Mooi

@:Childofthestars, heb je nog iets aan je badkamer gedaan?
Die eis 2 en 3 icm nummer 4 qua eisen maken het je onmogelijk iets te vinden :P
pi_199861617
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom wat advies inwinnen. Ik ben al een tijd op zoek naar tuinstoelen om relaxed op te liggen en zitten (beentjes omhoog) en ik kan niks vinden waar ik enthousiast van word. Tips zijn welkom! Wensen in volgorde van belangrijk naar nog steeds belangrijk maar iets minder:

- Comfortabel
- Inklapbaar
- Verstelbare rugleuning
- Mooi

@:Childofthestars, heb je nog iets aan je badkamer gedaan?
Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen. Beetje een roerige periode. Wel mijn grote inloopkast opnieuw ingedeeld en mijn hobbykamer anders ingedeeld :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199861660
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die eis 2 en 3 icm nummer 4 qua eisen maken het je onmogelijk iets te vinden :P
Daarom staat 4 onderaan. :+

Deze is bijvoorbeeld ontzettend lelijk en kost 300 euro en valt daarom af:



Deze kost 80 euro en is minder lelijk. Een kandidaat:



Zoiets is misschien ook wel aardig (maar ziet wat gammel uit):



Ik heb het liefst een stoel waarvan ik weet dat-ie fijn zit omdat iemand die niet is betaald voor een review dat zegt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:56:48 #298
108913 Godshand
guide4you
pi_199862560
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]


Ik heb het liefst een stoel waarvan ik weet dat-ie fijn zit omdat iemand die niet is betaald voor een review dat zegt.
Dat is nogal persoonlijk.
Hangt ook af van de lichaamsformaten en verhoudingen af van die persoon.

Ik zou zeggen: rond kijken en uit proberen. Jouw laatste stoel, die witte vind ik maar oerlelijk en saai. Maar ik heb jouw smaak niet :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 11:57:46 #299
5428 crew  miss_sly
pi_199862567
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daarom staat 4 onderaan. :+

Deze is bijvoorbeeld ontzettend lelijk en kost 300 euro en valt daarom af:

[ afbeelding ]

Deze kost 80 euro en is minder lelijk. Een kandidaat:

[ afbeelding ]

Zoiets is misschien ook wel aardig (maar ziet wat gammel uit):

[ afbeelding ]

Ik heb het liefst een stoel waarvan ik weet dat-ie fijn zit omdat iemand die niet is betaald voor een review dat zegt.
Er zit nogal verschil tussen de stoelen. Wat me vooral opvalt, is dat de eerste stoel een hoge zitstoel is, en de andere twee lage ligstoelen. Wil je ermee aan een tuin-eettafel kunnen zitten of hoeft dat niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199862685
De skarpo van IKEA zit heel lekker en ik vind hem niet lelijk. Hij is niet inklapbaar, wel stapelbaar. https://www.ikea.com/nl/n(...)iddengrijs-30453066/
  Vis een optie? zondag 13 juni 2021 @ 12:17:22 #301
70532 loveli
N
pi_199862729
Proefzitten. Niet elke stoel gaat even fijn in de relaxstand of terug. En vaak zijn ze relatief laag, dat kost meer moeite met opstaan (bejaarde ouders, beendeel zit ook in de weg met opstaan). Meestal beweegt het beendeel tegelijk met het rugdeel. Dus als je net als mijn ma graag rechtop de krant wilt lezen met je benen wat omhoog zijn er weinig geschikte stoelen.
crap in = crap out
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')