Ik zit een spagaat als pubquiz- en speciaalbierliefhebbende zolderkamerautist.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:54 schreef Noek het volgende:
Ligt aan wie je het vraagt, de kroegbaas of de zolderkameraustist.
kan allemaal thuisquote:Op donderdag 12 november 2020 16:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zit een spagaat als pubquiz- en speciaalbierliefhebbende zolderkamerautist.
Morgen inderdaad ook weer een virtuele bierclubmeeting, maar da's toch anders.quote:
blifjt gewoon bierquote:Op donderdag 12 november 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Morgen inderdaad ook weer een virtuele bierclubmeeting, maar da's toch anders.
Zou er nog eens bij moeten komen dat dat ook virtueel werd.quote:
Cijfers zijn ook alleen maar feiten.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
Denk dat zowel een kroegbaas als de zolderkamerauthist niks te zeggen hebben. De cijfers zeggen genoeg.
Yup, en die zeggen nu dat er nog steeds teveel besmettingen zijn, toch?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Cijfers zijn ook alleen maar feiten.
Tsja, maar wat zegt je gevoel?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup, en die zeggen nu dat er nog steeds teveel besmettingen zijn, toch?
Zelfde als de cijfers om eerlijk te zijn. Mijn gevoel is sinds eind augustus niet veranderd. Te laat en te soft ingegrepen, waardoor het nog heel lang gaat duren voordat wij op een niveau zitten dat er weer versoepeld kan worden.quote:
Mannetje van allesquote:Op donderdag 12 november 2020 17:07 schreef groenen het volgende:
Kuipers gaat nu ook al de vaccine onderzoeken en voortgang duiden. Dat deed hij eerst ook al met de R en de maatregelen.
Deze man gaat toch over ziekenhuisbedden?
Ja, die heeft geen enkel probleem met aandacht.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:07 schreef groenen het volgende:
Kuipers gaat nu ook al de vaccine onderzoeken en voortgang duiden.
Moet je eens aan @Lenny_Leonard vragen wat ie van Kuipers vindtquote:Op donderdag 12 november 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mannetje van alles
Maatregelen, bedden, verplegers, vaccins, onderzoeken, mondkapjes, astronauten ...
Wat een baasquote:Op donderdag 12 november 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mannetje van alles
Maatregelen, bedden, verplegers, vaccins, onderzoeken, mondkapjes, astronauten ...
Dat zijn jouw feiten, niet mijn feiten. Een feit is ook maar de mening van iemand anders (c) Gerda@Feesboekquote:Op donderdag 12 november 2020 17:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Cijfers zijn ook alleen maar feiten.
Plottwist, Kuipers = Lenny?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je eens aan @:Lenny_Leonard vragen wat ie van Kuipers vindt
Asjemenou, daar zeg je me wat. Dat zou wel sterk zijn.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Plottwist, Kuipers = Lenny?
Dat sowieso. Er wordt ontzettend veel kritiek gegeven op het RIVM, maar de mensen die wij in Nederland hebben om deze pandemie te bestrijden zijn degenen die in veel gevallen het handboek voor de wereld geschreven of meegeschreven hebben. Wallinga, Koopmans, maar ook van Dissel zelf worden wel gezien als de wereldtop in hun vakgebied.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-een-jaar-duren.html
Ondanks alle (soms terechte) kritiek op de overheid ben ik toch echt blij in Nederland te wonen. Als ik zie hoe belachelijk veel kennis er uit ons eigen kikkerlandje komen en hoe gedegen dit soort processen verlopen..
Niet de onbetwiste expert complexiteit Bert S?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:22 schreef chratnox het volgende:
Wallinga, Koopmans, maar ook van Dissel zelf worden wel gezien als de wereldtop in hun vakgebied.
Voor Bert was zijn informatica opleiding afronden al te complex.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Niet de onbetwiste expert complexiteit Bert S?
Hij zal ongetwijfeld tot de absolute wereldtop der experts complexe systemen behoren.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Je bedoelt een handboek om de westerse denkwijze mbt ziekte en medicijnen te dicteren?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:22 schreef chratnox het volgende:
Dat sowieso. Er wordt ontzettend veel kritiek gegeven op het RIVM, maar de mensen die wij in Nederland hebben om deze pandemie te bestrijden zijn degenen die in veel gevallen het handboek voor de wereld geschreven of meegeschreven hebben.
Oh mijn god ik krijg niet snel afkeer van mensen maar deze man OMGquote:Op donderdag 12 november 2020 17:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Eens met zowel DireStraits als jou. Ik heb veel kritiek gehad en heb nog steeds veel kritiek. Ik denk echter ook dat dit komt omdat ik zoveel meer verwacht had van Nederland, juist omdat wij zoveel kennis in huis hebben. Misschien is het egoistisch, misschien is het nergens op gebaseerd, maar ik vind ons als klein kikkerlandje veel beter qua kennis en kunde dan veel andere landen in Europa.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat sowieso. Er wordt ontzettend veel kritiek gegeven op het RIVM, maar de mensen die wij in Nederland hebben om deze pandemie te bestrijden zijn degenen die in veel gevallen het handboek voor de wereld geschreven of meegeschreven hebben. Wallinga, Koopmans, maar ook van Dissel zelf worden wel gezien als de wereldtop in hun vakgebied.
Daarom vind ik het ook zo grappig altijd dat Red Team schermt met hun ervaring met Ebola. Koopmans heeft een eredoctoraat gehad voor haar werk om de Ebola verspreiding in te dammen. Dat soort mensen moeten we aan vragen: "Oke, wat heb je nodig om dit op te lossen?" en niet hoe 't nu veel gaat.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb het specifiek over hoe je de rekenkundige modellen rondom de R0 maakt, hoe je dit soort virussen kunt detecteren, wat effectieve behandelmethoden zijn. De westerse denkwijze is over ‘t algemeen vrij geavanceerd wat betreft zorgverlening, of heb jij daar een andere mening over?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Je bedoelt een handboek om de westerse denkwijze mbt ziekte en medicijnen te dicteren?
Bert Slagter. Gaat vanavond vanaf 21:00 college geven in de GeenStijl Youtube stream ‘chips, nootjes, bier’.quote:
Een of andere college dropout die zichzelf heeft wijsgemaakt dat hij een pandemie kan duiden in twitterberichten.quote:
Als je doel is rijke, dikke mensen zo lang mogelijk in leven houden, dan is het idd geavanceerd. Of het over de hele linie de beste oplossing is voor de hele wereld is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:00 schreef chratnox het volgende:
De westerse denkwijze is over ‘t algemeen vrij geavanceerd wat betreft zorgverlening, of heb jij daar een andere mening over?
En dan staat er zo'n kneus als Hugo de Jonge aan het roer...quote:Op donderdag 12 november 2020 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-een-jaar-duren.html
Ondanks alle (soms terechte) kritiek op de overheid ben ik toch echt blij in Nederland te wonen. Als ik zie hoe belachelijk veel kennis er uit ons eigen kikkerlandje komen en hoe gedegen dit soort processen verlopen..
Moeten we mensen dan maar dood laten gaan?quote:Op donderdag 12 november 2020 18:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Als je doel is rijke, dikke mensen zo lang mogelijk in leven houden, dan is het idd geavanceerd. Of het over de hele linie de beste oplossing is voor de hele wereld is nog maar de vraag.
Miljoenen mensen op aarde lijden honger omdat we hier in Europa zo nodig allemaal 80+ moeten worden en van mening zijn dat we elke ziekte moeten overwinnen.
quote:Op donderdag 12 november 2020 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Plottwist, Kuipers = Lenny?
Dagelijks sterven er mensen, zonder we er wat aan doen.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:27 schreef chratnox het volgende:
Moeten we mensen dan maar dood laten gaan?
We doen het voor de relatief dikke, volgevreten mensen in Europaquote:Op donderdag 12 november 2020 18:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Dagelijks sterven er mensen, zonder we er wat aan doen.
Duizenden sterven door honger, maar omdat die mensen niet Europa wonen zijn ze minder belangrijk dan oude, toch al zieke, relatief dikke, volgevreten mensen die wel in Europa wonen en Corona hebben opgelopen.
Niet altijd, maar vaak geven we ze vis, ipv een vishengelquote:Op donderdag 12 november 2020 18:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Duizenden sterven door honger, maar omdat die mensen niet Europa wonen zijn ze minder belangrijk dan oude, toch al zieke, relatief dikke, volgevreten mensen die wel in Europa wonen en Corona hebben opgelopen.
We moeten ze wel vis geven, want met onze super vishengel 3000 hebben we alle vis al weggekaapt voor ze überhaupt in het bootje zijn gestapt om te vissen.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:35 schreef DarkY.NL het volgende:
Niet altijd, maar vaak geven we ze vis, ipv een vishengel
Heb ik ook. Ik krijg bij hem ook het gevoel dat het hem niet echt te doen is om de gezondheid/levens van de Nederlandse bevolking maar dat hij gewoon graag zijn eigen gelijk haalt en de betweter wil uithangen.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:52 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Oh mijn god ik krijg niet snel afkeer van mensen maar deze man OMG
Dat klopt hier en daar inderdaad en zou je vishengel 3001 "moeten" maken als dit zich voordoet.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:38 schreef Fred het volgende:
[..]
We moeten ze wel vis geven, want met onze super vishengel 3000 hebben we alle vis al weggekaapt voor ze überhaupt in het bootje zijn gestapt om te vissen.
Dus dat er armoede en honger op andere plekken in de wereld is is onze schuld? Of wiens schuld precies?quote:Op donderdag 12 november 2020 18:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker. In veel landen mogen ze al blij zijn dat ze het week kunnen volhouden met alles wat jij vandaag op hebt.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:54 schreef chratnox het volgende:
Dus dat er armoede en honger op andere plekken in de wereld is is onze schuld?
Ab Lockhausquote:Op donderdag 12 november 2020 19:03 schreef THEFXR het volgende:
vandaag in Op1: wat vindt Ab lockdown van de stijging de laatste 2 dagen?
Volgens mij is dat een hele andere discussie.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker. In veel landen mogen ze al blij zijn dat ze het week kunnen volhouden met alles wat jij vandaag op hebt.
Meer kunnen ze niet betalen omdat we hier een goedkope kop koffie willen en lekker goedkoop naar de Primark gaan.
Meer valt er ook niet te kopen omdat we er hier vanuit gaan dat de supermarkt vol licht met eten over de hele wereld.
En vervolgens zijn we hier in het westen ook nog eens boos op de armere landen als ze bossen platbranden omdat ze meer landbouwgrond nodig hebben om naast onze maag ook hun eigen maag te vullen.
Dit is wel next-level cynisme. Je hebt geen idee wat ik doe of geef aan andere landen of mensen, dus het is een beetje makkelijk om mij erop aan te spreken.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker. In veel landen mogen ze al blij zijn dat ze het week kunnen volhouden met alles wat jij vandaag op hebt.
Meer kunnen ze niet betalen omdat we hier een goedkope kop koffie willen en lekker goedkoop naar de Primark gaan.
Meer valt er ook niet te kopen omdat we er hier vanuit gaan dat de supermarkt vol licht met eten over de hele wereld.
En vervolgens zijn we hier in het westen ook nog eens boos op de armere landen als ze bossen platbranden omdat ze meer landbouwgrond nodig hebben om naast onze maag ook hun eigen maag te vullen.
Lees mijn posts eens goed: ik spreek je nergens op aan. Ik vertel wat er gebeurd in de wereld.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:14 schreef chratnox het volgende:
Dit is wel next-level cynisme. Je hebt geen idee wat ik doe of geef aan andere landen of mensen, dus het is een beetje makkelijk om mij erop aan te spreken.
Ab heeft al een voorraad whisky aangelegd voor de komende lockdown.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:03 schreef THEFXR het volgende:
Thanks!quote:Op donderdag 12 november 2020 18:10 schreef groenen het volgende:
[..]
Bert Slagter. Gaat vanavond vanaf 21:00 college geven in de GeenStijl Youtube stream ‘chips, nootjes, bier’.
Het was verdacht stil rondom Ab Osterhoax, maar 2 keer lichte stijging (afgezet tegen het weekend) en dit fossiel wordt weer van stal gehaald.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:03 schreef THEFXR het volgende:
Moet je nagaan hoeveel flessen er open getrokken gaan worden door Ab als de scholen het probleem blijken.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het was verdacht stil rondom Ab Osterhoax, maar 2 keer lichte stijging (afgezet tegen het weekend) en dit fossiel wordt weer van stal gehaald.
Waarom toch altijd de schijn ophouden dat alles goed gaat.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:42 schreef quirina het volgende:
In Rusland is het wel heel erg zeg. Lijken overal geen plek in ziekenhuizen. 20.000 zieken per dag.
Manmanman.
En alles houden ze verborgen, want mensen mogen het niet weten.
quote:Op donderdag 12 november 2020 19:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoeveel flessen er open getrokken gaan worden door Ab als de scholen het probleem blijken.
Volgens mij snijdt het mes aan twee kanten.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
Alles gaat over meerdere lagen, veel dingen worden pas besloten als iedereen zijn of haar plasje erover hebben gedaan etc. Daarnaast willen wij het liefst niemand voor de kop stoten. In normale omstandigheden is dat echt dikke prima en zoals het hoort, maar in dit soort gevallen werkt het helaas niet.
quote:Op donderdag 12 november 2020 19:25 schreef AlwaysConnected het volgende:
De aantallen besmette personen lopen terug omdat men geen klachten meer heeft , das mooi nieuws.
Geen symptomen, wel een coronatest: het mag binnenkort
https://www.parool.nl/ned(...)binnenkort~b64ca9f9/
Tja de aantallen moeten wel gelijk blijven om de maatregelen en wet te verantwoorden.
Ik blijf het vaag vinden
Dus ze moeten eerst nog onderzoeken hoe zinvol het is om mensen zonder symptomen te testen? Inmiddels is dat toch allang bekend, bv. in de zorg of kijk anders naar België, waar dat maandenlang de norm was.quote:Daarin staat dat er inmiddels voldoende testcapaciteit is om mensen zonder klachten te gaan testen, en te onderzoeken in welke gevallen dat zinvol is.
Dit is in bv. Duitsland en België niet anders.quote:Nederland heeft gewoon een zwaar gedecentraliseerde overheid met heel veel autonomie op laag niveau.
Dit is trouwens ook wel een ding, 200.000 per dag. Dat betekent 1,18% van de Nederlandse bevolking testen. Per dag! Gemiddeld genomen wordt de gehele bevolking binnen drie maanden getest dus. Als je dan de kinderen niet meeneemt zelfs nog sneller.quote:Komend voorjaar verwachten de GGD’s, ziekenhuizen, werkgevers en commerciële teststraten volgens hem 200.000 tests per dag nodig te hebben.
En in België ervaren ze daar dan ook de problemen van. Duitsland ook trouwens.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is in bv. Duitsland en België niet anders.
ik zou niet al teveel waarde hechten aan dat cijfer, ze wilden in mei 40.000 mensen per dag doen, en dat kunnen ze pas 1 maandje !?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook wel een ding, 200.000 per dag. Dat betekent 1,18% van de Nederlandse bevolking testen. Per dag! Gemiddeld genomen wordt de gehele bevolking binnen drie maanden getest dus. Als je dan de kinderen niet meeneemt zelfs nog sneller.
En hoe kom jij aan die info dan?quote:Op donderdag 12 november 2020 19:42 schreef quirina het volgende:
In Rusland is het wel heel erg zeg. Lijken overal geen plek in ziekenhuizen. 20.000 zieken per dag.
Manmanman.
Als het geheim is, hoe weet jij het dan?quote:Op donderdag 12 november 2020 19:42 schreef quirina het volgende:
Manmanman.
Verwachten ze in het voorjaar nog even een enorme derde golf of zo?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook wel een ding, 200.000 per dag. Dat betekent 1,18% van de Nederlandse bevolking testen. Per dag! Gemiddeld genomen wordt de gehele bevolking binnen drie maanden getest dus. Als je dan de kinderen niet meeneemt zelfs nog sneller.
Tot zo ver de illusie dat een krachtige lockdown werkt. Laat staan een korte, krachtige lockdown als het Rat Team en Ab Osterhoax willen.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pff Italië, zag er poosje terug nog positief uit, nu weer finaal mis.
Wat werkt dan wel volgens jou?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tot zo ver de illusie dat een krachtige lockdown werkt. Laat staan een korte, krachtige lockdown als het Rat Team en Ab Osterhoax willen.
Risicogroepen stimuleren om zich prudent te gedragen. Testen, BCO en mensen die besmet zijn binnen laten zitten. Verder alles zoveel mogelijk laten draaien, exclusief events met 'n heel hoog risico.quote:
En hoe kan het dan dat de besmettingen nu opeens dalen sinds de cafés en restaurants dicht zijn?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Risicogroepen stimuleren om zich prudent te gedragen. Testen, BCO en mensen die besmet zijn binnen laten zitten. Verder alles zoveel mogelijk laten draaien, exclusief events met 'n heel hoog risico.
Dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En hoe kan het dan dat de besmettingen nu opeens dalen sinds de cafés en restaurants dicht zijn?
Hoe weet jij het dan?quote:Op donderdag 12 november 2020 19:42 schreef quirina het volgende:
Manmanman.
Nazstrovjaquote:Op donderdag 12 november 2020 19:42 schreef quirina het volgende:
Manmanman.
Ohja.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben.
Restaurants waren een broeinest van besmettingen?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohja.
En dichte horeca heeft er niks mee te maken?
Ik denk eerder cafés.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Restaurants waren een broeinest van besmettingen?
Fake news, die Russen zijn allemaal al gevaccineerd.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:42 schreef quirina het volgende:
Manmanman.
Omdat het hier iets beter ging dacht ik dat de golf wel voorbij was maar de vijand ligt ook hier om de hoek te wachten als ik dit zo lees. Even niet opletten en we zijn terug bij af.quote:
Café dicht, in elk geval op vrijdag en zaterdag, vind ik dan nog wel verdedigbaar. Al kun je een eventuele stijging dan niet daar aan ophangen.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk eerder cafés.
Maar we gaan het zien als het weer open gaat.
Kan net zo goed herfstvakantie effect zijn natuurlijk (begint er steeds meer op te lijken dat dat best een reële optie is, gezien de stijgingen van de afgelopen twee dagen), of een effect van alle maatregelen tot nu toe. Meer mensen die thuis werken, meer mensen die niet op vakantie gaan, meer mensen die verjaardagen overslaan, meer mensen die illegale feestjes overslaan, meer mensen die in het algemeen voorzichtiger zijn, etc. Horeca speelt natuurlijk ook wel een rol, maar gok inderdaad dat het dan vooral gaat om kroegen.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En hoe kan het dan dat de besmettingen nu opeens dalen sinds de cafés en restaurants dicht zijn?
Zit het net even te kijken. Naast expert complexe systemen zegt ie net dat ie ook hacker isquote:Op donderdag 12 november 2020 21:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zou ik skippen. College van een man met 60 studiepunten kan niet veel voor stellen.
Ik kijk sowieso zelden tv. Autoraces uitgeslotenquote:Op donderdag 12 november 2020 21:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zou ik skippen. College van een man met 60 studiepunten kan niet veel voor stellen.
Waarom is dat "quote:Op donderdag 12 november 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zit het net even te kijken. Naast expert complexe systemen zegt ie net dat ie ook hacker is
Weet niet zo goed welke smiley het moest zijn, (soortvan) verbazing vond ik wel toepasselijk. In mijn hoofd komt vooral twijfel voorbij.quote:
Vergeet ook @VoMy niet met zijn R-duiding op basis van de ziekenhuisopnames. Vooralsnog lijkt ie spot-on te zijn.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:37 schreef _serial_ het volgende:
Onderschat het FOK!OMT niet mensen, wij waren de cijfers eerder op een betere manier aan het duiden dan welk MSM dan ook@:chratnox @:DireStraits7
Zat nét te edittenquote:Op donderdag 12 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vergeet ook @:VoMy niet met zijn R-duiding op basis van de ziekenhuisopnames. Vooralsnog lijkt ie spot-on te zijn.
quote:Het is de bedoeling dat ouderen en kwetsbaren eerst gevaccineerd worden.
Het is nog niet gezegd dat dat ook met het Pfizer-vaccin gebeurt, mogelijk komen er ook snel alternatieven op de markt die geschikter zijn.
Op zich geen probleem lijkt me. Tijdens het vaccineren zal de R0 rap dalen. Het is nu de vraag wie men als eerst gaat vaccineren. Misschien is het beter eerst het actieve gedeelte van de samenleving (bv onderwijzers en zorgverleners) te vaccineren omdat zij voor de meeste verspreiding zorgen.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:47 schreef _serial_ het volgende:
RIVM: heel Nederland vaccineren gaat zeker een jaar duren
[..]
Laten we eerst maar eens rustig afwachten - op moment dat er daadwerkelijk gevaccineerd gaat worden - hoe de situatie in de ziekenhuizen dan is en zich ontwikkelt. Als dat er goed uitziet kun je denk ik best rap weer veel dingen open gooien en los laten, eventueel via een stappenplan. Daar hoeven we echt niet eerst alle 17,2 miljoen Nederlanders voor in te enten.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:47 schreef _serial_ het volgende:
RIVM: heel Nederland vaccineren gaat zeker een jaar duren
[..]
In England hebben ze ook al vergevorderde plannen.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens rustig afwachten - op moment dat er daadwerkelijk gevaccineerd gaat worden - hoe de situatie in de ziekenhuizen dan is en zich ontwikkelt. Als dat er goed uitziet kun je denk ik best rap weer veel dingen open gooien en los laten, eventueel via een stappenplan. Daar hoeven we echt niet eerst alle 17,2 miljoen Nederlanders voor in te enten.
Er lijkt in elk geval s(c)hot in de zaak te komen, dat stemt mij tevreden.
Er zijn weinig volkeren zo volgzaam, braaf en onderdanig als het Nederlandse. Lopen cao onderhandelingen niet goed of dreigt een gerecht een Engelstalige ipv een Franse naam te krijgen en er wordt massaal en wekenlang gestaakt en geprotesteerd in Frankrijk, België of Duitsland. Verplicht Nederlanders hun hele salaris aan de belastingdienst over te maken en er gaat nog niemand de straat op. Die Nederlandse eigenwijsheid is een mythe waarin veel mensen zijn gaan geloven, maar die nergens op gebaseerd is.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2. Het Nederlandse volk. Dat vooral zelf denkt het beter te weten en eerst alle mitsen en maren wil weten alvorens overtuigd te zijn dat het toch echt het beste is om te luisteren naar de experts. En niet zelfgekozen experts op te voeren die het vooringenomen standpunt bevestigen. Niet dat andere nabije Europese landen zo gedwee zijn, maar ik denk wel dat Nederlanders extra eigenwijs zijn. Aan de andere kant betekent dat ook dat zodra burgers eenmaal het nut van maatregelen inzien, het vaak ook met minder dwang hoeft te gaan. Niet voor niets loopt Nederland ook in deze tweede golf net even uit de pas bij de rest van Europa (eerst negatief, nu positief).
De effectieve R, niet de R0.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tijdens het vaccineren zal de R0 rap dalen.
Doet me hier aan denken (Lieke is een vriendin van mij)quote:Op donderdag 12 november 2020 22:45 schreef mir1986 het volgende:
Zo ambtenaren in Rotterdam kunnen waarschuwingen van hun leidinggevenden krijgen als ze niet genoeg afstand houden, wanneer ze geen mondkapje dragen. Echter geldt dit ook privé, dus als ze in hun vrije tijd gezien worden zonder mondkapje kunnen ze waarschuwingen krijgen, gekort worden in hun loon of zelfs ontslagen. En dat is normaal??? Krijgen zij ook 24 uur per dag betaald? Echt, veel zaken die ik maanden geleden benoemd heb, gebeurt nu gewoon in het echt. Ik vind het doodeng.
En het eind is nog lang niet in zicht. Veel dingen gaan er nog doorheen gedrukt worden onder het mom van volksgezondheid, en wanneer het te laat is zien de mensen het licht pas.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:45 schreef mir1986 het volgende:
Zo ambtenaren in Rotterdam kunnen waarschuwingen van hun leidinggevenden krijgen als ze niet genoeg afstand houden, wanneer ze geen mondkapje dragen. Echter geldt dit ook privé, dus als ze in hun vrije tijd gezien worden zonder mondkapje kunnen ze waarschuwingen krijgen, gekort worden in hun loon of zelfs ontslagen. En dat is normaal??? Krijgen zij ook 24 uur per dag betaald? Echt, veel zaken die ik maanden geleden benoemd heb, gebeurt nu gewoon in het echt. Ik vind het doodeng.
Yes, we worden nu nog gezien als gestoorde mensen. Maar mensen vinden het geen probleem om allerlei vrijheden in te leveren.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En het eind is nog lang niet in zicht. Veel dingen gaan er nog doorheen gedrukt worden onder het mom van volksgezondheid, en wanneer het te laat is zien de mensen het licht pas.
Ahh goed dat je dit vermeldt. Dit wist ik inderdaad niet.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, we worden nu nog gezien als gestoorde mensen. Maar mensen vinden het geen probleem om allerlei vrijheden in te leveren.
Waarom komt het bijvoorbeeld niet in het nieuws dat er in Italië al 18 dagen gedemonstreerd wordt?
Omdat dat dus geen nieuws meer is.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, we worden nu nog gezien als gestoorde mensen. Maar mensen vinden het geen probleem om allerlei vrijheden in te leveren.
Waarom komt het bijvoorbeeld niet in het nieuws dat er in Italië al 18 dagen gedemonstreerd wordt?
Het was een retorische vraag, waarde Sandman. De conclusie stond al op voorhand vast.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat dat dus geen nieuws meer is.
Redelijk chill, thanks voor 't vragen.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:03 schreef leolinedance het volgende:
Kan iemand de cijfers van vandaag aub nog een keer posten? Ben net thuis, alles gemist vandaag![]()
Hoe is de stemming?
quote:Op donderdag 12 november 2020 23:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Redelijk chill, thanks voor 't vragen.
Ok top. Daling dus vandaag?quote:Op donderdag 12 november 2020 23:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Redelijk chill, thanks voor 't vragen.
quote:Op donderdag 12 november 2020 23:03 schreef leolinedance het volgende:
Kan iemand de cijfers van vandaag aub nog een keer posten? Ben net thuis, alles gemist vandaag![]()
Hoe is de stemming?
Oh nee, dat niet. Stijging van ca. 200 besmettingsgevallen.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Ok top. Daling dus vandaag?
Oei, en het leek zo goed te gaan hč. Avondklok incoming?quote:Op donderdag 12 november 2020 23:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh nee, dat niet. Stijging van ca. 200 besmettingsgevallen.
We zijn knettergek. Kritisch denken is uit den boze en ik vind het echt schokkend hoe wij onze vrijheden en waarden even opzij zetten voor een virus. Het ene na het ander ding wordt er doorheen gedrukt als belang voor de volksgezondheid. Mondkapjesplicht, dreigende avondklok. Omdat het tijdelijk is en "voor een goed doel". En dan is daar het volgende al weer, ambtenaren die consequenties krijgen opgelegd wanneer ze een slippertje maken in het privéleven. Ongekend. Waar stopt dit? We zijn toch een vrij, liberaal land?quote:Op donderdag 12 november 2020 22:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het was voornamelijk een wat achterlijke vraag, maar vooruit. Retorisch ook primaquote:Op donderdag 12 november 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was een retorische vraag, waarde Sandman. De conclusie stond al op voorhand vast.
Die chip krijg je straks rectaal, wist je dat al?quote:Op donderdag 12 november 2020 23:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zijn knettergek. Kritisch denken is uit den boze en ik vind het echt schokkend hoe wij onze vrijheden en waarden even opzij zetten voor een virus. Het ene na het ander ding wordt er doorheen gedrukt als belang voor de volksgezondheid. Mondkapjesplicht, dreigende avondklok. Omdat het tijdelijk is en "voor een goed doel". En dan is daar het volgende al weer, ambtenaren die consequenties krijgen opgelegd wanneer ze een slippertje maken in het privéleven. Ongekend. Waar stopt dit? We zijn toch een vrij, liberaal land?
Ik formuleer het netjes, maar ik bedoel hetzelfde.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was voornamelijk een wat achterlijke vraag, maar vooruit. Retorisch ook prima.
Ik tel er alleen op deze pagina al drie vier.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:09 schreef Momo het volgende:
Zijn er hier mensen denken dat we na dat corona voorbij is nog steeds met mondkapjesplicht/avondklokken zitten?
Ik ben vrij wantrouwend ingesteld als het om onze overheid gaat, maar nee, dat denk ik niet.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:09 schreef Momo het volgende:
Zijn er hier mensen denken dat we na dat corona voorbij is nog steeds met mondkapjesplicht/avondklokken zitten?
Totaal mee eens!quote:Op donderdag 12 november 2020 23:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zijn knettergek. Kritisch denken is uit den boze en ik vind het echt schokkend hoe wij onze vrijheden en waarden even opzij zetten voor een virus. Het ene na het ander ding wordt er doorheen gedrukt als belang voor de volksgezondheid. Mondkapjesplicht, dreigende avondklok. Omdat het tijdelijk is en "voor een goed doel". En dan is daar het volgende al weer, ambtenaren die consequenties krijgen opgelegd wanneer ze een slippertje maken in het privéleven. Ongekend. Waar stopt dit? We zijn toch een vrij, liberaal land?
Wantrouwend tegenover de bedoelingen of de kunde?quote:Op donderdag 12 november 2020 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben vrij wantrouwend ingesteld als het om onze overheid gaat, maar nee, dat denk ik niet.
Dat bedoelde De Jonge absoluut niet, maar goedquote:Op donderdag 12 november 2020 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
CDA-dame bij Op1: het is uitgesloten dat mensen die gevaccineerd zijn ruimere toegang krijgen tot openbare gelegenheden. Wat De Jonge met zijn uitspraken bedoelde was dat bijv. mensen in verpleeghuizen weer meer ruimte krijgen als zij en hun verzorgers gevaccineerd zijn.
Voornamelijk het tweede.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Wantrouwend tegenover de bedoelingen of de kunde?
Ik heb er één bericht over kunnen vinden bij de staatsomroep: https://nos.nl/artikel/23(...)re-coronaregels.htmlquote:Op donderdag 12 november 2020 22:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat een bijzonder late en laffe redding om onder zijn domme uitspraken uit te komenquote:Op donderdag 12 november 2020 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
CDA-dame bij Op1: het is uitgesloten dat mensen die gevaccineerd zijn ruimere toegang krijgen tot openbare gelegenheden. Wat De Jonge met zijn uitspraken bedoelde was dat bijv. mensen in verpleeghuizen weer meer ruimte krijgen als zij en hun verzorgers gevaccineerd zijn.
Ik kan het me niet voorstellen. Ben wel benieuwd wat er met de volgende griepepidemie gaat gebeuren na corona, dat wel. Benieuwd of familie van mensen die overlijden aan influenza oid dan boos worden want ‘er is niets gedaan en waarom wel bij corona’quote:Op donderdag 12 november 2020 23:09 schreef Momo het volgende:
Ja want het is ow zo’n dodelijk virus dat Corona. Stemmingmakerij en sensatie ten top. Nu na 9 maanden weten we wel dat het totaal geen killervirus is juist.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb er één bericht over kunnen vinden bij de staatsomroep: https://nos.nl/artikel/23(...)re-coronaregels.html
Daarna nooit meer iets over gehoord? We horen alleen maar dat het weer zo druk was in het bos dit weekend. Of dat er weer een feestje aan de gang was met 50 mensen en dat het echt verschrikkelijk is
En dit soort koppen: 'Kwart Franse sterfgevallen komt door corona'![]()
Joh het is een soort gele hesjes/occupied protest. Geen wonder dat geen hond daarover wil berichten.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb er één bericht over kunnen vinden bij de staatsomroep: https://nos.nl/artikel/23(...)re-coronaregels.html
Daarna nooit meer iets over gehoord? We horen alleen maar dat het weer zo druk was in het bos dit weekend. Of dat er weer een feestje aan de gang was met 50 mensen en dat het echt verschrikkelijk is
En dit soort koppen: 'Kwart Franse sterfgevallen komt door corona'![]()
Dat gaat ook nog wel wat worden. Al vermoed ik dat 90% van dat soort ziekenhuizen bezoeken komt door illegaal vuurwerk, niet dat wat in je de Intratuin koop.quote:Waarschijnlijk maakt het kabinet morgen bekend dat komende jaarwisseling een algeheel vuurwerkverbod geldt, in verband met de coronacrisis. Burgemeesters en bestuurders in de veiligheidsregio's hadden de politiek vorige week opgeroepen om met zo'n verbod te komen, omdat dat de druk op ziekenhuizen, zorgpersoneel en hulpverleners kan verminderen.
Ronduit schandalig dit.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat gaat ook nog wel wat worden. Al vermoed ik dat 90% van dat soort ziekenhuizen bezoeken komt door illegaal vuurwerk, niet dat wat in je de Intratuin koop.
Het handhaaft wel wat makkelijker he, als al het vuurwerk niet mag.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat gaat ook nog wel wat worden. Al vermoed ik dat 90% van dat soort ziekenhuizen bezoeken komt door illegaal vuurwerk, niet dat wat in je de Intratuin koop.
In Azie is het normaal om een mondkapje te dragen als je verkouden/ziek bent. Ik heb in Wageningen gewoond, daar zitten veel Chinese studenten dus zag je het regelmatig. Ik vond het eerst heel raar om te zien, nu snap ik dat beter. Maar je gaat het niet voor niks dragen dan, je doet het vooral voor de anderen, niet voor jezelf.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen. Ben wel benieuwd wat er met de volgende griepepidemie gaat gebeuren na corona, dat wel. Benieuwd of familie van mensen die overlijden aan influenza oid dan boos worden want ‘er is niets gedaan en waarom wel corona’
Avondklokken kan ik me niet voorstellen. Denk wel dat mondkapjes door mensen meer geaccepteerd worden, dat er een groep mensen zal zijn die er vrijwillig één gaat dragen bij wat snotteren e.d
Welneequote:Op donderdag 12 november 2020 23:09 schreef Momo het volgende:
Beide. Ik heb de sleepwet nog net iets te vers in het geheugen liggen en maak me geen illusies over de waarde die onze overheid hecht aan onze vrijheden.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Wantrouwend tegenover de bedoelingen of de kunde?
Ja ben ervan overtuigd. Deze macht laten ze niet meer los.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:09 schreef Momo het volgende:
Daar hebben we het volgende verbod alweer onder het label volksgezondheid.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is nou juist een voorbeeld van een zeer kundige wet die dankzij onbegrip van het electoraat en onbetrouwbare actoren een hype werd.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Beide. Ik heb de sleepwet nog net iets te vers in het geheugen liggen en maak me geen illusies over de waarde die onze overheid hecht aan onze vrijheden.
Ja, mondkapjes voor altijd in de trein en in de winkels, dat denk jij?quote:Op donderdag 12 november 2020 23:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja ben ervan overtuigd. Deze macht laten ze niet meer los.
Ik weet niet wat hij precies heeft gezegd, maar dit was natuurlijk wel een partijgenoot die de uitspraken nuanceerde.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat bedoelde De Jonge absoluut niet, maar goed
Het gaat om de algehele berichtgeving in de media. Die klopt van geen kanten.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Joh het is een soort gele hesjes/occupied protest. Geen wonder dat geen hond daarover wil berichten.
Het is meer dat iemand naar voren is geschoven om zijn kots op te ruimen.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hij precies heeft gezegd, maar dit was natuurlijk wel een partijgenoot die de uitspraken nuanceerde.
He ik heb ook in Wageningen gewoondquote:Op donderdag 12 november 2020 23:18 schreef Momo het volgende:
[..]
In Azie is het normaal om een mondkapje te dragen als je verkouden/ziek bent. Ik heb in Wageningen gewoond, daar zitten veel Chinese studenten dus zag je het regelmatig. Ik vond het eerst heel raar om te zien, nu snap ik dat beter. Maar je gaat het niet voor niks dragen dan, je doet het vooral voor de anderen, niet voor jezelf.
Lekker elkaar blootstellen aan onschuldige ziekteverwekkers, niks mis mee, word je immuunsysteem alleen maar sterker van, collectief gezien.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:18 schreef Momo het volgende:
[..]
In Azie is het normaal om een mondkapje te dragen als je verkouden/ziek bent. Ik heb in Wageningen gewoond, daar zitten veel Chinese studenten dus zag je het regelmatig. Ik vond het eerst heel raar om te zien, nu snap ik dat beter. Maar je gaat het niet voor niks dragen dan, je doet het vooral voor de anderen, niet voor jezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |