abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 november 2020 @ 13:42:56 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196203295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zei gisteren ook al dat de manier waarop je dit soort posts neerzet een discussie onmogelijk maakt, het zorgt ervoor dat je iemand die het niet met je eens is gelijk wegzet als complotgekkie, dat is een beetje vervelend.

Nee, het is meer dit:

Overheid: Er gaan mensen dood aan een onbekend virus, iedereen blijft thuis
Burgers: Oke
Overheid: Er gaan minder mensen dood dan we dachten, maar mensen met een zwakke gezondheid gaan wel dood, iedereen blijft thuis
Burgers: Oke
Overheid: De hoeveelheid mensen die dood gaan valt mee, maar de ziekenhuizen kunnen het niet aan, iedereen blijft thuis.
Burgers: Oke
Overheid: Er is inmiddels een vaccin, en we willen de mensen die risico lopen beschermen, willen jullie ook een vaccin?
Burger: Mja, weet niet, ik maak me wel een beetje zorgen om de haast
Overheid: Oke, snap ik. Gaan we over nadenken
Burger: Nouja, ik voel me toch niet helemaal lekker erbij, ik denk wel dat ik een vaccinatie wil, maar kunnen we 't eventjes aankijken?
Overheid: Versoepelen kan pas als iedereen gevaccineerd is, niet alleen risicogroepen. Iedereen die niet gevaccineerd is (dus niet risicogroepen) blifjt thuis, risicogroepen mogen weer alles
Burger: Eh sorry wat? Wij moesten thuisblijven om kwetsbaren te beschermen, nu mogen die kwetsbaren weer alles en zijn zij individueel beschermd, maar wij moeten thuisblijven, hebben we straf ofzo?
Overheid: Ja, want je hebt je niet laten vaccineren, pech voor je.

Er is nu 9 maanden geschermd met solidariteit voor mensen in een risicogroep/ouderen/kwetsbaren. Dat is (soms met morren) geaccepteerd door het gros van de bevolking. Als je nu de gevaccineerden niet solidair laat zijn met de rest (omdat ze nog geen vaccin kunnen krijgen) ben je gewoon af als overheid.
^O^ ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2020 @ 13:44:33 #27
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196203332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als Covid-19 teruggebracht is tot een griepje (haha, hij maakt 'm gewoon :P) zie ik geen enkele reden om deze beperkende maatregelen nog te hebben, dat hebben we ook niet met Influenza enzo. Als het teruggebracht is tot een griepje, zouden dezelfde maatregelen als voor een girep moeten gelden: geen.
Eens. Denk ook niet dat iemand hier ook maar anders over denkt.

Grootste probleem zit nu in de periode tussen nu en het moment dat er voldoende dekking is. Hoe gaat men dat aanpakken? Hoe voorkomt men tweedeling? Kan me tweedeling voorkomen, zonder economie nog verder te schaden? Etc.
pi_196203336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk je bijvoorbeeld dat mensen die gevaccineerd zijn het gaan pikken als ze ook niks mogen? Ik vind het behoorlijk kinderachtig om te zeggen "als ik geen vaccin heb en X niet mag, dan mag een gevaccineerd persoon X ook lekker niet".
Dus dan doen we het toch niet samen. Zijn we toch niet zo solidair. Krijgen we corona er dus niet samen onder. Etc.
pi_196203349
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als Covid-19 teruggebracht is tot een griepje (haha, hij maakt 'm gewoon :P) zie ik geen enkele reden om deze beperkende maatregelen nog te hebben, dat hebben we ook niet met Influenza enzo. Als het teruggebracht is tot een griepje, zouden dezelfde maatregelen als voor een girep moeten gelden: geen.
inhoudelijk mee eens, ik weet alleen niet of het kabinet er ook zo over gaat denken... helaas.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 12 november 2020 @ 13:46:38 #30
14505 OProg
A Life in Music
pi_196203382
Het lijkt me wel tof als je dan naar de vaccinstraat gaat en van de menukaart een vaccin kan bestellen.

"Doe maar een Oxford met een vleugje Spoetnik". 8-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 13:46:44 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196203386
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens. Denk ook niet dat iemand hier ook maar anders over denkt.

Grootste probleem zit nu in de periode tussen nu en het moment dat er voldoende dekking is. Hoe gaat men dat aanpakken? Hoe voorkomt men tweedeling? Kan me tweedeling voorkomen, zonder economie nog verder te schaden? Etc.
Dat is een lastige. Hoe naar ik het ook zou vinden, zou je eerder de mensen die risico lopen thuis houden tot ze gevaccineerd zijn dan alle anderen. Dat zou dus betekenen dat ik even boodschappen moet doen voor mijn opa (bijvoorbeeld) en hij het niet zelf doet.

Ik zou het een klotesituatie vinden, maar als het voor een hele korte termijn is zou dat denk ik het scenario zijn met de minste impact.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2020 @ 13:48:27 #32
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196203429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus dan doen we het toch niet samen. Zijn we toch niet zo solidair. Krijgen we corona er dus niet samen onder. Etc.
Buiten solidariteit om, zie ik de noodzaak gewoon niet zo. Ik zou eerder willen dat burgers die gevaccineerd zijn z.s.m. weer economie laten draaien. Dat is namelijk ook in mijn voordeel.

Ik heb er helemaal NIKS aan om iemand een lolletje af te pakken, terwijl ik er wel wat aan heb als diegene zorgt dat economie weer gaat draaien, de bakker om de hoek niet failliet gaat, amateurclubje niet omvalt etc. etc.
pi_196203471
inmiddels toch alweer dingetjes aan het plannen voor 2021 (zelfs vliegreisje geboekt) en heb nu veel meer hoop dan een maand geleden dat het nodige toch gewoon door kan gaan... hopelijk is het geen misplaatste hoop
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196203473
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Buiten solidariteit om, zie ik de noodzaak gewoon niet zo. Ik zou eerder willen dat burgers die gevaccineerd zijn z.s.m. weer economie laten draaien. Dat is namelijk ook in mijn voordeel.

Ik heb er helemaal NIKS aan om iemand een lolletje af te pakken, terwijl ik er wel wat aan heb als diegene zorgt dat economie weer gaat draaien, de bakker om de hoek niet failliet gaat, amateurclubje niet omvalt etc. etc.
Ik dacht dat het in je voordeel was, als zorgmedewerker, dat ziekenhuizen niet overstromen. Dat is wat mij betreft ook de grens waarin je maatregelen voor iedereen kan gaan versoepelen.
pi_196203524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:

Ik heb sowieso weinig begrip voor mensen die geen vaccinatie willen (buiten COVID-19 om). Begrijp me niet verkeerd. Ik heb wel respect voor de keuze om er geen te nemen, maar geen begrip (als in ik begrijp het niet, omdat het tegen mijn denkwijze ingaat).
I know, ik herken je gevoel. Ik kan me er ook flink over opwinden, jaren geleden in OUD al. Het is niet rationeel om geen vaccin te nemen, al moet ik zeggen dat ik wel begrijp dat mensen er niet om staan te springen om een vroeg coronavaccin te nemen.

quote:
Denk je bijvoorbeeld dat mensen die gevaccineerd zijn het gaan pikken als ze ook niks mogen? Ik vind het behoorlijk kinderachtig om te zeggen "als ik geen vaccin heb en X niet mag, dan mag een gevaccineerd persoon X ook lekker niet".

(Zeg niet dat jij het zegt, maar dit is mijn grootste discussiepunt met veel users hier).
Ja, dat denk ik wel. Ik denk dat de mensen die als eerste gevaccineerd worden vooral weer hetzelfde willen kunnen doen als anderen, en niet zozeer meer. Belangrijk lijkt me dat er voor iedereen een versoepeling van de maatregelen komt. En dat moet ook mogelijk zijn als de kwetsbaren beter zijn beschermd, toch?

Ik voorzie de echte problemen pas op de lange termijn als de benodigde vaccinatiegraad niet behaald zou worden. Maar dat is nu nog koffiedik kijken want er is nog te weinig bekend over mogelijke vaccins.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2020 @ 13:53:37 #36
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196203533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een lastige. Hoe naar ik het ook zou vinden, zou je eerder de mensen die risico lopen thuis houden tot ze gevaccineerd zijn dan alle anderen. Dat zou dus betekenen dat ik even boodschappen moet doen voor mijn opa (bijvoorbeeld) en hij het niet zelf doet.

Ik zou het een klotesituatie vinden, maar als het voor een hele korte termijn is zou dat denk ik het scenario zijn met de minste impact.
Is dit niet een scenario met de minste impact op jou? Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben hoor, maar even advocaat van de duivel spelen. Ik denk dat je scheve gezichten gaat krijgen als je iemand die risico loopt gaat vertellen dat die nog maar even een jaartje thuis moet blijven, terwijl jij lekker gaat zuipen in de kroeg (ik roep maar wat).

Aan de andere kant ga je ook scheve gezichten krijgen als de risicogroepen lekker naar Damclub de Hooligan kunnen gaan, terwijl de jongeren zich nog steeds aan allerlei maatregelen moeten houden.

Een andere oplossing is wel vaccineren, maar de genomen maatregelen voor iedereen laten gelden. Dat vind ik dan weer krom, omdat het heel dicht bij "als ik X niet mag, mag jij het ook lekker niet" komt. Als jij gevaccineerd bent en ik niet heb ik geen enkele reden om jou leuke avond in de kroeg af te pakken. Wat heb ik er aan? Ik hebn dan liever dat jij naar de kroeg gaat en de kroeg in leven houdt, zodat ik kan aansluiten als ik ook mijn vaccin heb gehaald (of als dekkings dusdanig is dat ik geen vaccin meer nodig heb).
  donderdag 12 november 2020 @ 13:54:22 #37
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196203552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Buiten solidariteit om, zie ik de noodzaak gewoon niet zo. Ik zou eerder willen dat burgers die gevaccineerd zijn z.s.m. weer economie laten draaien. Dat is namelijk ook in mijn voordeel.

Ik heb er helemaal NIKS aan om iemand een lolletje af te pakken, terwijl ik er wel wat aan heb als diegene zorgt dat economie weer gaat draaien, de bakker om de hoek niet failliet gaat, amateurclubje niet omvalt etc. etc.
Maar ervan uitgaande dat ze inderdaad eerst de risico groepen/ouderen gaan vaccineren: dan kan je wel zeggen dat de economie door die groep weer kan worden opgestart, maar je hebt dan net de groep gevaccineerd die....hoe kan ik dit netjes/respectvol brengen...procentueel misschien het minst toevoegt voor de economie. Gezien veel ouderen niet meer werken bv. Risico groepen die misschien vanwege hun hoge risico factor sowieso al minder werken (ook vóór Corona).

Het zal voor de economie veel effectiever zijn als je juist de groep 18-60 weer aan het werk krijgt.

Naast de voorbeelden die jij een paar dagen geleden benoemde (dat je als niet gevaccineerde bv wél binnen moet blijven bij een loopneus, dat je bv wel nog iets langer thuis moet werken) blijf ik erbij dat je de maatschappij (incl vakanties, festivals, etc) gewoon weer moet openen voor iedereen, zodra de eerste risico groepen een vaccin hebben gekregen. Zolang de ziekenhuizen het aankunnen - gewoon versoepelen voor iedereen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196203560
quote:
80s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:46 schreef OProg het volgende:
Het lijkt me wel tof als je dan naar de vaccinstraat gaat en van de menukaart een vaccin kan bestellen.

"Doe maar een Oxford met een vleugje Spoetnik". 8-)
En voor de kids dan een soort Happy Vac met een speeltje *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 13:56:59 #39
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196203592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

I know, ik herken je gevoel. Ik kan me er ook flink over opwinden, jaren geleden in OUD al. Het is niet rationeel om geen vaccin te nemen, al moet ik zeggen dat ik wel begrijp dat mensen er niet om staan te springen om een vroeg coronavaccin te nemen.
[..]

Ja, dat denk ik wel. Ik denk dat de mensen die als eerste gevaccineerd worden vooral weer hetzelfde willen kunnen doen als anderen, en niet zozeer meer. Belangrijk lijkt me vooral dat er voor iedereen een versoepeling van de maatregelen komt. En dat moet ook mogelijk zijn als de kwetsbaren beter zijn beschermd, toch?

Ik voorzie de echte problemen pas op de lange termijn als de benodigde vaccinatiegraad niet behaald zou worden. Maar dat is nu nog koffiedik kijken want er is nog te weinig bekend over mogelijke vaccins.
Dat is eigenlijk precies waar ik me (persoonlijk) zorgen over maak. Mijn dochter heeft alle vaccinaties gehad en is van één van de vaccinaties een week heel ziek geweest. We zullen 'r blijven vaccineren waar van toepassing, maar met dit vaccin zou ik liever wachten bij haar.

Zij loopt nagenoeg geen enkel risico als ze niet gevaccineerd wordt, ze is jong, immuunsysteem is goed en zal als ze het krijgt het hoogstwaarschijnlijk asymptomatisch doormaken. Van het vaccin weten we dat de risico's op korte termijn laag zijn, maar op langere termijn weten we het niet. In haar geval is dus de situatie wel vaccineren risicovoller dan niet vaccineren eigenlijk, of zo voelt het in elk geval.

Het is een beetje een duivels dilemma, maar als ze over 10 jaar door dit vaccin ergens ernstig last van zou krijgen als ik haar vroeg heb laten vaccineren zou ik het mezelf nooit vergeven, even los van de impact voor haar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2020 @ 13:58:29 #40
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196203620
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar ervan uitgaande dat ze inderdaad eerst de risico groepen/ouderen gaan vaccineren: dan kan je wel zeggen dat de economie door die groep weer kan worden opgestart, maar je hebt dan net de groep gevaccineerd die....hoe kan ik dit netjes/respectvol brengen...procentueel misschien het minst toevoegt voor de economie. Gezien veel ouderen niet meer werken bv. Risico groepen die misschien vanwege hun hoge risico factor sowieso al minder werken (ook vóór Corona).

Het zal voor de economie veel effectiever zijn als je juist de groep 18-60 weer aan het werk krijgt.

Naast de voorbeelden die jij een paar dagen geleden benoemde (dat je als niet gevaccineerde bv wél binnen moet blijven bij een loopneus, dat je bv wel nog iets langer thuis moet werken) blijf ik erbij dat je de maatschappij gewoon weer moet openen voor iedereen, zodra de eerste risico groepen een vaccin hebben gekregen.
Eens. Dit hangt ook allemaal met elkaar samen en dat maakt de discussie juist zo moeilijk/lastig.

Als je alleen 70+ gaat vaccineren dan kan je sowieso weinig maatregelen opheffen. Je kan maatregelen pas echt gaan versoepelen als je de groepen met veel sociaal contact gaat vaccineren.

Zorgmedewerkers en onderwijspersoneel om twee groepen te noemen bijvoorbeeld en natuurlijk de jongere werkende bevolking over het algemeen.

Ik verwacht echter ook dat er een situatie gaat ontstaan waarbij een deel van de groep 20-60 gevaccineerd is en een deel niet. Ik zou het dan daadwerkelijk jammer, zonde en onbegrijpelijk vinden als de gevaccineerden X of Y niet mogen, omdat het te gevaarlijk is om de niet gevaccineerden ook toe te laten.

Nogmaals, dit is alleen voor de periode totdat er voldoende dekking is. Daarna moet alles, maar dan ook alles verdwijnen en is COVID-19 eindelijk het griepje geworden waar men sinds maart al om schreeuwt :P
  donderdag 12 november 2020 @ 13:59:22 #41
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196203634
9 maanden lang ellende, iedereen is er klaar mee. Bedrijven vallen om, het algemene welzijn van mensen gaat achteruit..

Dan hebben we zometeen de oplossing dat deze ellende stopt.. gaan we daar weer over discussiëren

Schiet mij maar lek.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196203661
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

Het zal voor de economie veel effectiever zijn als je juist de groep 18-60 weer aan het werk krijgt.
Juist in Nederland zijn er veel opa's en oma's die oppassen, dus ik denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen.

En 'goed voor de economie' staat niet gelijk aan 'werken', hè? Geld uitgeven draagt ook bij en het zijn hogere leeftijdsgroepen die meer geld uit te geven hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196203665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:59 schreef DonDruiper het volgende:
9 maanden lang ellende, iedereen is er klaar mee. Bedrijven vallen om, het algemene welzijn van mensen gaat achteruit..

Dan hebben we zometeen de oplossing dat deze ellende stopt.. gaan we daar weer over discussiëren

Schiet mij maar lek.
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 14:02:07 #44
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196203677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Is dit niet een scenario met de minste impact op jou? Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben hoor, maar even advocaat van de duivel spelen. Ik denk dat je scheve gezichten gaat krijgen als je iemand die risico loopt gaat vertellen dat die nog maar even een jaartje thuis moet blijven, terwijl jij lekker gaat zuipen in de kroeg (ik roep maar wat).

Aan de andere kant ga je ook scheve gezichten krijgen als de risicogroepen lekker naar Damclub de Hooligan kunnen gaan, terwijl de jongeren zich nog steeds aan allerlei maatregelen moeten houden.

Een andere oplossing is wel vaccineren, maar de genomen maatregelen voor iedereen laten gelden. Dat vind ik dan weer krom, omdat het heel dicht bij "als ik X niet mag, mag jij het ook lekker niet" komt. Als jij gevaccineerd bent en ik niet heb ik geen enkele reden om jou leuke avond in de kroeg af te pakken. Wat heb ik er aan? Ik hebn dan liever dat jij naar de kroeg gaat en de kroeg in leven houdt, zodat ik kan aansluiten als ik ook mijn vaccin heb gehaald (of als dekkings dusdanig is dat ik geen vaccin meer nodig heb).
Nouja, ja en nee. Het gaat er niet om dat iedereen op korte termijn gevaccineerd is, het gaat erom dat ziekenhuizen niet overspoelen en mensen niet overlijden. Normaal gesproken is een vaccin primair om de persoon die gevaccineerd is te beschermen en daarmee de besmettelijkheid afnemen, omdat de mensen er niet zo ziek van worden. Laten we daar even vanuit gaan.

Stel je hebt 10 miljoen vaccins, voor 5 miljoen mensen in een risicogroep. Iedereen heeft 2 vaccins nodig. Dat zou betekenen dat je de maatschappij weer normaal kan laten draaien als die 5 miljoen mensen gevaccineerd zijn, want de hoeveelheid mensen die daarna in het ziekenhuis opgenomen zal worden is laag, dus impact op ziekenhuis is beperkt en normale zorg kan hervat worden.

Die andere 12 miljoen mensen kun je dan prima als onderdeel van reguliere vaccinatieprogramma's meenemen, maar er is geen enkele reden dat zij niet deel zouden mogen nemen aan de maatschappij, het risico is dan namelijk weggenomen.

GGD had het (in jouw post denk ik) over een paar weken. Ik zou het prima vinden die paar weken gewoon thuis te blijven. Het risico voor mij van dit virus is beperkt, dus er is geen reden om mij (en jou) thuis te houden. Voor jou zal het wellicht anders zijn omdat je met veel mensen in een risicogroep te maken hebt in een ziekenhuis, maar ik heb dat veel minder.

Als die groep die in een risicogroep zit gevaccineerd is en daardoor nagenoeg niet ziek wordt is het toch goed? Dat is effectief die groepsimmuniteit die ze wilden bereiken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196203678
Opnieuw een forse daling in de ziekenhuizen:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2020 @ 14:02:35 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196203680
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies waar ik me (persoonlijk) zorgen over maak. Mijn dochter heeft alle vaccinaties gehad en is van één van de vaccinaties een week heel ziek geweest. We zullen 'r blijven vaccineren waar van toepassing, maar met dit vaccin zou ik liever wachten bij haar.

Zij loopt nagenoeg geen enkel risico als ze niet gevaccineerd wordt, ze is jong, immuunsysteem is goed en zal als ze het krijgt het hoogstwaarschijnlijk asymptomatisch doormaken. Van het vaccin weten we dat de risico's op korte termijn laag zijn, maar op langere termijn weten we het niet. In haar geval is dus de situatie wel vaccineren risicovoller dan niet vaccineren eigenlijk, of zo voelt het in elk geval.

Het is een beetje een duivels dilemma, maar als ze over 10 jaar door dit vaccin ergens ernstig last van zou krijgen als ik haar vroeg heb laten vaccineren zou ik het mezelf nooit vergeven, even los van de impact voor haar.
Alle begrip voor en een hele goede, maar lastige overweging.

Als ik in een soortgelijke situatie zou zitten dan zou ik haar bijvoorbeeld niet laten vaccineren, maar ook snappen dat het misschien kan betekenen dat ze nog een paar extra maanden extra voorzichtig zou moeten zijn of iets niet zou mogen.

Als je bewust kiest voor vaccinatie kies je ook bewust voor eventuele langetermijnrisico's.

Als je bewust kiest om niet te vaccineren kies je er, in mijn ogen, ook bewust voor, om misschien wel langer vast te zitten aan bepaalde maatregelen (totdat de dekking goed genoeg is).
  donderdag 12 november 2020 @ 14:05:02 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196203716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens. Dit hangt ook allemaal met elkaar samen en dat maakt de discussie juist zo moeilijk/lastig.

Als je alleen 70+ gaat vaccineren dan kan je sowieso weinig maatregelen opheffen. Je kan maatregelen pas echt gaan versoepelen als je de groepen met veel sociaal contact gaat vaccineren.

Zorgmedewerkers en onderwijspersoneel om twee groepen te noemen bijvoorbeeld en natuurlijk de jongere werkende bevolking over het algemeen.

Ik verwacht echter ook dat er een situatie gaat ontstaan waarbij een deel van de groep 20-60 gevaccineerd is en een deel niet. Ik zou het dan daadwerkelijk jammer, zonde en onbegrijpelijk vinden als de gevaccineerden X of Y niet mogen, omdat het te gevaarlijk is om de niet gevaccineerden ook toe te laten.

Nogmaals, dit is alleen voor de periode totdat er voldoende dekking is. Daarna moet alles, maar dan ook alles verdwijnen en is COVID-19 eindelijk het griepje geworden waar men sinds maart al om schreeuwt :P
Met dikgedrukte ben ik het niet helemaal eens alleen. Juist als je die groep hebt gevaccineerd zou ik voorstander zijn om de maatschappij gewoon meer te openen voor iedereen. Je hebt immers de groep gevaccineerd die het meeste risico loopt/het vaakst in de ziekenhuizen terecht komt. Afgelopen maanden is er telkens geroepen dat we deze maatregelen hebben om die groepen te beschermen en voor de zorg. Het is nogal onzinnig om met strenge maatregelen te blijven zitten als je de groep hebt gevaccineerd die we met de maatregelen hebben geprobeerd te beschermen de afgelopen maanden.

In het kort: als de ziekenhuizen het aan kunnen - gewoon versoepelen. Dat is immers beloofd aan de bevolking. Iedereen houd zich zoveel mogelijk aan de regels vanwege de zorg. Vanwege de ouderen. Moet je als kabinet zijnde niet achteraf gaan roepen dat de maatregelen ook blijven gelden als diezelfde groepen die we hebben proberen te beschermen rustig een vaccin hebben gekregen met meer vrijheden als resultaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196203737
Ik kan garnalen eten die 4 weken in de zon liggen dus ik offer me wel op voor het vaccin en als nu meer mensen dat doen dan moet het goedkomen.
Ik maak me meer zorgen om de mutaties, denk ik.
Go hard or go home
  donderdag 12 november 2020 @ 14:06:38 #49
14505 OProg
A Life in Music
pi_196203742
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw een forse daling in de ziekenhuizen:

[ afbeelding ]
Fijn! :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 14:06:58 #50
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196203749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:06 schreef Noek het volgende:
Ik kan garnalen eten die 4 weken in de zon liggen dus ik offer me wel op voor het vaccin en als nu meer mensen dat doen dan moet het goedkomen.
Ik maak me meer zorgen om de mutaties, denk ik.
Met 4 weken oude garnalen zou ik me zorgen maken over mutaties in je darmen ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')